29. ledna : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 29. ledna : Poslední šance pro přezrálé banány? Upečte z nich lahodnou buchtu 6. prosince : Je vám čtyřicet a už řešíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
helena napsal(a):
Jsou například země, kde cikáni dodnes kočují a nedělá to žádné problémy. Nikomu.
Tak aby to nebylo jen "na nás" http://fora.babinet.cz/img/smilies/big_smile.png... už za protektorátu byl od roku (myslím) 1940 vydán zákaz kočování pro Romy.
v rodových zvyklostech... A ty jsou silnější než NAŠE zákony
Možná... možná(!), že kdyby se ty zákony aspoň snažili dodržovat, neměli by extremisti, xenofobové a jim podobní všeho druhu šanci na svoje akce a předvádění se. Tak trochu se to točí v kruhu...
- ano, ale nevím, jestli se z toho tak úplně vyvlíkneme, protože ten zákaz vydalo protektorátní ministerstvo vnitra
- tak někteří se snaží, jiní na to kašlou
A k tomu zákazu kočování - točíme se v kruhu a jako vrtule
http://www.holocaust.cz/cz2/history/rom/czech/czrom2
Upravil(a) Pandorraa (12. 9. 2013 19:20)
Není tady
Pandorraa napsal(a):
Modroočka napsal(a):
Pandorraa napsal(a):
Hážeš všechny do jednoho pytle a tak to dělá už po desetiletí mnoho lidí.
Pak se ale nemůžeme divit, že to došlo, kam to došlo.
Procenta, který zmiňuješ, to už je jen důsledek.Není o tom, jak o nich smýšlí jejich okolí, je to myšlení jich samotných. Za svoje chování může především každej jedinec sám.
Nesvádějte to na lidi, na legislativu atd, oni si za to můžou sami. Oni se nechtějí přizpůsobit zákonům a slušnýmu chování. To je holej fakt. Politika, legislativa, zákony ani naše smýšlení o nich je nezmění, pokud oni sami nebudou chtít. A oni nechtějí.Modroočko, tohle ti budu věřit, když se sebereš, půjdeš žít do cikánského geta, porodíš tam děti a vyhováš z nich vzdělané a slušné lidi. Pokud je to všechno JEN v tom smýšlení, tak se ti to přece musí povést, no ni?
Pandoro, ale proč by se jí to nemělo povést? Jak se to povedlo těm "pár" cikánům, kteří jsou sluší, pracují a žijí naprosto stejně jako ostatní lidé? Asi museli mít to smýšlení jiné, jak píše Modroočka.
Věřím, že pokud někdo žije přímo v nějaké ghetu, tak je to o moc těžší se odtamtud dostat. Ale nežijí všichni jen v ghetech, u nás bydlí plno cikánů na sídlišti mezi bílými lidmi a stejně se jen poflakují denně venku ve skupinkách (divný zvyk cikánů stát celý den v hloučku na místě před barákem), nepracují, fetují, hulí, všechny cikánky těhotné, matky oslovují maličké děti "k*ndo" apod., že se takto titulují dospěli mezi sebou, to je hrůza, ale když jsem takhle slyšela řvát cikánku na své maličké dítě, tak jsem z toho byla fakt v šoku.
Ale nejsou všichni stejní, žijí tam i slušní cikáni, kteří pracují a jsou slušní. Tak v čem to je? Určitě musí mít jiné smýšlení než ti ostatní.
Není tady
Pandorraa napsal(a):
Modroočko, proč tolik řečí?
Máš představu, jaké by to pro tebe bylo a nebo ne?
Je dobré, že uznáváš, že všichni nejsou stejní, takže to asi nebude jejich přirozenost - vyřvávat, dělat bordel, krást a NECHTÍT žít spořádaným životem, že?
Je ale docela možné, že o spořádaném životě mají trochu jiné představy, něž my.
Naše představy nemusejí být zákonitě nekompaktibilní, jenže nás jaksi moc nezajímají.
Alespoň se tak jako většina chováme.
Jsou například země, kde cikáni dodnes kočují a nedělá to žádné problémy. Nikomu.
Pochopitelně, že každý člověk má svůj život ve svých rukou.
A pochopitelně, že názor majority na tuhle minoritu se tvořil dlouho, minimálně několik set let.
A je v podstatě pořád stejný.
Možná jsou Romové stále stejně "nepřizpůsobiví", možná že my ostatní jsme stále stejně hloupí.
Možná od každého trochu.
Oni se chovají stále stejně a my jsme stále stejně vystrašení a plní předsudků jako naši předkové ve středověku.
Jenže teď už snad není středověk, co?
Že by byl nejvyšší čas trochu změnit zkostnatělé myšlení, podívat se na předsudky a něco s tím udělat?
Já za sebe říkám, že ano.
Nevím, jak dalece znáš dějiny, ale i když přišli na naše území, byli tak výrazně jiní, že se okamžitě octli na pokraji společnosti. A to je ještě více semklo, uzavřelo v rodových zvyklostech, které mnohde dodržují dodnes. A ty jsou silnější než NAŠE zákony. Ano, naše, protože oni je jako celek za své nepřijali.My jim nerozumíme a tak se jich bojíme.
To je fakt výborný.
Ale tohle už je přece špatně! Přece základ je respektovat zákony země, ve které chci žít. A vůbec tu teď nejde o barvu pleti, platí to o všech lidech. Když se odstěhuju do nějaké země, tak základ je respektovat její zákony, přece si nemůžu říct, že se mi nelíbí a že je nepřijmu a šmitec.
Není tady
Pandorraa napsal(a):
zelvicka177 napsal(a):
No tak jedině že si je mezi sebe rozebereme a nějak je socializujeme :-) Pokud tedy oni to dříve nerozeberou zde nám.
Nenapsala o tom nějakou knihu paní, co si adoptovala cikánské dítě (děti) ? Myslím, že šťastný konec to nemělo, neboť geny se nakonec stejně prosadily.Ano, to je hodně pravděpodobné.
Možná je to taky o respektu k tomu, jak ten, koho mezi sebe přijmeme, chce žít.Ono zachraňovat a socializovat ho jak nějaké exzostické zvíře - páchat na něm dobro za každou cenu, bývá často po zásluze potrestáno.
Vzpomínám si na kluka, kterého adoptovali lékaři a chtěli z něj vychovat lékaře... On jim utíkal ke koním. Byli neoblomní. Taky to nedopadlo dobře. Kluk začal doma, pak i jinde krást, utíkat z domova, skončil v polepšovně a tam se naučil i to, co ještě neuměl. Nakonec skončil v kriminále.... Paní doktorku, nesmírně hodnou a obětavou paní, všichni velmi litovali.
No....ať si to každý přebere, jak umí.
nebo taky o zodpovědnosti toho, který chce žít ve společnosti, té společnosti se přizpůsobit.
Promin Pan, sice tu mluvíš hodně o tom, jak je většina chyba společnosti , ale nějak ti tam vypadla zodpovědnost a povinnosti dotyčného.
Není tady
LENNNA napsal(a):
Pandorraa napsal(a):
Modroočko, proč tolik řečí?
Máš představu, jaké by to pro tebe bylo a nebo ne?
Je dobré, že uznáváš, že všichni nejsou stejní, takže to asi nebude jejich přirozenost - vyřvávat, dělat bordel, krást a NECHTÍT žít spořádaným životem, že?
Je ale docela možné, že o spořádaném životě mají trochu jiné představy, něž my.
Naše představy nemusejí být zákonitě nekompaktibilní, jenže nás jaksi moc nezajímají.
Alespoň se tak jako většina chováme.
Jsou například země, kde cikáni dodnes kočují a nedělá to žádné problémy. Nikomu.
Pochopitelně, že každý člověk má svůj život ve svých rukou.
A pochopitelně, že názor majority na tuhle minoritu se tvořil dlouho, minimálně několik set let.
A je v podstatě pořád stejný.
Možná jsou Romové stále stejně "nepřizpůsobiví", možná že my ostatní jsme stále stejně hloupí.
Možná od každého trochu.
Oni se chovají stále stejně a my jsme stále stejně vystrašení a plní předsudků jako naši předkové ve středověku.
Jenže teď už snad není středověk, co?
Že by byl nejvyšší čas trochu změnit zkostnatělé myšlení, podívat se na předsudky a něco s tím udělat?
Já za sebe říkám, že ano.
Nevím, jak dalece znáš dějiny, ale i když přišli na naše území, byli tak výrazně jiní, že se okamžitě octli na pokraji společnosti. A to je ještě více semklo, uzavřelo v rodových zvyklostech, které mnohde dodržují dodnes. A ty jsou silnější než NAŠE zákony. Ano, naše, protože oni je jako celek za své nepřijali.My jim nerozumíme a tak se jich bojíme.
To je fakt výborný.Ale tohle už je přece špatně! Přece základ je respektovat zákony země, ve které chci žít. A vůbec tu teď nejde o barvu pleti, platí to o všech lidech. Když se odstěhuju do nějaké země, tak základ je respektovat její zákony, přece si nemůžu říct, že se mi nelíbí a že je nepřijmu a šmitec.
Zvláště když po tom státu chci , aby se o mě postaral, pomohl mi.
Není tady
tak někteří se snaží, jiní na to kašlou
Jojo... a na to, aby člověk poznal, kolik je kterejch, ani není potřeba statistika...
Zvláště když po tom státu chci , aby se o mě postaral, pomohl mi.
To se netýká jenom těch, co tu o nich hovoříme... jsou i jiné národy, jejichž příslušníci se snaží - i násilím - dosáhnout toho, aby hostitelská země přijala - ne pouze tolerovala - jejich způsob života... a k tomu samozřejmě poskytla i tu pomoc.
Upravil(a) helena (13. 9. 2013 8:34)
Není tady
helena napsal(a):
To se netýká jenom těch, co tu o nich hovoříme... jsou i jiné národy, jejichž příslušníci se snaží - i násilím - dosáhnout toho, aby hostitelská země přijala - ne pouze tolerovala - jejich způsob života... a k tomu samozřejmě poskytla i tu pomoc.
V tomto jsou zářným příkladem muslimský země. Tam jsou nekompromisní a netolerantní.U nás se přitom domáhají, abychom respektovali jejich kulturu,víru,zvyky a tradice. A my jako ovce tolerujeme a uznáváme,oni ne. A pak se divíme.
Není tady
LENNNA napsal(a):
Pandoro, ale proč by se jí to nemělo povést? Jak se to povedlo těm "pár" cikánům, kteří jsou sluší, pracují a žijí naprosto stejně jako ostatní lidé? Asi museli mít to smýšlení jiné, jak píše Modroočka.
Věřím, že pokud někdo žije přímo v nějaké ghetu, tak je to o moc těžší se odtamtud dostat. Ale nežijí všichni jen v ghetech, u nás bydlí plno cikánů na sídlišti mezi bílými lidmi a stejně se jen poflakují denně venku ve skupinkách (divný zvyk cikánů stát celý den v hloučku na místě před barákem), nepracují, fetují, hulí, všechny cikánky těhotné, matky oslovují maličké děti "k*ndo" apod., že se takto titulují dospěli mezi sebou, to je hrůza, ale když jsem takhle slyšela řvát cikánku na své maličké dítě, tak jsem z toho byla fakt v šoku.
Ale nejsou všichni stejní, žijí tam i slušní cikáni, kteří pracují a jsou slušní. Tak v čem to je? Určitě musí mít jiné smýšlení než ti ostatní.
"Existují dva u nás "oblíbené" přístupy k romské problematice. Ani jeden z nich ve skutečnosti nic neřeší, byť se jejich zastánci tváří, že jejich postoj je jediný správný.
Postoj pravicový říká, že jediné, oč jde, je rovnost občanů před zákonem. Jakékoli protežování Romů, jakékoli speciální zacházení s nimi je prohřeškem proti této rovnosti, a nemůže tedy být řešením. Nechť platí stejná pravidla pro všechny, padni komu padni.
Nesmyslnost tohoto přístupu ilustrovala fotografie dospívajících romských dětí z polepšovny, kterou zveřejnil ještě v devadesátých letech časopis Respekt. Fotografii doprovázel titulek: "Všichni máme rovné příležitosti. Zvláště my z pasťáku."
Rovnost před zákonem je ale naprosto iluzorní, srovnáváme-li možnosti vzdělaného člověka, který má zázemí rodiny, nějakého spolku či obce, s možnostmi nevzdělaného absolventa dětského domova. To ale těžko chápe někdo, kdo se s podobným člověkem nikdy osobně nesetkal a nezahlédl svět jeho očima. Já jsem nějakou dobu mezi Romy strávil a později jsem jako pastor pomáhal zcela konkrétním bezdomovcům, kteří vyrůstali v dětském domově, z nějž byli v osmnácti letech vypuštěni. Po čase skončili v base, což bylo vyústění zcela logické. V base onoho roku skončila polovina "absolventů" dětských domovů.
Když jsem se s nimi seznámil – šlo o pár – neměli žádné doklady. Trvalo několik týdnů, než jsem jim sehnal doklady a práci. Už to shánění dokladů byla zajímavá zkušenost: Řada úředníků byla naprosto lhostejných, ale zhruba u každého pátého jsem narazil na překvapivě vstřícný a lidský postoj.
Jeden z těchto bezdomovců – říkejme mu Jirka – začal pracovat na stavbě. Jednou se objevil u mě v kanceláři s tím, že když přišel ráno do práce, bylo tam oznámení, že celá parta je převelena na jiné pracoviště. Zlobil jsem se na něj, že se tam neodebral. Nevěděl prý, kde to je. "Tak proč sis to nenašel na plánu?" Brzy poté, co jsem vyslovil tuto větu, mi došlo, jak jsem mimo. Tento člověk neměl sebemenší tušení, kde "plán" najít a jak se v něm hledá. Když jste mu dali do ruky jízdní řád, byl zcela ztracen.
Pokud se někdo domnívá, že stačí "rovnost před zákonem" a problémy těchto lidí budou vyřešeny – a oni si za své životní neúspěchy mohou sami – nevidí si na špičku nosu. Tito lidé se neobejdou bez naší pomoci.
Ano, Romové občas narazí na úřadech na člověka, který se jim snaží pomoci. Ale odhadoval bych, že je to, jak jsem psal, asi tak každý pátý. Od mnoha úředníků se pomoci nedočká. Šance, že narazí na nevstřícnost, vysoce převyšuje šanci, že narazí na porozumění.
...
Pokud situace nemá vyústit v nějakou katastrofu – a zatím se to k ní bohužel sune – bude potřeba osobní nasazení. Romové musí poznat lidi, kteří jsou ochotni jim pomoci, ale zároveň tito lidé nesmí být naivkové, kteří budou Romům pomáhat tím, že jim budou zajišťovat zvláštní výhody, ať už finanční nebo jiné. Romové od nás potřebují slyšet, že zvolili špatnou strategii. My se je musíme snažit přesvědčit, že má smysl se vzdělávat a dodržovat zákony.
Nechceme-li katastrofu v podobě pogromů pořádaných nějakými nácky, musíme (pod "my" mám na mysli většinovou společnost) Romům podat pomocnou ruku. Získat jejich důvěru bude téměř stejně nesnadné, jako je pro ně těžké získat si důvěru naši. A jestli to někdo považuje za nemístný altruismus, ať se zamyslí nad tím, zda to není v jeho vlastním zájmu.
Znáte nějakou lepší nebo snadnější cestu?"
Dan Drápal: Romská otázka – časovaná puma tiká
Možnou cestu naznačila už Barbora Antonová v příspěvku, který jsem sem vložila ... investovat do vzdělání Romů, protože ti jsou pak schopni prospět své komunitě víc, jak kdokoliv z nás. Barbora ke svému příspěvku přidala i odkaz na nadaci Verda, která v tomto alespoň částečně pomáhá. Je to sice běh na dlouhou trať, ale na další "zkratky" už bohužel není moc čas.
Další možnost je přestat volit strany, které nabízejí jednoduchá populistická řešení (ČSSD jich má opět plný program) a živit aktivisty, kteří udržují daný stav, aby je samotné živil co nejdéle. A vůbec přestat se spoléhat na stát a prostě tu situaci řešit v místě bydliště, jako to např. udělala třeba starostka v Obrnicích Drahomíra Miklošová
Upravil(a) Míša Kulička (13. 9. 2013 11:21)
Není tady
srovnáváme-li možnosti vzdělaného člověka, který má zázemí rodiny, nějakého spolku či obce, s možnostmi nevzdělaného absolventa dětského domova
Dovolím si lehký nesouhlas...
V dětském domově - ne tedy v "pasťáku", což je úplně jiný zařízení - mají děti možnosti a podmínky (krom toho "zázemí rodiny", samozřejmě) takový, že na ně nedosáhnou mnohá děcka, co tu rodinu mají .
Není tady
Míša Kulička napsal(a):
Romové od nás potřebují slyšet, že zvolili špatnou strategii. My se je musíme snažit přesvědčit, že má smysl se vzdělávat a dodržovat zákony.
A tohle je nesmysl, protože oni to slyší, ale nechtějí to slyšet, respektive nechtějí se vzdělávat a dodržovat zákony. Aspoň valná část z nich. Ti,kteří chtějí, to ani slyšet nepotřebují.
Není tady
helena napsal(a):
srovnáváme-li možnosti vzdělaného člověka, který má zázemí rodiny, nějakého spolku či obce, s možnostmi nevzdělaného absolventa dětského domova
Dovolím si lehký nesouhlas... http://fora.babinet.cz/img/smilies/smile.png
V dětském domově - ne tedy v "pasťáku", což je úplně jiný zařízení - mají děti možnosti a podmínky (krom toho "zázemí rodiny", samozřejmě) takový, že na ně nedosáhnou mnohá děcka, co tu rodinu mají .
Mají veškeré vymoženosti moderního světa, ale netuší, jak vypadá chleba (moje osobní zkušenost s těmito dětmi), protože znají jen namazané krajíce. Je to tak, jak popisuje v citaci Dan Drápal - často nemají potuchy o základech, které jsou pro nás naprostou samozřejmostí. V 18 nebo po maturitě, jsou vypuštěni ven a nikdo o ně neprojevuje zájem - zatímco našim dětem poskytujeme zázemí až do chvíle, než se sami postaví na vlastní nohy ... a domů na půl cesty je stále málo.
To je ta paralela s Romy - nám nedochází, že nemají ani ponětí o spoustě věcech, které jsou pro nás naprostou samozřejmostí. A místo podané ruky se odvracíme a nadáváme na ně ... a divíme se, že se brání a ještě víc se zaseknou. Nadáváním se ještě nikdy nic nespravilo. Vstřícností a slušným jednáním ano.
Není tady
Modroočka napsal(a):
Míša Kulička napsal(a):
Romové od nás potřebují slyšet, že zvolili špatnou strategii. My se je musíme snažit přesvědčit, že má smysl se vzdělávat a dodržovat zákony.
A tohle je nesmysl, protože oni to slyší, ale nechtějí to slyšet, respektive nechtějí se vzdělávat a dodržovat zákony. Aspoň valná část z nich. Ti,kteří chtějí, to ani slyšet nepotřebují.
Skutečně nechtějí?
Já si pamatuju, jak jste se tady rozlítostňovaly nad chudáky dlouhodobě nezaměstnanými, které nikdo nechce a kteří už sami nad sebou zlomili hůl. Není to náhodou to samé, jen v bleděmodrým?
Není tady
netuší, jak vypadá chleba... často nemají potuchy o základech
Jak kde - pro změnu moje osobní zkušenost.
Není tady
Míša Kulička napsal(a):
Modroočka napsal(a):
Míša Kulička napsal(a):
Romové od nás potřebují slyšet, že zvolili špatnou strategii. My se je musíme snažit přesvědčit, že má smysl se vzdělávat a dodržovat zákony.
A tohle je nesmysl, protože oni to slyší, ale nechtějí to slyšet, respektive nechtějí se vzdělávat a dodržovat zákony. Aspoň valná část z nich. Ti,kteří chtějí, to ani slyšet nepotřebují.
Skutečně nechtějí?
Já si pamatuju, jak jste se tady rozlítostňovaly nad chudáky dlouhodobě nezaměstnanými, které nikdo nechce a kteří už sami nad sebou zlomili hůl. Není to náhodou to samé, jen v bleděmodrým?
Srovnáváš nesrovnatelný.
A není dlouhodobě nezaměstnaný jako dlouhodobě nezaměstnaný
Není tady
Není tady
Modroočko, taky jsem to ráno četla... ale otázka je, zda to byl skutečně "rasistický útok", jak tvrdí ona rodina. Tak trochu mám informace z rychlý a proto vím, jak se dovedou chovat příbuzný v šoku - bez rozdílu barvy pleti, pohlaví, vyznání...
Není tady
LENNNA napsal(a):
Pandorraa napsal(a):
Modroočka napsal(a):
Není o tom, jak o nich smýšlí jejich okolí, je to myšlení jich samotných. Za svoje chování může především každej jedinec sám.
Nesvádějte to na lidi, na legislativu atd, oni si za to můžou sami. Oni se nechtějí přizpůsobit zákonům a slušnýmu chování. To je holej fakt. Politika, legislativa, zákony ani naše smýšlení o nich je nezmění, pokud oni sami nebudou chtít. A oni nechtějí.Modroočko, tohle ti budu věřit, když se sebereš, půjdeš žít do cikánského geta, porodíš tam děti a vyhováš z nich vzdělané a slušné lidi. Pokud je to všechno JEN v tom smýšlení, tak se ti to přece musí povést, no ni?
Pandoro, ale proč by se jí to nemělo povést? Jak se to povedlo těm "pár" cikánům, kteří jsou sluší, pracují a žijí naprosto stejně jako ostatní lidé? Asi museli mít to smýšlení jiné, jak píše Modroočka.
Věřím, že pokud někdo žije přímo v nějaké ghetu, tak je to o moc těžší se odtamtud dostat. Ale nežijí všichni jen v ghetech, u nás bydlí plno cikánů na sídlišti mezi bílými lidmi a stejně se jen poflakují denně venku ve skupinkách (divný zvyk cikánů stát celý den v hloučku na místě před barákem), nepracují, fetují, hulí, všechny cikánky těhotné, matky oslovují maličké děti "k*ndo" apod., že se takto titulují dospěli mezi sebou, to je hrůza, ale když jsem takhle slyšela řvát cikánku na své maličké dítě, tak jsem z toho byla fakt v šoku.
Ale nejsou všichni stejní, žijí tam i slušní cikáni, kteří pracují a jsou slušní. Tak v čem to je? Určitě musí mít jiné smýšlení než ti ostatní.
- tvrdím snad, že se jí to nemůže povést? Aý se jí to povede, pak může soudit, protože si to zažije na vlastní kůži
- abys žila v ghetu, nemusíš žít přímo v ghetu
Není tady
LENNNA napsal(a):
Pandorraa napsal(a):
Modroočko, proč tolik řečí?
Máš představu, jaké by to pro tebe bylo a nebo ne?
Je dobré, že uznáváš, že všichni nejsou stejní, takže to asi nebude jejich přirozenost - vyřvávat, dělat bordel, krást a NECHTÍT žít spořádaným životem, že?
Je ale docela možné, že o spořádaném životě mají trochu jiné představy, něž my.
Naše představy nemusejí být zákonitě nekompaktibilní, jenže nás jaksi moc nezajímají.
Alespoň se tak jako většina chováme.
Jsou například země, kde cikáni dodnes kočují a nedělá to žádné problémy. Nikomu.
Pochopitelně, že každý člověk má svůj život ve svých rukou.
A pochopitelně, že názor majority na tuhle minoritu se tvořil dlouho, minimálně několik set let.
A je v podstatě pořád stejný.
Možná jsou Romové stále stejně "nepřizpůsobiví", možná že my ostatní jsme stále stejně hloupí.
Možná od každého trochu.
Oni se chovají stále stejně a my jsme stále stejně vystrašení a plní předsudků jako naši předkové ve středověku.
Jenže teď už snad není středověk, co?
Že by byl nejvyšší čas trochu změnit zkostnatělé myšlení, podívat se na předsudky a něco s tím udělat?
Já za sebe říkám, že ano.
Nevím, jak dalece znáš dějiny, ale i když přišli na naše území, byli tak výrazně jiní, že se okamžitě octli na pokraji společnosti. A to je ještě více semklo, uzavřelo v rodových zvyklostech, které mnohde dodržují dodnes. A ty jsou silnější než NAŠE zákony. Ano, naše, protože oni je jako celek za své nepřijali.My jim nerozumíme a tak se jich bojíme.
To je fakt výborný.Ale tohle už je přece špatně! Přece základ je respektovat zákony země, ve které chci žít. A vůbec tu teď nejde o barvu pleti, platí to o všech lidech. Když se odstěhuju do nějaké země, tak základ je respektovat její zákony, přece si nemůžu říct, že se mi nelíbí a že je nepřijmu a šmitec.
Většina z nich se nikam neodstěhovala, žijí tu s námi po staletí, je to i jejich země.
Není tady
dycinky napsal(a):
Pandorraa napsal(a):
zelvicka177 napsal(a):
No tak jedině že si je mezi sebe rozebereme a nějak je socializujeme :-) Pokud tedy oni to dříve nerozeberou zde nám.
Nenapsala o tom nějakou knihu paní, co si adoptovala cikánské dítě (děti) ? Myslím, že šťastný konec to nemělo, neboť geny se nakonec stejně prosadily.Ano, to je hodně pravděpodobné.
Možná je to taky o respektu k tomu, jak ten, koho mezi sebe přijmeme, chce žít.Ono zachraňovat a socializovat ho jak nějaké exzostické zvíře - páchat na něm dobro za každou cenu, bývá často po zásluze potrestáno.
Vzpomínám si na kluka, kterého adoptovali lékaři a chtěli z něj vychovat lékaře... On jim utíkal ke koním. Byli neoblomní. Taky to nedopadlo dobře. Kluk začal doma, pak i jinde krást, utíkat z domova, skončil v polepšovně a tam se naučil i to, co ještě neuměl. Nakonec skončil v kriminále.... Paní doktorku, nesmírně hodnou a obětavou paní, všichni velmi litovali.
No....ať si to každý přebere, jak umí.nebo taky o zodpovědnosti toho, který chce žít ve společnosti, té společnosti se přizpůsobit.
Promin Pan, sice tu mluvíš hodně o tom, jak je většina chyba společnosti , ale nějak ti tam vypadla zodpovědnost a povinnosti dotyčného.
Ale nevypadla, každý z nich si za svou mizerii zodpovídá především sám, stejně tak jako každý z nás, které ho to obtěžuje a nebo omezuje si za svou mizerii s tím zodpovídáme sami.
Ta zodpovědnost je nedělitelná a nelze ji hodit jen na jednu stranu, bez vzájemné spolupráce je situace neřešitelná.
Není tady
helena napsal(a):
srovnáváme-li možnosti vzdělaného člověka, který má zázemí rodiny, nějakého spolku či obce, s možnostmi nevzdělaného absolventa dětského domova
Dovolím si lehký nesouhlas... http://fora.babinet.cz/img/smilies/smile.png
V dětském domově - ne tedy v "pasťáku", což je úplně jiný zařízení - mají děti možnosti a podmínky (krom toho "zázemí rodiny", samozřejmě) takový, že na ně nedosáhnou mnohá děcka, co tu rodinu mají .
Ale no tak.
Povadali, že mu hráli.
Pokud to bereš z materiální stránky, tak můžeš mít pravdu, ale neexistuje jen materiální hledisko.
Bohužel tohle některým, kteří si myslí, že stačí děti nakrmit, umýt a dát jim střechu nad hlavou, pár hraček a podnětů, ještě pořád nedochází.
Pojem jako například prázdná citová nádrž a citová deprivace, to jim nic neříká.
Proto to tu taky vypadá, jak to vypadá.
Není tady
neexistuje jen materiální hledisko
Ale no tak.
Možná ti unikl text v závorce...
A možná ti uniklo, že píšu o osobní zkušenosti.
Není tady
Mně hlavně neuniklo, že zázemí rodiny máš v uvozovkách.
A to je vždycky problém.
Blbý je, že spoustu věcí spousta z nás pochopí, až když už je po sezoně....
Není tady
Mně hlavně neuniklo, že zázemí rodiny máš v uvozovkách.
Páč je to citát, milá Pan...
Není tady
Já si myslím, že vinu na tom, co s děje v některých městech na severu, nese hlavně stát. Jsou totiž místa, kde úplně zrušili sociální (nebo i městské)byty, které byly určeny pro sociálně slabé bez rozdílu pleti. A stal se z toho kšeft pro pár podnikatelů, kteří nasadí ve svých ubytovnách nekřesťanské nájmy a ten samý stát jim je proplácí. A další výdaje - nepokoje v těchto místech se pak musí řešit zase za pomoci státu - policie.
Ale kam ty lidi mají jít, když stát od toho dává ruce pryč a ruší sociální bydlení, které dřív bývalo ve všech městech? Tak se z toho stal špinavý kšeft, lidi v určitých místech trpí a stát cáluje.
U nás si město byty drží. Pár cikánů zde žije taky (ale nikdy jich tu nebylo moc, to je fakt) a problémy nejsou.
Není tady
nasadí ve svých ubytovnách nekřesťanské nájmy a ten samý stát jim je proplácí
Ráno jsem to četla v novinách, ale našla jsem to i tady - http://ekonomika.idnes.cz/statni-prispe … onomika_zt
"Potíže začaly gradovat poté, co bývalý ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek odstřihl výplatu dávek na bydlení od obcí a svěřil ji úřadům práce. Jejich pracovníci nestíhají práci v terénu, takže nikdo v ubytovnách nezjišťuje, za jakých podmínek tam lidé bydlí.
To chce ministerstvo změnit. Nabere nové úředníky a vyšle je na sociální šetření do místa bydliště žadatelů o dávky. Na doplatek totiž není automaticky nárok, jeho výše závisí na úvaze úředníka."
Upravil(a) helena (14. 9. 2013 20:30)
Není tady