18. září : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 18. září : Objevte kouzlo brambor po římsku. Jednoduchý recept, kdy vás tlačí čas i finance! 18. září : Je vám čtyřicet a u řeíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
Teru napsal(a):
Tak nevím, já si myslím, e člověk má v sobě vdy světlo i tmu, právě v té své podstatě. Jde o to poznat sám sebe nebo se snait sebe sama "vylepit"?
Je to asi smutné, ale já nevím, jak poznat sama sebe. Já někdy nedokáu poznat, co je mé skutečné přání a co je přání, které do mne někdo zasil, co je má skutečná emoce a co je emoce, kterou mám, protoe ji takto ode mne společnost očekává...
Jak je moné poznat ve chvíli, kdy ve mně bojují dva světy, kdy chci zároveň jít doprava i doleva, co z toho chci já a co z toho je dejme tomu společenský návyk.
V jedné knize se o tom hovoří jako o ochočování...jako děti nás ochočují rodiče, učitelé, kněí.. a jsou v tom tak dobří, e v tom ochočov ání pokračujeme sami i jako dospělí. nejprve jsme tedy ochočování a pak ochočujeme SAMI SEBE. Ach jo.
Taky bych to viděla tak, e nejsme jen laskaví atd, ale e mám i vechny ty negativní vlastnosti, tu tmu, jen jde o to jí poznat a přijmout, abychom se jí nebáli.
Co se týče poznání sama sebe - tak já se snaím pouívat metody jako je alfa, regrese, meditace, pomáhají mi vyznat se v sobě, přijít na to proč nějak reaguji, proč si myslím, to co myslím, proč cítím, to co cítím, rozpoznat, kdy jsem něco od někoho přebrala atd.
Není tady
Tak mi z toho vyplývá, e jsme vichni zároveň áci i učitelé učitelů a áci áků.
Není tady
Bláa.. napsal(a):
Pro Bláu pokračování...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salvatore, s lecčíms se dá souhlasit, nechci zacházet do detailů, co jsi psal mne oslovilo.
Jen nerozumím, proč není v jednotlivých náboenstvích odvěká moudrost nebo jen střípky, kdy uvádí:
--------------------------
Svatými, tedy Mistry, jsou ji například někteří apotolové: Mezi nejznámějí Mistry patří Mistr Moria (někdy zvaný El Moriya), který byl apotolem Petrem. Milovaný Jan je nyní Mistr Kut Humi, který měl za posledních 2000 let mnoho inkarnací na Západě a byl dokonce profesorem na Cambridgi. Je velmi vzdělaný a byl Francisem Baconem, ale také Rogerem Baconem a dalími postavami.
Svatý Pavel je nyní Mistrem Hilarionem, Jeí je nyní Nanebevzatým Mistrem Jeíem, Kristus je nyní Pánem Maitréjou, Učitelem lidstva a andělů, Marie, matka Jeíova je nyní Mistrem Marií a je to ona, která oslovuje zejména katolickou církev skrze svá zjevení. Ovem dost často se zjevují také ostatní Mistři, z toho Jeí a Kristus snad nejvíce.
-----------------------------------
nakonec jmenuje řadu jedinců, kteří přísluníky církve byli a byli nebo jsou podle Tebe, zasvěcenci? Kdy se tedy stali podle Tebe zasvěcenci?
To mně není známo. Kadý člověk prochází iniciacemi podle svého duchovního stupně a způsobu a metodách zvládání ivotních zkueností. Ve probíhá skrytě, větinou v noci, iniciují se vyí těla člověka, nikoliv fyzické. Zasvěcení se přenáejí do dalích ivotů a člověk se s dosaeným stupněm ji rodí.
Co se týká balastu, nechci se někoho dotknout, je to názor, ale mě právě knihy jako Miluj svůj ivot, připadají, e se časem opakují a e se tím mylenky stávají ji balastem? Jakousi snahou o radostné ovívání?
Ano, v tom bych souhlasil. Je to podobné, jako u "náboenského balastu". Přesto je mnoho lidí, kteří to čtou...
A také si myslím, e láska, kterou jsou náboenství protknuta je pochopitelně spojena s moudrostí, protoe
čistá láska, bez dalích hodnot láskou ani není a tudí se o ní jako o lásce ani nedá hovořit.
Náboenství pouze mluví o lásce, ale lásku nezná. Je rozdíl ve vnímání lásky mezi Jeíem a křesanstvím, apod.
Co je podle Tebe hodnotné duchovno?
Hledání a naplňování záměru due jako osobnost, a záměru Boího, jako Due. Říká se tomu Sebe-realizace, realizace Due v člověku v inkarnaci.
Není tady
bublinka napsal(a):
Ahoj Salve,
přelouskala jsem, co jsi tu psal o Odvěké moudrosti. Neumím se zas a tak moc dobře vyjadřovat a nedosahuju ádné vysoké intelektuální úrovně, ale napíu vlastními slovy jak to na mě zapůsobilo.
Píe, e v náboenství jsou jen střípky a e nejvíce vědí zasvěcenci, kteří se ale jen tak s někým nevybavují.
Tak jsem to neřekl, tak to říká ty.
Take mi to připadá, e obyčejný průměrný hledající člověk nemá moc ancí dopídit se nějakého poznání. Kadý, kdo hledá, tak se dříve nebo později dostane i k náboenství a tam podle tebe najde ponejvíce jen balast. Má tedy obyčejný člověk nějakou anci najít Odvěkou mooudrost?
Má a velkou. To vak tehdy, kdy je neustále pozorný k tomu, co mu ivot předkládá a neustále hledá smysl ivota. Existuje přísloví: "Kdy je ák připraven, učitel se najde." Bohuel, ani zde, na tomto fóru není mnoho připravených lidí, připravených pro učinění přísluných obětí.
Není to cesta pro masy, spíe pouze pro jedince. pro ostatní zbývá spíe to náboenství...
Kde by tedy podle tebe měl hledat a kam by se měl obrátit?
Hlavně prosím nepi, e sám do sebe
Existuje také literatura. Ji byla zde zmiňována několikrát. Zaregistrovalas to?
Není tady
Bláa.. napsal(a):
Tak mi z toho vyplývá, e jsme vichni zároveň áci i učitelé učitelů a áci áků.
Tak nějak...
Není tady
Bláa.. napsal(a):
Salvatore, já si myslím, e nejde o to, nabrat odvahu, e jde o to, jaký je cíl. A co, kdy zacítím e cílem je
poznání mantinelů mezi lidskou a boskou formou existence a úlohou? V poznání, e poznání je nekonečné a nedosaitelné? Jak se vydávat na cestu, kdy víme předem, e nás vlastně zavede zpět domů?
A co kdy nai předkové tohle věděli a my se vlastně jen snaíme ve stylu: babičko, nauč mě Charleston?
Mantinely, o kterých mluví, neexistují, ledae v naí vlastní mysli. Lidská existence je modelem existence boské, nebo opačně...
Jedině nekonečné poznání je hodnotné a hodno usilování...
Zná biblický příběh o marnotratném synovi? To přesně je příběh o lidství a boství.
Upravil(a) Salvator (26. 5. 2006 15:18)
Není tady
Salvator napsal(a):
bublinka napsal(a):
Ahoj Salve,
přelouskala jsem, co jsi tu psal o Odvěké moudrosti. Neumím se zas a tak moc dobře vyjadřovat a nedosahuju ádné vysoké intelektuální úrovně, ale napíu vlastními slovy jak to na mě zapůsobilo.
Píe, e v náboenství jsou jen střípky a e nejvíce vědí zasvěcenci, kteří se ale jen tak s někým nevybavují.
Tak jsem to neřekl, tak to říká ty.
No, já jsem to tak pochopila...
Take mi to připadá, e obyčejný průměrný hledající člověk nemá moc ancí dopídit se nějakého poznání. Kadý, kdo hledá, tak se dříve nebo později dostane i k náboenství a tam podle tebe najde ponejvíce jen balast. Má tedy obyčejný člověk nějakou anci najít Odvěkou mooudrost?
Má a velkou. To vak tehdy, kdy je neustále pozorný k tomu, co mu ivot předkládá a neustále hledá smysl ivota. Existuje přísloví: "Kdy je ák připraven, učitel se najde." Bohuel, ani zde, na tomto fóru není mnoho připravených lidí, připravených pro učinění přísluných obětí.
Není to cesta pro masy, spíe pouze pro jedince. pro ostatní zbývá spíe to náboenství...
Take být pořád bdělý a připravený? ít vědomě, učit se ze veho? Chápu to tak dobře?
Povauju se taky za přísluníka masy, ale náboenství mě neuspokojuje.
Kde by tedy podle tebe měl hledat a kam by se měl obrátit?
Hlavně prosím nepi, e sám do sebeExistuje také literatura. Ji byla zde zmiňována několikrát. Zaregistrovalas to?
Kníky jsem zaregistrovala,něco i četla, ale stejně se v tom tak motám...
Není tady
Ó, to je nesmírně obtíné, zkrotit své ego. A větinou na to jeden ivot nestačí. Nejprve asi musíme pochopit, co se v nás odehrává. Bez pochopení není růstu. Platí to v intelektuální oblasti a v duchovní jakbysmet. Alespoň zavětřit správný směr. A pak posuzovat, donekonečna posuzovat své jednání i ostatních. Nespokojit se závěry, jak na první pohled vypadají. Samozřejmě pročíst si literaturu, je s tím souvisí, zároveň vak chápat, literatura nás nespasí. Čteme jen kvůli inspiraci a motivaci, avak problémy, je vznikají uvnitř nás, si musíme vyřeit sami.
Naučit se rozpoznávat vnitřní smysl věcí. A definovat si stavy, jimi procházím. Proč se mi určitá věc líbí a jinou zavrhuji. Je vůbec nějaké opodstatnění, abych něco vyvyoval a jiné odmítal?.. A jak se poctivě budu snait rozkódovat tyto pocity, začnu se o sobě dozvídat klíčové věci. Některé jsou společné, lidské.., jiné zase jen moje.
Je správné, abych je vůbec měl?.. Anebo je to jen můj omyl v mylení?., který tam společnost zasela při mém narození. Kdy slepý vede slepého odnepaměti.
Tak takhle nějak lze otevřít ony dveře, je vedou k poznání.
Vdy je důleité si vak uvědomit: Kdy se nám něco nechce udělat anebo nehodláme přijmout jiný způsob mylení, nemusíme, ovem definujme si proč. A buďme opravdu sami k sobě upřímní. Jenom tak se můeme postupem času osvobodit.
Není tady
Ba ba...
a vis, co mi pomaha? Vedomi, ze nemusim byt hned ted okamzite a strelhbite nejpozdeji zejtra a radeji uz vcera dokonala ))
Nic nemusim
Ale muzu
Kdyz muzu
A kdyz chci
A kdyz uz chci, tak proste musim
Není tady
Crabate, take zkráceně řečeno práce, práce a zase práce
Není tady
No jo, Bublinko, kdyby to byly jenom ta práce, to by bylo v poho, jene jak na to koukám, tak je to o pitvání pocitů. Co jsem já vdycky odsuzovala.
Jak Crab píe ....pak posuzovat, donekonečna posuzovat své jednání i ostatních... Já na to duchovno asi nemám.
Potřebuju tvořit, pracovat, jet jak drak, cítit vítr ve vlasech a v ničem se neutápět. Prostě aby to mělo ávu. Přemýlet, to jo, číst, to taky. Ale nimrat se v tom, to asi bude safra můj problém.
Přitom mě ta teorie karmy a reinkarnace u docela dost zajímá. Jsem asi nějaká due na nií úrovni.
Asi proto Salv mnohokrát neodpovídá na mé dotazy, zlomil nade mnou hůl.
Já jsem teď tak zmatená...
Potřebuju něco s tím dělat.
K tomu egu.
Dá se aspoň trochu objektivně posoudit kdy je ego u moc velké?
Nebo je to jenom o vnitřním pocitu, tedy subjektivní?
..............
Pan, ...kdy u chci, tak prostě musím... jo, to je ten drajv
Není tady
Ale vůbec ne, Bublinka! Objevování, Tajemství, Neznámo, Dobrodruství. Copak jsi neposlouchala, co říká Pí. S prací by ses daleko nedostala.
Není tady
Crabat napsal(a):
Ó, to je nesmírně obtíné, zkrotit své ego. A větinou na to jeden ivot nestačí. Nejprve asi musíme pochopit, co se v nás odehrává. Bez pochopení není růstu. Platí to v intelektuální oblasti a v duchovní jakbysmet. Alespoň zavětřit správný směr. A pak posuzovat, donekonečna posuzovat své jednání i ostatních. Nespokojit se závěry, jak na první pohled vypadají. Samozřejmě pročíst si literaturu, je s tím souvisí, zároveň vak chápat, literatura nás nespasí. Čteme jen kvůli inspiraci a motivaci, avak problémy, je vznikají uvnitř nás, si musíme vyřeit sami.
Naučit se rozpoznávat vnitřní smysl věcí. A definovat si stavy, jimi procházím. Proč se mi určitá věc líbí a jinou zavrhuji. Je vůbec nějaké opodstatnění, abych něco vyvyoval a jiné odmítal?.. A jak se poctivě budu snait rozkódovat tyto pocity, začnu se o sobě dozvídat klíčové věci. Některé jsou společné, lidské.., jiné zase jen moje.
Je správné, abych je vůbec měl?.. Anebo je to jen můj omyl v mylení?., který tam společnost zasela při mém narození. Kdy slepý vede slepého odnepaměti.
Tak takhle nějak lze otevřít ony dveře, je vedou k poznání.
Vdy je důleité si vak uvědomit: Kdy se nám něco nechce udělat anebo nehodláme přijmout jiný způsob mylení, nemusíme, ovem definujme si proč. A buďme opravdu sami k sobě upřímní. Jenom tak se můeme postupem času osvobodit.
Moc, tu chyběly Tvoje moudra......
Není tady
Crabate,
zřejmě Tě rozesměji, ale já se zeptám:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak takhle nějak lze otevřít ony dveře, je vedou k poznání.
Vdy je důleité si vak uvědomit: Kdy se nám něco nechce udělat anebo nehodláme přijmout jiný způsob mylení, nemusíme, ovem definujme si proč. A buďme opravdu sami k sobě upřímní. Jenom tak se můeme postupem času osvobodit.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Osvobodit k ČEMU? Vdy my jsme svobodní.
Není tady
Ale, od něčeho jsme se ji osvobodili. Moná, to bude jinému připadat jako růst. Tréninkem jsme ji pochopili
rozdíl mezi psanou a mezi osobní diskusí a ji nám nevadí některé tvrdí reakce, které jsou jen na netu.. U to tak váně nebereme, jsme otrlejí. Ji jsme si zvykli, ale nevím, jestli se to dá nazvat poznáním, o kterém je řeč.
Není tady
Crabat napsal(a):
Ale vůbec ne, Bublinka! Objevování, Tajemství, Neznámo, Dobrodruství. Copak jsi neposlouchala, co říká Pí. S prací by ses daleko nedostala.
No kadý tomu říkáme jinak
Pro mě to je teda práce - jak píe výe poletucha - pitvání pocitů, posuzování, být bdělá, uvědomovat si
.. jakmile polevím, vjedu do starých kolejí, mylenek, návyků - bác, hned to dostanu naservírované i s úrokama
Není tady
bublinka napsal(a):
Kníky jsem zaregistrovala,něco i četla, ale stejně se v tom tak motám...
Přečti si Alici Baileyovou (nakladatelství Trigon) a Benjamina Creme (nakladatelství Ekoland klub). Po dvě knihy od obou autorů vyly i česky. Ostatní autoři (nebo ostatní knihy těchto dvou autorů) zatím bohuel jenom v angličtině, nebo rutině.
Doporučuji k tomu dílo Heleny Rerichové a H.P. Blavatské.
To je zhruba vechno, co o odvěké moudrosti vylo na Západě. Kdy si to přečte, pak pochopí, o čem mluvím.
Není tady
Salvator napsal(a):
bublinka napsal(a):
Kníky jsem zaregistrovala,něco i četla, ale stejně se v tom tak motám...
Přečti si Alici Baileyovou (nakladatelství Trigon) a Benjamina Creme (nakladatelství Ekoland klub). Po dvě knihy od obou autorů vyly i česky. Ostatní autoři (nebo ostatní knihy těchto dvou autorů) zatím bohuel jenom v angličtině, nebo rutině.
Doporučuji k tomu dílo Heleny Rerichové a H.P. Blavatské.
To je zhruba vechno, co o odvěké moudrosti vylo na Západě. Kdy si to přečte, pak pochopí, o čem mluvím.
Tak tyhle jsem nezaregistrovala, díky, zkusím si sehnat. S angličtinou si nějak poradím, s rutinou to je horí
Není tady
Pro Backyho 3. pokračování:
K cloveku: chces zalozit diskusiu o tom, ako bol stvoreny clovek? V tomto som plaval, z bioly budem lietat. Ale iba preto, lebo na danu temu by som asi nebol dobrym diskusnym partnerom.
Pokud se bavíme o kreacionismu, pak biolu můe klidně vynechat. Stejně Darwin má díry v tom svém učení, které nelze přeskočit, take klidně uspěje se znalostmi bible.
K reinkarnacnym skusenostiam: asi sa nezhodneme na termine "dokonalost". Ja verim, ze ak je niekto dokonaly, uz nepotrebuje skusenosti. Samozrejme zoberiem, ze "ivot člověka není dost dlouhý, aby získal vekeré dostupné zkuenosti z pozemského prostoru", toho som prikladom, kedze nikdy v zivote napriklad nebudem skusat bungee-jumping ( ani neviem jak sa to pise ). Je to vsak potrebne? Navyse, nevidim potrebu byt dokonalym. Citim iba potrebu byt stastnym.
Vidí, jak zkresleně vnímá realitu: říká, e "kdo je dokonalý, nepotřebuje zkuenosti". To je z mého pohledu polopravda. Ano, nepotřebuje zkuenosti, ovem ty, kterými ji proel a které zvládl, dokonale se naučil v nich chodit. Potřebuje dalí zkuenosti, o kterých jetě neví a které nezná. Jinak by se vývoj zastavil a to není moné. I Bůh potřebuje zkuenosti, které získává skrze nás, své děti. Vývoj nikdy nekončí, nikdy se neuzavírá a vdy má nějaké dalí monosti, kam jít.
K nebu a dusi: katolici vedia, co je to dusa PODLA NICH. Neviem, ako Monroe moze potvrdzovat miesto, ktore katolicka viera oznacuje ako neexistujuce. A preco nebo odmietas ako stav duse?
Tak tedy, co je due podle katolíků? V bibli jsem ádnou definici due nenael.
Peklo, e církev označuje jako e neexistuje? Anebo nebe? To snad nemyslí váně...
Neodmítám, ale není to nebe. Říká se tomu "kristovo vědomí", nebo "oslávené bytí", a mnoha jinými způsoby. Je to něco jiného, nikoliv nebe. Jak bych pak nazval ono nebe, kam se diskarnáti dostávají po smrti?
K egu: a co je podla teba zle? Ak teda zle nie je ego?
Zlé je to, kdy ego nesleduje záměr due a jde si svou cestou a sleduje vlastní, úzce osobní cíle. O "zlobě ega" není v omylu pouze církev, nýbr také esoterikové a některé východní nauky. Ovem není tomu tak, e by ego bylo doopravdy zlé. Tím se stává pouze za určitých podmínek, tedy, kdy postrádá respekt k vyímu záměru. Ovem umrtvování ega v ádném případě není ta správná cesta.
K obeti: Tak pretoze tomu nerozumies, vyhlasujes to za nezmysel? Zaujimave... Vdaka za prehlad ceskej mafianskej sceny, ibaze tu hovorime o Bohu, pri ktorom sa prelinaju 2 vlastnosti - spravodlivost a laska. Clovek musel byt potrestany, to chcela spravodlivost, ako ty hovoris. A co by mohla laska urobit viac nez stat sa clovekom a byt potrestanym?
Tak zde se omlouvám, ale na toto téma nechci diskutovat. Povauji celou tu ideologii za nesmyslnou i z logického hlediska a své stanovisko jsem ji řekl. Pokud se ti zdá, e nerozumím, OK, je to tvůj názor. Ovem v tomto se přikláním k řeení boské spravedlivosti a lásky jiným způsobem, ne církev. Oproti církvi k méně manipulativnímu a přirozenému řeení. A si plénum vybere mezi těmito dvěma názory samo...
7.: Neveris v existenciu absolutnej pravdy?
Věřím, ovem ne v té formě, v jaké ji snad vnímá církev. Absolutní pravdu nelze uzamknout do jakékoliv mylenky či dogmatu. Je to ivá, aktuální pravda, rezonující s ivým bytím. Člověk dokáe chápat pouze část této pravdy, čím tato pochopená část se stává pravdou relativní.
V konečném důsledku pak je mono říct, e člověk, jedinec, v současném stavu vývoje není schopen pochopit absolutní pravdu, stejně tak, jako není schopen pochopit Boha. Moná později, kdy se dovyvine.
7b.: Takze katolicizmus v minulom zivote vedie k materializmu v tomto? Nemali by sme to skumat skor na zaklade nauky?
To je hrubé zjednoduení. Neříkám, e tomu tak vdy musí být, ale často to tak je, alespoň podle naich zjitění. Někdy vak ne, a hodně křesanů z minulosti se v tomto ivotě stávají esoteriky a křesanství revidují z pohledu okultních nauk. Obvykle pak objeví souvislosti, které propojují křesanství s jinými filosofickými systémy.
7c.: Ak ale nebude existovat neomylna osoba, nastane chaos, co Boh pravdepodobne nechce, ci nie?
To snad nemyslí váně...? Co to je za mylenkovou konstrukci? I kdyby tomu tak bylo, neomylná osoba nevznikne tím, e "někdo" (rozuměj: církev) se rozhodne, e jednoho svého kardinála prohlásí za neomylného???
Backy, Backy, tvůj způsob obhajování církve se mi zdá přitaený za vlasy. Proč raději nepřizná, e dogma o neomylnosti papee je omylná? Čeho se bojí? Církve, anebo sama sebe? Anebo toho, e jakmile přizná, e jedna blbost je doopravdy blbost, pak se najednou zjistí, e těch "blbostí" je více?
A propos, co Bůh chce, a co nechce, to nechme laskavě na něj samotného. Nám, lidem, o tom nepřísluí spekulovat, navíc, vdy dospějeme k mylným závěrům.
K apropu: Aby som to najjednoduchsie uzavrel, parafrazou z ... nespomeniem si ... kazdy, kto sa snazi konat dobro a ide za nim, ide podvedome za Bohom a ma nadej na vecny zivot. ( a si v keli - nechcel si, ale aj tak budes mat )
Jak vzneené...: "Konat dobro"... Církev ji dva tisíce let "koná podobné dobro". Výsledkem je tristní obraz zdevastované ekologie a samotného lidství. Velmi draze zaplacený "věčný ivot"... Já být Bohem, tak se mi z toho chce zvracet. Jetě těstí, e Bůh má zřejmě silnějí aludek, jinak by některé své pastýře a ovce semlel dohromady a nadělal z nich konzervy pro psy. A tím nemyslím jenom křesanské pastýře a ovce...
A propos - o věčném ivotě jsme se ji bavili. Tvrdil jsem, e ho máme vichni. Člověk, jako dítě Boí, ji má věčný ivot, co konec konců potvrzuje i apotol Pavel v některém svém psaní.
9.: Spekulacie, domnienky, nepriame dokazy. Ale koniec koncov, i Cirkev ma nepriatelov, ktori by jej radi toho vela prisili. Ale ti by vselico radi prisili kazdemu - slobodomurari. Ako vies, ze to ONI netahaju za figurky? Su nanestastie vysoko i v Cirkvi - nastastie nie najvyssie, ale...
Aj jaj jaj... to je přesně ono: zloděj volá: "Chyte zloděje!" Kdy je tomu tak, jak říká, tak sama církev by měla přijmout rozhodnutí o svém rozputění - a třebas o zaloení nové organizace, oprotěné od těchto, "církvi nepřejícných ivlů".
Ne, Backy, tomu nenasvědčuje nic podstatného. To raději uvěřím o konspiraci ze strany jezuitů - to se jim docela podobá. Zednáři takový vliv zas nemají a neorientují se přednostně na církev, nýbr na politiku a ekonomiku. Tam jsou větí monosti ovlivňovat chod světa.
10.: Vies, co som vzdy odsudzoval? Matrikovych krestanov. Ti nech si pre mna za mna dogmy odsudzuju, ibaze tym ide iba o seba, nechapem, preco by sa na nich malo hladiet.
A co třebas... kvůli "křesanské lásce k blinímu"? Odsuzovat svého bliního není křesanské, e ano... Přemýlí stejně nebezpečně, jako středověký inkvizitor. Namísto toho, abys vyslechl a přemýlel nad jiným názorem, jsi ochoten "odřezat větev" s rádoby "matrikovými křesany", abys zachoval pochybnou "čistotu učení". Jde mi z tebe mráz po zádech. Dělá pouze to, cos dělal v jiných ivotech: dusí ivot pro udrení ideálu a nevidí, e je to mrtvě narozené dítě.
Lidé jako ty v minulosti upalovali jiné lidi pod záměnkou spasení jejich due. Vzal jsi jim monost, aby se sami potkali s odpovědností za sebe sama a své jednání a omlouvals to svou ideologií
13.: Platy knazov, co viem, su financovane nielen zo statu, ale aj z Cirkvi. Ale koniec koncov, je zvlastne, kolko sa hovori, ze platit Cirkev by mali len katolici a pri tom u nas sa ku kat. viere prihlasili 3 stvrtiny obyvatelov. Paradox, co? Ale to sa nesmejem tebe...
Tak a si ji platí ti, co se k ní přihlásili. Stát by měl rozdávat církvi peníze pouze na přesně určené projekty, podobně jako EU.
14.: Biblia ti nepride ako teologicky spis, pretoze zamlzuje Boha?
Ne, bible mi přijde jako spis historický.
15.: Nema vzdelanych knazov? Ved ti knazi okrem teologie studuju i filozofiu, psychologiu... To ti ako vzdelanie nepride? Co sa ucenia tyka - ludia sa uz boja Cirkvi v skolach, lebo nejakym divnym sposobom sa, vy to volate rakoska, dala do suvisu prave s mniskami A dalej, mne pride, ze funkcie, co si povedal, zastava dost dobre - teda, v ramci moznosti: ex. cirkevne skoly, nemocnice, JP2. bol skvelym diplomatom, rovnako tak aj mnoho knazov plni funkciu diplomatom, aj ked ich snahy nezabranuju vojnam, iba skor nezhodam ( ale boli aj taki, co zabranovali vojnam - teraz je na to OSN )
Boe nás ochraňuj před církví ve kolách. Proč by se měla na veřejných kolách vyučovat teologie? Nesouhlasím.
Upravil(a) Salvator (27. 5. 2006 16:58)
Není tady
Tak kdy to bere takhle, Bláo, pak osvobodit se do stavu, abychom si uvědomili a zároveň i hluboce niterně proili, e jsme svobodní.
Ale Bublinko, vdy Poletucha sama říká, e co píe Pí, je ten pravý drive. A Pandora ani na zlomek okamiku neuvauje o nějaké nudné práci, ke které by se musela přemlouvat. Nýbr poukazuje na stavy mysli, kudy na to.
Nu a Poletucha, Tvé defensivní úvahy se zachytily jen na slovech. Odvoď si tam jiné výrazy a uvidí, jak celá pookřeje. Proč bys Cestu nemohla vnímat jako tvůrčí čin?.. To já si tam dosadil obsahy pro svou mentalitu. Ty pak vychází z jiného bodu, tudí i principy budou jiné. Jen se klidně rozjeď, pouze si ponechej zpětný analytický pohled, abys sama sobě v tom fofru neutekla. - Vytvoř si dráhu Cesty na míru.
Děkuji Ti, Čha.
Není tady
Crabat napsal(a):
Nu a Poletucha, Tvé defensivní úvahy se zachytily jen na slovech. Odvoď si tam jiné výrazy a uvidí, jak celá pookřeje. Proč bys Cestu nemohla vnímat jako tvůrčí čin?.. To já si tam dosadil obsahy pro svou mentalitu. Ty pak vychází z jiného bodu, tudí i principy budou jiné. Jen se klidně rozjeď, pouze si ponechej zpětný analytický pohled, abys sama sobě v tom fofru neutekla. - Vytvoř si dráhu Cesty na míru.
Hmm....., díky Crabíku. Budu o tom přemýlet.
Hledala jsem teď něco o Blavatské a ostatních, jak tu stále figurují, musím si ty kníky přečíst, ale mám obavy, e mi to můj drahý omlátí o hlavu. Bojí se, aby se ze mne nestal blázen. Co čtu tento typ knih, není se mnou rozumná řeč.
Není tady
bublinka napsal(a):
Salvator napsal(a):
bublinka napsal(a):
Ahoj Salve,
přelouskala jsem, co jsi tu psal o Odvěké moudrosti. Neumím se zas a tak moc dobře vyjadřovat a nedosahuju ádné vysoké intelektuální úrovně, ale napíu vlastními slovy jak to na mě zapůsobilo.
Píe, e v náboenství jsou jen střípky a e nejvíce vědí zasvěcenci, kteří se ale jen tak s někým nevybavují.
Tak jsem to neřekl, tak to říká ty.
No, já jsem to tak pochopila...
Zasvěcenci se "nevybavují" ne proto, e by neměli zájem o tom mluvit, ale proto, e respektují svobodnou vůli lidí. Nebudou nikdy nic sdělovat tomu, kdo nejeví opravdu váný zájem.
Vidí, co se děje, kdy někdo dostane informace a tento váný zájem nejeví. Sdělovatel bývá obviněn samozvaným inkvizičním tribunálem z nekalostí, netolerance, nedostatku komunikačních schopností, potamo z hereze a čarodějnictví a nakonec bývá upálen.
Take mi to připadá, e obyčejný průměrný hledající člověk nemá moc ancí dopídit se nějakého poznání. Kadý, kdo hledá, tak se dříve nebo později dostane i k náboenství a tam podle tebe najde ponejvíce jen balast. Má tedy obyčejný člověk nějakou anci najít Odvěkou mooudrost?
Má a velkou. To vak tehdy, kdy je neustále pozorný k tomu, co mu ivot předkládá a neustále hledá smysl ivota. Existuje přísloví: "Kdy je ák připraven, učitel se najde." Bohuel, ani zde, na tomto fóru není mnoho připravených lidí, připravených pro učinění přísluných obětí.
Není to cesta pro masy, spíe pouze pro jedince. pro ostatní zbývá spíe to náboenství...
Take být pořád bdělý a připravený? ít vědomě, učit se ze veho? Chápu to tak dobře?
Povauju se taky za přísluníka masy, ale náboenství mě neuspokojuje.
Ano, chápe. Je vhodné naučit se meditovat a spolupracovat s duí a vyslovit přání jít cestou učednictví v praxi. Ta meditace nemusí být nic extra, stačí tichá mentální komunikace, rozhovor v mysli.
Ale pak ji z toho slibu bys neměla slevit a měla by ses neustále na základě tohoto přání. Due pak, jestli uvidí opravdový zájem, ti pole do cesty obrazy, vjemy, ideje, inspiraci, učitele, informace, zkuenosti.
Bude vdy vědět, co má udělat PRÁVĚ TEĎ, a pomůe ti to v rozhodování běného ivota.
Takto postupně získá sebedůvěru a stane se platným sluebníkem a příkladem svému okolí. Pokud do toho nezamontuje osobní ambice, due tě povede dále a dále tě zapojí do irí sluby. Zjistí, e najednou zvládá spoustu věcí, e tě to baví a naplňuje a e jsi astná a ji nikdy bys něměnila za nic jiného.
Kde by tedy podle tebe měl hledat a kam by se měl obrátit?
Hlavně prosím nepi, e sám do sebeExistuje také literatura. Ji byla zde zmiňována několikrát. Zaregistrovalas to?
Kníky jsem zaregistrovala,něco i četla, ale stejně se v tom tak motám...
Nedivím se ti, informací je hodně a ne vechny jsou relevantní. Jenom na tobě záleí, co chce. Jestli se zabývat věcmi podrunými, anebo tím pravým.
I v bibli je psáno: "hledejte nejdříve království boí a ve ostatní vám bude přidáno". To platí také v tomto případě.
Upravil(a) Salvator (27. 5. 2006 12:14)
Není tady
b]Ano, chápe. Je vhodné naučit se meditovat a spolupracovat s duí a vyslovit přání jít cestou učednictví v praxi. Ta meditace nemusí být nic extra, stačí tichá mentální komunikace, rozhovor v mysli.
Ale pak ji z toho slibu bys neměla slevit a měla by ses neustále na základě tohoto přání. Due pak, jestli uvidí opravdový zájem, ti pole do cesty obrazy, vjemy, ideje, inspiraci, učitele, informace, zkuenosti.
Bude vdy vědět, co má udělat PRÁVĚ TEĎ, a pomůe ti to v rozhodování běného ivota.
Takto postupně získá sebedůvěru a stane se platným sluebníkem a příkladem svému okolí. Pokud do toho nezamontuje osobní ambice, due tě povede dále a dále tě zapojí do irí sluby. Zjistí, e najednou zvládá spoustu věcí, e tě to baví a naplňuje a e jsi astná a ji nikdy bys něměnila za nic jiného.
[/b]
Salve, tohle zrovna vnímám pro sebe jako hodně aktuální, jen to asi neumím tak vyjádřit jako ty :-)
Take díky moc...
Není tady
Ano, Poletucha, Bublinka, tohle byla konkrétní odpověď pro vás. Já sám bych to nedokázal tak přesně formulovat, protoe uvauji poněkud odlině, tudí se to obrazí i na výsledku řečeného. Take, Salve, díky. Jednalo se o důleité sdělení, které tu potřebovalo zaznít.
Není tady
Crabat napsal(a):
Ano, Poletucha, Bublinka, tohle byla konkrétní odpověď pro vás. Já sám bych to nedokázal tak přesně formulovat, protoe uvauji poněkud odlině, tudí se to obrazí i na výsledku řečeného. Take, Salve, díky. Jednalo se o důleité sdělení, které tu potřebovalo zaznít.
Já jsem poctěn vaím zájmem a děkuji...
Není tady