14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Stránky: 1 2
Mám dotaz,prosím vás nevíte někdo,od které třídy se dá dítě přemístit ze Z na víceleté gymnázium?A dělají se nějaké testy nebo se chodí k zápisu?Vůbec tohle nevím....mám 10-ti letého kluka a chtěla bych ho tam dát.
Děkuji za odpovědi
Není tady
Kitten, na osmileté gymnázium se chodí z páté třídy, na estileté ze sedmé... Přihláky se podávají do konce února v páté, respektive sedmé třídě, příjmačky bývají zpravidla v dubnu, ale vůbec být nemusí, záleí na řediteli... Tak přeji synovi hodně těstí a úspěchů!
Není tady
Děkuji ti za rychlou odpověď.....take se jetě poptám u nás ve městě,abychom věděli,zda budou přijímačky nutné.
Není tady
větinou se přijímačky dělají a je to tak, jak říká tina
Není tady
ale jestli jste to letos nepodali, tak u nestíháte, ale jestli se ptá dopředu,tak fajn,protoe si myslím, e je třeba se na přijímačky v kadém případě připravit. I kdy tvé dítko můe být v¨ýborný ák/yně, tak je dobré zakoupit nějaké testíky a doma zkusit, popř. ho/ji nechat projít někde "Zkouky nanečisto", aby dítko vědělo, jak zkouky budou vypadat. Někde jsou přijímačky jen z matiky, četiny, jinde mají jetě veobecné znalosti (opět vechny publikaci najde v knihkupectví.
Jinak mnoho úspěchů, ale ty pamatuj, e přechod na jinou kolu je prostě přechod, nechci tě strait, já zrovna řeím, zda má syn pokračovat, či ne - ale v kadém případě JE to potřeba zkusit, dát dítěti anci.
Přestoe syn bojuje nyní v prime se čtyřkama( a asi za ně budeme rádi), tak tohoto kroku nelituju, protoe dostal jiný rozhled...,má dalí známé, umí se pohybovat v jiném prostředí a já si tedy v koutku due myslím, e na "srovnání" má aspoň více času, ne kdyby el na gympl po devítce....
Přeju mnoho těstí
Není tady
A se soukromými gymply nemusí být nic ztraceno, kdy jste v páté třídě přihláku do konce ledna nepodali,
chce to jen ověřit přímo na jednotlivých kolách.. Syn dělal přijímačky kdysi na státní, nedostal se a pak
jsme v květnu dělali dodatečné testíky i psychotest a je vystaráno. Určitě to stojí zato, pokud o to má sám zájem. Kdy vidím dneska některé jeho spoluáky osmáky, tak je mi docela patně a jsem astná, e se
nám to podařilo. Na odpoledku choděj opilí, kouřej za kolou atd.
Mrzí mi, e dcera se letos blokla a nechtěla to ani zkusit.
Není tady
myslím si, e víceleté gymnázium vezme dítěti dětství...
maturita, kterou nakonec získá, nemá o nic větí cenu, ne na čtyřletém, ani větí ance dostat se na vysokou kolu, předčasně se bude muset učit věci, které z 90% nikdy nevyuije, take pokud dítě není vyloeně "prt" mám odmítavé stanovisko...
Není tady
pavli - tady ti musím oponovat z vlastní zkuenosti - z víceletého gymplu se nás na V dostalo hned první rok 27 ze třiceti, zatímco naich vrstevníků ze čtyřletého jenom 20 z 33. A prti jsme nebyli - např. dvě jsme si "pořídily" dítě jetě na V, a i na gymplu jsme měli spoustu zájmů mimo kolu...
Upravil(a) tina (20. 4. 2006 12:22)
Není tady
já jsem četla celostátní statistiky :-) navíc tenhle rozdíl vzniká spí tím, e na víceletá gymnázia se hlásí vyloeně "studijní typy" :-) omluva za prty
přesto bych svého syna na víceleté gymnázium nedala právě z důvodu zkráceného dětství...
Není tady
.......přesto bych svého syna na víceleté gymnázium nedala právě z důvodu zkráceného dětství.....
Ja jsem sveho syna dala na vicelete gymnazium a nemam pocit, ze je nejak okraden o detstvi.
Na zakladni skole mel s uciteli problemy, protoze probirana latka mu byla jasna a mel spoustu dotazu k tematu, coz ucitele hodnotili, jako vyrusovani. Mel prakticky kazdy den poznamky v zakovce. Zadala jsem je, zda by bylo mozne vytvorit pro nej nejaky individualni ucebni program, odpovedeli mi, ze to neni mozne.
Jak zacal chodit na vicelete gymnazium, problemy jsou pryc, skola ho zajima, nema zadne problemy s kazni a vyrusovanim....
Upravil(a) Carla (13. 4. 2006 17:47)
Není tady
pavli napsal(a):
já jsem četla celostátní statistiky :-) navíc tenhle rozdíl vzniká spí tím, e na víceletá gymnázia se hlásí vyloeně "studijní typy" :-) omluva za prty
přesto bych svého syna na víceleté gymnázium nedala právě z důvodu zkráceného dětství...
I já musím oponovat.Dcera chodí na víceleté gym.Ani jedna z nás nemá pocit e by jí to zkrátilo dětství.Naopak jí to obohatilo.Děti které zpravidla na gympl odejdou dobrovolně,bez nátlaku rodičů,mají od mala tak iroké spektrum zájmů, e jim čas věnovaný bloumáním po ulici nechybí.Já se naopak setkávám s tím e pokud není dcera plně vytíená,např.o prázdninách, je na rot.Pocitem e dítě přichází o dětství,trpí rodiče.Děti určitě ne.
Není tady
e dítě přichází o dětsví - toté tvrdí můj manel, kterému to jistě vsugerovala jeho "kamarádka", která má dis...ale to je o něčem jiném
Já si nemyslím, e by přicházelo o dětství - syn je v primě, sice mu to nejde...a tak...ale doufám, e se srovná, protoe jsem si vimla, e např. z dějepisu a biologie mají stejné kníky - učebnice jako na základce. Tady jsou spec. na matematiku a fyziku - v pořádku, tam jsou tedy napřed, taky mají týdně více hodin mat. a fyz.... ale syn "stíhá" zájmový sportovní krouek, výlety i kamarády a PC (pochopitelně)...určitě na gymplu chtějí větí samostatnost, co u syna je zřejmý problém, ale doufám, e se srovná, protoe stále věřím, e mu tato kola dá víc, ne kdyby se " vrátil zpět na základnu, nebo kdyby tam zůstal...jen tedy doufám, e nedopadne tak, aby musel být odejit ( chápej 5), ale i přesto nebudu litovat, e aspoň rok pobyl na jiné kole, která si kladla větí nároky...
Není tady
S tím dětstvím je to pitomost, kdo na to má, obohatí ho to, a rozvine jeho schopnosti.
Není tady
Sama jsem absolvovala 6 leté gymnázium, dětství mi to rozhodně nezkrátilo, naopak. Bylo to jako by pokračovala základka, uetřilo mě to starostí se v 15 ti rozhodovat kam jít na kolu (cha, neměla bych nejmení tuení kam jít) , neměla jsem ádné dalí nervy s přijímačkama na střední......jsem jedině ráda e jsem byla na víceletém. Navíc při rozhodování po 9. třídě bych se na gympl bála, e to tam bude moc těký, takhle jsem to neřeila a byla jsem tam a musím říct, e mi to dalo o hodně větí veobecný přehled ne lidem ze středních kol se zaměřením. Nevím jak v které kole, ale dnení 9. třídy mi připadá e se řídí heslem - nějak tu základku doklepem, děti v posledním roce ztrácí vůli se učit, stejně tak učitelé, jen vyvolení a ti co mají těstí na svědomité rodiče nezapomenou to co se za 8 let naučily......Určitě to stojí minimálně za pokus kdy dítě nemá problémy s učením, při nejhorím se dá kola vdycky změnit.
Holka: souhlas se vím....
Není tady
pavli napsal(a):
myslím si, e víceleté gymnázium vezme dítěti dětství...
maturita, kterou nakonec získá, nemá o nic větí cenu, ne na čtyřletém, ani větí ance dostat se na vysokou kolu, předčasně se bude muset učit věci, které z 90% nikdy nevyuije, take pokud dítě není vyloeně "prt" mám odmítavé stanovisko...
Pavli, i já musím oponovat...
zkrácením dětství myslí to, e děti se poflakují po ulici, v osmé třídě chodí na odpolední vyučování opilí, kouří za kolou,
odbarvují si hlavu, pírsink mají snad i v zadku ? Jsem ráda, e odtamtud vypadl a jen mi mrzí, e dcera nechtěla, ale je to její ivot, musí se rozhodnout sama, tak jako se rozhodoval on. Tenkrát jsem byla i překvapená, e CHCE.
To dětství jim určitě nezkrátí změna koly za náročnějí ! Syn rozhodně není prt. Abych se přiznala, tak jsem ho jetě neviděla učit se a je ve třeáku. Nesedí prostě doma nad učením, věnuje se sportu, moná víc ne předtím, ale to je asi tím, e konečně nael to, co ho baví. Se kolou choděj do inteligentních divadel, na rozdíl od základky, kde chodí i osmáci jetě na "maňáskové divadlo" do místního kulturáku.
Michaelo, vydrte. první ročník bývá nejhorí, alespoň tohle mi tvrdila jeho třídní ze základky, kdy jsem za ní byla a stěovala si, e začal nosit trojky. Je to prostě změna, noví lidé, nový systém. Musí si na něj zvyknout a hlavně kdy proleze. Hlavně ho nevracet na základku, pokud to jen bude troku moné. U to, e se tam dostal o něčem svědčí.
Ale třeba by tyhle problémy měl i v esté třídě, tam dojde také ke změně, kdy z jednoho učitele mají na kadý předmět někoho jiného. Ona i ta puberta v tomhle věku začíná s nimi cloumat, take leckdy mají troku jiné starosti ...
Není tady
Frigo, díky za útěchu, ano, snaíme se vydret, tedy já psychicky, a jemu domlouvám, e....ale protoe jsem optimista, tak pořád doufám, je pravda, e z jedniček a dvojek jsem schválila trojky a nyní budu vděčná za čtyřky....no, ale ivot jde dál....
Není tady
Michaelo, co ho takhle něčím motivovat ? Já vím, dělá to pro sebe, ale u mně to zabralo.. asi mám hajzlíka prodejného..
v prváku jsem doufala, e vyznamenání nebude, tak jsem mu slíbila nový mobil místo "pádla" .. no kupovala jsem.
ve druháku nic, to jsem byla ráda (vzhledem k situaci v rodině), e má jen jednu trojku
a teď ho minulý týden motivoval dědeček - kdy bude vyznamenání, tak mu koupí motorku.. V v prvním čtvrtletí ho řeil kolní psycholog, protoe ze čtvrtého nejlepího byl nejhorí - hrozila mu čtyřka z dějepisu a nakonec to vytáhl zas na jednu trojku,
ale včera zrovna řeil, e teda asi troku zabere a mohlo by to vyjít. Sám el na mimořádnou zkouku z hudebky a s dějákem prý zkusí taky něco udělat. U nás je troku nevýhoda, e je na soukromém a on se chce těm dětem vyrovnat nejen známkama.. Asi to není moc výchovné, ale účel světí prostředky a doufám, e jednou mi poděkuje.
Není tady
Michaelo, známky ber s nadhledem a hlavně za ně syna moc nepeskuj. On nějaký větí a náhlý pokrok není někdy objektivně moný. Neznám nikoho, kdo by se po přechodu ze Z adaptoval na gymnaziální poadavky během prvních měsíců. Svým prvním vysvědčením ("prudkým poklesem") byl okovaný kadý od nás ze třídy. Z jedniček se staly zčistajasna trojky nebo čtyřky.
Jedna paní profesorka nás uklidňovala slovy: "Vy jste vichni jedničkáři a na staré kole byste jedničky měli dál. Ale tady ty jedničky jetě drobněji diferencujeme."
Víceleté gymnázium vřele doporučuju. Ta dětská hlavička má velkou kapacitu a schopnost nasávat (i bezděčně) nové informace.
A se mi zdá, e u mám své nejlepí roky nasávání za sebou.
Není tady
Frigo,
vidím, e ví, o čem mluvím, jsem neustále optimista :-))), dnes jsme měli doma učitele na doučování, je to ok, snad se tedy do konce kolního roku chytne...aby prolezl.... jak píe nakonec ty, tak já doufám, e mi jednou nebude nadávat - ovem mám "dobrou zprávu: prý ho ty známky mrzí...tyk snad není takovej flegmou...
Caroline,
díky té za útěchu...zatím, vzhledem k tomu, e na základce byly i dvojky, tak je pravda, e o dva stupně poklesl"pouze ve dvou " předmětech....To je optimismus a nadhled, co? Vak já se budu tvářit 30.6 jinak....
V kadém případě nelituju kroku - tedy přestupu ze základky na víceleté gymnázium, i kdyby to prostě nevylo, a musel by se vrátit na nějakou základku, tak vím, e tento rok mu hodně dal.
Není tady
Michaelo, kdy ho to mrzí (pokud to neříká jen proto, abys mu dala pokoj ), ta to je krok k tomu, aby s tím něco udělal.
A určitě je důleité, aby prolezl a pak to bude v klidu. Záleí také hodně na kole, někde jsou náročnějí, někde je to volnějí.
Kdy si vzpomenu na sebe, byla jsem na strané základce, hodně přísné, ale pak jsme se fakt vichni dostali na střední koly
(mimo jednoho, kterému kola neodeslala přihláku, protoe on zas odmítl jít na vojenskou kolu a kola musela plnit bodíky..)
A střední jsem prolejzala s odřenýma uima, ale prolezla jsem.
Nevím jak u tebe, ale mě se nikdo nikdy neptal, jaké jsem měla u matury známky a profesoři měli větí strach ne my.
Take podle mě je to celkem jedno, maximálně se pak nedostane na vejku.
Není tady
Jo, jo, má pravdu, teď u jen, aby prolezl.....ostatně on si dětsvtí zkazit nenechává :-))), a já , kdy tady mohu takhle "potlachat" s váma, jsem taky více v klidu - člověk přece jenom přehodnotí...jetě před rokem jsem říkala:jen dvojky a dnes jesm vděčná za čtyřku za čtyřku ...no, větí starosti, ne kdy jsem já studovala....
jinak jsem si tuhle v autobuse uvědomila, co mi říkala kamarádka, čím větí děti, tím větí starosti....zpočátku jsem jí nevěřila( kdy mou největí starosti byly plínky...), ale teď si začínám uvědomovat, e bych si tyto malé starosti ohledně známek měla pořádně uívat s vědomím, e bude hůř....
Není tady
Michaelo, dneska mám třídní schůzky a hrozně se rozmýlím, za kterým profesorem půjdu - jestli tam, kde se to hezky poslouchá, nebo tam, kde to hoří ..
Není tady
Michaelo,prvák je skutečně nejkritičtějím.Pokud nosí trojky,ale nemusí učit a je schopen se látku doučit,nedělala bych z toho takovou trgédii.
Vidím to na spoluácích naí holky,mnozí na tom byli stejně.Dnes u jsou na velkém gymplu a situace je stejná.Nechá se to dojet do trojek a ve finále se zabere.
Vydr,uvidí e bude líp
Není tady
Stránky: 1 2