14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Stránky: 1 2
Oficiálně ho na brigádu nevezmou, moná uklidit někomu uhlí, dříví, roznáet letáky (smlouva bude na matku). S tou polovinou výplaty to bylo myleno jako takové "bububu". Moje děti si vydělané peníze z brigády nechaly, ale znám rodiny kde si musely děti vydělat na pomůcky do učení (icí stroj).
Není tady
Na mě nejvíc zabírala negativní motivace...kdy dostane pětku, tak nesmí tohle nebo tamto. Navíc já jsem taky nesnáela tu dusnou atmosféru co u nás vdycky doma nastala, take to mě motivovalo.
Není tady
Briza3:
Na brigádu by el, zkouí hledat, ale v místě, kde je 23% nezaměstnanost ,moc brigádníky neberou, pořád se ptá. Jinak dříve vydělané peníze uil na nákup věcí, co bych mu z mých peněz nekoupila nebo a časem, take u ví, nač peníze jsou.
Tiina:
Negativní motivace - tu jsem zaila sama v dětství a nechtěla jsem své děti takto traumatizovat. Otec mne neustále motivoval, e budu jen uklízečkou, e neudělám zkouky na střední kolu, e neudělám maturitu (udělala jsem ji na samé jedničky) atd atd. Dodnes z toho mám sníené sebevědomí, protoe jsem se pořád bála, co kdy...
No a jinak tato metoda je moná dobrá u 10 letého dítěte, ale u 18 letého jedince mi připadá nevhodná, sám je strůjcem svého těstí a ne, e mu v dospělosti budu dávat zákazy, to by byl nedospělý stále.
Není tady
Co bylo ve kole, je dost častá otázka, asi s tím lezu dětem pěkně na nervy, ale mám pocit, e jsem tak "trochu v obraze". Tak se dovídám, e 5 spoluáků nepustí k maturitě, e kamarád "nechal koly"... Díky demokracii si myslí, e mohou vechno a je to jejich věc. Oni si tu "hubu" musí rozbít sami. Je snaha rodičů je uchránit před chybami, ale děti to tak dramaticky nevidí, udělá se reparát, maturita v září........
Nejlépe se vychovávají děti sousedů.
Není tady
briza3 napsal(a):
Co bylo ve kole, je dost častá otázka, asi s tím lezu dětem pěkně na nervy, ale mám pocit, e jsem tak "trochu v obraze". Tak se dovídám, e 5 spoluáků nepustí k maturitě, e kamarád "nechal koly"... Díky demokracii si myslí, e mohou vechno a je to jejich věc. Oni si tu "hubu" musí rozbít sami. Je snaha rodičů je uchránit před chybami, ale děti to tak dramaticky nevidí, udělá se reparát, maturita v září........
Nejlépe se vychovávají děti sousedů.
Oblíbeným heslem mých dětí a jejich spoluáků bylo "Padající listí maturitu jistí" (to jako to září)
Odmaturovali vichni na první termín a sluné známky, ale poslouchejte podobné perly v klidu, zvlá kdy víme to, co si oni ani nepřipustí
Není tady
Dkuji za rady, no tedy - vidím, e ve dělám nejlépe, stále se synem komunikuji a vidím, e to nějaký efekt má - sám chodí po bytě a tie, jakoby sám pro sebe, ale tak nahlas, abych to slyela i já:"Musím se jetě kouknout na tu chemii; pročtu si němčinu" - asi pořád potřebuje být ve své činnosti povzbuzován a chválen, no tak mu tu radost dělám a vidím, e takto opravdu nějaká snaha je... no chce to dostatek trpělivosti a klid... on sám ví, co má dělat. Vidím, e ho mrzí, jak na tom je a snad něco dělat bude. Natěstí byl vdy dost ctiádostivý, tak snad nebude chtít dopadnout na dno.
Není tady
Milá kalupinko, myslím e jste a příli pesimistická.
MOTIVACE, to je přesně to o čem je řeč. Motivovat druháka, a na vejku se takhle nedostane se mi zdá značně mimo, je to daleko (pro něj) a velmi nekonkrétní. Důleitějí je ,aby u teď přemýlel, kam půjde. To je ta motivace. Vědět, co chtějí na právech za příjimačky, jestli budou chtít průměr či ne, oborovky atp.
V 18ti u bohuel ví, e 4/5 z věcí, které se učí neupotřebí. Ale bude se je muset naučit, kdy chce být tím právníkem.
Nedusit jej, to u je docela pozdě, ale spí to, e chce být právník podpořit. Měl by vědět, e výka je jiná. Vybere si ji, vybere si předměty, co ho zajímají... Řekněte mu, e výka opravdu jiná je, víc ovoce, víc zodpovědnosti... Sám by si měl uvědomit, jestli chce skončit s gymplem, tedy jako někdo, co nic neumí nebo jít na výku...
Já měla na gymplu taky hrozný známky, výku miluju!
Tak pa, jdu se učit:-)
Není tady
Tiino, moná jsi byla motivovaná, ale astná?
ít s vědomím, e by mě mí vlastní rodiče měli míň rádi jako uklízečku, se mi zdá velmi smutmé. Snad to svým dětem nebude dělat stejně. Jestli se ti to zdá normální, měla bys o tom hodně popřemýlet, ne si nějaké pořídí.
Nechtěla jsem tě nikterak zranit, jestli jsem to udělala, je mi to líto.
Není tady
Jojo. Taky mám syna ve druháku na gymplu. Má trojky od zhora dolů a je v naprosté pohodě. Prostě mu to stačí. Mně ne, ale u opravdu nic nenadělám. Na vysokou chce jít - povauje to za samozřejmost, ale ani to ho nedonutí troku zabrat. Během roku si přivydělává zahradnickými pracemi - docela se někdy nadře - ze koly jde rovnou makat. Není to ale nic pravidelného. Peníze si nechává a dokupuje si věci k počítači. Kdy mu tvrdím, e mu ta lopata zůstane, tak se jen směje. Je v té své pohodě a po ui a pořádně si lebedí. Taky si myslím, e dokud nae děti nedostanou samy po čumáku, tak nic nepomůe. Tedy v tomto věku. Řeči jsou nanic (ale nepolevuji).
Není tady
Ta je otázka je velmi těká, nelze najít jeden tik, metodu, v tomto věku hraje roli straně moc věcí, ty souvisí nejen s tím co se kolem dospívajícího děje aktuálně, ale i to v čem vyrůstal a jak probíhala jeho separace v rámci tzv.separačně-individuačním procesu v období kolem 2 a 4 roku.Pokud byse přístup syna běným ovlivněním nezměnil, měla byste se měla poradit s odborníkem. drím palce¨
P.Pöthe
Není tady
Já hlavně nerozumím větě : "ale on BY MĚL pak dále studovat na vysoké kole". Co to znamená ? To byl jako pro to nějak předurřčen osudem nebo co ?
Ví, ono je to těké. Pro tyhle děti - vlastně u lidi, je jedinou motivací to, co chtějí sami. Kdyby ses rozkrájela, nehne s tím.
Asi bys mu měla dovolit, ít u pomalu trochu svůj ivot. Je moné, dokonce velmi pravděpodobné, e na ádnou vejku jít prostě nechce.
Není tady
mashanka :
Věta "On by měl pak dále studovat na vysoké kole" znamená, e jaksi po ukončení jiné střední koly člověk někdo je, ale po gymnáziu je prakticky nikdo. Gymnázium je přípravná kola na vysokou kolu.
To není moje mylenka, e musí na vysokou kolu, ale on sám chce. Jen si nedovede dosud uvědomit, e s takovými výsledky na něj nečekají.
No vydrím pár týdnů čekat a uvidím, jak to dopadne.
Není tady
Lotty, jo jo, mě bylo vyhroováno oranovou vestou a zametáním ulic :-)). Ne, není to a taková sranda, taky jsem to nesnáela, ale na mě nic jiného nefungovala. Uvědomění typu - dělám to pro sebe - nemůe nikdo od puberáka chtít a tak jsem se učila na maturu tři měsíce předem jako roub, ne proto, e matura bude pro můj dalí ivot důleitá, ale proto, e kdy to neudělám, otec mě zabije :-(
Není tady
Pag - ne, nebyla jsem astná, ono moje dětství díky "zajímavé" osobnosti mého tatínka vůbec za moc nestálo, byl to jenom příklad "taky motivace". A své děti bych toho ráda uetřila, stejně jako spousty jiných věcí, které jsem si já jako dítě uívala.
Není tady
lotty napsal(a):
mashanka :
Věta "On by měl pak dále studovat na vysoké kole" znamená, e jaksi po ukončení jiné střední koly člověk někdo je, ale po gymnáziu je prakticky nikdo. Gymnázium je přípravná kola na vysokou kolu.
To není moje mylenka, e musí na vysokou kolu, ale on sám chce. Jen si nedovede dosud uvědomit, e s takovými výsledky na něj nečekají.
No vydrím pár týdnů čekat a uvidím, jak to dopadne.
Pokud skutečně sám chce, určitě toho dosáhne. Moná před tím zaije nějaké trauma v podobě reparátu nebo propadnutí, které ho probere. ádné rodičovské hry na motivaci podle mě u v 18 nemají smysl. Naopak, kdy ucítí, jak moc Ti na tom záleí, bude mít pocit, e ho bude klidně ivit do 30, ne milostivě dostuduje. Já bych mu to nedávala tak najevo, e mi to vadí. Je to jeho ivot. Mně rodiče vdycky říkali: "Co si udělá, to bude mít"
Není tady
Tiina:
Ač jsem maturovala se samými jedničkami, můj táta mne taky tak "motivoval" jako Tebe: "Počkej...a bude muset dělat zkouky na střední kolu!!! Počkej...a bude na střední kole!!! Počkej...a bude maturovat!!! Počkej...a bude dospělá! To si na nic nevydělá, bude dělat uklízečku, jíst jen tlusté maso ( které jsem nesnáela, protoe si na libové nikdy nevydělám)... a tak já pořád s hrůzou čekala, co zase bude dál, co bude pro mne nepřekonatelný problém... dodnes mám ze změn strach a jinak sníené sebevědomí... take takhle jsem výchovu vést ke svým dětem nechtěla.
mashanka :
Souhlasím s Tebou a taky tak činím. ji přes měsíc mám k jeho učení naoko vlanějí postoj po váném rozhovoru, kdy jsem mu řekla, e je to jeho ivot, e kdy vyletí ze koly - ani nevím, zda jde dělat reparát nebo opakovat třídu na této kole - s tím tedy v koutku due ani trochu nepočítám, e by k tomu dolo. Take u nás je jasno - buď bude řádně studovat a já ho budu ivit, nebo a si jde jako nezaměstnaný někam pod most, protoe se základní kolou ho nikdo chtít nebude a já flákače podporovat nebudu... Po tomto rozhovoru skutečně el do sebe a troku v učivu přidal... Já mu neustále říkám, e to 6 neděl vydrím, e mne jeho učení nezajímá, ale pokud neproleze, ví, co bude následovat... Tak tedy čekám a věřím, e mne nezklame.
Není tady
Můj tatínek nevyhrooval, mému tatínkovi jsem byla úplně jedno a do chvíle kdy nastal nějaký problém, to byl pak vdycky první, kdo mě nejdřív seřval na tři doby včetně pouití oblíbené fráze "má v hlavě nasráno" a pak mi předestřel mojí zajímavou budoucnost zahrnující kotě a oranovou vestu. Naopak na pochvaly za něco, co jsme udělala dobře jaksi nikdy nedolo. Odmaturovala jsem s dvěma dvojkami a třemi jedničkami....podpořená výe uvedenou motivací a oranové vestě se zatím úspěně bráním. K vlastnímu sebevědomí jsem se taky musela dlouze dopracovat, zbavit se postoje, e se musím zalíbit vem......take tati moc díky. Takového něčeho bych svoje děti taky velmi ráda uetřila, tak se mi to snad podaří.
Není tady
lotty napsal(a):
Tiina:
Ač jsem maturovala se samými jedničkami, můj táta mne taky tak "motivoval" jako Tebe: "Počkej...a bude muset dělat zkouky na střední kolu!!! Počkej...a bude na střední kole!!! Počkej...a bude maturovat!!! Počkej...a bude dospělá! To si na nic nevydělá, bude dělat uklízečku, jíst jen tlusté maso ( které jsem nesnáela, protoe si na libové nikdy nevydělám)... a tak já pořád s hrůzou čekala, co zase bude dál, co bude pro mne nepřekonatelný problém... dodnes mám ze změn strach a jinak sníené sebevědomí... take takhle jsem výchovu vést ke svým dětem nechtěla.
mashanka :
Souhlasím s Tebou a taky tak činím. ji přes měsíc mám k jeho učení naoko vlanějí postoj po váném rozhovoru, kdy jsem mu řekla, e je to jeho ivot, e kdy vyletí ze koly - ani nevím, zda jde dělat reparát nebo opakovat třídu na této kole - s tím tedy v koutku due ani trochu nepočítám, e by k tomu dolo. Take u nás je jasno - buď bude řádně studovat a já ho budu ivit, nebo a si jde jako nezaměstnaný někam pod most, protoe se základní kolou ho nikdo chtít nebude a já flákače podporovat nebudu... Po tomto rozhovoru skutečně el do sebe a troku v učivu přidal... Já mu neustále říkám, e to 6 neděl vydrím, e mne jeho učení nezajímá, ale pokud neproleze, ví, co bude následovat... Tak tedy čekám a věřím, e mne nezklame.
Správně. My máme tendenci, pořád "to s nimi myslet dobře" a ony je ty nae věčné řeči spí otráví a demotivují. Asi je opravdu nejlepí motivací lehký nezájem
Není tady
no, dovolím si také přispět do diskuze a to z té druhé strany, před pár dny jsem odmaturovala na gymnáziu. Myslím, e motivovat lze malé děti, ne 18tiletýho kluka, ten má v hlavě svoji vizi a na řeči od rodičů bude vzpomínat později, Taky sem se sveřepým mlčením poslouchala mámu, práskala dveřma, a dá pokoj, to člověku dojde později, ne okamitě. Gympl je zrádnej v tom, e po matuře člověk opravdu ví kulový, kromě předmětů, z kterých můe dělat leda přijímačky, ne práci. Co je mi platný, e do mě hustili děják, fyziku, filosofii...., kdy mě pak nevemou na vejku?dneska je samozřejmě i víc moností, vyí odborná, jazykovka, jet ven za prací....Taky záleí na úrovni gymplu a proč tam ten dotyčnej el. Pokud někdo de na kolu kvůli rodičům a sám v sobě nechce, tak je to v pytli, e. Taky budu reagovat na paní, co psala, e její syn má trojky od shora a dolů a je v pohodě, já říkám, proč by nebyl? copak je cíl mít vyznamenání? nikde to výzo u ukazovat nebude, větinu kol to nezajímá, ekonomické a technické odvětví vysokých kol hází na prospěch bobek, kdy to tak řeknu. Například ČVUT nabere kluky ve velkým blbý, chytrý dohromady, jak tu někdo říkal, to jo, maj za to prachy, ale ono se to v prváku proseje, blbec nebo lenoch se tam neudrí, znám pár kluků, co odeli, nezvládli matiku, která tam je těká. Take myslím, e jestli ten gympl má vyí úroveň a syn má trojky, ačkoli chodí makat, tak to je dobrý. Pokud student nemá v sobě vlastní motivaci z gymplu jít na vejku, nějakou konkrétní, kam sám chce, tak se rodiče můou stavět na hlavu. Myslím, e tohle tkví ve výchově malinkýho děcka, o něco vzbudit zájem, kdy je malý, krouky na základce, aby se zjistilo, co ho baví, co chce a tak, jen tak jít na gympl, protoe mít pak vejku je bezva, to je na houby. Pokud vá syn ví, kam chce jít a opravdu chce, tak se bude snait, pokud se na kole jen tak plácá, těko v tomhle věku něco dohánět, to si myslím já. Důleitý věci člověku stejně docvaknou a po letech a kadej si tu svoji cestičku musí hledat sám a rozbít si pusu, a u se kolou nebo bez ní.
Není tady
Tak, konečně je po vysvědčení; dočkala jsem se: kluk má čtyři čtyřky po druháku, sám tolik čtyřek ani nečekal. Učím se s tím vyrovnat, pořád si sama říkám - je to jeho ivot. Dávám mu najevo, e mi na těch jeho známkách a tolik nezáleí. Tak uvidím, jak bude lapat po prázdninách, zda takovéto výsledky měly pro něj nějaký význam. On mi dává najevo, e je v pohodě, e tři áci odcházejí z gymnázia z jeho třídy pryč, tak co bych chtěla. kdy jsem se ptala na jeho spoluáka z jiné střední koly na vysvědčení, s úsměvem mi řekl - nepropadá. Take já se snaím pochopit, e je dospělý a nějak se proplácá.
Není tady
DOBRY DEN
je to velm sloitá otázka jeji odpověd záleí na mnoha okolnostech, proč se takto syn chová můe mít spoustu příčin které se dají zčásti odhalit vyetřením u psychologa či psychoterapeuta, doporučuji rouzhodně navtívit odborníkam a poradit se sním, i bez syna. PP
Není tady
Ájinka - naprosto souhlasím, podobná situace byla u mě (nemám děti, ale je mi 22 a tuto zkuenost mám jetě v ivé paměti): Snad proto e jsem la do první třídy o rok později, jsem během toho co se spoluáci seznamovali s písmenky ve slabikáři louskala pod lavicí Robinsona a skládala na kusu pijáku první básničky. Pět dílů písanek jsem si během týdenní nemoci "předepsala dopředu", protoe jsem se nudila (víc dílů bohuel nebylo). Já ani maminka se nepamatujeme, e by se se mnou někdy někdo učil, nějak to nebylo potřeba. Také jsem se jako jedna z mála dostala na osmileté gymnázium, tam jetě chvilku excelovala, ale ouha, přily první poadavky učit se nazpamě. Geniálního dítko to v kvintě dopracovalo ke čtyřkám (vděčné e nepropadlo), ne proto e mi známky byly fuk, ale proto, e najednou u jsem nebyla automaticky bez práce ta nejchytřejí, sebevědomí prudce kleslo (hledám ho dodnes) a nevědela jsem co s tím, jak se to dělá, to "učit se" a nevěděla jsem proč bych to měla dělat?
Ta -dříve tak nadějná- dítka to opravdu nedělají schválně, jen neví, jak na to...
(Koho by zajímal konec: Zachránilo mě, e jsem se ve třeáku zamilovala do jednoho inteligentního hocha který mě učil "učit se", a dnes vím, e na samé jedničky jsem odmaturovala jen z jednoho důvodu - MĚLA JSEM CÍL! - dostat se na V kterou studoval i on:-)
Upravil(a) Jiněnka (14. 8. 2006 16:57)
Není tady
Stránky: 1 2