14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Zdravím vechny.
Hledám, pátrám, kde bych mohla podepsat listinu proti státním maturitám, za zruení a nenalézám. Můete mi poradit?
Díky Bláa..
Není tady
Díky rentle,
u jsem to podesala. Je mi těch dětí líto, být vystaven takovému stresu, to je nemoné.
Bláa..
Není tady
Bláa.. napsal(a):
Díky rentle,
u jsem to podesala. Je mi těch dětí líto, být vystaven takovému stresu, to je nemoné.
Bláa..
Můu se zeptat, kolik je Ti let? O jakém stresu mluví, e mají mít znalosti hodné maturity?
Není tady
Káčo, bude mi 60.
Vdy v okolí někdo maturuje. Ale co je letos, to nebylo nikdy. Líčily mi to letoní maturantky.
Souhlasím, e mají mít znalosti hodné maturity.
Ale nesouhlasím s touhle formou maturit. Připadá mi to, e je to zase nějaký tunel.
Není tady
ádný tunel,to jen nová koata musí předvést,e "umí" zametat.A my vichni ty výplody chorých mozků zaplatíme!
JInak nemám nic proti tomu,aby se zvýily poadavky na maturanty,protoe se to posl.roky hodně zvrhlo a maturitou u se oháněl opravdu kadý.A to je patně.
Není tady
Bláa.. napsal(a):
Káčo, bude mi 60.
Vdy v okolí někdo maturuje. Ale co je letos, to nebylo nikdy. Líčily mi to letoní maturantky.
Souhlasím, e mají mít znalosti hodné maturity.
Ale nesouhlasím s touhle formou maturit. Připadá mi to, e je to zase nějaký tunel.
Aha, tak to jo, já myslela, e jsi nějaká hodně mladá kočena .
No nevím, ale nějak se mi zdá, e by měly být přísnějí kritéria, vdy my jsme to taky přeily, no ne?
Úroveň kol jde opravdu rapidně dolů a o znalostech dneních maturantů (nechci říkat vech) se nebudu raději ani vyjadřovat, je to hrůza a ostuda. Neví základní věci, je mi z toho smutno.
Není tady
Kuty napsal(a):
ádný tunel,to jen nová koata musí předvést,e "umí" zametat.A my vichni ty výplody chorých mozků zaplatíme!
JInak nemám nic proti tomu,aby se zvýily poadavky na maturanty,protoe se to posl.roky hodně zvrhlo a maturitou u se oháněl opravdu kadý.A to je patně.
Jojo, prachy to stojí, ale snad to něčemu pomůe, já jsem naopak pro...
Není tady
Vdy za nás se na střední s trojkama nikdo nedostal a kdy slyím, e dnes normálka a někdy dokonce i nějaká ta čtverka...no potě kotě :-(
Není tady
Chtějí po nich u státních maturit věci, které v ivotě nebude větina potřebovat.
Třeba nechápu, co má s četinou společného otázka, kdy se narodí malé vlče.. Bylo to spí o logice..
Matiku jsem neviděla, take nemohu posoudit..
Určitě by se to dalo udělat levnějc.. A zaslechla jsem, e je podepsaná smlouva na 4 roky, dotovalo se prý to z peněz EU a jinak bychom museli vracet..
Není tady
Bláa.. napsal(a):
Káčo, bude mi 60.
Vdy v okolí někdo maturuje. Ale co je letos, to nebylo nikdy. Líčily mi to letoní maturantky.
Souhlasím, e mají mít znalosti hodné maturity.
Ale nesouhlasím s touhle formou maturit. Připadá mi to, e je to zase nějaký tunel.
Bláo, já se k tobě přidávám. Souhlasíms tím , co píe. Moje dcera nyní maturovala, a můu ti říct, e to byl opravdu nervák. Maturita začla někdy v dubnu - písemkou a a v pátek 17.6.se dozvěděli - neoficiálně, e maturitu udělali. jen tedy ano/ne. Měli se to prý dozvědět a na "vyřazení" , kam si chudáci pozvou celé příbuzenstvo. Co je zítra.
Hodnocení ústních m. bylo nejednotné. Některé třídy měly tolerováno třeba v čj (ve stejné úrovni) - vyprávět obsah, někteří byli zastaveni nebo rovnou sníena známka. Zdejí kola kadeřnic (jakoby učnák s maturitou - soukromý)- má lepí výsledky, ne gymnázium.
Otázky z čj byly opravdu nesmyslné a patřily spíe do veobecných znalostí nebo testu inteligence. Viz vlčice apod.
Navíc nikdo pořádně nic nevěděl,některé informace jim nedokázaly říct ani učitelky, víceméně improvizovaly.
Je fakt , e v zahraničí to funguje, ale v stejně zde nepřikládají úrovni maturit (vyí/nií) význam.
Bylo mi těch tudáků letos docela líto.
Není tady
Wiki, nechápu, co jim mohlo na vyhodnocování trvat tak dlouho.. vlastně přesně měsíc.. Kdy podle mně mohla stačit nějaká ablona a mohla vyhodnocovat kola. kdy ústní stejně kola dělala.
Asi je akorát rozdíl, mezi gymlem a koly jako učňáky. Na gymplu by měli přeci jen vědět trochu více.
Syn třeba dělal dvě četiny.. jednu kolní ústní, podle toho, jak má zavedené kola a pak dalí.. státní ústní a ty písemné.. A jestli jsem to dnes pochopila dobře, budou mít vdy dvě maturitní vysvědčení.. jedno, co vystavuje cermat ze státních zkouek a druhé.. z té kolní části.. (ale to si jen myslim, neb trdlo neudělal kolní anglinu, take budu vědět a v září, jak to vlastně je).
Myslím si, e by bylo daleko jednoduí, kdyby dělali zkouky Scio a některé V je pouívají místo přijímaček. A nemuselo to stát takové miliony.
Není tady
Káča napsal(a):
Bláa.. napsal(a):
Káčo, bude mi 60.
Vdy v okolí někdo maturuje. Ale co je letos, to nebylo nikdy. Líčily mi to letoní maturantky.
Souhlasím, e mají mít znalosti hodné maturity.
Ale nesouhlasím s touhle formou maturit. Připadá mi to, e je to zase nějaký tunel.Aha, tak to jo, já myslela, e jsi nějaká hodně mladá kočena .
No nevím, ale nějak se mi zdá, e by měly být přísnějí kritéria, vdy my jsme to taky přeily, no ne?
Úroveň kol jde opravdu rapidně dolů a o znalostech dneních maturantů (nechci říkat vech) se nebudu raději ani vyjadřovat, je to hrůza a ostuda. Neví základní věci, je mi z toho smutno.
Káčo, mě se vůbec nezdá, e úroveň středních kol jde dolů. Mladí jsou ikovní, vzdělaní,
myslím si, e toho znají více ne my před 40 lety jsme potřebovali znát. Vzdělanost je celkově
vyí. Je toho k ivotu třeba čím dále více. Skoro kadý má řidičák, umí na počítači, pořád se něco
vyplňuje a počítá, doba je celkově náročnějí na duevní práci, spíe zvauji, jestli to není ke kodě zdraví, mladí jsou více tlustí ne jsme byli my, co jsme se jako děti vyběhali, máme lepí kostry.
Já bych tedy na oplátku nechala změřit IQ těch co o státní maturitě rozhodovali.
A kolik je Tobě let? Káčo?
Není tady
Jetě bych doplnila.
Mě se vůbec nelíbí typ "vzdělanosti", který se u nás prosazuje v současnosti.
Připadá mi, e vedoucí v minulých dobách, cca před 30-40 lety tomu co vedl tomu i rozuměl, a mohl radit podřízeným.Kdeto dnes, co jsou to manaeři a hlavně někteří, co mají tituly, mají hodně znalostí, ale takových, závislých spíe na paměti, co jsou nepotřebné do praxe. Jednou jsem řekla, e tolik blbých vedoucích jsem dříve nepotkávala, s prominutím. Protoe neumí řeit, umí jen tlačit na lidi a to i tam, kde by měli myslet. Dříve vedoucí pomáhal, dnes manaer někdy ani neví, co podřízení dělají.
Já bych vůbec dala přednost kanadskému typu vzdělání. kola do 17 let. maturitu vichni.
Potom vichni od rodičů, ivit se a kdo na to má, při zaměstnání např. doplnit vzdělání na zdravotníky aj. Prostě nejprve praxi a potom dalí.
Dnes máme povinnost ivit děti do 26 let a dnení mláde je v jistém směru i rozmazlená,
někteří i zkaení. Někteří si to opravdu nezaslouí, co jim rodiče poskytují.
Jdu do tramavaje, někteří mě poutí sednout a dalí jsou ji od pohledu sebevědomí, útoční, jako kdyby mě chtěli vyzvat na souboj.
Upravil(a) Bláa.. (21. 6. 2011 11:22)
Není tady
dnení mláde je v jistém směru i rozmazlená, někteří i zkaení. Někteří si to opravdu nezaslouí... jsou ji od pohledu sebevědomí, útoční, jako kdyby mě chtěli vyzvat na souboj.
Nae mláde miluje luxus. Má patné chování a opovrhuje autoritami neprokazuje úctu starím a místo pohybu a cvičení raději plácá hlouposti.
Děti jsou dnes tyranské; doma vůbec nepomáhají. U se nepostaví, kdy někdo starí vstoupí do místnosti. Odmlouvají a vzpírají se svým rodičům, ve společnosti mluví hlouposti, nenasytně hltají jídlo a tyranizují učitele. Sokrates, asi 400 let před naím letopočtem
Nejse ty zakyslá důchodkyně???
Upravil(a) helena (21. 6. 2011 11:47)
Není tady
helena napsal(a):
dnení mláde je v jistém směru i rozmazlená, někteří i zkaení. Někteří si to opravdu nezaslouí... jsou ji od pohledu sebevědomí, útoční, jako kdyby mě chtěli vyzvat na souboj.
Nae mláde miluje luxus. Má patné chování a opovrhuje autoritami neprokazuje úctu starím a místo pohybu a cvičení raději plácá hlouposti.
Děti jsou dnes tyranské; doma vůbec nepomáhají. U se nepostaví, kdy někdo starí vstoupí do místnosti. Odmlouvají a vzpírají se svým rodičům, ve společnosti mluví hlouposti, nenasytně hltají jídlo a tyranizují učitele. Sokrates, asi 400 let před naím letopočtem
Nejse ty zakyslá důchodkyně???
Zakyslý můe být kadý ve svém směru.
Vidím to zase takhle, e tenhle názor není jen můj. Na linku pro seniory ivot 90 volá 300 lidí
za rok. Z důvodu agresivního jednání dětí vůči rodičům, z důvodu pokusu o násilné převody majetku. Co před několika lety nebylo. Není jen můj názor, e dnení mláde někdy má sklon dupat po starích. Fakt mi připadá, e dostávají moc.
To by potom nikdo, kdo má názor nemohl nic říct. Je snadnějí řeit diskutéra ne problém.
Není tady
Co před několika lety nebylo.
Ale bylo... zas nebyly ony linky bezpečí, ví. A spousta lidí se jetě víc ne dneska styděla za svoje děti, jejich chování brali jako své selhání, tak o tom mluvili míň, protoe nebylo s kým. Taková linka je přeci jen anonymnějí a jistějí, co se roznesení informací týče. Ostatně jak můe vědět, e vech 300 volajících má skutečné problémy a nejsou mezi nimi i ti, kteří se snaí najít třeba způsob, jak děti o majetek připravit, dostat z bytu, případně trpí nějako stařeckou poruchou osobnosti?
Fakt mi připadá, e dostávají moc.
Dostávají víc a jinak, ne před 40 roky větina nás... jene i tehdá byla zlatá mláde, která měla to, o čem se jiným ani nesnilo.
Je snadnějí řeit diskutéra ne problém
A nebere legraci
Není tady
helena napsal(a):
Co před několika lety nebylo.
Ale bylo... zas nebyly ony linky bezpečí, ví. A spousta lidí se jetě víc ne dneska styděla za svoje děti, jejich chování brali jako své selhání, tak o tom mluvili míň, protoe nebylo s kým. Taková linka je přeci jen anonymnějí a jistějí, co se roznesení informací týče. Ostatně jak můe vědět, e vech 300 volajících má skutečné problémy a nejsou mezi nimi i ti, kteří se snaí najít třeba způsob, jak děti o majetek připravit, dostat z bytu, případně trpí nějako stařeckou poruchou osobnosti?
Fakt mi připadá, e dostávají moc.
Dostávají víc a jinak, ne před 40 roky větina nás... jene i tehdá byla zlatá mláde, která měla to, o čem se jiným ani nesnilo.
Je snadnějí řeit diskutéra ne problém
A nebere legraci http://fora.babinet.cz/img/smilies/big_smile.png
Heleno, někdy legraci úplně nerozumím, souhlas.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ale bylo... zas nebyly ony linky bezpečí, ví. A spousta lidí se jetě víc ne dneska styděla za svoje děti, jejich chování brali jako své selhání, tak o tom mluvili míň, protoe nebylo s kým. Taková linka je přeci jen anonymnějí a jistějí, co se roznesení informací týče. Ostatně jak můe vědět, e vech 300 volajících má skutečné problémy a nejsou mezi nimi i ti, kteří se snaí najít třeba způsob, jak děti o majetek připravit, dostat z bytu, případně trpí nějako stařeckou poruchou osobnosti?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heleno, tohle vím od lidí, kteří v oboru pracují. Dříve nelo o tolik a lidé si tolik nedovolili.
Majetek neměl takový význam. Proto je to konstatování. Je to skutečnost, je toho mnohem víc.
Upravil(a) Bláa.. (21. 6. 2011 13:21)
Není tady
Dovolím si nesouhlasit s tím, e dřív majetek neměl význam. Myslím, e je to stále stejné.
Jen teď se o tom můe volně mluvit.
Mladí mají větí přístup k informacím, ne jsme měli my. Pamatuji si, jak jsem se musela biflovat k matuře ty ílené otázky z čj, rutiny.. a stejně si z toho pamatuji minimum.. jen to, co mi fakt zajímalo.
Nesouhlasím s provedením matur. otázek, ale na druhou stranu, proč by se měli biflovat vechno.. kdy něco budou potřebovat vědět, mají to za pár minut na netu nalezené.
Moná by se mohlo z četiny maturovat u ve druhé třídě.. kdy u uměj přijatelně číst. Víc toho nepotřebují.
Včera jsem debatovala s dcerou (je v prváku na O) o četině a docela mi okovala..
paní profesorka jí poradila, jak zjistit, jestli se někde píe mně nebo mě.. e prý tuto pomůcku pouívá také, protoe jinak by byla v háji.. Je to vlastně k ničemu.. kdy nebudu vědět, jak správně slovo napsat, napíu tam jiné.. nebo napíu celou větu jinak..
Není tady
ve druhé třídě.. kdy u uměj přijatelně číst
No - někteří neumějí číst ani u tý maturity... nebo přečtou, leč neporozumějí.
Jinak souhlas - jetě v době neinternetové jsem děti učila, e není nutné vechno vědět, ale jen vědět, kde to najdou. Dodnes nemají problém pracovat se slovníkem, encyklopedií a pod. a nakonec i na tom netu se jim líp hledá.
Ale jinak, jak jse tak letem světem koukala na otázky, krom matiky bych odmaturovala z fleku, bez učení, jen z toho, co mám v hlavě.
Není tady
Ale jinak, jak jse tak letem světem koukala na otázky, krom matiky bych odmaturovala z fleku, bez učení, jen z toho, co mám v hlavě.
já asi ne.. nechala jsem toho u otázky č. 16.. a začala jsem přemýlet, jak mi někdo můe určit, e zrovna ta jedna odpověď je správná, kdy já bych zvolila jako správnou jinou, nebo třeba dvě...
Trochu mi to přilo, jako výklad básničky.. jak zrovna učitel můe vědět, co tím básník chtěl říct.. kadý člověk můe mít názor jiný a můou být patné oba. Tedy pokud básník neije a nenapíe sám, co tím chtěl říct..
Není tady
Není tady
Frigo napsal(a):
Wiki, nechápu, co jim mohlo na vyhodnocování trvat tak dlouho.. vlastně přesně měsíc.. Kdy podle mně mohla stačit nějaká ablona a mohla vyhodnocovat kola. kdy ústní stejně kola dělala.
Asi je akorát rozdíl, mezi gymlem a koly jako učňáky. Na gymplu by měli přeci jen vědět trochu více.
Syn třeba dělal dvě četiny.. jednu kolní ústní, podle toho, jak má zavedené kola a pak dalí.. státní ústní a ty písemné.. A jestli jsem to dnes pochopila dobře, budou mít vdy dvě maturitní vysvědčení.. jedno, co vystavuje cermat ze státních zkouek a druhé.. z té kolní části.. (ale to si jen myslim, neb trdlo neudělal kolní anglinu, take budu vědět a v září, jak to vlastně je).
Myslím si, e by bylo daleko jednoduí, kdyby dělali zkouky Scio a některé V je pouívají místo přijímaček. A nemuselo to stát takové miliony.
Souhlasím s tebou. Jsou náročnějí, ne matura, jsou srovnatelné, jsou certifikované a v je berou. Některé.
Myslí také ty národní srovnávací zkouky?
Dostali maturitní vysvědční a nějaký protokol o výsledcích části mat. zk a europass
Není tady
Ŕíká se, e Scio testy jsou poměrně náročné, ale třeba můs syn je dělal před pár lety z matiky, percentil měl 87, tedy docela dobrý (na přijetí na V mu stačil 70) a přitom na gymnáziu měl maturitní známku z matiky 3.
Není tady
Syn dělal scio na začátku gymplu a pak kadé dva roky.. poslední letos a měl skvělé výsledky, snad kromě dějáku, kde to měl průměrné. V, na které jsem koukala, to brali místo zkouek a určitě to nestojí takový balík, jako státní maturita. Je to prostě jeden z tunelů, který se nemůe z nějakého důvodu zruit. Teď u jsem jen zvědavá, jestli zavedou povinnou matiku nebo ne..
Myslím, e by to byl daleko větí průser, ne celá maturita, zvlá pro některé odborné a umělecké koly..
Není tady