6. prosince : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 6. prosince : Objevte kouzlo brambor po římsku. Jednoduchý recept, když vás tlačí čas i finance! 6. prosince : Je vám čtyřicet a už řešíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
Stránky: 1 2
ahoj děvčata, něco přes měsíc mám auto a protože jsem řidičák dělala někdy v 18 a pak léta nejezdila, potýkám se s řadou problémů. Teď zrovna řeším otázku, jak správně popojíždět v koloně, aby mi neodešla spojka
...na rovině a s kopce střídám jedničku s neutrálem, ale včera jsem uvízla v koloně do mírného kopečka a fakt jsem nepřišla na nic lepšího, než tu spojku mačkat, abych neposkakovala a nechcípalo mi to - tak nevím, určitě to jde líp...
poradíte mi? díky předem
)
Není tady
Když dojíždím auto před sebou (v koloně, která zastavuje, resp stojí), vyřadím, dobrzdím sešlápnutím brzdy ( ne ruční!!!! se známou jsem jela minulý týden autem a ona na STOPce zatáhla ruční brzdu, to jsem tedy nezažila). Jakmile se kolona pohne, v klidu zařadím rozjedu se na jedna, pokud se jede - no tak pak dáš normálně dvojku a pokračuješ, pokud se zase dojíždí na zastavení, vyřadím a zabrzdím ...nic na tom není.
Není tady
Když budeš mít zařazeno pak tedy skutečně poskakuješ a nebo vlítneš někomu do kufru. Spojku nepotřebuješ, prostě vyřaď a brzdi. Jezdím od 1979 bez nehody
Není tady
ahoj a díky, jooo po rovině to dělám taky tak - ale když ono to bylo DOKOPCE!!! to přece budu couvat,ne?
Není tady
Máš vyřazenou rychlost, nohu na brzdě a stojíš v koloně do kopce, jo? Jak se to pohne, zařadíš, ale brzdu pořád držíš. Pustíš spojku a brzdu a přidáš plyn. Učí se taky mít nohu současně na plynu a brzdě - patou brzdu, špičkou plyn - aby to bylo plynulejší. To neumím, já se do kopce rozjíždím na spojku v záběru - ale to chce cvik. Stejně si radši najdi nějakej krpálek, kde toho moc nejezdí, třeba večer, nebo tak a trénuj - v koloně jde na člověka potom mrákota, žejo.
Není tady
No já bych vyřadila, dojela, dala nohu na brzdu. A pokuď jsem v kopci použiji ruční brzdu. A pak zase rozjet se na jedničku a znova a znova. Nedávno jsem tak uvízla v koloně do kopce asi 40 min. měla jsem chuť prostě posbírat děcka a normálně odejít. Taky na to nemám nervy.
Není tady
Dělám to tak, že když dojíždím, tak si vyřadím a dám nohu na brzdu. Když se mám rozjíždět, tak zmáčknu spojku, zařadím si a rozjíždím se přes spojku.
Není tady
Taky se rozjíždím přes spojku... se dá v nejhorším vyměnit ne? Za pět let provozu jsem se spojkou v tomhle stylu neměla problém, tak asi netřeba se nervit. Hlavně plynule a nenarazit.
Není tady
Máš pravdu, Taurus....akorát si musí dát pozor, aby neškytla a nezhasla docela Vono do toho kopce...
Pavlo - myslíš, to co já? Spojku v záběru? Abys nemusela řadit? A víš, že na mě taky různí chlapi (zejména ten můj, samozřejmě) ječeli, že ničím spojku, že ji budeme do tejden měnit a tak podobně - a nikdy jsme neměnili
A já tak jezdím už třicet let
Není tady
Tohle mi připomnělo, jak jsme s kolegou nedávno projížděli Prahu, strávili jsme tam zhruba dvě hodiny popojížděním v kolonách, a on celou tu dobu jel stylem: prudký rozjezd, brzda, vyřadit, prudce zatáhnout ruční brzdu, zařadit jedničku, držet vyšlápnutou spojku a čakat, až se kolona pohne... pak rychle odbrzdit, prudký rozjezd.... a tak stále dokola a dokolečka... jedno, jestlil do kopce, z kopce nebo po rovině.
Byl to opravdu hluboký kulturní zážitek, ještě dneska mě bolí za krkem...
lupina montana napsal(a):
Máš pravdu, Taurus....akorát si musí dát pozor, aby neškytla a nezhasla docela
Vono do toho kopce...
Lupi, mě to neškytá ani nezhasíná. Ono je to totiž jediný způsob, jakým ovládám rozjíždění se do kopce, takže jsem už vytrénovaná.
Není tady
lupina montana napsal(a):
Máš pravdu, Taurus....akorát si musí dát pozor, aby neškytla a nezhasla docela
Vono do toho kopce...
Pavlo - myslíš, to co já? Spojku v záběru? Abys nemusela řadit? A víš, že na mě taky různí chlapi (zejména ten můj, samozřejmě) ječeli, že ničím spojku, že ji budeme do tejden měnit a tak podobně - a nikdy jsme neměnili
A já tak jezdím už třicet let
Šmarjáá Lupi to je ještě horší než psí bobek na botě..... to mi ani neřikej.
Tim ale tu spojku fakt ničíš když na ní vlastně do toho kopce držíš váhu celýho auta. Ono se pak může opravdu docela snadno stát že vám to auto moc nepojede neboť ta spojka jaksi začne prokluzovat. To máte pak servis, ztráta času a peněz se kterejma by jste si jistě dokázaly poradit jinak.
Na to popojíždění je vždycky lepší nechat si trochu mezeru a pak se courat pomalu na jedničku než se pohupovat na spojce. Při rozjíždění do kopce si pak vypomoct ruční brzdou když vám to nejde jen pedálama. Fakt nekecam.
Není tady
Ono se taky může stát, že si člověk nechá mezeru, aby si neničil spojku, a nějaký šikula se mu tam vecpe Pokud se někde kvůli uzavírkám sjíždějí na pár stech metrech třeba i čtyři pruhy do jednoho, je to poměrně reálné nebezpečí (nemluvím o zipu, ale třeba o chytrácích, kteří předjíždějí odstavným pruhem).
Taky se přiznám k jednomu spojkovému nešvaru - někdy, když je potřeba přechodně zpomalit (třeba při odbočování), radši držím vyšlápnutou spojku, než bych řadila nižší stupeň
Upravil(a) Judita (4. 6. 2009 8:09)
Jj....to mi říkali všichni chlapi a aj podaktoré baby
My těch aut moc nevystřídali, ale ani na jednom z těch pěti se se spojkou nic nedělalo. A to můj muž dodržuje zásadu, že auto se má vyjezdit až do naprostýho bodu rozpadu Takže je vždycky máme deset let, no....
Judit, tohle jsem dělala do chvíle, kdy jsem potřebovala nutně auto v záběru a ono nic...tak z toho mám bobky zase já.
Není tady
Judita napsal(a):
Ono se taky může stát, že si člověk nechá mezeru, aby si neničil spojku, a nějaký šikula se mu tam vecpe
Pokud se někde kvůli uzavírkám sjíždějí na pár stech metrech třeba i čtyři pruhy do jednoho, je to poměrně reálné nebezpečí (nemluvím o zipu, ale třeba o chytrácích, kteří předjíždějí odstavným pruhem).
Taky se přiznám k jednomu spojkovému nešvaru - někdy, když je potřeba přechodně zpomalit (třeba při odbočování), radši držím vyšlápnutou spojku, než bych řadila nižší stupeň
jestli tohle delas casto, tak spojku akorat spalis.... vim z vlastni zkusenosti
Není tady
Snažím se kontrolovat Předchozí auto jsem měla "na dotrhání", se současným jezdím pár měsíců a snažím se k němu chovat líp...
ahoj holky,bohužel jsem nemohla na net,tak čtu vaše rady se zpožděním - ale dneska večer vyrazím na opuštěnou silnici do kopce a s papírkem v ruce vaše rady vyzkouším v praxi :-)) no...na současné mačkání patou brzdu a špičkou plyn si nejspíš netroufnu :-/ ale to ostatní zkusím - díky moc,napíšu jak jsem dopadla :-)
Není tady
stejne se to nejlip naucis, kdyz to budes potrebovat. kdyz jinou moznost mit nebudes... ja se to tak taky naucila... popojizdela jsem do kopce takhle pul hodiny, do prudkyho kopce... musis hlidat aby ti to nechciplo, ale zaroven abys nepopojela dozadu
dvakrat se rozjedes, zastavis, a budes umet
a kdyz ti to chcipne, nebo udelas nejakou blbost, nevadi... oni to ostatni prezijou... kdybys videla, kolik ja nadelala blbosti, nez jsem se vyjezdila...
Není tady
Jeňýk napsal(a):
Tim ale tu spojku fakt ničíš když na ní vlastně do toho kopce držíš váhu celýho auta. Ono se pak může opravdu docela snadno stát že vám to auto moc nepojede neboť ta spojka jaksi začne prokluzovat. To máte pak servis, ztráta času a peněz se kterejma by jste si jistě dokázaly poradit jinak.
Na to popojíždění je vždycky lepší nechat si trochu mezeru a pak se courat pomalu na jedničku než se pohupovat na spojce. Při rozjíždění do kopce si pak vypomoct ruční brzdou když vám to nejde jen pedálama. Fakt nekecam.
jj..přesně tak ..a vůbec ,ty lepší auta mají ručku už na tlačítko.
a tím popojížděním se člověk naučí..rozjezd ,brzda a hlavně plynule..
Není tady
Jeňýk napsal(a):
lupina montana napsal(a):
Máš pravdu, Taurus....akorát si musí dát pozor, aby neškytla a nezhasla docela
Vono do toho kopce...
Pavlo - myslíš, to co já? Spojku v záběru? Abys nemusela řadit? A víš, že na mě taky různí chlapi (zejména ten můj, samozřejmě) ječeli, že ničím spojku, že ji budeme do tejden měnit a tak podobně - a nikdy jsme neměnili
A já tak jezdím už třicet letŠmarjáá Lupi to je ještě horší než psí bobek na botě..... to mi ani neřikej.
![]()
Tim ale tu spojku fakt ničíš když na ní vlastně do toho kopce držíš váhu celýho auta. Ono se pak může opravdu docela snadno stát že vám to auto moc nepojede neboť ta spojka jaksi začne prokluzovat. To máte pak servis, ztráta času a peněz se kterejma by jste si jistě dokázaly poradit jinak.
Na to popojíždění je vždycky lepší nechat si trochu mezeru a pak se courat pomalu na jedničku než se pohupovat na spojce. Při rozjíždění do kopce si pak vypomoct ruční brzdou když vám to nejde jen pedálama. Fakt nekecam.
Tak konečně Jéňo kde tě (ne)pochválím. Jo jezdecky zvládnuto dokonale. Jak technicky tak prakticky, že tys dělal papíry (ne na hlavu) ještě za starých škol
Ale jedno když kolna tak radím zajet k nebližší hospodě a v klidu si dát kafe, sváču, kastrovaný pivko, relax. Nic nezískáte jen nervy v kýblu a výčitku proč zrovna já. Obyčejně (pokud to není nehoda 250 aut) se to do hodky rozjede a vy odpočati a vysmátí jedete a ještě jste ušetřili životní prostředí. Ty v koloně pak dělaj ty přehmaty bo oni ztratili tolik času že... (prásk buch a havrani)
Není tady
Pisateli, a kde je hospoda u dálnice?
Není tady
Dneska to je pohodička s těma autama. Nejlepší na učení a popojíždění byla stará 1000! I 105 není špatná, tam se ještě pracovalo při vyřazení na neutrál na podlaze se sytičem, aby motor nechcípl.
Taky hodně dobrý byl Barkas, tam se jezdilo ještě s meziplynem, to je docela hučák. To mě učil děda.
Jinak často vyšlápnutá spojka u Octavie cca 30,000 oprava
Do kopce umím oboje. jak přes ručku, tak udržet špičkou nohy na spojce. Ale to dělám jen v případě, že vidím, že kolona hned pojede.
Není tady
clavel napsal(a):
Judita napsal(a):
Taky se přiznám k jednomu spojkovému nešvaru - někdy, když je potřeba přechodně zpomalit (třeba při odbočování), radši držím vyšlápnutou spojku, než bych řadila nižší stupeň
jestli tohle delas casto, tak spojku akorat spalis.... vim z vlastni zkusenosti
Holky - dojíždět s vyšlápnutou spojkou není žádný nešvar, je to úplně normální.
Jen je důležité, mít tu spojku pořádně zmačknutou.
Spojka se ničí, když ji jen tak malinko lehtáme, prý je špatně i mít na ní jen položenou nohu - dokonce i tehdy se prý může pálit. - Když je spojka správně zmačknutá (tj. čím více tím lépe), tak jí to vůbec nevadí. - Je-li v dobré kondici, klidně na ní můžeme stát i déle, jen nás z toho může bolet noha, anebo nás může chytit křeč do nohy... Takže proto je lepší při delším stání rychlost vyřadit a pustit spojku (odpočine si jak spojka, tak naše noha).
A mačkat spojku při rozjíždění je taky normální - jinak to nejde - a spojka je na to stavěná, je to její funkce.
Já jen, že některé zde píšou, jako kdyby spojku ani nepoužívaly...
A zatahovat ruční brzdu při popojíždění do kopce je taky úplně normální. Klidně i na křižovatce, když je to do kopce!
Když je to do malého kopečka, tak to jde i bez ruční brzdy - zařadíš si (spojka + brzda zmačknuté), pak rychle
sundáš nohu z brzdy a stejnou nohu zmačkneš prudčeji plyn (samozřejmě se současným uvolněním spojky) - dá se to stihnout buď úplně bez popojetí vzad nebo jen s malinkatým popojetí dozadu, které zas až tak nevadí (když za tebou nikdo není, anebo když stojí ve větší tzn. rozumné vzdálenosti).
Každopádně ale nezaškodí to v klidu natrénovat. Vřele doporučuji !
Ruční brzda je NAPROSTO nezbytná jen tehdy, když vám nějaký D.E.B.I.L stojí hned za zádí vozu...
(ledaže byste mu toho jeho miláčka chtěly nabourat schválně)
Není tady
Zrovna včera jsem v Brně do prudšího kopce ke křižovatce popojížděla celkem asi 50m - a za mnou autobus!
A samozřejmě se na mě lepil a stál mi hned za zadkem
Takže jsem si (po dlouhé době) rozjezd s ruční brzdou vyzkoušela hned asi 10x.
(a můžu se pochválit, ani jednou mi to nechcíplo, ani jednou jsem necouvla)...
Zato chlap ve větším stříbrném Peugeotu přede mnou, ten couval pořád...
(vím, proč se na každého nelepím)
Upravil(a) tříska (10. 4. 2010 16:56)
Není tady
Naučila jsem se poslouchat motor a ručku na rozjezd do kopce nepoužívám vůbec. Jen jsem kdysi v Chorvatsku kamsi blbě zajela, byla to uzoučká cesta a prudce dolů, byla už tma a nebylo ani pořádně vidět dolů, kam to vede, takže jsem musela couvat, tehdy jsem použila ručku a málem jsem spálila spojku. Takže zásadně bez ručky, prostě pomalu pouštím spojku a přitom přidávám plyn a jak začne motor zabírat, pustím spojku, samože pomalu. A necouvám. Chce to cvik, ale nemám problém ani v jiném autě než ve svém, je to celkem dobře slyšet. Jen nevím, jestli to dobře vysvětluju.
Není tady
Stránky: 1 2