14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Stránky: 1 2
ahoj děvčata, něco přes měsíc mám auto a protoe jsem řidičák dělala někdy v 18 a pak léta nejezdila, potýkám se s řadou problémů. Teď zrovna řeím otázku, jak správně popojídět v koloně, aby mi neodela spojka ...na rovině a s kopce střídám jedničku s neutrálem, ale včera jsem uvízla v koloně do mírného kopečka a fakt jsem nepřila na nic lepího, ne tu spojku mačkat, abych neposkakovala a nechcípalo mi to - tak nevím, určitě to jde líp... poradíte mi? díky předem )
Není tady
Kdy dojídím auto před sebou (v koloně, která zastavuje, resp stojí), vyřadím, dobrzdím selápnutím brzdy ( ne ruční!!!! se známou jsem jela minulý týden autem a ona na STOPce zatáhla ruční brzdu, to jsem tedy nezaila). Jakmile se kolona pohne, v klidu zařadím rozjedu se na jedna, pokud se jede - no tak pak dá normálně dvojku a pokračuje, pokud se zase dojídí na zastavení, vyřadím a zabrzdím ...nic na tom není.
Není tady
Kdy bude mít zařazeno pak tedy skutečně poskakuje a nebo vlítne někomu do kufru. Spojku nepotřebuje, prostě vyřaď a brzdi. Jezdím od 1979 bez nehody
Není tady
ahoj a díky, jooo po rovině to dělám taky tak - ale kdy ono to bylo DOKOPCE!!! to přece budu couvat,ne?
Není tady
Má vyřazenou rychlost, nohu na brzdě a stojí v koloně do kopce, jo? Jak se to pohne, zařadí, ale brzdu pořád drí. Pustí spojku a brzdu a přidá plyn. Učí se taky mít nohu současně na plynu a brzdě - patou brzdu, pičkou plyn - aby to bylo plynulejí. To neumím, já se do kopce rozjídím na spojku v záběru - ale to chce cvik. Stejně si radi najdi nějakej krpálek, kde toho moc nejezdí, třeba večer, nebo tak a trénuj - v koloně jde na člověka potom mrákota, ejo.
Není tady
No já bych vyřadila, dojela, dala nohu na brzdu. A pokuď jsem v kopci pouiji ruční brzdu. A pak zase rozjet se na jedničku a znova a znova. Nedávno jsem tak uvízla v koloně do kopce asi 40 min. měla jsem chu prostě posbírat děcka a normálně odejít. Taky na to nemám nervy.
Není tady
Dělám to tak, e kdy dojídím, tak si vyřadím a dám nohu na brzdu. Kdy se mám rozjídět, tak zmáčknu spojku, zařadím si a rozjídím se přes spojku.
Není tady
Taky se rozjídím přes spojku... se dá v nejhorím vyměnit ne? Za pět let provozu jsem se spojkou v tomhle stylu neměla problém, tak asi netřeba se nervit. Hlavně plynule a nenarazit.
Není tady
Má pravdu, Taurus....akorát si musí dát pozor, aby nekytla a nezhasla docela Vono do toho kopce...
Pavlo - myslí, to co já? Spojku v záběru? Abys nemusela řadit? A ví, e na mě taky různí chlapi (zejména ten můj, samozřejmě) ječeli, e ničím spojku, e ji budeme do tejden měnit a tak podobně - a nikdy jsme neměnili
A já tak jezdím u třicet let
Není tady
Tohle mi připomnělo, jak jsme s kolegou nedávno projíděli Prahu, strávili jsme tam zhruba dvě hodiny popojíděním v kolonách, a on celou tu dobu jel stylem: prudký rozjezd, brzda, vyřadit, prudce zatáhnout ruční brzdu, zařadit jedničku, dret vylápnutou spojku a čakat, a se kolona pohne... pak rychle odbrzdit, prudký rozjezd.... a tak stále dokola a dokolečka... jedno, jestlil do kopce, z kopce nebo po rovině.
Byl to opravdu hluboký kulturní záitek, jetě dneska mě bolí za krkem...
lupina montana napsal(a):
Má pravdu, Taurus....akorát si musí dát pozor, aby nekytla a nezhasla docela Vono do toho kopce...
Lupi, mě to nekytá ani nezhasíná. Ono je to toti jediný způsob, jakým ovládám rozjídění se do kopce, take jsem u vytrénovaná.
Není tady
lupina montana napsal(a):
Má pravdu, Taurus....akorát si musí dát pozor, aby nekytla a nezhasla docela Vono do toho kopce...
Pavlo - myslí, to co já? Spojku v záběru? Abys nemusela řadit? A ví, e na mě taky různí chlapi (zejména ten můj, samozřejmě) ječeli, e ničím spojku, e ji budeme do tejden měnit a tak podobně - a nikdy jsme neměnili
A já tak jezdím u třicet let
marjáá Lupi to je jetě horí ne psí bobek na botě..... to mi ani neřikej.
Tim ale tu spojku fakt ničí kdy na ní vlastně do toho kopce drí váhu celýho auta. Ono se pak můe opravdu docela snadno stát e vám to auto moc nepojede nebo ta spojka jaksi začne prokluzovat. To máte pak servis, ztráta času a peněz se kterejma by jste si jistě dokázaly poradit jinak.
Na to popojídění je vdycky lepí nechat si trochu mezeru a pak se courat pomalu na jedničku ne se pohupovat na spojce. Při rozjídění do kopce si pak vypomoct ruční brzdou kdy vám to nejde jen pedálama. Fakt nekecam.
Není tady
Ono se taky můe stát, e si člověk nechá mezeru, aby si neničil spojku, a nějaký ikula se mu tam vecpe Pokud se někde kvůli uzavírkám sjídějí na pár stech metrech třeba i čtyři pruhy do jednoho, je to poměrně reálné nebezpečí (nemluvím o zipu, ale třeba o chytrácích, kteří předjídějí odstavným pruhem).
Taky se přiznám k jednomu spojkovému nevaru - někdy, kdy je potřeba přechodně zpomalit (třeba při odbočování), radi drím vylápnutou spojku, ne bych řadila nií stupeň
Upravil(a) Judita (4. 6. 2009 8:09)
Jj....to mi říkali vichni chlapi a aj podaktoré baby
My těch aut moc nevystřídali, ale ani na jednom z těch pěti se se spojkou nic nedělalo. A to můj mu dodruje zásadu, e auto se má vyjezdit a do naprostýho bodu rozpadu Take je vdycky máme deset let, no....
Judit, tohle jsem dělala do chvíle, kdy jsem potřebovala nutně auto v záběru a ono nic...tak z toho mám bobky zase já.
Není tady
Judita napsal(a):
Ono se taky můe stát, e si člověk nechá mezeru, aby si neničil spojku, a nějaký ikula se mu tam vecpe Pokud se někde kvůli uzavírkám sjídějí na pár stech metrech třeba i čtyři pruhy do jednoho, je to poměrně reálné nebezpečí (nemluvím o zipu, ale třeba o chytrácích, kteří předjídějí odstavným pruhem).
Taky se přiznám k jednomu spojkovému nevaru - někdy, kdy je potřeba přechodně zpomalit (třeba při odbočování), radi drím vylápnutou spojku, ne bych řadila nií stupeň
jestli tohle delas casto, tak spojku akorat spalis.... vim z vlastni zkusenosti
Není tady
Snaím se kontrolovat Předchozí auto jsem měla "na dotrhání", se současným jezdím pár měsíců a snaím se k němu chovat líp...
ahoj holky,bohuel jsem nemohla na net,tak čtu vae rady se zpoděním - ale dneska večer vyrazím na oputěnou silnici do kopce a s papírkem v ruce vae rady vyzkouím v praxi :-)) no...na současné mačkání patou brzdu a pičkou plyn si nejspí netroufnu :-/ ale to ostatní zkusím - díky moc,napíu jak jsem dopadla :-)
Není tady
stejne se to nejlip naucis, kdyz to budes potrebovat. kdyz jinou moznost mit nebudes... ja se to tak taky naucila... popojizdela jsem do kopce takhle pul hodiny, do prudkyho kopce... musis hlidat aby ti to nechciplo, ale zaroven abys nepopojela dozadu dvakrat se rozjedes, zastavis, a budes umet a kdyz ti to chcipne, nebo udelas nejakou blbost, nevadi... oni to ostatni prezijou... kdybys videla, kolik ja nadelala blbosti, nez jsem se vyjezdila...
Není tady
Jeňýk napsal(a):
Tim ale tu spojku fakt ničí kdy na ní vlastně do toho kopce drí váhu celýho auta. Ono se pak můe opravdu docela snadno stát e vám to auto moc nepojede nebo ta spojka jaksi začne prokluzovat. To máte pak servis, ztráta času a peněz se kterejma by jste si jistě dokázaly poradit jinak.
Na to popojídění je vdycky lepí nechat si trochu mezeru a pak se courat pomalu na jedničku ne se pohupovat na spojce. Při rozjídění do kopce si pak vypomoct ruční brzdou kdy vám to nejde jen pedálama. Fakt nekecam.
jj..přesně tak ..a vůbec ,ty lepí auta mají ručku u na tlačítko.
a tím popojíděním se člověk naučí..rozjezd ,brzda a hlavně plynule..
Není tady
Jeňýk napsal(a):
lupina montana napsal(a):
Má pravdu, Taurus....akorát si musí dát pozor, aby nekytla a nezhasla docela Vono do toho kopce...
Pavlo - myslí, to co já? Spojku v záběru? Abys nemusela řadit? A ví, e na mě taky různí chlapi (zejména ten můj, samozřejmě) ječeli, e ničím spojku, e ji budeme do tejden měnit a tak podobně - a nikdy jsme neměnili
A já tak jezdím u třicet letmarjáá Lupi to je jetě horí ne psí bobek na botě..... to mi ani neřikej.
Tim ale tu spojku fakt ničí kdy na ní vlastně do toho kopce drí váhu celýho auta. Ono se pak můe opravdu docela snadno stát e vám to auto moc nepojede nebo ta spojka jaksi začne prokluzovat. To máte pak servis, ztráta času a peněz se kterejma by jste si jistě dokázaly poradit jinak.
Na to popojídění je vdycky lepí nechat si trochu mezeru a pak se courat pomalu na jedničku ne se pohupovat na spojce. Při rozjídění do kopce si pak vypomoct ruční brzdou kdy vám to nejde jen pedálama. Fakt nekecam.
Tak konečně Jéňo kde tě (ne)pochválím. Jo jezdecky zvládnuto dokonale. Jak technicky tak prakticky, e tys dělal papíry (ne na hlavu) jetě za starých kol
Ale jedno kdy kolna tak radím zajet k neblií hospodě a v klidu si dát kafe, sváču, kastrovaný pivko, relax. Nic nezískáte jen nervy v kýblu a výčitku proč zrovna já. Obyčejně (pokud to není nehoda 250 aut) se to do hodky rozjede a vy odpočati a vysmátí jedete a jetě jste uetřili ivotní prostředí. Ty v koloně pak dělaj ty přehmaty bo oni ztratili tolik času e... (prásk buch a havrani)
Není tady
Pisateli, a kde je hospoda u dálnice?
Není tady
Dneska to je pohodička s těma autama. Nejlepí na učení a popojídění byla stará 1000! I 105 není patná, tam se jetě pracovalo při vyřazení na neutrál na podlaze se sytičem, aby motor nechcípl.
Taky hodně dobrý byl Barkas, tam se jezdilo jetě s meziplynem, to je docela hučák. To mě učil děda.
Jinak často vylápnutá spojka u Octavie cca 30,000 oprava
Do kopce umím oboje. jak přes ručku, tak udret pičkou nohy na spojce. Ale to dělám jen v případě, e vidím, e kolona hned pojede.
Není tady
clavel napsal(a):
Judita napsal(a):
Taky se přiznám k jednomu spojkovému nevaru - někdy, kdy je potřeba přechodně zpomalit (třeba při odbočování), radi drím vylápnutou spojku, ne bych řadila nií stupeň
jestli tohle delas casto, tak spojku akorat spalis.... vim z vlastni zkusenosti
Holky - dojídět s vylápnutou spojkou není ádný nevar, je to úplně normální.
Jen je důleité, mít tu spojku pořádně zmačknutou.
Spojka se ničí, kdy ji jen tak malinko lehtáme, prý je patně i mít na ní jen poloenou nohu - dokonce i tehdy se prý můe pálit. - Kdy je spojka správně zmačknutá (tj. čím více tím lépe), tak jí to vůbec nevadí. - Je-li v dobré kondici, klidně na ní můeme stát i déle, jen nás z toho můe bolet noha, anebo nás můe chytit křeč do nohy... Take proto je lepí při delím stání rychlost vyřadit a pustit spojku (odpočine si jak spojka, tak nae noha).
A mačkat spojku při rozjídění je taky normální - jinak to nejde - a spojka je na to stavěná, je to její funkce.
Já jen, e některé zde píou, jako kdyby spojku ani nepouívaly...
A zatahovat ruční brzdu při popojídění do kopce je taky úplně normální. Klidně i na křiovatce, kdy je to do kopce!
Kdy je to do malého kopečka, tak to jde i bez ruční brzdy - zařadí si (spojka + brzda zmačknuté), pak rychle
sundá nohu z brzdy a stejnou nohu zmačkne prudčeji plyn (samozřejmě se současným uvolněním spojky) - dá se to stihnout buď úplně bez popojetí vzad nebo jen s malinkatým popojetí dozadu, které zas a tak nevadí (kdy za tebou nikdo není, anebo kdy stojí ve větí tzn. rozumné vzdálenosti).
Kadopádně ale nezakodí to v klidu natrénovat. Vřele doporučuji !
Ruční brzda je NAPROSTO nezbytná jen tehdy, kdy vám nějaký D.E.B.I.L stojí hned za zádí vozu...
(ledae byste mu toho jeho miláčka chtěly nabourat schválně)
Není tady
Zrovna včera jsem v Brně do prudího kopce ke křiovatce popojíděla celkem asi 50m - a za mnou autobus!
A samozřejmě se na mě lepil a stál mi hned za zadkem
Take jsem si (po dlouhé době) rozjezd s ruční brzdou vyzkouela hned asi 10x.
(a můu se pochválit, ani jednou mi to nechcíplo, ani jednou jsem necouvla)...
Zato chlap ve větím stříbrném Peugeotu přede mnou, ten couval pořád...
(vím, proč se na kadého nelepím)
Upravil(a) tříska (10. 4. 2010 16:56)
Není tady
Naučila jsem se poslouchat motor a ručku na rozjezd do kopce nepouívám vůbec. Jen jsem kdysi v Chorvatsku kamsi blbě zajela, byla to uzoučká cesta a prudce dolů, byla u tma a nebylo ani pořádně vidět dolů, kam to vede, take jsem musela couvat, tehdy jsem pouila ručku a málem jsem spálila spojku. Take zásadně bez ručky, prostě pomalu poutím spojku a přitom přidávám plyn a jak začne motor zabírat, pustím spojku, samoe pomalu. A necouvám. Chce to cvik, ale nemám problém ani v jiném autě ne ve svém, je to celkem dobře slyet. Jen nevím, jestli to dobře vysvětluju.
Není tady
Stránky: 1 2