14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
haiel napsal(a):
Jsem si jistá, e drtivá větina ekonomů a jiných odborníků, kteří přivedli hospodaření civilizované společnosti do toho marastu, ve kterém se nyní nachází, má z matematiky, ekonomiky a společenských věd minimálně maturitu
No minimálně za posledních 10 let ve vládě ádný ekonom nebyl ... a o odbornosti větiny poslanců by se té dalo s úspěchem pochybovat ...
Myslím, e nelze vechny koly házet do jednoho pytle. Jsou koly, kde se stále memoruje a jsou koly, kde se studenti učí vyhledávat informace a přemýlet o nich ... a jsou koly, kde se děje to i to ...
Taky hodně záleí na studentech. Mám zkuenost, e dálkaři jsou, ani by se předmět a obsah výuky liil, daleko víc tvůrčí, přemýlí, hledají nová řeení, nové informace ... denňáci raději bezmylenkovitě memorují. Určitě je to tím, e dálkaři mají ujasněno co a proč studují, mají cíl ... motivaci ... co denním studentům zjevně chybí.
Někde vedle dala Pandora odkaz na "Bosou univerzitu" ... To je tak úasný nápad, e i můj drahý skeptický polovička, kdy se na to dnes díval, prohlásil, e má chu vrátit tituly a jít učit indické babičky stavět solární elektrárny ...
Je to přesně o tom, e ti lidé vědí, co a proč potřebují ... nechtějí titul, chtějí mít znalost a dovednost.
U nás je to přesně obráceně.
Není tady
Pandorraa napsal(a):
Děvčata v mnohém s vámi souhlasím, jen v jednom jste celkem mimo. A to v tom, e student je napěchován informacemi. To není a kdy, tak jen na tu jednu chvíli vyzkouení a nebo písmky. Pak to klidně pustí z hlavy a láduje do sebe dalí nesmysly, jen aby proel u nějaké dalí nesmyslné vědomosní zkouky. Děcka neumějí samostatně myslet, jen v lepím případě chroustaj info na zkouky - a něco jim v hlavě pece jen zůstane - v horím případě kopírují z netu a vydávají to pak za svou vlastní práci, co je jim tolerováno.
No to, e umějí anglicky, tak to bych zase taky a tak netvrdila. Někteří dají dohromady gramatický text, ti schopnějí se i domluví, ti ostatníé nějak proplouvají.
Je to prostě jetě horí, ne to zvenku vypadá....
Já to nechtěla a takhle rozmazávat
Je to pravda, bohuel, některá studia lze absolvovat, ani by se student za celé roky dopustil jediné samostatné mylenky. A jedná-li se o absolventa pedagogické fakulty, průser se pak v praxi tragicky násobí. Stačí, kdy áček něco, cokoliv, pěkně odříká tak, jak to paniučelka chtěla a fajn, není co řeit Čím dál častěji mě napadá, e je to snad něčí zlomyslný záměr a ocitám se na pomezí konspiračních teorií
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
haiel napsal(a):
Jsem si jistá, e drtivá větina ekonomů a jiných odborníků, kteří přivedli hospodaření civilizované společnosti do toho marastu, ve kterém se nyní nachází, má z matematiky, ekonomiky a společenských věd minimálně maturitu
No minimálně za posledních 10 let ve vládě ádný ekonom nebyl ... a o odbornosti větiny poslanců by se té dalo s úspěchem pochybovat ...
Myslím, e nelze vechny koly házet do jednoho pytle. Jsou koly, kde se stále memoruje a jsou koly, kde se studenti učí vyhledávat informace a přemýlet o nich ... a jsou koly, kde se děje to i to ...
Taky hodně záleí na studentech. Mám zkuenost, e dálkaři jsou, ani by se předmět a obsah výuky liil, daleko víc tvůrčí, přemýlí, hledají nová řeení, nové informace ... denňáci raději bezmylenkovitě memorují. Určitě je to tím, e dálkaři mají ujasněno co a proč studují, mají cíl ... motivaci ... co denním studentům zjevně chybí.
Někde vedle dala Pandora odkaz na "Bosou univerzitu" ... To je tak úasný nápad, e i můj drahý skeptický polovička, kdy se na to dnes díval, prohlásil, e má chu vrátit tituly a jít učit indické babičky stavět solární elektrárny ...
Je to přesně o tom, e ti lidé vědí, co a proč potřebují ... nechtějí titul, chtějí mít znalost a dovednost.
U nás je to přesně obráceně.
Ano, to je pravda. To, e denním studentům chybí motivace ale není jejich chyba. Oni vidí, jaké mají ance. Dnes tedy "ance". Je to tak, jak píe kdesi tuím Liessmann. Vzdělanost dnes u není něčím jako výtahem do bezpečnějího světa nebo nějakou pojistkou slunýho ivobytí, dnes u je nutností k tomu, aby se zminimalizovala pravděpodobnost pádu do problémů spojených s nezaměstnaností a potamo bídou.
Není tady
haiel napsal(a):
Ano, to je pravda. To, e denním studentům chybí motivace ale není jejich chyba. Oni vidí, jaké mají ance. Dnes tedy "ance". Je to tak, jak píe kdesi tuím Liessmann. Vzdělanost dnes u není něčím jako výtahem do bezpečnějího světa nebo nějakou pojistkou slunýho ivobytí, dnes u je nutností k tomu, aby se zminimalizovala pravděpodobnost pádu do problémů spojených s nezaměstnaností a potamo bídou.
Zcela souhlasím. Ono to souvisí s nedostatkem práce (placené) a následnou inflací vzdělání. Za chvíli budou muset mít metaři vysokou kolu, aby je vůbec někdo zaměstnal. To ovem znamená, e ti bez vejky budou trvale nezaměstnaní a v pásmu deklasovaných.
Není tady
haiel napsal(a):
Mía Kulička napsal(a):
haiel napsal(a):
Jsem si jistá, e drtivá větina ekonomů a jiných odborníků, kteří přivedli hospodaření civilizované společnosti do toho marastu, ve kterém se nyní nachází, má z matematiky, ekonomiky a společenských věd minimálně maturitu
No minimálně za posledních 10 let ve vládě ádný ekonom nebyl ... a o odbornosti větiny poslanců by se té dalo s úspěchem pochybovat ...
Myslím, e nelze vechny koly házet do jednoho pytle. Jsou koly, kde se stále memoruje a jsou koly, kde se studenti učí vyhledávat informace a přemýlet o nich ... a jsou koly, kde se děje to i to ...
Taky hodně záleí na studentech. Mám zkuenost, e dálkaři jsou, ani by se předmět a obsah výuky liil, daleko víc tvůrčí, přemýlí, hledají nová řeení, nové informace ... denňáci raději bezmylenkovitě memorují. Určitě je to tím, e dálkaři mají ujasněno co a proč studují, mají cíl ... motivaci ... co denním studentům zjevně chybí.
Někde vedle dala Pandora odkaz na "Bosou univerzitu" ... To je tak úasný nápad, e i můj drahý skeptický polovička, kdy se na to dnes díval, prohlásil, e má chu vrátit tituly a jít učit indické babičky stavět solární elektrárny ...
Je to přesně o tom, e ti lidé vědí, co a proč potřebují ... nechtějí titul, chtějí mít znalost a dovednost.
U nás je to přesně obráceně.Ano, to je pravda. To, e denním studentům chybí motivace ale není jejich chyba. Oni vidí, jaké mají ance. Dnes tedy "ance". Je to tak, jak píe kdesi tuím Liessmann. Vzdělanost dnes u není něčím jako výtahem do bezpečnějího světa nebo nějakou pojistkou slunýho ivobytí, dnes u je nutností k tomu, aby se zminimalizovala pravděpodobnost pádu do problémů spojených s nezaměstnaností a potamo bídou.
To mi připadá, jako výmluva, Haiel. Vzdělanost by měla předevím vycházet z touhy něco poznat, něco vědět, něco umět ... Lidé, kteří ji mají spojenou pouze s lepím výdělkem bývají větinou zklamaní, páč o tom to skutečně není. To je přesně ten směr, který míří do slepé uličky.
Není tady
Já myslím, e studentům obecně chybí poadavky. e po nich nikdo nic nechce. A po nikom nikdo nic nechce.
Po učitelích nikdo nic nechce, po rodičích nikdo nic nechce, po politicích nikdo nic nechce. Studenti předstírají studium,učitelé předstírají výuku, u dávno před nástupem do koly rodiče předstírali lásku, zájem, ......... Ten zájem je kruciální. Dalí kruciální je práce, myslím, e taky chybí.
Prostě jedna velká Potěmkinova vesnice.
Motivace zaměstnaností je moná, ale ke vzdělání, ke studiu myslím, e nedostatečná.
A takové to studium ne pro kolu, ale pro ivot ....... co je to ivot? Jaký ivot? Čí ivot? Kdo to určí? Kdo stanoví ivoty? Sedění u kompu? V podstatě teď stačí čtení, počty, uivatelské ovládání Gatesových programů (nebo jak se tomu říká) a schopnost orientace na internetu, k tomu bazální kompjůtrová angličtina. Tohle jako vzdělanost?
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
.....................
To mi připadá, jako výmluva, Haiel. Vzdělanost by měla předevím vycházet z touhy něco poznat, něco vědět, něco umět ... Lidé, kteří ji mají spojenou pouze s lepím výdělkem bývají větinou zklamaní, páč o tom to skutečně není. To je přesně ten směr, který míří do slepé uličky.
Jedna otázka, Mío Kuličko. Jakou anci na získání alespoň patně placené práce má dnes člověk bez formálního vzdělání?
(Nikde nikoho nezajímá, co zná. Vude vechny zajímá, má-li nějakej důleitej papír.)
Ad motivace ke vzdělání zhruba do předkolního věku jsou vechny děti stejně zvídavé. Nástupem do koly to na 1. stupni vydrí asi tak mení polovině, později jsou u téměř vichni intoxikovaní stupiditou vzdělávacího systému. Jsou snad děti dnes méně zvídavé ne byly v minulosti? Byli jsme méně zvídaví ne nai rodiče
.? To, e jim přirozený zájem nevydrí ani do pátý třídy, je jejich vina??? Ráda bych věděla, kde se bere přesvědčení některých pedagogů o tom, e děti by měly být plny zájmu o vechno, co dotyčný přednáí, ani by mnoho těch učitelů bylo vůbec schopno udret alespoň původní přirozený zájem áků při ivotě. V to, e by mohli rozdmýchat nějaký nový zájem a zapálit děti nadením pro něco nového, se snad u ani nedoufá. To se podaří Gatesovi, Zuckerbergovi, sportovcům, hercům atd... Kantorům se to z nějakého důvodu nedaří Kdo by se snail, e, kdy má třídu plnou nevychovaných ignoratských drzounů bez petky zájmu o
.. náplň osnov Zde se argumentuje výchovou v rodině a já k tomu mám jenom tolik: dítě dnes můe mít kadý, stačí, kdy je toho fyzicky schopen (dnes vlastně u nemusí ani to, medicína to umí za něj) jene dítě vzdělávat, profesionálně vzdělávat, můe jen profesionál. Člověk k tomu spec. kolený. A to profesionálně pojaté vzdělávání se úzce pojí s výchovou. Nelze člověka vzdělávat, ani by byl přitom vychováván. Zdá se, e si učitelé tuto svoji obrovskou moc neuvědomují. Skutečnost je ale jiná oni za ni nechtějí nést zodpovědnost. A protoe ryba smrdí od hlavy, je společnost zčásti taková, jak ji uplácali laičtí rodičové (ovlivněni učiteli neb i rodiče chodili do koly) a z podstatné části taková, jak ji vzdělali a vychovali pedagogové.
Jetě jedna otázka. Má dítě velmi chytré, zvídavé, nadané, rádo se vzdělává, má výborné výsledky
.vybere si studijní obor, o něm ty s jistotou ví, e ač v rámci přirozeného záběru tvého děcka, jinak velmi neperspektivní. Jinak řečeno děcko bude vzdělané, ale bez ancí na slunou práci. A do podnikání nepůjde, protoe na to holt nemá vlohy. Jak ho povede, jak usměrní, čím ho bude motivovat? Jak ho uchrání od nepříjemností, které v jeho budoucnosti s tímto spatřuje?
Mít za cíl alespoň uspokojivé ivobytí je dnes podle Tebe nemístný motiv? V době, kdy vlastně ani není na výběr? V době, kdy mnohé vysokokolačky jsou rády za hadr a smeták?
V době, kdy mnohé koly plní funkci jakýchsi hlídáren omladiny, aby se nepotloukala po ulici, páč o práci by nezavadila....aby se tímto alespoň naoko sníila nezaměstnanost.....
Není tady
Bramborka napsal(a):
Já myslím, e studentům obecně chybí poadavky. e po nich nikdo nic nechce. A po nikom nikdo nic nechce.
Po učitelích nikdo nic nechce, po rodičích nikdo nic nechce, po politicích nikdo nic nechce. Studenti předstírají studium,učitelé předstírají výuku, u dávno před nástupem do koly rodiče předstírali lásku, zájem, ......... Ten zájem je kruciální. Dalí kruciální je práce, myslím, e taky chybí.
Prostě jedna velká Potěmkinova vesnice.
Motivace zaměstnaností je moná, ale ke vzdělání, ke studiu myslím, e nedostatečná.
A takové to studium ne pro kolu, ale pro ivot ....... co je to ivot? Jaký ivot? Čí ivot? Kdo to určí? Kdo stanoví ivoty? Sedění u kompu? V podstatě teď stačí čtení, počty, uivatelské ovládání Gatesových programů (nebo jak se tomu říká) a schopnost orientace na internetu, k tomu bazální kompjůtrová angličtina. Tohle jako vzdělanost?
Bramborko to, e vystuduje (vbrzku se tím dokonce i mile zadluí) a nenajde práci. To, e se něčím vyučí a nebude o tvé schopnosti zájem. To, e kdy u práci získá, netuí, kdy o ni zase přijde. To, e na překvalifikování nebude mít podmínky. To, e kdy má práci a zaloí rodinu, můe přijít propoutění, krach firmy, zadluení
..nemoc dítěte, nemoci starých rodičů a patně fungující zdravotnictví, nevěra a rozvod,
..to, e kdy podniká, nemá monost ovlivnit udritelnost podmínek, to e nikdo, opravdu nikdo není nekonečně flexibilní , nekonečně trpělivý, kreativní a splachovací, to, e kdy půjde k volbám, zvolí si akorát svého vlastního lapku
.to, e není kam utéct, na rozdíl od minulého reimu, protoe vude je to stejné
..to je ten ivot, na který ten člověk není z té koly připravený. Ne, e vysedává u kompu. Závisláctví a apatie jakéhokoliv druhu u je jen důsledkem nemocné společnosti. A jak u jsem psala teďka Kuličce, společnost je taková, jací jsou lidé a lidé jsou tací, jak je upiplali rodiče a jak měli monost tuto upiplanost usměrnit profesionálové pedagogové a vzdělavatelé a potamo vychovatelé, s nimi koneckonců mladý člověk tráví více času ne s vlastními rodiči. Oni jsou těmi, kdo mají na stav společnosti ten nejpodstatnějí a největí vliv. A tedy také největí odpovědnost. Protoe kdo jiný má takový vliv? Je vůbec někdo, kdo má větí vliv? Ekonomové? Umělci? Sportovci? Politici? Kuchaři? Doktoři? Pape? Kdo kurňa, kdo má větí vliv ne kantoři??? Vichni, úplně vichni procházeli rukama profesionálních vzdělavatelů !
S čím jde člověk studovat pedák? S tím, e jinam by ho nevzali? S tím, e bude mít prázdniny? S tím, e bude mít stálý plat? S tím, e někdo shora se postará o to, aby se mu dobře učilo a e rodiče se postarají o to, aby rozjívená děátka jim tu selanku nekazila? Jistě ne, e? Tak s čím, kurňa??? Jak se hodnotí a jak formují vlohy a schopnosti těch budoucích vzdělavatelů? Jak? podle čeho? Podle toho, jestli je schopen se naprtat na zkouky?
Upravil(a) haiel (14. 5. 2012 15:31)
Není tady
haiel napsal(a):
Jetě jedna otázka. Má dítě velmi chytré, zvídavé, nadané, rádo se vzdělává, má výborné výsledky .vybere si studijní obor, o něm ty s jistotou ví, e ač v rámci přirozeného záběru tvého děcka, jinak velmi neperspektivní. Jinak řečeno děcko bude vzdělané, ale bez ancí na slunou práci. A do podnikání nepůjde, protoe na to holt nemá vlohy. Jak ho povede, jak usměrní, čím ho bude motivovat? Jak ho uchrání od nepříjemností, které v jeho budoucnosti s tímto spatřuje?
Mít za cíl alespoň uspokojivé ivobytí je dnes podle Tebe nemístný motiv? V době, kdy vlastně ani není na výběr? V době, kdy mnohé vysokokolačky jsou rády za hadr a smeták?
V době, kdy mnohé koly plní funkci jakýchsi hlídáren omladiny, aby se nepotloukala po ulici, páč o práci by nezavadila....aby se tímto alespoň naoko sníila nezaměstnanost.....
Ani neví, jak jsi se trefila
Mám dítě, které, ač bylo na Z hvězdou matematických, chemických a fyzikálních olympiád, udělalo z hecu talentovky na střední uměleckou kolu ... čím pádem znalosti z oborů, které jí do té doby nečinily problém a dávaly předpoklad, e by na trhu práce jednou mohla být ádaným odborníkem technického zaměření, poněkud zakrněly ... co mohu dělat? Nic, jsem rodič, podpora ... ale ivot jí lajnovat nehodlám - nepříjemnosti částečně vítám, protoe právě ty ji formují a motivují - daleko lépe, ne bych to dělala já sama. A ano, i na ten hadr a smeták dolo. Dělá nám v práci uklízečku ... tedy při studiu ... natěstí ví, čeho chce dosáhnout a jde si za tím ... a kupodivu dnes dokáe zúročit i ty výtvarné znalosti, které získala na S ... a začíná tvořit a prodávat ... sama. Já proto nemusím hnout prstem. Je přece dospělá.
No co tím chci říct. Někdy je lepí pustit tu ruku, za kterou své ratolesti dríme a nechat je, aby si nabily ňupáček. A budeme se divit, jak najednou umí zabrat bez motivace a násilného směřování. Právě taková děcka jsem měla mezi dálkaři a byla radost je učit.
Není tady
Bramborko, zas takhle hrůzné to opravdu není....
Není tady
haiel, a ví kde ztroskotává osobně moje přemýlení o pedagogice a jejích monostech? Nakolik jsem schopná ovlivnit hodnoty, se kterými děti do koly přicházejí, které se zásadně lií od hodnot mých, moná i společenských, kdy děti ani rodiče změnu nechtějí a situace jim vyhovuje jaká je a v podstatě mají pravdu. Oni na tom v současném stylu doby vydělávaj,í i kdy větina jejich okolí je totálně zpruzená.
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
................Ani neví, jak jsi se trefila
Mám dítě, které, ač bylo na Z hvězdou matematických, chemických a fyzikálních olympiád, udělalo z hecu talentovky na střední uměleckou kolu ... čím pádem znalosti z oborů, které jí do té doby nečinily problém a dávaly předpoklad, e by na trhu práce jednou mohla být ádaným odborníkem technického zaměření, poněkud zakrněly ... co mohu dělat? Nic, jsem rodič, podpora ... ale ivot jí lajnovat nehodlám - nepříjemnosti částečně vítám, protoe právě ty ji formují a motivují - daleko lépe, ne bych to dělala já sama. A ano, i na ten hadr a smeták dolo. Dělá nám v práci uklízečku ... tedy při studiu ... natěstí ví, čeho chce dosáhnout a jde si za tím ... a kupodivu dnes dokáe zúročit i ty výtvarné znalosti, které získala na S ... a začíná tvořit a prodávat ... sama. Já proto nemusím hnout prstem. Je přece dospělá.
No co tím chci říct. Někdy je lepí pustit tu ruku, za kterou své ratolesti dríme a nechat je, aby si nabily ňupáček. A budeme se divit, jak najednou umí zabrat bez motivace a násilného směřování. Právě taková děcka jsem měla mezi dálkaři a byla radost je učit.
Inu
.nakolik jsem se doopravdy trefila, to já nemohu zhodnotit, to ví sama nejlíp
Proč mám pocit, e mi podsouvá cosi o násilném směřování? Řeč byla o reálných ancích na uplatnění versus motivace ke vzdělání. Ty trvá na tom, e motivací by měla být výhradně touha po poznání a vzdělání. Já si myslím, e to nestačí, protoe člověk holt musí být také něčím iv. Co mi nakonec potvrzuje příběhem dcery. Tak jaképak násilné směřování?
Jasně, e dálkaři jsou víc v obraze. Jsou větinou starí, zkuenějí, nějakou práci u větinou mají nebo jim vbrzku něco kyne, to je pak do ivota hnedle jinačí chu. Vědí, proč a co je třeba se naučit. Anebo jsou jenom rádi, e si můou odpočinout ve kole
Není tady
Haiel, já ti v tomhle rozumím! Moji oba stařičcí rodiče učili a učí, záleí jim na tom. Jsou a byli s establimentem (včetně pedagogického) v konfliktu téměř permanentním.
S kantory je to téměř stejné, jako s policajty a politiky podle Raymonda Chandlera, měli by to být ti nejlepí ze vech. Na rozdíl od práce politiků a policistů si myslím, e na téhle práci je něco, co takové lidi můe lákat.
Vůbec si nejsem jistá, podle čeho by se měl hodnotit pedagog, myslím, e různé hodnotící systémy vznikly a některé nebyly blbé.
Přesto, protoe moje dcera absolvovala prestiní střední kolu zaloenou "novými pedagogy" vím, e větina věcí, je jsou ve směrnicích, osnovách a návrzích nakonec, v reálu, vůbec nejsou důleité. Jenome to u nikdo neví. Důleitý je zájem, váeň, nadení,l laskavost, nasazení, pracovitost, vytrvalost, otevřenost, nepředpojatost, sebevědomí, charakter.
Na ivot nebudou dostatečně připraveni nikdy. Na ten se připravují jeho itím.
Take bych, bez ohledu na budoucí zaměstnání, dopřála dětem skutečné vzdělání. Čili aby se věnovaly oboru, v něm lze něčeho takového skutečně dosáhnout. Aby tam existovali lidé, kteří mají erudici, které to zajímá, aby získaly nějaké dovednosti.
A pokud jde o dejme tomu studium pedagogiky, a studují to, co milují. Pokud milují dejme tomu rutinu, tak a studují rutinu, i kdy o tu třeba teď není zájem.
Vryp v mém mozku a charakteru zanechali jen ti, kteří milovali svůj obor, kteří ho povaovali za ivotně důleitý. I kdy jsme se jim tehdy smáli .........
Ono je nakonec jedno, čím se budou ivit, kdy to nebudou sviňárny a ony budou sto poznat, e jsou nebo nejsou.
A to vzdělání myslím si, je pro ivot k tomu, aby ho měly a aby to poznaly. Ne aby ho pouívaly v běném zaměstnání. To by si ta kola pořád jen honila ocas.
Není tady
PavlaH napsal(a):
haiel, a ví kde ztroskotává osobně moje přemýlení o pedagogice a jejích monostech? Nakolik jsem schopná ovlivnit hodnoty, se kterými děti do koly přicházejí, které se zásadně lií od hodnot mých, moná i společenských, kdy děti ani rodiče změnu nechtějí a situace jim vyhovuje jaká je a v podstatě mají pravdu. Oni na tom v současném stylu doby vydělávaj,í i kdy větina jejich okolí je totálně zpruzená.
Jasně, ztroskotává na tom, s čím byli ztotoněni a jaké páky a schopnosti měli ti, kdo se zásadně podíleli na výchově lidí, kteří se dnes nechcou rýmovat s Tvými hodnotami. A oni byli taky někým vychovávaní a vzdělávaní a tamti před nimi taky a ti jetě před nimi taky..... ........
a o Komenském se děti učí, kdy se narodil, co napsal a kdy umřel
To tak
Není tady
Bramborka napsal(a):
Haiel, já ti v tomhle rozumím! Moji oba stařičcí rodiče učili a učí, záleí jim na tom. Jsou a byli s establimentem (včetně pedagogického) v konfliktu téměř permanentním.
S kantory je to téměř stejné, jako s policajty a politiky podle Raymonda Chandlera, měli by to být ti nejlepí ze vech. Na rozdíl od práce politiků a policistů si myslím, e na téhle práci je něco, co takové lidi můe lákat.
Vůbec si nejsem jistá, podle čeho by se měl hodnotit pedagog, myslím, e různé hodnotící systémy vznikly a některé nebyly blbé.
Přesto, protoe moje dcera absolvovala prestiní střední kolu zaloenou "novými pedagogy" vím, e větina věcí, je jsou ve směrnicích, osnovách a návrzích nakonec, v reálu, vůbec nejsou důleité. Jenome to u nikdo neví. Důleitý je zájem, váeň, nadení,l laskavost, nasazení, pracovitost, vytrvalost, otevřenost, nepředpojatost, sebevědomí, charakter.
Na ivot nebudou dostatečně připraveni nikdy. Na ten se připravují jeho itím.
Take bych, bez ohledu na budoucí zaměstnání, dopřála dětem skutečné vzdělání. Čili aby se věnovaly oboru, v něm lze něčeho takového skutečně dosáhnout. Aby tam existovali lidé, kteří mají erudici, které to zajímá, aby získaly nějaké dovednosti.
A pokud jde o dejme tomu studium pedagogiky, a studují to, co milují. Pokud milují dejme tomu rutinu, tak a studují rutinu, i kdy o tu třeba teď není zájem.
Vryp v mém mozku a charakteru zanechali jen ti, kteří milovali svůj obor, kteří ho povaovali za ivotně důleitý. I kdy jsme se jim tehdy smáli .........
Ono je nakonec jedno, čím se budou ivit, kdy to nebudou sviňárny a ony budou sto poznat, e jsou nebo nejsou.
A to vzdělání myslím si, je pro ivot k tomu, aby ho měly a aby to poznaly. Ne aby ho pouívaly v běném zaměstnání. To by si ta kola pořád jen honila ocas.
To je ono, Bramborko, krásně jsi to popsala. Jen je straně smutné, e ti nejlepí mají dnes anci zanechat přinejlepím ten vryp v mozku a charakteru. Ono je to v praktickém ivotě mnohdy.....nedostačující. Osobnost kantora, jeho způsob vedení, jeho nasazení...to vechno buď nestačí anebo je takových straně málo. Proto vidím jako klíčové vytvořit nějaký funkční systém, který umoní, aby jich bylo co nejvíc A kdo by ho měl vytvořit?? Odpovím si sama kurňa ti nejlepí kantoři by ho měli vytvořit!!! Včera bylo pozdě.
Není tady
haiel napsal(a):
Mía Kulička napsal(a):
................Ani neví, jak jsi se trefila
Mám dítě, které, ač bylo na Z hvězdou matematických, chemických a fyzikálních olympiád, udělalo z hecu talentovky na střední uměleckou kolu ... čím pádem znalosti z oborů, které jí do té doby nečinily problém a dávaly předpoklad, e by na trhu práce jednou mohla být ádaným odborníkem technického zaměření, poněkud zakrněly ... co mohu dělat? Nic, jsem rodič, podpora ... ale ivot jí lajnovat nehodlám - nepříjemnosti částečně vítám, protoe právě ty ji formují a motivují - daleko lépe, ne bych to dělala já sama. A ano, i na ten hadr a smeták dolo. Dělá nám v práci uklízečku ... tedy při studiu ... natěstí ví, čeho chce dosáhnout a jde si za tím ... a kupodivu dnes dokáe zúročit i ty výtvarné znalosti, které získala na S ... a začíná tvořit a prodávat ... sama. Já proto nemusím hnout prstem. Je přece dospělá.
No co tím chci říct. Někdy je lepí pustit tu ruku, za kterou své ratolesti dríme a nechat je, aby si nabily ňupáček. A budeme se divit, jak najednou umí zabrat bez motivace a násilného směřování. Právě taková děcka jsem měla mezi dálkaři a byla radost je učit.Inu .nakolik jsem se doopravdy trefila, to já nemohu zhodnotit, to ví sama nejlíp
Proč mám pocit, e mi podsouvá cosi o násilném směřování? Řeč byla o reálných ancích na uplatnění versus motivace ke vzdělání. Ty trvá na tom, e motivací by měla být výhradně touha po poznání a vzdělání. Já si myslím, e to nestačí, protoe člověk holt musí být také něčím iv. Co mi nakonec potvrzuje příběhem dcery. Tak jaképak násilné směřování?
Jasně, e dálkaři jsou víc v obraze. Jsou větinou starí, zkuenějí, nějakou práci u větinou mají nebo jim vbrzku něco kyne, to je pak do ivota hnedle jinačí chu. Vědí, proč a co je třeba se naučit. Anebo jsou jenom rádi, e si můou odpočinout ve kole
Já jsem měla v práci dvě kolegyně,které si dálkově doplňovaly vzdělání čistě kvůli lepímu uplatnění. Sestra mojí kamarádky má střední kolu a dělá stejnou práci jako její předchůdkyně s v,a stejně kvalitně,ale s o dost niím platem..a éfová jí řekla,e dokud bude jen s,tak to tak bude,bez ohledu na cokoli ostatního.
Není tady
haiel napsal(a):
V době, kdy mnohé koly plní funkci jakýchsi hlídáren omladiny, aby se nepotloukala po ulici, páč o práci by nezavadila....aby se tímto alespoň naoko sníila nezaměstnanost.....
No...v prváku střední koly nezřídka sedí 20 - 22ti letý student a předstírá touhu po vzdělání.... přitom má u jednu maturitu v kapse a nejde o nic jiného ne o výe zmíněné...
Nu a kantoři?
Stávají se z nich úředníci běhající z jednoho nesmyslnmého kolení na druhé, kadá změna mimistra, co se děje v průměru jednou za dvanáct měsíců, znamená nové poadavky, představy, tabulky, dotazníky, výkazy....
Na učení a výchovu u nezbývá moc času.
Blbadlo non plus ultra.
Není tady
haiel napsal(a):
S čím jde člověk studovat pedák? S tím, e jinam by ho nevzali? S tím, e bude mít prázdniny? S tím, e bude mít stálý plat? S tím, e někdo shora se postará o to, aby se mu dobře učilo a e rodiče se postarají o to, aby rozjívená děátka jim tu selanku nekazila? Jistě ne, e? Tak s čím, kurňa??? Jak se hodnotí a jak formují vlohy a schopnosti těch budoucích vzdělavatelů? Jak? podle čeho? Podle toho, jestli je schopen se naprtat na zkouky?
Tak začíná s iluzemi, končí ve tvrdé realitě...
Proto jsem taky kolu před dvaceti lety opustila.
A kdy se do ní na chvíli na skok vrátím, vyvolám stejný odpor jak u studentů, tak kolegů - dovolujui si po nich toti chtít, aby samostatně mysleli... Nu, kdy jsem tam na skok, tak si to dovolit můu
Není tady
haiel napsal(a):
Jasně, e dálkaři jsou víc v obraze. Jsou větinou starí, zkuenějí, nějakou práci u větinou mají nebo jim vbrzku něco kyne, to je pak do ivota hnedle jinačí chu. Vědí, proč a co je třeba se naučit. Anebo jsou jenom rádi, e si můou odpočinout ve kole
Obecně nejsou, větí motivaci vzdělávat se a poznávat nemají, do koly si přili hlavně pro papír a snaí se to nějak "přetrpět a očurat" stejně jako deňáci.
Prostě jak kde, nedá se zeveobecňovat.
Není tady
haiel napsal(a):
Bramborka napsal(a):
Haiel, já ti v tomhle rozumím! Moji oba stařičcí rodiče učili a učí, záleí jim na tom. Jsou a byli s establimentem (včetně pedagogického) v konfliktu téměř permanentním.
S kantory je to téměř stejné, jako s policajty a politiky podle Raymonda Chandlera, měli by to být ti nejlepí ze vech. Na rozdíl od práce politiků a policistů si myslím, e na téhle práci je něco, co takové lidi můe lákat.
Vůbec si nejsem jistá, podle čeho by se měl hodnotit pedagog, myslím, e různé hodnotící systémy vznikly a některé nebyly blbé.
Přesto, protoe moje dcera absolvovala prestiní střední kolu zaloenou "novými pedagogy" vím, e větina věcí, je jsou ve směrnicích, osnovách a návrzích nakonec, v reálu, vůbec nejsou důleité. Jenome to u nikdo neví. Důleitý je zájem, váeň, nadení,l laskavost, nasazení, pracovitost, vytrvalost, otevřenost, nepředpojatost, sebevědomí, charakter.
Na ivot nebudou dostatečně připraveni nikdy. Na ten se připravují jeho itím.
Take bych, bez ohledu na budoucí zaměstnání, dopřála dětem skutečné vzdělání. Čili aby se věnovaly oboru, v něm lze něčeho takového skutečně dosáhnout. Aby tam existovali lidé, kteří mají erudici, které to zajímá, aby získaly nějaké dovednosti.
A pokud jde o dejme tomu studium pedagogiky, a studují to, co milují. Pokud milují dejme tomu rutinu, tak a studují rutinu, i kdy o tu třeba teď není zájem.
Vryp v mém mozku a charakteru zanechali jen ti, kteří milovali svůj obor, kteří ho povaovali za ivotně důleitý. I kdy jsme se jim tehdy smáli .........
Ono je nakonec jedno, čím se budou ivit, kdy to nebudou sviňárny a ony budou sto poznat, e jsou nebo nejsou.
A to vzdělání myslím si, je pro ivot k tomu, aby ho měly a aby to poznaly. Ne aby ho pouívaly v běném zaměstnání. To by si ta kola pořád jen honila ocas.To je ono, Bramborko, krásně jsi to popsala. Jen je straně smutné, e ti nejlepí mají dnes anci zanechat přinejlepím ten vryp v mozku a charakteru. Ono je to v praktickém ivotě mnohdy.....nedostačující. Osobnost kantora, jeho způsob vedení, jeho nasazení...to vechno buď nestačí anebo je takových straně málo. Proto vidím jako klíčové vytvořit nějaký funkční systém, který umoní, aby jich bylo co nejvíc A kdo by ho měl vytvořit?? Odpovím si sama kurňa ti nejlepí kantoři by ho měli vytvořit!!! Včera bylo pozdě.
Ti nejlepí kantoři jsou obyčejně ve kole za podivíny....povate: mají rádi svou práci a světe div se, mají rádi děti!
V poslední době mi to tak příjde víc a víc... Doufám, e jsem jen "karohlídská" a není to tak
Není tady
Pandorraa napsal(a):
haiel napsal(a):
V době, kdy mnohé koly plní funkci jakýchsi hlídáren omladiny, aby se nepotloukala po ulici, páč o práci by nezavadila....aby se tímto alespoň naoko sníila nezaměstnanost.....
No...v prváku střední koly nezřídka sedí 20 - 22ti letý student a předstírá touhu po vzdělání.... přitom má u jednu maturitu v kapse a nejde o nic jiného ne o výe zmíněné...
Nu a kantoři?
Stávají se z nich úředníci běhající z jednoho nesmyslnmého kolení na druhé, kadá změna mimistra, co se děje v průměru jednou za dvanáct měsíců, znamená nové poadavky, představy, tabulky, dotazníky, výkazy....
Na učení a výchovu u nezbývá moc času.
Blbadlo non plus ultra.
Přesně popsáno.
Není tady
Pandorraa napsal(a):
haiel napsal(a):
Jasně, e dálkaři jsou víc v obraze. Jsou větinou starí, zkuenějí, nějakou práci u větinou mají nebo jim vbrzku něco kyne, to je pak do ivota hnedle jinačí chu. Vědí, proč a co je třeba se naučit. Anebo jsou jenom rádi, e si můou odpočinout ve kole
Obecně nejsou, větí motivaci vzdělávat se a poznávat nemají, do koly si přili hlavně pro papír a snaí se to nějak "přetrpět a očurat" stejně jako deňáci.
Prostě jak kde, nedá se zeveobecňovat.
Záleí na předmětu, který učí. V odborných předmětech makají jak fretky, protoe ví, e bez znalosti oboru by byli namydlení papír nepapír ... proto má "bosá univerzita" takový úspěch. Učí to, co lidi potřebují vědět.
Haiel, četlas Martina Edena? London tam má velmi dobře popsáno, za jakých okolností člověk sám od sebe studuje společenskovědní obory ... teprve a sám zjistí, e i to k ivotu potřebuje ... a teprve pak také chápe, co se to vlastně učí ... zatímco u nás to do studentů lijeme pod tlakem, ani by chápali jediný důvod, proč, take jen bezmylenkovitě memorují ... v lepím případě.
Upravil(a) Mía Kulička (15. 5. 2012 15:02)
Není tady
Bohuel, co já mám zkuenost, tak právě v těch odborných předmětech se to změnilo. Dříve to tak bylo - i kdy jinak jim učení moc nelo, v odbornýchpředmětech i excelovali. Nyní se jim nechce učit ani pracovat. Oni si dnes téměř vichni myslí, e budou manaeři. Mluvím o deňácích a i tym jsou samozřejmě světlé výjimky.
Není tady
Státní maturita mě opět natvala. Dcera má 11 dní po ústní zkouce a neví výsledky písemných prací. Děsný systém
Není tady
"......Ministr kolství Petr Fiala dnes éfa Cermatu odvolal. To byl dlouho očekávaný, samozřejmý krok. Nejde vlastně o Cermat, nejde o jeho suverénního éfa Pavla Zeleného, jde o ty, kteří to připustili. O vecky ty ministry a pseudoministry kolství, kteří podporují nepromylené změny, experimenty s mladými lidmi, ílenou váeň testovací, absurdní vysoké koly atd. Jde o to, e ve vládě Petra Nečase (ODS) mohl sedět Josef Dobe (VV). Nikoli jako vězeňský psycholog, ale jako ministr kolství.."
http://www.tyden.cz/rubriky/nazory/glos … 36879.html
Není tady