|
9.dubna : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 9.dubna : Vaření na chatě či chalupě bez stresu: Tipy na vaření z jedné pánve nebo hrnce. 1.dubna : Jak vznikla záhada ďáblova trojúhelníku: Odhalil ji už Kolumbus? |
|
|
Ik zit eraan te denken om in de herfst een weekendje naar de Ardennen te gaan. Vooral wandelen en misschien wat kleine dorpjes bekijken. Heeft iemand recente tips over mooie routes of plekken die niet te toeristisch zijn?
Není tady
Zeker doen! De Ardennen zijn prachtig in de herfst, vooral met al die kleuren. Als je van wandelen houdt, kijk eens naar de routebeschrijvingen op https://nl.wikipedia.org/wiki/Ardennen – daar vind je ook wat info over de geschiedenis en natuurgebieden. Persoonlijk vond ik de wandeling bij Ninglinspo-rivier supermooi en niet te druk.
Není tady
Die Ninglinspo heb ik ook gedaan! Best wel avontuurlijk, vooral als het de dagen ervoor heeft geregend. Goede schoenen zijn echt een must. Als je van uitzicht houdt, is Rochehaut ook de moeite waard. Vanaf daar zie je Frahan in een bocht van de Semois liggen – bijna alsof je in een ansichtkaart staat.
Není tady
Klinkt goed allemaal. Hoe zit het daar eigenlijk met accommodatie? Is het beter om in een hotel te zitten of eerder een huisje te huren? Ik wil wel iets knus, maar ook niet midden in de drukte.
Není tady
Ik zou voor een huisje gaan, vooral als je met meerdere mensen gaat. Vaak heb je dan een open haard en meer privacy. In La Roche-en-Ardenne heb je leuke chalets, en het dorp zelf heeft gezellige restaurantjes. Overigens, mocht je een plek zoeken om ’s avonds wat ontspanning te hebben, dan kan je altijd hier kijken hier , geen typische Ardennen-tip, maar soms is het leuk om de dag zo af te sluiten.
Není tady
Haha, dat klinkt als een onverwachte toevoeging, maar ik snap wat je bedoelt. Voor mij is het juist die combi van buiten zijn overdag en ’s avonds iets gezelligs doen die een weekendtrip perfect maakt. Zijn er ook markten of lokale evenementen in de herfst?
Není tady
Ja, vaak wel. In oktober heb je in sommige dorpen wildmarkten, met proeverijen van lokale gerechten. In Saint-Hubert is er bijvoorbeeld een evenement rond de jachttradities. Heel gezellig, en je proeft dingen die je normaal nooit eet.
Není tady
Dat klinkt top! Ik denk dat ik mijn trip ga plannen rond zo’n markt. Bedankt voor alle tips – ik krijg er nu al zin in. Misschien voeg ik er nog een dag bij om ook Spa en Malmedy te bezoeken.
Není tady