29. ledna : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 29. ledna : Poslední šance pro přezrálé banány? Upečte z nich lahodnou buchtu 6. prosince : Je vám čtyřicet a už řešíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
Našla jsem na webu petici za zavedení vyšší rychlosti - http://www.autoweb.cz/petice/. Myslíte, že je to dobrý nápad při stavu našich silnic?
Není tady
Není to dobrý nápad a nepodepsala bych to.Protože při dnešní 130km/hod se na dálnicích běžně jezdí i těc h 160.Při schválení 160 to pak bude naprostý masakr.A D1 nazve dálnicí jen velikánský optimista,řítit se tam ofic.160 při 2 pruzích,to je sebevražda!
Není tady
Kuty napsal(a):
Není to dobrý nápad a nepodepsala bych to.Protože při dnešní 130km/hod se na dálnicích běžně jezdí i těc h 160.Při schválení 160 to pak bude naprostý masakr.A D1 nazve dálnicí jen velikánský optimista,řítit se tam ofic.160 při 2 pruzích,to je sebevražda!
Taky nesouhlasím. Kuty to napsala i za mě.
A stejně tak nesouhlasím s jakýmkoli povoleným množstvím alkoholu u řidičů, o tom se taky v poslední době občas diskutovalo...
Ale tak auta jsou dnes díky mnoha systémům bezpečnější než dřív a umím si představit pár úseků, kde bych se něčemu takovému nebránila.
Není tady
auta jsou dnes díky mnoha systémům bezpečnější než dřív
Auta možná - ne tak jejich řidiči. Krom toho všichni ta bezpečnější nemají, takže je reálná možnost, že frajeři v silných vozech se (bohužel) nepozabíjejí sami, ale zlikvidujou ty druhé... No - možná je to záměr...
Není tady
Paní profesorko, představa o tom že by měla být neomezená nebo zvýšená rychlost na českých dálnicích, které jsou konstruovány na max. rychlost 160 km-1 při technických možnostech aut zcestná. Nevím jak vy, ale dálnice Praha - Brno nevyhovuje ani podmínkám rychlostním silnicím staveným od Aše na západ. Navíc ta roleta co se vyskytuje mezi Meziříčím a Brnem opravdu způsobí jen desítky dopravních nehod. Dálnice na Plzeň a dál pro zvýšené klesání/stoupání a návětrné úseky i když už je na 160 km -1 také způsobí ony nehody. Takže kterou máme dál? Hradeckou? Tak do Sadcké kde jsou dvě dálnice na sobě to nejde bo auta ještě létat neumí a Mladoboleslavská je přestavěná rychlostní silnice. A pak stav českých řidičů odpovídá úrovni ... no raději se nebudu vyjadřovat. Víte ročně jezdím do zahraničí a zatím nejvíc nehod jsem viděl vždy na těch cca 250 km po Česku na zbytcích cca 3 000 někdy i 8 000 km za dovolenou ani jednu. Čím to asi bude paní profesorko? Občas mám chuť si na kufr svého auta dát 15 státních vlajek a pod to napsat "Tady všude mě nechali na silnici přežít necháš mě i ty český řidiči?
Není tady
Tak to je primo vrazedny napad!!! Staci sledovat situaci na D1!!!!!
Není tady
Ne, tuto petici bych nepodepsala .
Není tady
tak pod tohle bych se nepodepsala ani omylem.... auta sice bezpečnější jsou, ale schopnosti a zodpovědnost některých řidičů ani omylem, natož stav komunikací v naší zemi... ne nadarmo když se vracíme z dovolené, si pokaždé řekneme "co si tak asi řekne rakouský řidič, který vjede na českou "dálnici" při představě, kolik za tohle po něm chtějí peněz" ?
už tak je to občas o h*bu, natož při legalizovaných 160km/hod
Není tady
Profesorka.OL napsal(a):
Ale tak auta jsou dnes díky mnoha systémům bezpečnější než dřív a umím si představit pár úseků, kde bych se něčemu takovému nebránila.
Ano, pár takových nových úseků u nás skutečně existuje (nevím, proč tu všichni píší jen o D1).
Třeba mezi Vyškovem a Ostravou se najdou krásně rovné, široké a nedrncající úseky dálnice.
Jen je to na českém území bohužel vzácná vyjímka... a zda těch pár kilometrů stojí za vyjímku?
No - snad jako dobrý příklad pro všechny, kteří rozhodují o stavbách a opravách dálnic...
Snad - uvidíme, ZDA a jak dlouho (?) tyto úseky VYDRŽÍ být v tomto stavu...
Jinak ano - na D1 (od Prahy až po Vyškov) to opravdu nepřipadá v úvahu.
Není tady
mala.popelka napsal(a):
... když se vracíme z dovolené, si pokaždé řekneme "co si tak asi řekne rakouský řidič, který vjede na českou "dálnici" při představě, kolik za tohle po něm chtějí peněz" ?
No, nevím jak v Německu, ale rakouské dálnice mě nenadchly... ještě tak kolem Vídně (3 pruhy jsou běžné),
ale jinde, zvl. v Alpách rakouské dálnice spíše připomínají silnice pro motorová vozidla na úseku Vyškov - Olomouc,
jsou zde příliš ostré zatáčky - za sucha a optimální viditelnosti opravdu tak maximálně na 120-130 km/h.
Ale vážně jen za sucha !!! - Jinak je zde (vlhko, mlha, lehce padající sníh) i 100-km rychlost skoro vražedná.
A ještě dodatek: Problém s vyšší rychlostí při velkém počtu aut je zvláště v tom, že jsou opravdu zhruba
tři úrovně rychlostí a tomu odpovídají ty tři pruhy: 90-110 ... 120-130 ... 140-160 km/h.
Když totiž auto jedoucí 150-kou má uhnout autu rychlejšímu, je téměř sebevraždou, aby vjel mezi
auta jedoucí sotva 110 km/h. U systému tří pruhů je tohle RIZIKO přece jen o poznání menší.
Za dnešního provozu nejen na D1 se běžné stává, že potkáte auta stěží jedoucí 80-kou .... taková jsou
však smrtelně nebezpečná už dnes pro každého, kdo ve 130-ce uhýbá rychle jedoucím vozům.
Vám se to, paní profesorko, ještě nikdy nestalo?
Upravil(a) tříska (6. 3. 2010 15:19)
Není tady
Hlasuji pro neomezenou rychlost - stejně stotřicítkou už nikdo nejezdí. Vozový park je skutečně čím dál dokonalejší. Jsem na D1 nejmíň 3x týdně. Kontrola dodržování rychlosti v tomto případě slouží jen k buzeraci náhodně vybraných řidičů. Samozřejmě je rozdíl jet po našich dálnicích zrezavělou felicií a zánovním BMW.
Navíc lidi by se měli učit zodpovídat za svoje chování kdykoliv, a ne sundávat nohu z plynu, jen když vidí modrého passata. Tvrdím, že výskyt těchto aut odvádí pozornost některých řidičů od plynulé jízdy .
A nehody se stávají i na křižovatkách při rozjezdových rychlostech. Rychlost bych pustila na 160 km/h určitě, ale jízd v autoškole by mělo proběhnout víca učitelé by měli apelovat na uchazeče o ŘP, že omezení rychhlosti v opravovaných úsecích není samoúčelné.
Helo, mám velmi silný vůz a jako frajer se necítím; to jsou bohužel velmi časté smyšlenky lidí, kteří prostě víc peněz za dobré fáro vydat nechtějí a - pak mudrují; já mám rozhodně na dálnici co vytknout favoritům, feldám a podobným.... Ale chápu je a usmívám se. Ostatně, když dáš milion za auto, rozhodně netoužíš se v něm vypráskat .
Třísko, přizpůsobení rychlosti jízdy stavu vozovky a povětrnostním podmínkám ale nemá co dělat s "povolenou" rychlostí.
Není tady
to si asi jedna z mála, kdo má silný auto a nefrajeří s ním. to slovo se totiž nepoužívá ze závisti, ale ze zkušenosti:-) občas jedu po dálnici felinou, 130, co bys mi chtěla vytýkat?že neporušuju zákon?:-)
Není tady
Tercila napsal(a):
Hlasuji pro neomezenou rychlost ...
Třísko, přizpůsobení rychlosti jízdy stavu vozovky a povětrnostním podmínkám ale nemá co dělat s "povolenou" rychlostí.
Povětrnostní podmínky jsou jedna věc - a přeplněné dvouproudé silnice, se silně drncajícím pravým pruhem - co se jim z nějakého záhadného důvodu říká DÁLNICE, jsou věc druhá...
A "povolená" rychlost je stejně silně hypotetický termín - při současné totální absenci policistů na dálnicích stejně každý jezdí, jak chce (či jak umí).
Ostatně - ono u nás už stejně neplatí SKORO NIC: Večerní pořady nezačínají ve 20,00 (i když jsou tak inzerované), po dálnicích se jezdí celkem běžně 140-150, i když zákon hovoří o maximální povolené 130-ce.
Ono to s tou televizí vypadá možná nevinně, ale šlendrián se dere do našeho podvědomí jako zhoubný mor - plíživě a nepozorovatelně....
Upravil(a) tříska (6. 3. 2010 17:45)
Není tady
mám velmi silný vůz a jako frajer se necítím; to jsou bohužel velmi časté smyšlenky lidí, kteří prostě víc peněz za dobré fáro vydat nechtějí... když dáš milion za auto, rozhodně netoužíš se v něm vypráskat
Terci, já měla spíš na mysli ty, kteří si buď koupí silné auto jako jiní ostrého psa, aniž by cokoli z toho uměli zvládnout, nebo synky, co pro jeho pořízení nemuseli hnout prstem.
Není tady
mirka..: to si asi jedna z mála, kdo má silný auto a nefrajeří s ním. to slovo se totiž nepoužívá ze závisti, ale ze zkušenosti:-) občas jedu po dálnici felinou, 130, co bys mi chtěla vytýkat?že neporušuju zákon?:-)
Mirko, z mého pohledu - právě že já nemám důvod něco vytýkat pomalejším. Protože když se táhnou, předjedu je a NIC si o nich nemyslím. Jen někdy to, že třeba neměli štěstí na dobrou práci - opravdu víc nic. Já se vytýkáním v životě moc nezdržuji .
tříska: přeplněné dvouproudé silnice, se silně drncajícím pravým pruhem - co se jim z nějakého záhadného důvodu říká DÁLNICE,
Jo, to máš pravdu, třísko, kvalita je samozřejmě otřesná. Ale ze své zkušenosti vím, že zatímco ve starším autě si na naší dálnici vycvakám plomby z huby, v dobrým autě s širokými a většími koly a lepším "pružením" se to drncání vnímá míň, proto mi rychlejší jízda nepřipadá tak závratná, jako když jsem kdysi "jektala" strachy při 110 km rychosti ve stodvacítce, víš... Když sednu do svého pohodlného "meďana" s širokými loukotěmi - při 140 km/h mám pocit, že jedu tak pomalu, že bych mohla vystoupit
. Prostě je to velký rozdíl. Řídím už přes 20 let, proto říkám, že v rychlých autech by měli být hodně pozorní především nezkušení mladí a výuka v autoškole by v zájmu bezpečnosti měla trvat déle... Pak už ta samotná rychlost není ten hlavní problém.
No a možná že machrují víc (i starší) chlapi; každopádně některým dělá dost zle, když jsou předjížděni, to vím nabeton.
Ale "odřídila" jsem dost států a pořád nemám pocit, že by tu byli bezohlednější řidiči než jinde. Ať si naši kritici projedou jih Evropy .
Helčo, tak to jo.... No, mladí sice často sedí za drahým volantem , ale mě tuhle např. zprava minuli vysmátí kluci v totálně záplatovaném fordu dobrou 160kou... O ně jsem se teda bála v té chvíli daleko víc, než když vidím uhlazeného mladého "managera" v kravatě za volantem nového vozu.
Obhajováním rychlejší jízdy prosím v žádném případě nebráním nějakou bezohlednost některých řidičů.
Není tady
Profesorka.OL napsal(a):
Našla jsem na webu petici za zavedení vyšší rychlosti - http://www.autoweb.cz/petice/. Myslíte, že je to dobrý nápad při stavu našich silnic?
Domníváme se, že neprojednaná úprava tzv. „silničního zákona“ v navrhovaném znění neměla za cíl nastolit nové poměry v silničním provozu ani legitimizovat bezohledné, agresivní či jinak nebezpečné konání jeho účastníků.
Ostatně také my, níže podepsaní, důrazně odmítáme všechny formy bezohlednosti v silničním provozu. Věříme však, že zvýšením nejvyšší povolené rychlosti až na 160 km/h na některých úsecích rychlostních komunikací by se fakticky pouze legalizoval status quo.
Nesmysl. Sice by se jakože legalizoval status quo, ale zároveň by to byla zelená pro ty bezohledné. Je naivní si myslet, že 160km/h by využívali jen ti, kteří na to mají zkušenostmi.
– ...šedá zóna, v níž je předmětné jednání de iure zapovězeno, ale de facto tolerováno. Považujeme za znepokojivé, že existence této šedé zóny jsou si vědomi i někteří z vážených členů Poslanecké sněmovny a dokonce ji používají jako argument proti zvýšení nejvyšší dovolené rychlosti s tvrzením, že „někteří řidiči tak jezdí již dnes a po zvýšení limitů by začali jezdit ještě rychleji.“ Domníváme se, že legislativa nesmí mít charakter „doporučení“, že nelze schvalovat regulační předpisy s vědomím, že budou porušovány.
Ne s vědomím,ale s oprávněným předpokladem, že budou porušovány.
Šedá zóna legislativy nemá v demokratické společnosti místo, neboť vytváří ideální podhoubí pro korupci, svévolné omezování osobních svobod a zneužívání veřejných pravomocí.
To je svatá pravda, avšak v tomto případě účelově zneužitá.
Nejsme si vědomi existence odborné vědecké – nikoliv tedy politické – studie, která by jednoznačně prokazovala, že zvýšení nejvyšší povolené rychlosti vede ke zvýšení četnosti dopravních nehod. Naopak jsou nám známy závěry studií, které věrohodným způsobem dokládají opak. Nepochybujeme, že vážená Poslanecká sněmovna je s těmito pracemi seznámena a bere je při svém rozhodování v úvahu.
a) je neseriózní zmiňovat nějakou studii a nedat na ni odkaz. Takto má argument hodnotu informace "jedna pani povidala".
b) samotný předpoklad, zda k posouzení přímé úměry zvýšení rychlosti a následné vyšší nehodovosti je zapotřebí vědecké studie, je na pováženou....
Tak já nevím. Tu petici odobruje snad jenom naivka, který uvěří, že stošedesátkou budou jezdit jen zkušení a zodpovědní šoféři, nebo cynik, který si řekne - kdo chce kam, pomozme mu tam....
Není tady
haiel: Je naivní si myslet, že 160km/h by využívali jen ti, kteří na to mají zkušenostmi.
haiel, souhlasím s Tebou, ale zároveň si myslím, že stejně naivní je myslet si, že:
1. stotřicítku využívají jen zkušení (a to taky není zrovna nejpomalejší tempo)
2. se dodržuje současná povolená rychlost
3. při 130 km/h se stane míň nehod
atd...
Proto bych hlasovala pro neomezenou a naopak zintenzivnila kurzy a "výchovu".
Není tady
Naši čeští řidiči jsou prý jedni z nejhorších v Evropě, dálnice a silnice taky nestojí za nic a když se k tomu ještě takhle navýší povolená rychlost tak to je podle mě vražedná kombinace.
Není tady