29. ledna : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 29. ledna : Poslední šance pro přezrálé banány? Upečte z nich lahodnou buchtu 6. prosince : Je vám čtyřicet a už řešíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
agewa napsal(a):
ano, OSHO tu už není. dokonce vím, že vlastně ani jednu knihu nenapsal, všechny byly vydané z jeho přednášek. jestli měl ženu nevím, přesto si myslím, že to řekl, je hluboká pravda, lépe se duchovně "probouzí" pokud mám na starosti jen a jen sebe. Přesto žijeme mezi lidmi a s lidmi., tak si myslím, že takovéto odlučování ze společnosti není ta pravá cesta . většina našich problémů a strachů a starostí totiž s lidmi souvisí a naším ukolem je se naučit je zvládat, nikoliv se ze společnosti oddělit, tak jak to dělají třeba ti mniši.
Mozna to rekl a mozna i nerekl. To je jedno,protoze jsem nepreslechla ze Ty tomu veris.
K vytucnenemu: muj nazor je,ze o tom moc nevis. Nebot Ty nejsi mnich,nedokazes pochopit jejich mysl. Zvolili si byt mnichem,protoze si tuhle cestu vybrali. Oni se uci,jsou ve skole. To neznamena ze se strani spolecnosti.
Maji jinou kulturu,nelze se na to divat ocima nasi kultury.
Ty jsi naopak zvolila cestu ktera je nasi kuture blizka,normalni. Zit bezny zivot-ve spolecnosti lidi,chodit do prace, mit deti a nekoho s kym ty deti mit.
Není tady
hirondel napsal(a):
agewa napsal(a):
ano, OSHO tu už není. dokonce vím, že vlastně ani jednu knihu nenapsal, všechny byly vydané z jeho přednášek. jestli měl ženu nevím, přesto si myslím, že to řekl, je hluboká pravda, lépe se duchovně "probouzí" pokud mám na starosti jen a jen sebe. Přesto žijeme mezi lidmi a s lidmi., tak si myslím, že takovéto odlučování ze společnosti není ta pravá cesta . většina našich problémů a strachů a starostí totiž s lidmi souvisí a naším ukolem je se naučit je zvládat, nikoliv se ze společnosti oddělit, tak jak to dělají třeba ti mniši.
Mozna to rekl a mozna i nerekl.
To je jedno,protoze jsem nepreslechla ze Ty tomu veris.
K vytucnenemu: muj nazor je,ze o tom moc nevis. Nebot Ty nejsi mnich,nedokazes pochopit jejich mysl. Zvolili si byt mnichem,protoze si tuhle cestu vybrali. Oni se uci,jsou ve skole. To neznamena ze se strani spolecnosti.
Maji jinou kulturu,nelze se na to divat ocima nasi kultury.
Ty jsi naopak zvolila cestu ktera je nasi kuture blizka,normalni. Zit bezny zivot-ve spolecnosti lidi,chodit do prace, mit deti a nekoho s kym ty deti mit.
to máš možná pravdu, já to beru i z "praktického hlediska", tak pokud by si tu jejich cestu vybralo více lidí, taky bychom mohli vyhynout, nejen protože by všichni trávili čas motlitbami a meditacemi a nebyl kdo by se postaral o jídlo a bydlení a i protože by nebyli děti., jejich "škola " je možná fajn, ale pokud slouží vlastně jen k duchovnímu vývoji jen jednoho člověka(mnicha), tak je to poněkud škoda a mnoho práce pro malý zisk.
mmch. četla jsem tu přednášku, kdeto bylo přesně takto řečeno, tak nevím, proč to zpochybnuješ.
Není tady
...asi ste neporozumeli princípu buddhizmu. Je to Buddhove učenie, ktoré sa dá aplikovať aj pre nás, civilizovaných ľudí, ktorí máme prácu, rodinu a aj deti. Je to o meditáciách, jasné. Ale tie môžeš robiť tak dlho alebo krátko, ako sa ti len páči. A meditácie sú na to, aby si mala jasnejšiu myseľ a vedela rôzne ťažké situácie zvládať s prehľadom. Alebo sa nedala zbytočne vytočiť hlúposťou iných alebo nemala vzlety a pády. Je jedno, či je to mních alebo civilizovaný človek, kto chce praktikovať buddhizmus. Ide len o to, či si bude hľadať výhovorky, že veď to robia len mnísi, lebo majú na to čas alebo chce človek svoju myseľ rozpoznať a spoznať a podľa toho sa aj potom správať a duchovne rásť.
Není tady
agewa napsal(a):
...to máš možná pravdu, já to beru i z "praktického hlediska", tak pokud by si tu jejich cestu vybralo více lidí, taky bychom mohli vyhynout, nejen protože by všichni trávili čas motlitbami a meditacemi a nebyl kdo by se postaral o jídlo a bydlení a i protože by nebyli děti., jejich "škola " je možná fajn, ale pokud slouží vlastně jen k duchovnímu vývoji jen jednoho člověka(mnicha), tak je to poněkud škoda a mnoho práce pro malý zisk.
mmch. četla jsem tu přednášku, kdeto bylo přesně takto řečeno, tak nevím, proč to zpochybnuješ.
Ano pokud si lide nebudou porizovat deti,pak jako lide vyhynem. Stale je to o tech dvou cestach. Nekdo s detma ,nekdo bez nich.
Kde je psano ze jejich duchovni vyvoj slouzi jen jednomu cloveku (mnichu). ?
Mam takove mysleni agewa,ze pokud jsem to neslysela z jeho vlastnich ust ,pak neni jiste zda to skutecne rekl. A pokud i ano,muzeme pocitat i s tim ze dochazi k zamene smyslu nejenom v prekladu ale i v tom jak to kdo pochopil.
Není tady
Když jste tohle téma otevřeli, byla jsem u dcery v byla jsem pohlcena přípravami na její svatbu. Už jsem chtěla psát, ale šlo mi to bez české abecedy nedobře, byla jsem vyrušena , tak jsem to smázla a pak už byly jenom fofry.
Tak se k tomu vracím teď, ale bohužel nemám to , co jsem odvezla dceři jako dárek a totiž knihu o buddhismu.
Tibetská kniha mrtvých se jmenuje. Hodně jsem o ní slyšela, trochu jsem do ní nakukovala.
Ani budhismus není úplně jednotný , jakou cestou se k osvícení nejlépe dobrat. Mluví se tam o dvou proudech. Velký vůz a Malý vůz. Podrobněji nenapíšu, abych to celé nepomotala.
Ale ta kniha je spíš o tom, jak připravit člověka ke smrti, když je jisté, že odchází, co dělat ,když ve fyzickém těle proběhne poslední výdech, jak mrtvým pomoci, aby těla , která po smrti mají odejít spolu nebyla od sebe oddělena.
Kde přebývá duše, než se znova přesune do nového těla. Je to na delší čtení a zamýšlení se nad tím a to jsem nestihla. Vím o té knize už dost dlouho, ale ani po této ukázce se mi moc nechce se do ní ponořit.
Už třeba fakt,že jinak se promlouvá k umírajícímu prostému člověku a s mnohem větším respektem a úctou se se promlouvá, jak roste postavení mrtvého.
taky jsem na počátku prázdnin přečetla moc čtivou knihu s poutavým dějem.Z doby, kdy se po Hedvábné stezce přepravovalo hedvábí, jak si v buddhistických klášterech načerno vypomáhali k přežití chováním bource a výrobou hedvábí, o nejednotnosti, rivalitě, prostě o všech denodenních štrapácích, přetože právě v té době byl u čínského císařského dvora buddhismus uznávaný.
O tom jak zastánci starých nauk těžce nesli nové vlivy, které se vnášely do bud.
Došla jsem k závěru, že jsem idealista nepoučitelný, ani touto cestou bych se nemohla vydat, je tam pro mě hodně nestravitelných aspektů.
Mrzí mě, že si nepamatuji název, je tam hodně informací a dobře se to čte. Zkusím to zjistit a napíšu.
Není tady
Heluška napsal(a):
Už třeba fakt,že jinak se promlouvá k umírajícímu prostému člověku a s mnohem větším respektem a úctou se se promlouvá, jak roste postavení mrtvého.
Helus ,
kde se tohle doctu? Ze k prostemu cloveku se promlouva s mensi uctou a respektem.?
Není tady
Hir, samozřejmě to tam nebylo nasáno těmi slovy, která jsi citovala, ale já jsem to tak vnímala z toho, co jsem si v té knize stihla přečíst.
Ty jsi tu knihu četla?
Není tady
Heluška napsal(a):
Hir, samozřejmě to tam nebylo nasáno těmi slovy, která jsi citovala, ale já jsem to tak vnímala z toho, co jsem si v té knize stihla přečíst.
Ty jsi tu knihu četla?
Ano presne to si myslim Helus,ze jsi to tak nejak vnimala pode sebe, interpretovala ,nikoli ze jsi to tam vycetla.
Ano knihu jsem cetla. Je tomu uz nejaky patek co jsem ji cetla.
Není tady
Ahoj všem a díky za tipy. Podrobněji ty knížky pročtu až asi až bude čas za dlouhých zimních večerů...
Teď jsem si tedy koupila aspoň takovou úzkou brožurku o budhismu, tak jsem do toho zatím jen nakoukla.
Ale trochu mě to odradilo, tedy hlavně zde psaná ústřední myšlenka: Smyslem lidského života je utrpení... Přiznám se, toto mi nesedí.
Ale nechci hned házet flinru do žita , posoudím to, až toho budu vědět víc...
Smyslem lidského života není utrpení, ale poznání. Utrpení k němu ovšem vede.
Není tady
Blossom napsal(a):
.... posoudím to, až toho budu vědět víc...
To si rekla velice moudre Blossom.
Nesedi Ti to prave proto,ze jsi v tom teprve nazacatku.
Není tady
Hir, o tom to přece je, že jdeme cestou, která je nám blízká a nemusíme sami sebe přesvědčovat, že toto je to správné i když mi jde něco z toho proti srsti. Takže to ,co jsem tak nějak vnímala podle sebe nikomu nevnucuji, Tobě se to bude jevit jako přirozené a jiným ne. Každý sem přece píše sám za sebe a interpretuje to slovy , která nejlépe to vystihují .
Jsi chytrá holka, pochopila jsi mě velmi dobře.
Jednou se k té knize vrátím, to vím, ale určitě ne proto, že bych se chtěla dát na tuto víru. Jsou tam myšlenky , a info, které si chci v klidu přečíst .
"Nesedí Ti to, protože jsi v tom teprve na začátku" , tak s tím moc nesouhlasím.
Tak jako kvalitní boty by měly sednout na první našlápnutí, tak by i víra měla padnout od první myšlenky, ale zase je to jen moje stanovisko. A to je možná důvod, proč, ač pokřtěná evangelička, jdu cestou vlastní víry bez hranic, kterými se jednotlivá náboženství vymezují.
Není tady
Heluška napsal(a):
"Nesedí Ti to, protože jsi v tom teprve na začátku" , tak s tím moc nesouhlasím.
Tak jako kvalitní boty by měly sednout na první našlápnutí, tak by i víra měla padnout od první myšlenky, ale zase je to jen moje stanovisko. A to je možná důvod, proč, ač pokřtěná evangelička, jdu cestou vlastní víry bez hranic, kterými se jednotlivá náboženství vymezují.
Helus ,
Blossom rekla ze to posoudi az toho bude vedet vic.Jsou to jeji vlastni slova. Ja k tomu dle sveho vnimani dodala ze je v tom teprve na zacatku,coz je jedno a totez.Tak to bylo mnou mysleno.
Sama se podle vseho proc otevrela tohle vlakno o to teprve zacla zajimat.
Mozna ze se muze stat, ze az bude vedet vic,ze to co ji nesedi dnes ji nemusi sedet ani potom.Nebo se stane to, ze to bude vnimat jinak a sedne ji to. Vzdyt nam vlasne nerekla jak tu vetu o utrpeni pochopila a proc ji nesedi.
Ja jen reagovala naprosto spontanne na zaklade svych citu.
Tak jak by mely padnou boty nez si je zakoupis, tak nelze (promin ale rikam to dle sebe a uprimne) prirovnavat k necemu tak slozitemu jako je okamzite splynuti s nejakou virou (dle Tvych slov) ci naukou od prvni myslenky-prvniho kontaktu.
Vim a chapu ze Tvuj nazor je vsak jiny a tim co pisu Ti ho neberu. Vracim zpet jen moji myslenku.
Tvoji posledni vetu nejsem schopna rozlustit ,ztracim spojitost s predchazejici myslenkou.
Chtela jsi tim rict ze jdes v botach ktery Ti padly dle svobodne volby? Pokud ano,pak se Ti nedivim.Delam totez,nebot jit cestou vlastni nikym nevymezenou je uzasne.
Upravil(a) hirondel (13. 8. 2009 22:44)
Není tady
Buddhisticka nauka neni jen o vire v neco co uci.Je to nauka ktera se da overit praxi. Nejde o to,tuhle nauku jen pochopit intelektem a uverit v to.
Není tady
hirondel napsal(a):
...nebot jit cestou vlastni nikym nevymezenou je uzasne.
Jit touhle vlastni cestou, na svou vlastni pest je neco tak nadherneho, ze se to neda slovy ani popsat. Je to jako bych sama sobe nasadila kridla a rozletla se volne do krajiny. A ta krajina je presne takova jakou ji vidim ja, je to tvorba
Není tady
Crabat napsal(a):
Smyslem lidského života není utrpení, ale poznání. Utrpení k němu ovšem vede.
Crabate, v té knížce je jednoznačně a několikrát za sebou napsáno, že smyslem lidského života je utrpení.
Pak v dalších větách je sice něco v tom smyslu, že se budhismus zabývá také tím, jak ten pocit utrpení překonat, poznáním, metodami, jak s tímto základním atributem budhismu - utrpením- žít.
Teď tady tu knížku u sebe nemám, ale případně můžu dodat doslovné citace.
Ale pořád je tu ještě možnost, že je to třeba špatný překlad. Tak proto to nechci hned v začátku vzdát a ještě si o tom chci přečíst víc.
Jinak pocitově velmi souhlasím s názorem Helušky, že víra (stejně jako boty) by měla sednout od prvního našlápnutí.
A i já jdu vlastně (cituji Helušku) cestou vlastní víry bez hranic, kterými se jednotlivá náboženství vymezují.
Ale přitom souběžně tak trochu hledám, jestli "zbytečně neobjevuji Ameriku a neprošlapávám těžce vlastní cestu", když už tolik různých vyznání a nauk funguje po staletí "hotových".
Crabat napsal(a):
Smyslem lidského života není utrpení, ale poznání. Utrpení k němu ovšem vede.
k poznání lze dojít nejen utrpením.
Není tady
agewa napsal(a):
Crabat napsal(a):
Smyslem lidského života není utrpení, ale poznání. Utrpení k němu ovšem vede.
k poznání lze dojít nejen utrpením.
Agewo,
, bereš mi to z úst.
A mimoto znám i pár případů lidí, kteří utrpením prošli, ale k žádnému poznání je to nepřivedlo...
Takže kdyby to mělo platit tak, že cesta k poznání vede přes utrpení, a kdo utrpení prožije, automaticky tím něco víc pozná, tak to bohužel obecně neplatí.
Možná se tam nemyslí utrpení ve smyslu fakt úplně děsně utrápenýho života plnýho nástrah a příkoří, možná se utrpením myslí jen stažený žaludek, když se (o něco) bojím, nebo třeba nekonečný proud myšlenek typu "co ten můj se kterou dělá, že je tolik hodin a ještě není doma"
Ono stejně to poznání vyplývá z toho "utrpení", i když to nemusí být v důsledku až tak útrpný jak to slovo ve své podstatě vyznívá
Oprava: po přečtení posledního Blossiina příspěvku ... "může vyplývat" bude lepší varianta
Upravil(a) Andromeda (14. 8. 2009 9:50)
Není tady
Blossom napsal(a):
Ale pořád je tu ještě možnost, že je to třeba špatný překlad. Tak proto to nechci hned v začátku vzdát a ještě si o tom chci přečíst víc.
Je stara znama vec,ze clovek neni casto schopen pochopit neco co cte. Kolikrat se uz kazdemu stalo ze se mu do ruky dostala kniha kterou zatim neni pripraven cist,nerozumi tomu. Za nejaky cas,za rok ,za dva ji veme do ruky znovu a to co cte zacina nejak chapat. Tim to ale jeste nekonci. Za dalsi cas veme tu samou knihu a i presto ze slova se v ni nezmenily, chape je opet trosku jinak.
O tom mluvim k Tobe Bloss od sameho zacatku.
Podle mne neni ani zadnou nahodou ze se Ti Buddhismus jevi blizky jak sama pises a ze jsi se k nemu otocila.
Není tady
Blossom napsal(a):
A mimoto znám i pár případů lidí, kteří utrpením prošli, ale k žádnému poznání je to nepřivedlo...
A prave proto ze je nejaky druh bolesti(utrpeni) neprobudil k nejakemu poznani=uvedomeni si neceho. Budou nadale zakouset bolest v jinych podobach kterych je v lidskem zivote tolik.
Jak pise agewa ze k poznani lze dojit nejen utrpenim i to je pravda.
Není tady
Já se také přidám, trklo mě to u Crabata.. že poznání jde získat I přes utrpení. Myslím, že se mu nevyhneme. Jen si můžeme korigovat tu míru a intenzitu nepříjemného vjemu a prožitku. A taky si myslím, že tímto (utrpením)musíme začínat, protože je jednoduché být v klidu a nad věcí, když stojíme a jen se lehounce kolíbáme ukotveni v přístavu, učení a poznávání začne až na širém moři, a nejlépe v bouři.
O to utrpení, o ty nepříjemné vjemy nám jde všem. Pochopitelně sama hledám cestu, jak to udělat , aby to (cokoliv) tak nebolelo..
Třeba u často jako příklad brané ztráty dítěte. Příklad- strašnej - ale právě proto ho volím.. Těžko asi pro nás všechny představitelné. Pro mě také..
Ale pokud to člověk vezme z úhlu jiného pohledu , tak nemusí být utrpění tak strašné..a možná nemusí být žádné. Já sama nejsem tak daleko, abych mohla psát za sebe, ale vím jak by můj přístup měl vypadat a jak chci aby vypadal a abych ho vnímala upřímně tak. Zkusím to popsat:
- vím, že dítě není "moje", a že vlastně smutek je jen můj pocit, že mi bylo něco odebráno, co bylo "moje" a co jsem si nepřála, ale neřeším nic z pohledu toho dítěte. Jen egoisticky sebe. A ještě mě dorazilo, že je možné, že pokud budu neschopna se se situací smířit a budu ho oplakávat a nedokážu se rozloučit, že duše onoho zemřelého nemůže v klidu a míru odejít do barda. Že vlastně svou nepokorou, neinformovaností (nepoučením?) mu způsobuju trápení.
A pokud jsem zvolila tento brutální způsob vysvětlování (pro sebe), tak ostatní musí být už jen hračka.. ne?
Není tady
Bloss , to je dobře, žes to nevzala. ..že tomu dáš šanci po přečtení víc..
Já jsem po přečtení jedné knihy získala pocit, že vlastně doposud jsem všechno dělala blbě. Asi týden jsem se nemohla vzpamatovat, nemohla jsem uvěřit, přestože jsem věděla, že je to tak, jak píší. Bylo to jak rána do hlavy.
Těžko se to vysvětluje. Jako bys žila jiný život, než máš žít.. nebo , že sis myslela, že jdeš desetiletí na sever a někde cestou, po stovkách, tisících kilometrech, ti někdo řekne, že jdeš na jih. Takovej pocit.
Pak časem jsem to vstřebávala a porovnávala s mým odžitým krok po kroku. Samozřejmě jsem ráda, že mě to přehodilo na jinou kolej, na ten Jih.
Není tady
Wiki,
k té smrti, tomu se říká přílišné lpění na životě. Jsi pevně připoutána k dítěti (nebo k domu, který vyhoří, autu, které ukradnou,...) a v tomto případě tady není rozhodující důležitost (dítě je samozřejmě v životě důležitější než auto) ale čistě jen závislost na "fyzických produktech světa."
Neříkám, že bych smrt dítěte unesla, jen je mi tenhle názor blízký a momentálně na něm pracuju (rovina ztráty zaměstnání).
Není tady
Souvisí to tupil jak se lpěním, tak s iluzemi..je to tak. A je to špatně. Dokonce víme i kam jít..že, ale pořád mám se lpěním potíže.
Dříve pro mě (perfekcionistu) přetěžké i změnit plán cesty, programu...atd. Takže si představ z jaké startu jsem šla...
Peníze už jsem dpkázala jaksi pustit, úplně volně a musím říct, že se mi vracejí, programy, plány, toto všechno už mi vůbec nevadí a vždy se to vyvrbí opět dobře. Ale lpění zejména na lidech (nemyslím partnera ani..) a zvířatech mám. Přesto, že vím, že jde především o mě , o moje ego, a to že je špatně. Myslím, že toto také souvisí s ideologií Budhismu.
Co ti (vám) v tomto směru pomáhá..? Nelpět. Ale vážně prosím, bez fráziček?
Ta rovina ztráty zaměstanání - ta je ještě tak rozumná. (když srovnám ty hrůzy z lpění ). Ne , ale nechci to zlehčovat, je to také velmi nepříjemné..
Tam bych se ale tolik nebála, protože jaksi vím, že si nepohorším a pokud budu dělat s max nasazením a vědomím, že je to tak správně, že se s tím co dělám ztotožňuji, tak se mi musí dařit.
Není tady