6. prosince : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 6. prosince : Objevte kouzlo brambor po římsku. Jednoduchý recept, kdy vás tlačí čas i finance! 6. prosince : Je vám čtyřicet a u řeíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
Já jsem evangelička, můj BM byl katolík, nechodili jsme na kázání a bohosluby, přestoe nai rodiče byli věřící . Nikdy nám nic nenutili, jen jemně nabádali, aby nám ukázali , e neijeme příli v jednotě s Boími věcmi.
No neili, ale víru jsme nezavrhli a dnes , kdy odchází čas fyzična a hlásí se víc to duchovní ve mně, mnohému z toho, co říkali, začínám rozumět.
Jen já to nevnímám v souvislosti s jakýmkoliv kostelem , přestoe z nich na mně taky dýchá něco posvátného, magického.
Nemyslím, e rozumný postoj věřícího a ateistky bude dětem na kodu, pokud nebudou buit do hlavy dítěte kadý něco zásadně jiného, dítě si v tom svou cestičku najde.
Dcera, křtěná evangelička si vzala pravoslavného, obřad byl hezký, jiný ne ná.
Posléze vnučka chodila do křesanské kolky, tuím taky evangelické- prostě měli vyhovující podmínky a místo.
ádné spory nevznikaly, ani kdy měli v kostele besídky,ani kdy chodili alespoň jednou v roce na Vánoce na bohoslubu jako rodinka.
Dcera je se svou vírou taky jako já , někde nad těmi kostely, ona věří na svůj" bauchgefül"- pocit v břie a ten ji málokdy zklame.Tam má jazýček vah, které ukazují, co je pro ni dobré nebo ne.
Při jednom pokecu mi známá vyprávěla , o co vechno a jak Boha v kostele prosí. Musela jsem se smát. Ona kupčila s Bohem.
Kadý to máme jinak. A co je správně? No asi to, u čeho cítíme uvnitř klid , kdy se nám břicho nestahuje do křeče, kdy se nám volně dýchá, kdy si určitou diskutovanou monost umíme představit, jako by to u bylo a necítíme odpor, pak je to asi na dobré cestě.
Ale jakým směrem se bude vá vztah a vae osobnosti vyvíjet léty, to nikdo neumí dopředu říct, ale je tu monost na vztahu pracovat a pěstovat ho jako vzácnou bylinku, aby byl vdy prostor pro vykomunikování různorodosti názorů a postojů, které ivotní situace přináí.
Není tady
Heluka to hezky napsala.
Jinak - neznám nikoho, komu by krachlo manelství z důvodu toho, e jeden je praktikující věřící a druhý ateista. Větinou je ten důvod jiný a ten světonázor nebo náboenství můe pak poslouit jen jako součást zástěrky. Myslím, e to není vůbec o způsobu víry nebo světonázoru, ale o lidech. Dva ateisti (nebo dva věřící) spolu stejně nevydrí, kdy v tom vztahu bude docházet k nějakým zásadním selháním.
Dítě si tu svoji cestičku najde, jak u tady padlo, i kdy bude znát rozdílnost v pohledech těch rodičů, děti jsou vnímavé, ony si to umí přebrat. Kdy se nebudou hateřit sami rodiče kvůli té rozdílnosti, tak není co řeit, si myslím.
Není tady
Já znám manelství, která krachla kvůli tomu, e jeden partner byl přísluníkem nějaké církve a prosazoval církevní příslunost ve své rodině tvdým a direktivním způsobem přes nesouhlas partnera. A myslím, e tohle se tu řeí. Protoe tohle se můe v rodině, kde je někdo praktikujícím přísluníkem nějaké církve, stát.
Věřící člověk nemusí být nezbytně přísluníkem nějaké církve. Ale přítel autorky vlákna jím je. Aspoň tak jsem to pochopila.
Upravil(a) majkafa (25. 4. 2012 22:21)
Axi napsal(a):
V čem je to ztráta času? Nejsem věřící, ani nechodím do kostela, ale přijde mi, e to nastavuje nějaký důleitý rytmus. Nastavuje to mysl k větímu obrazu, ne je ten malý soukromý (který je určitě taky důleitý). Co e to dítě bude v tom uetřeném čase dělat důleitějího, pustí si telku nebo pc, hmm?
Axi, zřejmě jsi opravdu nebyl přítomen ádné mi. Já byla na spoustě mí. A vdy je to o lidech. Znám faráře, kterých kázání je pohlazením.
Ale znám také faráře fanatiky, kteří dtí z kazatelny na nebohé věřící oheň a síru a zatracují "hříníky" do horoucích pekel. Chudák (nejenom) dítě, které tohle poslouchá a jetě neví, která bije...
I faráři jsou jenom lidé...
majkafa napsal(a):
Já znám manelství, která krachla kvůli tomu, e jeden partner byl přísluníkem nějaké církve a prosazoval církevní příslunost ve své rodině tvdým a direktivním způsobem přes nesouhlas partnera. A myslím, e tohle se tu řeí. Protoe tohle se můe v rodině, kde je někdo praktikujícím přísluníkem nějaké církve, stát.
Věřící člověk nemusí být nezbytně přísluníkem nějaké církve. Ale přítel autorky vlákna jím je. Aspoň tak jsem to pochopila.
No právě to jsem měla na mysli. e v tomhle nevidím jako příčinu konfliktu samotnou víru/nevíru jednoho z manelů, ale jeho charakterové vlastnosti. Ono jim to nekrachlo proto, e chodil do kostela nebo byl přísluníkem nějaké církve, ale proto, e byl netolerantní a autoritářský.
Není tady
Přesně tak, je to o toleranci. A ta musí být o to větí, pokud ti dva pocházejí z odliného prostředí. A se to týká víry či čehokoliv jiného.
Mimochodem, znám lidi, kteří se chvilku před svatbou rozeli po dlouhém chození a zakoupení bytu. Kdy řeili svatbu, nemohli se dohodnout - byl to evangelík a katolička.
Není tady
Já zase znám manelství, která krachla kvůli tomu, e jeden partner prosazoval ve své rodině tvrdým a direktivním způsobem přes nesouhlas partnera své představy, které neměly s přísluností k církvi lautr nic společnýho.
Není tady
Myslím, e přslunost k různým církvím nemusí být ádný problém. Jak píe Helena.
Není tady
majkafa napsal(a):
Axi napsal(a):
V čem je to ztráta času? Nejsem věřící, ani nechodím do kostela, ale přijde mi, e to nastavuje nějaký důleitý rytmus. Nastavuje to mysl k větímu obrazu, ne je ten malý soukromý (který je určitě taky důleitý). Co e to dítě bude v tom uetřeném čase dělat důleitějího, pustí si telku nebo pc, hmm?
Axi, zřejmě jsi opravdu nebyl přítomen ádné mi. Já byla na spoustě mí. A vdy je to o lidech. Znám faráře, kterých kázání je pohlazením.
Ale znám také faráře fanatiky, kteří dtí z kazatelny na nebohé věřící oheň a síru a zatracují "hříníky" do horoucích pekel. Chudák (nejenom) dítě, které tohle poslouchá a jetě neví, která bije...
I faráři jsou jenom lidé...
Pár jich mám vypálených na CD v autě a v empétrojce a je to opravdu povznáející. Na druhou stranu, kdy si tu přečtu třeba Hermana, připadám si jak za doby inkvizice; tohle zlo, které se tváří být dobrem, samozřejmě nemám na mysli, to dá rozum
Upravil(a) Axi (26. 4. 2012 10:17)
Není tady
helena napsal(a):
Já zase znám manelství, která krachla kvůli tomu, e jeden partner prosazoval ve své rodině tvrdým a direktivním způsobem přes nesouhlas partnera své představy, které neměly s přísluností k církvi lautr nic společnýho.
No jasně Helo, ale tady je to o vztahu věřící versus nevěřící, ne o vztazích obecně. Proto jsem také uvedla ten příklad od nás, který o tomto vztahu byl. A zřejmě i o velkém nedostatku tolerance.
Není tady
holcina napsal(a):
Myslím, e přslunost k různým církvím nemusí být ádný problém. Jak píe Helena.
Nemusí, ale můe. Záleí na lidech.
Není tady
Jj je to vechno o lidech. Nejeden "duchovní" svou víru zneuil schovávaje se za roucho cnosti. A takových lidí je vude kolem bohuel dost, jen jako rouku pouívají různé kabáty.
Není tady
tady je to o vztahu věřící versus nevěřící, ne o vztazích obecně
A jak se to lií, prosím?
Kdy bude v rodině jeden "tvrdým a direktivním způsobem" prosazovat svůj názor jako jediný správný, je úplně fuk zda se jedná o víru nebo třeba vegetariánství (nic proti nim ).
Přesně jak píe - "Záleí na lidech."
Není tady
helena napsal(a):
tady je to o vztahu věřící versus nevěřící, ne o vztazích obecně
A jak se to lií, prosím?
Kdy bude v rodině jeden "tvrdým a direktivním způsobem" prosazovat svůj názor jako jediný správný, je úplně fuk zda se jedná o víru nebo třeba vegetariánství (nic proti nim http://fora.babinet.cz/img/smilies/smile.png).
Přesně jak píe - "Záleí na lidech."
Dyk jo . Vak jsem to psala u v první části příspěvku, na který jsi reagovala.
Není tady
haiel napsal(a):
majkafa napsal(a):
Já znám manelství, která krachla kvůli tomu, e jeden partner byl přísluníkem nějaké církve a prosazoval církevní příslunost ve své rodině tvdým a direktivním způsobem přes nesouhlas partnera. A myslím, e tohle se tu řeí. Protoe tohle se můe v rodině, kde je někdo praktikujícím přísluníkem nějaké církve, stát.
Věřící člověk nemusí být nezbytně přísluníkem nějaké církve. Ale přítel autorky vlákna jím je. Aspoň tak jsem to pochopila.No právě to jsem měla na mysli. e v tomhle nevidím jako příčinu konfliktu samotnou víru/nevíru jednoho z manelů, ale jeho charakterové vlastnosti. Ono jim to nekrachlo proto, e chodil do kostela nebo byl přísluníkem nějaké církve, ale proto, e byl netolerantní a autoritářský.
A naopak! Sama znám také nesmírně zpupné a prudivé - ono se ani nedá říct ateisty, spí ignoranty.
A jinak si myslím, e je fajn, kdy se třeba katolík s protestantkou rozejdou u před svatbou. Ten pravý důvod samozřejmě není duch denominace, v jejím ritu se svatební obřad bude konat, ale nekompatibilita partnerů. Take díky Bohu, či přírodě za to! Víc vánivých věřících a víc vánivých ateistů znamená víc včasného tříbení a třídění!
Není tady