|
1.září : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 1.září : Národní klasika: ovocné knedlíky. Jak zvádnout veškeré nástrahy jejich přípravy? 1.září : Dechberoucí krása těchto levitujících skleněných zahrad vás okouzlí. Aerárium: Vytvořte si svůj malý zelený svět |
|
|

Není třeba se omlouvat, vždyť o nic nešlo ... zrovna mám v hlavě důležitost té pomlčky, co se obvykle nachází mezi datem narození a datem úmrtí ... tak třeba jen obecně vnímám pomlčky jinak 
Není tady
To je moc krásné.., myslím tím, jak to vnímáš Ty. Každý po svém, dle jeho vnímání i priorit, dle momentální životní situace. Hladím Tě ~~..
Není tady
pomlčky, co se obvykle nachází mezi datem narození a datem úmrtí
Kdysi jsem na jednom pomníku namísto ní viděla značku pro nekonečno...
Není tady
A datum, co bývá vpravo, tam ještě nebylo? Nebo tam pro něj už nezbylo místo? A nebo bylo za ležatou osmičkou?
Není tady
"Pomlčky, co se obvykle nachází mezi datem narození a datem úmrtí na pomnících". No jo, už mi to docvaklo. Kdesi na videžu se o tom kouzelně zmínil E.T - tedy Eckhart Tolle, a vy jste mi to připomněly. Ale že mi to trvalo :-). Ležatá osmička je ovšem taktéž velmi kouzelná :-). Tak to jo.., není pomčka jako pomlčka :-)
Není tady
haiel napsal(a):
Míša Kulička napsal(a):
haiel napsal(a):
Vidím, že můj převratný komunikační vynález se zde nesetkává s odezvou. Nevadí. Počkám si.
Soráč, ale reaguju jen na to, co mě zaujme
Tedy tě zaujalo moje postesknutí. Díky aspoň za to, dobrá ženo.
Ale takto – ono nejde o nějaké přímé reakce na to, co jsem napsala. Jde o tu změnu myšlení a potažmo psaní. O tuto podstatnou změnu jde. A ta je těžká přetěžká. Protože lidi chtějí, aby jim bylo rozumět. A kdyby navazovali v reakcích nelogicky, nebylo by jim rozumět. Jak se domnívají. Ale to se mýlí, mýlí se hluboce. A dojde jim to až tak za takových cca stopadesát inkarnací.A kromě toho chtějí zde prezentovat své bolestně nabyté názory a zkušenosti a to by v takovém zmatku, jak tady haiel navrhuje, jaksi nevyznělo. Najednou by ty naše vzácné zkušenosti a názory vůbec nic neznamenaly, když by na ně nikdo přímo nenavázal…. A tak se ptám: nebylo by to krásné a osvobozující?
Haiel a proč si teda nějaké takové téma nezaložíš? Kdo bude chtít, zúčastní se.
Mně osobně se to moc nepozdává, i když by to mohlo být zajímavé. Lehce se tomu snad podobá vlákno Asociace, kde si každý může pokračovat tak, jak chce sám a vůbec nemusí přímo navazovat, jelikož určité postřehy či události mohou každému říkat něco jiného. Mám to vlákno ráda.
Ale jinak si myslím, že je skoro důležitější, aby si lidé naslouchali a reagovali na sebe.
Není tady

Nathan napsal(a):
"Pomlčky, co se obvykle nachází mezi datem narození a datem úmrtí na pomnících". No jo, už mi to docvaklo. Kdesi na videžu se o tom kouzelně zmínil E.T - tedy Eckhart Tolle, a vy jste mi to připomněly. Ale že mi to trvalo :-). Ležatá osmička je ovšem taktéž velmi kouzelná :-). Tak to jo.., není pomčka jako pomlčka :-)
Jj, tam někde moje úvahy o pomlčkách začaly
... No, ale ta pomlčka v prázdnotě mi stále vrtá hlavou ... pokud je i pomlčka prázdná, v čem je jiná, jak prázdnota okolo ... čím se odlišuje?
Není tady
Ty pomlčky - pomlky - pauzy mi připomněly asi 3 roky starý zážitek - Bachovu Hohe Messe v Rudolfinu, kdy Gardiner dirigoval "svůj" ansámbl. Úžasné, navíc skvělé výkony, skvělí interpreti, skvělý zvuk v relativně malém obsazení. Sólisté zpívali na "plný úvazek" ve sboru, z něhož se ve sborovém stejnokroji na své sólo vynořili a poté do něj zase zapluli. Sbor stál na dřevěných stupínkách, jeden sólista při návratu do sboru vstoupil na stupínek a ten zavrzal, zpěvák strnul na jedné noze a tak zůstal. Vzápětí nastala dlouhá pomlka, v duchu jsem na něj křičela "rychle, rychle, běž! teď můžeš! teď je pauza!" Ani se nepohnul. Když se zase halasně rozezněly nástroje a rozezpíval sbor, i on rychle a neslyšitelně došel na své místo.
Až v tu chvíli mi došlo, že tam prostě měla být a byla pauza. Tu on ctil. Zastyděla jsem se a zamyslela se nad svým dosavadním životem, vnímáním a sebe-vědomím.
Není tady
Baruš, kdybys byla muzikant, věděla bys, jak jsou pauzy v hudbě důležité a jak je nutné je ctít. Jsou součástí díla.
(Což ovšem nemá s pomlčkami nic společného).
Není tady
Judyna napsal(a):
Baruš, kdybys byla muzikant, věděla bys, jak jsou pauzy v hudbě důležité a jak je nutné je ctít. Jsou součástí díla.
(Což ovšem nemá s pomlčkami nic společného).
Víš, co je na tom nejhorší, Judyno? V dětství a mládí jsem několik let hrála na nástroj, v dospělosti zpívala, s pomlkama jsem měla vždycky problém, přehlížela, odbývala, nedopočítávala, ........ sprdávali mně pořád (skutečně špatně jsem si ale přišla jen při orchestru). A já zapomněla! Až v tomhle pokročilém věku mi to najednou došlo, najednou mě to praštilo, ta neschopnost vydržet sama o sobě to ticho, tu absenci pláštíku dění se, činorodého ruchu. Tu neschopnost být sama o sobě.
Není tady
No jo, když ono právě v hudbě to občasné ticho má své místo, je to ne "absence dění se", ale součást, která dává vyniíknout tomu, co příjde. Nebo je to i určitý předěl, očekávání, dramatická chvíle....
No a co, žes na to přišla trochu později. Někdo na to nepříjde vůbec.
Není tady
Judyna napsal(a):
.........
Haiel a proč si teda nějaké takové téma nezaložíš? Kdo bude chtít, zúčastní se.
Mně osobně se to moc nepozdává, i když by to mohlo být zajímavé. Lehce se tomu snad podobá vlákno Asociace, kde si každý může pokračovat tak, jak chce sám a vůbec nemusí přímo navazovat, jelikož určité postřehy či události mohou každému říkat něco jiného. Mám to vlákno ráda.
Ale jinak si myslím, že je skoro důležitější, aby si lidé naslouchali a reagovali na sebe.
Judyno, úmysl založit takové vlákno jsem měla, ale později jsem usoudila, že to nebyl správný úmysl 
Není tady

Míša Kulička napsal(a):
Aha ... já pochopila pomlku v prázdnotě jako nejistotu ...
Tak to je. A tak si člověk pomalu zvyká to ustát
Není tady

Míša Kulička napsal(a):
Nathan napsal(a):
"Pomlčky, co se obvykle nachází mezi datem narození a datem úmrtí na pomnících". No jo, už mi to docvaklo. Kdesi na videžu se o tom kouzelně zmínil E.T - tedy Eckhart Tolle, a vy jste mi to připomněly. Ale že mi to trvalo :-). Ležatá osmička je ovšem taktéž velmi kouzelná :-). Tak to jo.., není pomčka jako pomlčka :-)
Jj, tam někde moje úvahy o pomlčkách začaly
... No, ale ta pomlčka v prázdnotě mi stále vrtá hlavou ... pokud je i pomlčka prázdná, v čem je jiná, jak prázdnota okolo ... čím se odlišuje?
Nestihneš ji ani myslet
Není tady
K Míše Kuličce, a i vlastně ke všem děvčatům. Opět opakuji, že jsem myslela pomlku jako vstoupení do Prázdna-Ticha-Prostoru-Vědomí, (tak, jak to krásně napsala Barunka v souvislosti s pomlkami hudebními) směrem z lidského vnímání, tedy od jakési pomyslné identity, individuality k Absolutnu. Teď to vezmu opačně. V Pravdě žádná pomlka neexistuje. Vše je jen jedno Vědomí-Bytí-Láska. Nic z této trojjedinosti nelze vydělit. Hudba je vibrující Ticho, fyzické formy jsou jakoby zhuštěným vibrujícím Tichem, všechny energie jsou jen vibrujícími proudy Ticha. A Ticho je to živé Prázdno. Nekonečný Prostor v "nás i mimo nás ", až už nelze určit "hranice". Žádné neexistují. Pomlky vnoru neexistují. Vše, co existuje je Existence sama. Tiché i zároveň rozvlněné Vědomí-Bytí-Prázdnota tvořící ze Sebe Sama Samo Sebe.
Upravil(a) Nathan (18. 12. 2014 8:58)
Není tady
haiel napsal(a):
Judyna napsal(a):
.........
Haiel a proč si teda nějaké takové téma nezaložíš? Kdo bude chtít, zúčastní se.
Mně osobně se to moc nepozdává, i když by to mohlo být zajímavé. Lehce se tomu snad podobá vlákno Asociace, kde si každý může pokračovat tak, jak chce sám a vůbec nemusí přímo navazovat, jelikož určité postřehy či události mohou každému říkat něco jiného. Mám to vlákno ráda.
Ale jinak si myslím, že je skoro důležitější, aby si lidé naslouchali a reagovali na sebe.Judyno, úmysl založit takové vlákno jsem měla, ale později jsem usoudila, že to nebyl správný úmysl
No tak to potom jó 
Není tady

Barča napsal(a):
Ty pomlčky - pomlky - pauzy mi připomněly asi 3 roky starý zážitek - Bachovu Hohe Messe v Rudolfinu, kdy Gardiner dirigoval "svůj" ansámbl. Úžasné, navíc skvělé výkony, skvělí interpreti, skvělý zvuk v relativně malém obsazení. Sólisté zpívali na "plný úvazek" ve sboru, z něhož se ve sborovém stejnokroji na své sólo vynořili a poté do něj zase zapluli. Sbor stál na dřevěných stupínkách, jeden sólista při návratu do sboru vstoupil na stupínek a ten zavrzal, zpěvák strnul na jedné noze a tak zůstal. Vzápětí nastala dlouhá pomlka, v duchu jsem na něj křičela "rychle, rychle, běž! teď můžeš! teď je pauza!" Ani se nepohnul. Když se zase halasně rozezněly nástroje a rozezpíval sbor, i on rychle a neslyšitelně došel na své místo.
Až v tu chvíli mi došlo, že tam prostě měla být a byla pauza. Tu on ctil. Zastyděla jsem se a zamyslela se nad svým dosavadním životem, vnímáním a sebe-vědomím.
Barčo, dík za nástřel k osobní asociaci:
na hudbě miluju nejvíc pomlky a zjišťuju, že vynikající muzikanti se liší od všech ostatních podivuhodnou schopností ve správnou chvíli pomlku dodržet, ba o mikrookamžik ji protáhnout. Tím je pak nástup k další hudební sekvenci přesnější, a to podstatně ovlivňuje dynamiku skladby...
Ale proč to říkám: soustředěně poslouchaná a interpretovaná hudba je Tichu nejblíž...
Miluju pomlky!
Není tady
Gymnasion, ta tvoje osobní asociace (viz to, co píšu jako odpověď Barči výše) - to není nic vyjímečného, každý muzikant to musí cítit a jako interpret ctít.
Ovšem pomlka není pomlčka.
Není tady

Judyna napsal(a):
Gymnasion, ta tvoje osobní asociace (viz to, co píšu jako odpověď Barči výše) - to není nic vyjímečného, každý muzikant to musí cítit a jako interpret ctít.
Ovšem pomlka není pomlčka.
Každý musí, málokdo může... :-)
Upravil(a) gymnasión (19. 12. 2014 21:35)
Není tady

gymnasión napsal(a):
Barča napsal(a):
Ty pomlčky - pomlky - pauzy mi připomněly asi 3 roky starý zážitek - Bachovu Hohe Messe v Rudolfinu, kdy Gardiner dirigoval "svůj" ansámbl. Úžasné, navíc skvělé výkony, skvělí interpreti, skvělý zvuk v relativně malém obsazení. Sólisté zpívali na "plný úvazek" ve sboru, z něhož se ve sborovém stejnokroji na své sólo vynořili a poté do něj zase zapluli. Sbor stál na dřevěných stupínkách, jeden sólista při návratu do sboru vstoupil na stupínek a ten zavrzal, zpěvák strnul na jedné noze a tak zůstal. Vzápětí nastala dlouhá pomlka, v duchu jsem na něj křičela "rychle, rychle, běž! teď můžeš! teď je pauza!" Ani se nepohnul. Když se zase halasně rozezněly nástroje a rozezpíval sbor, i on rychle a neslyšitelně došel na své místo.
Až v tu chvíli mi došlo, že tam prostě měla být a byla pauza. Tu on ctil. Zastyděla jsem se a zamyslela se nad svým dosavadním životem, vnímáním a sebe-vědomím.Barčo, dík za nástřel k osobní asociaci:
na hudbě miluju nejvíc pomlky a zjišťuju, že vynikající muzikanti se liší od všech ostatních podivuhodnou schopností ve správnou chvíli pomlku dodržet, ba o mikrookamžik ji protáhnout. Tím je pak nástup k další hudební sekvenci přesnější, a to podstatně ovlivňuje dynamiku skladby...
Ale proč to říkám: soustředěně poslouchaná a interpretovaná hudba je Tichu nejblíž...
Miluju pomlky!
Báseň ticha
Jiří Kolář
Není tady

Míša Kulička napsal(a):
Báseň ticha
Jiří Kolář
http://ces.mkcr.cz/cz/img/0/3/1/p17154.jpg
.... jo! Takovýhle fajnovosti s radostí můžu. Dík :-)
Není tady
Christian Morgenstern Noční rybí zpěv
Upravil(a) helena (22. 12. 2014 6:51)
Není tady

helena napsal(a):
Christian Morgenstern Noční rybí zpěv
http://pentcestina.ic.cz/pic/fina.gif
...beru to jako vánoční pozdrav :-).
A nápodobně..
Není tady
Chtěla bych být teď na moři (sama, bez ostatních dvounožců) pod hvězdnatou oblohou a poslouchat noční velrybí zpěv.
Krásné Vánoce!
Není tady
Tobě taky, vrabčáku! I mně by se líbilo poslouchat velrybí zpěv... Ale spokojím se i s občasným svátečním zaskřehotáním zdejších ježibab 
Hezké svátky všem 
Není tady