3. července : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 3. července : Praktické grilovací desatero pro úspěný start letních grilovaček! 3. července : Prázdniny jsou tady a s nimi i doba dovolených a výletů. Kam vyrazit? Mrkněte na nae tipy! |
|
|
Ziju v zahranici (Belgie), nedavno (jak bylo uvedeno i v ceskem tisku) tady "padlo" nekolik bank, dalsi nasleduji.... Tovarny propousteji, vsude to "vazne"... Verejne se tu hovori ho hoooooooooooooooooooooooodne dlouhodobem prusvihu. O tom, jak ekonomika na celem svete upada. Od nekolika lidi uz jsem slysela, ze nasledky budou katastrofalni, jake presne mi nikdo nesdelil.
Vite nekdo, nebo mate nekdo tuchy, kam az tyto problemy zasahnou? Jak moc ovlivni nas zivot?
Není tady
Zrovna včera jsem se prokousávala videy na youtube. Shlédla jsem vyjádření různých odborníků z Wall Street, Donalda Trumpa, záběry z amer. tv stanic apod. Vypadá to tak, e ani guru investování Warren Buffett to tuení moc nemá....
Pro mě zajímavé bylo (jsem naprostý neodborník v ekonomice, moná vy si tyto záleitosti spojujete lépe):
a) Fin. krize odstartovala před 30 lety - mottem Clintona bylo aby kadý měl právo vlastnit dům, definitivně jí napomohlo zruení zákona v r.1999 přijatého po velké depresi v 30.letech - tento zákon neumoňoval brát hypotéky jako investici pro banky a obchodovat s nimi.
b) o této krizi někteří mluvili ji před dvěma roky a varovali před ní
c) e mnozí odborníci varují velmi výrazně před státním nalitím peněz do USA ekonomiky - jednak tak vzniká dalí dluh a pak oni spíe preferují cestu nechat zbankrotovat ty, co mají a tak očistit ekonomii a začít nanovo
d) celkem váné úvahy některých o spojení fin.krize v usa (nejenom teď, ale celkově v historii) a následného vojenského konfliktu. Doteď jsem takové úvahy vnímala jako hodně bujnou fantazii.