29. ledna : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 29. ledna : Poslední šance pro přezrálé banány? Upečte z nich lahodnou buchtu 6. prosince : Je vám čtyřicet a už řešíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
Barča napsal(a):
Nemyslím, že to hodnotil z pohledu míry. Téměř neznám čínskou kulturu, a nechci špatně interpretovat. Uvedu příklad: na začátku prakticky nemluvil, nevysvětloval, jen ukazoval a očekával, že vynaložíme veškerou dostupnou energii, veškerou sílu, bystrost a vytrvalost a v podstatě nápodobou a autodrilem se dostaneme co nejrychleji na tu nejvyšší úroveň, jíž jsme schopni - staří, mladí, tlustí, tencí, vsjo ravno. Proti němu tělocvična z velké části "duchovních lidí", kteří čekali harmonizaci, ozdravění, VYSVĚTLENÍ a pochvalu, meditace a čikung, sdělování zážitků a diskuse na esoterická témata.
Byl pro mě obrovský problém se učit okoukáním, nic nevysvětlil, nic slovně neopravil. Ze začátku jsem necvičila mimo hodiny, bála jsem se, že se to naučím špatně, zafixuju si to a nebudu se toho moct zbavit - chacha, naivní představy, naprostý krach. Musela jsem cvičit doma, pořád jsem se musela opravovat, pořád jsem se musela něčeho zbavovat, co jsem špatně přejala, špatně okoukala, sobě přizpůsobila. To všechno na starý kolena individualizované posttotalitní Evropanky. Když jsem se později ještě musela tajčisticky prát s kamarádkami spolucvičenkami, a jedna se pak rozešla se svým dlouholetým přítelem, kvůli kterému se celá ta léta trápila, s tím, že prý použila postupy, které se naučila když jsme spolu bojovaly, došlo nám, že jsme duchovně povyrostly.
Ten náš mistr považuje taiči primárně za bojové umění a ne za cvičení pro zdraví.
Teď už je cvičení poněkud jinak, evropštěji, více pro zdraví.
Barčo, moc se mi Tvůj příspěvek líbí .
Mám podobnou zkušenost s meditací v sedě.
Začátky pro mě byly úžasné: sedím si, nikdo na mě nemluví, nedrnčí telefony: prostě pohádka a ráj na zemi.
Brzy mě rozbolelo tělo a odmítalo sedět a hodinu se nehýbat. Po pár týdnech se uklidnilo a začala práce s myslí. Například trvalo půl roku, než jsem vůbec zaznamenala, že trávím čas sezení pitváním svého manželství. Ta úleva uvědomění pak byla neskutečná.
Vypadá to jednoduše: člověk sedne a tráví čas v nirváně. Jenže pravidelnost přináší také potíže, a někdy je to fakt pořádný struhadlo.
A nevím, jestli jsem povyrostla (a kam). Možná jsem se trochu změnila...
Zdraví
(taky jedna)
na starý kolena individualizovaná posttotalitní Evropanka
Upravil(a) gymnasión (26. 7. 2014 8:07)
Není tady
Barča napsal(a):
Nemyslím, že to hodnotil z pohledu míry. Téměř neznám čínskou kulturu, a nechci špatně interpretovat. Uvedu příklad: na začátku prakticky nemluvil, nevysvětloval, jen ukazoval a očekával, že vynaložíme veškerou dostupnou energii, veškerou sílu, bystrost a vytrvalost a v podstatě nápodobou a autodrilem se dostaneme co nejrychleji na tu nejvyšší úroveň, jíž jsme schopni - staří, mladí, tlustí, tencí, vsjo ravno. Proti němu tělocvična z velké části "duchovních lidí", kteří čekali harmonizaci, ozdravění, VYSVĚTLENÍ a pochvalu, meditace a čikung, sdělování zážitků a diskuse na esoterická témata.
Byl pro mě obrovský problém se učit okoukáním, nic nevysvětlil, nic slovně neopravil. Ze začátku jsem necvičila mimo hodiny, bála jsem se, že se to naučím špatně, zafixuju si to a nebudu se toho moct zbavit - chacha, naivní představy, naprostý krach. Musela jsem cvičit doma, pořád jsem se musela opravovat, pořád jsem se musela něčeho zbavovat, co jsem špatně přejala, špatně okoukala, sobě přizpůsobila. To všechno na starý kolena individualizované posttotalitní Evropanky. Když jsem se později ještě musela tajčisticky prát s kamarádkami spolucvičenkami, a jedna se pak rozešla se svým dlouholetým přítelem, kvůli kterému se celá ta léta trápila, s tím, že prý použila postupy, které se naučila když jsme spolu bojovaly, došlo nám, že jsme duchovně povyrostly.
Ten náš mistr považuje taiči primárně za bojové umění a ne za cvičení pro zdraví.
Teď už je cvičení poněkud jinak, evropštěji, více pro zdraví.
A není to jen tvoje domněnka , že byl překvapen vaším duchovním přístupem?
Podle toho jak to popisuješ , mohl být skutečný mistr i po duchovní stránce , to spíš začátečníci chtějí mluvit a nadšeně rozebírat duchovní témata , to vidíš i tady přece, někdo začíná a už má pocit, že je takovej mistr, že může školit druhé.
Skutečný mistr mlčí , šetří energii . Nechával tu cestu na vás prostě .
Není tady
olasik napsal(a):
A není to jen tvoje domněnka , že byl překvapen vaším duchovním přístupem?
Podle toho jak to popisuješ , mohl být skutečný mistr i po duchovní stránce , to spíš začátečníci chtějí mluvit a nadšeně rozebírat duchovní témata , to vidíš i tady přece, někdo začíná a už má pocit, že je takovej mistr, že může školit druhé.
Skutečný mistr mlčí , šetří energii . Nechával tu cestu na vás prostě .
Není tady
gymnasión napsal(a):
Barčo, moc se mi Tvůj příspěvek líbí
.
Mám podobnou zkušenost s meditací v sedě.
Začátky pro mě byly úžasné: sedím si, nikdo na mě nemluví, nedrnčí telefony: prostě pohádka a ráj na zemi.
Brzy mě rozbolelo tělo a odmítalo sedět a hodinu se nehýbat. Po pár týdnech se uklidnilo a začala práce s myslí. Například trvalo půl roku, než jsem vůbec zaznamenala, že trávím čas sezení pitváním svého manželství. Ta úleva uvědomění pak byla neskutečná.
Vypadá to jednoduše: člověk sedne a tráví čas v nirváně. Jenže pravidelnost přináší také potíže, a někdy je to fakt pořádný struhadlo.
A nevím, jestli jsem povyrostla (a kam). Možná jsem se trochu změnila...
Zdraví
(taky jedna)
na starý kolena individualizovaná posttotalitní Evropanka
Proč bych stál, když můžu sedět?
Proč bych seděl, když můžu ležet?
Není tady
Eva. napsal(a):
Proč bych stál, když můžu sedět?
Proč bych seděl, když můžu ležet?
Trocha tréninku nemůže škodit
Není tady
Trénink je fajn, ale měl by být pro radost. U mě - když bolí to, co dělám pro radost, není to pro radost a přestanu to dělat. V životě je hodně věcí, které bolí, ale musíme je dělat. Nemám důvod dělat věci pro radost, když bolí.
Ale chápu, že jsou i lidé, co to můžou mít jinak.
Není tady
gymnasión napsal(a):
Barča napsal(a):
Nemyslím, že to hodnotil z pohledu míry. Téměř neznám čínskou kulturu, a nechci špatně interpretovat. Uvedu příklad: na začátku prakticky nemluvil, nevysvětloval, jen ukazoval a očekával, že vynaložíme veškerou dostupnou energii, veškerou sílu, bystrost a vytrvalost a v podstatě nápodobou a autodrilem se dostaneme co nejrychleji na tu nejvyšší úroveň, jíž jsme schopni - staří, mladí, tlustí, tencí, vsjo ravno. Proti němu tělocvična z velké části "duchovních lidí", kteří čekali harmonizaci, ozdravění, VYSVĚTLENÍ a pochvalu, meditace a čikung, sdělování zážitků a diskuse na esoterická témata.
Byl pro mě obrovský problém se učit okoukáním, nic nevysvětlil, nic slovně neopravil. Ze začátku jsem necvičila mimo hodiny, bála jsem se, že se to naučím špatně, zafixuju si to a nebudu se toho moct zbavit - chacha, naivní představy, naprostý krach. Musela jsem cvičit doma, pořád jsem se musela opravovat, pořád jsem se musela něčeho zbavovat, co jsem špatně přejala, špatně okoukala, sobě přizpůsobila. To všechno na starý kolena individualizované posttotalitní Evropanky. Když jsem se později ještě musela tajčisticky prát s kamarádkami spolucvičenkami, a jedna se pak rozešla se svým dlouholetým přítelem, kvůli kterému se celá ta léta trápila, s tím, že prý použila postupy, které se naučila když jsme spolu bojovaly, došlo nám, že jsme duchovně povyrostly.
Ten náš mistr považuje taiči primárně za bojové umění a ne za cvičení pro zdraví.
Teď už je cvičení poněkud jinak, evropštěji, více pro zdraví.Barčo, moc se mi Tvůj příspěvek líbí
.
Mám podobnou zkušenost s meditací v sedě.
Začátky pro mě byly úžasné: sedím si, nikdo na mě nemluví, nedrnčí telefony: prostě pohádka a ráj na zemi.
Brzy mě rozbolelo tělo a odmítalo sedět a hodinu se nehýbat. Po pár týdnech se uklidnilo a začala práce s myslí. Například trvalo půl roku, než jsem vůbec zaznamenala, že trávím čas sezení pitváním svého manželství. Ta úleva uvědomění pak byla neskutečná.
Vypadá to jednoduše: člověk sedne a tráví čas v nirváně. Jenže pravidelnost přináší také potíže, a někdy je to fakt pořádný struhadlo.
A nevím, jestli jsem povyrostla (a kam). Možná jsem se trochu změnila...
Zdraví
(taky jedna)
na starý kolena individualizovaná posttotalitní Evropanka
Jo, to znám. Na Zenu je vyžadována meditace v lotosu - zhruba půl hodiny, pak pět minut oddech, vyměnit nohy a další půlhoďka ... není to žádná prča, ale myslím, že mě ta bolest nutí udržovat koncentraci, neustále si uvědomovat přítomnost ... Člověk si o to víc váží mnichů a mnišek, kteří toto praktikují několikrát denně ...
Není tady
Eva. napsal(a):
Trénink je fajn, ale měl by být pro radost. U mě - když bolí to, co dělám pro radost, není to pro radost a přestanu to dělat. V životě je hodně věcí, které bolí, ale musíme je dělat. Nemám důvod dělat věci pro radost, když bolí.
Ale chápu, že jsou i lidé, co to můžou mít jinak.
To chápu. U mně je to možná sportem: ten taky namáhá, a může i bolet. A tu námahu přetrpím – pro to celkové zklidnění a pro závan potěšení, které to v celku a v důsledku přináší...
Není tady
Míša Kulička napsal(a):
Jo, to znám. Na Zenu je vyžadována meditace v lotosu - zhruba půl hodiny, pak pět minut oddech, vyměnit nohy a další půlhoďka ... není to žádná prča, ale myslím, že mě ta bolest nutí udržovat koncentraci, neustále si uvědomovat přítomnost ... Člověk si o to víc váží mnichů a mnišek, kteří toto praktikují několikrát denně ...
- Spíš tu tělesnou bolest ... no, ale ta je taky zrovna přítomná, to je fakt, jako to tělo. Tělo má prý tu zvláštní schopnost, že je vždycky tady a teď, a to na rozdíl od mysli, která může aktuálně dlít třeba na Novém Zélandu
- Zeňáky mám ráda. Ti to berou doopravdy. Strašně jsem se bála tam dostat do zad ránu holí kyosaku. Ale ten pocit po ní byl skoro božský ...
- Mniši to mají přímo v popisu práce
Upravil(a) gymnasión (26. 7. 2014 20:33)
Není tady
No, já vám nevím. Pokud "dávat" bolest, tak kvůli něčemu smysluplnému. Co třeba někomu/něčemu pomůže. Třeba pouklízet kus lesa, pro mě jako astmatika je to těžká práce, lézt do kopce. Nebo tak něco. Mnichové atd. dělají v první řadě něco pro sebe. Ale zase, když tak nad tím přemýšlím, když lidé dělají něco pro sebe aby byli v pohodě a tím je pak v pohodě i jejich okolí, tak to vlastně je smysluplné.
Není tady
gymnasión napsal(a):
Míša Kulička napsal(a):
Jo, to znám. Na Zenu je vyžadována meditace v lotosu - zhruba půl hodiny, pak pět minut oddech, vyměnit nohy a další půlhoďka ... není to žádná prča, ale myslím, že mě ta bolest nutí udržovat koncentraci, neustále si uvědomovat přítomnost ... Člověk si o to víc váží mnichů a mnišek, kteří toto praktikují několikrát denně ...
- Spíš tu tělesnou bolest
... no, ale ta je taky zrovna přítomná, to je fakt, jako to tělo. Tělo má prý tu zvláštní schopnost, že je vždycky tady a teď, a to na rozdíl od mysli, která může aktuálně dlít třeba na Novém Zélandu
- Zeňáky mám ráda. Ti to berou doopravdy. Strašně jsem se bála tam dostat do zad ránu holí kyosaku. Ale ten pocit po ní byl skoro božský...
- Mniši to mají přímo v popisu práce
Jo, ta bolest je natolik přítomná, že nedovoluje myšlenkám zatoulat se nikam daleko ... člověk si je pořád vědom toho, kde je a co dělá ... jsem doufala, že si nohy po čase zvyknou, ale moc se jim nechce ...
Zeňáci jsou fajn, ale ta hůl se mi teda nelíbí ... a třeba E. Tomáš říkával, že si máme sednout co nejpohodlněji, aby nás tělo nerušilo, ale to pak má člověk tendenci usínat nebo je přinejmenším v myšlenkách úplně v čudu ... pořád su ve stádiu hledání, nějak se mi nedaří najít správný směr ...
Není tady
Mám za to, že při meditaci nemá tělo rušit člověka vůbec. Člověk ho nemá vůbec vnímat. A proto má při meditaci ležet a úplně ho uvolnit. Meditace je o duchu, ne o těle.
Není tady
Já bych třeba vleže usla, musím pohodlně sedět. Ale ono když se to povede tak, jak má, tak stejně necítíš nic - ani to nepohodlí. Možná kdyby bolel zub, tak se to nedá umeditovat, ale to jsem nezkoušela
Není tady
Míša Kulička napsal(a):
gymnasión napsal(a):
Barča napsal(a):
.
.Barčo, moc se mi Tvůj příspěvek líbí
.
Mám podobnou zkušenost s meditací v sedě.
Začátky pro mě byly úžasné: sedím si, nikdo na mě nemluví, nedrnčí telefony: prostě pohádka a ráj na zemi.
Brzy mě rozbolelo tělo a odmítalo sedět a hodinu se nehýbat. Po pár týdnech se uklidnilo a začala práce s myslí. Například trvalo půl roku, než jsem vůbec zaznamenala, že trávím čas sezení pitváním svého manželství. Ta úleva uvědomění pak byla neskutečná.
Vypadá to jednoduše: člověk sedne a tráví čas v nirváně. Jenže pravidelnost přináší také potíže, a někdy je to fakt pořádný struhadlo.
)Jo, to znám. Na Zenu je vyžadována meditace v lotosu - zhruba půl hodiny, pak pět minut oddech, vyměnit nohy a další půlhoďka ... není to žádná prča, ale myslím, že mě ta bolest nutí udržovat koncentraci, neustále si uvědomovat přítomnost ... Člověk si o to víc váží mnichů a mnišek, kteří toto praktikují několikrát denně ...
Dřív jsem to obdivovala a čím jsem starší , tím víc mi tyhle lidi přijdou zbytečný a zahleděný sobecky na sebe.
Co kdyby se sebrali a šli uklízet do útulků nebo učit děti z problémových rodin násobilku?
Ale to by jim asi nevonělo , není to dost duchovní.
Upravil(a) olasik (26. 7. 2014 22:30)
Není tady
sorry.... napsala jsem 2x stejnej příspěvek
Upravil(a) gymnasión (27. 7. 2014 7:00)
Není tady
Míša Kulička napsal(a):
Jo, ta bolest je natolik přítomná, že nedovoluje myšlenkám zatoulat se nikam daleko ... člověk si je pořád vědom toho, kde je a co dělá ... jsem doufala, že si nohy po čase zvyknou, ale moc se jim nechce
...
Zeňáci jsou fajn, ale ta hůl se mi teda nelíbí... a třeba E. Tomáš říkával, že si máme sednout co nejpohodlněji, aby nás tělo nerušilo, ale to pak má člověk tendenci usínat nebo je přinejmenším v myšlenkách úplně v čudu ... pořád su ve stádiu hledání, nějak se mi nedaří najít správný směr ...
Ale jo, i nohy si nakonec zvyknou. Možná nemáš správnou pozici. Když bolí nohy, tak zadek musí sedět vejš, třeba pod sebe strčit přiměřeně složenou deku.
Já plný lotos taky neusedim, to bych umřela bolestí. Ale pamatuju krásný období, kdy to šlo. Byl to mimořádně příjemný energetizující pocit živosti, lehkosti a bdělosti. Což byla pro mě tak významná zkušenost, že je dobrý se o plný lotos snažit.. Nj, jenže to jsem sedávala každý den a tělo si líp zvykalo
Upravil(a) gymnasión (27. 7. 2014 6:59)
Není tady
gymnasión napsal(a):
lupina montana napsal(a):
Já bych třeba vleže usla, musím pohodlně sedět. Ale ono když se to povede tak, jak má, tak stejně necítíš nic - ani to nepohodlí. Možná kdyby bolel zub, tak se to nedá umeditovat, ale to jsem nezkoušela
V leže jsem taky zkoušela, jenže jsem za chvilku vytuhla a spala jak dudek
Umeditovat zubymi taky nešlo (zkoušela jsem).
Není tady
Eva. napsal(a):
Mám za to, že při meditaci nemá tělo rušit člověka vůbec. Člověk ho nemá vůbec vnímat. A proto má při meditaci ležet a úplně ho uvolnit. Meditace je o duchu, ne o těle.
To je jedna z možných správných odpovědí, ale sama prostě vleže usnu jak dřevo. Prostě nějaký pocitový vztah k tělu je asi dobrý, takže radši sedím...
Není tady
olasik napsal(a):
Dřív jsem to obdivovala a čím jsem starší , tím víc mi tyhle lidi přijdou zbytečný a zahleděný sobecky na sebe.
Co kdyby se sebrali a šli uklízet do útulků nebo učit děti z problémových rodin násobilku?
Ale to by jim asi nevonělo , není to dost duchovní.
Když si představíš, že třeba půl roku budeš "sobecky zahleděná do sebe" a sama od sebe se nehneš na krok, tak pochybuju, že by to bylo jen příjemný . Obávám se, že vydržet něco takovýho je jen pro silný povahy.
Navíc: drtivá většina řádů má přímo za úkol pečovat (učit násobilku, uklízet atd.)
Upravil(a) gymnasión (27. 7. 2014 7:29)
Není tady
gymnasión napsal(a):
Ale jo, i nohy si nakonec zvyknou. Možná nemáš správnou pozici. Když bolí nohy, tak zadek musí sedět vejš, třeba pod sebe strčit přiměřeně složenou deku.
Já plný lotos taky neusedim, to bych umřela bolestí. Ale pamatuju krásný období, kdy to šlo. Byl to mimořádně příjemný energetizující pocit živosti, lehkosti a bdělosti. Což byla pro mě tak významná zkušenost, že je dobrý se o plný lotos snažit.. Nj, jenže to jsem sedávala každý den a tělo si líp zvykalo
K čemu je to dobré?
Třeba je naprostý nesmysl, aby se západní civilizace opičily po východních. Nebo se opičí východní po západních? Kdoví, třeba by se měl "každý švec držet svého kopyta". Ty pozice, a tak, to je stejně jenom výmysl lidí. Kdoví, jaká je správná pozice. Co když je každá pozice správná?
Osobně si myslím, že meditace, budhizmus, křesťanství, islám, jsou stejné výmysly lidí jako komunistická strana, ODS, labouristé, konzervativci... To si jen z nějakých důvodů vymyslí člověk. Třeba aby ovládl jiné lidi, nebo aby na nich vydělal,...
Upravil(a) Eva. (27. 7. 2014 7:48)
Není tady
Pokud to děláš s představou, že z tebe bude mudrc Gym, kterýho všichni obdivujou , jako tady Míša obdivovala , tak to vydržíš .
Touha po ocenění je obrovská .A ty co znám já , nikdy nikam uklízet nepáchli, jen seděli doma a meditovali, jak měli jít uklízet, vymluvili se.
Upravil(a) olasik (27. 7. 2014 7:47)
Není tady
Eva. napsal(a):
K čemu je to dobré?
Třeba je naprostý nesmysl, aby se západní civilizace opičily po východních. Nebo se opičí východní po západních? Kdoví, třeba by se měl "každý švec držet svého kopyta". Ty pozice, a tak, to je stejně jenom výmysl lidí. Kdoví, jaká je správná pozice. Co když je každá pozice správná?
Osobně si myslím, že meditace, budhizmus, křesťanství, islám, jsou stejné výmysly lidí jako komunistická strana, ODS, labouristé, konzervativci... To si jen z nějakých důvodů vymyslí člověk. Třeba aby ovládl jiné lidi, nebo aby na nich vydělal,...
Jasně! Každá pozice je správná! (Za přiměřených okolností )
To máš pravdu. Mě to sezení prostě dává nějakej vnitřní smysl, neumím ho moc popsat.
A určitě: byznys to může bejt velikej, čehož se neúčastním
Není tady
olasik napsal(a):
Pokud to děláš s představou, že z tebe bude mudrc Gym, kterýho všichni obdivujou , jako tady Míša obdivovala , tak to vydržíš .
Touha po ocenění je obrovská .A ty co znám já , nikdy nikam uklízet nepáchli, jen seděli doma a meditovali, jak měli jít uklízet, vymluvili se.
Ocenění? Jaký ocenění? Za to, že sedíš na zadku, ti nikdo nic nedá, aspoň co já vim. Třeba meditovat za Spartu, to by bylo něco! jako fotbalista
Mudrc nebo MUDr.c? těžko přetěžko... to bude ňáká mejlka, jak říká Švejk
Upravil(a) gymnasión (27. 7. 2014 8:02)
Není tady
gymnasión napsal(a):
Ale jo, i nohy si nakonec zvyknou. Možná nemáš správnou pozici. Když bolí nohy, tak zadek musí sedět vejš, třeba pod sebe strčit přiměřeně složenou deku.
Já plný lotos taky neusedim, to bych umřela bolestí. Ale pamatuju krásný období, kdy to šlo. Byl to mimořádně příjemný energetizující pocit živosti, lehkosti a bdělosti. Což byla pro mě tak významná zkušenost, že je dobrý se o plný lotos snažit.. Nj, jenže to jsem sedávala každý den a tělo si líp zvykalo
Je fakt, ze kdyz si doma pod zadek sroluju prosivanou deku, tak sedim vys a je to vic v pohode ... i kdyz posledni minuty byvaji taky krusne. Zafu u Zenaku jsou dost sesezene ... mozna bych si mela dat dva, nebo konecne koupit svuj. No chtela bych to aspon jednou zazit v plnem lotosu s lehkosti ...
Dari se ti nemyslet, ale skutecne nemyslet bez mysleni na to, ze nemyslis, nebo bez mysleni na dech, atp.? A pak trochu nerozumim te koncentraci na pritomny okamzik bez toho, abych myslela ...
Není tady
Proč by měl člověk nemyslet? K čemu je to dobré? Jaký to má přínos a pro koho? Mně přijde, že lidé už z nudy neví, coby. Kdybychom měli těžké živobytí, jako předchozí generace, nebo žili třeba někde, kde musíme denně dojít nevím jak daleko pro vodu a zpět, nevymýšleli bychom ptákoviny a dělali, co je třeba.
Není tady