14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Crabe, má pravdu, e novorozenec nemůe "projevit svoji vůli slouit Bohu", u jenom proto je divné, e to "věřící berou za svoji zodpovědnost, kdy dávaj své novorozence křtít".
Já ten křest vodou, jako symbol odevzdání se slubě Bohu, beru asi tak stejně, jako v Biblické době "oběti", pomazávání dveří krví...
Cítím to tak, e dnes, kdy se člověk zaměří na Boha a jeho zákony, má čisté srdce, tak jasně ví, e nejdůleitějí je poádat jej o pomoc a v době, kdy CHCE mít čisté svědomí.
Nemusí ho mít čisté, ale musí to chtít.
Není tady
A to, e katolická církev křtí novorozence, je zase jen jejich záměr shrábnout ovečku do svých tenat. Aby u od nejútlejího věku byla jeho mysl zpracovávána a manipulována strachem, kdy nebude jednat v souladu s Písmem, jeho interpretem je zase jen sama církev. Tím je vlastně mysl dítěte determinována předobrazem věřícího, který pak v dospělosti nedokáe opustit, anebo jen s pocitem viny.
A ano, naprosto souhlasím: Musí to chtít.
Upravil(a) Crabat (10. 11. 2020 13:33)
Není tady
Ano. A křestem dítěte se rodiče zavazují ho takovouto cestou vést (dle katolické víry).
Není tady
Crabat napsal(a):
A ano, naprosto souhlasím: Musí to chtít.
Moc je mi to líto.
Ale dobře. Bůh vpodstatě řiká, e Jeí ovečky hlídá, a umí to, protoe ho stvořil a vychoval.
Není tady
Navíc nejde o to slouit Bohu, to bych byl pořád "já", který mu slouím. Ale úplně z toho odstínit samotný pojem "já". "iv jsem pak ji ne já, ale iv je ve mně Kristus." Rozumíme si?.. To je úplně něco jiného.
Vechny duchovní nauky usilují o toté. Aby nae vědomí stanulo v indiferentním stavu vůči té osobě za kterou samo sebe a doteď povaovalo. Jako bychom nahlíeli na cizí bytost. A na to, e známe vechny její psychické stavy, mylenky, pocity, touhy, odpor atd. Avak neslučujeme se s nimi. Tehdy toti uvidíme svět nezkresleně, bez zabarvení naeho ega. A to je stav vysvobozující, vedoucí ke skutečnému poznání.
Křesanství toho pak dociluje křtem tak, e do nás vstoupí vědomí Krista. Ale je úplně jedno, jak toho dosáhneme, důleité je to učinit. Nebo ego je to, co nai mysl poutá a skrze něj vstupuje vekeré zlo do tohoto světa. A dokud tohoto indiferentního stavu nedosáhneme, jsme pořád děti, které chápou jen velice málo. Proto panuje ve světě taková bída a temnota. Nae mysl je dosud zcela nevědomá vyích stavů oprotění od sebe sama. Jen hrstka lidí na světě to zatím dokázala, ostatní se vezou lapeni ve svém jáství. Dirigováni a spoutáni vlastním egem.
Není tady
Crabat napsal(a):
... Jen hrstka lidí na světě to zatím dokázala, ostatní se vezou lapeni ve svém jáství. Dirigováni a spoutáni vlastním egem.
Ale ejhle ouvej au...
Jak todleto ví, Krabe?
Není tady
No tak promiň, i kdy to asik nejde, viď?
Není tady
Stačí se rozhlédnout po duchovní scéně, kolik lidí je realizovaných. A má hned výsledek.
Není tady
Crabat
Dnes 15:55
Stačí se rozhlédnout po duchovní scéně
Není tady
Marně přemýlím, z jakého důvodu bůh podaroval člověka egem, kdy jej pak o něj chce připravit? Proč? Jsme tedy hračky, které nemají mít vlastní mylení a jen slepě naslouchat - komukoli, čemukoli? To je jako by nám bůh dal dvě nohy, abychom mohli chodit vzpřímeně, ale někdo trval na tom, e bůh vlastně chtěl, abychom nohy nepouívali a jen se plazili a vykládal to jako slovo boí..
Není tady
Palomita[b napsal(a):
]Marně přemýlím, z jakého důvodu bůh podaroval člověka egem[/b], kdy jej pak o něj chce připravit? Proč? Jsme tedy hračky, které nemají mít vlastní mylení a jen slepě naslouchat - komukoli, čemukoli? To je jako by nám bůh dal dvě nohy, abychom mohli chodit vzpřímeně, ale někdo trval na tom, e bůh vlastně chtěl, abychom nohy nepouívali a jen se plazili a vykládal to jako slovo boí..
No tak teoreticky abys byla vnímavá k různým pokuením, které Ti zlé mocnosti podstrčí. A pak se terpv ukáe, jak se k tomu postaví.
Není tady
Crabat napsal(a):
...
Vechny duchovní nauky usilují o toté. Aby nae vědomí stanulo v indiferentním stavu vůči té osobě za kterou samo sebe a doteď povaovalo. Jako bychom nahlíeli na cizí bytost. A na to, e známe vechny její psychické stavy, mylenky, pocity, touhy, odpor atd. Avak neslučujeme se s nimi. Tehdy toti uvidíme svět nezkresleně, bez zabarvení naeho ega. A to je stav vysvobozující, vedoucí ke skutečnému poznání.
....
Crabate, kdy to je hrozně vysoký level. Pro nás, co se musíme zabývat tím, aby bylo kde bydlet, co jíst, vychovávat děti. Na to, co píe má málokdo prostor a schopnosti se k tomu dopracovat. Pro začátek by moná stačilo, kdyby se lidi k sobě chovali sluně, byli ohleduplní, tolerantní, pomáhali si, nehromadili zbytečně věci...To by moná celkově otupilo hrany a sníilo tu agresivitu, co je ve vzduchu. A i to je docela utopie. Ale je to věc, o kterou se můe snait kadý mezi tím vednodenním pinoením a nepotřebuje k tomu mít nastudované různé nauky.
Není tady
Judyna napsal(a):
Palomita[b napsal(a):
]Marně přemýlím, z jakého důvodu bůh podaroval člověka egem[/b], kdy jej pak o něj chce připravit? Proč? Jsme tedy hračky, které nemají mít vlastní mylení a jen slepě naslouchat - komukoli, čemukoli? To je jako by nám bůh dal dvě nohy, abychom mohli chodit vzpřímeně, ale někdo trval na tom, e bůh vlastně chtěl, abychom nohy nepouívali a jen se plazili a vykládal to jako slovo boí..
No tak teoreticky abys byla vnímavá k různým pokuením, které Ti zlé mocnosti podstrčí. A pak se terpv ukáe, jak se k tomu postaví.
Jo, souhlas
Není tady
Judyna napsal(a):
A i to je docela utopie. Ale je to věc, o kterou se můe snait kadý mezi tím vednodenním pinoením a nepotřebuje k tomu mít nastudované různé nauky.
Kde jsi přila na to, e je potřeba něco studovat?
Vdy i tuím nejmoudřejí a nejbohatí člověk (v té době) nakonec poznal, e "marnost nad marnost"...
Není tady
Ano, Judyno, je to obtíné, ale je to i smyslem naeho ivota. Aspoň to poznat, na chvíli vyzkouet a uvidí, jak báječně se přitom bude cítit. Vechny bolesti i trýzně ivota od nás odstoupí, protoe u nejsou nae, získáme tím svobodu a lehkost. Konečně se zase dokáeme od srdce zasmát. A ivot bude znovu plný tajemství a překvapení, tak jako tenkrát v dětství, i rozevře před námi úplně nové obzory.
Není tady
Můe mít pravdu. Ale ty bolesti a trýzně mého ivota jsou moje, jsou mojí součástí, tak, jako radosti. A já je tak přijímám.
Není tady
rina napsal(a):
Judyna napsal(a):
A i to je docela utopie. Ale je to věc, o kterou se můe snait kadý mezi tím vednodenním pinoením a nepotřebuje k tomu mít nastudované různé nauky.
Kde jsi přila na to, e je potřeba něco studovat?
Vdy i tuím nejmoudřejí a nejbohatí člověk (v té době) nakonec poznal, e "marnost nad marnost"...
Píu, e nepotřebuje.
Není tady
Judyna napsal(a):
Můe mít pravdu. Ale ty bolesti a trýzně mého ivota jsou moje, jsou mojí součástí, tak, jako radosti. A já je tak přijímám.
Není tady
Jistěe, ale v počáteční fázi je to tak, e se vlastně přeléváme od pozorovatele k jednateli, jeliko ve stavu odosobnění dlouho nevydríme. Jde o to, dokázat se vrátit do indiferentního stavu mysli. Jinak u je člověk zase jen uvnitř sebe a tím pádem spoután svým jástvím. Nic tím neztrácíme. Protoe jakmile potřebujeme nad něčím přemýlet, stejně u jsme zase uvnitř sebe. Výjimku z toho tvoří právě postoj pozorovatele. Nebo má mysl oscilovanou na odosobnění i je zároveň uvnitř svého já. A tehdy se můeme poučit sami o sobě. Jeliko vidíme, co v naí mysli do nejemnějích detailů probíhá, ani by vědomí toho bylo dosud zmanipulováno naím egem. Odtud se otevírá cesta k pravému poznání.
Není tady
Palomita napsal(a):
Marně přemýlím, z jakého důvodu bůh podaroval člověka egem, kdy jej pak o něj chce připravit? Proč? Jsme tedy hračky, které nemají mít vlastní mylení a jen slepě naslouchat - komukoli, čemukoli? To je jako by nám bůh dal dvě nohy, abychom mohli chodit vzpřímeně, ale někdo trval na tom, e bůh vlastně chtěl, abychom nohy nepouívali a jen se plazili a vykládal to jako slovo boí..
Moná proto, e nás nestvořil dokonalé? Moná proto, e přesně věděl proč tak činí a proto, e to má svůj smysl? Moná proto, e máme ujít nějakou cestu?
Není tady
Judyna napsal(a):
Ano. Podle církve jsem se křestem svého dítěte zavázala k tomu, e ho budu vychovávat ve víře. Aspoň si myslím, e to tak je. A toto nemám úplně dobře zpracované. cítím se trochu jako kdybych křívě přísahala.
Ale jinak to beru a chápu jak píe a jak udělala i Tvá maminka.
Judyno, také jsem křtěná, ale nikdy jsem se vlastně blíe nezajímala proč (matně myslím kvůli babičce), ale to je ve, k víře mě nikdo nevedl. Budu se na to muset zeptat...
Není tady
LENNNA napsal(a):
Palomita napsal(a):
Marně přemýlím, z jakého důvodu bůh podaroval člověka egem, kdy jej pak o něj chce připravit? Proč? Jsme tedy hračky, které nemají mít vlastní mylení a jen slepě naslouchat - komukoli, čemukoli? To je jako by nám bůh dal dvě nohy, abychom mohli chodit vzpřímeně, ale někdo trval na tom, e bůh vlastně chtěl, abychom nohy nepouívali a jen se plazili a vykládal to jako slovo boí..
Moná proto, e nás nestvořil dokonalé? Moná proto, e přesně věděl proč tak činí a proto, e to má svůj smysl? Moná proto, e máme ujít nějakou cestu?
A třeba jsme dokonalí právě díky svým nedokonalostem Kdybychom byli vichni stejní, je to děsná nuda a hlavně pohroma pro celé lidstvo, které by se nijak a nikam nevyvíjelo. Kdyby toto bylo záměrem boha, dá nám rozum mravence a ne poznání vlastního ega. A to, e někdo vykládá své představy jako správný výklad boího úmyslu, to je hodně egocentrické a sebevědomé
Není tady
Ano, také mi vadí, kdy i někdo tvrdí, e Bůh chce to a to. Jak to ten člověk můe vědět? Tomu říkám ego!
Toto u jsem psala před časem Luďkovi. A toto mi vadilo i na katolické víře - Bůh chce, abys dělal to a to, aby ses choval tak a tak...
Není tady
Kdy jsi teda "pokřtěná" odrodilá katolíčka, chodila jsi do kostela atd., něco bys o Bibli asi mohla vědět.
Proč myslí, e je celá protkána Boími přikázáními?
Třeba takové "desatero"...
"Ano, také mi vadí, kdy i někdo tvrdí, e Bůh chce to a to. Jak to ten člověk můe vědět? Tomu říkám ego!"
Hm?
No, třeba si to přečetl v té Bibli...
Není tady
LENNNA napsal(a):
Moná proto, e nás nestvořil dokonalé? Moná proto, e přesně věděl proč tak činí a proto, e to má svůj smysl? Moná proto, e máme ujít nějakou cestu?
Ále stvořil. Nedokonalost jsme získali a po zásahu Hada. Kdy jsme dostali monost vlastní volby.
Tak jsme si zvolili.
Není tady