Oznámení

19. dubna : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení!

19. dubna : Obyčejný citrón a jeho netradiční využití beze zbytku. V kuchyni i v domácnosti je skvělý pomocník!

19. dubna : Rodičovství podle zvěrokruhu: Štíři jsou přísní, Panny umí ustoupit.

#51 13. 5. 2012 22:42

Míša Kulička
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 8. 9. 2006
Příspěvky: 16394
Web

Re: Státní maturity

haiel napsal(a):

Jsem si jistá, že drtivá většina ekonomů a jiných odborníků, kteří přivedli hospodaření civilizované společnosti do toho marastu, ve kterém se nyní nachází, má z matematiky, ekonomiky a společenských věd minimálně maturitu skurt

No minimálně za posledních 10 let ve vládě žádný ekonom nebyl ... a o odbornosti většiny poslanců by se též dalo s úspěchem pochybovat ... smile

Myslím, že nelze všechny školy házet do jednoho pytle. Jsou školy, kde se stále memoruje a jsou školy, kde se studenti učí vyhledávat informace a přemýšlet o nich ... a jsou školy, kde se děje to i to ...

Taky hodně záleží na studentech. Mám zkušenost, že dálkaři jsou, aniž by se předmět a obsah výuky lišil, daleko víc tvůrčí, přemýšlí, hledají nová řešení, nové informace ... denňáci raději bezmyšlenkovitě memorují. Určitě je to tím, že dálkaři mají ujasněno co a proč studují, mají cíl ... motivaci ... což denním studentům zjevně chybí.

Někde vedle dala Pandora odkaz na "Bosou univerzitu" ... To je tak úžasný nápad, že i můj drahý skeptický polovička, když se na to dnes díval, prohlásil, že má chu vrátit tituly a jít učit indické babičky stavět solární elektrárny ... smile
Je to přesně o tom, že ti lidé vědí, co a proč potřebují ... nechtějí titul, chtějí mít znalost a dovednost.
U nás je to přesně obráceně.


"Každý něco miluje, třeba jenom chleba." Čögyam Trungpa rinpoče
"Je velký omyl domnívat se, že když lidé ztratí víru, nebudou věřit v nic. Budou věřit v cokoli!" Gilbert Keith Chesterton
“Vede-li tě skuhrající havran, dojdeš k mršině.“ Arabské přísloví

Není tady

 

#52 13. 5. 2012 22:45

haiel
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 2. 4. 2008
Příspěvky: 2960

Re: Státní maturity

Pandorraa napsal(a):

Děvčata v mnohém s vámi souhlasím, jen v jednom jste celkem mimo. A to v tom, že student je napěchován informacemi. To není a když, tak jen na tu jednu chvíli vyzkoušení a nebo písmky. Pak to klidně pustí z hlavy a láduje do sebe další nesmysly, jen aby prošel u nějaké další nesmyslné vědomosní zkoušky. Děcka neumějí samostatně myslet, jen v lepším případě chroustaj info na zkoušky - a něco jim v hlavě pece jen zůstane - v horším případě kopírují z netu a vydávají to pak za svou vlastní práci, což je jim tolerováno.
No to, že umějí anglicky, tak to bych zase taky až tak netvrdila. Někteří dají dohromady gramatický text, ti schopnější se i domluví, ti ostatníé nějak proplouvají.
Je to prostě ještě horší, než to zvenku vypadá....

Já to nechtěla až takhle rozmazávat big_smile
Je to pravda, bohužel, některá studia lze absolvovat, aniž by se student za celé roky dopustil jediné samostatné myšlenky.  A jedná-li se o absolventa pedagogické fakulty, průser se pak v praxi tragicky násobí.  Stačí, když žáček něco, cokoliv, pěkně odříká tak, jak to paniučelka chtěla a fajn, není co řešit big_smile  Čím dál častěji mě napadá, že je to snad něčí zlomyslný záměr a ocitám se na pomezí konspiračních teorií cool

Není tady

 

#53 13. 5. 2012 22:55

haiel
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 2. 4. 2008
Příspěvky: 2960

Re: Státní maturity

Míša Kulička napsal(a):

haiel napsal(a):

Jsem si jistá, že drtivá většina ekonomů a jiných odborníků, kteří přivedli hospodaření civilizované společnosti do toho marastu, ve kterém se nyní nachází, má z matematiky, ekonomiky a společenských věd minimálně maturitu skurt

No minimálně za posledních 10 let ve vládě žádný ekonom nebyl ... a o odbornosti většiny poslanců by se též dalo s úspěchem pochybovat ... smile

Myslím, že nelze všechny školy házet do jednoho pytle. Jsou školy, kde se stále memoruje a jsou školy, kde se studenti učí vyhledávat informace a přemýšlet o nich ... a jsou školy, kde se děje to i to ...

Taky hodně záleží na studentech. Mám zkušenost, že dálkaři jsou, aniž by se předmět a obsah výuky lišil, daleko víc tvůrčí, přemýšlí, hledají nová řešení, nové informace ... denňáci raději bezmyšlenkovitě memorují. Určitě je to tím, že dálkaři mají ujasněno co a proč studují, mají cíl ... motivaci ... což denním studentům zjevně chybí.
Někde vedle dala Pandora odkaz na "Bosou univerzitu" ... To je tak úžasný nápad, že i můj drahý skeptický polovička, když se na to dnes díval, prohlásil, že má chu vrátit tituly a jít učit indické babičky stavět solární elektrárny ... smile
Je to přesně o tom, že ti lidé vědí, co a proč potřebují ... nechtějí titul, chtějí mít znalost a dovednost.
U nás je to přesně obráceně.

Ano, to je pravda.  To, že denním studentům chybí motivace ale není jejich chyba. Oni vidí, jaké mají šance. Dnes tedy "šance".  hmm  Je to tak, jak píše kdesi tuším Liessmann.  Vzdělanost dnes už není něčím jako výtahem do bezpečnějšího světa nebo nějakou pojistkou slušnýho živobytí, dnes už je nutností k tomu, aby se zminimalizovala pravděpodobnost pádu do problémů spojených s nezaměstnaností a potažmo bídou. hmm

Není tady

 

#54 13. 5. 2012 23:00

KALIK
♥♥♥♥♥♥♥
Místo: Město piva
Registrovaný: 9. 1. 2006
Příspěvky: 18071

Re: Státní maturity

haiel napsal(a):

Ano, to je pravda.  To, že denním studentům chybí motivace ale není jejich chyba. Oni vidí, jaké mají šance. Dnes tedy "šance".  hmm  Je to tak, jak píše kdesi tuším Liessmann.  Vzdělanost dnes už není něčím jako výtahem do bezpečnějšího světa nebo nějakou pojistkou slušnýho živobytí, dnes už je nutností k tomu, aby se zminimalizovala pravděpodobnost pádu do problémů spojených s nezaměstnaností a potažmo bídou. hmm

Zcela souhlasím. Ono to souvisí s nedostatkem práce (placené) a následnou inflací vzdělání. Za chvíli budou muset mít metaři vysokou školu, aby je vůbec někdo zaměstnal. To ovšem znamená, že ti bez vejšky budou trvale nezaměstnaní a v pásmu deklasovaných.


Neni nic horšího, než když hlupák dostane myšlenku o které nepochybuje.

Bída a hlad na světě není proto, že nedokážeme nasytit chudé, ale proto, že nedokážeme nasytit bohaté. — Matka Tereza.

Není tady

 

#55 14. 5. 2012 9:08

Míša Kulička
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 8. 9. 2006
Příspěvky: 16394
Web

Re: Státní maturity

haiel napsal(a):

Míša Kulička napsal(a):

haiel napsal(a):

Jsem si jistá, že drtivá většina ekonomů a jiných odborníků, kteří přivedli hospodaření civilizované společnosti do toho marastu, ve kterém se nyní nachází, má z matematiky, ekonomiky a společenských věd minimálně maturitu skurt

No minimálně za posledních 10 let ve vládě žádný ekonom nebyl ... a o odbornosti většiny poslanců by se též dalo s úspěchem pochybovat ... smile

Myslím, že nelze všechny školy házet do jednoho pytle. Jsou školy, kde se stále memoruje a jsou školy, kde se studenti učí vyhledávat informace a přemýšlet o nich ... a jsou školy, kde se děje to i to ...

Taky hodně záleží na studentech. Mám zkušenost, že dálkaři jsou, aniž by se předmět a obsah výuky lišil, daleko víc tvůrčí, přemýšlí, hledají nová řešení, nové informace ... denňáci raději bezmyšlenkovitě memorují. Určitě je to tím, že dálkaři mají ujasněno co a proč studují, mají cíl ... motivaci ... což denním studentům zjevně chybí.
Někde vedle dala Pandora odkaz na "Bosou univerzitu" ... To je tak úžasný nápad, že i můj drahý skeptický polovička, když se na to dnes díval, prohlásil, že má chu vrátit tituly a jít učit indické babičky stavět solární elektrárny ... smile
Je to přesně o tom, že ti lidé vědí, co a proč potřebují ... nechtějí titul, chtějí mít znalost a dovednost.
U nás je to přesně obráceně.

Ano, to je pravda.  To, že denním studentům chybí motivace ale není jejich chyba. Oni vidí, jaké mají šance. Dnes tedy "šance".  hmm  Je to tak, jak píše kdesi tuším Liessmann.  Vzdělanost dnes už není něčím jako výtahem do bezpečnějšího světa nebo nějakou pojistkou slušnýho živobytí, dnes už je nutností k tomu, aby se zminimalizovala pravděpodobnost pádu do problémů spojených s nezaměstnaností a potažmo bídou. hmm

To mi připadá, jako výmluva, Haiel. Vzdělanost by měla především vycházet z touhy něco poznat, něco vědět, něco umět ... Lidé, kteří ji mají spojenou pouze s lepším výdělkem bývají většinou zklamaní, páč o tom to skutečně není. To je přesně ten směr, který míří do slepé uličky.


"Každý něco miluje, třeba jenom chleba." Čögyam Trungpa rinpoče
"Je velký omyl domnívat se, že když lidé ztratí víru, nebudou věřit v nic. Budou věřit v cokoli!" Gilbert Keith Chesterton
“Vede-li tě skuhrající havran, dojdeš k mršině.“ Arabské přísloví

Není tady

 

#56 14. 5. 2012 11:53

Bramborka
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 30. 1. 2007
Příspěvky: 1574

Re: Státní maturity

Já myslím, že studentům obecně chybí požadavky. Že po nich nikdo nic nechce. A po nikom nikdo nic nechce.
Po učitelích nikdo nic nechce, po rodičích nikdo nic nechce, po politicích nikdo nic nechce. Studenti předstírají studium,učitelé předstírají výuku, už dávno před nástupem do školy rodiče předstírali lásku, zájem, .........  Ten zájem je kruciální. Další kruciální je práce, myslím, že taky chybí.
Prostě jedna velká Potěmkinova vesnice. 
Motivace zaměstnaností je možná, ale ke vzdělání, ke studiu myslím, že nedostatečná.
A takové to studium ne pro školu, ale pro život ....... co je to život? Jaký život? Čí život? Kdo to určí? Kdo stanoví životy? Sedění u kompu?  V podstatě teď stačí čtení, počty, uživatelské ovládání Gatesových programů (nebo jak se tomu říká) a schopnost orientace na internetu, k tomu bazální kompjůtrová angličtina. Tohle jako vzdělanost?


Lež se nastoluje jako světový řád.
Franz Kafka

Není tady

 

#57 14. 5. 2012 15:15

haiel
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 2. 4. 2008
Příspěvky: 2960

Re: Státní maturity

Míša Kulička napsal(a):

.....................
To mi připadá, jako výmluva, Haiel. Vzdělanost by měla především vycházet z touhy něco poznat, něco vědět, něco umět ... Lidé, kteří ji mají spojenou pouze s lepším výdělkem bývají většinou zklamaní, páč o tom to skutečně není. To je přesně ten směr, který míří do slepé uličky.

Jedna otázka, Míšo Kuličko. Jakou šanci na získání alespoň špatně placené práce má dnes člověk bez formálního vzdělání?
(Nikde nikoho nezajímá, co znáš. Všude všechny zajímá, máš-li nějakej důležitej papír.)


Ad motivace ke vzdělání – zhruba do předškolního věku jsou všechny děti stejně zvídavé.  Nástupem do školy to na 1. stupni vydrží asi tak menší polovině, později jsou už téměř všichni intoxikovaní stupiditou vzdělávacího systému. Jsou snad děti dnes méně zvídavé než byly v minulosti? Byli jsme méně zvídaví než naši rodiče….?   To, že jim přirozený zájem nevydrží ani do pátý třídy, je jejich vina???   Ráda bych věděla, kde se bere  přesvědčení některých pedagogů o tom, že děti by měly být plny zájmu o všechno, co dotyčný přednáší, aniž by mnoho těch učitelů bylo vůbec schopno udržet alespoň  původní přirozený zájem žáků při životě.  V to, že by mohli rozdmýchat nějaký nový zájem a zapálit děti nadšením pro něco nového, se snad už ani nedoufá. To se podaří  Gatesovi, Zuckerbergovi, sportovcům, hercům atd... smile Kantorům se to z nějakého důvodu nedaří neutral  Kdo by se snažil, že, když má třídu plnou nevychovaných ignoratských drzounů bez špetky zájmu o……….. náplň osnov hmm   Zde se argumentuje výchovou v rodině a já k tomu mám jenom tolik: dítě dnes může mít každý, stačí, když je toho fyzicky schopen (dnes vlastně už nemusí ani to, medicína to umí za něj) jenže dítě vzdělávat, profesionálně vzdělávat, může jen profesionál.  Člověk k tomu spec. školený. A to profesionálně pojaté vzdělávání se úzce pojí s výchovou. Nelze člověka vzdělávat, aniž by byl přitom vychováván. Zdá se, že si učitelé tuto svoji obrovskou moc neuvědomují. Skutečnost je ale jiná – oni za ni nechtějí nést zodpovědnost.  A protože ryba smrdí od hlavy, je společnost zčásti taková, jak ji uplácali laičtí rodičové (ovlivněni učiteli neb i rodiče chodili do školy) a z podstatné části taková, jak ji vzdělali a vychovali pedagogové. 

Ještě jedna otázka. Mᚠdítě – velmi chytré, zvídavé, nadané, rádo se vzdělává, má výborné výsledky….vybere si studijní obor, o němž ty s jistotou víš, že ač v rámci přirozeného záběru tvého děcka, jinak velmi neperspektivní. Jinak řečeno děcko bude vzdělané, ale bez šancí na slušnou práci. A do podnikání nepůjde, protože na to holt nemá vlohy.  Jak ho povedeš, jak usměrníš, čím ho budeš motivovat? Jak ho uchráníš od nepříjemností, které v jeho budoucnosti s tímto spatřuješ?
  Mít za cíl alespoň uspokojivé živobytí je dnes podle Tebe nemístný motiv? V době, kdy vlastně ani není na výběr?   V době, kdy mnohé vysokoškolačky jsou rády za hadr a smeták?  va 
V době, kdy mnohé školy plní funkci jakýchsi hlídáren omladiny, aby se nepotloukala po ulici, páč o práci by nezavadila....aby se tímto alespoň naoko snížila nezaměstnanost.....va

Není tady

 

#58 14. 5. 2012 15:28

haiel
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 2. 4. 2008
Příspěvky: 2960

Re: Státní maturity

Bramborka napsal(a):

Já myslím, že studentům obecně chybí požadavky. Že po nich nikdo nic nechce. A po nikom nikdo nic nechce.
Po učitelích nikdo nic nechce, po rodičích nikdo nic nechce, po politicích nikdo nic nechce. Studenti předstírají studium,učitelé předstírají výuku, už dávno před nástupem do školy rodiče předstírali lásku, zájem, .........  Ten zájem je kruciální. Další kruciální je práce, myslím, že taky chybí.
Prostě jedna velká Potěmkinova vesnice. 
Motivace zaměstnaností je možná, ale ke vzdělání, ke studiu myslím, že nedostatečná.
A takové to studium ne pro školu, ale pro život ....... co je to život? Jaký život? Čí život? Kdo to určí? Kdo stanoví životy? Sedění u kompu?  V podstatě teď stačí čtení, počty, uživatelské ovládání Gatesových programů (nebo jak se tomu říká) a schopnost orientace na internetu, k tomu bazální kompjůtrová angličtina. Tohle jako vzdělanost
?

Bramborko sad sad sad   to, že vystuduješ (vbrzku se tím dokonce i mile zadlužíš) a nenajdeš práci. To, že se něčím vyučíš a nebude o tvé schopnosti zájem. To, že když už práci získáš, netušíš, kdy o ni zase přijdeš. To, že na překvalifikování nebudeš mít podmínky. To, že když mᚠpráci a založíš rodinu, může přijít propouštění, krach firmy, zadlužení…..nemoc dítěte, nemoci starých rodičů a špatně fungující zdravotnictví, nevěra a rozvod, …..to, že když podnikáš, nemᚠmožnost ovlivnit udržitelnost podmínek, to že nikdo, opravdu nikdo není nekonečně flexibilní , nekonečně trpělivý, kreativní a splachovací, to, že když půjdeš k volbám, zvolíš si akorát svého vlastního lapku….to, že není kam utéct, na rozdíl od minulého režimu, protože všude je to stejné…..to je ten život, na který ten člověk není z té školy připravený. Ne, že vysedává u kompu. Závisláctví a apatie jakéhokoliv druhu už je jen důsledkem nemocné společnosti.  A jak už jsem psala teďka Kuličce, společnost je taková, jací jsou lidé a lidé jsou tací, jak je upiplali rodiče a jak měli možnost tuto upiplanost usměrnit profesionálové – pedagogové a vzdělavatelé a potažmo vychovatelé, s nimiž koneckonců mladý člověk tráví více času než s vlastními rodiči.  Oni jsou těmi, kdo mají na stav společnosti ten nejpodstatnější a největší vliv.  A tedy také největší odpovědnost. Protože kdo jiný má takový vliv?  Je vůbec někdo, kdo má větší vliv? Ekonomové? Umělci? Sportovci? Politici? Kuchaři? Doktoři? Papež?  Kdo kurňa, kdo má větší vliv než kantoři??? Všichni, úplně všichni procházeli rukama profesionálních vzdělavatelů ! 
  S čím jde člověk studovat pedák? S tím, že jinam by ho nevzali? S tím, že bude mít prázdniny? S tím, že  bude mít stálý plat?  S tím, že někdo shora se postará o to, aby se mu dobře učilo a že rodiče se postarají o to, aby rozjívená děátka jim tu selanku nekazila? Jistě ne, že? Tak s čím, kurňa??? Jak se hodnotí a jak formují vlohy a schopnosti těch budoucích vzdělavatelů? Jak? podle čeho? Podle toho, jestli je schopen se našprtat na zkoušky? grater

Upravil(a) haiel (14. 5. 2012 15:31)

Není tady

 

#59 14. 5. 2012 15:45

Míša Kulička
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 8. 9. 2006
Příspěvky: 16394
Web

Re: Státní maturity

haiel napsal(a):

Ještě jedna otázka. Mᚠdítě – velmi chytré, zvídavé, nadané, rádo se vzdělává, má výborné výsledky….vybere si studijní obor, o němž ty s jistotou víš, že ač v rámci přirozeného záběru tvého děcka, jinak velmi neperspektivní. Jinak řečeno děcko bude vzdělané, ale bez šancí na slušnou práci. A do podnikání nepůjde, protože na to holt nemá vlohy.  Jak ho povedeš, jak usměrníš, čím ho budeš motivovat? Jak ho uchráníš od nepříjemností, které v jeho budoucnosti s tímto spatřuješ?
  Mít za cíl alespoň uspokojivé živobytí je dnes podle Tebe nemístný motiv? V době, kdy vlastně ani není na výběr?   V době, kdy mnohé vysokoškolačky jsou rády za hadr a smeták?  va 
V době, kdy mnohé školy plní funkci jakýchsi hlídáren omladiny, aby se nepotloukala po ulici, páč o práci by nezavadila....aby se tímto alespoň naoko snížila nezaměstnanost.....va

Ani nevíš, jak jsi se trefila smile

Mám dítě, které, ač bylo na ZŠ hvězdou matematických, chemických a fyzikálních olympiád, udělalo z hecu  talentovky na střední uměleckou školu ... čímž pádem znalosti z oborů, které jí do té doby nečinily problém a dávaly předpoklad, že by na trhu práce jednou mohla být žádaným odborníkem technického zaměření, poněkud zakrněly ... co mohu dělat? Nic, jsem rodič, podpora ... ale život jí lajnovat nehodlám - nepříjemnosti částečně vítám, protože právě ty ji formují a motivují - daleko lépe, než bych to dělala já sama. A ano, i na ten hadr a smeták došlo. Dělá nám v práci uklízečku ... tedy při studiu ... naštěstí ví, čeho chce dosáhnout a jde si za tím ... a kupodivu dnes dokáže zúročit i ty výtvarné znalosti, které získala na SŠ ... a začíná tvořit a prodávat ... sama. Já proto nemusím hnout prstem. Je přece dospělá.

No co tím chci říct. Někdy je lepší pustit tu ruku, za kterou své ratolesti držíme a nechat je, aby si nabily šňupáček. A budeme se divit, jak najednou umí zabrat bez motivace a násilného směřování. Právě taková děcka jsem měla mezi dálkaři a byla radost je učit. smile


"Každý něco miluje, třeba jenom chleba." Čögyam Trungpa rinpoče
"Je velký omyl domnívat se, že když lidé ztratí víru, nebudou věřit v nic. Budou věřit v cokoli!" Gilbert Keith Chesterton
“Vede-li tě skuhrající havran, dojdeš k mršině.“ Arabské přísloví

Není tady

 

#60 14. 5. 2012 16:04

PavlaH
♥♥♥♥♥♥♥
Místo: MB
Registrovaný: 9. 4. 2006
Příspěvky: 5296

Re: Státní maturity

Bramborko, zas takhle hrůzné to opravdu není....


Život je nejkrásnější odpověď na všechny otázky.

Není tady

 

#61 14. 5. 2012 16:09

PavlaH
♥♥♥♥♥♥♥
Místo: MB
Registrovaný: 9. 4. 2006
Příspěvky: 5296

Re: Státní maturity

haiel, a víš kde ztroskotává osobně moje přemýšlení o pedagogice a jejích možnostech? Nakolik jsem schopná ovlivnit hodnoty, se kterými děti do školy přicházejí, které se zásadně liší od hodnot mých, možná i společenských, když děti ani rodiče změnu nechtějí a situace jim vyhovuje jaká je a v podstatě mají pravdu. Oni na tom v současném stylu doby vydělávaj,í i když většina jejich okolí je totálně zpruzená.


Život je nejkrásnější odpověď na všechny otázky.

Není tady

 

#62 14. 5. 2012 16:10

haiel
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 2. 4. 2008
Příspěvky: 2960

Re: Státní maturity

Míša Kulička napsal(a):

................Ani nevíš, jak jsi se trefila smile

Mám dítě, které, ač bylo na ZŠ hvězdou matematických, chemických a fyzikálních olympiád, udělalo z hecu  talentovky na střední uměleckou školu ... čímž pádem znalosti z oborů, které jí do té doby nečinily problém a dávaly předpoklad, že by na trhu práce jednou mohla být žádaným odborníkem technického zaměření, poněkud zakrněly ... co mohu dělat? Nic, jsem rodič, podpora ... ale život jí lajnovat nehodlám - nepříjemnosti částečně vítám, protože právě ty ji formují a motivují - daleko lépe, než bych to dělala já sama. A ano, i na ten hadr a smeták došlo. Dělá nám v práci uklízečku ... tedy při studiu ... naštěstí ví, čeho chce dosáhnout a jde si za tím ... a kupodivu dnes dokáže zúročit i ty výtvarné znalosti, které získala na SŠ ... a začíná tvořit a prodávat ... sama. Já proto nemusím hnout prstem. Je přece dospělá.

No co tím chci říct. Někdy je lepší pustit tu ruku, za kterou své ratolesti držíme a nechat je, aby si nabily šňupáček. A budeme se divit, jak najednou umí zabrat bez motivace a násilného směřování. Právě taková děcka jsem měla mezi dálkaři a byla radost je učit. smile

Inu….nakolik jsem se doopravdy trefila, to já nemohu zhodnotit, to víš sama nejlíp smile

Proč mám pocit, že mi podsouvᚠcosi o násilném směřování? neutral   Řeč byla o reálných šancích na uplatnění versus motivace ke vzdělání. Ty trvᚠna tom, že motivací by měla být výhradně touha po poznání a vzdělání. Já si myslím, že to nestačí, protože člověk holt musí být také něčím živ.  Což mi nakonec potvrzuješ příběhem dcery.  Tak jaképak násilné směřování?
Jasně, že dálkaři jsou víc v obraze. Jsou většinou starší, zkušenější, nějakou práci už většinou mají nebo jim vbrzku něco kyne, to je pak do života hnedle jinačí chu.  Vědí, proč a co je třeba se naučit.  Anebo jsou jenom rádi, že si můžou odpočinout ve škole smile

Není tady

 

#63 14. 5. 2012 16:13

Bramborka
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 30. 1. 2007
Příspěvky: 1574

Re: Státní maturity

Haiel, já ti v tomhle rozumím! Moji oba stařičcí rodiče učili a učí, záleží jim na tom. Jsou a byli s establišmentem (včetně pedagogického) v konfliktu téměř permanentním.
S kantory je to téměř stejné, jako s policajty a politiky podle Raymonda Chandlera, měli by to být ti nejlepší ze všech. Na rozdíl od práce politiků a policistů si myslím, že na téhle práci je něco, co takové lidi může lákat.
Vůbec si nejsem jistá, podle čeho by se měl hodnotit pedagog, myslím, že různé hodnotící systémy vznikly a některé nebyly blbé.
Přesto, protože moje dcera absolvovala prestižní střední školu založenou "novými pedagogy" vím, že většina věcí, jež jsou ve směrnicích, osnovách a návrzích nakonec, v reálu, vůbec nejsou důležité. Jenomže to už nikdo neví. Důležitý je zájem, vášeň, nadšení,l laskavost, nasazení, pracovitost, vytrvalost, otevřenost, nepředpojatost, sebevědomí, charakter.
Na život nebudou dostatečně připraveni nikdy. Na ten se připravují jeho žitím.
Takže bych, bez ohledu na budoucí zaměstnání, dopřála dětem skutečné vzdělání. Čili aby se věnovaly oboru, v němž lze něčeho takového skutečně dosáhnout. Aby tam existovali lidé, kteří mají erudici, které to zajímá, aby získaly nějaké dovednosti.
A pokud jde o dejme tomu studium pedagogiky, a studují to, co milují. Pokud milují dejme tomu ruštinu, tak a studují ruštinu, i když o tu třeba teď není zájem.
Vryp v mém mozku a charakteru zanechali jen ti, kteří milovali svůj obor, kteří ho považovali za životně důležitý. I když jsme se jim tehdy smáli .........
Ono je nakonec jedno, čím se budou živit, když to nebudou sviňárny a ony budou sto poznat, že jsou nebo nejsou.
A to vzdělání myslím si, je pro život k tomu, aby ho měly a aby to poznaly. Ne aby ho používaly v běžném zaměstnání. To by si ta škola pořád jen honila ocas.


Lež se nastoluje jako světový řád.
Franz Kafka

Není tady

 

#64 14. 5. 2012 16:20

haiel
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 2. 4. 2008
Příspěvky: 2960

Re: Státní maturity

PavlaH napsal(a):

haiel, a víš kde ztroskotává osobně moje přemýšlení o pedagogice a jejích možnostech? Nakolik jsem schopná ovlivnit hodnoty, se kterými děti do školy přicházejí, které se zásadně liší od hodnot mých, možná i společenských, když děti ani rodiče změnu nechtějí a situace jim vyhovuje jaká je a v podstatě mají pravdu. Oni na tom v současném stylu doby vydělávaj,í i když většina jejich okolí je totálně zpruzená.

Jasně, ztroskotává na tom, s čím byli ztotožněni a jaké páky a schopnosti měli ti, kdož se zásadně podíleli na výchově lidí, kteří se dnes nechcou rýmovat s Tvými hodnotami.  A oni byli taky někým vychovávaní a vzdělávaní a tamti před nimi taky a ti ještě před nimi taky..... ........
a o Komenském se děti učí, kdy se narodil, co napsal a kdy umřel hmm
Tož tak smile

Není tady

 

#65 14. 5. 2012 16:37

haiel
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 2. 4. 2008
Příspěvky: 2960

Re: Státní maturity

Bramborka napsal(a):

Haiel, já ti v tomhle rozumím! Moji oba stařičcí rodiče učili a učí, záleží jim na tom. Jsou a byli s establišmentem (včetně pedagogického) v konfliktu téměř permanentním.
S kantory je to téměř stejné, jako s policajty a politiky podle Raymonda Chandlera, měli by to být ti nejlepší ze všech. Na rozdíl od práce politiků a policistů si myslím, že na téhle práci je něco, co takové lidi může lákat.
Vůbec si nejsem jistá, podle čeho by se měl hodnotit pedagog, myslím, že různé hodnotící systémy vznikly a některé nebyly blbé.
Přesto, protože moje dcera absolvovala prestižní střední školu založenou "novými pedagogy" vím, že většina věcí, jež jsou ve směrnicích, osnovách a návrzích nakonec, v reálu, vůbec nejsou důležité. Jenomže to už nikdo neví. Důležitý je zájem, vášeň, nadšení,l laskavost, nasazení, pracovitost, vytrvalost, otevřenost, nepředpojatost, sebevědomí, charakter.
Na život nebudou dostatečně připraveni nikdy. Na ten se připravují jeho žitím.
Takže bych, bez ohledu na budoucí zaměstnání, dopřála dětem skutečné vzdělání. Čili aby se věnovaly oboru, v němž lze něčeho takového skutečně dosáhnout. Aby tam existovali lidé, kteří mají erudici, které to zajímá, aby získaly nějaké dovednosti.
A pokud jde o dejme tomu studium pedagogiky, a studují to, co milují. Pokud milují dejme tomu ruštinu, tak a studují ruštinu, i když o tu třeba teď není zájem.
Vryp v mém mozku a charakteru zanechali jen ti, kteří milovali svůj obor, kteří ho považovali za životně důležitý. I když jsme se jim tehdy smáli .........
Ono je nakonec jedno, čím se budou živit, když to nebudou sviňárny a ony budou sto poznat, že jsou nebo nejsou.
A to vzdělání myslím si, je pro život k tomu, aby ho měly a aby to poznaly. Ne aby ho používaly v běžném zaměstnání. To by si ta škola pořád jen honila ocas.

To je ono, Bramborko, krásně jsi to popsala.  Jen je strašně smutné, že ti nejlepší mají dnes šanci zanechat přinejlepším  ten vryp v mozku a charakteru. Ono je to v praktickém životě mnohdy.....nedostačující.  Osobnost kantora, jeho způsob vedení, jeho nasazení...to všechno buď nestačí anebo je takových strašně málo. Proto vidím jako klíčové vytvořit nějaký funkční systém, který umožní, aby jich bylo co nejvíc smile  A kdo by ho měl vytvořit?? Odpovím si sama big_smile kurňa ti nejlepší kantoři by ho měli vytvořit!!!  Včera bylo pozdě. hmm

Není tady

 

#66 14. 5. 2012 17:32

Ziki
♥♥♥♥♥--
Registrovaný: 19. 3. 2012
Příspěvky: 650

Re: Státní maturity

haiel napsal(a):

Míša Kulička napsal(a):

................Ani nevíš, jak jsi se trefila smile

Mám dítě, které, ač bylo na ZŠ hvězdou matematických, chemických a fyzikálních olympiád, udělalo z hecu  talentovky na střední uměleckou školu ... čímž pádem znalosti z oborů, které jí do té doby nečinily problém a dávaly předpoklad, že by na trhu práce jednou mohla být žádaným odborníkem technického zaměření, poněkud zakrněly ... co mohu dělat? Nic, jsem rodič, podpora ... ale život jí lajnovat nehodlám - nepříjemnosti částečně vítám, protože právě ty ji formují a motivují - daleko lépe, než bych to dělala já sama. A ano, i na ten hadr a smeták došlo. Dělá nám v práci uklízečku ... tedy při studiu ... naštěstí ví, čeho chce dosáhnout a jde si za tím ... a kupodivu dnes dokáže zúročit i ty výtvarné znalosti, které získala na SŠ ... a začíná tvořit a prodávat ... sama. Já proto nemusím hnout prstem. Je přece dospělá.

No co tím chci říct. Někdy je lepší pustit tu ruku, za kterou své ratolesti držíme a nechat je, aby si nabily šňupáček. A budeme se divit, jak najednou umí zabrat bez motivace a násilného směřování. Právě taková děcka jsem měla mezi dálkaři a byla radost je učit. smile

Inu….nakolik jsem se doopravdy trefila, to já nemohu zhodnotit, to víš sama nejlíp smile

Proč mám pocit, že mi podsouvᚠcosi o násilném směřování? neutral   Řeč byla o reálných šancích na uplatnění versus motivace ke vzdělání. Ty trvᚠna tom, že motivací by měla být výhradně touha po poznání a vzdělání. Já si myslím, že to nestačí, protože člověk holt musí být také něčím živ.  Což mi nakonec potvrzuješ příběhem dcery.  Tak jaképak násilné směřování?
Jasně, že dálkaři jsou víc v obraze. Jsou většinou starší, zkušenější, nějakou práci už většinou mají nebo jim vbrzku něco kyne, to je pak do života hnedle jinačí chu.  Vědí, proč a co je třeba se naučit.  Anebo jsou jenom rádi, že si můžou odpočinout ve škole smile

Já jsem měla v práci dvě kolegyně,které si dálkově doplňovaly vzdělání čistě kvůli lepšímu uplatnění. Sestra mojí kamarádky má střední školu a dělá stejnou práci jako její předchůdkyně s vš,a stejně kvalitně,ale s o dost nižším platem..a šéfová jí řekla,že dokud bude jen sš,tak to tak bude,bez ohledu na cokoli ostatního.


Opravdový přítel je ten, který první přijde, když celý svět odejde.

Není tady

 

#67 14. 5. 2012 21:30

Pandorraa
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 9. 1. 2006
Příspěvky: 21400
Web

Re: Státní maturity

haiel napsal(a):

V době, kdy mnohé školy plní funkci jakýchsi hlídáren omladiny, aby se nepotloukala po ulici, páč o práci by nezavadila....aby se tímto alespoň naoko snížila nezaměstnanost.....va

No...v prváku střední školy nezřídka sedí 20 - 22ti letý student a předstírá touhu po vzdělání.... přitom má už jednu maturitu v kapse a nejde o nic jiného než o výše zmíněné...
Nu a kantoři?
Stávají se z nich úředníci běhající z jednoho nesmyslnmého školení na druhé, každá změna mimistra, což se děje v průměru jednou za dvanáct měsíců, znamená nové požadavky, představy, tabulky, dotazníky, výkazy....
Na učení a výchovu už nezbývá moc času.
Blbadlo non plus ultra.


Co je dovoleno bohovi, není dovoleno volovi.

Pomluvy vymýšlejí závistivci, šíří je blbci a věří jim jen idioti.

Není tady

 

#68 14. 5. 2012 21:35

Pandorraa
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 9. 1. 2006
Příspěvky: 21400
Web

Re: Státní maturity

haiel napsal(a):

S čím jde člověk studovat pedák? S tím, že jinam by ho nevzali? S tím, že bude mít prázdniny? S tím, že  bude mít stálý plat?  S tím, že někdo shora se postará o to, aby se mu dobře učilo a že rodiče se postarají o to, aby rozjívená děátka jim tu selanku nekazila? Jistě ne, že? Tak s čím, kurňa??? Jak se hodnotí a jak formují vlohy a schopnosti těch budoucích vzdělavatelů? Jak? podle čeho? Podle toho, jestli je schopen se našprtat na zkoušky? grater

Tak začíná s iluzemi, končí ve tvrdé realitě...
Proto jsem taky školu před dvaceti lety opustila.
A když se do ní na chvíli na skok vrátím, vyvolám stejný odpor jak u studentů, tak kolegů - dovolujui si po nich totiž chtít, aby samostatně mysleli... Nu, když jsem tam na skok, tak si to dovolit můžu wink


Co je dovoleno bohovi, není dovoleno volovi.

Pomluvy vymýšlejí závistivci, šíří je blbci a věří jim jen idioti.

Není tady

 

#69 14. 5. 2012 21:43

Pandorraa
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 9. 1. 2006
Příspěvky: 21400
Web

Re: Státní maturity

haiel napsal(a):

Jasně, že dálkaři jsou víc v obraze. Jsou většinou starší, zkušenější, nějakou práci už většinou mají nebo jim vbrzku něco kyne, to je pak do života hnedle jinačí chu.  Vědí, proč a co je třeba se naučit.  Anebo jsou jenom rádi, že si můžou odpočinout ve škole smile

Obecně nejsou, větší motivaci vzdělávat se a poznávat nemají, do školy si přišli hlavně pro papír a snaží se to nějak "přetrpět a očurat" stejně jako deňáci.

Prostě jak kde, nedá se zevšeobecňovat.


Co je dovoleno bohovi, není dovoleno volovi.

Pomluvy vymýšlejí závistivci, šíří je blbci a věří jim jen idioti.

Není tady

 

#70 14. 5. 2012 21:48

Pandorraa
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 9. 1. 2006
Příspěvky: 21400
Web

Re: Státní maturity

haiel napsal(a):

Bramborka napsal(a):

Haiel, já ti v tomhle rozumím! Moji oba stařičcí rodiče učili a učí, záleží jim na tom. Jsou a byli s establišmentem (včetně pedagogického) v konfliktu téměř permanentním.
S kantory je to téměř stejné, jako s policajty a politiky podle Raymonda Chandlera, měli by to být ti nejlepší ze všech. Na rozdíl od práce politiků a policistů si myslím, že na téhle práci je něco, co takové lidi může lákat.
Vůbec si nejsem jistá, podle čeho by se měl hodnotit pedagog, myslím, že různé hodnotící systémy vznikly a některé nebyly blbé.
Přesto, protože moje dcera absolvovala prestižní střední školu založenou "novými pedagogy" vím, že většina věcí, jež jsou ve směrnicích, osnovách a návrzích nakonec, v reálu, vůbec nejsou důležité. Jenomže to už nikdo neví. Důležitý je zájem, vášeň, nadšení,l laskavost, nasazení, pracovitost, vytrvalost, otevřenost, nepředpojatost, sebevědomí, charakter.
Na život nebudou dostatečně připraveni nikdy. Na ten se připravují jeho žitím.
Takže bych, bez ohledu na budoucí zaměstnání, dopřála dětem skutečné vzdělání. Čili aby se věnovaly oboru, v němž lze něčeho takového skutečně dosáhnout. Aby tam existovali lidé, kteří mají erudici, které to zajímá, aby získaly nějaké dovednosti.
A pokud jde o dejme tomu studium pedagogiky, a studují to, co milují. Pokud milují dejme tomu ruštinu, tak a studují ruštinu, i když o tu třeba teď není zájem.
Vryp v mém mozku a charakteru zanechali jen ti, kteří milovali svůj obor, kteří ho považovali za životně důležitý. I když jsme se jim tehdy smáli .........
Ono je nakonec jedno, čím se budou živit, když to nebudou sviňárny a ony budou sto poznat, že jsou nebo nejsou.
A to vzdělání myslím si, je pro život k tomu, aby ho měly a aby to poznaly. Ne aby ho používaly v běžném zaměstnání. To by si ta škola pořád jen honila ocas.

To je ono, Bramborko, krásně jsi to popsala.  Jen je strašně smutné, že ti nejlepší mají dnes šanci zanechat přinejlepším  ten vryp v mozku a charakteru. Ono je to v praktickém životě mnohdy.....nedostačující.  Osobnost kantora, jeho způsob vedení, jeho nasazení...to všechno buď nestačí anebo je takových strašně málo. Proto vidím jako klíčové vytvořit nějaký funkční systém, který umožní, aby jich bylo co nejvíc smile  A kdo by ho měl vytvořit?? Odpovím si sama big_smile kurňa ti nejlepší kantoři by ho měli vytvořit!!!  Včera bylo pozdě. hmm

Ti nejlepší kantoři jsou obyčejně ve škole za podivíny....považte: mají rádi svou práci a světe div se, mají rádi děti!
V poslední době mi to tak příjde víc a víc... Doufám, že jsem jen "škarohlídská" a není to tak smile


Co je dovoleno bohovi, není dovoleno volovi.

Pomluvy vymýšlejí závistivci, šíří je blbci a věří jim jen idioti.

Není tady

 

#71 14. 5. 2012 22:10

Judyna
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 13. 5. 2006
Příspěvky: 18224

Re: Státní maturity

Pandorraa napsal(a):

haiel napsal(a):

V době, kdy mnohé školy plní funkci jakýchsi hlídáren omladiny, aby se nepotloukala po ulici, páč o práci by nezavadila....aby se tímto alespoň naoko snížila nezaměstnanost.....va

No...v prváku střední školy nezřídka sedí 20 - 22ti letý student a předstírá touhu po vzdělání.... přitom má už jednu maturitu v kapse a nejde o nic jiného než o výše zmíněné...
Nu a kantoři?
Stávají se z nich úředníci běhající z jednoho nesmyslnmého školení na druhé, každá změna mimistra, což se děje v průměru jednou za dvanáct měsíců, znamená nové požadavky, představy, tabulky, dotazníky, výkazy....
Na učení a výchovu už nezbývá moc času.
Blbadlo non plus ultra.

Přesně popsáno.


Jakmile si uvědomíš svoji pravou hodnotu, bude se okolo tebe točit celý svět.
Rozhodnutí osvobozuje.

Není tady

 

#72 15. 5. 2012 15:01

Míša Kulička
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 8. 9. 2006
Příspěvky: 16394
Web

Re: Státní maturity

Pandorraa napsal(a):

haiel napsal(a):

Jasně, že dálkaři jsou víc v obraze. Jsou většinou starší, zkušenější, nějakou práci už většinou mají nebo jim vbrzku něco kyne, to je pak do života hnedle jinačí chu.  Vědí, proč a co je třeba se naučit.  Anebo jsou jenom rádi, že si můžou odpočinout ve škole smile

Obecně nejsou, větší motivaci vzdělávat se a poznávat nemají, do školy si přišli hlavně pro papír a snaží se to nějak "přetrpět a očurat" stejně jako deňáci.

Prostě jak kde, nedá se zevšeobecňovat.

Záleží na předmětu, který učíš. V odborných předmětech makají jak fretky, protože ví, že bez znalosti oboru by byli namydlení papír nepapír ... proto má "bosá univerzita" takový úspěch. Učí to, co lidi potřebují vědět. smile

Haiel, četlas Martina Edena? London tam má velmi dobře popsáno, za jakých okolností člověk sám od sebe studuje společenskovědní obory ... teprve až sám zjistí, že i to k životu potřebuje ... a teprve pak také chápe, co se to vlastně učí ... zatímco u nás to do studentů lijeme pod tlakem, aniž by chápali jediný důvod, proč, takže jen bezmyšlenkovitě memorují ... v lepším případě.

Upravil(a) Míša Kulička (15. 5. 2012 15:02)


"Každý něco miluje, třeba jenom chleba." Čögyam Trungpa rinpoče
"Je velký omyl domnívat se, že když lidé ztratí víru, nebudou věřit v nic. Budou věřit v cokoli!" Gilbert Keith Chesterton
“Vede-li tě skuhrající havran, dojdeš k mršině.“ Arabské přísloví

Není tady

 

#73 15. 5. 2012 15:14

Judyna
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 13. 5. 2006
Příspěvky: 18224

Re: Státní maturity

Bohužel, co já mám zkušenost, tak právě v těch odborných předmětech se to změnilo. Dříve to tak bylo - i když jinak jim učení moc nešlo, v odbornýchpředmětech i excelovali. Nyní se jim nechce učit ani pracovat. Oni si dnes téměř všichni myslí, že budou manažeři. Mluvím o deňácích a i tym jsou samozřejmě světlé výjimky.


Jakmile si uvědomíš svoji pravou hodnotu, bude se okolo tebe točit celý svět.
Rozhodnutí osvobozuje.

Není tady

 

#74 9. 6. 2012 11:23

holcina
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 30. 10. 2009
Příspěvky: 4292

Re: Státní maturity

Státní maturita mě opět naštvala. Dcera má 11 dní po ústní zkoušce a neví výsledky písemných prací. Děsný systém

Není tady

 

#75 10. 6. 2012 19:10

Judyna
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 13. 5. 2006
Příspěvky: 18224

Re: Státní maturity

"......Ministr školství Petr Fiala dnes šéfa Cermatu odvolal. To byl dlouho očekávaný, samozřejmý krok. Nejde vlastně o Cermat, nejde o jeho suverénního šéfa Pavla Zeleného, jde o ty, kteří to připustili. O všecky ty ministry a pseudoministry školství, kteří podporují nepromyšlené změny, experimenty s mladými lidmi, šílenou vášeň testovací, absurdní vysoké školy atd. Jde o to, že ve vládě Petra Nečase (ODS) mohl sedět Josef Dobeš (VV). Nikoli jako vězeňský psycholog, ale jako ministr školství.."

http://www.tyden.cz/rubriky/nazory/glos … 36879.html


Jakmile si uvědomíš svoji pravou hodnotu, bude se okolo tebe točit celý svět.
Rozhodnutí osvobozuje.

Není tady

 
NÁŠ TIP:

Zápatí

Powered by PunBB 1.2.24c
© Copyright 2002–2008 Rickard Andersson
Content © Copyright 2000–2016 SAMI spol. s r.o.
Ochrana osobních údajů