29. ledna : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 29. ledna : Poslední šance pro přezrálé banány? Upečte z nich lahodnou buchtu 6. prosince : Je vám čtyřicet a už řešíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
Stránky: 1 2
Jsem babička dítka (1. třída), které je vzděláváno doma. Z domácího vzdělávání mám smíšené pocity.
Vnímám jeho klady - soustředění na silné stránky dítěte, postupování jeho tempem apod. Zároveň mám pocit, že se vnučka doma docela nudí a ani přítomnost dvou mladších sourozenců jí nestačí. Ovšem často jsou všichni v lesní školce s ostatními dětmi - i dalšími dětmi v domácím vzdělávání, také chodí asi na 2 kroužky, takže kontakt s dětmi často má.
Ovšem co nemá, je nějaký denní řád a pravidelnost, má také minimum povinností, zkrátka není vůbec vedená k tomu, že se v životě taky leccos musí (vstávat na určitou hodinu, dělat nějaké povinnosti - třeba domácí úkoly apod.)
Domácí vzdělávání u nich vlastně probíhá a zároveň vůbec neprobíhá - vše se vnučka učí tak nějak mimochodem a sama, když i to zrovna momentálně baví ("babi, dávej mi nějaké příklady"). Už sama čte a počítá do dvaceti s jistotou, do sta trochu. Ale co nezačali vůbec je psaní psacím písmem, vnučka píše jen tiskacím (občas si píšeme "dopisy", to ji baví). Psacím zná napsat své křestní jméno ve zkrácené podobě, nic víc. Zkoušela jsem i motivovat k psaní pomocí různých zajímavých učících knížek, barevné písanky apod., ale to ji nebaví, tak se to prostě neučí, čeká se, až se jí bude chtít (...?)
Snažím se mladým do toho nemluvit, ale stále ve mě pocit, že normální škola by jí dala víc podnětů a hlavně nějaký pravidelný řád, který je v životě podle mě potřeba a taky samostatnost, takto je maminka pořád 24/7 po ruce a případné konfliktní situace za ni vyřeší...
Prosím ty, co to čtou, o názor, a hlavně ty maminky, které také vyučují děti doma, napište mi sem vaše zkušenosti, děkuji.
Není tady
Učila jsem na osmiletém G...........zažila jsem příchod do primy z domácího vzdělávání............bez problémů
Není tady
Niky, nemám bohužel zkušenost s domácím vzděláváním, ale myslím si, že je to "kus od kusu", tedy pro dítě, které to potřebuje, je to určit přínos a myslím si i, že si možná dítě pak dokáže říct, že do školy chce (pokud tam tedy u něj není nějaký problém). Také si myslím, že je řád a pravidelnost důležitý. To se dá ale nastavit i doma.
Učení mimochodem u nás probíhalo, když byl syn poslední rok ve školce a protože jsem názoru, že dítěti se má vždy odpovídat na otázky, uměl plynně číst i slušně počítat i s přechodem přes desítku ještě než nastoupil do školy, za což jsem se učitelce omlouvala.
Od určité doby je snad lepší, aby dítě bylo více v kolektivu, aby se naučilo žít ve společnosti ne jen rodiny. Ale to je fakt individuální. I ta sdělené zkušenost od někoho, kdo si tím prošel, není vypovídající, protože i každé dítě, situace, důvody, jsou jiné.
Není tady
Niky, vaši mladí mají podobný přístup jako je v Montessori vzdělávání. Tomu by odpovídala i ta lesní školka. Tam je to víc o tom, na co se dítě cítí, než co je dáno v osnovách učiva. Takže psací písmo může samo od sebe začít řešit třeba až ve třetí třídě. Důležité je, aby mělo srovnané vzdělání právě při tom přestupu na klasickou školní docházku. Jestli má být celý první stupeň doma, tak se to určitě dříve či později naučí už jenom proto, aby následně mohlo z tabule přečíst-opsat zadání.
Zažila jsem přestup holčičky z montessori do druhé třídy. Neuměla vůbec číst a psát psacím písmem. Tam to nikoho netrápilo, ale ona pak musela veškerý svůj volný čas a prázdniny věnovat tomu, aby dohnala to, na co se v montessori první ročník necítila. Některým dětem to vyhovuje, jiné potřebují, zejména ze začátku, pevnější vedení v podobě řádu a systémového přístupu. Je to opravdu velmi individuální a co je dobré pro jednoho, nemusí vyhovovat druhému a naopak.
Není tady
Ano, je to velice individuální a záleží hodně na rodičích, jak se k tomu postaví a jak budou dítě podporovat
Naproti bydlí kluk s aspergr. syndromem.................celý 1.st. měl obrovské potíže, rodiče si vymohli, že v pátek býval doma-domácí výuka, nezvládl by přechod na 2.st...............tak si oba rodiče zařídili Domácí školu a učili svého synka + 2 dcery, které byly bez problémů a další 4 děti-lehce problémové.............výsledek? Ohromný posun k lepšímu pro problémové děti a těm 2 šikovným holkám to neuškodilo................za 2 roky všichni přešli do normální školy a jejich syn na soukromé sedmileté G, kde je 14 studentů
a není tam takový pres
Moc jim za to fandím. Ale pro ty rodiče to byl zpočátku záhul..............
Není tady
Tak to před nimi smekám.
Není tady
vera napsal(a):
Ano, je to velice individuální a záleží hodně na rodičích, jak se k tomu postaví a jak budou dítě podporovat
Naproti bydlí kluk s aspergr. syndromem.................celý 1.st. měl obrovské potíže, rodiče si vymohli, že v pátek býval doma-domácí výuka, nezvládl by přechod na 2.st...............tak si oba rodiče zařídili Domácí školu a učili svého synka + 2 dcery, které byly bez problémů a další 4 děti-lehce problémové.............výsledek? Ohromný posun k lepšímu pro problémové děti a těm 2 šikovným holkám to neuškodilo................za 2 roky všichni přešli do normální školy a jejich syn na soukromé sedmileté G, kde je 14 studentů
a není tam takový pres
Moc jim za to fandím. Ale pro ty rodiče to byl zpočátku záhul..............
Není tady
Vero, díky. Potěšilas mě.
Není tady
To jsem ráda Niky
Současní rodiče jsou vesměs velice uvědomělí, znalí...............věnují se dětem mnohem víc než za našich časů
A spolupráce se školou je taky lepší.............chodím vyzvedávat vnoučky do družiny, tak pozoruju.............děti chtějí být v družině dlouho ..................to já nepamatuju
A ještě...............připravuji se s vnučkou na přijímačky na SŠ............jedeme testy, co byly loni, předloni atd......musím říct, že se mi taky líbí, není to jen o vědomostech, ale o bystrosti, pohotovosti, schopnosti dávat věci do souvislostí..............
Další vnuk......mám jich hafo............se připravuje na maturitu..........a ty testy jsou jen o trochu těžší......na stejném principu
Není tady
Věro, to je !
Není tady
Are you struggling to craft compelling essays that meet academic standards? Look no further than Visit MyAssignmentHelp for expert essay writing help. Our team of experienced writers is dedicated to providing personalized assistance tailored to your unique needs. Whether you need help with topic selection, research, or polishing your writing, we're here to guide you every step of the way. With MyAssignmentHelp, you can rest assured that your essays will be well-researched, well-written, and delivered on time. Say goodbye to stress and hello to top grades with our essay writing help services.
Upravil(a) ameliawillson (6. 2. 2024 12:31)
Není tady
vera napsal(a):
To jsem ráda Niky
Současní rodiče jsou vesměs velice uvědomělí, znalí...............věnují se dětem mnohem víc než za našich časů
A spolupráce se školou je taky lepší.............chodím vyzvedávat vnoučky do družiny, tak pozoruju.............děti chtějí být v družině dlouho ..................to já nepamatuju
A ještě...............připravuji se s vnučkou na přijímačky na SŠ............jedeme testy, co byly loni, předloni atd......musím říct, že se mi taky líbí, není to jen o vědomostech, ale o bystrosti, pohotovosti, schopnosti dávat věci do souvislostí..............
Další vnuk......mám jich hafo............se připravuje na maturitu..........a ty testy jsou jen o trochu těžší......na stejném principu
Jejdamane. Kéž by to tak bylo všude. Mám na mysli jednu konkrétní školu s vyšším podílem dětí ze sociálně znevýhodněných rodin a vyšším podílem dětí z rodin romských. Docela masakr.
Není tady
Judyna napsal(a):
vera napsal(a):
To jsem ráda Niky
Současní rodiče jsou vesměs velice uvědomělí, znalí...............věnují se dětem mnohem víc než za našich časů
A spolupráce se školou je taky lepší.............chodím vyzvedávat vnoučky do družiny, tak pozoruju.............děti chtějí být v družině dlouho ..................to já nepamatuju
A ještě...............připravuji se s vnučkou na přijímačky na SŠ............jedeme testy, co byly loni, předloni atd......musím říct, že se mi taky líbí, není to jen o vědomostech, ale o bystrosti, pohotovosti, schopnosti dávat věci do souvislostí..............
Další vnuk......mám jich hafo............se připravuje na maturitu..........a ty testy jsou jen o trochu těžší......na stejném principuJejdamane. Kéž by to tak bylo všude. Mám na mysli jednu konkrétní školu s vyšším podílem dětí ze sociálně znevýhodněných rodin a vyšším podílem dětí z rodin romských. Docela masakr.
Toto jsou výjimky, si myslím. V normálních (pardon za to přímočaré označení) rodinách myslím ten zájem o děti a jejich vzdělání je.
Upravil(a) Niky123 (9. 2. 2024 9:19)
Není tady
Ano, mám těch vnoučat 6, takže to pozoruji..............je, jejich kamarády, jejich rodiče..............
A z mých zkušeností...............máma prodavačka, táta řidič...............šikovná dcera, která měla výborné výsledky a hlásila se na žurnalistiku.............před 20 lety, kdy byl na tento obor velký zájem.........uchazeči tehdy potřebovali body za průměr, za vysvědčení a body za přijímačky.......o svatém týdnu si rodiče vzali dovolenou, odjeli všichni 3 na chatu, táta vařil a máma kontrolovala podle učebnice dceru
dcera je dnes úspěšná novinářka
Není tady
To je obdivuhodné!
Není tady
ano, je to obdivuhodné............že až tak může vypadat podpora rodičů...........ale to je extrém
Není tady
Na druhé straně čtete, jak se rodiče rozčilují, že mají doma děti domácí úkoly a že se mají vůbec připravovat do školy. Přitom těmto lidem nedochází, že jde o JEJICH děti.
Není tady
Přesně tak.
Plnění domácích úkolů = plnění povinností. Celý život to budou potřebovat.
Není tady
Ještě k té podpoře rodičů - toto na mě dnes vykouklo. Mrkněte i na diskuzi.
https://medium.seznam.cz/clanek/a-krauz … skol-45667
Není tady
Výstižně napsáno. I diskusi jsem přelouskala.
Není tady
učila jsem na osmiletém G, které mělo výbornou pověst.................nic podobného jsem nezažila, ale jsem už 13. rok v důchodu
odešla jsem v pravý čas
Není tady
Časy se mění...
Není tady
vera[b napsal(a):
]učila jsem na osmiletém G, které mělo výbornou pověst.[/b]................nic podobného jsem nezažila, ale jsem už 13. rok v důchodu
odešla jsem v pravý čas
Tak to musela být krásná práce a dobrá spolupráce s rodiči. Ono na normálních základkách nebo dokonce těch, o které jsem psala, je to bohužel jinak.
Není tady
A je pravda i to co píše vrabčák - časy se mění.
Není tady
Myslím si, že se to ze základek přesouvá (možná už delší dobu) i na střední školy.
Ale tam i tam je spousta rozumných rodičů, kteří spolupracují dobře.
Není tady
Stránky: 1 2