14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Ivano, to je zajímavé, cos napsala.
Já si myslím, e tohle - kadý člověk v něco věří, třeba jen v sebe - je to zásadní. Člověk by určitě měl věřit aspoň v sebe. Mít zdravé sebe-vědomí. Pak se mi to spojuje i s nadějí, jak píe.
Není tady
algebrana napsal(a):
Ziki napsal(a):
Eva. napsal(a):
Vá názor
A e je nás tu nějak mnoho s takovým názorem a ty jsi sama ?
Algebrano, Ty se nezapře, viď
Není tady
Ivana napsal(a):
A já si zas myslím, e krizi víry proije téměř kadý věřící, který se nad svou vírou zamýlí. jsou to okamiky, kdy i pevně věřící člověk zapochybuje, třeba v době, kdy se mu stane něco hrozného, i přes vechny jeho modlitby a prosby k Bohu. A nezáleí na tom, jestli je ten člověk v takové nebo makové církvi, nebo "jen tak" věří v Boha.
To je něco, o čem píe autor Narnie, C.S.Lewis. v kníce "Svědectví o zármutku". A jak píe, po letech s Bohem, neřeí u Jeho existenci a víru v ni, ale otázku, jestli je Bůh dobrý nebo není - kdy jsou situace, kdy se zdá, e je na zemi peklo a On jako by vůbec nic neudělá.
No jo, je to o jeho blízkém vztahu s Ním - a pokud jde o krizi víry, jak ji chápe Lewis, tak je řeč o krizi vztahu s Bohem. A to je daleko hlubí rovina, ne nic nezasahující víra v Jeho existenci. Tahle poloha potom o ádné krizi neví.
Je to jako bych věděla, e existuje nějaký pán, protoe ho občas vidím přejít po ulici - nezpochybňuji, e ije. Ale kdyby se odstěhoval, tak v té anonymitě nic cítit nebudu. No, co, tak se odstěhoval.
Kdybych s ním začala chodit a vzala si ho a kadý den jsme sdíleli ivot a on se odstěhoval, tak budu smutná a můu mít krizi - nebo jako Lewis můu mít krizi, kdy on najednou ztratí moji důvěru a bude se chovat lhostejně nebo dokonce jako agresor.
Není tady
Bůh není dobrý ani zlý.
Bůh je.
Není tady
Evi, myslím, e kadá bytost je nějaká.
Není tady
světýlko napsal(a):
Evi, myslím, e kadá bytost je nějaká.
Nu, kdo říkal, e Bůh je bytost? Člověk? hm
Člověk na Zemi neví o tomhle nic. Nebo aspoň naprostá větina lidí.
Není tady
Ani nae vlastnosti nejsou dobré ani zlé. Jenom prostě jsou.
A je na nás, jestli je pouijeme pro dobré nebo pro zlé.
A co je vlastně dobré? A co je zlé?
Není tady
Myslím, e Bůh je dobro samo, dobro z podstaty. Myslím, e kdo směřuje k dobrému, směřuje k Němu - k té podstatě. (Nechce se mi psát, e On je láska, protoe je to slovo, pod kterým si lidi představují skoro cokoliv)
Není tady
Tak mně napřed zarazil název vlákna pe mu teda moc nerozumím; ale pak jsem se zamyslela, jestli jsem někdy měla něco, co by se dalo nazvat krizí víry a myslím, e ne. Ale je pravda, e jsem nikdy neměla na velkého ducha poadavky ve smyslu "dej mi enicha, boe" nebo tak něco...............a dokonce si myslím, e pokud si tady spácháme genocidu, velký duch si toho ani nemusí vimnout. Taky si myslím, e jsou jetě mnohé jiné instance, blií naí lidské hemivosti které případně mohou semtam pomoci, přidret, majznout přes palici.
Světýlko, já bych se taky přikláněla k tomu, e velký duch bůh je jaksi zhutněné dobro - ale protoe znám oidnost bystré mysli, mám zato, e napřed si člověk musí definovat, co se tím myslí. A jetě to nebude úplně recht...........take co mně se týče, nejvíce se mi líbí představa pátera de Chardin, e bůh je bod Omega. Neboli to, k čemu směřujeme............take pokud máme nalézt víru, musíme napřed nalézt proud
A dobro, jak se v zásadě dá chápat, je integrační - proto si myslím, e nutně musíme v proudu vnímat boha, jako dobro.......
Není tady
Myslím, e křesanský Bůh je dobro. Ale o idovském u bych pochybovala. On je rozdíl, jak kdo Boha chápe. Pro někoho je Bůh Jeí Kristus, pro někoho Vesmírná energie. O Vesmírné energii se nedá tvrdit, e by byla dobro samo. Vesmírná energie je neutrální, je to síla bez jakéhokoli hodnocení.
Proto jsi, myslím, Lupi, neměla krizi víry, protoe podle mě ta krize postihuje lidi, kteří věří, e Bůh je dobro a postihne je zlo - velké a nespravedlivé. Potom je pro některé lidi těké věřit ve stále stejného dobrého Boha, spravedlivého, vemocného. Neříkám, e krize víry nemůe pramenit i z něčeho jiného, ale je to asi (aspoň si to tak představuju) krize spočívající v mém pohledu na Boha, zda vůbec je, a pokud je, tak jaký je a proč dělá to, co dělá a proč to dělá tímto způsobem.
Není tady
světýlko napsal(a):
Evi, myslím, e kadá bytost je nějaká.
Ale Bůh není ádná bytost , Bůh prostě je a nedá se skutečně říct , e je dobrý nebo zlý .
To je jakobys řekla e strom je zlý , nebo motýl je hodný, vítr je zlej , hory jsou dobrosrdečný ...... ............to vechno je Bůh vude kolem nás .
A to e se dějou zlý věci, no to jsou lidi , kteří vyvádějí, za to ádná Příroda a ani Vesmír nemůe .
Kolikrát jsem si říkala, proč mi nepomůe , proč to nefunguje ? Ale kdy se podívám na to, co jsem dělala já, muu si říkat, dyt si to zasela holka , jsi to jen TY nikdo jinej.
Proti tobě tě nikdo chránit nemůe , sama musí mít rozum.
Není tady
Ivana napsal(a):
Myslím, e křesanský Bůh je dobro. Ale o idovském u bych pochybovala. On je rozdíl, jak kdo Boha chápe. Pro někoho je Bůh Jeí Kristus, pro někoho Vesmírná energie. O Vesmírné energii se nedá tvrdit, e by byla dobro samo. Vesmírná energie je neutrální, je to síla bez jakéhokoli hodnocení.
Proto jsi, myslím, Lupi, neměla krizi víry, protoe podle mě ta krize postihuje lidi, kteří věří, e Bůh je dobro a postihne je zlo - velké a nespravedlivé. Potom je pro některé lidi těké věřit ve stále stejného dobrého Boha, spravedlivého, vemocného. Neříkám, e krize víry nemůe pramenit i z něčeho jiného, ale je to asi (aspoň si to tak představuju) krize spočívající v mém pohledu na Boha, zda vůbec je, a pokud je, tak jaký je a proč dělá to, co dělá a proč to dělá tímto způsobem.
Jo, jo
Není tady
světýlko napsal(a):
Ivana napsal(a):
Myslím, e křesanský Bůh je dobro. Ale o idovském u bych pochybovala. On je rozdíl, jak kdo Boha chápe. Pro někoho je Bůh Jeí Kristus, pro někoho Vesmírná energie. O Vesmírné energii se nedá tvrdit, e by byla dobro samo. Vesmírná energie je neutrální, je to síla bez jakéhokoli hodnocení.
Proto jsi, myslím, Lupi, neměla krizi víry, protoe podle mě ta krize postihuje lidi, kteří věří, e Bůh je dobro a postihne je zlo - velké a nespravedlivé. Potom je pro některé lidi těké věřit ve stále stejného dobrého Boha, spravedlivého, vemocného. Neříkám, e krize víry nemůe pramenit i z něčeho jiného, ale je to asi (aspoň si to tak představuju) krize spočívající v mém pohledu na Boha, zda vůbec je, a pokud je, tak jaký je a proč dělá to, co dělá a proč to dělá tímto způsobem.Jo, jo
Vpodstatě ano, ale krize jetě neznamená přestat věřit na základě smutných okolností. Já bych dle toho co jem slyela a četla to vnímala jako takový syndrom vyhoření. Únava během cesty.
Není tady
Ziki napsal(a):
světýlko napsal(a):
Ivana napsal(a):
Myslím, e křesanský Bůh je dobro. Ale o idovském u bych pochybovala. On je rozdíl, jak kdo Boha chápe. Pro někoho je Bůh Jeí Kristus, pro někoho Vesmírná energie. O Vesmírné energii se nedá tvrdit, e by byla dobro samo. Vesmírná energie je neutrální, je to síla bez jakéhokoli hodnocení.
Proto jsi, myslím, Lupi, neměla krizi víry, protoe podle mě ta krize postihuje lidi, kteří věří, e Bůh je dobro a postihne je zlo - velké a nespravedlivé. Potom je pro některé lidi těké věřit ve stále stejného dobrého Boha, spravedlivého, vemocného. Neříkám, e krize víry nemůe pramenit i z něčeho jiného, ale je to asi (aspoň si to tak představuju) krize spočívající v mém pohledu na Boha, zda vůbec je, a pokud je, tak jaký je a proč dělá to, co dělá a proč to dělá tímto způsobem.Jo, jo
Vpodstatě ano, ale krize jetě neznamená přestat věřit na základě smutných okolností. Já bych dle toho co jem slyela a četla to vnímala jako takový syndrom vyhoření. Únava během cesty.
ádná cesta není , Boha buď cítí nebo ho necítí . Nemůe ho nějakým vědomým usilováním najednou pochopit a pocítit . Čím víc se o to bude snait , tím dál od něj bude , nech to plynout .
Není tady
Ivana napsal(a):
Proto jsi, myslím, Lupi, neměla krizi víry, protoe podle mě ta krize postihuje lidi, kteří věří, e Bůh je dobro a postihne je zlo - velké a nespravedlivé. Potom je pro některé lidi těké věřit ve stále stejného dobrého Boha, spravedlivého, vemocného. Neříkám, e krize víry nemůe pramenit i z něčeho jiného, ale je to asi (aspoň si to tak představuju) krize spočívající v mém pohledu na Boha, zda vůbec je, a pokud je, tak jaký je a proč dělá to, co dělá a proč to dělá tímto způsobem.
No, já si toti nemyslím, e něco "dělá" - a pokud ano, je to pro nás tak daleko, e to nemůeme postřehnout. Myslím si kromě toho, e k tomu dobru spějeme, ač klopýtavě; co si o dobru myslím, to jsem u napsala - a taky jsem toho názoru, e nějaká ta entita, která na nás vyloeně "slyí" je poněkud nií instance, ne bůh, jak já si ho představuju.
Kromě toho mám taky zato, e jsme tady, abychom se něco přiučili (já ale věřím v reinkarnaci) a ne, aby nám to někdo shůry ulehčoval...............shrnuto a podtreno, nevěřím v Boha Otce, ale opravdu spí v toho Velkého Ducha a tudí ani nemůu očekávat, e "bude hodnej" případně "bude zlej".........take krize víry mě tím pádem tak nějak míjí
Jetě bych přidala, e podle mně je spousta nedorozumění jak mezi tvory tady na zemi, tak i mezi námi a nebesy z čeho pak můe vzniknout krize víry, jako vyitá..............ale víra, podmíněná splněním nějakých smluvních podmínek pro mně zase není tak nějak..........víra, no.
To tak.
Není tady
algebrana napsal(a):
světýlko napsal(a):
Evi, myslím, e kadá bytost je nějaká.
Ale Bůh není ádná bytost , Bůh prostě je a nedá se skutečně říct , e je dobrý nebo zlý .
To je jakobys řekla e strom je zlý , nebo motýl je hodný, vítr je zlej , hory jsou dobrosrdečný ...... ............to vechno je Bůh vude kolem nás .
A to e se dějou zlý věci, no to jsou lidi , kteří vyvádějí, za to ádná Příroda a ani Vesmír nemůe .
Kolikrát jsem si říkala, proč mi nepomůe , proč to nefunguje ? Ale kdy se podívám na to, co jsem dělala já, muu si říkat, dyt si to zasela holka , jsi to jen TY nikdo jinej.
Proti tobě tě nikdo chránit nemůe , sama musí mít rozum.
Ano, tak nějak to vnímám taky
Včetně těch kytek, hor a motýlů; já mám odjakiva dojem, e to jsou jen různorodé cesty k jediné pospolitosti vyího řádu.
Není tady
Tak to je zajímavý pohled, e strom je Bůh a hory taky... a e není bytost.
A druhý pohled je, e On bytost je a na stromu a horách je, ...je vude.
Základní otázka: je bytost nebo není bytost ? A od odpovědi se potom odvíjí, e pokud je, můeme s Ním mít vzah, pokud není, nemůeme... je to prostě prima pocit být v přírodě. Jako je prima sníst dobrý oběd. To je pro mě tak neosobní, e o to nestojím. A srandovní je, e jsou zase lidi, kteří nestojí o osobního Boha, který se nedá v některých lidských ivotech přehlédnout. Proč to tak je, to je záhada. Vichni máme monost volby, já vím, Bůh dal kadému člověku svobodu, můe na Něj i kalat a taky ije- jak tu myslím Algeb psala - ale já se normálně divím, e je přitalivějí "universum" ne "Otec" (a chtěla bych to chápat, váně)
Upravil(a) světýlko (4. 4. 2013 0:32)
Není tady
Ziki napsal(a):
Nevím, jak přesně vypadá krize víry, proto se mmj. na to ptám. Jen jsem se dověděla, e můe postihnout i jinak pevné věřící.
Upravil(a) světýlko (4. 4. 2013 0:17)
Není tady
Ziki napsal(a):
světýlko napsal(a):
Ivana napsal(a):
Myslím, e křesanský Bůh je dobro. Ale o idovském u bych pochybovala. On je rozdíl, jak kdo Boha chápe. Pro někoho je Bůh Jeí Kristus, pro někoho Vesmírná energie. O Vesmírné energii se nedá tvrdit, e by byla dobro samo. Vesmírná energie je neutrální, je to síla bez jakéhokoli hodnocení.
Proto jsi, myslím, Lupi, neměla krizi víry, protoe podle mě ta krize postihuje lidi, kteří věří, e Bůh je dobro a postihne je zlo - velké a nespravedlivé. Potom je pro některé lidi těké věřit ve stále stejného dobrého Boha, spravedlivého, vemocného. Neříkám, e krize víry nemůe pramenit i z něčeho jiného, ale je to asi (aspoň si to tak představuju) krize spočívající v mém pohledu na Boha, zda vůbec je, a pokud je, tak jaký je a proč dělá to, co dělá a proč to dělá tímto způsobem.Jo, jo
Vpodstatě ano, ale krize jetě neznamená přestat věřit na základě smutných okolností.
Ziki, Ty nás tady zkouí? Nejdřív se ptá, co si pod tím představujeme (viz odkaz vý) a kdy dostane od někoho odpověď, tak ji "v podstatě ano" schvaluje jako správnou a zbytek opraví?
Nota bene, nikdo neřekl "přestat věřit", ale Ivana píe "těké věřit."
Upravil(a) světýlko (4. 4. 2013 0:24)
Není tady
algebrana napsal(a):
světýlko napsal(a):
Evi, myslím, e kadá bytost je nějaká.
Ale Bůh není ádná bytost , Bůh prostě je a nedá se skutečně říct , e je dobrý nebo zlý .
To je jakobys řekla e strom je zlý , nebo motýl je hodný, vítr je zlej , hory jsou dobrosrdečný ...... ............to vechno je Bůh vude kolem nás .
A to e se dějou zlý věci, no to jsou lidi , kteří vyvádějí, za to ádná Příroda a ani Vesmír nemůe .
Kolikrát jsem si říkala, proč mi nepomůe , proč to nefunguje ? Ale kdy se podívám na to, co jsem dělala já, muu si říkat, dyt si to zasela holka , jsi to jen TY nikdo jinej.
Proti tobě tě nikdo chránit nemůe , sama musí mít rozum.
Algeb, tak si říkám, e ta pomoc můe být prostě v tom, e Ti dojde, e sklízí, cos zasela, e "musí mít rozum"....
Není tady
algebrana napsal(a):
světýlko napsal(a):
Evi, myslím, e kadá bytost je nějaká.
Ale Bůh není ádná bytost , Bůh prostě je a nedá se skutečně říct , e je dobrý nebo zlý .
To je jakobys řekla e strom je zlý , nebo motýl je hodný, vítr je zlej , hory jsou dobrosrdečný ...... ............to vechno je Bůh vude kolem nás .
A to e se dějou zlý věci, no to jsou lidi , kteří vyvádějí, za to ádná Příroda a ani Vesmír nemůe .
Kolikrát jsem si říkala, proč mi nepomůe , proč to nefunguje ? Ale kdy se podívám na to, co jsem dělala já, muu si říkat, dyt si to zasela holka , jsi to jen TY nikdo jinej.
Proti tobě tě nikdo chránit nemůe , sama musí mít rozum.
Na druhe strane, pokud vezmeme v uvahu tezi, ze Buh je jakesi univerzalni Ja, prozivajici zkusenosti veskerych zivoucich bytosti, pak musi byt vsim - dobrem, zlem, laskou, strachem, radosti, smutkem a dalsimi myslitelnymi atributy ... a soucasne se to muze jevit i tak, ze neni nicim z toho ... Ale to uz nas pak posouva k buddhistickemu - forma neni nic, nez prazdnota a prazdnota neni nic, nez forma a stejne tak prazdne jsou i vnimani, mysleni, predstavy a vedomi ... (Sutra srdce)
Ad krize viry - myslim, ze si ji prosel kazdy, koho okolnosti prinutily prehodnotit nahled na svet, pozmenit uhel pohledu a treba i rozsirit obzory ... verili jste v detstvi na Jeziska? Pak jste prvni krizi viry prosli ve chvili, kdy vam doslo, kdo kupuje darky a rozsvecuje stromecek ... atd. atd.
Není tady
Ivana napsal(a):
... e Bůh je dobro a postihne je zlo - velké a nespravedlivé. Potom je pro některé lidi těké věřit ve stále stejného dobrého Boha, spravedlivého, vemocného. .
No já nevím teda....ale křesani myslím věří, e Bůh je spravedlivý. A tím nemůe být dobrý.....jak by jinak vysvětlili přírodní pohromy, krupobití, co zničilo úrodu, epidemie moru třeba, ne trestem za jakési hříchy? Ale pohybuju se po tenkém ledu, nic o tom nevím.
Jakákoli víra, která je nějak organizovaná a nějakým způsobem předkládaná, včetně odpovědí na kadou otázku, je pro člověka omezující. Si myslím. Kdy předkládá odpovědi a nechá tomu jednotlivci volnost - věř, nebo ne, je to spí filosofický směr, námět k diskusi, tříbení pohledů a názorů.
Není tady
Bůh bude pro člověka asi něco jako člověk pro buňku. Jak nahoře, tak dole. De facto jsme uvnitř těla boha, jsme jeho buňkou, jeho součástí. Je bůh entitou? Pokud má tělo a je ohraničeno, pak jistě je
Není tady
Daphné napsal(a):
Ivana napsal(a):
... e Bůh je dobro a postihne je zlo - velké a nespravedlivé. Potom je pro některé lidi těké věřit ve stále stejného dobrého Boha, spravedlivého, vemocného. .
No já nevím teda....ale křesani myslím věří, e Bůh je spravedlivý. A tím nemůe být dobrý.....jak by jinak vysvětlili přírodní pohromy, krupobití, co zničilo úrodu, epidemie moru třeba, ne trestem za jakési hříchy? Ale pohybuju se po tenkém ledu, nic o tom nevím.
Jakákoli víra, která je nějak organizovaná a nějakým způsobem předkládaná, včetně odpovědí na kadou otázku, je pro člověka omezující. Si myslím. Kdy předkládá odpovědi a nechá tomu jednotlivci volnost - věř, nebo ne, je to spí filosofický směr, námět k diskusi, tříbení pohledů a názorů.
Ano, jene je spousta lidí, kteří potřebují svoji víru v Boha sdílet, utvrzovat se v ní tak, e tvoří společenství s jinými lidmi, kteří věří stejně a ve (víceméně) stejného boha, potřebují svou víru dávat najevo prováděním obřadů. Proto existují církve. Lidi potřebují cítit útěchu, vědět, e se mají o koho opřít, e je tu někdo, kdo je vdy na jejich straně a kdo na ně laskavě dohlíí. Bůh ve filozofickém smyslu jim tyhle věci neposkytne. nehledě na to, e spousta lidí je dost jednoduchých, take nějaké filozofické pojetí Boha ani nedokáou pochopit - potřebují věřit v konkrétní bytost, třebae vemocnou a vevědoucí.
Není tady
Daphné napsal(a):
Ivana napsal(a):
... e Bůh je dobro a postihne je zlo - velké a nespravedlivé. Potom je pro některé lidi těké věřit ve stále stejného dobrého Boha, spravedlivého, vemocného. .
No já nevím teda....ale křesani myslím věří, e Bůh je spravedlivý. A tím nemůe být dobrý.....jak by jinak vysvětlili přírodní pohromy, krupobití, co zničilo úrodu, epidemie moru třeba, ne trestem za jakési hříchy? Ale pohybuju se po tenkém ledu, nic o tom nevím.
Jakákoli víra, která je nějak organizovaná a nějakým způsobem předkládaná, včetně odpovědí na kadou otázku, je pro člověka omezující. Si myslím. Kdy předkládá odpovědi a nechá tomu jednotlivci volnost - věř, nebo ne, je to spí filosofický směr, námět k diskusi, tříbení pohledů a názorů.
A co kdy je Bůh koncentrované dobro a co kdy taky existuje koncentrované zlo - hodně věcí by se mohlo potom dít jako následek naí volby: kdy pojedu na červenou a srazím se a budu v nemocnici, můu říct, e mě Bůh trestá za poruení pravidel? Nebo je ta sráka bez trestu - ve smyslu msty- zaviněná prostě tím, e si dělám, co chci a svobodně jsem se rozhodla, protoe mě nic omezovat nebude?
Není tady