29. ledna : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 29. ledna : Poslední šance pro přezrálé banány? Upečte z nich lahodnou buchtu 6. prosince : Je vám čtyřicet a už řešíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
Stránky: 1
Ahoj maminy, mám syna (9 let), ve druhé třídě se objevily problémy s učením, hlavně v češtině při psaní (diktáty i přepisy = katastrofa, píše vše, jak to slyší), tak jsem ho pro jistotu nechala vyšetřit v pedag. psycholog. poradně (z vlastního impulsu). Výsledek nikterak potěšující, ale aspoň vím, na čem jsme, co od něj můžu čekat a ve škole se dle toho zařídili, přestali mu známkovat diktáty a místo toho dávají doplňovací cvičení na fólii (i - y, s - z, t - d atp.) a ve 3. třídě bude chodit na kroužek pro děti s nějakým dys.
Na vyšetření zjistili hned několik poruch - grafomotorické obtíže, narušenou pravo-levou orientaci, zrakové vnímání výrazně oslabeno hlavně v oblasti rozlišování reverzních tvarů a zrakové analýzy, velké problémy při nápodobě obrazových předloh, oslabený fonematický sluch (např. když slyší slova díž - níž, vnímá to jako stejné slovo, rozdíl neslyší, ale má-li to před sebou napsané, hned ví, že to není stejné), dysortografická chybovost (hranice slova a vět, diakritika, vynechávky), nejsou upevněna některá písmena, celkový projev ovlivněn grafomotorickými obtíženi .. Chjooo.
Naopak v matyce je na vyšší úrovni převyšující synovo studijní předpoklady.
V PPP mi říkali, že mezníkem bývá právě druhá třída, kdy se objevují první problémy a už se diferencuje, má-li dítě nějaké to dys.
Na vyšetření v PPP nepotřebujete žádné doporučení, stačí se jen objednat (čekací lhůty jsou dost dlouhé, tady u nás skoro 3 měsíce), vyšetření jako takové pak sice zabere celý půl den, ale jsou to specialisté a opravdu bezpečně odhalí, má-li dítě některou z poruch a je-li to napravitelné či nikoliv, jde-li o LMD .. Výsledky se dozvíte ještě ten den, domů vám to poté přijde ještě jako písemná zpráva s doporučením, co dál a jaký přístup k dítěti zvolit a je už jen na vás, zda tuto zprávu ukážete ve škole (z vl. zkušenosti vím, že je to určitě lepší, učitelé zaujmou k dítěti postup dle doporučení psané ve zprávě a nekladou na něj zbytečně takové nároky, které nemůže díky svému handicapu zvládnout), či zda si tuto informovaci necháte jen pro sebe.
V synově konkrétním případě tam bylo zcela jasné doporučení určené pro učitele (proto jsem to také předala ve škole), bylo tam psáno:
" ... by bylo vhodné přistupovat k chlapci s jistou dávkou tolerance, nevystavovat ho přílišnému tlaku na výkon a respektovat jeho pomalejší tempo. Na vypracování úkolu mu poskytněte dostatek času, hodnoťte pouze vypracovanou část, zvažte, zda v dané situaci je vhodnější písemná nebo ústní forma (ústně je handicapován slabší slovní zásobou, písemně grafomotorickými obtížemi) .. Nahrazujte v některých případech diktát doplňovacím cvičením nebo i nadále využívejte slovního hodnocení diktátu, případně možností ho neklasifikovat. Je možné v rámci klasifikace oddělit specifickou a nespecifickou chybovost. Chlapec v současné době plně využívá svých intelektových možnosti ... "
Fakt jsem ráda, že jsme do PPP šli
Upravil(a) Ela.. (9. 6. 2006 8:18)
Není tady
Jako bych četla zprávu svého syna. Jeho testování dopadlo s výsledkem-dyslektik,dysgrafik,dysortografik.Ale nadprůměrné IQ.U nás nastaly problémy až v páté třídě,kdy dostal novou učitelku/příšernou /na češtinu.Do té doby jsme potvrzení nepotřebovali,učitelka byla zkušená věděla jak na něj.Práce to byla hrozná,úplně jsme odstrčili mladšího syna,který byl v té době v první třídě a nebyly s ním žádné problémy. Chvíli nám dokonce hrozila i zvlášní škola,ale já byla tvrdá,vyhlásila jsem boj všem učitelkám,a bojovala . Jestli tě to Elo povzbudí,tak s odřenýma ušima a s neskutečným úsilím celé rodiny absolvoval gymnázium.Dnes bez problémů studuje na elektro fakultě ČVUT v Praze,chystá se na bakalářské zkoušky a byl díky svým studijním výsledkům přijat na fakultu kybernetiky na inženýrské studium.
Je pravda,že doba pokročila a učitelky jsou vzdělanější .Tenkrát bylo ještě takové dítě považováno za blbé a pokud si to rodiče nevybojovali,tak většinou skončily ve zvláštní škole.Ať je úsilí jakékoli v případě dětí se vždycky vyplatí.Pevné nervy a sílu přeju všem rodičům .
Není tady
Sylvo, díky za povzbuzení. Můj syn má celkové IQ průměrné, ale po matematické stránce nadprůměrné. Hodně ho baví počítače, vlastně s nimi zvládne víc věcí, než já, možná i tohle bude jeden z možných směrů, kterým se bude moci v budoucnosti ubírat. Ale to je ještě hodně daleko.
Syn má učitelku bezvadnou, od samého počátku se k synovi stavěla velice dobře a povzbuzovala ho v tom, co mu jde a v čem je dobrý, ale dost se bojím na druhém stupni, až těch učitelů bude mít víc (a učitelé jsou jen lidi, mají své nálady, svoje "mouchy"). Už jsem i přemýšlela o možnosti převést syna na jinou školu, kde je metoda výuky typu "obecná škola" a hlavně ve třídě málo dětí (cca 15), ale nevím, jestli by to bylo rozumné, v této třídě je spokojený (ale dětí je tam 28) a má tam spoustu kamarádů, přestup jinam by mu mohl způsobit určité psychické problémy.
Je to dilema ..
Není tady
Ahoj ,
mám syna v první třídě......a píše jak slyší....vědro - vjedro, tam kde je i napíše y, místo t - d a naopak, zapomíná psát čárky a háčky.......jak k němu přistupovat, jak mu diktovat diktáty? Jinak čte docela dobře, matematika taky není špatná, píše velmi hezky (i když je levák), jen dělá tyto chyby v diktátě....
Není tady
Skuste nabeton "rehabilitaci", co třeba one brain metoda???
Mé dítě mělo být taky dys....(to řekli už za mimina). Ale zatim (3.třída)není. Bude to chtít denně cvičit dle návodu a vytrvat. Zatím je škoda měnit školu, když učitelka chápe a podporuje. My kvůli šikaně a třídní musely změnit školu (a jsme zase bezproblémové). Švagrová cvičila denně s obouma v podstatě od ZŠ, ba i na učnák. Dnes holka dělá maturitu!, kluk pravda, má pouze učnák. Ale neztratí se.
Kdyby byl "hloupý" učitel ve vyšší třídě, dyslektici mají jiný systém hodnocení a zkoušení. Neboj se.
Není tady
Ela - vydrž,zatni zuby a nenechej ho zahálet.Je to tvrdá dřina,ale syn je také dislektik.Z češtiny odmaturoval za 3 ,ostatní za 1. Nastupuje na VŠCHT. To že má nějakou poruchu,neznamená že je to blbec.Držím ti palečky
Není tady
lelylo: vědro vjedro je otázka spíše druhé třídy, to neřeš, spíš ho nauč vyhledávat chyby v čárkách a h áčcích a nauč ho umět si kontrolovat. To znamená že opravovat diktát budeš s ním, upozorníš ho na slovo kde má chybu, aby si ho přečetl a nejlépe nahlas. Potom se naučí svoje chyby vyhledávat. Z počátku mu musíš hodně pomáhat a být trpěllivá.
Není tady
Mám výborný pc program na výuku češtiny, a pro trénování u dětí s dys..se mi jeví moc dobře, klukovi pomáhá. Jestli chcete, zapůjčím, napište mi na sz.
Není tady
Ahoj maminy, jsem tu nová, tak teprve zjišťuji jak to tady chodí, tak jestli udělám někde chybu tak se předem omlouvám. Náš Šimon chodí do druhé třídy, je velice šikovný-ale pomalý, nedokáže pochopit, že musí přidat-on už jede na maximum , tak nechápe, kde dělá chybu a co po něm všichni pořád chtějí , když dře jako kůň, ale pořád se mu nedaří. Snaží se čím dál víc, ale prostě to nestačí. Je možné mu nějak pomoci, nějak ho motivovat?
Není tady
Stránky: 1