14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Dobrý den, nezlobte se nevěděla jsem, jak přesně popsat téma.
Ji podruhé jsme byli u zápisu do M neúspění. Syn je narozen 10/2008. Poprvé nás nevzali, e mu jetě 1.9.11 nebyly 3 roky, po druhé, e jsem s mladím dítětem na RD. No nic no, co se dá dělat, plně chápu, e přednost mají ti, co musí do práce.
Chtěla jsem se zeptat na toto: předpokládám, e ho asi nevezmou ani přítí rok, take půjde jen na rok do kolky do předkoláků. Zajímalo by mě, jestli za ten rok ve kolce "dohoní" ve vem děti, které u do kolky chodily od tří let.
Nemám pedagogické vzdělání, take nevím, co ho mám vechno doma učit.
Napadá mě:
malování různými technikami, stříhání nůkami, lepení
číst pohádky, učit písničky, básničky
naučit ho jíst příborem (zatím se nají jen lící a vidličkou), učit ho hygieně (neumí si utřít p*del)
barvy, ovoce, zelenina (správně roztřídit, co je co), zvířecí rodiny (např. býk, kráva, tele), kde, které zvíře bydlí
Napadá Vás jetě něco?
Na závěr mi promiňte, ale nemůu si to odpustit: straně mě tve, e ho nevzali. Kdyby alespoň do té kolky nechtěl. Ale on tam chce. Jednou se mi dokonce na hřiti připojil ke kolce a chtěl s nimi jít do kolky. Jeho souseda u před rokem do kolky vzali, pořád mu vypráví, jaké je to ve kolce. A on mi pak doma brečí, e tam chce také a kdy u tam půjde, e u je také velký. Je mi z toho na nic.
Není tady
Hrát si takhle doma můete, ale myslím, e třídu plnou dětí to bohuel nenahradí. Zvlá, kdy je malej takový společenský typ. Napadlo mě, jestli nemáte někde poblí DDM (Dům dětí a mládee)? U nás tam teď kromě krouků otevřeli takovou provizorní kolku, právě pro děti, které do té normální nevzali. Je to jenom na dopoledne, svačinu si nosej s sebou, na oběd jdou domů a je jen o něco málo draí, ne normální kolka (asi o dvě stovky). Ale jinak funguje normálně, jako kadá jiná kolka. A výhoda je, e vechny děti chodí domů po o.
Není tady
Jé, to máte dobrý s tou provizorní kolkou. Dnes jsem prolítla internet, kromě soukromých minikolek a soukromých kolek s angličtinou (kolné 5000,- Kč/měsíc a víc) - na co fakt nemáme),jsem nic nenala. Dům dětí a mládee tu také máme, ale ten organizuje jen různé krouky a příměstské dětské tábory. Je tady jetě jeden klub, průběh dne jako ve kolce, ale 50,- Kč/h, kdybych ho tam chtěla dávat kadý den na 4 hodiny, to je 1000,- Kč/týdně. To u vyjde lépe na kolka s angličtinou 5000,- Kč/měsíc celodenní pobyt. Pro porovnání městská kolka 400,-Kč/měsíčně.
Prosím, jestli chodí na babinet nějaké paní učitelky z M, poradíte, jak nejlépe si s dítětem hrát a co s ním procvičovat, aby zas tolik nebyl pozadu za kolkovými dětmi.
Upravil(a) JPMB (18. 4. 2012 18:34)
Není tady
Není tady
http://www.predskolaci.cz/ okoukni zde
díky moc Pavli, fakt super stránky
Není tady
Ono celé to tajemství, jak dostat dítě do kolky je v tom, být u zápisu mezi prvními a dastat se tak do počtu přijatých dětí. Já přihlásila dceru do dvou kolek a přijali ji obě, take jsem si jetě mohla nakonec vybírat.
Není tady
verunka111 napsal(a):
Ono celé to tajemství, jak dostat dítě do kolky je v tom, být u zápisu mezi prvními a dastat se tak do počtu přijatých dětí. Já přihlásila dceru do dvou kolek a přijali ji obě, take jsem si jetě mohla nakonec vybírat.
Ne, to je opravdu nesmysl a takto to fakt nefunguje. Jsou jistá kritéria, podle kterých se berou děti. Přednost mají předkoláci, pak to jsou děti pracujících rodičů (nutno doloit, e matka pracuje - zaila jsem to) a a pak se berou děti dle věku. Bohuel kapacita kolek je velmi malá.
PS : malá vsuvka, mau Ti podpis, přečti si prosím Pravidla serveru, dík.
Není tady
verunka111 napsal(a):
Ono celé to tajemství, jak dostat dítě do kolky je v tom, být u zápisu mezi prvními a dastat se tak do počtu přijatých dětí. Já přihlásila dceru do dvou kolek a přijali ji obě, take jsem si jetě mohla nakonec vybírat.
No, tak u nás to tak bohuel není, bydlíme přímo naproti kolce, stačí přejít silnici (tedy spíe parkovitě). Jetě mi ředitelka říkala: "Jste tu první, budete mít číslo Z2012/001.
Není tady
Moc mě to mrzí, já to taky moc nechápu a mrzí mě, e se takhle "diskriminují" děti, co mají maminky na MD... I kdy na druhou stranu to chápu z pohledu pracujících rodičů, je to začarovaný kruh, nejhorí situace bude v Praze, já jsem měla těstí, ijeme na vesnici a dceru vzali hned minulý rok. Je nadená ze kolky stejně jako tvůj syn, nedovedu si představit, e by tam nebyla...jak tu někdo psal, učit ho můe cokoliv, ale kolektiv dětí mu nenahradí :-) učí se tam tak disciplíny, chování se v kolektivu dětí, společné hry, toleranci ke druhým, půjčování hraček atd.
Moc drím palce, aby kdy by to nevylo jetě letos (třeba najde jetě nějakou kolku, kde by to náhodou vylo) aby to vylo na přítí rok!
Jinak jsem někde četla, e jsou i kolky, kde neberou přednostně děti pracujících nebo starí.
Není tady
JPMB napsal(a):
verunka111 napsal(a):
Ono celé to tajemství, jak dostat dítě do kolky je v tom, být u zápisu mezi prvními a dastat se tak do počtu přijatých dětí. Já přihlásila dceru do dvou kolek a přijali ji obě, take jsem si jetě mohla nakonec vybírat.
No, tak u nás to tak bohuel není, bydlíme přímo naproti kolce, stačí přejít silnici (tedy spíe parkovitě). Jetě mi ředitelka říkala: "Jste tu první, budete mít číslo Z2012/001.
Ano číslo bude mít první, ale i tak se postupuje podle kritérií. A poté se na kolce zveřejní seznap přijatých ale u ne jmena ale čísla která byla přidělena tak jako to je u nás.
Není tady
Milá maminko, i kdyby si dítě sebelépe naučila jíst příborem, utírat si zadek, stříhat nůkami, naučila desítek písniček a básniček nebo nejlepí pohybové sestavy, tak to nejdůleitějí ho nenaučíte a to je právě práci s kolektivem a se svými vrstevníky... Podle měho názoru dnes dětem ve kolce chybí a mají s tím problémy:
1) Poprosit kamaráda o půjčení hračky (něco někdo má, já to chci, musím poprosit)
2) Společná hra s kamarádem a vzájemně se respektovat (dohodnout se, kdo bude mít jakou roli, podřizovat se této roli a roli kamaráda, vzájemně spolupracovat, tolerovat se a odpoutět si)
3) Společně pracovat na nějakém projektu či práci (já to dělám tak, e mám čtyři skupinky dětí po čtyřech dětem, přičem kadé dítě má tři kostičky a společně ve skupinkách staví různé obrazce a předměty, anebo velká čtvrtka, kadé dítě má nějaký materiál a společně tvoří společnou práci). Děti komunikují, ptají se samy sebe, kam co přilepí, zda se to bude vem líbit, jestli by to nelo dát jinam apod.
4) Soutěivost a smířit se s prohrou (různé hry a soutěe, kde se nejen dodrují pravidla, ale musí se v nich umět i prohrávat)
5) výlety, kolky v přírodě, noc ve kolce (dohodnout se s jakým kamarádem chci na výlet, s kým budu sedět, komu dám ochutnat bombón, s kým budu spát na kolce v přírodě, s kým budu ve skupince, vedle koho budu spát a soutěit v noci ve kolce apod.)
6) Vyrovnat se se ikanou a nepřítelem (i kdy se ve kolce učí, e kadý s kadým se kamarádí a měl by se mít rád, tak u ve kolce se objevují známky ikany a dítě, které prostě tomu druhému nesedí. Dítě by měloo řeit, kdy je obětí ikany, na koho se obrátit a jak se chovat a sdílet stejnou místnost s někým, kdo mu nesedí)
Take bojujte o kolu nebo o společnost pro vae dítě. Na Z by pak mohlo být dost nevyrovnané s okolím, spoluáky apod.
Není tady
ucitel_ze_skolky napsal(a):
Milá maminko, i kdyby si dítě sebelépe naučila jíst příborem, utírat si zadek, stříhat nůkami, naučila desítek písniček a básniček nebo nejlepí pohybové sestavy, tak to nejdůleitějí ho nenaučíte a to je právě práci s kolektivem a se svými vrstevníky... Podle měho názoru dnes dětem ve kolce chybí a mají s tím problémy:
1) Poprosit kamaráda o půjčení hračky (něco někdo má, já to chci, musím poprosit)
2) Společná hra s kamarádem a vzájemně se respektovat (dohodnout se, kdo bude mít jakou roli, podřizovat se této roli a roli kamaráda, vzájemně spolupracovat, tolerovat se a odpoutět si)
3) Společně pracovat na nějakém projektu či práci (já to dělám tak, e mám čtyři skupinky dětí po čtyřech dětem, přičem kadé dítě má tři kostičky a společně ve skupinkách staví různé obrazce a předměty, anebo velká čtvrtka, kadé dítě má nějaký materiál a společně tvoří společnou práci). Děti komunikují, ptají se samy sebe, kam co přilepí, zda se to bude vem líbit, jestli by to nelo dát jinam apod.
4) Soutěivost a smířit se s prohrou (různé hry a soutěe, kde se nejen dodrují pravidla, ale musí se v nich umět i prohrávat)
5) výlety, kolky v přírodě, noc ve kolce (dohodnout se s jakým kamarádem chci na výlet, s kým budu sedět, komu dám ochutnat bombón, s kým budu spát na kolce v přírodě, s kým budu ve skupince, vedle koho budu spát a soutěit v noci ve kolce apod.)
6) Vyrovnat se se ikanou a nepřítelem (i kdy se ve kolce učí, e kadý s kadým se kamarádí a měl by se mít rád, tak u ve kolce se objevují známky ikany a dítě, které prostě tomu druhému nesedí. Dítě by měloo řeit, kdy je obětí ikany, na koho se obrátit a jak se chovat a sdílet stejnou místnost s někým, kdo mu nesedí)
Take bojujte o kolu nebo o společnost pro vae dítě. Na Z by pak mohlo být dost nevyrovnané s okolím, spoluáky apod.
Děkuji za příspěvek. Zatím mě to jen mrzelo, e ho nevzali do kolky, po Vaem příspěvku jsem podlehla úplné panice. Kdy ho vezmou přítí rok (od září 2013) bude do kolky chodit dva roky - to mu nestačí, aby se ve, co jste popsal(a) naučil?
Ředitelka v první kolce mi říkala, e jeden rok kolky stačí. Ředitelka v druhé kolce mi říkala, e jeden rok je málo, ale dva roky jsou ji plně dostačující. Tak si z toho vyberte.
Jinak snaím se bojovat. U nás jsou dvě kolky státní, jedna soukromá. V první vzali ze 67 dětí 18, v druhé ze 105 dětí 35. V soukromé brali 15 dětí - tento rok ani zápis neměli, těch 15 dětí vybrali z těch, co nevzali minulý rok. Byla jsem se v té soukromé ptát, ředitelka říkala, e mají zvyovat od září kolné, take kdyby si to někdo rozmyslel, bude na mě myslet (ale kolika lidem to asi takto slíbila?). Jinak se u nás má stavět třetí státní kolka - přijmou 100 dětí. Zápis má být v srpnu. Sice je to na druhé straně města, ale zkusíme to (i kdy zase mají přednost pracující).
Upravil(a) JPMB (3. 5. 2012 8:39)
Není tady
ucitel_ze_skolky napsal(a):
Milá maminko, i kdyby si dítě sebelépe naučila jíst příborem, utírat si zadek, stříhat nůkami, naučila desítek písniček a básniček nebo nejlepí pohybové sestavy, tak to nejdůleitějí ho nenaučíte a to je právě práci s kolektivem a se svými vrstevníky... Podle měho názoru dnes dětem ve kolce chybí a mají s tím problémy:
1) Poprosit kamaráda o půjčení hračky (něco někdo má, já to chci, musím poprosit)
2) Společná hra s kamarádem a vzájemně se respektovat (dohodnout se, kdo bude mít jakou roli, podřizovat se této roli a roli kamaráda, vzájemně spolupracovat, tolerovat se a odpoutět si)
3) Společně pracovat na nějakém projektu či práci (já to dělám tak, e mám čtyři skupinky dětí po čtyřech dětem, přičem kadé dítě má tři kostičky a společně ve skupinkách staví různé obrazce a předměty, anebo velká čtvrtka, kadé dítě má nějaký materiál a společně tvoří společnou práci). Děti komunikují, ptají se samy sebe, kam co přilepí, zda se to bude vem líbit, jestli by to nelo dát jinam apod.
4) Soutěivost a smířit se s prohrou (různé hry a soutěe, kde se nejen dodrují pravidla, ale musí se v nich umět i prohrávat)
5) výlety, kolky v přírodě, noc ve kolce (dohodnout se s jakým kamarádem chci na výlet, s kým budu sedět, komu dám ochutnat bombón, s kým budu spát na kolce v přírodě, s kým budu ve skupince, vedle koho budu spát a soutěit v noci ve kolce apod.)
6) Vyrovnat se se ikanou a nepřítelem (i kdy se ve kolce učí, e kadý s kadým se kamarádí a měl by se mít rád, tak u ve kolce se objevují známky ikany a dítě, které prostě tomu druhému nesedí. Dítě by měloo řeit, kdy je obětí ikany, na koho se obrátit a jak se chovat a sdílet stejnou místnost s někým, kdo mu nesedí)
Take bojujte o kolu nebo o společnost pro vae dítě. Na Z by pak mohlo být dost nevyrovnané s okolím, spoluáky apod.
milý učiteli, i kdy dítě NEBUDE chodit do kolky nebude ít izolované! kamarády, potká na hřiti , pískoviti a kdekoliv jinde. a tam má monost se tyto "dovednosti naučit.
Není tady
Milá maminko, musím Vám troku oponovat. Máte samozřejmě pravdu, ale jaké vědomosti, dovednosti a návyky se na pískoviti někdy děti naučí, tak to byste se divila. Někdy pozoruji, kdy jdu kolem pískovitě, co vechno svým dětem maminky dovolí a upřímně asnu, jak je nechají komunikovat, co je nechají dělat apod. Neříkám, e je kolka dokonalá, ale kdyby jen z poloviny toho, co maminky nechají své děti dělat na pískoviti, učitel dovolil dětem na pískoviti ve kolce, tak dojde k úrazu v horím případě, anebo v tom lepím případě to bude pěkný chaos a zmatek. Proto si myslím, e čím větí skupina dětí různých povah, tím lepí socializace do skupiny a pochopení vztahů. Samozřejmě velká skupina můe být i na tom veřejném pískoviti, jak píete, ale tam se mi to zdá poněkud nekontrolovatelné a pokud je to kontrolovatelné, tak troku jinak, ne si myslím já.
aprill napsal(a):
ucitel_ze_skolky napsal(a):
Milá maminko, i kdyby si dítě sebelépe naučila jíst příborem, utírat si zadek, stříhat nůkami, naučila desítek písniček a básniček nebo nejlepí pohybové sestavy, tak to nejdůleitějí ho nenaučíte a to je právě práci s kolektivem a se svými vrstevníky... Podle měho názoru dnes dětem ve kolce chybí a mají s tím problémy:
1) Poprosit kamaráda o půjčení hračky (něco někdo má, já to chci, musím poprosit)
2) Společná hra s kamarádem a vzájemně se respektovat (dohodnout se, kdo bude mít jakou roli, podřizovat se této roli a roli kamaráda, vzájemně spolupracovat, tolerovat se a odpoutět si)
3) Společně pracovat na nějakém projektu či práci (já to dělám tak, e mám čtyři skupinky dětí po čtyřech dětem, přičem kadé dítě má tři kostičky a společně ve skupinkách staví různé obrazce a předměty, anebo velká čtvrtka, kadé dítě má nějaký materiál a společně tvoří společnou práci). Děti komunikují, ptají se samy sebe, kam co přilepí, zda se to bude vem líbit, jestli by to nelo dát jinam apod.
4) Soutěivost a smířit se s prohrou (různé hry a soutěe, kde se nejen dodrují pravidla, ale musí se v nich umět i prohrávat)
5) výlety, kolky v přírodě, noc ve kolce (dohodnout se s jakým kamarádem chci na výlet, s kým budu sedět, komu dám ochutnat bombón, s kým budu spát na kolce v přírodě, s kým budu ve skupince, vedle koho budu spát a soutěit v noci ve kolce apod.)
6) Vyrovnat se se ikanou a nepřítelem (i kdy se ve kolce učí, e kadý s kadým se kamarádí a měl by se mít rád, tak u ve kolce se objevují známky ikany a dítě, které prostě tomu druhému nesedí. Dítě by měloo řeit, kdy je obětí ikany, na koho se obrátit a jak se chovat a sdílet stejnou místnost s někým, kdo mu nesedí)
Take bojujte o kolu nebo o společnost pro vae dítě. Na Z by pak mohlo být dost nevyrovnané s okolím, spoluáky apod.milý učiteli, i kdy dítě NEBUDE chodit do kolky nebude ít izolované! kamarády, potká na hřiti , pískoviti a kdekoliv jinde. a tam má monost se tyto "dovednosti naučit.
Upravil(a) ucitel_ze_skolky (5. 5. 2012 1:37)
Není tady
Milá maminko, podle mě jsou dostačující právě ty dva roky. Kdy si vezmeme ten rok, tak hned 2 měsíce jsou letní prádzniny, tudí se ten rok zkrátil hned na 10 měsíců. Máme také soboty, neděle, státní svátky, svátky Velikočni, Vánoční apod. Take u z těch 10 měsíců máme jen 8 a půl měsíce kolky. A pokud vezmeme, e Vae dítko bude některé dny stonat, tak pokud to nasčítáme tak to máme 7 a 7 a půl měsíce ve kolce. Take z toho roku (12 měsíců) jak píete, tak zbyde na pobyt ve kolce jen 7 měsíců. Jinak bojujte, podle výzkumů je M nejbezpečnějí místo pro Vae dítě.
JPMB napsal(a):
ucitel_ze_skolky napsal(a):
Milá maminko, i kdyby si dítě sebelépe naučila jíst příborem, utírat si zadek, stříhat nůkami, naučila desítek písniček a básniček nebo nejlepí pohybové sestavy, tak to nejdůleitějí ho nenaučíte a to je právě práci s kolektivem a se svými vrstevníky... Podle měho názoru dnes dětem ve kolce chybí a mají s tím problémy:
1) Poprosit kamaráda o půjčení hračky (něco někdo má, já to chci, musím poprosit)
2) Společná hra s kamarádem a vzájemně se respektovat (dohodnout se, kdo bude mít jakou roli, podřizovat se této roli a roli kamaráda, vzájemně spolupracovat, tolerovat se a odpoutět si)
3) Společně pracovat na nějakém projektu či práci (já to dělám tak, e mám čtyři skupinky dětí po čtyřech dětem, přičem kadé dítě má tři kostičky a společně ve skupinkách staví různé obrazce a předměty, anebo velká čtvrtka, kadé dítě má nějaký materiál a společně tvoří společnou práci). Děti komunikují, ptají se samy sebe, kam co přilepí, zda se to bude vem líbit, jestli by to nelo dát jinam apod.
4) Soutěivost a smířit se s prohrou (různé hry a soutěe, kde se nejen dodrují pravidla, ale musí se v nich umět i prohrávat)
5) výlety, kolky v přírodě, noc ve kolce (dohodnout se s jakým kamarádem chci na výlet, s kým budu sedět, komu dám ochutnat bombón, s kým budu spát na kolce v přírodě, s kým budu ve skupince, vedle koho budu spát a soutěit v noci ve kolce apod.)
6) Vyrovnat se se ikanou a nepřítelem (i kdy se ve kolce učí, e kadý s kadým se kamarádí a měl by se mít rád, tak u ve kolce se objevují známky ikany a dítě, které prostě tomu druhému nesedí. Dítě by měloo řeit, kdy je obětí ikany, na koho se obrátit a jak se chovat a sdílet stejnou místnost s někým, kdo mu nesedí)
Take bojujte o kolu nebo o společnost pro vae dítě. Na Z by pak mohlo být dost nevyrovnané s okolím, spoluáky apod.Děkuji za příspěvek. Zatím mě to jen mrzelo, e ho nevzali do kolky, po Vaem příspěvku jsem podlehla úplné panice. Kdy ho vezmou přítí rok (od září 2013) bude do kolky chodit dva roky - to mu nestačí, aby se ve, co jste popsal(a) naučil?
Ředitelka v první kolce mi říkala, e jeden rok kolky stačí. Ředitelka v druhé kolce mi říkala, e jeden rok je málo, ale dva roky jsou ji plně dostačující. Tak si z toho vyberte.
Jinak snaím se bojovat. U nás jsou dvě kolky státní, jedna soukromá. V první vzali ze 67 dětí 18, v druhé ze 105 dětí 35. V soukromé brali 15 dětí - tento rok ani zápis neměli, těch 15 dětí vybrali z těch, co nevzali minulý rok. Byla jsem se v té soukromé ptát, ředitelka říkala, e mají zvyovat od září kolné, take kdyby si to někdo rozmyslel, bude na mě myslet (ale kolika lidem to asi takto slíbila?). Jinak se u nás má stavět třetí státní kolka - přijmou 100 dětí. Zápis má být v srpnu. Sice je to na druhé straně města, ale zkusíme to (i kdy zase mají přednost pracující).
Není tady