14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Vzhledem k diskuzi (Suverenita) na téma podnikání bych si dovolila poloit dotaz či si udělat takovou malou soukromou anketku.
Ráda bych věděla, jaké sluby by jste očekávaly(i) od soukromé účetní, které za práci platíte?
Děkuji vem za ochotu odpovědět.
Upravil(a) selaviii (18. 5. 2010 10:56)
Není tady
Tak hlavně,kdy by mi měla vést účetnictví,očekávala bych: loajalitu,bezchybnost,naprostou mlčenlivost vůči jiným fyz. i právnickým osobám ohl.mých čísílek a také rady,kterak legálně platit co nejmení povinné poplatky.
Pokud bych nepracovala v oblasti financí přivítala bych jako účetní navíc takovou osobu,která by mi uměla dobře poradit (nebo alespoň by měla tu snahu)v oblasti investic,zafinancování příp.staveb,apod.
Není tady
Kuty, plat daňového (ekonomického) poradce a účetního se, tuím, výrazně lií
Není tady
Tercila napsal(a):
Kuty, plat daňového (ekonomického) poradce a účetního se, tuím, výrazně lií
Tercilo,tak za 1. - odpovídala jsem na otázku -přímá otázka´přímá odpověď
2. - daň.poradce či účetní na vl.noze nemá plat jako takový - vdy jen záleí na tom,kolik těmto lidem budou ochotni ti druzí platit
Není tady
Děkuji Kuty i Tercile.
Trochu mně překvapila odpověď Kuty, přece jenom bych od účetní nečekala poradenství v oblasti investic apod.
Přidáte se jetě někdo?
Není tady
Selavii,zmínila jsem to fin.poradenství u účetní právě proto,e takové znám,které si ke své práci přiberou nějakou tu stav.spořitelnu nebo pojiovnu třeba.Je to náhodou velmi výhodné spojení pro oba - jako účetní ti můe s přehledem říct,kolik se ti a za co můe odepsat z daní,nabídne hned slueb několik nejen tu účetní,co je přeci i fajn pro klienta-řeí ve na jednom místě s jedním člověkem.A právě účetním by nemělo dělat problém se orientovat i ve finančnictví,nebo samotné účetnictví je přeci hlavně o penězích,či ni?
Není tady
To finanční poradenství můe být bonus, ale nikoliv standardní poadavek. Je rozdíl znát podmínky té které stavební spořitelny a nebo umět zaúčtovat nehmotný dar do 1000,- Kč v rámci účetnictví vedeného dle legislativy ČR.
Já osobně bych od kvalitní účetní očekávala vedení účetnictví v souladu s legislativou, řeení daňové problemtaiky, kterou účetní standardně řeí, ovem nikoliv sluby daňového poradce ;o), v případě, e bych měla zaměstnance a dva, pak bych byla ráda, kdyby zvládla spočítat mzdy a nemusela mít zvlá mzdovou účetní.
Mám zkuenosti se slubami, které posyktují tzv. účetní firmy a je to bída, tam i to vedení účetnictví v souladu s legislativou ČR se někdy zdá jako nadstandartní poadavek ;o) Aby se tot firmě kadá účetní vyplatila, je přetěovaná a nezvládá vdy zpracovávat účto do potřebného detailu, často k tomu nemá ani potřebné zkuenosti / znalosti, bohuel.
Asi bych dala přednost účetní, která podniká sama na sebe, pokud bych neměla objem práce pro 1 celou účetní na plný úvazek.
Hodně se vyplatí, dle typu činnosti hledat účetní, která má zkuenosti s podobným podnikáním, tzn . mám-li hospodu, dám přednost účetní se zkueností s účetnictvím hospody a mám-li autoservis, postupuju analogicky. Účetnictví je sice vude stejné, ale legislativa je často hodně komplikovaná a právě paní se zkuenostmi z "mého" oboru mi často poradí mnohem lépe, ví, na co dávat pozor, na co se zaměří kontrola..
Není tady
Kromě obvyklých a samozřejmých věcí, jako je aktivní a tvůrčí princip ohledně daní (legální monosti, aby člověk neplatil víc, ne musí), dále loajality, mlčenlivosti, preferuji také pečlivost a to, e mě má účetní na řadu věcí sama aktivně upozorní. Třeba na termín placení silniční daně apod - posílá připomínací maily vem svým klientům. Prostě e v těchto věcech tak trochu "myslí a koná za mě". A opravdu za mě koná - obíhá vechny povinné kontroly na VZP, sociálce, finančáku apod. A není drahá.
Nae účetní je zároveň i daňová poradkyně a já jsem s ní dlouhodobě spokojená.
Ale i účetní je jen člověk - doporučila jsem ji svým známým, kteří začali podnikat, a bohuel ona, jak je nemá zaité - zapomněla jejich daňové přiznání 31.3. na finančák odnést. Co je trapná a velká chyba, neměla by se stávat, ale stane se... ačkoli u nás se jí za cca 18 let spolupráce ádná " bota" nestala.
Jo, a důleitá věc - účetní by měla být pokud mono pořád k dispozici na telefonu, tedy nevypínat mobil apod. Jsou situace, kdy okamitě potřebuji nutně její, třeba i drobnou, radu. Natěstí tuto slubu u naí účetní mám.
Upravil(a) Blossom (19. 5. 2010 15:20)
Blossom napsal(a):
Kromě obvyklých a samozřejmých věcí, jako je aktivní a tvůrčí princip ohledně daní (legální monosti, aby člověk neplatil víc, ne musí), dále loajality, mlčenlivosti, preferuji také pečlivost a to, e mě má účetní na řadu věcí sama aktivně upozorní. Třeba na termín placení silniční daně apod - posílá připomínací maily vem svým klientům. Prostě e v těchto věcech tak trochu "myslí a koná za mě". A opravdu za mě koná - obíhá vechny povinné kontroly na VZP, sociálce, finančáku apod. A není drahá.
Nae účetní je zároveň i daňová poradkyně a já jsem s ní dlouhodobě spokojená.
Ale i účetní je jen člověk - doporučila jsem ji svým známým, kteří začali podnikat, a bohuel ona, jak je nemá zaité - zapomněla jejich daňové přiznání 31.3. na finančák odnést. Cojak je nemá zaité - zapomněla jejich daňové přiznání 31.3. na finančák odnést. Co je trapná a velká chyba, neměla by se stávat, ale stane se... ačkoli u nás se jí za cca 18 let spolupráce ádn je trapná a velká chyba, neměla by se stávat, ale stane se... ačkoli u nás se jí za cca 18 let spolupráce ádná " bota" nestala.
Jo, a důleitá věc - účetní by měla být pokud mono pořád k dispozici na telefonu, tedy nevypínat mobil apod. Jsou situace, kdy okamitě potřebuji nutně její, třeba i drobnou, radu. Natěstí tuto slubu u naí účetní mám.
??To přece neni ale o zaití či nezaití,ale o písemné smlouvě mezi 2 stranami otom, na jakých slubách jsme se domluvili,kolik za ně zaplatím či jako účetní poaduji,atdatd.Pokud sázejí tito taképodnikatelé pouze na slovní dohody (jinak mi hlava nebere jak by se to mohlo stát)tak s podnikáním skončí dířv ne začnou a nebudou stačit platit penále přitom.
Není tady
Kuty napsal(a):
Selavii,zmínila jsem to fin.poradenství u účetní právě proto,e takové znám,které si ke své práci přiberou nějakou tu stav.spořitelnu nebo pojiovnu třeba.Je to náhodou velmi výhodné spojení pro oba - jako účetní ti můe s přehledem říct,kolik se ti a za co můe odepsat z daní,nabídne hned slueb několik nejen tu účetní,co je přeci i fajn pro klienta-řeí ve na jednom místě s jedním člověkem.A právě účetním by nemělo dělat problém se orientovat i ve finančnictví,nebo samotné účetnictví je přeci hlavně o penězích,či ni?
jej Kuty, já jsem to pochopila trochu jinak, ale pokud z toho oboru vyberu jenom např. stav. spořiení a pojitění, tak to jo. Koneckonců já to k tomu dělám taky, včetně úvěrů a hypoték a dotací.
Není tady
Blossom napsal(a):
Kromě obvyklých a samozřejmých věcí, jako je aktivní a tvůrčí princip ohledně daní (legální monosti, aby člověk neplatil víc, ne musí), dále loajality, mlčenlivosti, preferuji také pečlivost a to, e mě má účetní na řadu věcí sama aktivně upozorní. Třeba na termín placení silniční daně apod - posílá připomínací maily vem svým klientům. Prostě e v těchto věcech tak trochu "myslí a koná za mě". A opravdu za mě koná - obíhá vechny povinné kontroly na VZP, sociálce, finančáku apod. A není drahá.
Nae účetní je zároveň i daňová poradkyně a já jsem s ní dlouhodobě spokojená.
Ale i účetní je jen člověk - doporučila jsem ji svým známým, kteří začali podnikat, a bohuel ona, jak je nemá zaité - zapomněla jejich daňové přiznání 31.3. na finančák odnést. Co je trapná a velká chyba, neměla by se stávat, ale stane se... ačkoli u nás se jí za cca 18 let spolupráce ádná " bota" nestala.
Jo, a důleitá věc - účetní by měla být pokud mono pořád k dispozici na telefonu, tedy nevypínat mobil apod. Jsou situace, kdy okamitě potřebuji nutně její, třeba i drobnou, radu. Natěstí tuto slubu u naí účetní mám.
holt, jsme taky jenom lidi, chybička se vloudí, a je to dosti trapné. Jakoby klienti byli lidi bez chyb.
Být pořád na telefonu, to je myslím fajn, ale chudák účetní, kdy to klient zneuívá. Volá opravdu kdykoliv, někdy opravdu kvůli hlouposti nebo např. v opilosti, kdy si cosi dokazuje. Zaila jsem i telefonáty a pláč zhrzených manelek a milenek, vyhroování apod. To je dosti nepříjemné. Ale větina klientů je sluných a soudných.
Není tady
Kuty napsal(a):
Blossom napsal(a):
Kromě obvyklých a samozřejmých věcí, jako je aktivní a tvůrčí princip ohledně daní (legální monosti, aby člověk neplatil víc, ne musí), dále loajality, mlčenlivosti, preferuji také pečlivost a to, e mě má účetní na řadu věcí sama aktivně upozorní. Třeba na termín placení silniční daně apod - posílá připomínací maily vem svým klientům. Prostě e v těchto věcech tak trochu "myslí a koná za mě". A opravdu za mě koná - obíhá vechny povinné kontroly na VZP, sociálce, finančáku apod. A není drahá.
Nae účetní je zároveň i daňová poradkyně a já jsem s ní dlouhodobě spokojená.
Ale i účetní je jen člověk - doporučila jsem ji svým známým, kteří začali podnikat, a bohuel ona, jak je nemá zaité - zapomněla jejich daňové přiznání 31.3. na finančák odnést. Cojak je nemá zaité - zapomněla jejich daňové přiznání 31.3. na finančák odnést. Co je trapná a velká chyba, neměla by se stávat, ale stane se... ačkoli u nás se jí za cca 18 let spolupráce ádn je trapná a velká chyba, neměla by se stávat, ale stane se... ačkoli u nás se jí za cca 18 let spolupráce ádná " bota" nestala.
Jo, a důleitá věc - účetní by měla být pokud mono pořád k dispozici na telefonu, tedy nevypínat mobil apod. Jsou situace, kdy okamitě potřebuji nutně její, třeba i drobnou, radu. Natěstí tuto slubu u naí účetní mám.??To přece neni ale o zaití či nezaití,ale o písemné smlouvě mezi 2 stranami otom, na jakých slubách jsme se domluvili,kolik za ně zaplatím či jako účetní poaduji,atdatd.Pokud sázejí tito taképodnikatelé pouze na slovní dohody (jinak mi hlava nebere jak by se to mohlo stát)tak s podnikáním skončí dířv ne začnou a nebudou stačit platit penále přitom.
Oni smlouvu samozřejmě napsanou mají. Ale ani smlouva tě před sklerózou nezachrání....
Pochopitelně o nápravu se musí postarat ta účetní, kdy je to z její viny. Natěstí díky tomu, e ona je daňová poradkyně, to můe zachránit celkem snadno - můe podání daň.přiznání odloit do konce června. A vysvětlit a vyřeit to na finančáku musí pochopitellně ona.
Samozřejmě - toto je velký trapas a cítím to trochu i jako trapas svůj - já s ní byla 18 let spokojená, ve OK, a tak jsem ji doporučila známým, a ona ta spolupráce napoprvé dopadla takhle... prostě- i to se stane, ač by se rozhodně stávat nemělo.
Být stále na telefonu pro své klienty jsem samozřejmě nemyslela tak, e by měla účetní dělat klientům psychologa nebo vrbu.
Ale já sama jsem se mockrát dostala do situace, kdy bylo třeba s klientem hned na místě vyřeit nějaké věci a kdy to nemohlo počkat. Pokud bychom to HNED nedoladili, tak by klient prostě nečekal, odjel a od nás by nenakoupil. Take proto potřebuji mít jistotu, e má účetní telefon nevypíná a e mi ho v 99% případů okamitě zvedne.
A jak selavii píe, e pak chudák účetní?? Proč chudák? Vdy i ona si tuhle práci dobrovolně vybrala a i ona má monost takovou spolupráci případně ukončit, pokud jí jednání klienta nevyhovuje....
Nakonec být neustále na telefonu je u řady povolání běné - kdy volají chirirgovi o půlnoci, a jde operovat, e se stala havárka, nebo hasičovi, e hoří, copak někdo říká, jací jsou chudáci??
Na princip Ná zákazník - ná pán musí (v rozumné míře ) přeci automaticky přistoupit kdokoli, kdo chce podnikat ( a pokud je zaměstnanec, tak vlastně taky). Jinak hodně brzo skončí...
Upravil(a) Blossom (19. 5. 2010 21:56)
Blossom napsal(a):
Být stále na telefonu pro své klienty jsem samozřejmě nemyslela tak, e by měla účetní dělat klientům psychologa nebo vrbu.
Ale já sama jsem se mockrát dostala do situace, kdy bylo třeba s klientem hned na místě vyřeit nějaké věci a kdy to nemohlo počkat. Pokud bychom to HNED nedoladili, tak by klient prostě nečekal, odjel a od nás by nenakoupil. Take proto potřebuji mít jistotu, e má účetní telefon nevypíná a e mi ho v 99% případů okamitě zvedne.
A jak selavii píe, e pak chudák účetní?? Proč chudák? Vdy i ona si tuhle práci dobrovolně vybrala a i ona má monost takovou spolupráci případně ukončit, pokud jí jednání klienta nevyhovuje....
Nakonec být neustále na telefonu je u řady povolání běné - kdy volají chirirgovi o půlnoci, a jde operovat, e se stala havárka, nebo hasičovi, e hoří, copak někdo říká, jací jsou chudáci??
Na princip Ná zákazník - ná pán musí (v rozumné míře ) přeci automaticky přistoupit kdokoli, kdo chce podnikat ( a pokud je zaměstnanec, tak vlastně taky). Jinak hodně brzo skončí...
nemyslela jsem to samozřejmě tak doslova, je to jak píe, prostě skončit, kdy je klient řekněme nesoudný. Jak jsem psala, jde o klienty, kteří situace a monosti kdykoliv zavolat zneuívají.
Není tady