29. ledna : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 29. ledna : Poslední šance pro přezrálé banány? Upečte z nich lahodnou buchtu 6. prosince : Je vám čtyřicet a už řešíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
"Hirondel zemřela......"
---------------------------------------------
Je mrtva uz davno,vsak ale nevim zda dokazes pochopit co tim chce rict mila Lvice.
Crabat napsal(a):
Proto se od začátku učím nelpět na výsledku, přitom ale udělat všechno, co je v mých silách. Protože nikdo z nás vlastně neví, co se odehrává mimo naše zorné pole. Ale že se tam něco odehrává a do jisté míry to souvisí i s námi, je víc než jisté. A teprve čas ukáže naše úsilí v pravém světle.
Vitej priteli,tak jsem zpet a jsem tu proto abych Ti (jak jinak, nez....) rekla svuj nazor na Tva slova.
To nevis ,nemluv za ostatni please.
A nebo zkus se vyjadrit lepe. Nebot takhle se snad muze i zdat ale i nemusi ,(vyberu si) ze tomu prilis Tve vedomi jeste neni schopno porozumet.
At veris nebo ne,na tom se nic zatim nemeni.
A jestli je tohle forum jeste duchovni ptas se?
Ma odpoved zni : ANO a dokonce vic nez kdy jindy. Veci se deji a dit se budou a pochopi jen ten kdo je pripraven.
Ten kdo vidi mimo zorne pole.
Upravil(a) hirondel (8. 2. 2010 22:06)
Není tady
No já jen, Mariposo, že to byla Kaštanka, co chtěla případně nějakého učitele - mistra. Hlavně že si, holky, rozumíte.
Upravil(a) Daphné (8. 2. 2010 22:03)
Není tady
Tulipánka napsal(a):
Mariposo,
když ti už více lidí říká, že neposloucháš a že se snažíš pořád někoho svými otázkami nějakm "dohnat", proč se nad tím prostě jen nezamyslet a už nic neříkat?
Protoze na to snazis v sobe Tuli tuli tuli hledat odpoved,neb nechapes,nejde Ti to ,ale rada by jsi to chapala,jenze to nebude tak snadne zda se. (Zdani casto klame) ,presto si stojim na svem. Takhle to mas a je jedno jestli to takove vidis ci nevidis ,ci prijmas nebo ne. Takove to vidim.
Není tady
PavlaH napsal(a):
Kaštanko, pak už mi zbývá jediné, kdo je pro tebe učitel a jaký je pro tebe rozdíl mezi učitelem a duchovním učitelem? Můj pohled znáš, vyjdeš na svět s tím svým?
Já bych je nazvala ...světský učitel (předává vědomosti, které má, žákovi, který je nemá X duchovní učitel ( zná podstatu všeho života, prošel všemi stupni duchovního snažení a provází žáka na cestě poznání)
" Učitel se neučí od žáka" a pokud ano, stává se učitel žákem a žák učitelem. Někomu to přijde jako slovíčkaření, pro mne je to podstatné, nesměšovat významy a roviny sdělení, což se tu bohužel děje.
Není tady
PavlaH napsal(a):
Kaštanka napsal(a):
PavlaH napsal(a):
Pro všechny , které zajímá téma učení a učitele mám ještě jednu knihu - jeho svatost Dalajlama Cesta ke svobodě.
Kaštanko, neodpověděla jsi mi ani na jeden můj dotaz, nepochopila jsi je. Přesto - učitel se může učit od žáka, protože učí-li dobře, žák jej může předčít. Učitel vede k poznání, velmi důležitý je úsudek žáka, a jak už tu zaznělo přede mnou, učitel může dostat i takovou otázku, ze které se hodně naučí i sám. Jestli tohle považuješ za relativní, pak věz, že i Ježíš byl kdysi žákem, ponechal si však vlastní úsudek. I on pochyboval jako učitel, podívej se na předvečer jeho smrti kdy rozmlouval s Bohem svým otcem. A nakonec - učitelem je kdokoli, kdo nás dokáže povznést, děti, rodiče, manželka, přítel přítele, idol v televizi....Já myslím duchovního učitele, skutečně osvíceného, ne jednookého mezi slepými.
Z tohoto předpokladu jsem vycházela.
Jinak mne udivuje, kde jsem Ti neodpověděla, tak jsem se snažila odpovídat. Víš aspon jeden příklad, prosím Tě, kde jsem Ti neodpověděla ?? Je lehké mi to takhle vmést do tváře, když nevím, o čem mluvíš.
Kaštanko omlouvám se za tvrzení, žes mi neodpověděla, tvoji odpověd jsem v dnešním množství příspěvků přehlédla.
Uff, to se mi ulevilo
Není tady
Kaštanka napsal(a):
DaiTerr napsal(a):
Kaštanka napsal(a):
Dai, to je ale to relativizování, co tu kritizuju, to co říkáš Ty :"učedník mistrem a mistr učedníkem" je samo o sobě nesmysl.
Jako kdybys říkal místo "svestka je dužnatá bobule s peckou uvnitř" .. že "švestka je pecka s dužninou kolem". Ten rozdíl je dost podstatný![]()
mistr a učedník jedno mohou být jako bytosti, ale ve svých postaveních určitě ne !Pokud striktně oddělíš "duchovno od reality" a pojmeš to vzhledem k naší každodenní realitě, pak je jasné, že z hlediska hierarchie je to tak dáno. Ovšem v tom případě možná stojí za to připsat, zda se chceš bavit o každodenní realitě, nebo o duchovnu. Ovšem i tak mnohdy leckterý učedník přdčí mistra, jenže z důvodu právě dané "hierarchie velení" nemá možnost být oceněn, spíše může dostat přes pazoury..
To jsem si nevšimla, že odděluju duchovno od reality, a ještě striktně. Ale , promin, napadlo mne, že tím co jsi psal před tím jsi to vlastně udělal Ty.
. Každodenní realita je pro mne duchovno, jinak si to ani neumím představit. Oddělit tyto dvě věci je nemožné pro hledajícího člověka.
na vytučnělé reaguji : duchovní růst vidím právě v tom propojení viz jsem četla a přesně vystihuje: v " přilévání duchovního života do pozemského, duchovní život není povznesení se nad hmotný svět".
Není tady
PavlaH napsal(a):
Kaštanka napsal(a):
mariposa napsal(a):
Naprosto uzasna otazka, na kterou si muze kazdy sam odpovedet
![]()
Mariposa si všimla...jupí
jupí
ANo slepý může vodit slepého. Když to dovedu ad absurdum, slepý, který má vhled a naučil se používat svoje další smysly, může totéž naučit i druhého slepého. Tady je to směšování hrušek s jabkama. Učitel je pro mne jakýkoli člověk, který mě něco naučí - nepřítel, dlaždič, cikán, vrah, mistr, politik... Pokudmi dokáže pomoci skrz svůj příklad, skrz svůj pohled, skrz svoje slova a činy předat nějaké poselství. A nemusí přitom mluvit ani jako Ježíš. Pokud se nepletu tak Ježíš řekl, že je v každém z nás....
Pavlo, tady se nemyslí slepý doslova ale právě ten ,
který nemá vhled, to bylo jen přirovnání. Ale na duchovní stezce Tě kdokoliv nenaučí, a já měla namysli hlavně duchovní učení.
Upravil(a) Kaštanka (8. 2. 2010 22:39)
Není tady
Chtela jsem tady jenom "spitnout" neco o tom, zda se ucitel muze naucit neco od sveho zaka.
Tak pokud jde o Jezise, odpoved zni: Ne.
Byl dokonaly, syn Bozi. Jeho poslanim nebylo "ucit se", ale UCIT. (Mimo jine!)
Vsichni ostatni "ucitele" mohli vyhovovat formuli "vsichni od vsech se nejak ucime"...
Dal uz muzu (a chci...) mluvit jenom ze "sveho uhlu pohledu"...
"Kvalitni" ucitel (cehokoliv) se NEMA CEMU naucit od sveho zaka... (uz jenom kvuli tomu, ze je "kvalitni"...)
Neni to totiz jeho "udelem"...
On ma zde roli ucitele (neceho), a pokud ji plni zodpovedne, "ucit se od svych zaku mu neni dano"..., ma je jenom vest na ceste k poznani...
A jak to zvladne, (a oni ji - tu cestu - najdou, ci nenajdou...), zalezi na jeho schopnostech/neschopnosti...
Takze "ucit se ucit" od svych zaku mne osobne prijde minimalne NEPROFESIONALNI! A brat si za priklad "Jezisovo vahani tesne pred svoji smrti", povazuju za "ne zcela presne pojeti jeho obeti"...
Dle meho soudu On prave, jako dokonaly, nam vsem, nedokonalym, ukazal, jak je TEZKE rozhodnuti o tom, co je a neni vuli Bozi....
Upravil(a) ViktorkaLove (8. 2. 2010 23:24)
Není tady
mariposa napsal(a):
PavlaH napsal(a):
Kaštanka napsal(a):
Mariposa si všimla...jupí
jupí
ANo slepý může vodit slepého. Když to dovedu ad absurdum, slepý, který má vhled a naučil se používat svoje další smysly, může totéž naučit i druhého slepého. Tady je to směšování hrušek s jabkama. Učitel je pro mne jakýkoli člověk, který mě něco naučí - nepřítel, dlaždič, cikán, vrah, mistr, politik... Pokudmi dokáže pomoci skrz svůj příklad, skrz svůj pohled, skrz svoje slova a činy předat nějaké poselství. A nemusí přitom mluvit ani jako Ježíš. Pokud se nepletu tak Ježíš řekl, že je v každém z nás....
Pavli, tolik ucitelu mas? Co se prosim naucis od vraha? A co od dlazdice? Mluvime tady stale jeste o mistrovi nebo o cem vlastneeee?
Dlaždič - naučí mne nadávat, pokládat dlažbu a pracovat s nářadím
Nepřítel - naučí mne být v ostražitosti a tím "vypilovávat smysly a dovednosti"
Cikán - naučí mne, že i člověk může ztratit lidskou důstojnost, když si nedá pozor
a nebo člověk dokáže cokoliv, když jen chce něco dokázat.
Vrah - naučí mne, že někoho zabít není řešení a znamená to prakticky zničený
zbytek života nejen svého, ale i mnoha lidí kolem.
Mistr - naučí mne objevovat v sobě to, co tam už dávno je. Mistr = otevírač stavidla naší duše..
Politik - nyní mne učí, jak krásně se dá žít na úkor lidí, vyjebávat s nima, zadlužovat je
a ještě se jim za to vysmívat do ksichtu..
...atd.. atd.. atd..
KAŽDÁ bytost na této planetě nám může být učitelem, stačí jen přistoupit na tuto hru. Je to na každém z nás.
Jsme ti, co si sami určujeme pravidla této hry..
Upravil(a) DaiTerr (9. 2. 2010 7:26)
Není tady
Kaštanka napsal(a):
Kaštanka napsal(a):
BB napsal(a):
Všichni jsme jeden a každý jsme jiný, a všichni se učíme od všech ..... v životě. Nepleťmě do toho školu ... tam je hierarchie daná, v životě ne ... není přece stanovené měřidlo na měření stupně duchovního vývoje .... o co se tu dohadujete ?
BB, to vytučnělé souhlas
jinak jsi mne špatně pochopila. Dohadujem se jen o relativizování tvrzení nebo jak to říct. Víš už jsem to psala Kalikovi a Dai. Asi blbě jsem to psala. V tomto případě "učitel se učí od žáků" a já to zpochybnila viz výše (nebo níže?)
![]()
Myslím, že je to míchání jabka hrušky, co píše DaiTerr, musíme se držet jedné roviny, i když jich má cesta víc, nedá se to smíchat dohromady.
Míchání jabka/hrušky pro tebe. Osobně to vidím tak, jak jsem popsal. Ovšem všimni si, co píšeš - "musíme se držet jedné roviny.." Kdo to je MY? A proč musíme? Svoboda člověka je právě v tom, že NIC NEMUSÍME, co nechceme, nebo čemu momentálně nevěříme. To, že ty "musíš", ještě neznamená, že automaticky ostatní "musí" také. O tom to právě je. Toto si hodně lidí neuvědomuje. Takové to obyčejné - "žij a nechej žít.." Jen tak se budeme vyvíjet bez toho, abychom jeden druhého svazovali "dogmaty" a zdržovali se tak ve vývoji.
Ty máš svou lajnu, tak po ni jdi tak, jak to právě potřebuješ. Ostatní mají zase svou lajnu každý jednotlivě a taky jdou tak, jak právě potřebují. Je dobré respektovat názory a místo slova "musíme" spíše zkusit jiné slovo, třeba "já to vidím takhle a takhle a ráda bych to měla takhle a takhle", ovšem a hlavně používat toto vše výhradně ke své osobě, nikoliv mluvit za jiné (poddané?) Tady a teď se setkáváme pouze za účelem výměny názorů. Ne za účelem "domestikace" a "přeprogramovávání", to už tu bylo mnohokrát a dějiny samy ví, k čemu všemu to vedlo.. Ty si z této polemiky můžeš něco vzít, anebo nemusíš, je to pouze na tobě. To samé platí i o jiných, co čtou tvoje názory - něco si mohou vzít a něco zase ne.
Není tady
"Může slepý vodit slepého? Nespadnou oba do jámy?Není učedník nad mistra;když se dokonale vyučí, bude jako jeho mistr. " = možno brát i jako metaforu a logo pro "hru".. Ten, kdo na tuto hru přistoupí, ji pak hraje tak, jak pravidla vyžadují. Ten, kdo takto "hrát" nechce, si zvolí jinou "hru" a jede zase podle jejích pravidel. Vše kolem nás je prakticky "hra", která má svá pravidla. Je na každém z nás, jak a na co přistoupíme a CO budeme "hrát"..
Může slepý vodit slepého? Ano.. Prdlačky víme, zda ten slepý nemá svůj vnitřní zrak, kterým vidí lépe, než ten, který slepý není..
Nespadnou oba do jámy? Pokud mají vyvinuté jiné smysly, pak nespadnou. Většinou je "šestý smysl" před pádem včas varuje..
Není učedník nad mistra;když se dokonale vyučí, bude jako jeho mistr.. = nutno přijmout hru na "učedníky a mistry".. Pak se hraje tak, jak určují pravidla dané hry.
Není tady
ViktorkaLove napsal(a):
Chtela jsem tady jenom "spitnout" neco o tom, zda se ucitel muze naucit neco od sveho zaka.
1. Tak pokud jde o Jezise, odpoved zni: Ne.
Byl dokonaly, syn Bozi. Jeho poslanim nebylo "ucit se", ale UCIT. (Mimo jine!)
Vsichni ostatni "ucitele" mohli vyhovovat formuli "vsichni od vsech se nejak ucime"...
![]()
2. Dal uz muzu (a chci...) mluvit jenom ze "sveho uhlu pohledu"...
"Kvalitni" ucitel (cehokoliv) se NEMA CEMU naucit od sveho zaka... (uz jenom kvuli tomu, ze je "kvalitni"...)
Neni to totiz jeho "udelem"...
On ma zde roli ucitele (neceho), a pokud ji plni zodpovedne, "ucit se od svych zaku mu neni dano"..., ma je jenom vest na ceste k poznani...
A jak to zvladne, (a oni ji - tu cestu - najdou, ci nenajdou...), zalezi na jeho schopnostech/neschopnosti...
3. Takze "ucit se ucit" od svych zaku mne osobne prijde minimalne NEPROFESIONALNI! A brat si za priklad "Jezisovo vahani tesne pred svoji smrti", povazuju za "ne zcela presne pojeti jeho obeti"...
Dle meho soudu On prave, jako dokonaly, nam vsem, nedokonalym, ukazal, jak je TEZKE rozhodnuti o tom, co je a neni vuli Bozi....
1. Vše na tomto světě je pouze relativní a pomíjivé v čase s tím, že ve chvíli, kdy si myslíme, že vidíme "strop", se nám tento "strop" otevře, aby nám bylo ukázáno, že vše je pouze relativní a že není konečná hranice dokonalosti pro tuto naši realitu. Ježíš byl dokonalý pro "svou" dobu, ve které žil a učil. Ale nikde není dáno, že nutně musel být nejdokonalejší. Tam, kde "je viděna dokonalost", je zároveň viděn i strop, který se otevírá pro další "level". Ano, jeho poslání nebylo učit se, ale pomáhat nám v naší trnité cestě.
Syn Boží? Všichni jsme přece synové a dcery Boží.. Chtěli jsme mistra, on se nabídl, že tu roli vezme a tuto hru si s námi zahraje za jistých pravidel. On věděl, že to bude drsná hra, ale také věděl, jak moc nám pomůže. Proto do toho šel. Jeho dokonalost je dána pouze stropem našeho "vidění". On sám by řekl, že všichni jsme svým způsobem velmi dokonalí, jen potřebujeme tu svou dokonalost "dobrušovat" tak, jako se ze surového diamantu dělá diamant nesmírné ceny.
2. Tak stanovují pravidla dané hry.. Ovšem tuto hru hrají ti, kteří ji takto chtějí hrát. To znamená, že učitel opravdu je učitelem a žák je opravdu žákem. Toto jsou ta pravidla. Nevybočuj z řady a vše půjde jak má. Jenže viděno z jiného úhlu pohledu - "Učitel = je otevírač stavidel našich vlastních vědomostí".. Každý je dávno máme v sobě. Ale protože tato realita má svá pravidla, která stanovují, že "je potřeba objevovat (již dávno objevené) a učit se (již dávno naučené), abychom měli podněty k dalšímu vývoji, proto je zde hra na "žáky a učitele". Ten, kdo toto potřebuje, jde po této cestě. Ten, kdo toto nepotřebuje, ale potřebuje zase něco jiného, jde zas po své cestě. Pointa je v tom, aby se oba "světy" respektovaly.
3. Učit se od svých žáků = neprofesionalita? Ale prosím. Proč ne? To je v pořádku. Tak to stanovují pravidla dané hry. Ovšem ten, kdo hraje jinou hru, by mohl namítnout, že tato "profesionalita" je zároveň jakousi brzdou vývoje daného "učitele", který sice svoji práci zvládá perfektně, ale vzhledem k časové rovině v budoucnu může díky této stagnaci zpomalovat svůj vývoj.
Někdy se totiž stává, že i přes veškerou snahu učitele a i přes veškerou píli, kterou vkládá tento učitel do svého dalšího dvzdělávání se, stejně nemá šanci vědět něco, co ví třebas jeho nejposlednější žák. Snad je tí i tím, že tento žák si s sebou z minulosti přinesl poznatky, kterými učitel teprve má projít. Takže učitel, kdyby se "učil" i něco od tohoto žáka, uspíšil by svůj vývoj. Takkhle, díky profesionalitě, si svůj vývoj prodlouží..
Vše, co jsem psal výše, neber jako nějakou spekulaci, nebo "hanění zažitých pravidel", ber to jen jako můj osobní názor. Můžeš se u něj pobavit a nebrat ho vůbec vážně
Upravil(a) DaiTerr (9. 2. 2010 8:39)
Není tady
Rekapitulace: neschopnost vidět v žákovi svého učitele vede k ignoranci. Nutně tak vede zastavení vývoje učitele. Pokud bereme učitele jako bytost s vývojem, musí se někde učit. Od koho se bude učit? No zase od někoho na vyšším levelu
Není tady
KALIK napsal(a):
Rekapitulace: neschopnost vidět v žákovi svého učitele vede k ignoranci. Nutně tak vede zastavení vývoje učitele. Pokud bereme učitele jako bytost s vývojem, musí se někde učit. Od koho se bude učit? No zase od někoho na vyšším levelu
Přesně tak, nic není statické. Všichni se učíme od všech..i od těch "vrahů" a darbáků i "sprostého dlaždiče.."a že je nepřítel nejlepší učitel - to jsou lekce samy za sebe čitelné například na tomto fóru. Mnoho zdejších účastníků, kteří např. od začátku "bojovali" proti Pandoře a proti jejímu "chytráctví" se poučili a za určitý čas už požívají "její" argumenty,její názory, které jim postupně časem došly, myšlenky, které jim "donesla" až pod nos. (Pandora byla jen příklad, dosaťe si třeba xyz, ale já si vzpomněla konkr. na tento případ. Dnes zase nadávají na jiné názory a shazují je, protože jim ještě nedošly...atdatd
To je jen konkrétní příklad o tom, že se učíme od všech a nejintenzivněj od nepřátel, nebo jemněji - od lidí, kteří s námi nesouhlasí bo mají jiné názory.
Všichni se učíme od všech , ale chce to jedno - pokoru - abychom to dokázali přijmout. Neopovrhovat lidmi i když chybují, i když jsou zařazeni v kolonce "vrah", i když se to jednoduše nabízí. Myslím, že je to mnohem složitější a někdo to tady už psal - my jsme všichni "jedno" - tak proč?
Není tady
DaiTerr napsal(a):
Ovšem i tak mnohdy leckterý učedník přdčí mistra, jenže z důvodu právě dané "hierarchie velení" nemá možnost být oceněn, spíše může dostat přes pazoury..
Zda se ze tohle je hra na kterou jsi pristoupil Ty Dai.
Tim tedy zaroven souhlasim v tomhle s Tebou,cituji Te : "Je na každém z nás, jak a na co přistoupíme a CO budeme "hrát".. "
Zrejme si jeste nepotkal ve svem vyvoji skutecneho mistra . Muj nazor napriklad je,(za kterym si stat vzdy budu )ze zak nemuze predcit mistra ,muze se mu vsak naprosto vyrovnat.
Nicmene i dost mozna se Ti to nebude libit,ale zamyslis se nad tim.
Dost mozna ze ani nevis kdo je onim skutecnym Mistrem s velkym M.
A to je neco co v soucastnem okamziku citim z Tebe at chces ci nechces,mam to tak.
Mozna ze mas dost sanci na to prijit.
Chtela bych rict ,ze Vedomi (s velkym M.) je tim co dokaze rozkryt zdanlive nemozne 'veci'.
A proto kazdy kdo sve Vedomi zatim nedokaze otevrit nekonecnemu potencialu,je ten slepy. Je to vsak proces. A tam kde se ocita prave ted vedomi je to co clovek zije a to cemu veri.
Není tady
hirondel napsal(a):
DaiTerr napsal(a):
Ovšem i tak mnohdy leckterý učedník přdčí mistra, jenže z důvodu právě dané "hierarchie velení" nemá možnost být oceněn, spíše může dostat přes pazoury..
Zda se ze tohle je hra na kterou jsi pristoupil Ty Dai.
Tim tedy zaroven souhlasim v tomhle s Tebou,cituji Te : "Je na každém z nás, jak a na co přistoupíme a CO budeme "hrát".. "
Zrejme si jeste nepotkal ve svem vyvoji skutecneho mistra . Muj nazor napriklad je,(za kterym si stat vzdy budu )ze zak nemuze predcit mistra ,muze se mu vsak naprosto vyrovnat.
Nicmene i dost mozna se Ti to nebude libit,ale zamyslis se nad tim.
Dost mozna ze ani nevis kdo je onim skutecnym Mistrem s velkym M.
A to je neco co v soucastnem okamziku citim z Tebe at chces ci nechces,mam to tak.
Mozna ze mas dost sanci na to prijit.
Chtela bych rict ,ze Vedomi (s velkym M.) je tim co dokaze rozkryt zdanlive nemozne 'veci'.
A proto kazdy kdo sve Vedomi zatim nedokaze otevrit nekonecnemu potencialu,je ten slepy. Je to vsak proces. A tam kde se ocita prave ted vedomi je to co clovek zije a to cemu veri.
Tak jako všichni ostatní, i já samozřejmě "hraji své hry" a každá ta hra má svá pravidla. Tak je to i s "hledáním mistra"..
hledání mistra:
- možná jsem jej ještě nenašel
- možná kolem mne prošel, ale díky své zaslepenosti jsem jej nebyl schopný vidět
- možná jej vidím, ale nyní nepotřebuji "jeho služby"
- možná mistra mám a jsem jím já sám
- atd... atd... atd...
toto jsou "pravidla moštárny" a jak to je doopravdy nyní a teď, vím jen já sám. Ty se můžeš pouze domnívat, že to víš. Respektuji tvůj názor. Ovšem já bych to opět viděl dle svého. Je tu ještě i jedna možnost. Víš která?
Není tady
Wiki napsal(a):
Přesně tak, nic není statické. Všichni se učíme od všech..i od těch "vrahů" a darbáků i "sprostého dlaždiče.."
No, záleží na tom, co se chceme učit. Jestliže se chci naučit integrální počet, tak nebudu pokorně čekat až to poznání na mě odněkud spadne. Pravděpodobně se o tom nic nedozvím ani od dlaždiče, leda že by byl zároveň učitel matematiky.
A když potřebuji konzultovat nějaký problém z duchovní cesty, tak si budu přát, abych potkala nějakého realizovaného člověka, který mi v tom může poradit - to bude pak adekvátní učitel pro můj problém.
Není tady
DaiTerr napsal(a):
toto jsou "pravidla moštárny" a jak to je doopravdy nyní a teď, vím jen já sám. Ty se můžeš pouze domnívat, že to víš. Respektuji tvůj názor. Ovšem já bych to opět viděl dle svého.
Ano to jsem take rekla na konci prispevku,ze Ty i kazdy jiny pochopi podle sveho.
To ze jdes svoji volbou (Tvoji hrou jak nazyvas) uz tu bylo take receno. To se ted opakujes. A opakujes opakovane.
Nerekla jsem ze se domnivam,to jsou Tvoje myslenky.
Ten jediny kdo by mel vedet jak to ma ci nema by jsi mel byt skutecne Ty. To neni nic noveho preci.
Není tady
Vějířovka napsal(a):
Wiki napsal(a):
Přesně tak, nic není statické. Všichni se učíme od všech..i od těch "vrahů" a darbáků i "sprostého dlaždiče.."
No, záleží na tom, co se chceme učit. Jestliže se chci naučit integrální počet, tak nebudu pokorně čekat až to poznání na mě odněkud spadne. Pravděpodobně se o tom nic nedozvím ani od dlaždiče, leda že by byl zároveň učitel matematiky.
A když potřebuji konzultovat nějaký problém z duchovní cesty, tak si budu přát, abych potkala nějakého realizovaného člověka, který mi v tom může poradit - to bude pak adekvátní učitel pro můj problém.
Myslíš, že ten odsouzený by tě nemohl naučit cokoli z duchovní cesty? Logicky je samozřejmé, že když se budeš chtít dozvídat ezoterické věci, že zajdeš na kursy, sáhneš po knihách, půjdeš do klubu esoteriků apod. , ne za dlaždiči,nebo do vězení, ale proč by např. on(dlaždič) ti nemohl "donést" myšlenku v pravý čas, a nemohl by ti v té tvé příkl. duchovní cestě pomoci. ..jak to můžeme vědět?
Právě ty "náhody" a " náhodná setkání" a to, že se neděje všechno tak, jak si naplánujeme, to považuju za důležité a přínosné. Myslím si , že všechno se děje správně.
Není tady
Tulipánka napsal(a):
Znám dlaždiče - moc příjemný pán
No právě, já taky. A já ho nesmírně podcenila, měla jsem ho za primitiva, ale protože práci umí velmi dobře, byla jsem vlídná, a trpělivá, a ono se mi to sakra vyplatilo. Absolutně jsem netušila co v něm dříme. ..
Není tady
hirondel napsal(a):
Muj nazor napriklad je,(za kterym si stat vzdy budu )ze zak nemuze predcit mistra ,muze se mu vsak naprosto vyrovnat.
Tohle je naprosto nadherna vec
Z tech slov a predevsim z toho co je za slovy, citim absolutni pokoru, a vedeni
Není tady
Wiki napsal(a):
Tulipánka napsal(a):
Znám dlaždiče - moc příjemný pán
No právě, já taky. A já ho nesmírně podcenila, měla jsem ho za primitiva, ale protože práci umí velmi dobře, byla jsem vlídná, a trpělivá, a ono se mi to sakra vyplatilo. Absolutně jsem netušila co v něm dříme. ..
To je fajn, tohle "prozreni".
Mozna sis Wiki o dlazdicich uz dopredu vytvorila nejakou predstavu (napr. primitiv) a ten pan Ti ji dokonale vyvratil. Ja to vnimam tak, ze jsi mela oci otevrene a diky tomu jsi mohla v tom cloveku objevit to cos objevila. Pokud bys ale videt nechtela, neuvidela bys.
Preso si nemyslim, ze toto je priklad mistra
Není tady
Wiki napsal(a):
Tulipánka napsal(a):
Znám dlaždiče - moc příjemný pán
No právě, já taky. A já ho nesmírně podcenila, měla jsem ho za primitiva, ale protože práci umí velmi dobře, byla jsem vlídná, a trpělivá, a ono se mi to sakra vyplatilo. Absolutně jsem netušila co v něm dříme. ..
Jj...to ty předsudky, ty jsou ale sfiňa, viď
Přirozená inteligence a duchovním rozměr člověka nemá nic společného s jeho vzděláním ani povoláním a duchovno oddělovat od bežného života je naproto hloupé.
Zvláštní, že se tahle společnost ještě nepoučila z minulých let, kdy se stalo téměř pravidlem, že ulice dláždili filozofové a na filozofických školách vyučovali "dlaždiči"....
Není tady