14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Mám holku ve čtvrté třídě apřítí rok nás čeká rozhodování, zda zůstat na Z nebo jít na osmileté gymnázuimu. Nyní to řeí její nejlepí kámoka, co je o rok vý... U dcery ve třídě o odchodu na "gymlp" uvauje cca 5-6 nejlepích dětí, mám obavu, aby třída pak nela moc dolů, pokud ji necháme do základní kole.... Dcera je chytrá, patří k "TOP 5", ale má na kole bráchu, docela mi to vyhovuje, e jezdí spolu, kola je výběrová, jazyková.... Dcera sama o sobě na gymnázuim chce, má pocit, e na zůstanou jen "ti blbí... " Já sama má obavu z přijímaček, ne kvůli inteligenci, ale kvůli její zbrklosti a nervům... Tak se v tom plácám a vlastně nevím, co jí mám poradit....
Řeíte někdo podobný problém? A jak to pak vypadá v esté a sedmé třídě? Je vidět pokles úrovně?
Díky za tipy, zkuenosti...
Není tady
co jsem slyela,tak se od 8letých gymplů upoutí..prý to nebyl dobrý nápad...mám kluka v 5.třídě a kdyby se p.uč nezmínila na tř.schůzce o této monosti,tak bych o tom skoro ani nevěděla...a hlavně o tom ani neuvauji,proč jim brát pevné zázemí koly kterou znají od1.třídy,kamarády..abydlíme na malém městě,tak ani si neumim představit to,e by dojíděl nebo byl na intru??neexistuje..mě dala základka dobré vzdělání...tehdy to nelo přestoupit v5.třídě a nestěuji si
Není tady
Tak ji nech přijímačky aspoň zkusit. Nemusí tam potom jít. Od syna odelo z 24 dětí 13 na gympl. A byli nejlepí třída jakou učitelky kdy viděly - nepřeháním, slyeli jsme to od nich pořád. Myslím inteligencí, zbytek neřeím.Syn na gympl nechtěl, ale potom litoval, e to neel aspoň zkusit. Na letoek jim třídu doplnili vesnickou malotřídkou a v pohodě. Zase mají průměr dobrý a nová třídní na druhém stupni je z nich "na větvi"
Děsně si je chválí a i jiné učitelky nechápou výsledky třídy. Např. z matiky je 21 v pololetí na jedničku.
Ale já osobně bych dítě na gympl nedala. Kdyby moc, moc chtěl, tak moná. Ale abych ho tam cpala, protoe zůstanou jen ti hloupí, tak to teda ne.
Není tady
to alenak: Mám dceru v sekundě na 8miletém gymnáziu, rovně byla "top", druhá nejlepí. Na gympl jí vzali bez přijímaček z důvodu prospěchu, ale kdy se na to podívám zpětně, nedávala bych jí tam. Dnes toho upřímně litujeme obě, ač dcera na gympl původně chtěla..
Zaměření mají ivé jazyky, co je fajn a byl to i hlavní důvod, proč tam la, ale ty píe, e dcera u teď je na jazykové kole, tak proč zbytečně ílet po dalím biflování.
To, co se učí na gymplu, se učí i na základce, jen toho chtějí poměrně víc, co je v učebnicích nestačí. Dnes se navíc mluví o tom, e opět se oprauje mylenka víceletá gymnázia zruit. Nedivím se. Je to spí ne cokoliv jiného jakýsi módní výstřelek, zvyující ego rodičům, kdy zahlásí, e dítko je na víceletém gymplu.
Mám jetě syna, letos v 5. třídě i i přes určité problémy s dys- má průměr zcela dostačující na víceleté gymnázium. A nepůjde tam. Po dosavadní zkuenosti s dcerou jsme se rozhodli, e syn zůstane na základce. Půjde si dál svým směrem a tempem, bez zbytečného učení navíc čehosi, co v ivotě bohdá nevyuije a jednou si zvolí sám střední takovou, která ho u nasměruje na konkrétní povolání. U dcery to také tak vidíme. Ten gympl dotáhne jen do čtvráku (tedy dle základky do devítky) a pak přejde na střední, kterou si sama zvolí.
Není tady
Elo, prosím, napi mi co je největí problém? Mnoství učiva? Zbytečné zatěování dětí a "zkaení si " dětsví ? Mě tyto argumenty napadají, naopak mám kolem sebe i ty, co jsou s gymnáziem spokojeni, jako výhodu udávají fakt, e dítě neřeí pak přijímačky v pubertě, kkdy je "na zabití " ....
Není tady
já i manel jsme absolventy víceletých gymnázií, tehdy sedmiletých, neměnila bych a kdyby byla monost a podmínky, svoje syny bych tam dala taky (zatím jsou jetě moc maličcí, abych o tom přemýlela )
učiva bylo víc, ale učilo se dle mě tak nějak kvalifikovaněji, kvalitněji, take nám to ani nepřilo, navíc to byl skvělý vklad do budoucna
Není tady
Tino, tak to ráda slyím . Já se v tom stále "plácám", nebýt hoka na tak dobré základce, tak bych ji tam dala asi skoro automaticky, takhle je mi skoro koda ji z té základky brát...
Není tady
Ja jsem prosla zakladni skolou s rozsirenou vyukou matematiky / fyziky / chemie (5. - 8. tř.). A u bych tam teda jit nechtela.
Jedna vec je ta, ze jsem byla z vesnice, tudiz jsem byla uplne odtrzena od mistniho kolektivu. Ale co mi prislo horsi bylo, ze nase trida se sesla z fakt nadprumernych deti, ja mela v pate tride dve dvojky na vysvedceni a byla jsem jedna z tech nejhorsich. Tak se to se mnou tahlo az do osme tridy, myslim, ze jsem mela celou dobu vyznamenani, ale mela jsem strasne nizke sebevedomi, protoze jsem byla porad jedna z tech nejhorsich.
Mam taky svoji dceru ve 4. tr. a vubec nad tim neuvazujeme.
Upravil(a) Enji (14. 1. 2009 13:16)
Není tady
Aleno já vidím problém v tom, jakou povahu má tvoje dítě. Jak je na tom se socializací, se zvykáním si na změny. Jsou děti, kterým taková kola prospěje a jsou tací , kterým ukodí. Neposuzuj proto prosím jen inteligenci, ale také celkové směřování a chování dítěte.
Není tady
Pavlo H, to já samozřejmě beru také v potaz.A právě díky tomu to řeím, protoe dceřiny kámoky (ona je hodně fixovaná asi na 3-4 holčičky..je vyloeně typ, co dělá vechno "podle kamarádek"...) na ten gympl vecky chtějí jít...Jsme z brna, je zde výběr velký, ale ony vecky chtějí na jeden gympl... No a dcera chce to, co ony
S učením problémy nemá, je hodně chytrá (a moc ), kvůli tomu to neřeím... ale právě to, e je hodně zakřiklá, závoslá na kámokách K tomu mi dělá vrásky i fakt, e by na přijímačky la, neudělala je a ty kámoky ano...Ona u nyní má na sebe přísnějí metr, ne je zdrávo, podceňuje se... pak by byla asi úplně zdeptaná. Je nervák, zbrklá...tak právě nevím, zda by těmi testy prola. Ten gympl je hodně prestiní, má velký převis nabídky....
Není tady
Aleno a přijímačky zkusí, moná bude po řeení, u nás toti ze koly nebyl na základě přijámaček přijat nikdo a to se jednalo o jedničkáře fakt ikovný, samá olympiáda, kamarádky holka moc chtěla - byla ve třídě jednoznačná jednička, nakonec jí přijali na druhé odvolání. Ale je to ukradený dětství, to tvdím já, sama to mám za sebou........
jinak si nemyslím, e by odchodem na gympl několika dětí la třída dolů, jen prostě pro dítě bude jetě snazí vyniknout a hlavně se nebude muset drnčet náročné učivo u takhle malá, co na gymplu muset bude určitě
a co se týče té povahy co píe, ono se to můe změnit, dneska je zakřiknutá a zítra jí nebude stíhat, to, e jede podle kamarádek je v tomhle věku normální, kadopádně jako matka se musí rozhodnout hlavně ty, zváit jaký má dalí záliby a jestli by nakonec 4 letý gympl nestačil...... třeba jiné kamaráky holka dělá závodně tanec a po dlouhém rozhodování jí nechali na základce, protoe kola pro ní byla hračka a mohla se plně věnovat závodění, podobně to samé rozhodla bývalá kolegyně u syna, který hraje fotbal za spartu...... take i tohle hraje roli, jestli jí baví učení, jazyky, nemá náročné záliby, na gympl bych jí dala.....
Není tady
Kluk chodí do sekundy. K přijímačkám el s tím, e na to buď má, nebo nemá. Bez přípravy, bez nátlaku. Udělal je.
A jsem ráda. Na gymplu jsou vyí nároky na samostatnou práci, rozvoj osobnosti, a pro mě důleitá věc - naučil se tam - učit se. Přechod byl trochu kostrbatý, ale s podporou to zvládnul.
On se doma nikdy neučil, pokud chodil na základku, byl jedničkář. Teď u musí, a já jsem ráda, protoe s ním ve dvanácti pohnu víc, ne kdy u to bude patnáctiletý ílený pubo s občankou.
Upravil(a) Evice (14. 1. 2009 15:18)
Není tady
alenak napsal(a):
Elo, prosím, napi mi co je největí problém? Mnoství učiva? Zbytečné zatěování dětí a "zkaení si " dětsví ? Mě tyto argumenty napadají, naopak mám kolem sebe i ty, co jsou s gymnáziem spokojeni, jako výhodu udávají fakt, e dítě neřeí pak přijímačky v pubertě, kkdy je "na zabití " ....
Pokud tvé dítě nemá časově náročnějí koníčky a potřebuje jej nějak vytíit, pak víceleté gymnázium opravdu vřele doporučuji - vytíeni tam budou víc ne dostatečně.
Pokud chce, aby ti dítě předčasně dospělo a nebylo tím běným rozdováděným a usměvavým dítětem, hurá na gympl.
Pokud jsi přesvědčená, e tvé dítě zaručeně jednoho dne půjde na V, super, pak gympl je tou pravou volbou .. ale co kdy se na V nedostane ? Jakákoliv jiná střední kola ji dítě na cosi připraví, gympl nikoliv. Z gymplu umí vechno a nic, není technik, účetní, zdravotník, zedník .. Kadý potenciální zaměstnavatel upřednostní absolventa ji konkrétní koly spí ne veobecné.
Je pravdou, e hlavní výhoda gymnázia = nedělání přijímaček v pubertě. Není to vak a taková pravda. V dnení době se na víceletých gymnáziích dělají ve 4. třídě (=dle Z 9. třída) tzv. postupovky, pokud je dítě neudělá, neprojde do "klasického" = 4letého gymnázia. Take i tato "výhoda" není a tak pravdivá.
Kdybych měla shrnout nevýhody, vlastně jsi je ji sama vyjmenovala.
- Zkaené dětství - dala jsi to do uvozovek, ale s klidným svědomím ty uvozovky odstraň, protoe dítě tím odsoudí na hodiny a hodiny strávenými nad knihami s učením, internetem a seity. Přímoúměrně s tím se dostaví stresy z důvodu přetěování a extrémních nároků ze strany učitelů, předčasná dospělost - z usměvavého dítěte se ti stane malý dospělák.
- Zbytečné zatěování - ano, s tím naprosto souhlasím. V ivotě tolik nesmyslů, které se učí nejen na víceletých gymnáziích, opravdu nikdy nevyuije.
to Tina: dříve ty koly opravdu nekladly takové ílené nároky na děti. Současná doba je doba zběsilá ve vech směrech, děti z toho nevyjímaje. Není divu, e tolik dětí v dnení době potřebuje psychiatra a antidepresiva .. !
Není tady
Čau Alčo, taky jsme to řeili, holky jsou chytrý, studijní typy, taky se bály přijímaček, chodily si je dělat asi třikrát (moná 4x ) nanečisto, nakoupili jsme i dost literatury k tomu, udělaly, ale bylo to echtvýběrovej gympl, take pro mnoství uchazečů.... Troku to blbě nesly, ale vynahradili si to v devítce, jedna byla druhá v pořadí, druhá čtvrtá... Jsou na čtyřletým gymplu a zatím spokojenost.... Zkusila bych to. Nakup nějakou přípravu, najdi příjímačky nanečisto a a si to holka zkusí, kdy to nevyjde, bude aspoň vědět, co ji čeká v devítce. Měj se.
Není tady
Evice nesouhlasím, já první roky na gymplu byla v pohodě, pak na mě puberta vlezla a bobek házela na kolu úplně stejně po letech jako kdybych do ní měla zrovna nastoupit, z jedniček byly rázem čtýry a o neomluvenejch hodinách ani nemluvím, zájmy jiný (kluci) a kola la stranou, je to o věku a partě který se dítě chytne, ne o druhu koly........srovnala jsem se a před maturitou, take dodnes lituju svoje rodiče a obdivuju, e tohle období přeili ve zdraví (a to jsme tři sourozenci s obdobným průběhem puberty)
jo a víc nás na kole bylo takových, co díky pubertě měli problémy nebo kolů vůbec nekokončili.....
Upravil(a) Čekanka (14. 1. 2009 20:08)
Není tady
Jojo Čekan, taky v duchu děkuju rodičům, e mě nechali přeít.... taky se snaím být poměrně tolerantnějí a více naslouchat svým dětem teď, v tom hrozným věku. Taky kdy se mě někdo ptá, jak se maj holky, tak odpovídám: jo, ijou....
Není tady
Čekanko, já ale netvrdím, e je to typem koly, jestli pubo začne blbnout, nebo ne. Vím, e se klidně můe chytnout blbé party a půjde to vechno do háje.
Vlastně mluvím jenom o tom, e se neuměl učit, prostě nedokázal z učebnic, textu poznámek vytáhnout to podstatné, stejně jako já v prvním ročníku na střední. A já ho teď jetě můu nutit, aby se tomu věnoval. Aby dokázal zpracovat ty vyí nároky, s kterými by se jinak potkal o čtyři roky později. Prostě teď mám větí páky, ne kdy mu bude 15. Tohle vidím jako výhodu z vlastní zkuenosti. Jiný to jako výhodu vidět nemusí.
Není tady
no jo, to "umět se učit" je taky kapitola. Já se to nenaučila nikdy ale třeba se to některý děti díky gymplu naučí, já si z kníky vdycky pamatovala e byl pokoj modře vymalovaný a profa se zeptala zrovna s kým se v tom pokoji hlavní hrdina potkal ne, nechci tady zbrojit pro nebo proti gymplu, jen to vidím z pozice toho, o kom se tady rozhoduje a dávám do placu věci na zváení.....
podle syna který je ikovný a kdy mu něco nejde tak to sakra potrénuje vidím, e je to hodně o povaze (mně kdy něco nelo,radi jsem to vypustila), o době, rodinném zázemí a o dalích vlivech (krouky), je to opravdu citlivá věc a rozhodování nijak lehké, dneska za sebe říkám gympl zkusit a kdy to nevyjde, prostě dojít v pohodě do čtyřtelýho, ádná křeč......
gympl je záhul a opravdu ztracené dětství, jednou ti za to dítě poděkuje a nebo ti to sakra vyčte, ale to je úděl rodičů, větinou dělá vechno patně..... snad a bude mít svoje děti pochopí.....
Upravil(a) Čekanka (14. 1. 2009 21:28)
Není tady
prostě dojít v pohodě do čtyřtelýho, ádná křeč......
No, přesně takhle je to třeba brát.
Není tady
Holky, díky za názory....máme jetě rok na rozhodování, ale jeliko jsme nyní měli třídní schůzky a učitelka se ptala, kdo o gymplu uvauje, tak mi to rotuje v hlavě. Sama jsem dětství i pubertu proflákala, od 14 jsem jezdila kadý víkend na vandry, nikdy jsem se neučila. Mám fotografickou pamě, na gymplu mi stačilo na to mrknou o přestávce... Pubertu jsem měla dost děsnou, ale i tak jsem gympl prola s občas nějakou trojkou... Na výce jsem se pak nestačila divit, co se je potřeba na zkouky včechno nabiflovat.... Já teda opravdu nemám srovnání. Holka dělá závodně aerobik, má 3x týdně trénink, plus před závody víkendová sooustředění apod. Učitelku má přísnou, chce toho po nich hodně, učí se večer po tréninku, vcelku ji obdivuju, já se v jejím věku flákala...Podotýkám, e sport si vydupala sama, je to drahá záleitost, dost jsme to řeili, dělá to na úkor bratrů, jim bychom u tak finančně náročný sport nemohli dovolit.... Tak to jen pro doplnění situace. Take záliby má, (a to náročné), učit se (snad ) umí... Ale já mám pocit, e já jsme si v jejím věku jen flákala a děsně mě to bavilo...take nevím, zda jí vyhovět a dát ji na gympl (hlavou mi běhají ty obavy, co jsem výe u vylíčila...) a nebo si prosadit svou a nechat ji na Z, a si taky trochu "uívá" ....
Upravil(a) alenak (15. 1. 2009 12:12)
Není tady
Já osobně,jsem nebyla pro,aby el syn na gympl i kdy jeho třídní říkala,e právě on by měl jít spolu s ostatními spoluáky. Byli výborná třída,synovi "nejlepí"kamarádi li právě na gympl. Mně osobně toto vzdělání připadá také příli veobecné,pokud dítě nehodlá jít na V a pak stím uplatňováním,myslím,e to není jednoduché,ale asi jak kde. A zdá se mi to předčasné,v případě,e dítě není vyloeně studující typ a sám by moc chtěl jít. Ale rozhodnutí jsem nechala na synovi,ale syn o to nestál,má,u trochu svou představu do budoucna..o něčem jiném..prozatím.
Můj názor,je,e v tom věku,je to váně předčasné,hlavně co se týká zátěe,ale je to jen můj názor i přesto,e syn měl samé 1 od 1. a do 5.třídy a vdy se učil sám..a nikdo ho nemusel do toho nijak nutit. Jinak,co slýchávám a proto to nemůu posoudit objektivně,dojde ve větině případů s přechodem na gymnázium k prospěchovému zhorení(ale to se stává i na Z..na 2.stupni). Myslím si,e v deváté třídě,pokud by chtěl,tak pak by nato gymnázium mohl jít tak jako tak..a nebo,u bude mít jakousi představu,e by chtěl něco jiného..má monost výběru..a nezdá semi,e by měl o něco přijít. Jinak co se týká těch tříd,posuzovala bych to individuálně. Syn měl výbornou třídu i co se týká prospěchu a chování,kamarádství. V 6.třídě zbytek dětí se různě rozdělilo,někteří li do sportovky,někteří do basketbalovo-hokejové a syn zůstal v normální,měl těstí,e tam měl nej kamaráda od dětství,pár dětí tam znal a pár lo z jeho třídy sním,zvykl si a je v pohodě. Co se týká prospěchu,tak je fakt,e s výborným prospěchem je jich míň,ne bylo v synove bývalé třídě,ale je spí důleitějí,jak si třída "sedne",kdo jak se učí je individuální,kadý má buňky na něco jiného. Tak to je jen můj názor na osmileté gymnázium..,já pro nejsem.
mÁME DOPORUČENÍ JÍT NA OSMILETÝ GYMPL Z PORADNY - PPP , AJ OD NĚJAKÝCH UČITELEK,MÁ JEDINÁ VE TŘÍDĚ DCERKA FURT SAMÉ JEDNIČKY V ÁKAJDĚ,A TO SE NIKDY NEUČÍ,KNIHY DOMA NEOTVÍRÁ UČEBNICE,AKORÁT TEN JEJÍ PŘÍSTUP VECKO JE NUDA,NEBAVÍ JI ČEKAT NA SPOLUÁKY TAK VĚČNĚ RUÍ,KECÁ, MÁ FURT ZAPOMÍNÁNÍ ...... TO NEVÍM JESTLI SE NA GYMPLU ZPRAVÍ -KÉ BY , TAK NA ZKOUKY PŮJDEME S JEJÍM PŘIPRAVOVÁNÍM NA TO SE U TED LOUČÍM,ALE POKUD SE NA COKOLIV ZEPTÁM TAK VÍ, UMÍ ZNÁ, MÁ TO JAK SE ŘÍKÁ ZHŮRY DÁNO,ALE E BY BYLA STUDIJNÍ TYP ???? ........ UVIDÍME,TŘEBA POTŘEBUJE MEZI DĚTI CO JSOU INTELEKTOVĚ NA TOM PODOBNĚ A NEBÝT FURT NEJLEPÍ A HŘEIT NA TO............. TAKY JSME FURT VÁHALI,DOTED SI NEJSEM JISTÁ, ALE VĚŘÍM E ONA JE TEN PRO KOHO JE TENTO TYP KOLY SNAD DOBROU VOLBOU - PRO DÍTĚ CO SE NA BĚNÉ Z JEN NUDÍ A NEMUSÍ SE NIJAK NAMÁHAT...............
PS . PRO rENAS --- KRÁSNÉ MOTO ! IHNED SI HO ZAPISUJU A ZAČÍNÁM POUÍVAT!!
MÁM SYNKA VE TŘÍDĚ PRO MIMOŘÁDNĚ NADANÉ DĚTI,TAK POKUD BYCH SOUDILA PODLE JEHO VÝUKY NEVÁHÁM ANI NA VTEŘINU,AKCELERUJÍ MNOHEM RYCHLEJI,BEROU VE OBSÁHLEJI,DĚLAJÍ PROJEKTY A ON JE NADENÝ-TED JE VE DRUHÉ TŘÍDĚ A NA GYMPL MÁ JÍT U O ROK DŘÍV -PO ČTVRTÉ TŘÍDĚ....... TAK DOUFÁM E I GYMPL PRACUJE TAK KREATIVNĚ,AKORÁT E MALÝ MÁ VE TŘÍDĚ DĚTÍ 8 A NA GYMPLU JE JICH 30 A TO SI NEUMÍM PŘEDSTAVIT TU PRÁCI UPLNĚ DOBŘE....... ALE MIMOŘÁDNÉ NADÁNÍ JE JISTĚ POTŘEBA NĚJAK PODPOROVAT VE VZDĚLÁNÍ,JAKO TŘEBA NAOPAK DĚTI CO MAJÍ HANDICAP SE PODPORUJÍ............ AKORÁT SI MYSLÍM JÁ E NA GYMPLU NEJSOU JEN DĚTI VELMI NADANÉ,ALE I TY SNAIVÉ,JINAK SPÍE PRŮMĚRNÉ A TY PAK MAJÍ DĚTSTVÍ ZABITÉ UČENÍM,PRTÁNÍM,ALE POKUD VÁM TO JDE ,,SAMO" JE TO UPLNĚ JINÉ A TY JSOU SPOKOJENÉ........... SI MYSLÍM JÁ . PÁPÁ!!
Upravil(a) Janička552 (26. 1. 2009 11:47)
Není tady
Janičko ono to právě kolikrát jde samo na základce a pak je problém na gymplu jinak gratuluji k tak ikovným dětem
Není tady