Oznámení

27. února : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení!

27. února : Jednoduchá kefírová buchta na plech. Rychlý recept zcela bez vajec!

21. února : Jak využít skořápky z vlašských ořechů? Odvar z nich dodá chybějící jód a pomůže i s kašlem

#1 10. 2. 2006 11:49

Jirka
♥♥♥♥♥♥-

Nové náboženství

Dlouhé roky studuji náboženství jako projev lidské nezbytnosti. V osmnácti letech jsem se nechal pokřtít, prototože jsem křesanský protestantismus shledával jako jedinou cestu, jak opravdu pochopit smysl lidské existence. Jak jsem časem dozrával, začalo mi docházet, že křesanství není schopno pojmenovat a odpovědět na všechny problémy, s kterými jsem prošel. Mnoho let jsem hledal cestu pro sebe, hledal univerzální Náboženství. Každým dalším rokem, kdy jsem postupně prošel všemi podstatnými filosofiemi a náboženstvími (počínaje Islámem, Budhismem a konče Gaudija-Vaišnavismem [součást Hinduismu]), studoval nejvýraznější filosofy dneška i minulosti, došel jsem pro mě k zajímavému závěru: Čím novější náboženství či filosofie, tím mělčí nese poznání. Jako by s přibývajícím hmotným poznáním byli lidé čím dál méně schopni rozumět duchovním vědám, a snad i proto jsem přesvědčený čím dál více, že hledat nové náboženství, vyvíjet novou filosofii, je zbytečná cesta, protože nejsme schopni takového duchovního poznání, jako lidé před tisíci lety. Hlavní mé poznání je takovéto: Nejstarší filosofie je nejblíže úplného poznání.

Rád bych tyto závěry s vámi všemi probral... Myslíte si, že může vzniknout náboženství nebo filosofie, která by lépe popsala smysl života než ony nejstarší filosofie (Hinduismus + Judaismus -> křesanství a islám)? Má smysl se vůbec zabývat okrajovými směty duchovního poznání (okultismus, ...), když nepřinášejí odpovědi? Budu vděčný za jakýkoliv postřeh... Díky.

Otázky na moderátorky a admina pokládejte ve fóru Poradny a diskuse.