14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Věřím, někomu se to moná nemuselo líbit, kdy jsem tu hovořil o prvém stupni, tak co kdybychom si udělali takovou malou zkouku, jak jsme na tom doopravdy a kadý sám za sebe si na chvíli zkusil stoupnout na stupeň druhý. Nalezneme v sobě takovou odvahu si začít pokládat otázky opravdu na tělo, střízlivě a upřímně?.. No, zkusme to. Vdy konec konců sami sobě za to hlavu přeci neutrhnem.
Není tady
Deset chyb na cestě yogy
1) K chybě tlachavosti můe vést slabá víra spojená se silným rozumem.
2) K chybě úzkoprsého dogmatismu můe vést silná víra spojená se slabým rozumem.
3) K chybě bludného přehánění nebo k falené cestě můe vést příliná horlivost bez přísluného náboenského poučení.
4) K chybě zbloudění v temnotě podvědomí (nevědomí) můe vést rozjímavé pohrouení bez dostatečného naslouchání nauce a jejího zkoumání.
5) K chybě náboenské domýlivosti můe vést nauka nepouívaná v praxi nebo nedostatečně pochopená.
6) K chybě usilování jen o vlastní vysvobození můe vést nedostatečné kolení v nesobeckosti a nekonečném soucitu.
7) K chybě čistě pozemské působnosti můe vést nedostatečné vědění o vlastní nehmotné podstatě.
8) K chybě čistě pozemských úvah a řízení se jimi můe vést neúplné uduení světské ctiádosti.
9) K chybě nadýmání se světskou (i duchovní) pýchou můe vést sdruování se s lehkověrnými a nízkými obdivovateli.
10) K chybě pachtění se za světskými věcmi můe vést vychloubání se svým okultním věděním a mocí.
Toto je deset chyb.
Není tady
Moc těké, e?.. A člověk je v tom zachycen více způsoby.
Tak jetě jednou, a to máme za sebou:
Není tady
Třináct těkých pochybení na cestě yogy
1) Je těkým pochybením, kdy někdo, narozen jako člověk, si nevímá posvátných nauk. Je podoben tomu, kdo se vrací s prázdnýma rukama ze země bohaté drahokamy.
2) Je těkým pochybením, jestlie se někdo, vstoupiv do svaté obce mnichů, vrací k světskému ivotu. Je podoben můře letící do planoucího světla.
3) Je těkým pochybením, jestlie někdo ve společnosti mudrce setrvá v nevědomosti. Je podoben člověku íznícímu na břehu veliké řeky.
4) Je těkým pochybením, neuívá-li člověk k ničení náruivosti morálních předpisů, které zná. Je podoben nemocnému, který má léky, ale neuívá jich.
5) Je těkým pochybením, káe-li někdo náboenství, ani je uskutečňuje. Je podoben papouku drmolícímu modlitbu.
6) Je těkým pochybením, dává-li někdo almunu z toho, co nakradl, uloupil nebo získal podvodem. Podobá se blesku, jen ve vodě ničí sám sebe.
7) Je těkým pochybením, přináí-li kdo bohům (za obě) maso usmrcených ivočichů. Je podoben člověku, jen předkládá matce maso jejího vlastního dítěte.
8) Je těkým pochybením, cvičí-li se kdo v trpělivosti ze sobeckých pohnutek a nikoli proto, aby znásobil svou uitečnost pro vechny bytosti. Ten se podobá kočce, která cvičí trpělivost, aby mohla chytit my.
9) Je těkým pochybením, koná-li někdo zásluné věci jen pro světskou slávu a pochvalu. Je to, jako by vyměnil kouzelný drahokam, splňující kadé přání, za kozí bobek.
10) Je těkým pochybením, kdy někdo zůstává rozháraným přes mnohé naslouchání nauce. Je podoben lékaři, který má vleklou chorobu.
11) Je těkým pochybením, kdy někdo rozumí duchovní nauce a nemá duchovní zkuenost, která roste z jejího pouití. Je podoben boháči, který ztratil klíče od svých pokladů.
12) Je těkým pochybením, chce-li někdo vykládat druhým lidem nauku, jí dosud zcela nepochopil. Je to slepý vůdce slepých lidí.
13) Je těkým pochybením, kdy někdo povauje zkuenosti prvních stupňů rozjímání za zkuenosti posledních stupňů. Takový se podobá člověku, který pokládá mosaz za zlato.
Toto je třináct těkých pochybení.
Není tady
Dobré.. Ale musím to pořádně prostudovat ..
Není tady
Tak u mňa zatiaž tlachavos a neúplné uduení světské ctiádosti. Ale chýba ti tam naopak úplné odtrhnutie sa od tela a jeho popretie a násilné potláčanie. Tvoja youga to asi nevidí ako chybu, ale ja som zaila pár žudí, ktorí doslova uleteli a nebolo to paradoxne nič povznáajúce... Pád spä do hmoty dos bolel...
Upravil(a) Selima (14. 10. 2010 15:35)
Není tady
Neboli: vyjdi ze své hlavy a staň se sám sebou vejdi do svého srdce
Není tady
To Crab - Abych se přiznal, moc jsem tvý příspěvky nemusel. Nejen pro mylenkovej obsah, ale i pro pro kniní slova, poetičnost vět, minulé přechodníky apod. Holt kadý máme jinej vkus... Ale nyní to ve dávám stranou a upřímně mohu říci, e jsi zajímavej člověk a fajn.
To mariposa - Jeliko se neznáme, tak si zrovna říkám (poprvé), jestli to, co píe, vychází z tebe, nebo jestli studuje filozofii či se zabývá duchovní naukou. Spí jde o to, jestli "Vyjdi ze své hlavy a staň se sám sebou, vejdi do svého srdce" jestli toto provozuje či se o to snaí (nebo jak to napsat). Jen dodám, e odpovídat nemusí, ale zda něco takového je ti blízké, tak upřímně smekám klobouk... Myslel jsem to vechno dobře.
Upravil(a) giorgino (15. 10. 2010 21:50)
Není tady
A copak změnilo Tvůj názor tak radikálně?
Já jsem přeci pořád stejný.
Není tady
Přiznám se, e předpoklad "pochybení" ve mně vyvolává pocit viny. A s pocitem viny pak souvisí celý řetězec strachu, nenávisti, lítosti, atd. Okamitě před sebou vidím brány pekelné (ach, silný to vliv církve). Mám raději obrácené mylení ve stylu: "Jak pozná, e jsi na cestě k Bohu, osvícení, yogy ...?"
1. Nemá potřebu tlachat, jeliko ji není moného spojení silného rozumu a slabé víry.
...
Holt mi jsou blií Hovory s Bohem
Není tady
Ano, Zonan, jsme silně ovlivněni katolickou církví, která do nás v předchozích generacích zasela pocit viny, je je pak spoutěčem oněch negativních stavů, o nich se zmiňuje. Proto je evropanu blií křesanská mystika ne joga, ale na druhé straně orientální nauky nás učí střízlivě myslet bez vekerých emocí, co je přinejmením očistný a osvobozující stav.
Není tady
Milý kolego, jeliko jógu neprovozuji, dívám se na to asi takto:
1) Je těkým pochybením, kdy někdo, narozen jako člověk, si nevímá posvátných nauk. Je podoben tomu, kdo se vrací s prázdnýma rukama ze země bohaté drahokamy.
- ve je o vývoji daného člověka. Napřed se musí vrátit "bez drahokamů" s prázdnýma rukama, ne pochopí, e ty "drahokamy" se dají sbírat...
2) Je těkým pochybením, jestlie se někdo, vstoupiv do svaté obce mnichů, vrací k světskému ivotu. Je podoben můře letící do planoucího světla.
- chyby neexistují. Existuje pouze stagnace, nebo cesta vpřed. Kdo je jednou mnichem a pak ije opět "světsky", pak neznáme jeho záměr natolik, abychom mohli říci, e "je můra letící do světla..." Maximálně v tom můeme vidět stagnaci, ovem i tak neznáme jeho pravou příčinu. Tu zná pouze on sám. To, co můeme povaovat za "úlet", dotyčný můe mít jako část vývoje, kterou si naplánoval.
3) Je těkým pochybením, jestlie někdo ve společnosti mudrce setrvá v nevědomosti. Je podoben člověku íznícímu na břehu veliké řeky.
- je těkým pochybením si myslet o jiných, e nutně v přítomnosti moudrých musí zmoudřet... ízní li někdo na břehu veliké řeky, není to jen tak samo sebou. To nenapití můe mít mnoho důvodů a kadý z nich má nějaký, pro nás ostatní skrytý, smysl.
4) Je těkým pochybením, neuívá-li člověk k ničení náruivosti morálních předpisů, které zná. Je podoben nemocnému, který má léky, ale neuívá jich.
- bohuel i ty "náruivosti" mají svůj daný smysl pro vývoj jednotlivce. A se nám to líbí, nebo ne. Kadý jedinec má svůj limit pro tyto "srandičky" nastavený a kadý jednou dojde jejich pochopení a následně je tím odstraní ze svého dalího vezdejího "proívání".
5) Je těkým pochybením, káe-li někdo náboenství, ani je uskutečňuje. Je podoben papouku drmolícímu modlitbu.
- chyby neexistují... Kdy tak záměr... Ovem proč tak někdo činí, ví instinktivně jen on. Ovlivňuje tím svůj vývoj a dostává se mu také interakce od jiných lidí. Například v tomto případě můe jít o to, aby svým jednáním konečně pochopil, jaké to je, kdy se "voda káe, ale víno chlastá.." Přítě u bude vědět a neudělá to.
6) Je těkým pochybením, dává-li někdo almunu z toho, co nakradl, uloupil nebo získal podvodem. Podobá se blesku, jen ve vodě ničí sám sebe.
- i tohle, bohuel, někdo nutně potřebuje proívat, aby pochopil...
7) Je těkým pochybením, přináí-li kdo bohům (za obě) maso usmrcených ivočichů. Je podoben člověku, jen předkládá matce maso jejího vlastního dítěte.
- ano, s tímto souhlasím. Potí je v tom, e celá tato realita je komplet "ivá", take nejen zvířata, ale i rostliny a snad i minerály mají své (dejme tomu) city a pocity, bolesti a strach.. To se týká třebas jídla - vlastně by se dalo říci, e aby člověk nezabil, sám by musel chcípnout hladem...
8) Je těkým pochybením, cvičí-li se kdo v trpělivosti ze sobeckých pohnutek a nikoli proto, aby znásobil svou uitečnost pro vechny bytosti. Ten se podobá kočce, která cvičí trpělivost, aby mohla chytit my.
- není chyb. Je to záměr. Nejprve je to sobeckost, později to stejně nakonec bude ku prospěchu ostatních. Je to vývoj. Ve má svůj čas.
9) Je těkým pochybením, koná-li někdo zásluné věci jen pro světskou slávu a pochvalu. Je to, jako by vyměnil kouzelný drahokam, splňující kadé přání, za kozí bobek.
- ale kdepak... Tím, e něco dělá někdo pro "světskou slávu", jej nakonec přivede k poznatkům, které pak zhodnotí stejně ve prospěch vech. Opět otázka vývoje v čase.
10) Je těkým pochybením, kdy někdo zůstává rozháraným přes mnohé naslouchání nauce. Je podoben lékaři, který má vleklou chorobu.
- zůstat rozháraným jako "pochybení"? A co takhle - "ten, kdo nepochopí, proč je daná bytost rozháraná, by se měl učit, jak to pochopit?" Za oním rozháráním se můe skrývat cokoliv. Těko chtít po někom, kdo přiel například o své blízké při nějakém straném netěstí, aby se "necítil rozháraný, protoe tak chybuje..." To je vyloeně minimálně neetické...
11) Je těkým pochybením, kdy někdo rozumí duchovní nauce a nemá duchovní zkuenost, která roste z jejího pouití. Je podoben boháči, který ztratil klíče od svých pokladů.
- není chyba. je to vývoj a nepřísluí soudit jedince za jeho rozhodnutí...
12) Je těkým pochybením, chce-li někdo vykládat druhým lidem nauku, jí dosud zcela nepochopil. Je to slepý vůdce slepých lidí.
- ten, kdo je slepý, pouívá mnohdy jiné smysly, o kterých my, vidoucí, nemáme ani páru. Take pokud někdo vykládá jiným něco, co sám nechápe, pak poddvědomě to svůj smysl má. Můeme jen hádat, jaký. Je jednoduché říci, e chybuje. Ovem porozumět tomu z hlediska dlouhodobého vývoje jedince a ostatních - to lze a v budoucnosti.
13) Je těkým pochybením, kdy někdo povauje zkuenosti prvních stupňů rozjímání za zkuenosti posledních stupňů. Takový se podobá člověku, který pokládá mosaz za zlato.
- kadému, co jeho jest. nechme děti, a si hrají na dochtory, kdy je to baví. Kdo ví, zda to v budoucnu nepřinese uitku?
Ber to, prosím, s nadhledem a shovívavě, nebo jsem jen bytost, co se také učí a vyvíjí v čase...
Upravil(a) DaiTerr (17. 10. 2010 13:25)
Není tady
Crabat napsal(a):
Ano, Zonan, jsme silně ovlivněni katolickou církví, která do nás v předchozích generacích zasela pocit viny, je je pak spoutěčem oněch negativních stavů, o nich se zmiňuje. Proto je evropanu blií křesanská mystika ne joga, ale na druhé straně orientální nauky nás učí střízlivě myslet bez vekerých emocí, co je přinejmením očistný a osvobozující stav.
Crabe o kom to mluví, kdy uívá zájmeno "my"? Proč nepíe v jednotné osobě "já"? Jsme tady kadý sám za sebe, no ne? Jak to má Ty?
Není tady
mariposa napsal(a):
Crabat napsal(a):
Ano, Zonan, jsme silně ovlivněni katolickou církví, která do nás v předchozích generacích zasela pocit viny, je je pak spoutěčem oněch negativních stavů, o nich se zmiňuje. Proto je evropanu blií křesanská mystika ne joga, ale na druhé straně orientální nauky nás učí střízlivě myslet bez vekerých emocí, co je přinejmením očistný a osvobozující stav.
Crabe o kom to mluví, kdy uívá zájmeno "my"? Proč nepíe v jednotné osobě "já"? Jsme tady kadý sám za sebe, no ne? Jak to má Ty?
Mari, řekl bych, e Crabat klidně můe mluvit jak za sebe, tak i za více lidí, které zná on sám. Myslím, e nepřísluí nikomu přikazovat ostatním, zda by měl, či neměl pouívat "já", nebo "my", u jen z toho důvodu, e neznáme vůbec podstatu, proč tak činí
Není tady
DaiTerr napsal(a):
Mari, řekl bych, e Crabat klidně můe mluvit jak za sebe, tak i za více lidí, které zná on sám. Myslím, e nepřísluí nikomu přikazovat ostatním, zda by měl, či neměl pouívat "já", nebo "my", u jen z toho důvodu, e neznáme vůbec podstatu, proč tak činí
Dai ctes to ve sve mysli.
Proc tak cini se Mariposa prave pta.Tedy to vidim naopak ja.
Nicmene,me staci vedet ze za mne Crabat nemluvi
Není tady
Kolego, jetě k těm chybám:
1) K chybě tlachavosti můe vést slabá víra spojená se silným rozumem.
- vývoj... nesoudit...
2) K chybě úzkoprsého dogmatismu můe vést silná víra spojená se slabým rozumem.
- vývoj... nesoudit... navíc neetické... (co je to, sakra, "slabý rozum"??)
3) K chybě bludného přehánění nebo k falené cestě můe vést příliná horlivost bez přísluného náboenského poučení.
- vývoj.. zbytek přijde časem.
4) K chybě zbloudění v temnotě podvědomí (nevědomí) můe vést rozjímavé pohrouení bez dostatečného naslouchání nauce a jejího zkoumání.
- vývoj... bez této "stagnace" bychom nikdy neocenili "pohyb".
5) K chybě náboenské domýlivosti můe vést nauka nepouívaná v praxi nebo nedostatečně pochopená.
- vývoj.. "Domýlivec" potřebuje spadnout na d*ku, jinak pro něj učení nemá smysl. Od toho tu jsme..
6) K chybě usilování jen o vlastní vysvobození můe vést nedostatečné kolení v nesobeckosti a nekonečném soucitu.
- vývoj.. Myslím, e od věků se kolíme sami. Nejprve musí jedna bytost druhou zabít bez výčitek, aby přítě i ona byla sama zabita. Pak teprve, a pochopí, e "zabití kure*sky bolí a je to navíc násilně nastolená stagnace pro tu pokozenou (momentálně zabitou) bytost, s bonusem, e za to aktér ponese následky na "krásné" přítí", u onen aktér postupně začne chápat, která bije. No a a pozná sám na sobě to, co před tím "umonil poznat jiným svým jednáním", pak teprve "u ví", e zabíjet se fakt nemá, e to bolí, je to hrozné, zdrcující, smutné, u těch lidí lituje a naučil se soucitu a empatii. Odteď u to nikdy neudělá.. Odteď bude u jen sem tam něco "kradačit" a ... koloběh se opakuje.. To je ten ná vezdejí vývoj v této realitě. To je to nae "ověřování teorie v praxi" za pomoci echt proitků..
7) K chybě čistě pozemské působnosti můe vést nedostatečné vědění o vlastní nehmotné podstatě.
- co takhle "potřeba ověřit si teorii v praxi"?
8) K chybě čistě pozemských úvah a řízení se jimi můe vést neúplné uduení světské ctiádosti.
- ádná stagnace není věčná. Ve se jednou pohne.
9) K chybě nadýmání se světskou (i duchovní) pýchou můe vést sdruování se s lehkověrnými a nízkými obdivovateli.
- potřeba zviditelnění se má vdy svůj skrytý záměr. V budoucnu to stejně bude ku prospěchu vech.
10) K chybě pachtění se za světskými věcmi můe vést vychloubání se svým okultním věděním a mocí.
- vývoj.. Dotyčný se potřebuje spálit, jinak si pozor nedá..
K tomu, co píe celkově - jistě je mono brát popis chyb, jako perfektní formulář a zkratku pro ty, co u vědí a jen jim stačí podle onoho manuálu jet. Takoví lidé budou dělat Jógu a budou astní a spokojení, protoe k tomuto dospěli svým vývojem a poznáním. Ovem pro jiné "nehodné" jedince bude onen "manuál" vdy něčím, čemu budou oponovat, u jen proto, e jejich vývoj je jiný, je jinak nastaven a potřebuje specifickou cestu. A tak, či tak - ve má svůj smysl. Náhody neexistují, pravda je pouhá iluze závislá na vývoji jedince v čase a vekeré "manuály" jsou sice úasná pomůcka, ovem na vechno se lze dívat z mnoha úhlů.
Ber to s nadhledem a děkuji.
Upravil(a) DaiTerr (17. 10. 2010 13:55)
Není tady
hirondel napsal(a):
DaiTerr napsal(a):
Mari, řekl bych, e Crabat klidně můe mluvit jak za sebe, tak i za více lidí, které zná on sám. Myslím, e nepřísluí nikomu přikazovat ostatním, zda by měl, či neměl pouívat "já", nebo "my", u jen z toho důvodu, e neznáme vůbec podstatu, proč tak činí
Dai ctes to ve sve mysli.
Proc tak cini se Mariposa prave pta.Tedy to vidim naopak ja.
Nicmene,me staci vedet ze za mne Crabat nemluvi
Hir... Co je to vlastně "mysl"?
Není tady
DaiTerr napsal(a):
Hir... Co je to vlastně "mysl"?
To je to ,co utvari nas prozivany svet.
Není tady
DaiTerr, k těm chybám a pochybením, něco Ti uniklo. Tohle byl druhý stupeň, neposuzuj ho tedy z hlediska prvého. Vechno ostatní u si dosadí sám, jen tenhle malinký detail tam chyběl.
Není tady
Hm, tak mi utkvěl v mysli nejvíce bod:
3) Je těkým pochybením, jestlie někdo ve společnosti mudrce setrvá v nevědomosti. Je podoben člověku íznícímu na břehu veliké řeky.
Nebrala bych to ( tedy já osobně u sebe) jako pochybení ale spí jako neschopnost ... kdy to přirovnám třeba k chemii, pak mám podezření, e i kdybych strávila se skvělým chemikem jakkoli dlouhou dobu, tak nepochopím sloitosti organické chemie ... a přitom někomu to jde skoro samo ......
Ale neberu to jako pochybení ..... spí, e mi chybí cosi ve softwarovém vybavení, co by mi pochopení zmíněného umonilo.
Asi mě to oslovilo proto, e mám občas pocit, e mám VELIKOU snahu, ale ta sama o sobě nestačí a taky mám pocit, e i kdybych si prst kdesi zalomila, tak má mudrc smůlu a já potupně zhynu na břehu řeky .... Co ale s tím ????
Není tady
BB, je to úplně přesně stejný postoj, jaký zaujal DaiTerr, dívá se z prvého stupně. A odtud tam nedosáhne. Ale pokloň se před tím mudrcem, zamiluj si ho pro jeho laskavost, ne pro to, jak je jinými uznáván. Zamiluj si ho pro to, e miluje Pravdu a dívá se na ni. A skrze jeho oči, skrze jeho mysl ji najednou uvidí. Vechno je jenom Láska. A skrze ni jsme schopni létat.
Není tady
Tak co DaiTerr, u?..
1) Ve je o vývoji daného člověka. Napřed se musí vrátit "bez drahokamů" s prázdnýma rukama, ne pochopí, e ty "drahokamy" se dají sbírat...
Na nultém stupni se vrátí bez drahokamů, to je přísně logické, na prvém pochopí, e se dají sbírat a na druhém?..
Inu, přeci na druhém mu dojde, e by bylo těkým pochybením, pokud by ádné drahokamy nepřinesl.
Takhle přesně jsem to myslel. Z druhého stupně u ony dva předchozí kroky jsou vyřeené, take není pochybnosti o tom, co máme dělat. A neuděláme-li to, pak jsme se dopustili chyby.
Není tady
Jestlie se psychicky napojíme na Mistra skrze vibrace Lásky a milujeme na něm to, e on miluje Poznání, Nauku, pak se svými vibracemi dostáváme do souladu s oním Poznáním, Naukou. Tehdy se stáváme vyladěni na přijetí jeho slov. Moná prvním větám jetě neporozumíme správně, ale zaposloucháme-li se do vnitřního smyslu, co se nám snaí sdělit, zatímco skrze lásku jsme jeho slovům otevřeni, začne docházet k přenosům "rutiny" na mimosmyslové úrovni. Neříkám, e je to otázka minut, hodin anebo dnů, to záleí na naem niterném pohrouení, ale kadopádně se v naí mysli začne otevírat okno porozumění a díky němu nakonec prohlédneme.
Tímto způsobem lze přenést vědomí do vyí úrovně, kterou bychom jinak nikdy nepoznali, protoe k ní respektive nevede ádná cesta. Jednotlivé stupně jsou toti od sebe odděleny neprůhlednou zástěnou a nelze spatřit zespodu vůbec nic, ádný důkaz, e by nad námi jetě něco bylo. To vidíme, a kdy se tam ocitneme, dříve ne. Tomu říkám mysterium poznání.
Není tady
Crabat napsal(a):
Tak co DaiTerr, u?..
1) Ve je o vývoji daného člověka. Napřed se musí vrátit "bez drahokamů" s prázdnýma rukama, ne pochopí, e ty "drahokamy" se dají sbírat...
Na nultém stupni se vrátí bez drahokamů, to je přísně logické, na prvém pochopí, e se dají sbírat a na druhém?..
Inu, přeci na druhém mu dojde, e by bylo těkým pochybením, pokud by ádné drahokamy nepřinesl.
Takhle přesně jsem to myslel. Z druhého stupně u ony dva předchozí kroky jsou vyřeené, take není pochybnosti o tom, co máme dělat. A neuděláme-li to, pak jsme se dopustili chyby.
Milý kolego, vypadá to, e jetě dlouho budu bloudit na "prvním stupni", ne li níe, protoe to stále vidím, jak jsem psal výe. Mimo to, jak píe o Mistrovi, tak to beru zase jinak. Neuznávám ani mistry, ani učitele (za co jsem byl nejednou kritizován), uznávám jen absolutní rovnost vech bytostí bez vyjímky. Doufám, e jsem tě nenatval. Pokud ano, předem se moc omlouvám, ale píu to tak, jak to cítím.
Není tady