14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Co byste dělali? U jsem tady psala Syn 9,5 let, s poruchou pozornosti, hypoaktivní- byli jsme v psychologické poradně v prosinci minulého roku- zatím bez integrace. Psycholoka nám doporučila psychiatra, toho jsme vak navtívili jen třikrát, protoe ten do kluka cpal pokadé jiné práky, a čekal jak zaberou, tak jsem to nakonec vzdala (měla jsem do kluka rvát 5 prásků denně?).A ted stojím na mrtvém místě a nevím, jak dál. Např. nosí domů ze stejných příkladů někdy 1, někdy 5.Stěuje si, e nestíhá, e to nestačil dodělat. Doma je fakt v matematice pomalý, někdy tie trpím, kdy mu vysvětluju a čekám na jeho pochopení. To u od první třídy. Dobře čte, vyjmenovaná slova mu nedělají problémy - ale třeba často zapomíná, e nová věta začíná s velkým p. Doma je klidný, udělá co mu řeknu, povídáme si o vem, a na drobné maličkosti, kdy třeba dělá e neslyí, nebo mě fakt nevnímá, v pohodě.
Učitelka si mě kadou chvíli zve do koly, e kluk je nepozorný, e vyruuje, e hloupý není, e vechno stíhá a umí, ale e nedává pozor a pak to neumí- tak jakto, e doma mu ta matika třeba dlouho trvá, ne to dobře spočítá? Na to neodpověděla, prý má nejhorí třídu, samé zlobivé děti, kteří se mezi sebou potuchují. Taky se stalo, e kluk musel dodělávat příklady o velké přestávce, take se nestihl najíst. S učitelkou fakt není ádná domluva, prý mám klukovi domluvit, at dává pozor, at nedělá aky pri tělocviku, e prý nedodruje kolní řád. Kdyby to prý brala ve podle kolního řádu, dostala by půlka dětí ze třídy dvojku z chování. Nepomohlo ani zavolání ředitelce, aby mi poradila co a jak dál - slíbila mi, e s učitelkou promluví a e společně snad najdeme společné řeení. A víte jak do dopadlo? Dneska jsem se cítila jak na koberečku- zavolala si mě učitelka, zase ty její stejné řeči, a proč jsem jí prý obela a stěovala si na ní, baba- rok do důchodu, bydlíme na malém městě. Uvaovala jsem dát kluka na jinou kolu- on ale nechce.
Není tady
jo a také se mě ptala, jak ho má tedy trestat, kdy je nepozorný? prý kdy mu řekne, e mu dá zvlátní úkol, kluk obrátí oči v sloup - a ten zvlátní úkol mu nedá? Zeptala jsem se jí, proč mu ho teda nedá- tak řekla, e by ho musela dát celé třídě. Koukala na mě, jak kdybych byla nevychovaná já, ach jo
Není tady
marus12 napsal(a):
jo a také se mě ptala, jak ho má tedy trestat, kdy je nepozorný? prý kdy mu řekne, e mu dá zvlátní úkol, kluk obrátí oči v sloup - a ten zvlátní úkol mu nedá? Zeptala jsem se jí, proč mu ho teda nedá- tak řekla, e by ho musela dát celé třídě. Koukala na mě, jak kdybych byla nevychovaná já, ach jo
tak todle já nedávám, můu tě ujistit, e to není jen tvůj problém,mám spoustu kamarádek co řeí podobné věci.... můj kluk měl něco takového v 1. třídě, napsala do deníčku (asi 2 měsíce po začátku koly) dostavte se do koly z důvodu chování vaeho syna.... zavolala jsem jí a začla, e vyruuje, e neuznává autoritu atd atd, domluvili jsme si setkání, ale a na večer - dřív z práce nejezdím, take u ní doma..... přivítal mě tam její asi o rok starí syn ne můj, jeho chování bylo katastrofální, v duchu mě napadlo, jak někdo takový mě má poučovat jak mám vychovávat dítě, kdy nezvládá to své????? take jsem si nebrala pak servítky a řekla jí, e bohuel na tom, aby měl k ní autoritu si musí najít cestu sama, e tam od toho je, e studovala psychologii na kole, tak by měla vědět jak na takové dítě působit, e víc ne hanění, zesměňování, nadávky a poznámky pomůe sem tam pohlazení, pochvala a kdy je hotový s prací tak klidně dalí úkoly... děti dostávaly 2 sloupečky příkladů a on 4... nikomu to časem nepřilo divné, take nevyruoval a musel hold více přemýlet..... časem se ve upravilo, v pololetí 9 třídy měl samé jedničky.... ale taková ta pachu, e kantor si myslí, e se můe po áku vozit ve mě zůstala, proto jsem ji dala jasně najevo, e ve mě má syn zastání a e si nenechám ledacos líbit, e a já uznám, e opravdu je on a jedině on ten patný tak pak to budu řeit. Nejde to tak vdy, já vím.. mi se to natěstí povedlo. Dle zkueností s holkama co mají taky takové drobečky vím, e problém je vdy, kde mají starou učitelku, klidně to nazvěme "totalitní" kteří si myslí, e děti budou sedět se zaloenýma rukama celé hodiny a ani nepípnou... takhle kola dnes nemá v ádném případě vypadat, dnes jsou děti daleko ivějí ... no, rozvykládala jsem se... můj názor je, e velký podíl je v ní samotné, nedovede zaujmout třídu tak, aby jim stála za to jí věnovat pozornost!
Není tady
Moje dcera má v první třídě "totalitní učitelku", kterou povolali z důchodu z důvodu nedostatku kvalitních učitelek a my si ji nemůem vynachválit. Kdy to přeenu, tak ani nevím, e dcera chodí do koly. Domácích úkolů měli tak málo, e jsme jako rodiče z toho byli nervozní. Bylo nám řečeno, e učit se mají ve kole a ne doma. e od toho tam paní učitelka je. Neustále je motivuje hrou na sbírání sluníček za aktivitu a naopak jim je odebírá za zlobení a nepozornost nebo nesplněný úkol. Kdy jich mají deset dostanou do deníčku pochvalu a nějakou hračku z Kinder vajíček. Na třídních schůzkách je neustále chválí, e výborně čtou, jsou aktivní, zvládají diktáty bez problémů. My jsem jako rodiče tak rozmazlení, e máme strach z druhé třídy, kdy dostanou novou paní učitelku. Je to zkrátka pohoda, kdy paní učitelku učení baví a není ve kole jen pro peníze, na které si neustále stěuje. Je to v povaze a přístupu. Bohuel vím, e takových je opravdu málo. koda. Moná by se měly takovému přístupu učit u na vysoké kole. Děcka vycítí, e to s nima myslí paní učitelka dobře, mají ji rádi a o to víc se snaí a míň zlobí jenom aby i oni jí udělaly radost.
Není tady
Rhea napsal(a):
Moje dcera má v první třídě "totalitní učitelku", kterou povolali z důchodu z důvodu nedostatku kvalitních učitelek a my si ji nemůem vynachválit. Kdy to přeenu, tak ani nevím, e dcera chodí do koly. Domácích úkolů měli tak málo, e jsme jako rodiče z toho byli nervozní. Bylo nám řečeno, e učit se mají ve kole a ne doma. e od toho tam paní učitelka je. Neustále je motivuje hrou na sbírání sluníček za aktivitu a naopak jim je odebírá za zlobení a nepozornost nebo nesplněný úkol. Kdy jich mají deset dostanou do deníčku pochvalu a nějakou hračku z Kinder vajíček. Na třídních schůzkách je neustále chválí, e výborně čtou, jsou aktivní, zvládají diktáty bez problémů. My jsem jako rodiče tak rozmazlení, e máme strach z druhé třídy, kdy dostanou novou paní učitelku. Je to zkrátka pohoda, kdy paní učitelku učení baví a není ve kole jen pro peníze, na které si neustále stěuje. Je to v povaze a přístupu. Bohuel vím, e takových je opravdu málo. koda. Moná by se měly takovému přístupu učit u na vysoké kole. Děcka vycítí, e to s nima myslí paní učitelka dobře, mají ji rádi a o to víc se snaí a míň zlobí jenom aby i oni jí udělaly radost.
ano o tom to je, děti vycítí,jestli je má učitelka ráda a věnuje se jim, nebo to je jen její povolání a ona musí strpět dopoledne se 25 nebo kolika "spratky" - to není mé slovo, to jsem bohuel slyela, e tak nazvala jedna učitelka svou třídu:-(( učitelka není jen povolání, ale mělo by to být předevím poslání.... Opravdu si myslím, a na vyjímky, e to, jak se třída chová je obrázek kvality učitelky.....
Není tady
Problémje v tom, e na jednu učitelku připadá víc ne 20 áků. Třídy jedou podle toho nejpomalejího a pokud jetě vyruuje, tak to hodně učitelů těce snáí. Chápu sice, e je kluk inteligentní, ale pokud vyruuje a zdruje ve výuce, zdruje i ostatní. Postupně jsou odstraňovány vyrovnávací třídy a zmizely i zvlátní koly. Asi mě budete kamenovat, ale k mé dceři do páté třídy chodí čtrnáctiletý Róm, který je prakticky nevzdělatelný( propadl ji několikrát a propadne znovu) a hyperaktivní dyslektik. Dcera je chytrá a má samé jedničky. Podle ní a jeich spoluaček oba spoluácí třídu zbytečně brzdí. Třídu otravuje, e se ji musí vechno opakovat, nebo dělají zadané úkoly moc dlouho. Take kromě učitelky to dávají to tomu malému tak yvyrat. Čtrnáctiletý Róm si autoritu zjednat dokáe. Take na jedné staně chápu, e děti s nějakou vývojovou vadou či poruchou pozornosti je třeba integrovat do kolektivu "běných" dětí, ale na druhou stranu to okolí nemusí vdy přijmout s pochopením. Pak se nemůete divit, e stále víc rodičů se saní děti dsotat na víceletá gymnázia, kterým je po právu vyvýkáno elitářství. Ale pro hodně lidí s chytrými dětmi je setrvání na běné záklandí kole noční můrou, právě proto, e rychlost výuky se řídí podle těch nejpomalejích. Rozdíly jsou toti propastné.
A pokud se skutečně chová, jak popisuje učitelka, tak ani na jiné kole nemáte jistotu, e nenarazí na stejný přístup.
Není tady
to Ajax
A proč tě tak uráí slovo spratek? Stačí se postavit před začátkem vyučování před první stupeň a sledovat, jak se děti chovají, mluví a vystupují. Neříkám, e vichni, ale ty nejezdí MHD? Copak nevidí, jak jsou stále mení děti drzejí a agresivnějí? Samozřejmě je to vlivem rodičů, ale pochybují, e se jejich chování vstupem do kolní budovy radikálně změní. Jestlie se celá společnost potýká s problémem neúcty k autoritám, tak děti na tom budou stejně. Je to moná nepopulární, ale pokud si učitelka nezjedná pořádek, tak jí i čtvráci "roznesou na kopytech". Samozřejmě jsou výjimky a rodiče by měli neprávem postihované dítě bránit. Ale pokud podle vech statistik bují ikana i drogy ji na prvníms tupni základní koly, tak pochybuji, e jedna třída běné zákaldní koly je plná hodný dětí. A ty kdy nastoupí do autobusu plného rozjívených desetiletých koláků, taky řekne spratci, tedy asi v lepím případě. A diskuze o tom, e učitelství je poslání mě baví. Představa je to hezká, ale v dnení společnosti je větina lidí ráda, e má nějakou práci. Nebo má snad pocit, e ve čtyřiceti učitelka zjistí, e profesi necítí jako poslání a začne dělat něco jiného? Třeba by mohla jít za kasu do Teska. Netvrdím, e je to správné, ale společnsot je nastavena tak, e pro učitele je prioritou zaplacený nájem či leasing. A tak by si rád svo práci udělal v klidu, bez otravování s rozjívenými spratky.
Není tady
hmmm, kdy se na to dívám z téhle strany, tak má pravdu... o té společnosti, je to váně děsné, je fakt, e děti jsou i mezi sebou hodně zlé, jak u majektové rozdíly tak i nedostatky v tom umění něco zvládnout, třeba tělocvik je terčem posměchu áček, co nezvládne co ostatní.... jo,má pravdu, já to brala asi jen ze své zkuenosti jak to bylo, co zabralo a jaký jsem z toho měla pocit.... to co píe, je bohuel pravda.-(( je to o společnosti jako takové....
Není tady
jana2 má sice pravdu, ale pořád platí, e učitele by měl dělat člověk, který na to svou náturou má. Bohuel znám spoustu případů, kdy se pro povolání učitelky rozhodne enská jen proto, e mám mení úvazek hodin a hodně prázdnin. Co je určitě fajn, ale to by snad pro ni nemělo být nejdůleitějí. Ten vztah k těm dětem musí být. A měla by být i psycholog a vědět si rady a umět i poradit rodičům. Na to studují vysokou kolu. Určitě ve výchově mají hlavní slovo rodiče a učitel s tím málo co udělá. Ale vdycky poznám, kdy to se mým dítětem myslí dobře a kdy si na dítě učitel zasedl a dobrá vůle je tatam. Jinak je pravda, e hodnotový ebříček dnení mládee je katastrofa. Kdy vidím holky z páté třídy namalované jak do varieté bez koníčků bez zájmů jde mně z toho mráz po zádech a jejich vyjadřovacích schopnostech ani nemluvím. Ale to sebou nese doba. Stačí si pustit televizi a v reklamách nevidíte nic jiného ne jak se zbavit celulitidy a mít hustí řasy. Ale to neovlivníme ani my ani učitel. Ale nevím jestli jsme trochu neodbočili od tématu.
Není tady
Obávám se , e má dvě monosti - dát syna do jiné koly, (a doufat, e tam narazí na lepí učitelku), nebo to prostě vydret. Obrnit se a pokud dítě nemá pocit, e si na něj paní učitelka zasedla v tom případě rychle pryč!) tak to prostě nechat být. Podepsat poznámku, zeptat se kluka, co se vlastně stalo a pak to s ním rozebrat. Do koly poslat pokud mono manela, pokud je to moné, - to se mi výborně osvědčilo. Přisvědčit, e kluk je ivějí - a co s tím budeme dělat, paní učitelko. Domlouvám mu denně, tak jak jste to řeila s jinými dětmi - máte přece bohatou praxi. Pokud mono při rozhovoru s ní neztratit nervy (jde to těko, já vím). Chtít po ní řeení (je přece studovaný odborník), konkrétní příklady - nespokojit se jen s tím, e vyruuje - kdy, v jaké hodině, co se zrovna dělo ve třídě, byl jediný, nepomohlo by přesazení do 1. lavice). Přeju pevné nervy, ale čas hraje pro Tebe, neboj. Pokud je doma klidný a hodný kluk,je problém opravdu spí v té učitelce. Jetě mě napadlo, co třeba zkusit odměnu - za kadý den, kdy nepřinese poznámku třeba body (nebo obrázek) a a jich bude třeba 10 tak spolu někam vyrazíte na výlet, nebo koupíte polárkáč a tak.
Není tady
[Já vím, e to budu muset vydret, a do té koly přítě polu manela, je to výborný nápad. Já neříkám, e je kluk nevinátko, ona ale fakt neřekne nic konkrétního- jenom e vyruoval, ale e není jediný. JE normální, kdy si stoupnete před kolu, slyet učitelku jak nadává třeba čtvrt hodiny? No nevím, i kdyby zlobili sebevíc, přece na ně nemá řvát. Minule mi třeba kluk řekl, e jí u neposlouchá, kdy ječí, prý ho pak bolí ui. Nebo kdy seděl v první lavici, ukazovátkem mu práskala do lavice, aby se třída ztiila a on pak vdy leknutím naskočil. Od první třídy jim říká příjmením, na třídní schůzce si stěuje, e za ta léta (u má důchodový věk) nezaila takové děti, e je to nejhorí třída. Kdy měli před rokem na dva měsíce 30letou učitelku na záskok, chodil domů kluk nadenej, co vechno dělali, tak nemyslím, e by to bylo v těch dětech.Starí kluk mohl o přestávkách hrát na chodbě basket,ale takhle učitelka jim dovolí se projít jen na WC.Nebo kdy starí kluk byl na braňáku, jela s nima jako dozor tato učitelka- prý straný, vadilo jí v autobuse e si povídaj. Tak jestlie je nervozní, a děti nemá ráda a lezou jí na nervy tak podle mého at jde do důchodu.
Není tady
marus12: Učitelka je zasedlá a chudák váně nezvládá situaci. Souhlasím s příspěvkem 1Marie. Moná bude fakt lepí kolu změnit. Je ideální doba, ten měsíc do prázdnin u vydríte a v září můe začít jinde. Znám podobný případ - zasedlou angličtinářku a kluk na propadnutí. Hrozně zlobil, bylo s ním k nevydrení, nic neuměl, vyruoval (prý). Jednou si učitelka matce takhle stěovala a pěkně jí sklaplo, kdy matka řekla, e Jakub ten den vůbec nebyl ve kole....hm....angličtinu jsme se doučili a dotáhli to na dvojku. Rodiče ho pak přeřadili do nové koly, kluk je nadený, z angličtiny nosí jedničky (a zasloueně) a moje doučování u pár let nepotřebuje. Kdy učitelka nenechá děti ani prolítat, sama si koleduje, aby jí pak vyruovaly při vyučování...Do důchodu by jít měla, ale říkej to ředitelce, která je asi ráda, e vůbec tuhle paní má....já vidím řeení v jiný kole. Čím dřív, tím líp, ne se mu kola jako taková znechutí úplně. S blbcem účou se nedomluví a moudřejí ustoupí. Ostatně jde o tvé dítě. A jde mu vysvětlit, e nová kola má svý přínosy. (Bojovala jsem se svým dítětem metodou vysvětlování asi 3 měsíce - tedy zhruba od června pak celé prázdniny. Těch slz, co proteklo - vzteklých i fakt bezmocných, těch řečí, co bylo, těch nadávek, které si zapisoval tehdy devítiletý syn na mou adresu, dneska se jim směju.....ale kolu jsem změnila, kamarádi se nali i tam, staří kamarádi mu zůstali, je spokojený, správně vytíený a s učitelkami si vzájemně rozumíme.)
Upravil(a) Eva36 (31. 5. 2006 15:03)
Není tady
Mám postienou dceru která chodí u do 7 třídy.První třídu odchodila na Z a od druhé jsme ji dali do zvlátní koly.(tímto podotýkám,e zvlátní koly nezmizely,jen se přejmenovaly na speciální a naposled na základní koly)Dceři dělala od prvopočátku problém matematika-chybí jí logické mylení.Nakonec jsme dostaly individuální plán a s pomocí paní učitelky první třídu zvládly.
Syn je velice chytrý.Má jen smůlu na učitelky a s ním i jeho třída. V první třídě paní učitelka onemocněla a měli půl roku na zástup p.ú.v důchodu.Ta je zavalila straným mnostvým úkolů a na třídních schůzkách vzpomínala na staré časy a koho z nás rodičů učila.
Ve třetí třídě dostaly p.u. po kole a ta si s nimi nevěděla rady.Poznámky typu:ve vyučování si hraje s papírem mě váně vytáčely.Uhodila jsem na syna a ten mě řekl, e měl vechno hotové a tak si skládal lodičku(nevyruoval spoluáky,a z rozhovoru s maminkami i dětmi vylo najevo,e se převáná větina dětí ve kole nudí).S p.u. se domluvit nedalo,chtěla jsem po ní ,aby mu přidala ve vyučování příklady na víc,aby se nenudil ,ale marně.
Teď má syn u dva roky p.u. která je po MD a s dětmi to umí výborně.Dřív to byla třída nejhorích a nevychovaných dětí a teď se na rodičák těím.P.u.je chválí a kdy je nějaký problém,snaí se ho s námi vyřeit.A poznámky,to neznáme.Asi dvakrát donesl syn úkol navíc,pak jsem se o tom bavila s p.u. a ta řekla:proč zatěovat rodiče poznámkami,od toho jsem tady já abych si s dětmi ve kole poradila a zvládla je.A zvládá je vechny.Určitě nemám pocit,e by slabí áci syna brzdili. Prostě dostane úkolů v hodině o něco víc ne ti kterým to tak rychle nejde!
Záleí prostě na kadém člověku jak se k dětem chová. Kdy je nazývá spratky a nevychovanci nemůe očekávat,e se k němu budou chovat jinak.Jak se do lesa volá
Marus,braň svýho kluka! Ty sama ví,e není horí ne ostatní. A to e mu nejde matematika?No a co,takových dětí je spousta a kdyby vechny měly dát do zvlátní koly,protoe jim nejde jeden předmět nebo jeho část asi by na základkách nezbylo moc dětí.Do speciální koly patří děti které úplně nezvládají učivo Z! Zač chce p.u. trestat Tvého syna?Za to ,e je nedokáe zaujmout natolik aby dával pozor?
Jestli nemá nervy na to aby děti zvládla v klidu,nadává jim a nemá je ráda,tak je braňte- vichni rodiče a ne jen Ty.Drím Vám palce.
A jetě se zeptám jak je to s tou integrací.Určitě by to bylo řeení a i ty bys měla něco v ruce kdy by p.u.začala s tou svou: zlobí,nesoustředí se
Tyto děti mají na trochu toho nesoustředění nárok.
Není tady
Na kontrolu do psychologické poradny jdeme a za půl roku. A s učitelkou není ádná domluva, i kdy má papíry s poradny, tam píou- tolerovat pomalé tempo, více zácviků, pouívat pomůcky atd. Víte co mi řekla? Kluk zlobí a je nepozorný, a já děti nebudu doučovat, protoe to je mé vlastní volno, kdy vidím, e nedávají pozor, není to tím, e by byl pomalý, on umí vechno. Ale to není pravda, doma při matice musím u něho sedět, vysvětlit, namalovat postup, kdy vypočítá příklad, není si jistý, jestli ho má dobře a kouká na mě, jestli přikývnu, cítí se nejistě, aby to nezkazil. Ale podle učitelky ve umí, tak co je to za učitelku, kdy nevidí, e mu to jde ztěka, a vymlouvá se jen na to, e mu to nejde, protoe nedává pozor. Jetě je bude mít rok, a pak půjde do důchodu, tak to musíme vydret.
Není tady
Je to slepice...tedy ta učitelka. Nevím, jestli to "vydret" nebude na úkor toho, e se kluk zatvrdí a kolu začne nenávidět. Jestli má dobrou zkuenost s poradnou, nečekala bych na kontrolu za půl roku, ale "obtěovala" bych je s dotazem ihned. Kdy chlapce znají, mohli by ti říct, co bude lepí. Jestli měnit kolu, nebo to rok jetě přetrpět. Kdy získá odpor ke kole, asi se mu nebude "moc" chtít jít se vzdělávat dál....a aby pak v dospělosti zjistil, e bez koly se stejně obejde těko a dodělával si ji při zaměstnání (případ mýho bráchy)...trochu koda kvůli jedné penzistce, bez které by se to zbláznilo...
Není tady
Tak to má pravdu, já do té poradny zavolám a objednám se. Fakt nevím, jak dál. Kluk mi jednou dokonce brečel, e nepůjde do koly. U začíná mít odpor, kolu bere jako velké zlo. Je mu smutno a mrzí ho to, kdy dostane 5. Snaí se, ale prostě někdy nestíhá. nechci nic zanedbat.
Není tady
marus12 napsal(a):
Na kontrolu do psychologické poradny jdeme a za půl roku. A s učitelkou není ádná domluva, i kdy má papíry s poradny, tam píou- tolerovat pomalé tempo, více zácviků, pouívat pomůcky atd. Víte co mi řekla? Kluk zlobí a je nepozorný, a já děti nebudu doučovat, protoe to je mé vlastní volno, kdy vidím, e nedávají pozor, není to tím, e by byl pomalý, on umí vechno. Ale to není pravda, doma při matice musím u něho sedět, vysvětlit, namalovat postup, kdy vypočítá příklad, není si jistý, jestli ho má dobře a kouká na mě, jestli přikývnu, cítí se nejistě, aby to nezkazil. Ale podle učitelky ve umí, tak co je to za učitelku, kdy nevidí, e mu to jde ztěka, a vymlouvá se jen na to, e mu to nejde, protoe nedává pozor. Jetě je bude mít rok, a pak půjde do důchodu, tak to musíme vydret.
Já u dcery sedím dodnes.A kdy nemám čas,chodí za mnou s kadým slovem nebo výsledkem abych ji ujistila,e to má dobře. Do tý poradny určitě zajdi. A co si myslím o učitelce sem nemůu napsat,snad jenom vypípat:píp píp píp!Je to moc těký, kdy narazí na blbce v pevnějím postavení,ale jde to.Jen to stojí moc sil,sil které bys mohla věnovat synovi.
Měly jsme problém s učitelkou pracovního vyučování. Pár týdnů jsem pozorovala,e se dceři nechce do koly(a ona ji miluje).Dcera skoro nepouívá jednu ruku.Vyvrcholilo to 5 z PV,brekotem a odmítnutím tam jetě chodit!Vlítla jsem do koly a bylo mi řečeno,e na konci dvouhodinovky jí odevzdala jednu kuličku z plastelíny.Jene dcerka mě řekla,e jí to moc nelo a e p.ú. celý dvě hodiny opravovala seity a nevimla si jí.Vybalila jsem to na ni a ta se bránila,e na konci první hodiny je kontrolovala a dcera jí ukázala jen tu jednu malou kuličku.Na dotaz proč si jí ani potom víc nevimla mi vůbec neodpověděla.Natvalo mě to,zala jsem za ředitelem s tím,e jsem dceru přeřadila pro to aby se netrápila známkami a kdy postiené dítě donese z PV kouli,kterou těce nese a odmítá chodit do koly nebude to nejspí jen její vina!Byl super!Okamitě zasáhl:jen učitelka se vdy při naem setkání tvářila jak bůh pomsty.Dalí rok u dcerka dostala jinou a do teď je vechno ok.
Zkusila bych pokud je ředitel-ka rozumnějí zajít jetě jednou za ní.I s těmi papíry z psych.poradny.
Není tady
marus12 napsal(a):
Tak to má pravdu, já do té poradny zavolám a objednám se. Fakt nevím, jak dál. Kluk mi jednou dokonce brečel, e nepůjde do koly. U začíná mít odpor, kolu bere jako velké zlo. Je mu smutno a mrzí ho to, kdy dostane 5. Snaí se, ale prostě někdy nestíhá. nechci nic zanedbat.
Asi to bude lepí - poradit se hned. Já si jen pamatuju, jak syn té mojí sousedky (tehdy mu bylo 10 let) tu angličtinu neměl rád. Jak jsem hned na prvním doučku odhalila, e on se bojí, e neuspěje a tudí nemá ádnou chu se učit (protoe učitelka ho dohnala k názoru, e on je stejně rozjívený kluk, který se anglicky nenaučí)...bylo mi ho děsně líto, protoe to je jinak moc hodný dítě, chytrý, se vím mámě pomůe, starým sousedkám nosí taky...fakt hodnej kluk. Jen troku roztěkanej a učitelka s ním neuměla pracovat. Za chvíli se mi podařilo zvrátit to jeho přesvědčení, e se anglicky nenaučí, nala jsem i motivaci (on dělal vrcholově karate a občas se na soutěích nali i cizozemci a trenér s nimi mluvil anglicky....) a bylo vyhráno. Jakmile získal sebedůvěru, e je schopen se to naučit, bylo to na dobrý cestě. ... Jene je fakt, e mě učit baví a kdy se mi dítě houpe na idli a klepe si přitom pravítkem, tak mě to nechává klidnou. A taky mám děti celkem ráda, zajímám se o ně (teda - to je sebechvála, fuj) a ty děcka to vycítí. Stejně jako vycítí, e učitelka je zasedlá a e víc ne děti samotné ji zajímá, jestli ve třídě je ticho jako na pohřbu.....
Není tady
Tak to vám, mamči, nezávidím. (já u to mám za sebou).
Samozřejmě, jak se děti ve kole chovají, záleí jen na učitelce. Někdo na to "má", dokáe s dětmi jednat tak, aby ho respektovaly a přitom vichni byli v pohodě, někdo na to "nemá", a pak je to pro učitele dřina a pro vechny jen vzájemné trápení. V takovém případě je optavdu lepí, kdy jde takový učitel prodávat do supermarketu. Zaráí mě, e se "jede" podle nejpomalejího áka ve třídě, jak tu někdo psal, to u dávno a dávno neplatí ! Byl to komunistický model, ale natěstí je od něho uputěno. Jak by k tomu přily ty děti, které jsou schopné se aktivně rozvíjet? To by snad měly zůstat na úrovni toho nejpomalejího áka ?
Ani tady neplatí, e pomalý ák je patný ák, jen potřebuje víc povzbudit a probudit v něm zájem o výuku, aby i on byl úspěný a měl radost, e se mu alespoň něco podařilo.
Je to jednoduché, aktivní ák dostane víc příkladů, větí rozsah slohové práce, z jiných předmětů např. referát nebo jen zajímavé povídání na určité téma apod., moností je nekonečná řada, jak áka tvořivě zaměstnat. Jen by učitel musel chtít udělat výuku zajímavějí a v dětech probudit soutěivost.
Pomalý ák dostane k vypracování méně příkladů, aby měl pocit, e práci dokončil a byl úspěný, i kdy se to můe projevit na konečné známce.
Stejně tak s kuličkou z modelíny. Určitě se dcera snaila, aby kuličku měla hezkou, ale kdy jí učitelka neporadila jak dál a opravovala si seity, k tomu není co dodat, oznámkovala svou práci. V pracovním vyučování se toti známkuje snaha dítěte, ne "umělecká" hodnota díla, ani mnoství.
Někdo tady psal, e učitel chce hlavně zaplatit nájem. To snad chceme vichni! Vichni musíme odvádět kvalitní práci, za kterou dostáváme zaplaceno a to se týká i učitelů, nebo ne? Nebo si snad učitelé myslí, e ostatní se chodí do práce rekreovat?
Bohuel, studenti V pedagogického směru jdou často na "peďák" jen proto, aby nejschůdnějí cestou získali V vzdělání a ani je nenapadne pracovat ve kolství. Měli by po skončení koly povinně pracovat ve kolství 3 roky , jako je tomu např. ve zdravotnictví, teprve pak mají definivně uznané vzdělání. Moná by tam chodilo víc těch, kteří mají o práci s dětmi váný zájem.
Jetě perličku:
Učitelka první třídy la na procházku se svým 6tiletým vnukem. On s ní chtěl diskutovat o okolních rostlinkách. Ona ho doslova seřvala, a je zticha, e platí to co mu řekla a hotovo. e má takových individualit plnou třídu a plný zuby a na jeho řeči není zvědavá. To jsem fakt slyela na vlastní ui. Kdy se tak chová vlastní babička k vnukovi, jak se můe asi chovat k cizím dětem?
Není tady
to Ájinka
"Zaráí mě, e se "jede" podle nejpomalejího áka ve třídě, jak tu někdo psal, to u dávno a dávno neplatí ! Byl to komunistický model, ale natěstí je od něho uputěno. Jak by k tomu přily ty děti, které jsou schopné se aktivně rozvíjet? To by snad měly zůstat na úrovni toho nejpomalejího áka ?
Ani tady neplatí, e pomalý ák je patný ák, jen potřebuje víc povzbudit a probudit v něm zájem o výuku, aby i on byl úspěný a měl radost, e se mu alespoň něco podařilo.
Je to jednoduché, aktivní ák dostane víc příkladů, větí rozsah slohové práce, z jiných předmětů např. referát nebo jen zajímavé povídání na určité téma apod., moností je nekonečná řada, jak áka tvořivě zaměstnat. Jen by učitel musel chtít udělat výuku zajímavějí a v dětech probudit soutěivost. "
Chacha, tos mě dostala. A v kterépak kole je tvůj vnouček? Moje holčička je u pátým rokem v běné základní kole ve velkém krajském městě. A vzhledem k tmu, e dojídí z vesnice z okraje, tak má kamarádky roztrkané po dalích základkách v téme městě. Vude je to stejné. Zůstaly tyté kominustické učitelky. A pokud má dítě těstí, tak do první třídy povolají hodnou a trpělivou důchodkyni, která alespoň zmírní dopad přechodu ze kolky. My to těstí měli. Paní učitelka byla zlatá. Sice kazeáku říkala buchta a občas jí technické pojmy unikaly, ale s dětmi to uměla. Ale byla to specialistka jen na první třídu. Od druhé máme paní, která je k pláči. Výuka se řídí dle čtrnáctiletého nezvdělatelného Róma. Protoe vím, e na ostatních kolách je to v regionu obdobné, zbylo nám jen víceleté gymnázium. Ale na celou oblast otvírali jen 2 třídy( z toho jedna byla sportovní). Take 28 dětí na víc ne sedmdesátitisícové město. Dcera skončila pod čarou. Odvolání nemělo cenu a druhé kolo přijímaček nebylo. Nejblií soukromé gymnázium je Open gate a Rakouské. haha I kdybych na to měla( a to musím počítat s horizontem několika let), musela by holka denně vstávat o paté a hodinu jet do koly. Take tzůstala ve třídě, kde se výuka řídí tak, aby ji pochopili i pomalí, retardovaní a jinak handicapovaní.
Není tady
Nevím Jano, co tě na příspěvku Áji tak pobavilo. Někde jinde to tak zkrátka funguje. Vybrat kolu pro dítě je jak loterie. Buď má těstí a narazí na "normální učitelky" a tvoje děti a ty bude spokojená a nebo zkrátka těstí nemá a pak je kola pro vechny jen trápení. Ve třídě mé dcery je 18 dětí - tam si můe učitel dovolit skoro individuální přístup. Za mě nás bylo 36 a rozhodně se na ty pomalejí nečekalo.
Není tady
I já můu potvrdit, e existují koly, kam děti chodí rády a kde se učí úplně jiným způsobem ne kdysi. Vozily jsme děti přes půl Prahy, ale stálo nám to zato, první stupeň byl opravdu dobrý - nebo jsme my měli těstí na učitelky - obě mladé, nadené, neustále vymýlely něco nového, k dětem měly individuální přístup, neváhaly obětovat i svůj volný čas na různé aktivity.Bylo vidět, jak nad kadým áčkem přemýlí, snaí se ho poznat, často jsme spolu byly v kontaktu, problém se řeil okamitě. Pak děti přely na druhý stupeň a to u byla studená sprcha - metody a způsob chování k dětem , prostě jako za mého dětství. Ale aspoň za ten start , těch prvních pět let, jsem moc vděčná.
Upravil(a) 1Marie (1. 6. 2006 12:16)
Není tady
Ájinko - někdy je to fajn, mít to "za sebou", co? Ale zas byly jiné radosti...
A k té kvalitní práci - jedna pančelka mi kdysi značně přezíravě řekla "no, vy nemůete pochopit, co je to pedagogická práce, kdy pracujete v kanceláři". Pominu-li, e jsem léta jezdila po táborech a dalích akcích, měla jsem doma tři děti. Ale problém byl asi jinde - na třídní schůzky začal chodit tatínek (pod záminkou mého nestíhání 2 schůzek v jeden termín) a pančelka mu podala vekeré informace o dítěti, které já z ní nemohla od začátku vyrazit.
Není tady
Jana2:
Tak to je opravdu děs běs. Dnes se u podle nejpomalejího áka nepostupuje, to by pak vechny schopné děti "zamrzly" na jeho úrovni a vůbec by nedostaly anci se rozvíjet. Mám pocit, e ve "vaí" kole zamrzlo vechno.
Je fakt, e kola je sázkou do loterie, ale rodiče musí mít monost si vybrat. Co mohou dělat, kdy monost výběru není ?
I kdy monost výběru je, stejně není jednoduché dát dítě jinam. Kadá kola má jiné poadavky a při volných osnovách je to skoro nemoné.
Není tady
Dobry den
snad jetě není pozdě vám poradit, abyste se s klukem navtívila dětského psychologa, nechala si potvrdit jeho diagnozu jetě u der.psychiatra a zároven naléhala na ředitelku, příp.na kolní odbor OU aby učitelce v ikanování vaeho syna zamezily. Postupy vůči hyperaktivním dětem jsou obecně známy a dostupné v rámci pedagog.vzdělávání, pokud byste odborníka neuspěla, obratte se na jiného, třeba z větího města, který by se se kolou příp.s výchovným poradcem na kole měl spojit a náleitě poučit. drím palce
MUDr.P.Pöthe
Není tady