6. prosince : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 6. prosince : Objevte kouzlo brambor po římsku. Jednoduchý recept, kdy vás tlačí čas i finance! 6. prosince : Je vám čtyřicet a u řeíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
carpediem napsal(a):
Gymnysión, já vím a dost mne to zajímá. A docela by mne zajímalo, jak vnímají bění věřící. Dík.
Neznám "běné" věřící... a ptá se, jak vnímají... na to se neptej. Dělej svý, to dá samo o sobě dost práce
Upravil(a) gymnasión (12. 8. 2014 12:45)
Není tady
gymnasión napsal(a):
Třeba Tě to osloví jinak a srozumitelněji ne obvyklý text. Ostatně: aramejský otčená se tančí a zpívá, a to je hodně dalí rozměr věci...
Jo, věřím, e to můe mít velkou sílu - The Aramaic Lord's Prayer
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
gymnasión napsal(a):
Třeba Tě to osloví jinak a srozumitelněji ne obvyklý text. Ostatně: aramejský otčená se tančí a zpívá, a to je hodně dalí rozměr věci...
Jo, věřím, e to můe mít velkou sílu - The Aramaic Lord's Prayer
Hele, vono to vypada trochu jako sufi zikr :-D
Silu to má jako hrom... clovek musi davat bacha, aby se vubec vratil do tý samsáry
Upravil(a) gymnasión (12. 8. 2014 12:51)
Není tady
carpediem napsal(a):
Myslím si, e samotný výklad Otčenáe je dost sloitý i díky nepřesným překladům. Ale docela mne to zajímá.
Myslim, ze intelektualne se to pobrat neda... i pochopeni se vyviji dlouho, ba predlouuuuho... Beru, co mi to rika, a za cas vidim, ze mi to rika jeste neco dalsiho...
Není tady
Ivana napsal(a):
Já myslím, e první křesané vnímali království boí jako reálný nový světový řád, jako spravedlivou společnost, kde nebude ani sociální ani jiná nerovnost, nebudou nemoci, bída, hlad, války, vichni se budou mít dobře a Bůh bde tomu vemu vládnout místo velijakých pozemských vládců. V dnení době ale kdoví, jak to ten Kristus doopravdy myslel?
No a s tím jménem to neberu jako jméno třeba Honza nebo Jahve nebo Hospodin nebo cokoliv, ale jako název křesanského boha, který samozřejmě vychází z judaismu. Jinak slovům dáváme kadý troku jiný význam a ivot není matematika, ve je vdy nejednoznačné. Já píu, jak to vnímám já.
Tady je docela zajímavý názor:
"Jeí Nazaretský byl v kadém případě výjimečnou osobností a charismatickým náboenským vůdcem. Ve svém poselství lásky k blinímu se vak nijak neodlioval od toho, co v jeho době tvrdili představitelé tehdejího farizejského judaismu. Jeí nezaloil nové náboenství a ani jej zaloit nechtěl. Jeho první učedníci po jeho ukřiování a zmrtvýchvstání zůstali malou skupinkou uvnitř tehdejího idovství stejně jako například asketická sekta essénců, kteří ili u Mrtvého moře v komunitách, které připomínaly pozdějí mniské řády. Doba pozdní antiky, ve které křesanství vzniklo, byla v mnoha ohledech přesycena duchovnem. Kromě klasických kultů vycházejících z řeckého resp. římského pantheonu, docházelo k masivnímu synkretismu, tj. prolínání různých kultů a náboenství. Tehdejí vládci Judeji - Římané uctívali i bohy převzaté z Egypta či východních provincií. Doba pozdní antiky se vyznačovala obrovskou popularitou tajných kultů a mystérií - například mitraismu, eleusínských mystérií, kultu Kybelé - Velké Bohyně atd. Proslulé byly i mystéria boha Dionýsa alias Bakcha. I dnes, kdy někdo pronese o nějaké oslavě, "e to byly úplné bakchálie", větina z nás si představí bujarý večírek, kde teče alkohol proudem a kde se pěstují vechny moné nevázanosti včetně sexuálních. Zároveň ale byli tehdejí Římané vzdělaní a odchovaní přísně logickou aristotelovskou filosofií, která se mimo jiné ptala po původu světa, je měl začít působení jednoho jediného nehybného hybatele
Tak a Vy teď máte "zakazníky" baící po nových náboenských proitcích a máte "produkt" - učení vycházející z judaismu vyznávajícího jen jednoho Boha. Začínáte také větřit anci na ovládnutí zajímavého "segmentu trhu"?
Tím, kdo zvětřil anci k "zaplnění niky" byl Pavel z Tarsu. id, ale římský občan, který nejprve Jeíovy učedníky pronásledoval, ale pak se po mystickém setkání s Jeíem stal jejich zastáncem. Pavel asi uvědomil, e pokud se nově vznikající náboenství omezí jen na idy, zůstane navdy jen okrajovou skupinou v rámci judaismu. I kdy Pavel kázal nové učení v synagogách nebyli jeho posluchači pouze idé, poměrně velkou skupinu tehdejích návtěvníků synagog tvořili tzn. "bohabojní", Římané a Řekové, kteří se cítili osloveni idovstvím a jeho vírou v jednoho Boha, ale kteří odmítali zaplatit poadovanou "cenu" za přestup k judaismu - předevím obřízku a dodrování přísných idovských stravovacích předpisů. Apotolský koncil, ke kterému mělo dojít přiblině kolem roku 50 n.l. můete tedy vnímat jako plamennou poradu mezi "vedoucími marketingu" Pavlem a Barnabáem a "driteli know-how" jeruzalémskými apotoly vedenými Jakubem. Pavel dokázal prosadit, e k tomu, aby se člověk stal křesanem, není nutné stát se předtím idem - tedy není nutná ani obřízka ani dodrování stravovacích předpisů, vyjma těch potravin, které byly předtím obětovány pohanským Bohům. Římským a řeckým bohabojným "zákazníkům" byl nabídnut "produkt" po kterém touili, za cenu, kterou byli ochotni zaplatit.
Dalí vývoj je známý a v mnoha ohledech připomíná "ifru mistra Leonarda". Aby se usnadnilo přijetí křesanství pohanům, byly do něj postupně absorbovány mnohé prvky pohanských kultů, které nebyly v rozporu s křesanským učením. Narození Jeíe se překrylo s veselými saturnáliemi, sochy egyptské bohyně Isis s malým Horem na klíně se staly předobrazem Panny Marie chovající Jeíka. A třeba paralela s eleusínskými vegetativními kulty obilí a sklizně s kapitolami v Janově evangeliu o "zrnu,které nezahynulo a vydalo velký úitek", je více ne zřetelná ..."
Zdroj
Upravil(a) Mía Kulička (12. 8. 2014 13:15)
Není tady
gymnasión napsal(a):
Myslim, ze intelektualne se to pobrat neda... i pochopeni se vyviji dlouho, ba predlouuuuho... Beru, co mi to rika, a za cas vidim, ze mi to rika jeste neco dalsiho...
Mám to stejně.
Memorování Otčená mi pomáhalo, kdy jsem trpěla těkou depresí, straně moc. U jen pouhé odříkávání v duchu mě odvádělo od černých mylenek a nutila jsem se myslet na to, co odříkávám. Odvádělo mě to od mylenek na smrt a přemýlení, jak to udělat a jak to udělat znovu, aby se to povedlo. Jsem nesmírně vděčná, e mě i odříkávání Otčenás zachránilo před smrtí.
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
Tady je docela zajímavý názor:
"Jeí Nazaretský byl v kadém případě výjimečnou osobností a charismatickým náboenským vůdcem. Ve svém poselství lásky k blinímu se vak nijak neodlioval od toho, co v jeho době tvrdili představitelé tehdejího farizejského judaismu. Jeí nezaloil nové náboenství a ani jej zaloit nechtěl. Jeho první učedníci po jeho ukřiování a zmrtvýchvstání zůstali malou skupinkou uvnitř tehdejího idovství stejně jako například asketická sekta essénců, kteří ili u Mrtvého moře v komunitách, které připomínaly pozdějí mniské řády. Doba pozdní antiky, ve které křesanství vzniklo, byla v mnoha ohledech přesycena duchovnem. Kromě klasických kultů vycházejících z řeckého resp. římského pantheonu, docházelo k masivnímu synkretismu, tj. prolínání různých kultů a náboenství. Tehdejí vládci Judeji - Římané uctívali i bohy převzaté z Egypta či východních provincií. Doba pozdní antiky se vyznačovala obrovskou popularitou tajných kultů a mystérií - například mitraismu, eleusínských mystérií, kultu Kybelé - Velké Bohyně atd. Proslulé byly i mystéria boha Dionýsa alias Bakcha. I dnes, kdy někdo pronese o nějaké oslavě, "e to byly úplné bakchálie", větina z nás si představí bujarý večírek, kde teče alkohol proudem a kde se pěstují vechny moné nevázanosti včetně sexuálních. Zároveň ale byli tehdejí Římané vzdělaní a odchovaní přísně logickou aristotelovskou filosofií, která se mimo jiné ptala po původu světa, je měl začít působení jednoho jediného nehybného hybatele Tak a Vy teď máte "zakazníky" baící po nových náboenských proitcích a máte "produkt" - učení vycházející z judaismu vyznávajícího jen jednoho Boha. "
Zdroj
V kruzích, kde se pohybuji, je tohle veobecně známo a já říkám, e to není názor. Podle mě je to fakt. Takhle se křesanství vyvinulo. A je takové, jaké je, a zaznamenalo obrovský rozmach proto, e ho přijal římský císař Konstantin I. Veliký jako státní náboenství. K přijetí křesanství ho přivedla jeho matka Helena. Řím byl tenkrát mocný, tomu vděčí křesanství za to, e se stalo jedním ze světových náboenství.
Třeba tady:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Konstantin_I._Velik%C3%BD
Ale to je také veobecně známo těm, kdo se o křesanství zajímají. Dnes u se dají informace díky netu snadno dohledat.
Upravil(a) Eva. (12. 8. 2014 13:20)
Není tady
Ivaně ... e ta dnení romantická představa o novém světovém řádu, spravedlivé společnosti a takových těch věcech je nejspí hodně vzdálena realitě, co lze doloit i biblickými texty - např.: "Otroci a ve vem poslouchají své pány. A jsou úsluní, neodmlouvají, a nic nezpronevěří a jsou naprosto spolehliví, a tak ve vem dělají čest učení naeho Spasitele Boha." (Titovi: 2, 9-10) ... Bohuel je reálnějí teze z odkazu, podle které se prvními křesany stávali: "Římané a Řekové, kteří se cítili osloveni idovstvím a jeho vírou v jednoho Boha, ale kteří odmítali zaplatit poadovanou "cenu" za přestup k judaismu - předevím obřízku a dodrování přísných idovských stravovacích předpisů."
Kdybych nebyla líná, napsala jsem to sem takhle stručně hned, ale já myslela, e to je aj tak jasné ...
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
Kdybych nebyla líná, napsala jsem to sem takhle stručně hned, ale já myslela, e to je aj tak jasné ...
Nebylo
Není tady
gymnasión napsal(a):
Mía Kulička napsal(a):
Kdybych nebyla líná, napsala jsem to sem takhle stručně hned, ale já myslela, e to je aj tak jasné ...
Nebylo
Kaju se
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
gymnasión napsal(a):
Mía Kulička napsal(a):
Kdybych nebyla líná, napsala jsem to sem takhle stručně hned, ale já myslela, e to je aj tak jasné ...
Nebylo
Kaju se
... kapičku jsme odbočily/i od Otčenáe, co mě zajímá nepoměrně víc ne úvahy slečny marketérky
Upravil(a) gymnasión (12. 8. 2014 13:59)
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
Selima napsal(a):
Mía Kulička napsal(a):
No pořád jsou to slova, slova, slovaAj kliatba sú slová - ja by som slová nepodceňovala.
Sila kletby neni ve slovech, gestech, obrazech, mistech atd. atd. ... ale ve vire prijemce, ze se to muze stat ... Lomikara nezabila Kozinova slova, ale vaha, kterou tem slovum sam prilozil ... a nasledne strach a stres s nim spoleny ...
Kliatba funguje aj bez toho, aby o tom "obe vedela"... ale má vlastne pravdu, sila mylienky to je, čo vytvára podstatu kliatby.
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
helena napsal(a):
"Kladnej výsledke" je v uvozovkách - take jinak řečeno pokud kletba dopadne, jak dle přání proklínajícího dopadnout měla... takhle je to srozumitelnějí?
A uz se to nekomu skutecne stalo?
Ano, viem o niekožkých prípadoch...
Není tady
olasik napsal(a):
Mía Kulička napsal(a):
Selima napsal(a):
No, asi poprosi buď Boha, toho jedného, Jeia, Panenku Máriu, alebo niekoho, koho si vyberiem (boha, bohyňu, anjela), ale necha to na NIEKOHO môe znamena prípadne aj to, e mi elanie splní Mefisto a ja upíem duu diablovi... alebo sa na mňa namotá nejaký nebotík, čo tie neviem, či je dobré, aj keď konkrétne príbuzní to asi myslia dobre.
Zakladem mozna je neprat si nic, co si sama nemuzu splnit ... A pokud uz k tomu dojde, neprijimat, pokud je akt splneni prani spojen s prekrocenim tveho moralniho kodexu ...
co to je nesmysl ? Pokud si přeju , abych měla víc peněz , nebo sličného mu tak si to těko můu sama splnit , to bych pak nepotřebovala vysílat přání .......
Pravda je , e tam lítaj i ty černý potvory, to má Selima pravdu a mohly by se chytit mýho přání......
Viac peňazí sa dá splni intenzívnejou prácou - väčinou - ale sličný mu u zahrnuje vôžu a ivot niekoho druhého, a to sú zloitejie veci.
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
helena napsal(a):
A uz se to nekomu skutecne stalo?
Tak pro některý úkony černý magie je přímo podmínkou, aby cíl nic netuil...Jene kdy "cíl" nic netuí, tak mu můe "slovo" těko ublíit, pokud nevyuije nějaký dalí nástroj třebas v podobě třetí osoby ... to je jak s pomluvou - není nebezpečná, nejsou-li k dispozici dalí ui a ústa ... to je pak zase jen v lidech, ne ve slovech ... a tak prostě ... slovo samo o sobě nekodí - to lidé, kteří slovům přikládají nějakou váhu, význam, důleitost a tak prostě ...
Ja si práve myslím, e pomluvy, ale aj kladné veci, sú silné u aj len vo forme mylienok - a slovo či skutok im len dodajú ďalej váhy. U som to tu asi propagovala, ale návod, ako si NEELA, je film Larsa von Triera Prelomi vlny.
Není tady
carpediem napsal(a):
Gymnysión, já vím a dost mne to zajímá. A docela by mne zajímalo, jak vnímají bění věřící. Dík.
Neexistuje bený prací práok a neexistuje bený veriaci...
Není tady
Selima napsal(a):
Mía Kulička napsal(a):
helena napsal(a):
A uz se to nekomu skutecne stalo?
Tak pro některý úkony černý magie je přímo podmínkou, aby cíl nic netuil...Jene kdy "cíl" nic netuí, tak mu můe "slovo" těko ublíit, pokud nevyuije nějaký dalí nástroj třebas v podobě třetí osoby ... to je jak s pomluvou - není nebezpečná, nejsou-li k dispozici dalí ui a ústa ... to je pak zase jen v lidech, ne ve slovech ... a tak prostě ... slovo samo o sobě nekodí - to lidé, kteří slovům přikládají nějakou váhu, význam, důleitost a tak prostě ...
Ja si práve myslím, e pomluvy, ale aj kladné veci, sú silné u aj len vo forme mylienok - a slovo či skutok im len dodajú ďalej váhy. U som to tu asi propagovala, ale návod, ako si NEELA, je film Larsa von Triera Prelomi vlny.
Jak pravil jeden mudrc, kdo jsem já, abych si něco přál?
Není tady
carpediem napsal(a):
Ivana napsal(a):
Také jsem nevěřící (nebo aspoň v klasickém slova smyslu), ale Otčená je mi celkem jasný. Posvě se jméno tvé, beru jako, e Bůh je posvátný (jméno=bůh, název boha) a modlící se ho tímto chválí, přijď království tvé, Kristus přece tvrdil, e království boí brzy přijde, tudí v modlitbě se touí po tom, aby to bylo co nejdřív, buď vůle tvá, samozřejmě boí vůle je víc ne lidská a jediná spravedlivá, to, co chce bůh, je to dobré a správné, lidé jsou omylní, bůh je vevědoucí, jako v nebi, tak i na zemi beru jakoe ta vůle boí má být vude, chléb ná vezdejí beru jako ivobytí, to, co potřebujeme k ivotu a odpus nám nae viny, to je jasné, přiznáváme, e jsme hříní a tudí chceme, aby nám to bůh odpustil, jako i my i odpoutíme naim viníkům - i my máme odpoutět, nejen bůh a neuveď nás v pokuení - jasné, nechceme bojovat s hříchem, radi nám ho, boe, ani nenabízej, ale zbav nás od zlého - a se nám nic zlého nestane.
Jo, Ivčo, ale mne by zajímalo, ječstli je třeba království nebeské myleno v myslích lidí, nebo jako společenství lidí, ve kterém bude sociální rovnost. S tím posvě se jméno, mi je sloveso celkem jasné, ale to jméno ne. Jestlie novozákonní Bůh vychází ze starozákonního a ten z judaismu.......doplň si. Asi jsem hnidopich, ale zajímá mne to, co ve skutečnosti měl autor textu na mysli. My u slovům dáváme nové významy....
Krážovstvo nebeské nastane na Zemi, a príde aj od myslí žudí - a sa obnoví spomienka na vedenie, ktoré tu kedysi bolo ,ale zabudlo sa naň. Meno Boie je takisto skôr symbol, resp. je tajné, lebo je súčasou toho vedenia, ktoré bolo žudstvu dané, ale zaniklo. Kresanstvo učí žudí o niečom, čo v zásade u ako učenie neexistuje, je tajné alebo zabudnuté, a zachovalo sa len v náznakoch. Odhliadnuc od X prekladov, z ktorých kadý určite pôvodný text znetvoril a znejasnil.
Není tady
gymnasión napsal(a):
Mía Kulička napsal(a):
gymnasión napsal(a):
NebyloKaju se
... kapičku jsme odbočily/i od Otčenáe, co mě zajímá nepoměrně víc ne úvahy slečny marketérky
Ok, propojím to maličko ... Tomá Sedláček to zmínil a mě to té vrtá hlavou ...
Mt 6,12
řecky: ... καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφήκαμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν ...
latinsky: ... et dimitte nobis debita nostra, sicut et nos dimittimus debitoribus nostris ...
i anglicky: ... And forgive us our debts, as we also have forgiven our debtors ...
ale česky: ... A odpus nám nae viny, jako i my odpoutíme naim viníkům ...
Proč se v zemích českých stala z dluhu vina a z dluníků viníci? To přece dost silně mění kontext ...
a přitom, v původní aramejské verzi ani zmínka o dluhu, ani zmínka o vině: ... Uvolni lana chyb, které nás svazují, jako i my poutíme z rukou vlákna, jimi dríme chyby ostatních ...
Není tady
olasik napsal(a):
Judyna napsal(a):
olasik napsal(a):
Já ti teda nechci do toho kecat, ale Andělíček je modlitba pro děti ..........ne pro dospělé ....aby ses nevrátila do dětskýho věku a neustrnula. Děti nemaj práci ani peníze ani sex, proto pak ty lidí řeí, e jim mnoho chybí .
Nauč se spí Otčená to je silná modlitba , která hýbe skálama .
I kdy mě ta staročetina taky jde těko přes pysky.Já vím, e je to dětská modlitbička. Ale kdy já nic neádám - jenom tu ochranu . Ale to vlastně není málo.
Otčená nějak nemůu (moná zatím), i kdy vím - četla jsem, e je to silná modlitba. Mám ho spojený s tím, e jsem se ho musela modlit v náboenství a v kostele. Já jsem nevěřící, ani se ho tedy modlit nemůu.Mně přijde trochu legrační, e ty ádá "jen " tu ochranu a zároveň tvrdí, e jsi nevěřící......
Take ochrana by se ti líbila , to jo.....ale s Bohem radi nemít společnýho ........bacha na to, Eva má pravdu.
Proto se modlím k Andělíčkovi stráníčkovi. Na to ho věřím. Bůh je tam sice taky zmíněn, ale jen tak okrajově, ne tak, jako v Otčenái.
A ta ochrana? V této modlitbě je to předevím ochrana due - aby byla čistá.
Já Ti Otče ná neberu, tak mi nech Andělíčka
(Ale za reakce samozřejmě děkuji, jsem za Vae připomínky ráda)
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
Proč se v zemích českých stala z dluhu vina a z dluníků viníci? To přece dost silně mění kontext ...
a přitom, v původní aramejské verzi ani zmínka o dluhu, ani zmínka o vině: ... Uvolni lana chyb, které nás svazují, jako i my poutíme z rukou vlákna, jimi dríme chyby ostatních ...
Je fakt, e ta aramejská verze mě hodně zaujala. Člověk musí trochu přemejlet, co s tim... Lana chyb... to je úchvatný!
Upravil(a) gymnasión (12. 8. 2014 15:06)
Není tady
gymnasión napsal(a):
Mía Kulička napsal(a):
Proč se v zemích českých stala z dluhu vina a z dluníků viníci? To přece dost silně mění kontext ...
a přitom, v původní aramejské verzi ani zmínka o dluhu, ani zmínka o vině: ... Uvolni lana chyb, které nás svazují, jako i my poutíme z rukou vlákna, jimi dríme chyby ostatních ...Je fakt, e ta aramejská verze mě hodně zaujala. Člověk musí trochu přemejlet, co s tim...
Myslím, e je úplně jedno, co drmolím a jestli je to v sanskrtu, páli, aramejtině, řečtině či četině ... ale důleité je to, co přitom cítím, ten proitek, emoce ... to má toti daleko větí sílu, ne slovo ... a ten pocit přijetí nebo vzdání se nebo vděčnosti a pod. ... ten dělá modlitbu či mantru tím, čím jsou ... take je úplně jedno, jestli melu Andělíčkumůjstráníčku, Očená, Zdrávas, Sůtru srdce, Ómmanipadmehúm či cokoliv jiného ...
Není tady
Čoveče, Kuličko, asi má pravdu.....
Je to fakt spí o pocitech.
Není tady
Judyna napsal(a):
olasik napsal(a):
Judyna napsal(a):
.Mně přijde trochu legrační, e ty ádá "jen " tu ochranu a zároveň tvrdí, e jsi nevěřící......
Take ochrana by se ti líbila , to jo.....ale s Bohem radi nemít společnýho ........bacha na to, Eva má pravdu.Proto se modlím k Andělíčkovi stráníčkovi. Na to ho věřím. Bůh je tam sice taky zmíněn, ale jen tak okrajově, ne tak, jako v Otčenái.
A ta ochrana? V této modlitbě je to předevím ochrana due - aby byla čistá.
Já Ti Otče ná neberu, tak mi nech Andělíčka
(Ale za reakce samozřejmě děkuji, jsem za Vae připomínky ráda)
Podle mě je Andělíček zaměstnanec Boha na niím postu ........
Není tady