14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Nevím jestli tohle téma patří sem, ale budi...
Chtěla jsem se zeptat na názory ostatních...jak vnímáte známkování prvňáčků?
Můj syn chodí první pololetí do koly a řekla bych, e je celkem ikovný.Čte téměř plynule a matematika mu nedělá problém.Psaní občas lajdačí, ale kdy píeme úkoly má to krasopisně napsané.Nicméně chybka se občas vyskytne a odrazí se to na známkách.Abych přela k věci...známkování jejich učitelky mi přijde přísné.Z diktátu nebo pětiminutovky dostává za jednu chybu dvojku(třeby mu v diktátu slov chybí tečka nad písmenkem i )a za dvě chyby trojku . A to jetě nemluvím o dvojkách z výtvarné výchovy...
Co si o tom myslíte?Chci znát názory jiných abych si to mohla srovnat v hlavě, popřípadě pochopit taktiku přísné učitelky...
BTW po dvojkách z VV mi syn nechce malovat, protoe to prý neumí...
Není tady
To mě přijde hodně zlý Kam se podělo jedna mínus? To přece vdycky vypadá líp... My tuím dokonce dostávali jedničku s puntíkem, co byl jetě předstupeň jedna mínus...
Mě se to zdá teda hodně přísný
Není tady
elementgirl napsal(a):
Nevím jestli tohle téma patří sem, ale budi...
Chtěla jsem se zeptat na názory ostatních...jak vnímáte známkování prvňáčků?
Můj syn chodí první pololetí do koly a řekla bych, e je celkem ikovný.Čte téměř plynule a matematika mu nedělá problém.Psaní občas lajdačí, ale kdy píeme úkoly má to krasopisně napsané.Nicméně chybka se občas vyskytne a odrazí se to na známkách.Abych přela k věci...známkování jejich učitelky mi přijde přísné.Z diktátu nebo pětiminutovky dostává za jednu chybu dvojku(třeby mu v diktátu slov chybí tečka nad písmenkem i )a za dvě chyby trojku . A to jetě nemluvím o dvojkách z výtvarné výchovy...
Co si o tom myslíte?Chci znát názory jiných abych si to mohla srovnat v hlavě, popřípadě pochopit taktiku přísné učitelky...
BTW po dvojkách z VV mi syn nechce malovat, protoe to prý neumí...
Tohle jsem řeila kdysi taky.Myslím,e jednoznačně se nedá říct,jestli je známkování dobré či nikoliv,protoe názor by se případ od případu liil.Mám dva syny.Stejná matka;)stejný otec,kadý úplně jiný,take i výchova jiná. Jeden potřeboval přísnost,je tvrdý,druhý je citlivka,tady stačí udělat smutný obličej. První potřebuje(a potřeboval) známky jako sůl,protoe ho to motivovalo a nutilo stále k lepím a lepím výsledkům,druhý "se vzdal" při horí známce ne jednička a přestal pracovat,e to nemá smysl a hotovo. Známkuje se úplně stejně jako u vás,pouze děti,které mají potvrzenou nějakou formu poruchy učení mají mírnějí reim. Dnes u je ve čtvrté,je to velký kluk a urazil kus cesty,ale v té první třídě by potřeboval pouze písemné vyjádření-písmenka by pro něj neměly takovou váhu jako známky.....
Není tady
Minusy u přes deset let neexistují. Paní učitelka je opravdu přísná, ale na kole nebo u ní by měla fungovat nějaká kriteria podle kterých opravuje.
Já mám takovou orientační tabulku, kterou pouívám:
100% - 91% ....1
90% - 71% ......2
70% - 41% .......3
40% - 21% ......4
20% - 0% ......5
Podle obtínosti diktátu - 0, 1, 2 chyby ....1
3, 4, 5 chyb ....2
6, 7, 8, 9 chyb...... 3
10, 11, 12, 13 ....... 4
14, 15, 16, 17 ... 5
Výtvarka, pracovka tělák - jsou výchovy kde by se mělo v úvahu brát také nadání a hodnotit podle indi vindi výsledků.
Já bych opravdu ádala vysvětlení od učitelky a nebo vedení.
Není tady
Má mamka je právě také učitelka na prvním stupni a je z toho v oku...
Mám strach, e kdy to budu řeit, e si na něj učitelka jetě zasedne...
Upravil(a) elementgirl (7. 1. 2011 21:53)
Není tady
Za optání nic nedá, a dítko můe dycky vést stylem e známky nejsou důleité pro tebe, ale tebe zajímá, co se naučil a co dělal, jako ve kolce, známky jsou jen pomůcka pro dospělý a my si jimi přece nebudem kazit náladu....
Jene ta soutěivost někdy moc nepřidá, já vím....
Není tady
PavlaH napsal(a):
Za optání nic nedá, a dítko můe dycky vést stylem e známky nejsou důleité pro tebe, ale tebe zajímá, co se naučil a co dělal, jako ve kolce, známky jsou jen pomůcka pro dospělý a my si jimi přece nebudem kazit náladu....
Jene ta soutěivost někdy moc nepřidá, já vím....
Tak nějak se to snaím dělat, ale trochu mám strach co bude mít na vysvědčení....Mě osobně známky moc neříkají, ale mám strach aby ho to jetě víc nedemotivovalo..
Není tady
mít sebevědomí.....ale nějak v rozumné míře.....a to udrovat...podporovat dítě.....je to těké
učila jsem x let na prvním stupni.........a teď 20 let na gymplu....srovnávám
na prvním stupni se udělá nejvíc chyb.......bohuel za to můou dost často učitelé
neproívat tak toto období....myslím ve kole.....spí komunikaci, koníčky, různé aktivity
absolutně nekoukat co holčička od sousedů....e má samé.....a ten ná
dítě to vycítí.....trápí se vnitřně, e zklame.....není to dobré
a moje zkuenost ? ta holčička od sousedů....která mělá samé....odmaturovala za 4 a lus.....pasivní, bojácná....pořád
a ten kluk, co měl 2 a 3 a někdy i 4.....má 2 V....osobnost a kdy ho potkávám.....prostě chla s CH
samozřejmě je to velice individuální.......nic nehrotit....nechat plynout...lehce postrkávat
Není tady
Diktát - to je na diskusiu, ale nechápem známkovanie výchov... To môe by podža mňa skôr demotivujúce a na celý ivot odradi od koníčkov... Vysvetli dieau, aby sa nestresovalo, e známky sú dobré na sledovanie toho, ako sa on sám/a zlepuje... a ako sa snaí. O známkovaní výchov by som ale chcela hovori s učitežkou alebo riaditežkou.
Není tady
elementgirl napsal(a):
PavlaH napsal(a):
Za optání nic nedá, a dítko můe dycky vést stylem e známky nejsou důleité pro tebe, ale tebe zajímá, co se naučil a co dělal, jako ve kolce, známky jsou jen pomůcka pro dospělý a my si jimi přece nebudem kazit náladu....
Jene ta soutěivost někdy moc nepřidá, já vím....Tak nějak se to snaím dělat, ale trochu mám strach co bude mít na vysvědčení....Mě osobně známky moc neříkají, ale mám strach aby ho to jetě víc nedemotivovalo..
Tohle jsme si jako rodiče asi museli přetrpět vichni; a i jako děti předtím.Můj starí syn měl v první třídě na pololetí 2,dnes studuje techniku na V.Ale pozor: tenkrát nás ten jeho slabí prospěch tval,asi jsme na něho dost tlačili a tak se stalo,e se jednoho dne spakoval (vzal sebou spacák,foák)a tajně,kdy jsme byli vpráci, sedl na své malé kolečko a chtěl tak jet za babičkou do města vzdáleného od nás cca 70 km.Natěstí po několika málo km asi uváil,e je to nad jeho síli a sám se vrátil.Velice nás tímto jako rodiče do budoucna poučil a zároveň i vystrail a hned byl změněn ná přístup k jeho výsledkům ve kole.
Není tady
PavliH, nic ve zlém, taky beru babinet jen jako oddychovku a ani se nechci vyjadřovat úplně dle gramatických pravidel, ale jestli jsi učitelka, mrkni na svoji interpunkci. Přece jen je dosud zvykem, e se souvětí oddělují :
kriteria podle kterých
jsou výchovy kde by se mělo
K dotazu Elementgirl: nae učitelka četiny na Z takté hodnotila jednu chybu dvojkou a dvě chyby trojkou; jedničku z ČJ na vysvědčení jsem měla jen já, co ale není ádná moje zásluha. Mám pravopis a podobné hlouposti nějak v krvi po tátovi , nikdy jsem se do četiny nic neučila. Na rozdíl od pracného zdolávání předmětů kybernetika a inenýrství na V .
Výchovy (hudebku, výtvarku a tělocvik) - tak nad tím u se ministerstvo dávno mělo aspoň zamyslet a skutečně pak prosadit neznámkování. Zabývají se ptákovinami a podstatné věci neřeí.
Elementgirl - jen tak pro útěchu: opravdu si podobnými problémy, jako teď řeí Ty, proly tisíce rodičů, take nezoufej. Zkus se synkem víc mluvit, situace rozebrat, povzbudit ho. A určitě při nějaké příleitosti promluvit s učitelkou a klidně i s ředitelem(kou).
Jo, výchova vůbec není lehká záleitost . Drím vám palce!
Není tady
elementgirl napsal(a):
Mám strach, e kdy to budu řeit, e si na něj učitelka jetě zasedne...hmm
To se ti nedivim,loni jsem učitelce řekla,e si nepřeju,aby mého syna tahala za vlasy,kdy má dojem,e je nepozorný,a mu raději uloí nějaký trest na počítání či psaní a vezla se po něm,e kluk mi doma brečel.Take jsem tam naklusala a řekla jí,e to chci řeit za přítomnosti ředitelky.Omluvila se,e se rozvádí a má nervy na dranc,já jí řekla,e za to ale můj syn nemůe,tak a si raději vezme neschopenku a nechladí si áhu na něm....Druhý den u do koly nepřila a nebyla tam do konce k.roku. No stejně byl začátek června.Letoní k.rok u má učitelku jinou,páč je na jiné kole..plánovaně,ne kvůli ní....;)nepřeju si,aby mi cizí lidé fyzicky trestali mé děti....to teda ne
Není tady
elementgirl: Mám strach, e kdy to budu řeit, e si na něj učitelka jetě zasedne...hmm
Záleí taky na tom, JAK to bude řeit.
Ale rozhodně za svého syna "bojuj".
Není tady
U nás oba kluci nosili v první třídě razítka - hvězdičky, panáčky. Ve druhém pololetí u jedničky, trojku snad nikdy a to nejsou ádní zázraci
Není tady
Pro mě je Z mého syna dodneka noční můrou. Syn je levák, tak jsme pořád dokola řeili ohnuté rohy v seitech, zapomínání barevných tuek na podtrhávání apod. Kdy si syn vybral poměrně prestiní S, tak mi paní učitelka řekla, a syna dám na učilitě, e na té S neuspěl dokonce syn jiné paní učitelky a to byl úplně jiný ák ne můj syn. To u jsem opravdu měla co dělat, abych nemluvila sprostě. Na S se syn dostal. Kdy skončila první třídní schůzka na S, tak jsem se pořád otáčela, kdo mě bude volat a ono nic. Maturoval s vyznamenáním, dnes je ve 2. ročníku na V.
Není tady
lea64 napsal(a):
Pro mě je Z mého syna dodneka noční můrou. Syn je levák, tak jsme pořád dokola řeili ohnuté rohy v seitech, zapomínání barevných tuek na podtrhávání apod. Kdy si syn vybral poměrně prestiní S, tak mi paní učitelka řekla, a syna dám na učilitě, e na té S neuspěl dokonce syn jiné paní učitelky a to byl úplně jiný ák ne můj syn. To u jsem opravdu měla co dělat, abych nemluvila sprostě. Na S se syn dostal. Kdy skončila první třídní schůzka na S, tak jsem se pořád otáčela, kdo mě bude volat a ono nic. Maturoval s vyznamenáním, dnes je ve 2. ročníku na V.
...jj mám podobnou zkuenost, učitelka nás tak prudila, e jsme změnili kolu, od třetí třídy v jiné ikole byl kluk nejhodnějí a měl i výborný známky, v první třídě učitělka snad z osobní záti dělala klukovi i nám peklo,dokonce nám doporučovala zvlátní kolu za to e jí kluk zlobí a vyruuje výuku. Byli jsme z toho uplně zničení. Kluk maturoval a studoval střední v úplné pohodě, ted je taky na vejce,ale na první tři roky vzpomínáme jetě dneska se staeným aludkem. Ta paní učitelka byla psychicky nemocná, nakonec jí ze koly propustili, ale zkazila dětství spoustě chlapců. Holčičky měla ráda preferovala je, umřela jí bohuel dcerka takhle se to v ní zvrtlo. Nesnáela kluky. Vzpomínám na jednu scénu, s klukem chodila do třídy cikánská holčička, jej máma kadý den číhala na kluky v atně /zatím co ostatní rodiče pracovali/ a vyhroovala jim e je zabije jestli na tu její holku budou zlí. Učitelka se zastávala té holky a kluky zastraovala, místo co by zavolala policii a etřilo se to vyhroování zabitím maličkým prvnákům. Děti pak nechtěli do koly, ráno mi kluk doma strachy zvracel. Nakonec se to vyetřovalo a na popud rodičů. Holka la stejně do zvlátní,ale to peklo ne se to začalo řeit.
Není tady
Tak to máme dobré vyhlídky do dalích let
Není tady
No pane jo, to je situace....ohledně těch výchov bych se asi ozvala, tam je to známkování opravdu oemetné, měla by se hodnotit spí snaha. To známkování v ostatních předmětech - no, píe, e syn je v počítání i psaní ikovný, tak to má těstí.
Můj syn měl první tři roky bezvadnou učitelku, byla jsem za ni moc ráda. Dokázala v děckách podníti touhu po něčem novém. Učitelé na prvním stupni jsou toti velice důleití - aspoň myslím.
Není tady
U nás ve kole bylo, e se za bezchybný diktát dala 1 napsaná zlatým perem, s chybou červeným a pak u to lo o známku dolů. Ale v první třídě to nebylo tak přísné. Paní učitelka vdycky říkala, e to pro děti musí udělat volnějí, aby je právě neodradila. Proto i dopředu bylo dané, e vechny děti dostanou na pololetí jedničky....bez rozdílu.
Máte docela přísnou učitelku, ale co s tím neporadím. Ta nae byla přístupná i kritice a brala ji jako námět na zlepení . Nebavila ses o tom s ostatními rodiči? Třeba, kdyby vás mělo stejný problém a domluvili by jste se, dalo by se s učitelkou promluvit.
Není tady
Tercilo, jsi off-topic, ale mě to nedá, co mají společného moje chyby s povoláním učitele? Chyba je prostě chyba a je tam, a u ji napsal kdokoli
Není tady
Také jsem si uila hlavně s mladím synem svý. On u i pak rezignoval a bylo mu jedno, co dostane za známku. Jeho přístup se zlepil a přechodem na druhý stupen, není jedničkář, ale s výměnou učitelek má i touhu mít lepí známku.
Ale co mě ted přivádí k úsměvu: V první lavici nelítaj mouchy, ale v poslední ano (to kdy jsem ádala uč. aby ho přesadila z posl.lavice).
Při diktátu si představoval,e je pes, e pes se má nejlíp.
Kdy nemohl vypočítat doma úkol. babička měla 10 slepic, 7 slepic dala tetě. Ptal se - a proč jich dala tolik? To prostě nechápal
Není tady
duička napsal(a):
Kdy nemohl vypočítat doma úkol. babička měla 10 slepic, 7 slepic dala tetě. Ptal se - a proč jich dala tolik? To prostě nechápal
Tak to mě by se ten můj zeptal,jestli ty slepice byly bílý nebo hnědý,jestli je tý tetě dala,protoe měla doma málo místa a nevely se jí tam,jestli je teda oupla na pekáč a nakonec by řekl,e je to vechno volovina,protoe nae babička ádný slepice nemá....
Není tady
Rejko - dobrý
Není tady
Syn dnes donesl domů ze koly z diktátu 4. Měl tam 5 chyb.Z toho tři jsou tečky nad písmenky(i,j) a jedna tečka za větou.....jedna chyba je patné písmenko....
Není tady
Chudátko malý, to je krutý, ..
zajdi za pí učitelkou....oč jako jde. V klidu, sluně se (jakoe) zeptat , poradit ( )se s ní.. atd...
Asi mu fakt vysvětli, e známka znamená spočítání chyb, e si to tak paní učitelka prostě počítá, aby z toho nebyl patnej.
Motivační to moc není.
Chápu, e se třeba zrovna učej tu tečku za větou..., ale zdá semi to přesto krutý.
Není tady