27. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 27. února : Jednoduchá kefírová buchta na plech. Rychlý recept zcela bez vajec! 21. února : Jak vyuít skořápky z vlaských ořechů? Odvar z nich dodá chybějící jód a pomůe i s kalem |
|
|
Zklamaná napsal(a):
zanesla sem něco, co se čůrnicou vůbec nesouvisí... (ptám se, jak to ví?)
- co bohuel souvisí pouze a jen s ní samotnou ....(ptám se, jak to ví?)
Normálně - koukne a vidí
ná soused takhle odhaduje dosti přesně například, jaký bude léto.
To ví, jsou za tím spousty zkueností.
Dobrému lovci stačí viděti konečky paroí, aby věděl, kam má zamířit.....
S knihama to mám némlich tak. Teda i kdy by se mi líbilo jednou přečíst
Není tady
lupina montana napsal(a):
Zklamaná napsal(a):
zanesla sem něco, co se čůrnicou vůbec nesouvisí... (ptám se, jak to ví?)
- co bohuel souvisí pouze a jen s ní samotnou ....(ptám se, jak to ví?)Normálně - koukne a vidí
ná soused takhle odhaduje dosti přesně například, jaký bude léto.
To ví, jsou za tím spousty zkueností.
Dobrému lovci stačí viděti konečky paroí, aby věděl, kam má zamířit.....
S knihama to mám némlich tak. Teda i kdy by se mi líbilo jednou přečíst
A já zas dumám nad souvislostí mezi panělskými nepokoji, německým průjmem a návtěvou Zatmění srdce na duchárně. A o tomhle se stejně nikde nedočtem, Vlku. To si budem muset asi odít.
Ale moná by z toho lo usoudit, jaká bude letos úroda vestek.
Není tady
Zklamaná napsal(a):
Ale polome si velmi důleitou otázku - kdo určil, e něco není zaslepenost (kdy to není zaslepenost, co to potom ale je?
) a e něco ta zaslepenost prostě u je a basta fidli. A zejména se poukazuje na zaslepenost cizí...(a já dodávám) bez toho, aby se podíval na své psané řádky, zda-li je ve v rychtyku...
Zklamaná, vůbec se nechci montovat do tvých názorů, do názorů Arcanum, do tvé polemiky s ní. Jen zvedám tu otázku, kterous tu upustila, ji jsi nazvala důleitou a je v podstatě hledáním rozhodčího, normotvůrce. Tu otázku jsem si s tebou skutečně poloila (ačkoli nevím, jestli plurál není maiestaticus) a pokouím se na ni odpovídat, ačkoli rovně nevím, zda nebyla poloena jen jako řečnická.
1) Kdo určil, e něco není zaslepenost?
2) Kdy to není zaslepenost, co to potom je?
3) ? (nepodařilo se mi převést v otázku, ačkoli mám tuení, e snad nějaká byla míněna).
Zatím nejsem sto na tyto otázky odpovědět. Ráda bych tě poádala o případné doplnění, moná i přeformulování tak, abych i já pochopila.
Zároveň bych je, nemá-li, jako jejich autorka, nic proti tomu, ráda předloila k případné diskusi.
Není tady
haiel napsal(a):
To si budem muset asi odít.
Nebudeme, to je jasný jako facka, která brzo sedne tam, kam musí
Není tady
Brambůrko, nerozumím tvému rozboru.
Nechápu, co je sloitého na normální otázce.
Je to stejná otázka, jako otázka např. co je to nevěra, co je svědomí a pod.
e je něco zaslepenost, nevěra, svědomí ... je pouze pohled a vnímání kadého z nás a kadý z nás to má jinak. Co je pro jednoho zaslepeností, je pro jiného prozřením, co je pro jednoho nevěrou, pro jiného nevěrou není...
Otázce naprosto rozumím. Kdy tady někdo píe, e druhý je zaslepený, je to jenom jeho názor a ne veobecná pravda. Ostatně, co to je pravda, e?
Pravda můe být pro mě, e mám na dlani kovovou minci o hodnotě 5,- Kč. Pro jiného, co v ivotě mince neviděl, to můe být kolečko. Pro jiného hračka a pro jiného div.
majkafa napsal(a):
Brambůrko, nerozumím tvému rozboru.
Nechápu, co je sloitého na normální otázce.
Je to stejná otázka, jako otázka např. co je to nevěra, co je svědomí a pod.
e je něco zaslepenost, nevěra, svědomí ... je pouze pohled a vnímání kadého z nás a kadý z nás to má jinak. Co je pro jednoho zaslepeností, je pro jiného prozřením, co je pro jednoho nevěrou, pro jiného nevěrou není...
Otázce naprosto rozumím. Kdy tady někdo píe, e druhý je zaslepený, je to jenom jeho názor a ne veobecná pravda. Ostatně, co to je pravda, e?
Pravda můe být pro mě, e mám na dlani kovovou minci o hodnotě 5,- Kč. Pro jiného, co v ivotě mince neviděl, to můe být kolečko. Pro jiného hračka a pro jiného div.
Nic jsem nerozebrala, protoe tomu nerozumím. Budu ráda, kdy to pochopím, třeba díky tvé odpovědi.
Není tady
Já zase nerozumím, jak takové jednoduché otázce nemůe rozumět.
Brambůrko, ty nějak hirondelovatí. U jsem ti to chtěla napsat i na radosti.
To myslí váně, nebo si dělá legraci s těmihle dotazy?
Majko, ale ty jsi Bramborčiny otázky posunula úplně někam jinam....
Ona se ptá na něco zcela jiného, ne o čem ty mluví.
Není tady
Pan, ta otázka z něčeho vychází. A to z toho, jak tady někteří tvrdí, e jiní jsou zaslepeni, ovem ne s tím, e je to jejich názor, e jsou zaslepeni, ale e to tak prostě fakticky je.
A já jsem to posunula zpět k podstatě.
A tou je:
Pane profesore, jak on ví? (e úhel beta je zrovna takový?
) ee, Marečku?
majkafa napsal(a):
Já zase nerozumím, jak takové jednoduché otázce nemůe rozumět.
Brambůrko, ty nějak hirondelovatí. U jsem ti to chtěla napsat i na radosti.
To myslí váně, nebo si dělá legraci s těmihle dotazy?
Myslím to váně. Fakt nevím. Ze začátku mi to přílo jasný, na druhou stranu - zkus odpovědět ........ Ale opravdu. Třeba na tu druhou. Kdybych si ty otázky převedla ze záporu, moná by to bylo lepí, nevím. Je jasné, e kdy něco oděje do slov, připraví to o spoustu valérů, významů, zplacatí to a navíc, větina věcí je nevyslovitelných (řekni vůni, napi ji). Právě pro tuto nedostatečnost vyslovovaného a jetě více psaného, kde chybí i ten tón hlasu) si myslím, e bychom se měly/i k vyslovenému a psanému postavit tak, abychom si neosekávaly zbytečně monost porozumění. Navíc, řeč, mluvená i psaná, má zase své nástroje, proč je nepouít, víme-li o nich. Smajlíci nestačí!
A jestli hirondelovatím, to fakt nejsem schopná posoudit. Mám se tím nějak zabývat?
Není tady
Já osobně si Bramborko myslím, e nemá, protoe to jsi zase jen a jen u toho: jak jen on VÍ?
Dokolečka dokola, okolo stola la la
Není tady
Brambůrko, já nemám potřebu odpovídat. Tohle mě nijak nezajímá a nevyzývá k přemýlení. Mám na to svůj názor, e je to čistě subjektivní pohled toho, kdo to říká a ne veobecná pravda.
Brambůrko, to musí vědět ty, jestli se tím má zabývat. Mně je to jedno. Já jsem konstatovala to, jak na mě teď tvé psaní působí. Je to můj názor.
Upravil(a) majkafa (3. 6. 2011 18:10)
Bramborko, já to zkusím takhle: zaslepenost je neochota vidět a respektovat důleité souvislosti a zákonitosti. Nezaslepenost je ochota, snaha vidět a respektovat.... Nemusí se vdy dařit, důleitá je ta vůle k tomu.
A teď se můeme zabývat tím, kdo to určil
Není tady
Jéje, promiň. Teď jsem si vimla, e jsem zkomolila tvůj nick, Bramborko. Pardon.
haiel napsal(a):
Bramborko, já to zkusím takhle: zaslepenost je neochota vidět a respektovat důleité souvislosti a zákonitosti. Nezaslepenost je ochota, snaha vidět a respektovat.... Nemusí se vdy dařit, důleitá je ta vůle k tomu.
A teď se můeme zabývat tím, kdo to určil
A proč? K čemu? Na co by nám to bylo?
To přece určuje kadý, kdo se tak či tak chová. Sám za sebe. Sám si to taky u/pro - ije
Není tady
Pandorraa napsal(a):
haiel napsal(a):
Bramborko, já to zkusím takhle: zaslepenost je neochota vidět a respektovat důleité souvislosti a zákonitosti. Nezaslepenost je ochota, snaha vidět a respektovat.... Nemusí se vdy dařit, důleitá je ta vůle k tomu.
A teď se můeme zabývat tím, kdo to určilA proč? K čemu? Na co by nám to bylo?
To přece určuje kadý, kdo se tak či tak chová. Sám za sebe. Sám si to taky u/pro - ije
Počkej, kam kvaltuje? To není moje otázka, ale Zlamčina otázka a Bramborčina otázka a já to nevím a třeba to tady někdo ví. A tak a se to dozvíme, tak budeme taky vědět, k čemu nám to bude.
Není tady
Má pravdu, u mlčím, u mlčím
Hujer uvnitř to nevydrel, páč on u prostě VÍ, kdo to určuje. Měl tu čest se seznámit
Není tady
haiel napsal(a):
Bramborko, já to zkusím takhle: zaslepenost je neochota vidět a respektovat důleité souvislosti a zákonitosti. Nezaslepenost je ochota, snaha vidět a respektovat.... Nemusí se vdy dařit, důleitá je ta vůle k tomu.
A teď se můeme zabývat tím, kdo to určil
Dík, vidím to také tak, moná jetě k zaslepenosti - neschopnost?
Pokud bych pouila jazykové příbuznosti se slepotou, můe "cizí vidoucí" poznat zaslepeného třeba tak, e na "cestě zakopává"?
Je moné povaovat "pouhou" snahu o nezaslepenost za nezaslepenost? Zase vycházím z představy slepce, je snaha vidět viděním?
( V podstatě si myslím, e otázky Zklamané jsou nezodpověditelné a moná bezmylenkovité. Ale lze povaovat neschopnost odpovědět na otázky za vlastnost otázek?
).
Není tady
Bramborka napsal(a):
haiel napsal(a):
Bramborko, já to zkusím takhle: zaslepenost je neochota vidět a respektovat důleité souvislosti a zákonitosti. Nezaslepenost je ochota, snaha vidět a respektovat.... Nemusí se vdy dařit, důleitá je ta vůle k tomu.
A teď se můeme zabývat tím, kdo to určilDík, vidím to také tak, moná jetě k zaslepenosti - neschopnost?
Pokud bych pouila jazykové příbuznosti se slepotou, můe "cizí vidoucí" poznat zaslepeného třeba tak, e na "cestě zakopává"?
Je moné povaovat "pouhou" snahu o nezaslepenost za nezaslepenost? Zase vycházím z představy slepce, je snaha vidět viděním?
(V podstatě si myslím, e otázky Zklamané jsou nezodpověditelné a moná bezmylenkovité. Ale lze povaovat neschopnost odpovědět na otázky za vlastnost otázek?
).
Neschopnost spí ne. Neschopnost je prostě neschopnost, za tu člověk nemůe a tak o neschopném se v tomto smyslu asi nedá říct, e je zaslepený.
K druhé otázce - asi ne - zakopávají vichni, víc nebo míň, důleitý je spí směr, kterým jdou - tedy ta dobrá vůle k poznání, si myslím.
Snahu o nezaslepenost pokládám za nezaslepenost. A tak snaha vidět je v mém chápání u viděním. Začátkem, protoe tímhle se kadý člověk musí nějak prokousávat, ale v zásadě ta snaha je tím, co člověka uschopňuje.
Není tady
Bramborko, ty si vyhraje bádáním o nesmrtelnosti chrousta
U hir to chápu, jazyková bariéra a nepochopení, protoe tu neije.
Ale u tebe?
Nebo se mýlím a i ty ije v jiném státě ne v České republice? Kdy nechápe prosté otázky?
majkafa napsal(a):
Brambůrko, nerozumím tvému rozboru.
Nechápu, co je sloitého na normální otázce.
Je to stejná otázka, jako otázka např. co je to nevěra, co je svědomí a pod.
e je něco zaslepenost, nevěra, svědomí ... je pouze pohled a vnímání kadého z nás a kadý z nás to má jinak. Co je pro jednoho zaslepeností, je pro jiného prozřením, co je pro jednoho nevěrou, pro jiného nevěrou není...
Otázce naprosto rozumím. Kdy tady někdo píe, e druhý je zaslepený, je to jenom jeho názor a ne veobecná pravda. Ostatně, co to je pravda, e?
Pravda můe být pro mě, e mám na dlani kovovou minci o hodnotě 5,- Kč. Pro jiného, co v ivotě mince neviděl, to můe být kolečko. Pro jiného hračka a pro jiného div.
Majkafo, zdá se mi, e v těch svých příkladech trochu míchá jabka s hrukama. Neříkám, e si kadý pod nevěrou nemůe představovat a vykládat o ní svoje, ale obsah tohoto slova je z nemalé části dán společenskou domluvou.
Svědomí je v psychologii, teologii a filosofii (v různých kolách různě, někde neexistuje ) definované, čili můe být relativní, ale vdy je k čemu se vztahovat, chceme-li.
U zaslepenosti nevím, jestli jsou tam podobné monosti, ale nejsem v tom honěná, ráda se dozvím.
Myslím si, e otázky Zklamané jsou poloeny jinak.
Není tady
Bramborka napsal(a):
...................
(V podstatě si myslím, e otázky Zklamané jsou nezodpověditelné a moná bezmylenkovité. Ale lze povaovat neschopnost odpovědět na otázky za vlastnost otázek?
).
ne
já je pokládám za kodolibost toho, kdo takové otázky tvoří
Není tady
Haiel, nepřeceňujeme snahu? Můe znát slepý, resp. zaslepený, směr? (Představuji si, e slepý by el třeba po čichu). Nemůe se samou snahou točit na místě nebo se vydat do úplný pr...?
Nebo je ta snaha třeba ten čich?
Není tady
Ta neschopnost můe být třeba dočasná ........ dejme tomu zamilovanost.
Není tady
majkafa napsal(a):
Bramborko, ty si vyhraje bádáním o nesmrtelnosti chrousta
U hir to chápu, jazyková bariéra a nepochopení, protoe tu neije.
Ale u tebe?
Nebo se mýlím a i ty ije v jiném státě ne v České republice? Kdy nechápe prosté otázky?
iju v Čechách, ale jsem nedovtipná a běhá mi to jinak.
Není tady