14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Stránky: 1
Zdravím, nastoupila jsem do jedné brněnské kolky jako externistka a mám tedy jen dvě hodinky s nejmeními. A obdivuji učitelku, která je ve skutečné kolce celou dobu a má třeba patnáct takto malých dětí..to se snad nedá?
První dny jsem měla est dětí, a neuměla jsem si představit dosud, co je to kdy jsou děti prvně ve kolce a stýská se jim..u některých ne, aly kdy pláče jeden, a někdy je to přímo řev, přidávjí se i dalí, nemluvě o tom, e k utiení malého mu potřebuji věnovat spoustu času, který nevěnuju jiným dětem.
Chci se zeptat, jestli tu někdo má se kolkou a nejlépe jako učitelka - zkuenosti, co dělat, nebo jestli nezbývá jen to přeít a utěovat. Nebo jsou nějaké speciální pedagogické vychytávky?
druhým problémem je, e se v kolektivu pokadé najde zlobič, případně více, kteří naruují skupinu. mám tam např. holčičku, která se baví tím, e neustále hází vechno do odpadkového koe. kope do věí které si děti postavily a má z toho radost. nechápu to. bere ostatním hračky a jetě se tomu směje, take vdycky ji neustále beru do náruče a povídáme si e je to patně, e hračky, s nimi si hraje někdo jiný, si nemůeme jen tak brát. Musíme si hrát s těmi, které máme. potom přednáka na téma kouzelných slovíček. Teď já uplně vidím, jak ona VÍ, e udělala chybu nebo e zlobila, a kouká do země a dělá, e neslyí, kube hlavičkou. tak vezmu plyáka a povídáme plyákovi o tom, co se nesmí dělat a co je správné. pak mi kývne, e u bude hodná a nebude kopat do cizích hraček..ale přítí den to udělá znovu.
maminka tvrdí, e to doma nedělá a e před tím si pní učitelka na problémy nestěovala, take to vnímám jako svoje pochybení a svůj pedagogický neúspěch.
no ale zajímalo by mě co s takovými dětmi dělat..nebo kde se to v nich bere...ona to nedělá pořád, někdy si maluje, jindy si sama hraje..ale neumí si hrát s někým, protoe vechno pokládá za svoje, vechno je jen její. dokonce kdy jsme li na záchod a ona musela počkat, protoe nebyla první na řadě, začala křičet. Kdy přijde do kolky, hned přijde a ke mě a první mi hlásí jak se jmenuje, abych si ji zapsala. Já jsem se s tímhle jetě nesetkala... naopak někdy zas si hraje v klidu sama s jednou hračkou. v kolektivu ale ničí a boří a bere hračky.
Není to nějaká výchovná chyba, nebo některé děti takové prostě jsou? Jiné jsou zase extrémně stydlivé nebo ustýskané, take fakt nevím co je lepí...
jetě k té holčičce, jestli vás to zajímá - občas byli přítomni i rodiče. kdy malá začne někam běhat nebo se válet nebo dělat něco čím ruí, tak je od rodičů okamitě velice přísně okřiknutá, to pak poslechne. Přijde mi to drsné, ale ono na ni asi nic jiného neplatí. já ji občas poplácnu na pr..., a spí se jí to snaím povědět co se dělá a co se nedělá. a ona to ale asi ví, e je to patně.
a víte, co je moc zajímavé? ona se hrozně stydí říkat prosím, děkuju..takovéhle úplně základní a jednoduché a nevinné slovíčka! a ona ty slovíčka zná, ale vysloveně se stydí je říkat a nechce je říkat! Já na ni týden co týden : Kdy má někdo nějakou hračku, nemůeme mu ji brát! musíme se napřed zeptat, jestli nám ji pujčí, a kdy ano, chvíli si s ní pohrajeme a pak ji zase vrátíme! jakpak se říká, kdy si něco chceme půjčit, poprosíme prosím? a horko těko, velmi stydlivě z ní vypadne psim - a odvrátí hlavičku, aby nebylo vidět, e to ona řekla.
Tak moc nerozumím tomu, proč to nechce říkat. Já jí to nepovídám ve zlém, ale v dobréma hrajemesi s mykou a myka prosí jestlisi můe něco půjčit a pak říká děkuju. a kdy to řekne i malá, vdycky ji pohladím a pochválím. ale říkat to nechce.
nevíte čím to ve výchově u nich doma bylo způsobený? docela by mě to zajímalo..
Není tady
Sirael,
protoze jsme zrovna nastoupili do skolky, zaujal me nazev tveho tematu Jelikoz mame na dennim poradku ranni plac a vety jako nechci do skolky a nemam rad skolku, tajne jsem doufala, ze zde nekdo pise "tajne" tipy, jak to tem mrnouskum usnadnit...
To jsem se sice nedozvedela, ale zaznelo tam nekolik zajimavych postrehu a spise psychologickych dotazu..
Trosku me prekvapily nektera jakoby skryta obvineni - zejmena v popisu te "zlobive" holcicky... O detske agresivite je spousta literatury a podle toho, co vim, tak tenhle typ detske agresivity je sam o sobe neskodny a neznamena, ze rodice vedou sve dite spatne... Hodne zalezi na temperamentu ditete a tyto projevy agrese v tomto veku neznamenaji automaticky, ze v dospelosti se bude jednat o agresivniho cloveka... Deti proste zkouseji, spoustu veci nejsou schopne pochopit, byt jim to vykladame denne... To jsou treba ona kouzelna slovicka, kterych vyznam se podle mne u takhle malych deti hoooodne precenuje a nas syn je stejny pripad - stydi se rict prosim si, prosi oklikou (bud tak hodna, dej mi...) a jsem presvedcena, ze prave proto, ze ze vsech stran je upozornovan, ze tohle musi rikat... Pritom podle me trilete dite jen replikuje, ale skutecny vyznam slova prosim a dekuji pochopit jeste nedokaze...
Ty jeste nemas vlastni deti, ze ne? Soudim z toho, ze za chovanim ditete vidis jednoznacne "chybu" ve vychove... Ono to ale tak jednoduche opravdu neni...
Drzim palce, souhlasim, ze udrzet v klidu particku malych neandertlacu neni lehke, a chce to hodne trpelivosti a snad se najde i nejaka zkusena pani ucitelka, ktera poradi tobe a trba i nam, maminkam deti placicich ve skolce...
Není tady
Me prijde, ze se tyhle holcicce naramne libi, ze te ma jen pro sebe...ze si ji vezmes, povidas si s ni a s plysakama si rikate pohadku, jak se prosi o veci...proto druhy den jde a udela znovu co nema. Jestli jsou jeji rodice prisni, tak bude mozna uvnitr nejista a zakriknuta a u tebe vidi zajem. Tady ve Spanelsku se ve skolkach uziva metoda sedici zidlicky. Takze kdyz nejakej prcek neco provede musi jit premyslet chvilku na tu zidlicku, ktera je sice v dohledu, ale stranou a to deti strasne neradi. Praktikuji to i doma, davam Maxika na lavicku v predsini...vetsinou se hned omlouva a zklidni se.
Co se tyce placicich deti v zacatku jejich dochazky do skolky, tak to proste musi odeznit, je to logicke a normalni ze placi. Dulezite je, aby jeden nestrhl ostatnich deset, takze nejlepsi je neutesovat, prestat si ho vsimat a naopak s ostatnima udelat neco zajimavyho, veselyho...pustit muziku, tancit, cvicit...proste aby se rychle zabavili. A uplakankovi dat cas, on se sam postupne zapoji...kdyz ne dneska, zitra urcite... Takze treba po ranu je dobre delat zabavny ritual uvitani s muzikou a nejakym vybranym plysakem, ktery kazdemu decku rekne dobry den, vitam te ve skolce...deti se na to tesi a zapomenou na slzicky s maminkou v satne
Pisu ti tady jen zkusenosti z nasi skolky tady ve Spanelksu, kde jsem obcas pomahala a co jsem vypozorovala.
Není tady
Stránky: 1