14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Barča napsal(a):
Nemyslím, e to hodnotil z pohledu míry. Téměř neznám čínskou kulturu, a nechci patně interpretovat. Uvedu příklad: na začátku prakticky nemluvil, nevysvětloval, jen ukazoval a očekával, e vynaloíme vekerou dostupnou energii, vekerou sílu, bystrost a vytrvalost a v podstatě nápodobou a autodrilem se dostaneme co nejrychleji na tu nejvyí úroveň, jí jsme schopni - staří, mladí, tlustí, tencí, vsjo ravno. Proti němu tělocvična z velké části "duchovních lidí", kteří čekali harmonizaci, ozdravění, VYSVĚTLENÍ a pochvalu, meditace a čikung, sdělování záitků a diskuse na esoterická témata.
Byl pro mě obrovský problém se učit okoukáním, nic nevysvětlil, nic slovně neopravil. Ze začátku jsem necvičila mimo hodiny, bála jsem se, e se to naučím patně, zafixuju si to a nebudu se toho moct zbavit - chacha, naivní představy, naprostý krach. Musela jsem cvičit doma, pořád jsem se musela opravovat, pořád jsem se musela něčeho zbavovat, co jsem patně přejala, patně okoukala, sobě přizpůsobila. To vechno na starý kolena individualizované posttotalitní Evropanky. Kdy jsem se později jetě musela tajčisticky prát s kamarádkami spolucvičenkami, a jedna se pak rozela se svým dlouholetým přítelem, kvůli kterému se celá ta léta trápila, s tím, e prý pouila postupy, které se naučila kdy jsme spolu bojovaly, dolo nám, e jsme duchovně povyrostly.
Ten ná mistr povauje taiči primárně za bojové umění a ne za cvičení pro zdraví.
Teď u je cvičení poněkud jinak, evroptěji, více pro zdraví.
Barčo, moc se mi Tvůj příspěvek líbí .
Mám podobnou zkuenost s meditací v sedě.
Začátky pro mě byly úasné: sedím si, nikdo na mě nemluví, nedrnčí telefony: prostě pohádka a ráj na zemi.
Brzy mě rozbolelo tělo a odmítalo sedět a hodinu se nehýbat. Po pár týdnech se uklidnilo a začala práce s myslí. Například trvalo půl roku, ne jsem vůbec zaznamenala, e trávím čas sezení pitváním svého manelství. Ta úleva uvědomění pak byla neskutečná.
Vypadá to jednodue: člověk sedne a tráví čas v nirváně. Jene pravidelnost přináí také potíe, a někdy je to fakt pořádný struhadlo.
A nevím, jestli jsem povyrostla (a kam). Moná jsem se trochu změnila...
Zdraví
(taky jedna)
na starý kolena individualizovaná posttotalitní Evropanka
Upravil(a) gymnasión (26. 7. 2014 8:07)
Není tady
Barča napsal(a):
Nemyslím, e to hodnotil z pohledu míry. Téměř neznám čínskou kulturu, a nechci patně interpretovat. Uvedu příklad: na začátku prakticky nemluvil, nevysvětloval, jen ukazoval a očekával, e vynaloíme vekerou dostupnou energii, vekerou sílu, bystrost a vytrvalost a v podstatě nápodobou a autodrilem se dostaneme co nejrychleji na tu nejvyí úroveň, jí jsme schopni - staří, mladí, tlustí, tencí, vsjo ravno. Proti němu tělocvična z velké části "duchovních lidí", kteří čekali harmonizaci, ozdravění, VYSVĚTLENÍ a pochvalu, meditace a čikung, sdělování záitků a diskuse na esoterická témata.
Byl pro mě obrovský problém se učit okoukáním, nic nevysvětlil, nic slovně neopravil. Ze začátku jsem necvičila mimo hodiny, bála jsem se, e se to naučím patně, zafixuju si to a nebudu se toho moct zbavit - chacha, naivní představy, naprostý krach. Musela jsem cvičit doma, pořád jsem se musela opravovat, pořád jsem se musela něčeho zbavovat, co jsem patně přejala, patně okoukala, sobě přizpůsobila. To vechno na starý kolena individualizované posttotalitní Evropanky. Kdy jsem se později jetě musela tajčisticky prát s kamarádkami spolucvičenkami, a jedna se pak rozela se svým dlouholetým přítelem, kvůli kterému se celá ta léta trápila, s tím, e prý pouila postupy, které se naučila kdy jsme spolu bojovaly, dolo nám, e jsme duchovně povyrostly.
Ten ná mistr povauje taiči primárně za bojové umění a ne za cvičení pro zdraví.
Teď u je cvičení poněkud jinak, evroptěji, více pro zdraví.
A není to jen tvoje domněnka , e byl překvapen vaím duchovním přístupem?
Podle toho jak to popisuje , mohl být skutečný mistr i po duchovní stránce , to spí začátečníci chtějí mluvit a nadeně rozebírat duchovní témata , to vidí i tady přece, někdo začíná a u má pocit, e je takovej mistr, e můe kolit druhé.
Skutečný mistr mlčí , etří energii . Nechával tu cestu na vás prostě .
Není tady
olasik napsal(a):
A není to jen tvoje domněnka , e byl překvapen vaím duchovním přístupem?
Podle toho jak to popisuje , mohl být skutečný mistr i po duchovní stránce , to spí začátečníci chtějí mluvit a nadeně rozebírat duchovní témata , to vidí i tady přece, někdo začíná a u má pocit, e je takovej mistr, e můe kolit druhé.
Skutečný mistr mlčí , etří energii . Nechával tu cestu na vás prostě .
Není tady
gymnasión napsal(a):
Barčo, moc se mi Tvůj příspěvek líbí .
Mám podobnou zkuenost s meditací v sedě.
Začátky pro mě byly úasné: sedím si, nikdo na mě nemluví, nedrnčí telefony: prostě pohádka a ráj na zemi.
Brzy mě rozbolelo tělo a odmítalo sedět a hodinu se nehýbat. Po pár týdnech se uklidnilo a začala práce s myslí. Například trvalo půl roku, ne jsem vůbec zaznamenala, e trávím čas sezení pitváním svého manelství. Ta úleva uvědomění pak byla neskutečná.
Vypadá to jednodue: člověk sedne a tráví čas v nirváně. Jene pravidelnost přináí také potíe, a někdy je to fakt pořádný struhadlo.
A nevím, jestli jsem povyrostla (a kam). Moná jsem se trochu změnila...
Zdraví
(taky jedna)
na starý kolena individualizovaná posttotalitní Evropanka
Proč bych stál, kdy můu sedět?
Proč bych seděl, kdy můu leet?
Není tady
Eva. napsal(a):
Proč bych stál, kdy můu sedět?
Proč bych seděl, kdy můu leet?
Trocha tréninku nemůe kodit
Není tady
Trénink je fajn, ale měl by být pro radost. U mě - kdy bolí to, co dělám pro radost, není to pro radost a přestanu to dělat. V ivotě je hodně věcí, které bolí, ale musíme je dělat. Nemám důvod dělat věci pro radost, kdy bolí.
Ale chápu, e jsou i lidé, co to můou mít jinak.
Není tady
gymnasión napsal(a):
Barča napsal(a):
Nemyslím, e to hodnotil z pohledu míry. Téměř neznám čínskou kulturu, a nechci patně interpretovat. Uvedu příklad: na začátku prakticky nemluvil, nevysvětloval, jen ukazoval a očekával, e vynaloíme vekerou dostupnou energii, vekerou sílu, bystrost a vytrvalost a v podstatě nápodobou a autodrilem se dostaneme co nejrychleji na tu nejvyí úroveň, jí jsme schopni - staří, mladí, tlustí, tencí, vsjo ravno. Proti němu tělocvična z velké části "duchovních lidí", kteří čekali harmonizaci, ozdravění, VYSVĚTLENÍ a pochvalu, meditace a čikung, sdělování záitků a diskuse na esoterická témata.
Byl pro mě obrovský problém se učit okoukáním, nic nevysvětlil, nic slovně neopravil. Ze začátku jsem necvičila mimo hodiny, bála jsem se, e se to naučím patně, zafixuju si to a nebudu se toho moct zbavit - chacha, naivní představy, naprostý krach. Musela jsem cvičit doma, pořád jsem se musela opravovat, pořád jsem se musela něčeho zbavovat, co jsem patně přejala, patně okoukala, sobě přizpůsobila. To vechno na starý kolena individualizované posttotalitní Evropanky. Kdy jsem se později jetě musela tajčisticky prát s kamarádkami spolucvičenkami, a jedna se pak rozela se svým dlouholetým přítelem, kvůli kterému se celá ta léta trápila, s tím, e prý pouila postupy, které se naučila kdy jsme spolu bojovaly, dolo nám, e jsme duchovně povyrostly.
Ten ná mistr povauje taiči primárně za bojové umění a ne za cvičení pro zdraví.
Teď u je cvičení poněkud jinak, evroptěji, více pro zdraví.Barčo, moc se mi Tvůj příspěvek líbí .
Mám podobnou zkuenost s meditací v sedě.
Začátky pro mě byly úasné: sedím si, nikdo na mě nemluví, nedrnčí telefony: prostě pohádka a ráj na zemi.
Brzy mě rozbolelo tělo a odmítalo sedět a hodinu se nehýbat. Po pár týdnech se uklidnilo a začala práce s myslí. Například trvalo půl roku, ne jsem vůbec zaznamenala, e trávím čas sezení pitváním svého manelství. Ta úleva uvědomění pak byla neskutečná.
Vypadá to jednodue: člověk sedne a tráví čas v nirváně. Jene pravidelnost přináí také potíe, a někdy je to fakt pořádný struhadlo.
A nevím, jestli jsem povyrostla (a kam). Moná jsem se trochu změnila...
Zdraví
(taky jedna)
na starý kolena individualizovaná posttotalitní Evropanka
Jo, to znám. Na Zenu je vyadována meditace v lotosu - zhruba půl hodiny, pak pět minut oddech, vyměnit nohy a dalí půlhoďka ... není to ádná prča, ale myslím, e mě ta bolest nutí udrovat koncentraci, neustále si uvědomovat přítomnost ... Člověk si o to víc váí mnichů a mniek, kteří toto praktikují několikrát denně ...
Není tady
Eva. napsal(a):
Trénink je fajn, ale měl by být pro radost. U mě - kdy bolí to, co dělám pro radost, není to pro radost a přestanu to dělat. V ivotě je hodně věcí, které bolí, ale musíme je dělat. Nemám důvod dělat věci pro radost, kdy bolí.
Ale chápu, e jsou i lidé, co to můou mít jinak.
To chápu. U mně je to moná sportem: ten taky namáhá, a můe i bolet. A tu námahu přetrpím pro to celkové zklidnění a pro závan potěení, které to v celku a v důsledku přináí...
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
Jo, to znám. Na Zenu je vyadována meditace v lotosu - zhruba půl hodiny, pak pět minut oddech, vyměnit nohy a dalí půlhoďka ... není to ádná prča, ale myslím, e mě ta bolest nutí udrovat koncentraci, neustále si uvědomovat přítomnost ... Člověk si o to víc váí mnichů a mniek, kteří toto praktikují několikrát denně ...
- Spí tu tělesnou bolest ... no, ale ta je taky zrovna přítomná, to je fakt, jako to tělo. Tělo má prý tu zvlátní schopnost, e je vdycky tady a teď, a to na rozdíl od mysli, která můe aktuálně dlít třeba na Novém Zélandu
- Zeňáky mám ráda. Ti to berou doopravdy. Straně jsem se bála tam dostat do zad ránu holí kyosaku. Ale ten pocit po ní byl skoro boský ...
- Mnii to mají přímo v popisu práce
Upravil(a) gymnasión (26. 7. 2014 20:33)
Není tady
No, já vám nevím. Pokud "dávat" bolest, tak kvůli něčemu smysluplnému. Co třeba někomu/něčemu pomůe. Třeba pouklízet kus lesa, pro mě jako astmatika je to těká práce, lézt do kopce. Nebo tak něco. Mnichové atd. dělají v první řadě něco pro sebe. Ale zase, kdy tak nad tím přemýlím, kdy lidé dělají něco pro sebe aby byli v pohodě a tím je pak v pohodě i jejich okolí, tak to vlastně je smysluplné.
Není tady
gymnasión napsal(a):
Mía Kulička napsal(a):
Jo, to znám. Na Zenu je vyadována meditace v lotosu - zhruba půl hodiny, pak pět minut oddech, vyměnit nohy a dalí půlhoďka ... není to ádná prča, ale myslím, e mě ta bolest nutí udrovat koncentraci, neustále si uvědomovat přítomnost ... Člověk si o to víc váí mnichů a mniek, kteří toto praktikují několikrát denně ...
- Spí tu tělesnou bolest ... no, ale ta je taky zrovna přítomná, to je fakt, jako to tělo. Tělo má prý tu zvlátní schopnost, e je vdycky tady a teď, a to na rozdíl od mysli, která můe aktuálně dlít třeba na Novém Zélandu
- Zeňáky mám ráda. Ti to berou doopravdy. Straně jsem se bála tam dostat do zad ránu holí kyosaku. Ale ten pocit po ní byl skoro boský ...
- Mnii to mají přímo v popisu práce
Jo, ta bolest je natolik přítomná, e nedovoluje mylenkám zatoulat se nikam daleko ... člověk si je pořád vědom toho, kde je a co dělá ... jsem doufala, e si nohy po čase zvyknou, ale moc se jim nechce ...
Zeňáci jsou fajn, ale ta hůl se mi teda nelíbí ... a třeba E. Tomá říkával, e si máme sednout co nejpohodlněji, aby nás tělo neruilo, ale to pak má člověk tendenci usínat nebo je přinejmením v mylenkách úplně v čudu ... pořád su ve stádiu hledání, nějak se mi nedaří najít správný směr ...
Není tady
Mám za to, e při meditaci nemá tělo ruit člověka vůbec. Člověk ho nemá vůbec vnímat. A proto má při meditaci leet a úplně ho uvolnit. Meditace je o duchu, ne o těle.
Není tady
Já bych třeba vlee usla, musím pohodlně sedět. Ale ono kdy se to povede tak, jak má, tak stejně necítí nic - ani to nepohodlí. Moná kdyby bolel zub, tak se to nedá umeditovat, ale to jsem nezkouela
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
gymnasión napsal(a):
Barča napsal(a):
.
.Barčo, moc se mi Tvůj příspěvek líbí .
Mám podobnou zkuenost s meditací v sedě.
Začátky pro mě byly úasné: sedím si, nikdo na mě nemluví, nedrnčí telefony: prostě pohádka a ráj na zemi.
Brzy mě rozbolelo tělo a odmítalo sedět a hodinu se nehýbat. Po pár týdnech se uklidnilo a začala práce s myslí. Například trvalo půl roku, ne jsem vůbec zaznamenala, e trávím čas sezení pitváním svého manelství. Ta úleva uvědomění pak byla neskutečná.
Vypadá to jednodue: člověk sedne a tráví čas v nirváně. Jene pravidelnost přináí také potíe, a někdy je to fakt pořádný struhadlo.
)Jo, to znám. Na Zenu je vyadována meditace v lotosu - zhruba půl hodiny, pak pět minut oddech, vyměnit nohy a dalí půlhoďka ... není to ádná prča, ale myslím, e mě ta bolest nutí udrovat koncentraci, neustále si uvědomovat přítomnost ... Člověk si o to víc váí mnichů a mniek, kteří toto praktikují několikrát denně ...
Dřív jsem to obdivovala a čím jsem starí , tím víc mi tyhle lidi přijdou zbytečný a zahleděný sobecky na sebe.
Co kdyby se sebrali a li uklízet do útulků nebo učit děti z problémových rodin násobilku?
Ale to by jim asi nevonělo , není to dost duchovní.
Upravil(a) olasik (26. 7. 2014 22:30)
Není tady
sorry.... napsala jsem 2x stejnej příspěvek
Upravil(a) gymnasión (27. 7. 2014 7:00)
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
Jo, ta bolest je natolik přítomná, e nedovoluje mylenkám zatoulat se nikam daleko ... člověk si je pořád vědom toho, kde je a co dělá ... jsem doufala, e si nohy po čase zvyknou, ale moc se jim nechce ...
Zeňáci jsou fajn, ale ta hůl se mi teda nelíbí ... a třeba E. Tomá říkával, e si máme sednout co nejpohodlněji, aby nás tělo neruilo, ale to pak má člověk tendenci usínat nebo je přinejmením v mylenkách úplně v čudu ... pořád su ve stádiu hledání, nějak se mi nedaří najít správný směr ...
Ale jo, i nohy si nakonec zvyknou. Moná nemá správnou pozici. Kdy bolí nohy, tak zadek musí sedět vej, třeba pod sebe strčit přiměřeně sloenou deku.
Já plný lotos taky neusedim, to bych umřela bolestí. Ale pamatuju krásný období, kdy to lo. Byl to mimořádně příjemný energetizující pocit ivosti, lehkosti a bdělosti. Co byla pro mě tak významná zkuenost, e je dobrý se o plný lotos snait.. Nj, jene to jsem sedávala kadý den a tělo si líp zvykalo
Upravil(a) gymnasión (27. 7. 2014 6:59)
Není tady
gymnasión napsal(a):
lupina montana napsal(a):
Já bych třeba vlee usla, musím pohodlně sedět. Ale ono kdy se to povede tak, jak má, tak stejně necítí nic - ani to nepohodlí. Moná kdyby bolel zub, tak se to nedá umeditovat, ale to jsem nezkouela
V lee jsem taky zkouela, jene jsem za chvilku vytuhla a spala jak dudek
Umeditovat zuby mi taky nelo (zkouela jsem).
Není tady
Eva. napsal(a):
Mám za to, e při meditaci nemá tělo ruit člověka vůbec. Člověk ho nemá vůbec vnímat. A proto má při meditaci leet a úplně ho uvolnit. Meditace je o duchu, ne o těle.
To je jedna z moných správných odpovědí, ale sama prostě vlee usnu jak dřevo. Prostě nějaký pocitový vztah k tělu je asi dobrý, take radi sedím...
Není tady
olasik napsal(a):
Dřív jsem to obdivovala a čím jsem starí , tím víc mi tyhle lidi přijdou zbytečný a zahleděný sobecky na sebe.
Co kdyby se sebrali a li uklízet do útulků nebo učit děti z problémových rodin násobilku?
Ale to by jim asi nevonělo , není to dost duchovní.
Kdy si představí, e třeba půl roku bude "sobecky zahleděná do sebe" a sama od sebe se nehne na krok, tak pochybuju, e by to bylo jen příjemný . Obávám se, e vydret něco takovýho je jen pro silný povahy.
Navíc: drtivá větina řádů má přímo za úkol pečovat (učit násobilku, uklízet atd.)
Upravil(a) gymnasión (27. 7. 2014 7:29)
Není tady
gymnasión napsal(a):
Ale jo, i nohy si nakonec zvyknou. Moná nemá správnou pozici. Kdy bolí nohy, tak zadek musí sedět vej, třeba pod sebe strčit přiměřeně sloenou deku.
Já plný lotos taky neusedim, to bych umřela bolestí. Ale pamatuju krásný období, kdy to lo. Byl to mimořádně příjemný energetizující pocit ivosti, lehkosti a bdělosti. Co byla pro mě tak významná zkuenost, e je dobrý se o plný lotos snait.. Nj, jene to jsem sedávala kadý den a tělo si líp zvykalo
K čemu je to dobré?
Třeba je naprostý nesmysl, aby se západní civilizace opičily po východních. Nebo se opičí východní po západních? Kdoví, třeba by se měl "kadý vec dret svého kopyta". Ty pozice, a tak, to je stejně jenom výmysl lidí. Kdoví, jaká je správná pozice. Co kdy je kadá pozice správná?
Osobně si myslím, e meditace, budhizmus, křesanství, islám, jsou stejné výmysly lidí jako komunistická strana, ODS, labouristé, konzervativci... To si jen z nějakých důvodů vymyslí člověk. Třeba aby ovládl jiné lidi, nebo aby na nich vydělal,...
Upravil(a) Eva. (27. 7. 2014 7:48)
Není tady
Pokud to dělá s představou, e z tebe bude mudrc Gym, kterýho vichni obdivujou , jako tady Mía obdivovala , tak to vydrí .
Touha po ocenění je obrovská .A ty co znám já , nikdy nikam uklízet nepáchli, jen seděli doma a meditovali, jak měli jít uklízet, vymluvili se.
Upravil(a) olasik (27. 7. 2014 7:47)
Není tady
Eva. napsal(a):
K čemu je to dobré?
Třeba je naprostý nesmysl, aby se západní civilizace opičily po východních. Nebo se opičí východní po západních? Kdoví, třeba by se měl "kadý vec dret svého kopyta". Ty pozice, a tak, to je stejně jenom výmysl lidí. Kdoví, jaká je správná pozice. Co kdy je kadá pozice správná?
Osobně si myslím, e meditace, budhizmus, křesanství, islám, jsou stejné výmysly lidí jako komunistická strana, ODS, labouristé, konzervativci... To si jen z nějakých důvodů vymyslí člověk. Třeba aby ovládl jiné lidi, nebo aby na nich vydělal,...
Jasně! Kadá pozice je správná! (Za přiměřených okolností )
To má pravdu. Mě to sezení prostě dává nějakej vnitřní smysl, neumím ho moc popsat.
A určitě: byznys to můe bejt velikej, čeho se neúčastním
Není tady
olasik napsal(a):
Pokud to dělá s představou, e z tebe bude mudrc Gym, kterýho vichni obdivujou , jako tady Mía obdivovala , tak to vydrí .
Touha po ocenění je obrovská .A ty co znám já , nikdy nikam uklízet nepáchli, jen seděli doma a meditovali, jak měli jít uklízet, vymluvili se.
Ocenění? Jaký ocenění? Za to, e sedí na zadku, ti nikdo nic nedá, aspoň co já vim. Třeba meditovat za Spartu, to by bylo něco! jako fotbalista
Mudrc nebo MUDr.c? těko přetěko... to bude ňáká mejlka, jak říká vejk
Upravil(a) gymnasión (27. 7. 2014 8:02)
Není tady
gymnasión napsal(a):
Ale jo, i nohy si nakonec zvyknou. Moná nemá správnou pozici. Kdy bolí nohy, tak zadek musí sedět vej, třeba pod sebe strčit přiměřeně sloenou deku.
Já plný lotos taky neusedim, to bych umřela bolestí. Ale pamatuju krásný období, kdy to lo. Byl to mimořádně příjemný energetizující pocit ivosti, lehkosti a bdělosti. Co byla pro mě tak významná zkuenost, e je dobrý se o plný lotos snait.. Nj, jene to jsem sedávala kadý den a tělo si líp zvykalo
Je fakt, ze kdyz si doma pod zadek sroluju prosivanou deku, tak sedim vys a je to vic v pohode ... i kdyz posledni minuty byvaji taky krusne. Zafu u Zenaku jsou dost sesezene ... mozna bych si mela dat dva, nebo konecne koupit svuj. No chtela bych to aspon jednou zazit v plnem lotosu s lehkosti ...
Dari se ti nemyslet, ale skutecne nemyslet bez mysleni na to, ze nemyslis, nebo bez mysleni na dech, atp.? A pak trochu nerozumim te koncentraci na pritomny okamzik bez toho, abych myslela ...
Není tady
Proč by měl člověk nemyslet? K čemu je to dobré? Jaký to má přínos a pro koho? Mně přijde, e lidé u z nudy neví, coby. Kdybychom měli těké ivobytí, jako předchozí generace, nebo ili třeba někde, kde musíme denně dojít nevím jak daleko pro vodu a zpět, nevymýleli bychom ptákoviny a dělali, co je třeba.
Není tady