14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
normální chlap napsal(a):
rina napsal(a):
vysoké IQ, pak jej zřejmě s pomocí otce dětí přenesla na ně
IQ se dědí převáně po matce :-)
Moná. Já to v době plození svých dětí neřeila.
Věděla jsem, e "je chytrej", ale netuila, e a tak moc. Vak se nám to taky v budoucnu "vymstilo". No ale kdoví?
Vecko zlé je na něco dobré... To ukáe a čas.
Dobrá, vynechme Cikány. Jen teda trochu : Mockrát jsem četla e oni nechtěj být označování jako Romové, radi chtějí být Cikány. Sympatické, dle mého.
Tvůj odkaz u dnes nepřečtu, ale předpokládám e bude zaměřen jako vechny tvé předchozí na souvislost s IQ a výdělky. S tím zásadně nesouhlasím! Jdu u spát, vstávám v pět, ale jetě chci zmínit Forresta Gumpa. Bez dalích slov...
Není tady
rina napsal(a):
předpokládám e bude zaměřen jako vechny tvé předchozí na souvislost s IQ a výdělky
To je jen dobře měřitelná věc, proto se snadno zkoumá a často publikuje :-) Ale takové to nepočítatelné rozdělení na proletariát a "sluné lidi" je jetě zřejmějí :-)
Není tady
Judyna napsal(a):
No Leno, jetě tak před dvěma roky bych ti lehce oponovala s tím, e se nedá zeveobecňovat a v barvě pleti to není.
Ono tady ale nejde o barvu, ale o ten styl ivota, ke kterému inklinují větinou právě Romové. Teď poslední dobou s nimi toti lehce přicházím do styku a docela zírám...
Je to v podstatě tak, jak píe normální chlap. Bohuel.
A to byl jednu dobu mého dětství mým nejlepm kamarádem cikán.
Judyno, jen pro pořádek: nemyslím si to patné o vech cikánech! Znám i moc sluné. Ale větina z nich jsou bohuel ti nepřizpůsobivý.
Hodně rozumím tvé větě, kterou jsem zvýraznila. Mám to toti stejně. Dříve jsem s nimi nepřila téměř do styku, lidé je nějak extra v běném ivotě nepotkávají. Nebo potkají jednoho, dva v obchodě a zase jdou kadý svou cestou. I já to měla dříve takto a nijak mi nevadili, v podstatě jsem o nich nic moc nevěděla, neměla jsem takové názory jako nyní. Ve se změnilo, kdy jsem se před 11 lety nastěhovala do bronxu, kde mezi nimi iji. Od té doby je rok od roku čím dál více nesnáím, a to doslova nesnáím v tom nejhorím slova smyslu (opět platí, e mluvím jen o těch nepřizpůsobivých). Kdo s nimi nepřijde do styku, nemá vůbec absolutně představu, co to je za paká, jak ijí, jací jsou. Co se na tom sídliti děje, co my tu vechno zaili. Jsou to větina jen po*ní paraziti, kteří parazitují na společnosti.
Není tady
normální chlap napsal(a):
Ale já bych to ani neházel na jedno etnikum. Stačí se podívat na Výměnu manelek, tam s oblibou přesně takové lidi dávají. Co z těch jejich ubohých dětí vyroste si netroufnu předem určovat, ale asi je ádný zázračný ivot nečeká.
Jj, určitě! Nejsou to jen romové, jen těch je bohuel větina. Větina jejich populace se tak chová a takto zase "vychovává" vlastní děti, ze kterých bohuel vyroste to samé. Výborně jsi zmínil Výměnu manelek, tam to jde super vidět. Některé rodiny: hloupý, jednoduchý rodiče, ádné zvyky, návyky, výchova .... ty děti bohuel téměř nemají anci se z toho dostat, vyroste z nich to samé. Vdy je mi to hrozně líto. Ty děti za to nemohou.
Upravil(a) LENNNA (7. 11. 2019 7:49)
Není tady
Zkusme (hezké slovo ) se vrátit k tématu. Dám otázky:
1. Počítáte si někdy věci, kdy nakupujete? Třeba dvě, tři..., kolik dává "slevu, akci", a pod.? Pro upřesnění přidávám vlastní názor: Podle feng suej jaksi platí e veho má být dva. Něčeho tři, třeba zlatých rybek v akváriu tři, atd.
Můete psát i jiný způsob nakupování/pořizování si věcí.
2. Uvědomili jste si někdy, e opakovaně děláte něco patně a e vám to kodí? Hledali jste řeení? Nali jste, nebo to vzdali? Proč a jak?
3. Kdyby jste to mohli ovlivnit (zlatá rybka?), kolik peněz by jste si přáli pro svoji vlastní potřebu, třeba měsíčně, nebo v nějakém limitu? ( Třeba jako tři přání od té zlaté rybky)
Není tady
Palomita napsal(a):
Otázky:
1. Smějete se často? Kdy jste si naposledy smíchy tzv. cvrnkli do textilu?
2. Sedíte u stolu se svými nejbliími, např. u jídla, o čem bude Vae téma hovoru?
3. Umíte vyjmenovat alespoň pět aktérů Avengers?
1. Směju se ráda a hodně často. Naposledy dnes, kdy se mě vnuk zeptal, proč nejde zítra do koly. Na větinu jeho "proč" odpovídám 'no proto e to tak někdo vymyslel'. A proč samozřejmě následovalo. Řekla jsem: Aby sis odpočinul od koly a mohl sis dělat co chce. A on na to: Já si nechci odpočinout a chci dělat to co děláme ve kole.
2. O tom jak se jim daří naplňovat jejich představu o těstí.
3. Ne. Nevím o co jde.
Není tady
rina napsal(a):
Zkusme (hezké slovo ) se vrátit k tématu. Dám otázky:
1. Počítáte si někdy věci, kdy nakupujete? Třeba dvě, tři..., kolik dává "slevu, akci", a pod.? Pro upřesnění přidávám vlastní názor: Podle feng suej jaksi platí e veho má být dva. Něčeho tři, třeba zlatých rybek v akváriu tři, atd.
Můete psát i jiný způsob nakupování/pořizování si věcí.
2. Uvědomili jste si někdy, e opakovaně děláte něco patně a e vám to kodí? Hledali jste řeení? Nali jste, nebo to vzdali? Proč a jak?
3. Kdyby jste to mohli ovlivnit (zlatá rybka?), kolik peněz by jste si přáli pro svoji vlastní potřebu, třeba měsíčně, nebo v nějakém limitu? ( Třeba jako tři přání od té zlaté rybky)
1. Ne, nebo si to aspoň neuvědomuji. Slevy cíleně nevyhledávám. Nakupuji, co potřebuji. Spí si v hlavě jedu "recepty" co chci vařit, k tomu sjídím obsah spíe a lednice a podle toho nakupuji. Jestli mám něčeho jeden nebo pět kusů neřeím.
2. Ano, uvědomila jsem si to, ale neřeím to. Jsem prostě taková a je zbytečné hrát si na něco, co člověk není.
3. Pro svoji vlastní potřebu peníze nepotřebuji. Těí mě předevím věci, co jsou zdarma. Kníky mám kryté, čtu stejné jako manel, take to je z jeho potřeb
Není tady
rina napsal(a):
Které dvě věci byste si vybrali jako sobě nejmilejí z:
1. Barev
2. Zvířat
3. Jídel
A proč?
1. Tyrkysová, ruovo-oranová - ani nevime, asi farby mora a západu slnka...
2. Pes/mačka a slon (Môu by tri?). Psa a mačku ako parákov a slona ako obžúbené divoké zviera, popierajúce rozírené mýty, predsudky, apod.
3. Jáj, tých je veža! ale asi bryndzové haluky a kurča na rôzne spôsoby... lebo mi prosto najviac chutia.
Není tady
Palomita napsal(a):
Otázky:
1. Smějete se často? Kdy jste si naposledy smíchy tzv. cvrnkli do textilu?
2. Sedíte u stolu se svými nejbliími, např. u jídla, o čem bude Vae téma hovoru?
3. Umíte vyjmenovat alespoň pět aktérů Avengers?
1. Áno, často a nahlas... naposledy sme sa poriadne nasmiali minulú nedežu s kamokami pri káve, predtým aj v v divadle... alebo na návteve u tety. Smiech mám pomerne blízko poruke, skoro vdy pripravený...
2. Ako ide ivot, čo sa stalo v poslednom čase nám, čo sme zaujímavého videli alebo čítali, čo sa deje v politike, kultúre, v naich zamestnaniach a kolách... Kam plánujeme v najbliom čase ís, a tak.
3. Ani jedného, toto ide mimo mňa...
Není tady
normální chlap napsal(a):
Selima napsal(a):
Bohuiaž často nepoznajú, respektíve nie sú ochotní prizna, e by ich deti mohli by iné ako oni sami (alebo ako to, čo si o sebe sami myslia). A "dobro" rodiča nemusí znamena "dobro" dieaa. Hovorím zo skúsenosti vlastnej a hlavne z rodiny, ktorú som dos dlho zaívala... Niekedy to funguje, ale dos často aj nie.
Nj, to je pak otázka, jestli má být kolství povinně jednotné pro vechny aby se vyloučily případy, e rodiče nechápou talent (nebo absenci talentu) svých dětí, nebo jestli se má dát hlavně ance těm nejchytřejím rodičům nejchytřejích dětí, aby absolvovaly tu pro ně nejvhodnějí kolu, s tím, e ti ostatní to snad nějak přeijí :-)
kolstvo by malo by povinné, ale nie povinne jednotné - mali by by viaceré typy kôl pre rôzne druhy nadaní atalentov a sklonov...
Není tady
normální chlap napsal(a):
Judyna napsal(a):
normální chlap napsal(a):
Nj, to je pak otázka, jestli má být kolství povinně jednotné pro vechny aby se vyloučily případy, e rodiče nechápou talent (nebo absenci talentu) svých dětí, nebo jestli se má dát hlavně ance těm nejchytřejím rodičům nejchytřejích dětí, aby absolvovaly tu pro ně nejvhodnějí kolu, s tím, e ti ostatní to snad nějak přeijí :-)Ano samozřejmě - základní vzdělání musí být povinné pro vechny. Ty bys ho snad zruil? No to bychom se dostali hodně nazpět
To jsou dvě věci - povinně jednotné, čili stejné bez výjimky pro vechny. V tomto bodě jsem proti, podle mě by naopak mělo být diferencované, podle schopností áka a přání rodičů.
Druhá věc je zruení povinné kolní docházky. V mém sociálním okruhu by se nestalo vůbec nic, lidé mně blízcí si moc dobře uvědomují jak je vzdělání důleité a ani by je nenapadlo jej svým dětem upřít. Ale je mi známo, e existují i jinak smýlející rodiče a kvůli nim je kolní docházka povinná, aby se zabránilo tomu, e budou svou hloupostí svým dětem ubliovat a připraví je o vzdělání. Ono stačí u to, e dítě hloupých rodičů má o 15 a 20 bodů nií IQ, protoe není v raném dětství vystaveno intelektuálním podnětům (zjitěno výzkumem na adoptovaných dětech).
IQ sa dá meni aj v priebehu ivota - nahor aj nadol - ale je fakt, e deti z nepodnentého prostedia asi ani nevidia dôvod...
Není tady
Palomita napsal(a):
rina napsal(a):
Taky jsem se nad tím zamýlela.
Já, stejně jako ty, moc dobře vím, co tím myslí...
"Hloupý" rodič nemůe podle něj vychovat "inteligentní dítě", co je podle něj na kodu vech.
Nevím, zda-li má nějaké "inteligentní povědomí" o jednoduchých, podle něj hloupých lidech z Okinawy, Loma Lindy, Nicoyae, Ogliastry, Ikarie...A jestli tam k jejich astnému a dlouholetému ivotu potřebují takovou samozřejmě naprostou klasiku jako třeba rot rot K = grad div K − ΔK . Ale větinou jsem si je uměl odvodit i pouít. A "ano" proto, e jsem je později v reálném ivotě hodně pouíval a stále pouívám a proto si je u pamatuju :-) ...Nemělo by se zapomínat, e "inteligentní" dítě se nenechá převálcovat ani hloupým ani přehnaně chytrým rodičem. Prostě si tu svou cestu najde. Jinak já opravdu nevím, co tím myslí, zda hodnotu IQ nebo způsob výchovy, nebo jetě něco jiného? Proto by mě zajímala definice normálního chlapa, a mám jasno
Take otázky:
1. Jaká je podle Vás definice hloupého rodiče?
2. Myslíte si, e kadé dítě můe být geniální, pokud má správné intelektuální podněty a nebo, e je u při narození dána max kapacita IQ a jak se říká "vlastní stín člověk nepřekročí"?
3. Znáte hodnotu svého IQ?
Inteligencia je podža mňa potenciál, ktorý aletreba rozvíja - a to sa v povedzme nepodnetných rodinách nedeje. A diea trebárs ani nevie, čo by mohlo alebo malo robi, čo tudova, čím sa zaobera... ale to sadá často dohna neskôr (a niekedy nikdy).
Není tady
Selima napsal(a):
Palomita napsal(a):
Otázky:
1. Smějete se často? Kdy jste si naposledy smíchy tzv. cvrnkli do textilu?
2. Sedíte u stolu se svými nejbliími, např. u jídla, o čem bude Vae téma hovoru?
3. Umíte vyjmenovat alespoň pět aktérů Avengers?1. Áno, často a nahlas... naposledy sme sa poriadne nasmiali minulú nedežu s kamokami pri káve, predtým aj v v divadle... alebo na návteve u tety. Smiech mám pomerne blízko poruke, skoro vdy pripravený...
2. Ako ide ivot, čo sa stalo v poslednom čase nám, čo sme zaujímavého videli alebo čítali, čo sa deje v politike, kultúre, v naich zamestnaniach a kolách... Kam plánujeme v najbliom čase ís, a tak.
3. Ani jedného, toto ide mimo mňa...
1) Směju se docela často. V poslední době jsem se nejvíc zasmála na srazu gymplu. Jeden z bývalých spoluáků vypráví takovým způsobem, a culí se při tom, e z toho mám vdycky straný záchvat .
2) Podobně, jak píe Selima.
3) Nic o tom nevím.
Není tady
Palomita napsal(a):
rina napsal(a):
Taky jsem se nad tím zamýlela.
Já, stejně jako ty, moc dobře vím, co tím myslí...
"Hloupý" rodič nemůe podle něj vychovat "inteligentní dítě", co je podle něj na kodu vech.
Nevím, zda-li má nějaké "inteligentní povědomí" o jednoduchých, podle něj hloupých lidech z Okinawy, Loma Lindy, Nicoyae, Ogliastry, Ikarie...A jestli tam k jejich astnému a dlouholetému ivotu potřebují takovou samozřejmě naprostou klasiku jako třeba rot rot K = grad div K − ΔK . Ale větinou jsem si je uměl odvodit i pouít. A "ano" proto, e jsem je později v reálném ivotě hodně pouíval a stále pouívám a proto si je u pamatuju :-) ...Nemělo by se zapomínat, e "inteligentní" dítě se nenechá převálcovat ani hloupým ani přehnaně chytrým rodičem. Prostě si tu svou cestu najde. Jinak já opravdu nevím, co tím myslí, zda hodnotu IQ nebo způsob výchovy, nebo jetě něco jiného? Proto by mě zajímala definice normálního chlapa, a mám jasno
Take otázky:
1. Jaká je podle Vás definice hloupého rodiče?
2. Myslíte si, e kadé dítě můe být geniální, pokud má správné intelektuální podněty a nebo, e je u při narození dána max kapacita IQ a jak se říká "vlastní stín člověk nepřekročí"?
3. Znáte hodnotu svého IQ?
1. To je iroký pojem, asi jednak rodič s vrodenou menou myslitežskou kapacitou, druhak rodič, ktorý kale na svoje diea, nepozná ho a nevie, ako ho čo najlepie rozvíja, a treak - podža mňa - aj rodič, ktorý to vie, ale akosi ignoruje vrodené dispozície potomka a projektuje si doň svoje vlastné ambície, prípadne nejaké iné potreby....
Není tady
rina napsal(a):
Palomita napsal(a):
otázky:
1. Jaká je podle Vás definice hloupého rodiče?
2. Myslíte si, e kadé dítě můe být geniální, pokud má správné intelektuální podněty a nebo, e je u při narození dána max kapacita IQ a jak se říká "vlastní stín člověk nepřekročí"?
3. Znáte hodnotu svého IQ?1. Hloupý rodič je ten, který pro své dítě nedělá maximum dle svých moností a schopností. Pro porozumění, třeba matka, která má, jak se říká IQ tykve, se postará o základní potřeby svého děcka, tj. jídlo, hygienu a teplou mateřskou náruč a lásku, tak je daleko chytřejí, ne nána, která obleče dítě do adidasu, strčí mu do ruky hamburger a jde klábosit na internet nebo pískovitě.
2. Rozhodně "správné intelektuální hodnoty" (kdo to ví, co to je? Pro někoho naučit se co nejvíc, ostré lokty za kadou cenu, získat post predátora... Pro jiného láska k blinímu... A pod.
No, vak biblický Kazatel, král alamoun, měl jasno. Ale to jeho "marnost nad marnost", se u dnes moc nenosí, e?) IQ netvoří. Ovlivňují minimálně, stejně tak, jako jejich nedostatek.
Respektuju rozdílné názory na toto téma, já se přikláním k tomu e člověk se u narodí s nějakým základním IQ, a různé okolnosti ho ovlivňují minimálně. Těch 15, max. 20 bodů do plusu či mínusu, a to velmi zřídka, změna na obě strany je dlouhodobý proces, nestane se tak ze dne na den či za krátkou dobu, jako ve filmu Trávnikář...
A jetě, inteligence se nerovná chytrost. Inteligent můe mít velké problémy s reálným itím, a chytrý člověk pro svoji úspěnost nemusí mít palici nabitou vědomostma...
3. Ano. 139. Pohybuje se v rozmezí +- 3, ne víc. Myslím, e při výpočtu nejvíc záleí na mém okamitém psychickém a fyzickém rozpoloení.
Otázky později. Kdybych je poloila teď, normální chlap by se asi normálně nasr...
Kžudne sa prikláňaj, ale IQ, u tým, e to je pomer skutočnej inteligencie k akémusi priemeru pre daný vek, sa zo svojej podstaty môe meni, a často sa mení... A merané hodnoty sú jednak z najmenej troch rôznych oblastí a druhak ich ovplyvňuje XY faktorov, vrátane momentálneho duevného rozpoloenia a pozornosti. Take jeto skôr premenná ako nemenná veličina.
Upravil(a) Selima (9. 11. 2019 15:19)
Není tady
rina napsal(a):
Judyna napsal(a):
Vidím to podobně. Pouhé IQ zdaleka nestačí. To "vstřícné rodinné prostředí" je dle mého taky důleitějí ne IQ rodičů - pokud to tedy nejsou lidé opravdu hodně pod průměrem Obojího je třeba . Kdy mě se syn ptal na sloitějí technické záleitosti (pro mě sloitějí ), tak jsem to zkrátka nastudovala. Člověk nemusí vědět vechno. Důleité je dítě neodbýt.
A pokud jsou? (Není jich málo!) Kadý nemá chu hned vyhledat odpovědi a "neodbýt děcko" odpovědí 'neptej se tak hloupě' = a nechovej se jako debil, jak pravil těpánek...
Podle mě i ti jednoduí lidé mají právo na to, aby vedli své děti svým vlastním způsobem.
V důsledku jejich "primitivní výchova" nemusí, a větinou ani nevede k výchově dalích blbečků...
Dokonce ani u těch Cikánů, pokud vás napadli zrovna oni...
Môe to by pravda, a nemusí... Rozprávala som sa s aktivistami obč. zdruenia, ktoré pracovalo na lepom vzdelaní pre deti z najväčej rómskej osady v strednej Európe, a oni hovorili, e aie ako pracova s demi často je (a zriadili na to peciálnych asistentov) presvedči rodičov, aby vôbec ráno vstali, decko do koly vypravili, dali mu veci, nepredali alebo nezničili (neprepili) kolské pomôcky, ktoré deti dostávajú zadarmo, aby ich namiesto práce v záhrade alebo inej (= kradnutia v okolí) pustili na krúky a podobne. A nemusí to nutne by ani o inteligencii rodičov, ale skôr o tom, čo sami zaili, aké podnety mali, a tak.
Není tady
LENNNA napsal(a):
rina napsal(a):
Judyna napsal(a):
Vidím to podobně. Pouhé IQ zdaleka nestačí. To "vstřícné rodinné prostředí" je dle mého taky důleitějí ne IQ rodičů - pokud to tedy nejsou lidé opravdu hodně pod průměrem Obojího je třeba . Kdy mě se syn ptal na sloitějí technické záleitosti (pro mě sloitějí ), tak jsem to zkrátka nastudovala. Člověk nemusí vědět vechno. Důleité je dítě neodbýt.
A pokud jsou? (Není jich málo!) Kadý nemá chu hned vyhledat odpovědi a "neodbýt děcko" odpovědí 'neptej se tak hloupě' = a nechovej se jako debil, jak pravil těpánek...
Podle mě i ti jednoduí lidé mají právo na to, aby vedli své děti svým vlastním způsobem.
V důsledku jejich "primitivní výchova" nemusí, a větinou ani nevede k výchově dalích blbečků...
Dokonce ani u těch Cikánů, pokud vás napadli zrovna oni...No, tak zrovna u těch Cikánů to bohuel větinou vede k výchově dalích blbečků, nemakačenků a grázlů. A ačkoliv to bude dost přes čáru a schytám to, tak těm (ne vem) bych zakázala se mnoit
Ja som mala zlé osobné skúsenosti s Čechmi. Prijala by si teda moje tvrdenie, e vetci Čei sú zaprdení, polovzdelaní faisti, nacionalisti a zdegenerovaní blbečkovia bez rozhžadu a skúseností, ktorí povaujú vetky ostatné národy za menejcenné a seba za pupok sveta? A e by im ani netreba zakáza rozmnoova sa, lebo pri súčasnej demografickej krivke naastie čoskoro spontánne vyhynú?
Není tady
normální chlap napsal(a):
rina napsal(a):
Ano, to je přes čáru. A hodně!
Tak to mají tuím v Číně a celý svět je za to odsuzuje.Svět je za to odsuzuje, nicméně realita je taková, e děti z rodin s nízkým socioekonomickým statusem budou mít v dospělosti s velkou pravděpodobností té nízký socioekonomický status. Jinak řečeno, chudoba se dědí. A dědí se nejen proto, e děti zdědí nií IQ a nevhodné osobnostní nastavení od rodičů, ale proto, e u rodičů nevidí pozitivní příklady (a vidí negativní) a samy je potom kopírují. Samozřejmě, vechno je to o pravděpodobnosti. Chudým hloupým líným rodičům se můe narodit dítě, které se stane geniálním vědcem, ale není to zrovna běná ivotní dráha :-)
Otázka je, co s tím. Kadý si to můe vyřeit po svém, ale některá řeení jsou obecně neoblíbená :-)
Otázka je, ktorý chlap si sám prizná, e nie je dobrý genetický materiál, a vzdá sa teda rozsievania svojich génov?Ja poznám takých len dvoch - a to sú synovia alkoholikov.. ien poznám trochu viac, ale tie to nie je bený postup - sebakriticky si prizna nevhodnos svojich génov a rozhodnú sa nema deti...
Není tady
Judyna napsal(a):
Rino, ano, jde o styl ivota, ne o barvu pleti. Ale e k tomuto stylu ivota inklinují časo Romové, je pravda.
Ale jak píe normální chlap, tak takových lidí je hodně i mezi bílými.
Znovu opakuji . jde o styl ivota. Samotná chudoba není nic dehonestujícího. Je hodně lidí s vysokým IQ, kteří rozhodně nejsou bohatí.
Já mám třeba celý ivot podprůměrný příjem, můj syn tedy vyrůstal v dost skromných poměrech, přesto (i vlastním fin. přičiněním) vystudoval vysokou kolu a má příjem, který já mít nikdy nebudu. A snad i Tvoje děti jsou na tom podobně, ne? A toto je něco jiného, protoe my, i kdy jsme chudí, tak jsme se svým dětem věnovali a snad jsme jim dávali i dobrý příklad.
Moja rodina myslím netrpela vežmi nízkym IQ - u jedni prastarí rodičia boli učitelia, vetci 4 starí rodičia, atď. - ale nejakými vežkými majetkami sme nedisponovali... práve preto, e čas a energiu venovali vzdelávaniu seba aj druhých. nikto netrpel ani extrémnou chudobou, ale to rebríčka Forbesu sa tie nikto nedostal a asi ani nedostane. Na druhej strane - keď sa tak dívam na váho/náho premiéra - tak neviem, či by som neuprednostnila inteligentnú chudobu...
Není tady
rina napsal(a):
Zkusme (hezké slovo ) se vrátit k tématu. Dám otázky:
1. Počítáte si někdy věci, kdy nakupujete? Třeba dvě, tři..., kolik dává "slevu, akci", a pod.? Pro upřesnění přidávám vlastní názor: Podle feng suej jaksi platí e veho má být dva. Něčeho tři, třeba zlatých rybek v akváriu tři, atd.
Můete psát i jiný způsob nakupování/pořizování si věcí.
2. Uvědomili jste si někdy, e opakovaně děláte něco patně a e vám to kodí? Hledali jste řeení? Nali jste, nebo to vzdali? Proč a jak?
3. Kdyby jste to mohli ovlivnit (zlatá rybka?), kolik peněz by jste si přáli pro svoji vlastní potřebu, třeba měsíčně, nebo v nějakém limitu? ( Třeba jako tři přání od té zlaté rybky)
1. Kupujem väčinou po jednom, alebo kožko aktuálne potrebujem. Takto som sa nad tým nikdy nezamýžala.
2. Milión vecí... Podarilo sa mi vyriei sladenie kávy (najprv umelým sladidlom-stéviou, teraz u vôbec, ale prilo to spontánne)... Teraz viem, e by som mala presta jes chlieb, ale nedokáem to - je to nejaký hlboká atavizmus vo mne, lebo keď nemám doma ani kúsok chleba, chytá ma (iracionálna) panika, e umriem od hladu, aj keď mám plnú chladničku... Plus viem, e by som sa mala viac hýba, a tam aj rieenie hžadám, ale mení sato len pomaly. Staré zlozvyky sa dria silno.
3. nemám to kvantifikované, ale tožko, aby som mohla robi, to čo chcem, a nieto, čo musím.. T. j. najprv tudova , potom si pripravi podnikanie a ete neskôr podnika v jednej novej oblasti... Plus párkrát do roka si pocestova.
Není tady
Otázky:
1. Má volno, ale venku je nevlídno. Důleité práce u má hotové. Jak naloí se svým volným časem?
2. Jsi v kontaktu se svými nejlepími kamarády z dětství a mládí? Jak?
3. Jsi levák, pravák, nevyhraněný? A ostatní v rodině?
4. Která divadelní hra ti utkvěla v paměti?
Není tady
Selima napsal(a):
Kžudne sa prikláňaj, ale IQ, u tým, e to je pomer skutočnej inteligencie k akémusi priemeru pre daný vek, sa zo svojej podstaty môe meni, a často sa mení... A merané hodnoty sú jednak z najmenej troch rôznych oblastí a druhak ich ovplyvňuje XY faktorov, vrátane momentálneho duevného rozpoloenia a pozornosti. Take jeto skôr premenná ako nemenná veličina.
Můe se změnit dětské a dospělé, ale pochybuji, e člověk s IQ na hranici geniality dá test na úrovni silně podprůměrného IQ. Moná, kdyby jej dělal v polospánku, či opravdu nemocný, či pod vlivem látek. Samozřejmě, e IQ se můe "měnit", ale kapacita zůstává stejná. Take bych to poupravila na neměnně proměnnou veličinu A jestli je tak jednoduché udělat z podpruměrného IQ nadprůměrné, pak je tedy otázka, proč se tak neděje ploně a nejsme vichni géinové?
Není tady
vrabčák napsal(a):
Otázky:
1. Má volno, ale venku je nevlídno. Důleité práce u má hotové. Jak naloí se svým volným časem?
2. Jsi v kontaktu se svými nejlepími kamarády z dětství a mládí? Jak?
3. Jsi levák, pravák, nevyhraněný? A ostatní v rodině?
4. Která divadelní hra ti utkvěla v paměti?
1. Kdy jsem sama, přečtu si nějakou kníku nebo kouknu na dobrý film, kdy jsem s rodinou, zahrajeme si nějakou hru nebo kouknem na nějaký film.
2. Vzhledem k mému dětství je jich poskrovnu a jsou z různých koutů světa. Take hlavně skype, viber, whatsapp.. a v době dovolených a prázdnin se navzájem navtěvujeme.
3. V dětství obouruč, teď u jen pravák. Ostatní v rodině jsou vichni praváci.
4. Jsou dvě, R.U.R. a Matka.
Není tady
1. Aký najhorí vianočný darček ste dali? (ja ani neviem, obdarovaní asi milosrdne mlčali...)
2. Aký najhorí vianočný darček ste dostali? (Ja ani nie a najhorí, ale jedno výborné CD orientálnej hudby - vtedy unikátne na trhu - som dostala 4, slovom tyri razy... . Na jednej strane fajn, e moji blízki majú dobrý odhad, na druhej koda, e sa nevedia dohovori...)
3. Ja som si myslela, e nie som márnivá a hlavne kozmetické a plasticko-chirurgické veci ma nechávajú chladnou; ale zistila som, e si potrpím na nechty, a to u asi od puberty. Máte vy - vrátane mua/muov - niečo zo starostlivosti o výzor alebo imid alebo tak, na čom vám záleí viac ako na ostatnom?
Není tady
vrabčák napsal(a):
Otázky:
1. Má volno, ale venku je nevlídno. Důleité práce u má hotové. Jak naloí se svým volným časem?
2. Jsi v kontaktu se svými nejlepími kamarády z dětství a mládí? Jak?
3. Jsi levák, pravák, nevyhraněný? A ostatní v rodině?
4. Která divadelní hra ti utkvěla v paměti?
1. Robím práve teraz: kecám na Babi, čítam - knihu aj časopisy - počúvam hudbu, volám pár blízkym žuďom, dohadujem program na zajtra...
2. S niektorými. S jednou kamokou (sluobne najstarou, kamoíme sa od 4 rokov) som v kontakte nepretrite, vídame sa občas a nepravidelne, častejie si napíeme alebo zavoláme. Ďalie sa "zákerne" odsahovali, take sa vídame menej, ale tak raz-dvakrát do roka do vyjde, a inak na Fb alebo cez SMS, prípadne telefonicky... S jednou vzahy nejako odumreli a a nedávno som sa dozvedela, e okolo 40tky zomrela . Druhá je v USA a nemám na ňu kontakt, len správy cez jej rodičov /ktorých občas náhodne stretnem pri návteve naich). S kamokami z prvej roboty som v celkom pravidelnom a výdatnom kontakte furt...
3. Som praváčka, ako aj väčina v naej rodine.
4. Majster a Margaréta v odaní Teatro Tatro, číslo 1! Inak viaceré produkcie z Letných shakespearovských hier (komédie aj tragédie), klasika v podaní SND ete z mladosti, preváne s Ctiborom Filčíkom, opery v réii Joka Bednárika a Barbier zo Sevilly v Luxemburgu, zo dve opery vo Viedni, no a potom viacero zaujímavých hier rôznej národnosti z Divadelnej Nitry a Novej drámy, viaceré opery, balety a tanečné prestavenia....
Není tady