18. září : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 18. září : Objevte kouzlo brambor po římsku. Jednoduchý recept, kdy vás tlačí čas i finance! 18. září : Je vám čtyřicet a u řeíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
Aho, zajímalo by mne, jestli jste tu rodiče devááků a jak hodnotíte letoní systém příjímaček.
Já jsem si přečetla kritéria a jsem z toho na psychiatra.
dcera je velmi chytrá, ale takový roztritý vědec, nadaná na matematiku a informatiku. Chodila do speciální matematické třídy s rozířenou výukou informatiky, ale v 7 třídě udělala zásadní chybu. Její kamarádka chtěla jít na 6 leté dvojjazyčné česko-francouzské gymnázium a dcera si la zkusit přijímačky s ní. Nával jako hrom, ale dcera je výborná na sciotesty, tak se dostala, i kdy vůbec není jazykový typ. Přidaly se tam zdravotní problémy, tak dcera se po 6 měsících vrátila zpět do matematické třídy. Ale - na pololetním vysvědčení z toho gymnázia měla 2 čtyřky - z francouztiny a zeměpisu.
Problém je v tom, e toto vysvědčení se započítává do průměru na kolách, na které chce jít.
Navíc i v té náročnějí matematické třídě měla průměr 1,5, ale ty dvojky z průměru tak 1,7.
Kdybych ji nechala na nenáročné základce u baráku, tak by sice neměla znalosti, ale skoro samé jedničky a vude by ji brali.
jene letos nerozhodují znalosti, ale známky. Dcera chtěla na gymnázium zaměřené na programování, ale letos se nedělají přijímačky a dcera by byla podle kritérií vyřazena. Přitom na ty počítače je velmi dobrá, umístila se i v soutěích.
Pak jsem zkouela 2 odborné koly, zaměřené na počitače, vude se berou známky z 1. pololetí 8. třídy, na jedná kole by ji za tu čtyřku z fryncouztiny odečetli dokonce 50 bodů - na kole zaměřené na počítače.
Pak chtěla chemickou nebo stavební průmyslovku, ale zase se tam započítává to vysvědčení z 1. pololetí 8 třídy.
Výstupní hodnocení dnes nikdo nečte, některé koly píou, e se vůbec nemá přikládat.
Tak nám zbývají jen gymnázia, kde se dělají přijímaci¨í zkouky, nejlépe ta nejtěí, kde prospěch nehraje roli.
Jako třetí kolu, která měla být na jistotu, nemáme co napsat, stejně by ji vyřadili.
Zajímalo by mne, jak jste na tom ostatní - co vai devááci.
Já se jdu napít něčeho ostřejího, jinak bych musela k doktorovi pro antidepresiva.
Není tady
amely napsal(a):
Zajímalo by mne, jak jste na tom ostatní - co vai devááci.
Já se jdu napít něčeho ostřejího, jinak bych musela k doktorovi pro antidepresiva.
To není patnej nápad, začít den panákem
Devááka mám doma... po dlouhých a poměrně bouřlivých diskusích si vybral 3 obory... dle mého názoru těí si vybrat nemoh, ale budi... chce jít na informatiku, má průměr 1,6, tak uvidíme... berou tam (na vechny 3 obory) do průměru 1,7, resp. 1,8, ale co mám informace, tak půlka studentů odpadne během prváku, je to fakt hodně těký...
Kadopádně jako plus vidím fakt, e letos u si děcka mohou podat přihláku na 3 střední koly...
Není tady
jetě má monost jít osobně za ředitelem/kou koly tam, kam chce dcera jít a ve mu/jí vyloit jako nám tady, vzít s sebou i diplomy ze soutěí a tak a být velkou herečkou a matkou, která by si i vyrvala srdce z hrudi pro svou dceru...jestli rozumí, co tím chci říct... no a pak je jetě kolský úřad...nikde ti nepomůe arogance nebo nadávky, ale pokora a pocit moci daná ostatním, e jsou ti, kteří rozhodují o tvém bytí a nebytí ti rozhodně můe pomoci otevřít dveře... být upřímný je mocná zbraň a kadý ji máme, tak ji vyuij...chce to klidnou mysl a jasné uvaování, usměv a psí oči ve správnou chvíli a neboj se být i zdrcená, pokud to tak bude cítit a ádat o pomoc... jo a jetě jedna věc ti můe pomoci zvýit tvůj kredit...přiznat svou chybu veřejně před ředitelem nebo úředníkem...
Není tady
Dalí monost je přejít na vámi ádanou kolu na začátku kolního roku. To se často uvolňují místa z důvodů stěhování apod. a ředitelé rádi uvolněné místo zaplní. Jinak na průměry jako kriteria přijímání na koly nadávají i samotní učitelé, jeliko to není vůbec směrodatný - kadá kola známkuje jinak, má jiné nároky na áky. Take přímačky teprve zjistí úroveň áků. Dcera je taky v devítce, průměr má pěkný, ale systém přihláek (dáváme jen dvě) a celého přijímání mě pěkně tve. Střední koly ly hrozně dolů, berou často áky jen do počtu. Vyjímkou jsou snad jen ty gymnázia.
Není tady
Já bych byla pro zkusit radu Heřmanky.
Nebo přejít po začátku kolního roku.
Já jsem takhle ve 14 vyměnila gymnázium, protoe a v srpnu jsem se dozvěděla, e jazyky, které jsem dělala na jazykové Z, mi ke studiu nenabídnou, i kdy před přijímačkami slibovali hory doly. 1. září jsme ly s mamkou za ředitelem toho druhého, nového gymplu, jetě ten den jsem udělala přestupové zkouky a byla jsem přijata.
Nevím, jestli by byl tenhle postup dnes vhodný a "legální", ale osobní návtěva a vysvětlení důvodů pro přestup velmi pomohly.
Já se domnívám, e Heřmančina rada byla mylena silně ironicky.
majkafa napsal(a):
Já se domnívám, e Heřmančina rada byla mylena silně ironicky.
To je moné, ale pro mě je to taky cesta .
majkafa napsal(a):
Já se domnívám, e Heřmančina rada byla mylena silně ironicky.
Majko, no to se plete... ono takhle před lety to udělala máma v mém případě
Není tady
nějak nechápu, proč to tak řeí.. jednou u přijímačky udělala, tak proč by je nemohla udělat znovu ? Kdy je geniální ?
Také nechápu, proč na tom gymnáziu nezůstala... Chápu, e to byl ok, po samejch jedničkách přinést domu čtyřky, ale znám hodně dětí, které po přejití na gympl, případně střední kolu, měli razantní zhorení známek.
Někdy se to časem srovnalo, někdy prostě ne. Podle mne není vhodné dětem umetat cestičku..
Není tady
Podle mě také není vhodné umetat dětem cestičku. Nenechat je dospět.
Heřmanka napsal(a):
majkafa napsal(a):
Já se domnívám, e Heřmančina rada byla mylena silně ironicky.
Majko, no to se plete... ono takhle před lety to udělala máma v mém případě
Jak ses cítila ty?
Ja jsem se take nedostala na skolu,na kterou jsem tak hrozne moc chtela a pak se prave uvolnilo misto a podarilo se mi na ni prejit a udelat ji celkem bez problemu. Nekdy jsou primaci zkousky a kriteria hodne vysoka a staci takovy nervak jako jsem ja a v tu chvili, byt jsem sla ze zakladky s jednou dvojkou jsem je proste neudelala,byla jsem prvni pod carou a nepomohlo ani odvolani. Tim chci rict,ze pro nektere lidi jsou testy a takove velke kroky natolik stresujici,ze je nezvladnou, jinak to stejne se mi stalo i po 4 letech na primackach na vysku a nakonec jsem se z 0teho rocniku dostala do druhaku jen diky prumeru 1,3. Zivot nekdy hrozne caruje.
Není tady
majkafa napsal(a):
Heřmanka napsal(a):
majkafa napsal(a):
Já se domnívám, e Heřmančina rada byla mylena silně ironicky.
Majko, no to se plete... ono takhle před lety to udělala máma v mém případě
Jak ses cítila ty?
jak jsem se jako měla cítit ? s vyznamenáním mě máma prostě nechtěla nechat jít na učnák pro děti div ne ze zvlátních kol...tehdy se dělaly přijímačky a já chtěla na průmyslovku a máma si postavila hlavu a e půjdu na nejtěí gympl co ve městě nebo spí v kraji byl... kam mě nevzali, vzhledem k tomu e jsem z nejsilnějích ročníků té doby... bylo nás moc, ne jako ted, kdy se přijímačky nedělají.. cítila jsem se skvěle máma pro mě něco udělala...take vůbec nevím o čem tu mluví... promin, ale učit se a odmaturovat jsem musela sama...
Není tady
majkafa napsal(a):
Podle mě také není vhodné umetat dětem cestičku. Nenechat je dospět.
dospět ? ve 14 ???? milá zlatá, dospělá jsem byla od svých 9ti let... opravdu by mě zajímalo, jak mi nebo někomu jinému rodiče zametli cestičku tím, e je nenechají jen tak, kdy je to v jejich moci... a ne v moci dětí...
Není tady
Pouze mě zajímal tvůj pohled z pozice "dítětě". Nic víc za tím nehledej. Dík za napsání.
Btw - dospět ve 14-ti - to je jen tvá domněnka, to jsem nenapsala. Já tím myslím, e i tohle je část cesty k dospívání, jestli nám rodiče umetají cestičku nebo ne.
Upravil(a) majkafa (8. 2. 2009 22:04)
majkafa napsal(a):
Pouze mě zajímal tvůj pohled z pozice "dítětě". Nic víc za tím nehledej. Dík za napsání.
Btw - dospět ve 14-ti - to je jen tvá domněnka, to jsem nenapsala. Já tím myslím, e i tohle je část cesty k dospívání, jestli nám rodiče umetají cestičku nebo ne.
nenapsala ? bavíme se tu o přestupu ze základky na střední...tehdy devítky nebyly... a co si představuje pod pojmem umetání cestičky ? to by mě zajímalo BI
Není tady
Ja do toho tedy vstupovat moc nechci,ale pokud jde nekdo za reditelem a domluvi se,ze i presto,ze se nezadarilo,tak to ditko vezme,tak z meho pohledu je to take umetani cesticky. Divam se na to z me pozice,kdy rodicum take nebylo jedno,ze se to ci ono nezdarilo,ale podporovali me v tom,co bylo mnou dosahnuto. U me to vzdy bylo spis jedno velke stesti a nahoda, jinak kdyby mi rekli,ze mi pomohli,tak bych v te dobe udelala just a nesla bych tam, chtela jsem se s tim poprat sama. Ale lide jsou ruzni a povahy lidi take. Jeden pokus probehl a nesetkal se s mym pochopenim, ja to beru jako urcity druh nadrzovani a protekce a to opravdu nemam rada.
Není tady
tak ono je to vdy individualní, ale u mě konkrétně to bylo tak, e já chtěla na jinou kolu a máma si postavila hlavu a nedostala jsem se tam, kam jsem chtěla...tehdy nela za ředitelem, ale rovnou na kolský úřad i s vysvědčeními, tam se jí zeptali, kam jsem chtěla jít a e o pravdu s takovým prospěchem je učnák nesmysl... a jestli nebude vadit, e budu na internátu... take máma jen napravila svou chybu ne mou...
Není tady
Byla jsem na tom podobně jako Heřmanka, vycházela jsem z osmičky, přijímačky udělala, ale na jinou kolu, ne jsem chtěla, důvody nejsou u důleitý. Na tu kolu mě vzali, ale já u během přijímaček věděla, e tam chodit nechci a nebudu, e se raději nechám vyhodit. Tehdy rodiče zakročili a po měcíci, tedy na přelomu záí/října mi domluvili s ředitelem jiné koly (bohuel pořád ne té, co jsem si přála) přestoupení. lo to právě proto, e se uvolnilo místo. Nedělala jsem ani rozdílovky, bylo hned zkraje. Taky na tom nevidím nic patnýho, rodiče se jen snaili mi pomoct. Přímačky jsem udělala, úplatek se ádný nekonal, bylo to jen o dobré vůli ředitele. Dál u byla jen moje blbost, e jsem kolu téměř ve finále vzdala.... Tehdy u pro mě rodiče nehnuli ani prstem a i přes těkou pubertu jsem věděla, e to tak je správně.
Není tady
Chození za řediteli, protekce - je pro mě umetání cestiček.
ivot nám i naim dětem dává víc ancí, ne jenom jednu. Kdy věříme. Kdy se odevzdáme tajemstvím Vehomíra a nelámeme věci přes koleno. Bych se cítila před svými spoluáky hrozně trapně, e jsem na kole proto, e můj rodič mi to zařídil, a ne proto, e na to mám, e jsem se tam sama dostala.
a jetě jedna věc...ne nadarmo se říká...líná huba, holé netěstí.... a toho bych se drela předevím, nejde o nadrování či nenadrování, ale o odvahu změnit chod věcí nebo se jim postavit i kdy se to ostatním nemusí líbit... nevěřím tomu, e by rodiče nechali svoje děti jen tak, kdy by měli monost a odvahu ten prvopočátek ovlivnit... jak to pak dopadne dál, je věc jiná...
Není tady
majkafa napsal(a):
Chození za řediteli, protekce - je pro mě umetání cestiček.
ivot nám i naim dětem dává víc ancí, ne jenom jednu. Kdy věříme. Kdy se odevzdáme tajemstvím Vehomíra a nelámeme věci přes koleno. Bych se cítila před svými spoluáky hrozně trapně, e jsem na kole proto, e můj rodič mi to zařídil, a ne proto, e na to mám, e jsem se tam sama dostala.
Majko váně ? i kdy jsi pak premiantem třídy ?
Není tady
Změna chodu věcí se můe taky vymstít. Třeba za 20 let. Třeba za 50. Nikdy nevíme. Ale moná taky ne. Kdoví. Já jsem odpůrcem protekce.
Hermanko, stale nechapu obrat,ze mama opravila svou chybu a ne Tvoji, muzes mi to prosim vysvetlit.
Není tady
Heřmanka napsal(a):
majkafa napsal(a):
Chození za řediteli, protekce - je pro mě umetání cestiček.
ivot nám i naim dětem dává víc ancí, ne jenom jednu. Kdy věříme. Kdy se odevzdáme tajemstvím Vehomíra a nelámeme věci přes koleno. Bych se cítila před svými spoluáky hrozně trapně, e jsem na kole proto, e můj rodič mi to zařídil, a ne proto, e na to mám, e jsem se tam sama dostala.Majko váně ? i kdy jsi pak premiantem třídy ?
Zcela váně.