14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
No to je právě omyl těch věřících co mají Boha naprtanýho a necítí ho . Bůh tady není proto abychom se o něj opírali a byl vdy na naí straně i kdy se chováme hnusně . Bůh tady prostě je, vichni jsme jeden celek , on je s námi a nemůe ovlivnovat nae chování . My musíme ít sami za sebe. A není to o tom , e je ten člověk jednoduchý, je to o tom, e není duchovně jetě tak daleko , aby Boha cítil , jen opakuje fráze v kostele a Boha nechápe .
A není to tak, e bych si řekla, mně se nelíbí Bůh jako bytost , tak já radi Univerzum ....
Je to prostě POCIT ...........jednoho dne půjdete do přírody, a budete staří a za sebou budete mít spoustu událostí a ten POCIT přijde .
A do kostela vůbec nemusíte chodit celý ivot, já se neumím modlit a nikdy jsem nechodila na me - dřív.
Není tady
světýlko napsal(a):
Ziki napsal(a):
světýlko napsal(a):
Jo, joVpodstatě ano, ale krize jetě neznamená přestat věřit na základě smutných okolností.
Ziki, Ty nás tady zkouí? Nejdřív se ptá, co si pod tím představujeme (viz odkaz vý) a kdy dostane od někoho odpověď, tak ji "v podstatě ano" schvaluje jako správnou a zbytek opraví?
Nota bene, nikdo neřekl "přestat věřit", ale Ivana píe "těké věřit."
Nezkouím, ale spojovat víru jen s tím, jestli se mi daří nebo nebo ne, mi připadá zjednoduené,to je můj názor na tento názor. Mít radost z Boha jen kdy mám dostatek. Chtít s ním být v domě, ale jen kdy se nebudu muset o nic starat. Milovat ho, ale jen kdy nebudu muset něco podstoupit..
Není tady
Jojo, jak se říká, Pánbůh pomáhej, ale pomo si sám.
Světýlko - co je dobro, co je zlo? Z jaké pozice? Tvojí, mojí, souseda, zvířat.
Jednou jsme s klukem psali slohovku, jestli je Svět spravedlivý a doli jsme k tomu,e ano.
Něco zlého, je pro něco dobrý.
Kdyby bylo jen dobro, nikdo by to "neocenil" jako dobro a dobro by se stalo automatickým.
Něco končí (v tu chvíli si myslí např. e je to zlo) aby mohlo něco začít nového
Není tady
Dui, rozumím Tvému pojetí spravedlnosti. A taky beru, e to, co se nám můe jevit jako zlé, můe být pro něco dobré.
To je nejlepí moné vyuití situace, která je pořád patná.
Upravil(a) světýlko (4. 4. 2013 11:55)
Není tady
Ziki napsal(a):
světýlko napsal(a):
Ziki napsal(a):
Vpodstatě ano, ale krize jetě neznamená přestat věřit na základě smutných okolností.Ziki, Ty nás tady zkouí? Nejdřív se ptá, co si pod tím představujeme (viz odkaz vý) a kdy dostane od někoho odpověď, tak ji "v podstatě ano" schvaluje jako správnou a zbytek opraví?
Nota bene, nikdo neřekl "přestat věřit", ale Ivana píe "těké věřit."Nezkouím, ale spojovat víru jen s tím, jestli se mi daří nebo nebo ne, mi připadá zjednoduené,to je můj názor na tento názor. Mít radost z Boha jen kdy mám dostatek. Chtít s ním být v domě, ale jen kdy se nebudu muset o nic starat. Milovat ho, ale jen kdy nebudu muset něco podstoupit..
Ziki, Ty mi nerozumí. Ani Ivana, ani já, tu víru nechápeme tak, jak píe. A je to docela drsné, e nám to takhle podsouvá, kdy nás nezná a my jsme nic takového neřekly.
Ty ses ptala na krizi víry a my tu otázku z nějakého úhlu komentujeme. A ten úhel je, e pro člověka můe být ten vztah těký ve chvíli, kdy Bohu nerozumí a proívá hrůzy. To zailo spousta lidí, včetně Tolkiena a Lewise, kteří tu zkuenost předali ostatním - a rozhodně ne v tom smyslu, e by s Ním nechtěli být. Jen mu určité chvíle nerozuměli. A to je v těkou chvíli nebo letech těké dvojnásob.
Myslím, e zná Bibli, tak Ti připomínám, e o tomhle mluví i král David v mnoha almech, Jób i prorok Eliá. Zdálo se jim, e Bůh je neslyí, neodpovídá a není s nimi nebo e se jim dějí věci, které neunesou.
Není tady
Mám potřebu jetě napsat, e zpozorním, kdy někdo nahodí téma víry......zavání to pro mne snahou směrovat nevěřící na pravou cestu, otevírat jim oči. Tím nechci říct, e tohle téma bylo s tím úmyslem zaloené, jen to, e víra kadého člověka, její způsob a proívání je velmi soukromá věc, a myslím se nehodí k veřejnému projednávání.....nikomu toti nic není do toho, čemu a jak věřím, nato aby mne přesvědčoval o jiném, správnějím "vírování". To tak to mám já
Není tady
Jak u tady podotkl někdo přede mnou, název vlákna je pro mě podivný.
Proč v názvu zrovna křesané, kdy se autorka (prý) ptá na krizi víry veobecně?
Ani to narození křesanů mi nějak nesedí. Chápu, jak je to myleno, ale stejně...
Není tady
Před třemi lety jsem při procházení Via Dolosa v Jeruzalémě stála na místě pod Golgotou, na devátém zastavení, kde měl Jeí potřetí upadnout pod kříem.
Přepadl mě zvlátní pocit, bylo to jak "rána do hlavy". e cítím to, co asi cítil Jeí, kdy uviděl vlevo kousek nad sebou místo, kde bude za chvilku ukřiován. Vechnu beznaděj světa, marnost... Ten pocit neumím popsat slovy.
Jako kdybych na tom místě tenkrát byla, kdy kolem procházel a upadl, jako bych s ním byla pocitově v tu chvíli spojená. I teď mi z toho jde mráz po zádech.
Není tady
Eva. napsal(a):
Před třemi lety jsem při procházení Via Dolosa v Jeruzalémě stála na místě pod Golgotou, na devátém zastavení, kde měl Jeí potřetí upadnout pod kříem.
Přepadl mě zvlátní pocit, bylo to jak "rána do hlavy". e cítím to, co asi cítil Jeí, kdy uviděl vlevo kousek nad sebou místo, kde bude za chvilku ukřiován. Vechnu beznaděj světa, marnost... Ten pocit neumím popsat slovy.
Jako kdybych na tom místě tenkrát byla, kdy kolem procházel a upadl, jako bych s ním byla pocitově v tu chvíli spojená. I teď mi z toho jde mráz po zádech.
Tohle je zajímavý , asi tam bude silný energetický místo , nebo jak tam věřící proívají tu tragedii, tak se tam nahromadila ta energie .
Já mám takový silný pocity na Svatý hoře v Příbrami, je mi na omdlení, podlamují se mi nohy , nikde jinde jsem to nezaila . Vůbec nevím proč zrovna tam , asi je tam hodně energie mnoha věřících lidí a já to cítím .
Není tady
Daphné napsal(a):
Mám potřebu jetě napsat, e zpozorním, kdy někdo nahodí téma víry......zavání to pro mne snahou směrovat nevěřící na pravou cestu, otevírat jim oči. Tím nechci říct, e tohle téma bylo s tím úmyslem zaloené, jen to, e víra kadého člověka, její způsob a proívání je velmi soukromá věc, a myslím se nehodí k veřejnému projednávání.....nikomu toti nic není do toho, čemu a jak věřím, nato aby mne přesvědčoval o jiném, správnějím "vírování". To tak to mám já
A na co tady teda je vlákno duchovní? Pokud někomu téma víra nesedí, nemusí to číst.
Není tady
Ziki - já třeba chápu duchovno jako "něco" co není hmatatelný, ale duchovno nevnímám jako církevní víru.
Ona je toti víra a víra. A Křesani atd... s tím nemaj nic společného.
Mít víru můe v cokoliv.
Nemám nic proti poboným lidem. A si chodí do kostela, a se hromadně modlí.,
pro mě je víra a věřit v ní o něčem jiném.
Řekla bych o sobě, e věřící jsem
Upravil(a) dusička (4. 4. 2013 13:03)
Není tady
Eva. napsal(a):
Před třemi lety jsem při procházení Via Dolosa v Jeruzalémě stála na místě pod Golgotou, na devátém zastavení, kde měl Jeí potřetí upadnout pod kříem.
Přepadl mě zvlátní pocit, bylo to jak "rána do hlavy". e cítím to, co asi cítil Jeí, kdy uviděl vlevo kousek nad sebou místo, kde bude za chvilku ukřiován. Vechnu beznaděj světa, marnost... Ten pocit neumím popsat slovy.
Jako kdybych na tom místě tenkrát byla, kdy kolem procházel a upadl, jako bych s ním byla pocitově v tu chvíli spojená. I teď mi z toho jde mráz po zádech.
Kamarádka která byla před lety v Jeruzalémě byla dokonce průvodkyní upozorněna, e někteří lidé při návtěvě svatých míst upadají do stavu,kdy mají pocit jakoby tam někdy ili, jakoby k nim ta místa mluvila a můe jim to rozkolísat psychiku.
Upravil(a) Ziki (4. 4. 2013 13:07)
Není tady
KALIK napsal(a):
Bůh bude pro člověka asi něco jako člověk pro buňku. Jak nahoře, tak dole. De facto jsme uvnitř těla boha, jsme jeho buňkou, jeho součástí.
Ano, tak nějak to vnímám taky. Take se cítím být malinkou součástí velkocelku, který se z podstaty věci nemůe věnovat mně osobně (jako já se nemůu věnovat třeba jediné jaterní buňce, by by na mně třeba hulákala) ale musí se věnovat fungování celku jako takového.
Ovem sohlasím, e bez osobního vztahu by to moc nelo a taky jej navazuju - jen si myslím, e to, co se mnou komunikuje, není sám velký duch, ale jakási součást na niím (bliím) postu, něco, co s námi navázat ten dialog můe, protoe je to - právě z té podstaty - část, ne ten celek. Já tomu říkám Matka duí a myslím si, e je to nějaká styčná funkce Velkého ducha - a současně i bytost. Tak, jako je svým způsobem bytostí třeba nae srdce, nebo mozek, nebo tak podobně. Taková bytost komunikuje na jednu stranu se svými buňkami a na druhou stranu s naí duí.
A mě ale vůbec nevadí, e se bavím s jaksi............nií intancí
Algebarano, ne e by se mi a podlamovaly nohy, ale taky jsem na Svaté hoře vnímala velice silnou energii. Mám za to, e pokud je nějaké místo příhodné pro navázání spojení a lidi to vycítí a houfně jej tam navazují, e se to velmi, velmi umocní......ovem, energie míst je hodně různá, poslouí k různému - ale to je na jiné vlákno, myslím, e jsem tu takové určitě u měli.
Není tady
Eva. napsal(a):
Jak u tady podotkl někdo přede mnou, název vlákna je pro mě podivný.
Proč v názvu zrovna křesané, kdy se autorka (prý) ptá na krizi víry veobecně?
Ani to narození křesanů mi nějak nesedí. Chápu, jak je to myleno, ale stejně...
Asi já, MAjko - musela jsem chvíli přemítat, jak to bylo myleno a asi jako e se zrodilo křesanství? Protoe Velikonoce jako takové samozřejmě nejsou křesanský vynález.
Mně se na tom líbí ta spojitost, a to včetně astrologických symbolů, abych se přiznala.
Mmch, teď jsem sledovala docela zajímavý dokument BBC o Jeíovi a jeho (pravděpodobné) rodině - nevím, nakolik moc byl fundovaný, ale (psycho) logicky mi přiel dobrý - tak to klidně mohlo být. Já jsem vdycky měla dojem, e Jeí byl něco jako léčitel a senzibil dohromady, jak bychom dnes řekli; a k tomu velmi stará a otevřená due. Génius svého druhu. A navíc e se trefil do výslovně úrodné půdy, kdy lidi byli připravení na změnu, těili se na ni a veobecné "duchovno" mělo prostě velmi, velmi vysokou hladinu.
Není tady
To je zajímavé, co napsal Kalik i Lupi jako reakci.
Vzpoměla jsem si, jak Jaromír Duek ve svém představení o toltéckých dohodách říká, e byl kdysi dávno dávno v Indii nějaký bůh a bohyně, nepamatuji si přesně, jak to je. Ale podstata je ta, e bohyně řekla, e si budou hrát, rozsekala boha na nekonečno kousků a v kadém člověku jeden kousek je. Ty kousky se snaí dostat k sobě, aby bůh byl znovu celý pohromadě a bohyně těm kouskům různými způsoby brání, aby se k sobě nedostaly.
Není tady
Nojo, to byl Brahma (neboli něco jako Bůh vehomíra, Velký duch) a nudil se, páč byl hezky kompletní a dokonalý A tak si sám ze sebe vydoloval Máju, bohyni alby, klamu a mámení.
A ty překáky, to je součást té boské hry, páč jinak by to ádná hra nebyla, e. Já si sice myslím, e je to i dalí otáčka spirály vývoje, ale to je v zásadě fuk.
On tam Duek myslím kdesi zmiňuje i nádherný pozdrav, který zní "poznávávm v tvých očích Brahmu" a musím říct, e ano - e v některých očích taky poznávám Brahmu, neboli tu prapůvodní jednotu.
Není tady
světýlko napsal(a):
Ziki napsal(a):
světýlko napsal(a):
Ziki, Ty nás tady zkouí? Nejdřív se ptá, co si pod tím představujeme (viz odkaz vý) a kdy dostane od někoho odpověď, tak ji "v podstatě ano" schvaluje jako správnou a zbytek opraví?
Nota bene, nikdo neřekl "přestat věřit", ale Ivana píe "těké věřit."Nezkouím, ale spojovat víru jen s tím, jestli se mi daří nebo nebo ne, mi připadá zjednoduené,to je můj názor na tento názor. Mít radost z Boha jen kdy mám dostatek. Chtít s ním být v domě, ale jen kdy se nebudu muset o nic starat. Milovat ho, ale jen kdy nebudu muset něco podstoupit..
Ziki, Ty mi nerozumí. Ani Ivana, ani já, tu víru nechápeme tak, jak píe. A je to docela drsné, e nám to takhle podsouvá, kdy nás nezná a my jsme nic takového neřekly.
Ty ses ptala na krizi víry a my tu otázku z nějakého úhlu komentujeme. A ten úhel je, e pro člověka můe být ten vztah těký ve chvíli, kdy Bohu nerozumí a proívá hrůzy. To zailo spousta lidí, včetně Tolkiena a Lewise, kteří tu zkuenost předali ostatním - a rozhodně ne v tom smyslu, e by s Ním nechtěli být. Jen mu určité chvíle nerozuměli. A to je v těkou chvíli nebo letech těké dvojnásob.
Myslím, e zná Bibli, tak Ti připomínám, e o tomhle mluví i král David v mnoha almech, Jób i prorok Eliá. Zdálo se jim, e Bůh je neslyí, neodpovídá a není s nimi nebo e se jim dějí věci, které neunesou.
I Jeí volal na kříi :"Proč jsi mne opustil?" A určitě nebyl nevěřící.
Mnoho lidí mělo krizi víry třeba po holocaustu, měli pocit, e Bůh toto nemohl přece dopustit, kdyby byl spravedlivý.
Není tady
Já jsem měla jednou záitek, který mě ohromil - v jednu chvíli jsem naprosto přesně cítila, e jsem součástí Veho a Vechno je součástí mne. Trvalo to vteřinu, ale byl to mystický záitek, na který nemůu zapomenout. A stalo se mi to doma v lonici, na ádném extra speciálním místě.
Není tady
I Jeí volal na kříi :"Proč jsi mne opustil?" A určitě nebyl nevěřící.
Tento výrok měl svůj hlubí původ a je velice těký na vysvětlení. Ale nebylo to tím, jakým utrpením proel. Na kříi na sebe vzal hřích světa-proil duchovní "smrt",odloučení od Otce. Ale vím, co má na mysli,Ivi.. Kdy cítíme bezmoc, smutek,bolest, a pomoc ani vysvětlení nepřichází
Není tady
Ivana napsal(a):
Já jsem měla jednou záitek, který mě ohromil - v jednu chvíli jsem naprosto přesně cítila, e jsem součástí Veho a Vechno je součástí mne. Trvalo to vteřinu, ale byl to mystický záitek, na který nemůu zapomenout. A stalo se mi to doma v lonici, na ádném extra speciálním místě.
Ono to často přijde, kdy to člověk nečeká Vím o eně, která podobný silný duchovní proitek zaila na tramvajové zastávce.
Není tady
Ziki napsal(a):
I Jeí volal na kříi :"Proč jsi mne opustil?" A určitě nebyl nevěřící.
Tento výrok měl svůj hlubí původ a je velice těký na vysvětlení. Ale nebylo to tím, jakým utrpením proel. Na kříi na sebe vzal hřích světa-proil duchovní "smrt",odloučení od Otce. Ale vím, co má na mysli,Ivi.. Kdy cítíme bezmoc, smutek,bolest, a pomoc ani vysvětlení nepřichází
Nevzal na sebe nic, to si jen vymysleli lidi , aby mohli ovládat druhý lidi .
Jeí přiel proto, aby nás něco naučil, protoe byl osvícený a měl nadpřirozené schopnosti .
Tyhle historky o tom e na sebe vzal hříchy jsou výmysly.
Není tady
algebrana napsal(a):
Ziki napsal(a):
I Jeí volal na kříi :"Proč jsi mne opustil?" A určitě nebyl nevěřící.
Tento výrok měl svůj hlubí původ a je velice těký na vysvětlení. Ale nebylo to tím, jakým utrpením proel. Na kříi na sebe vzal hřích světa-proil duchovní "smrt",odloučení od Otce. Ale vím, co má na mysli,Ivi.. Kdy cítíme bezmoc, smutek,bolest, a pomoc ani vysvětlení nepřicházíNevzal na sebe nic, to si jen vymysleli lidi , aby mohli ovládat druhý lidi .
Jeí přiel proto, aby nás něco naučil, protoe byl osvícený a měl nadpřirozené schopnosti .
Tyhle historky o tom e na sebe vzal hříchy jsou výmysly.
To si myslí ty. Nech kadého, a věří, čemu chce. Křesané věří, e na sebe vzal jejich hříchy a e zemřel za ně, aby byli spaseni, pokud v něj uvěří. Já si třeba myslím, e vůbec neexistoval, e je kompilátem několika podobných proroků, kterých se tehdy vyrojilo hodně a to o jeho boském původu, zázracích apod. je u jen lidová tvořivost - pověsti, mýty.
Není tady
Ivana napsal(a):
Pan, to je krásné!
Ano, je.
Čím víc to studuji a pronikám do toho, tím se mi líp ije.
Je to tak prosté
Není tady
Ivana napsal(a):
A já si zas myslím, e krizi víry proije téměř kadý věřící, který se nad svou vírou zamýlí. jsou to okamiky, kdy i pevně věřící člověk zapochybuje, třeba v době, kdy se mu stane něco hrozného, i přes vechny jeho modlitby a prosby k Bohu. A nezáleí na tom, jestli je ten člověk v takové nebo makové církvi, nebo "jen tak" věří v Boha.
Ano.
To se dokonce stává i člověku, který věří jen " v sebe"
Není tady