14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Katanka napsal(a):
Pověz, umle vechny tyto otázky o Prapodstatě vedou k tomu jedinému...dovést člověka k hledání a k poznání, pochopení Vehomíra... a nejsou- li odpovědi na ně podmíněny tím poznáním?? A člověk jako já proto nemůe pochopit, a nemůe najít odpověd bez tohoto prozření.
Hledání i nacházení jdou ruku v ruce Katanko. A otázka někdy bývá náznakem odpovědi. Ono to hledení je převáně o dotazování, a e ty "nejlepí otázky" pokládá kadý uvnitř sám sobě, to je jasná věc. Ty nejlepí odpovědi přicházejí také zevnitř. Tady se holt diskutje (v lepím případě), lidé se ptají, odpovídají, konstatují, produkují své názory, testují se... A kdy je dobrá vůle mohou si ti, kteří se shledají na stejné vlně, povyměňovat zkuenosti, aby se pak třeba dařilo těm správným vnitřním otázkám - odpovědím, které jediné mají moc v člověku něco řeit, proměnit správným směrem. To je podle mě smysl diskuzního fóra a defakto i vech těch spolků a nauk o prapodstatě.
To e to u tuení velkého zázraku a touhy poznat jej začíná, a přes vechna ta kvanta informací a mouder to u Zázraku končí, o tom je holt ta ivotní cesta. Ani to semínko hned nevyroste, ve má svůj čas, vak ví.
Upravil(a) umle (22. 3. 2010 10:03)
Není tady
umle napsal(a):
Katanka napsal(a):
Pověz, umle vechny tyto otázky o Prapodstatě vedou k tomu jedinému...dovést člověka k hledání a k poznání, pochopení Vehomíra... a nejsou- li odpovědi na ně podmíněny tím poznáním?? A člověk jako já proto nemůe pochopit, a nemůe najít odpověd bez tohoto prozření.
Hledání i nacházení jdou ruku v ruce Katanko. A otázka někdy bývá náznakem odpovědi. Ono to hledení je převáně o dotazování, a e ty "nejlepí otázky" pokládá kadý uvnitř sám sobě, to je jasná věc. Ty nejlepí odpovědi přicházejí také zevnitř. Tady se holt diskutje (v lepím případě), lidé se ptají, odpovídají, konstatují, produkují své názory, testují se... A kdy je dobrá vůle mohou si ti, kteří se shledají na stejné vlně, povyměňovat zkuenosti, aby se pak třeba dařilo těm správným vnitřním otázkám - odpovědím, které jediné mají moc v člověku něco řeit, proměnit správným směrem. To je podle mě smysl diskuzního fóra a defakto i vech těch spolků a nauk o prapodstatě.
To e to u tuení velkého zázraku a touhy poznat jej začíná, a přes vechna ta kvanta informací a mouder to u Zázraku končí, o tom je holt ta ivotní cesta. Ani to semínko hned nevyroste, ve má svůj čas, vak ví.
S těmi otázkami a odpovědmi je to tak a výborně jsi to popsal. Otázka bývá náznakem odpovědi(moná pokadé), ale někdy zůstává jen u otázky...jene to u je o tom semínku. Připomněl jsi mi, co u jsem někdy takto vnímala. Pokud se vak tázající přestane ptát, co to můe znamenat? (moná jen si chvíli odpočinout..)
Není tady
V jednom z příspěvků jsi Katanko mluvila o prozření, a e bez něj je těké porozumět... Dle mě je takovým základním prozřením právě jakési tuení, e je tu něco větího ne, co běně vnímáme. Bývá to provázeno velikou čistou touhou dotknout se toho, poznat to (semínko právě začíná klíčit)... Ten okamik by si měl člověk uchovat v ivé paměti a opatrovat ho jako oko v hlavě. Vdy dokáe osvěit, i kdy u si jeden myslí, kolik toho ví, nebo naopak, kdy si neví rady a bloudí, tak tohle je jako ta ivá voda, odplavící z člověka prach jako nic... Někdy pod svým zaujetím studiem či praktikováním nějaké metody zapomeneme a ne se rozpomeneme, je to jako ve snu. A pak se nás z ničeho nic dotkne ta ivá vzpomínka a ten čistý okamik se v nás znovu probudí (květina roste a ve je jak má být).
Není tady
Andromeda napsal(a):
"Mám tělo, take nejsem tělo. Take co tedy vlastně já jsem?"
Ahoj Andromedo
Co kdo můe být kromě toho "JÁ JSEM", existuje něco mimo?
Není tady
umle napsal(a):
V jednom z příspěvků jsi Katanko mluvila o prozření, a e bez něj je těké porozumět... Dle mě je takovým základním prozřením právě jakési tuení, e je tu něco větího ne, co běně vnímáme. Bývá to provázeno velikou čistou touhou dotknout se toho, poznat to (semínko právě začíná klíčit)... Ten okamik by si měl člověk uchovat v ivé paměti a opatrovat ho jako oko v hlavě. Vdy dokáe osvěit, i kdy u si jeden myslí, kolik toho ví, nebo naopak, kdy si neví rady a bloudí, tak tohle je jako ta ivá voda, odplavící z člověka prach jako nic... Někdy pod svým zaujetím studiem či praktikováním nějaké metody zapomeneme a ne se rozpomeneme, je to jako ve snu. A pak se nás z ničeho nic dotkne ta ivá vzpomínka a ten čistý okamik se v nás znovu probudí (květina roste a ve je jak má být).
jóó jo, to by mohlo být
Není tady
Andromeda napsal(a):
Mě jen tak napadlo, někde jsem přečetla, zaslechla, nevím, tak trochu mi to zapadá do stávajícího kontextu
"Mám tělo, take nejsem tělo. Take co tedy vlastně já jsem?"
Asi já kontra JÁ
já jsem tělo, ale Já nejsem tělo. Tak to vnímám ..
Není tady
K otázkám..
Myslím, e osvícený člověk - realizovaný - ji otázky nemá. Nepotřebuje je. Skončily mu touhy a frustrace.
Musí to být zvlátní pocit....asi krásný..
Není tady
Listuju v zápisníku a vidím tuhle pěknou citaci, hodící se myslím k tématu:
Ve svém dokonalém stavu úplného uvědomění
si TO svého uvědomění není vědomo;
poté se vědomí pohne v zavzdechnutí ÓM
a započne snové tvoření.
TO si je vědomo svého bytí,
TO se nad svým bytím raduje.
Pohroueno v lásce Já jsem,
se TO projeví v dualitě.
-Maharaj-
Není tady
umle napsal(a):
Andromeda napsal(a):
"Mám tělo, take nejsem tělo. Take co tedy vlastně já jsem?"
Ahoj Andromedo
Co kdo můe být kromě toho "JÁ JSEM", existuje něco mimo?
budu se opakovat, jak psal umle s tím papírem, ale napíu to. Dvě slova, a tolik řečí kolem a z toho člověk přestane myslet, aby si na chvíli odpočinul
Není tady
Andromeda napsal(a):
Mě jen tak napadlo, někde jsem přečetla, zaslechla, nevím, tak trochu mi to zapadá do stávajícího kontextu
"Mám tělo, take nejsem tělo. Take co tedy vlastně já jsem?"
To "Já jsem" neobsahuje tvar ani čas, ale přitom je vytváří (??)
Není tady
umle napsal(a):
Listuju v zápisníku a vidím tuhle pěknou citaci, hodící se myslím k tématu:
Ve svém dokonalém stavu úplného uvědomění
si TO svého uvědomění není vědomo;
poté se vědomí pohne v zavzdechnutí ÓM
a započne snové tvoření.
TO si je vědomo svého bytí,
TO se nad svým bytím raduje.
Pohroueno v lásce Já jsem,
se TO projeví v dualitě.
-Maharaj-
umle, nemá v tom zápisníku něco jednoduího ? Mně se to točí v hlavě, a nevím, kde je konec a kde začátek
Jinak mne to jasně e zaujalo !!
Není tady
Wiki napsal(a):
K otázkám..
Myslím, e osvícený člověk - realizovaný - ji otázky nemá. Nepotřebuje je. Skončily mu touhy a frustrace.
Musí to být zvlátní pocit....asi krásný..
Wiki, taky si to tak představuju, ale tuím, e to bude jetě jinak.
Není tady
Pro tebe tu mám Katanko jednu květinovou:
Jsou jadérka,
která ani v zubech nepovolí,
tak pevná je jejich skořepina.
Odhozena na zem tie čekají
a zem je přijme.
Zázrak začíná
s pár kapkami vláhy;
jak jemný a slabý je klíček
pod tuhou slupkou...
A přece něco tak niterného
zlehka proniká tvrdou stěnou
a roste vstříc svému majestátu.
Není tady
Děkuju Ti za inspiraci
Není tady
Katanka napsal(a):
Andromeda napsal(a):
Mě jen tak napadlo, někde jsem přečetla, zaslechla, nevím, tak trochu mi to zapadá do stávajícího kontextu
"Mám tělo, take nejsem tělo. Take co tedy vlastně já jsem?"To "Já jsem" neobsahuje tvar ani čas, ale přitom je vytváří (??)
Ta slůvka "Já jsem" se například v józe pouívají jako velmi silná mantra. Samozřejmě u toho nesmí chybět pozornost obrácená k tomuto vědomí "Já jsem"... Jednodueji řečeno jde o to, sledovat uvnitř sebe mylenku - pocit - vědomí "Já jsem"... A pak se dějou věci...
Je to vlastně základ meditační praxe vedoucí přímo k jádru věci. Kdy si člověk v duchu pokládá tu otázku, "kdo jsem já", nechá se tím nést, tie naslouchá...
Není tady
umle napsal(a):
Andromeda napsal(a):
"Mám tělo, take nejsem tělo. Take co tedy vlastně já jsem?"
Ahoj Andromedo
Co kdo můe být kromě toho "JÁ JSEM", existuje něco mimo?
No podle toho, jak jsem to napsala, tak to skoro vypadá, e "něco" někde (nevím jestli mimo nebo kde přesně) existuje A nejspí to nebude to moje tělo Asi v tuhle chvíli bych to nazvala vědomí (sebe sama, toho e mám tělo, atd.)
Není tady
Katanka napsal(a):
budu se opakovat, jak psal umle s tím papírem, ale napíu to. Dvě slova, a tolik řečí kolem a z toho člověk přestane myslet, aby si na chvíli odpočinul
No, já si u toho zase naopak odpočinu, chvíli alespoň přestanu myslet na práci
Není tady
Katanka napsal(a):
Andromeda napsal(a):
Mě jen tak napadlo, někde jsem přečetla, zaslechla, nevím, tak trochu mi to zapadá do stávajícího kontextu
"Mám tělo, take nejsem tělo. Take co tedy vlastně já jsem?"To "Já jsem" neobsahuje tvar ani čas, ale přitom je vytváří (??)
Troufám si říct, e nevím Třeba tvar a čas jsou jen aspektem (součastí) toho "já jsem" - třeba je nepotřebují vytvářet.
Není tady
Andromeda napsal(a):
umle napsal(a):
Andromeda napsal(a):
"Mám tělo, take nejsem tělo. Take co tedy vlastně já jsem?"
Ahoj Andromedo
Co kdo můe být kromě toho "JÁ JSEM", existuje něco mimo?No podle toho, jak jsem to napsala, tak to skoro vypadá, e "něco" někde (nevím jestli mimo nebo kde přesně) existuje A nejspí to nebude to moje tělo Asi v tuhle chvíli bych to nazvala vědomí (sebe sama, toho e mám tělo, atd.)
No to mě napadlo, ale necítil jsem kompetenci k vysvětlování, proto ta otázka k zamylení a něco k inspiraci.
Tělo osoby je věc proměnlivá, napřed tu není, pak má tvar dítěte, po nějákém čase nabude podoby dospěláka, pak starce, no pak tu zase není... Jinak, co je, z čeho se skládá a jak funguje toto tělo, je u dnes poměrně dobře vědou zodpovězeno.
No a pak je tu to ego, ejo, coby centrum osobnosti, které vzniká ruku v ruce s tím rozvojem tělesným, stručně řečeno, bez konkrétního těla by nebylo ani konkrétní osobnosti - osobního já.
Take kdy sledujeme otázku "kdo jsem já", či se zaměříme se na vědomí "já jsem", ono nás to dříve či později dovede k horizontu té naí osobnosti - do stavu kde tato teprve vzniká, a s ní i to tělo... Do hluboké PŘÍTOMNOSTI.
Není tady
umle napsal(a):
.........Take kdy sledujeme otázku "kdo jsem já", či se zaměříme se na vědomí "já jsem", ono nás to dříve či později dovede k horizontu té naí osobnosti - do stavu kde tato teprve vzniká, a s ní i to tělo... Do hluboké PŘÍTOMNOSTI.
...do hluboké přítomnosti.. a setrvávat (??)
Není tady
Tu cestu vlastně podniká nae pozornost. Například já - osoba umle - si uvědomí, e má k dispozici něco jako pozornost, kterou můe namířit tam či onam. A tak ji odebere svým včerejím záitkúm a zítřejím plánům, atp, a věnuje ji přítomnému okamiku, aby mohla sledovat své čisté Já (vědomí Já jsem)... To je hlubí stav meditace a je to spí taková večerní a ranní koupel, ne stav vhodný pro běný provoz. Pro běný provoz (pracovní a rodinné povinnosti), kde je plno pohybu, je vhodnějí dynamická forma meditace, kdy pozornost zůstává bdělá, ale není zcela usazena v podstatě, dovolí zkrátka tělu dělat, co je třeba. Nicméně ta vnitřní zkuenost Já "prosakuje" na povrch i tak (květina se rozvíjí a voní).
Není tady
umle napsal(a):
Tu cestu vlastně podniká nae pozornost. Například já - osoba umle - si uvědomí, e má k dispozici něco jako pozornost, kterou můe namířit tam či onam. A tak ji odebere svým včerejím záitkúm a zítřejím plánům, atp, a věnuje ji přítomnému okamiku, aby mohla sledovat své čisté Já (vědomí Já jsem)... To je hlubí stav meditace a je to spí taková večerní a ranní koupel, ne stav vhodný pro běný provoz. Pro běný provoz (pracovní a rodinné povinnosti), kde je plno pohybu, je vhodnějí dynamická forma meditace, kdy pozornost zůstává bdělá, ale není zcela usazena v podstatě, dovolí zkrátka tělu dělat, co je třeba. Nicméně ta vnitřní zkuenost Já "prosakuje" na povrch i tak (květina se rozvíjí a voní).
Teda umle, vzácné počteníčko odpověd' k věci (ve srovnámí s knihami )
Mohu tuto pozornost nahradit slovem bdělost (odstup, nadhled nad svým cítěním, svými úsudky a konáním) ?
A mohu se zeptat, toto činění zřejmě přinese člověku jistou spokojenost, pozná sám, jak si počínat s těmito změnami v sobě ? Předpokládám, e ano.
Souvisí nae poznávání s určitou kvalitou spokojenosti ? Předpokládám, e ano.
Není tady
To je hlubí stav meditace
... take je to hloub jak hladina alfa, umle?
Není tady
Katanka napsal(a):
umle napsal(a):
Tu cestu vlastně podniká nae pozornost. Například já - osoba umle - si uvědomí, e má k dispozici něco jako pozornost, kterou můe namířit tam či onam. A tak ji odebere svým včerejím záitkúm a zítřejím plánům, atp, a věnuje ji přítomnému okamiku, aby mohla sledovat své čisté Já (vědomí Já jsem)... To je hlubí stav meditace a je to spí taková večerní a ranní koupel, ne stav vhodný pro běný provoz. Pro běný provoz (pracovní a rodinné povinnosti), kde je plno pohybu, je vhodnějí dynamická forma meditace, kdy pozornost zůstává bdělá, ale není zcela usazena v podstatě, dovolí zkrátka tělu dělat, co je třeba. Nicméně ta vnitřní zkuenost Já "prosakuje" na povrch i tak (květina se rozvíjí a voní).
Teda umle, vzácné počteníčko odpověd' k věci (ve srovnámí s knihami )
Mohu tuto pozornost nahradit slovem bdělost (odstup, nadhled nad svým cítěním, svými úsudky a konáním) ?
A mohu se zeptat, toto činění zřejmě přinese člověku jistou spokojenost, pozná sám, jak si počínat s těmito změnami v sobě ? Předpokládám, e ano.
Souvisí nae poznávání s určitou kvalitou spokojenosti ? Předpokládám, e ano.
No já mám slovo "pozornost" zavedené jako samostatný pojem, co ovem neznamená, e jeho význam se nedá přiřadit slůvku jinému... Tahle ta "pozornost" v mě známé pojmologii souvisí se slovy "pozorovatel", "pozorování" a "pozorované". Ohledně třeba introspekce nebo meditace jde vlastně o vnitřní "dívání se", například na určitou duchovní kvalitu, nebo i jen prosté pozorování svých mylenek, pocitů, tělesných vjemů... Bdělou pozornost je určitě moné nazvat bdělostí a kvality nadhledu, odpoutanosti a řada dalích jí (nám) nejsou cizí. Co bezpochyby přináí spokojenost. :-)
Není tady