14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Stránky: 1
zajimalo by me co vsechno to obnasi mit vlastni obchod.. dovedu si predstavit: najit vhodne misto, platit mesicni najem, nakup zbozi, plati se neco jednorazove? neco jako odstupne za provozovnu? co treba kolaudace, hygienici? vubec nevim co vsechno je treba, nakladu je asi spousta,
jestli mate nekdo zkusenosti napiste prosim
Není tady
dostala jsi sz?
Není tady
Nevím sice,jaký obchod má na mysli,ale při čtení tvého dotazu jsem si okamitě vybavila lidičky-ivnostníky z makra,kteří před sebou tlačí na přeplněných vozících obrovskou masu potravin a drogerie veho druhu:nejdřív podle nekonečného seznamu shromaĄdují ve na vozík,u pokladny zas ve vykládají aby to vzápětí znovu poskládali nějak na vozík.Pak to ve dotlačit k autu,opět zboí přemístit,přijet před provozovnu,dalí vykládka tého zboí a a pak konečně postvení do regálů.Kde je oceňování,atd,to u radi nedomýlet.Take já to vidím tak,e takový obchod je jedna velká lopota s velmi nejistým výsledkem,musí počítat s občasným vykradením apod.Přitom samozřejmě ceny e bude mít vyí ne v jakémkoli supermarketu a tak ani ten obrat nebude příli závratný.Supermarkety se dnes toti hodně snaí a opravdu mnohé zboí a potraviny hlavně se dnes daji koupit za velmi nízkou cenu.
Jo pak jsou u nás na malém městě kolem dokola náměstí obchod vedle obchodu hadry-oblečení.Kdy přijdu dovnitř je tam prázdno a nudící se prodavačka.Tak tohle podnikání taky nechápu.S hadrama by měly začít zastavovat ty povodně.
Není tady
Před pár lety jsem zařizovala firemní prodejnu ve firemní (naí) budově. Abych to vyjmenovala kompletně ve, co bylo třeba "vyběhat papírově a s razítky", musela bych to nahledat ve starích dokumentech, na to nemám čas. Ale zkusím vyjmenovat aspoň z hlavy, co si jetě pamatuju:
Musela být revize plynu i elektriky, dále zaádání na stavebním úřadě předem o změnu uívání prostor (z bývalé garáe - prodejna), předběné jejich povolení před započením změn a po dokončení kolaudace stavebním úřadem.
Prdlé mi přilo to, e k povolení stavebního úřadu bylo třeba i souhlas památkářů.A to přesto, e budova je víceméně novostavba,a přesto, e se měnil jen interiér prostor, jenome stojíme v jakési ochranné zóně - okrajovém pásmu historické části města, tak proto ti památkáři. Památkáři to tu vevnitř byli zkouknout v průběhu příprav dokonce 2*, smysl jejich počínání jsem fakt nepochopila...
Jo, matně si vzpomínám - i nějaké dobrozdání a razítko od okresní hygieničky bylo třeba. A pochopitelně pojitění, jak zařízení, zásob, tak i proti kodě třetím osobám (kdy si tu zákazník třeba uklouzne a zlomí nohu, tak se hojí na pojiovně, ne na nás.)
Jo, a k tomu povolení od stavebního úřadu oni vyadovali i oficiální projekt, nakreslený a zdokumentovaný stavbařem - architektem. Já to vůbec nepotřebovala, museli jsme to zajistit jen kvůli tomu razítku, take dalí běhání a peníze vyhozené oknem...
Dál jsem musela objednat dodatek bezpečnostních předpisů u člověka, co se nám stará o bezpečnost práce.
Pak jsem jetě před rokem zařizovala prodejnu v pronajatých prostorách. Ve větině to bylo podobné - revize el. a plynu, kolaudace stavebním úřadem včetně památkářů apod.
Dále zde pochopitelně platíme nájem majiteli prostor. Odstupné ádné jsme neplatili, sami jsme ty prostory toti adaptovali, před námi to bylo prázdné. Jo, a tady jsme také museli zařídit připojení elektroměru a plynoměru.
Za vechno se platí a vechno dá dost starostí to oběhat. A ije byrokracie.
Jó, podnikání není takový med, jak se některým lidem, co to vidí jen z rychlíku, zdá....
Stránky: 1