29. ledna : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 29. ledna : Poslední šance pro přezrálé banány? Upečte z nich lahodnou buchtu 6. prosince : Je vám čtyřicet a už řešíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
dobrý den mamči
právě se mi dostala do ruky pozvánka na ukázkovou hodinu výuky angličtiny metodou od Helen Doron.
Chci se zeptat, zda s tím máte některá konkrétní zkušenost, od kdy jste s výukou začli a jaký to mělo/má efekt a výsledky.
Přijde mi tedy strašně brzo začít na 18měs (začít se může i mnohem dříve) zvlášť když dítě ani téměř nemluví...
Shodou okolností jsem náhodou mluvila s dětskou psycholožkou a ta to tedy doporučuje, možná víc než cokoli jiného, výuka jazyka je prý pro prcka velmi přínosná a přijímání, byť jiného, jazyka v podstatě přirozená.
Na teorii co by kdyby si vystačím sama, ráda bych si vyslechla konkrétní poznatky
díky moc
Není tady
Ahoj Izi,
tak já s Niki chodím už od jejich 2,5 let...v této době už je to fajn, malá se rychle učí a už si to užijem. Samo, že tam chodí i mladší děti (nejmladší tam byli od 12 měsíců, ale bylo někdy těžký, aby udrželi pozornost) ikdyž podprahově jim třeba něco v hlavičce utkvěje. Já bych z osobního hlediska začala až kolem 2 let , ale nebude chyba, když to zkusíš i dřív.
Není tady
Ahoj Izi,
my chodíme od 3 měsíců. Bereme to jako zpestření a věřím, že tím jakoby Aničce "otevírám další okno" . I když nejspíš výsledky nejsou vidět hned, ale její mozek je momentálně jako houba a co se jí tam nasaje teď, tak tam zůstane.
Každopádně jí to baví a doma si pouštíme CD tak jak uslyší známé hlasy a melodie, tak se strašně směje a je vidět, že chce dělat to co děláme na hodině .
Asi tak, pokud ti není líto peněz, není to levná záležitost, tak doporučuji určitě nebudeš litovat .
Není tady
Izi Helen Doren je jedna z mála velmi dobře propracovaných metod výukyAJ pro děti. Uričtě není brzo, v takhle ranném věku děti hodně vnímají jiné zvuky, které si zapamatují. Záleží, co od toho čekáš - pokud doma anglicky nemluvíte, není asi reálný čekat, že se malá sama rozmluví anglicky. Určitě se ale naučí rozumět základům a získá k angličtině kladný přístup, jak popisuje Katja, takže jestli ti tohle stačí, tak doporučuju
Není tady
Izi,tak jak pise Ronja, pred par mesici u nas otevrela Canadian school materskou skolku pro deti od 2 let,kdyz jsem se byla ptat,jak to je s anglictinou,tak mi bylo receno,ze pokud doma ani jeden z rodicu neni rodily mluvci,tak nemohu ocekavat,ze mi ditko zacne mluvit anglicky,pokud bude chodit jen do skolky, presne jak pise Ronja, rozezna rozdil v intonaci a pozna,ze je to jiny nez rodny jazyk,ale vic se nenauci. Kdysi se tady nekdo ptal,jak s mluvenim doma a jednoznacne,aby deti nemely problemy,tak je nutne,aby jeden mluvil jednim jazykem a druhy pouze druhym, dite se tak nauci oba dobre a hlavne, nauci se v nich prepinat. Sama jsem z dvoujazycne rodiny a i kdyz to byla jen cestina a slovenstina,tak prvni dva roky na zakladce jsem s tim mela jo velke problemy, mozna se to neda srovnavat,ale bylo to prave tim,ze jsem se poradne nenaucila predevsim cestinu,mela jsem jedine stesti,ze moje ucitelka byla Slovenka a mela trpelivost s pochopeni.
Svagrova je rodila Francouzska a na svoji dceru od malicka mluvi jen a ciste francouzsky a svagr jen a ciste cesky,takze to mi prijde jako supr vec,dite az zacne mluvit,tak na mamu bude mluvit francouzsky a na tatu cesky, to mi prijde jako idealni,ale vim,ze tu tehdy opravdu nekdo psal,ze je nutne to dodrzovat a potom to ma opravdu efekt,ze umi bezvadne oba jazyky.
Upravil(a) Slniečko (26. 2. 2010 16:05)
Není tady
Slniečko já jsem tady už jednou o dvojjazyčné výchově psala, docela hodně mě to zajímá (zčásti i profesionálně). Některé nejnovější studie naopak tvrdí, že není vůbec nutné, abych jeden rodič mluvil tím a druhý oním jazykem, ani že není tak zásadně důležité rozlišovat prostředí (např: škola anglicky, doma španělsky). Že se s tím to dítě v pohodě srovná a časem si přebere, který jazky je který. Taky se říká, že je mnohem snazší aby se dítě naučilo rozumět než mluvit - k tomu porozumění si myslím, že třeba školka (dobře vedená) může pomoc hodně. Sama nemám osobní zkušenost, takže netvrdím, že je to tak či tak, jen říkám že jak se dřív tvrdilo že jednoznačně jeden rodič=jeden jazyk, tak to nemusí být pravda.
Co ale určitě pravda je, že se děti rodí se schopností naučit se jakýkoli jazyk. V hodně ranném věku se mohou naučit vnímat širokou škálu zvuků, kterou v pozdějším dětském věku už neuslyší (zavírá se uričté vývojové okno). To je jeden z hlavních argumentů pro rannou jazykovou výchovu. Můj osobní názor je ten, že hodně záleží na rodičích. Pokud ani jeden anglicky nemluví, je naivní očekávat, že školka dítě vytrhne (pokud tam jsou české děti, které tam učitelky učí AJ jako cizí jazyk). Pokud je to doma podpořeno aktivním přístupem k angličtině, tj. rodiče (nebo babička nebo někdo, kdo je s dítětem často v kontaktu) na něj nejen mluví, ale i vyžaduje interakci v jiném jazyce (hraní, odpovídání na otázky atd.) tak se dá udělat strašně moc, je až neuvěřitelný, jak moc jsou děti schopný se naučit. Chce to ale celkem velkou investici, tím myslím se tomu cíleně věnovat a dělat na tom.
Není tady
díky
ne, opravdu od toho nečekám zázraky... souhlasím, že je to pak hodně o rodičích, ale to je u každého zájmu.
U nás je to tak, že já se domluvím jakžtakže, tipla bych se na mírně pokročilého začátečníka ale tatínek jí má v malíku a ten právě na podpoře tímto směrem docela trvá.
a ano, beru to jako další obzor a získání kladného vztahu
Jsem právě dost zvědavá na cenu, ale zas mám pocit, že tu je dle mě větší záruka propracovanosti než výuka anj ve školce, pokud to není speciálka.
Dost mě taky zaujal názor dětské psycholožky, že je mnohem lepší "hustit" do dětí již v tomto věku než pak při nástupu do 1. třídy. Prťata jsou právě ty houby, co nasávaj a pak si filtrujou a hlavně teď na to mají čas, mít těchto aktivit povícero a i když to vypadá, že z toho nic nemají, tak oni to ale upotřebí mnohem později, zkrátka si udělají takový zásobník a pak to využijí. Mnohem horší je, začít když je dítě v 1. třídě, to má prý u některých fatální následky, protože nedokážou zpracovat školu jako takovou a další nové aktivity kolem. Kdežto ti, co začnou dříve tak spíše si tím tak proplouvají a nejsou tak zatížené. Úplně nejlepší ale je, vynechat po dobu té 1. třídy všechny aktivity a věnovat se jen škole.
uvidíme, půjdeme se podívat na ukázkovou hodinu, seženu ještě nějaké info a dáme rodinou poradu
Není tady
Já si jen neodpustím malý povzdech. Škoda, že naše televize dabuje vše, i slovenské seriály. Myslím si, že jedna nebo dvě jednoduché pohádky v původním znění by byly super. Ijako motivace pro školáky.
Není tady
Ronji, dekuji, ja jsem to az tak hluboce nestudovala, vim,ze tu bylo par diskusi a bavila jsem se s ucitelkami z te materske skolky,je mi naprosto jasne,ze kdyz doma neni nikdo,kdo by na dite mohl opravdu dobre mluvit ci se mu v danem jazyce venovat,tak je to uplne zbytecne. Proto je mi blizsi,kdyz je opravdu jeden z rodicu rodily mluvci,protoze to je nejen o prizvuku,ale i gramatice a slovni zasobe a pak to take opravdu jinak funguje.
Není tady
Pavli naprostý souhlas, náš slavný kvalitní dabing má bohužel i stinné stránky
Sluni však si rozumíme
Izy pokud to bereš takhle a manžel by mohl doma pomoct, tak určitě zkuste. Za sebe můžu říct že jestli nějakou výuku dětí mimo domov, tak právě Helen Doron
Není tady
Chodíme s Jiříkem do Astry od jeho pěti let, takže asi půl roku a za nás můžu jenom doporučit. Angličtina ho chytla, baví ho. Astra umožňuje taky výuku od 18 měsíců, jmenuje se to výtvarné hrátky, my jsme šli až do "2. levelu" pro děti od čtyř let. O Helen Doron jsme uvažovali také, ale nemohli jsme si dovolit platit tak vysoké školné.
Není tady
Izi, je vidět, že co psycholog, to názor
Já se také ptala dokonce dvou psycholožek na angličtinu pro 3-4 leté děti.
Pravda, bylo to konkrétně pro mou dceru a bylo mi řečeno, že pokud má zmatky v češtině, tj. že špatně skloňuje a časuje a pokud by šlo o kroužek 1x v týdnu, nemá to vůbec smysl.
Něco jiného je když jde o častější návštěvnost 3x v týdnu a více, nebo když na ní budeme doma mluvit anglicky.
Záleží tudíž na dítěti, četnosti kroužku, lektorech a i na přístupu rodičů
Není tady
spunti, to je jasný, tak je to se vším
a s tou poslední větou souhlasím, je to všechno "kus od kusu"
Mě celá ta věc dost přitahuje i jako takový experiment, jestli to opravdu může takhle malému dítěti do budoucna něco dát, nebo je to jen hezky zabalené lákadlo, i když konkrétně na Helen Doron slyším dost kladné ohlasy.
Není tady
My jsme s malým odjeli do Ruska, když měl 4 roky a naučil se za rok rusky, ne zrovna dokonale. Do češtiny převzal některé ruské gramatické jevy a jedna věc ho drží i 3 měsíce po návratu z Ruska. Téměř nepoužívá sloveso mít, ale ruský tvar u nás, u mě, u babičky je. Česky "Mám jablko" se řekne rusky "U menja jábloko" a on řekne česky "U mě je jablko". V Češtině za ten rok udělal pokrok taky.
V české školce chodí na AJ od ledna. Zatím měl asi jen 5 půlhodinových lekcí. Nedělám si iluze, rozumět se naučil asi 10 slovům a zapamatoval si asi 3. Je to i moje chyba, protože kvůli nemoci a pak prázdninám měl v lekcích výpadek a já jsem to s ním kromě 2x neopakovala. Nosí ze školky papír s obrázky, z čehož poznám, co se zrovna za slova učili.
Slovo růžová "pink" začas používat i v češtině a zapomíná, jak se tahle barva pojmenuje česky.
Má v těch jazycích trochu hokej, ale to se spraví. Alespoň už neplete ruská slova do češtiny.
Já si myslím, pokud Vám není líto času a peněz, tak dětičky k cizím jazykům od mala veďte. Učí se velmi rychle. Akorát to asi chce i opakovat s nimi i doma, nebo jim pustit CD.
Není tady
Obnovuji tohle téma. Jaké máte s odstupem času výsledky s angličtinou u malinkých dětí a konkrétně i s Helen Doron? H.D. dorazila do našeho města, tak o tom uvažuju...
Jak jsem psala před rokem o synovi: tak výsledek po roce je takový, že Rusky mluvit zapomněl vše, ale ještě něco rozumí a AJ letos ve školce nemá, takže výsledky menší než 0.
Není tady
Evi, Matyasek zacal mluvit hrozne pozde,vlastne se rozmluvil az ve skolce a od deti odposlouchal par anglickych slovicek,takze umi pozdravit, umi rict,ze se jmenuje tak a tak a jeste par dalsich slovicek,ale hlavne rozumi tomu,co rika,takze chape ten rozdil, ted ho nechame,ale od pristiho roku,tedy od ctyr mu platime anglictinu ve skolce a zacnu se mu i vic venovat,rada bych,aby se dostal k nam do Open gate,prijde mi hodne sikovny a take ho bavi a zajimaji veci jako je cteni, pismenka,cisla a to prirozenou cestou,ze se pta,takze ho do niceho nenutime.
Není tady