Oznámení

4.března : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení!

4.března : Směňování věcí provází lidstvo od jeho počátků.Nový SWAP Babinet pro všechny!

4.března : Stálice mezi moučníky? Vláčná a rychlá hrníčková bábovka z Granka

4.března : Krásná velikonoční dekorace. Stačí stará dřevěná krabička

#51 1. 2. 2006 8:51

Bláža..
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 13. 1. 2006
Příspěvky: 1053

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Měla jsem kamarádku, bohužel zde nebyla tak dlouho, jak jsem potřebovala. Byla ortodoxní katolička a pomáhala lidem.
Měly jsme hovory, každá o svém - jen jsme si sdělovaly. Byla to velice vzdělaná žena. Díky jejímu náboženství a lidem z její komunity zde byla o několik desítek let déle a já jsem se mohla těšit z našeho přátelství. Dodnes, se mi po ní stýská.
Navštívím Vedovi stránky- myslím si, že je v nich zachycena část duchovní historie lidstva. Přestože já sama
nevstoupím do žádné církve. Jsem člověk hledající.
Bláža..

Upravil(a) Bláža.. (1. 2. 2006 9:03)

Není tady

 

#52 1. 2. 2006 18:41

Jan/VEDA
Host

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Pandorro,

tak jako kazdy zde se jen snazim prezentovat svuj nazor. Nic vic nic min.

Ty stranky podavaji jen kratky prehled. Vice najdete na www.harekrsna.cz
a napr. v souhrnnem clanku o aktivitach hnuti Hare Krsna:

http://www.harekrsna.cz/hkcz/main/downl … Krisna.pdf

>-vseobjimajici laska

Gaudija vaisnavska tradice uci, ze kdyz rozvineme lasku k Bohu, bude to zahrnovat lasku ke
vsem ostatnim tvorum, jichz je Buh stvoritelem.

>-mravni cistota cloveka

Jednani v souladu s dharmou: www.veda.harekrsna.cz/encyklopedie/dharma.htm
(zvl. ctyri zasady uvedene dole)

>- zasadni pacifista

To neni presne. Oddany se muze branit utoku. Primo povinnosti je take reagovat na utoky na ostatni oddane,
duchovniho mistra, Boha a posvatne predmety.

>-zasadni vegetarian

Nejime zadne maso vcetne rybiho ani vejce.

>-zasadni abstinent

Nekonzumujeme drogy vseho druhu vcetne kavy (kofein) a caje (tein).

>-glorifikace sexu jako takoveho

To se dnes deje vsude kolem nas. Sex je povazovan za modlu, reklama se bez neho neobejde, lidske vztahy
casto stoji jen na nem, atd.

>-omezeni sexu jen na plozeni deti

Tak jak to je napsano, je to presne. Sex pro plozeni deti je v souladu s dharmou a nelisi se od Krisny, jak
uvadi v Bhagavadgite. Ostatni druhy sexu vytvareji negativni karmu a poutaji nas v hmotnem svete. Hnuti Hare
Krisna nikoho nekontroluje a nespehuje, zda tyto veci dodrzuje, protoze se ocekava, ze ten, kdo se chce
dostat domu, zpatky k Bohu, se jich vyvaruje. Kazdy mame svobodnou volbu a meli bychom ji cinit informovani
o nasledcich.

Tem, kdo tento cil nemaji, to muze pripadat maximalisticke a nerealne, ale budte si jista, ze takto zily a ziji
generace lidi v Indii. Podobne se zilo i v Evrope pred Reformaci a mnozi krestane tak ziji dodnes (zvl. ohledne
drog a sexu). Osvicenstvi zmenilo nahled cloveka na tyto zivotni zasady a nabozenstvi vubec, takze zacaly byt
chapany jako volba a hobby ci dokonce jako vymysl cirkve ke kontrole lidi... To je zasadni omyl - vesmirny
zakon karmy pusobi bez ohledu na to, at v nej verime nebo ne.

Snad jsem to trochu osvetlil, i kdyz hlubsi pochopeni souvislosti vyzaduje vice casu.

vas sluzebnik, bh. Honza

www.vrindavan-dham.com
www.veda.harekrsna.cz
(Bhakti-yoga, Vedic Encyclopedia, Vedic Library, Connections, Links)

 

#53 1. 2. 2006 19:58

Pandorraa
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 9. 1. 2006
Příspěvky: 21400
Web

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Honzo diky.
Jen jsem chtela mit jistotu, ze moje informace nejsou zkreslene, ze to chapu dobre. Tahle filosofie je nesmirne obohacujici, ale jako celek pro mne neprijatelna. A to nejen proto, ze sex degraduje jen na cileny akt poceti, konec koncu dnes uz to umime i tak, ze ja ani partner nemusime fyzicky byt u poceti naseho ditete, takze proc to casem nezakazat zcela....  Filosofie, ktera takhle chape ten nejintimnejsi projev lasky a zavrhuje tedy sexualni energii jako takovou, je pro mne proste neprijatelna. Nu a pokud nikoho nekontroluje - hezke, ale hrozi karmou - je to chvalyhodne, ale znacne pokrytecke.... Ted mne tak zcela skodolibe napada, proc je asi Indie jednou z nejlidnatejsich zemi na svete smile
A nemyslim si, ze by osvicenstvi nejak cilene zmenilo nazory lidi smerem k volbe a hobby. Spis se jim snazilo vysvetlit, ze svet vubec neni zadne "slzave udoli", ve kterem je zakazano vsechno, co jim buh dal pro radost a zadana askeze a odrikani. Prece zemi stvoril proto, abychom tu zili, nikoliv se trapili a cekali na zivot po zivote. To bychom se pak opravdu stavem Zeme nemuseli vzrusovat sad
Nicmene to neznamena, ze mne vedske uceni nema co rici a ze bych nekomu chtela branit v jeho prezentaci. To by mne opravdu nenapadlo.


Co je dovoleno bohovi, není dovoleno volovi.

Pomluvy vymýšlejí závistivci, šíří je blbci a věří jim jen idioti.

Není tady

 

#54 1. 2. 2006 22:33

Jan/VEDA
Host

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Neni zac, Pandorro.

> jako celek pro mne neprijatelna.

V plnem rozsahu pro vetsinu lidi v dnesni dobe. Presto je treba tuto alternativu nabizet tem, kteri jsou pripraveni ji prijmout. I kdyz totiz nekdo prijme jen neco, je to velka vec. Kazdy muze napriklad pronaset svata jmena Boha jako je mahamantra Hare Krisna atd. To prinasi realny duchovni prozitek a inspiruje k dalsimu pokroku.

>A to nejen proto, ze sex degraduje jen na cileny akt poceti, konec koncu dnes uz to umime i tak, ze ja ani
partner nemusime fyzicky byt u poceti naseho ditete, takze proc to casem nezakazat zcela....  Filosofie, ktera
takhle chape ten nejintimnejsi projev lasky a zavrhuje tedy sexualni energii jako takovou, je pro mne proste
neprijatelna. Nu a pokud nikoho nekontroluje - hezke, ale hrozi karmou - je to chvalyhodne, ale znacne
pokrytecke....

Jiz jsem uvedl, ze sex v rozporu s dharmou pouta k tomuto svetu. To je Bozi system, ktery se nam nemusi libit, proti nemuz muzeme protestovat, ale to je asi tak vsechno, co se s tim da delat, jak by rekl Mistr Cimrman. wink

Opravdu si uvedomit utrpeni v hmotnem svete znamena, ze se z neho chceme dostat pryc. V Bhagavadgite se uvadi, ze k tomu clovek dospeje az po mnoha zivotech.

Proc pokrytecke? Kazdy musi vedet, co sam chce.

>Ted mne tak zcela skodolibe napada, proc je asi Indie jednou z nejlidnatejsich zemi na svete wink

Kvuli tomu, ze Indie se pod ruznymi vlivy odklonila od vedske kultury.

>A nemyslim si, ze by osvicenstvi nejak cilene zmenilo nazory lidi smerem k volbe a hobby. Spis se jim
snazilo vysvetlit, ze svet vubec neni zadne "slzave udoli", ve kterem je zakazano vsechno, co jim buh dal pro
radost a zadana askeze a odrikani. Prece zemi stvoril proto, abychom tu zili, nikoliv se trapili a cekali na zivot
po zivote. To bychom se pak opravdu stavem Zeme nemuseli vzrusovat sad

Ta zmena byla skutecne vyznamna a je patrna mimo jine i z dejin umeni. Po Reformaci bylo puvodne sakralni umeni zobrazujici duchovni temata (cilem je dostat se k Bohu) nahrazeno humanistickym (cilem je hmotny pozitek v tomto svete). Zacal byt zobrazovan clovek zijici hmotnym zivotem. To vam rekne kazdy kunsthistorik.

Presne popisujete to, jak to pojimalo krestanstvi a jak se to zmenilo po Reformaci. Krestanstvi vsak nezaujalo jasny postoj k hmotnemu utrpeni v podobe zrozeni, nemoci, stari a smrti, protoze pocita pouze s jednim zivotem, nikoliv opakovanym utrpenim v podobe reinkarnace. New Age naopak pod vlivem osvicenstvi pojima reinkarnaci jako moznost opakovaneho hmotneho pozitku, cimz se vzdalilo svemu filosofickemu zdroji, Sankarovu monismu.

Stav Zeme nam nemuze byt lhostejny, dokud na ni zijeme. V porovnani s ciste duchovnim cilem - navratem do duchovniho sveta - ale ma nizsi dulezitost. Ve skutecnosti je ekologicky zpusob zivota vedlejsim produktem duchovniho zivota. Vaisnava je napr. vegetarian, coz ma nemale ekologicky priznive dopady. Podrobneji o tom pojednava kniha 'Bozska priroda' (Michael Cremo, Mukunda Goswami), kterou jsem vydali v cestine (http://www.vedavision.cz/index.htm).

>Nicmene to neznamena, ze mne vedske uceni nema co rici a ze bych nekomu chtela branit v jeho prezentaci. To by mne opravdu nenapadlo.

Ok wink

vas sluzebnik, bh. Honza

www.vrindavan-dham.com
www.veda.harekrsna.cz
(Bhakti-yoga, Vedic Encyclopedia, Vedic Library, Connections, Links)

 

#55 1. 2. 2006 23:32

Pandorraa
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 9. 1. 2006
Příspěvky: 21400
Web

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Honzo, ale no tak!
Nebudu pitvat cely text, jen par postrehu:
-sex pouta cloveka k hnotnemu svetu? Hmmm? A ktereho? Rekla bych, ze jen toho, co "sexuje" pouze na urovni prvni, ci maximalne druhe cakry. Je sice pravdou, ze to je asi vetsina lidi, ale prece mi nechces namluvit, ze tvurce teto filosofie je "vetsina lidi"???
-utrpeni v hmotnem svete? Uceni se ja nerikam utrpeni, i kdyz to casto boli.
- sakralni temata nahrazena humanistickymi? Nu kazdy kunshistorik mi jiste rekne totez, co jsem videla v muzeu v Louvre, Amsterodamu, Londyne, Drazdanech a jinde, totiz ze umelci zacali zpodobnovat i obycejne lidi, obycejny zivot, umeni se priblizilo lidem, buh sestoupil z vysin a prisel mezi obycejen lidi, kterym bylo dovoleno nejen slepe verit, ale i premyslet a zit. Takze si nejsem jista, ktere umeni to vlastne priblizuje k bohu a ktere k hmotnemu svetu. Neodvazila bych se to rozhodne nijak rozdelovat. Ja osobne si spis uvedomim, jak je Laska velka, kdyz se divam na obraz obycejne vesnicke zeny s ditem na zadech, jak pracuje na poli, nez na obraz nadpozemsky krasne a dokonale Madony..... asi to proste kazdy vidime jinak.

K vegetarianstvi jsem se vyjadrila myslim dostatecne v kaprech a naprosto souhlasim s tim, ze stav Zeme nas zajimat musi, protoze je to nas domov. A nejen nas.


Co je dovoleno bohovi, není dovoleno volovi.

Pomluvy vymýšlejí závistivci, šíří je blbci a věří jim jen idioti.

Není tady

 

#56 2. 2. 2006 7:21

Marek_
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 1244

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Súhlasím s Pandorou... utrpenie je len subjektívny pocit... kráľovstvo nebeské môžeme zažiť aj v hmotnom svete... hmm


Moudrý jedná, aniž zasahuje a učí beze slov. Takto věci povstávají, uvedeny do pohybu a on se od nich neodvrací. Dává jim život, ale nepřivlastňuje si je. Koná, avšak nevytváří závislost. Završuje dílo, aniž si činí nárok na zásluhy.
Poněvadž na ničem neulpívá, nikdo mu nic nemůže vzít.

Není tady

 

#57 2. 2. 2006 8:30

Salvator
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 1147

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Jan/VEDA napsal(a):

Opravdu si uvedomit utrpeni v hmotnem svete znamena, ze se z neho chceme dostat pryc. V Bhagavadgite se uvadi, ze k tomu clovek dospeje az po mnoha zivotech.

Pandorro,
Nyní jsme se konečně dobrali podstatného rozdílu mezi védským a mým přístupem k životu. Brát život jako utrpení je přesně tou chybou, kterou dělají všichni ideologové a náboženští propagátoři.

Chápu sice, že žít tady bez správné motivace utrpením opravdu může být, ale namísto toho, aby desítky životů se snažili zavřeni v klášterech meditacemi uniknout z tohoto světa, stačilo by, aby prožili několik opravdově bohatých životů naplno, a byli by tam, kde chtějí.
Ano, Budha řekl, že existuje utrpení ale vyjmenoval jenom pár přesně definovaných přístupů k životu, které vypovídají o tom, že člověk bude trpět. Například - spojení s věcmi nemilými a odloučení od věcí milých. Již z toho vyplývá, že pokud se vyvarujeme těchto chyb, život na Zemi může oprávněně být rájem.
Všem, kteří ho mají tendenci považovat za utrpení - se utrpením zajisté stane.
Osobně jsem přesně v opozici výše zmíněné Honzovy tendence "dostat se ze světa pryč". Mám tady své úkoly a nemohu ani na okamžik byť jenom připustit, že bych je nechal být pouze z egoistického přání uniknout ze světa.
Tak to tedy doopravdy nefunguje.
Duše se rodí do hmotných světů nikoliv proto, aby nechala osobnost vzápětí "uniknout", nýbrž aby projevila svou altruistickou a tvořivou vlastnost v rámci vyššího Božího plánu vývoje světa.
Osobnost toto může sice narušovat svou systematickou "nechutí" zapojit se do tohoto plánu, ovšem z dlouhodobého hlediska vyhrává vždy duše, nikoliv osobnost. Nakonec ji přiměje, aby začala poslouchat a dělat to, co se po ní opravdu žádá. Ovšem určitě to není apriori "vymanění z kola reinkarnací", nýbrž služba a tvořivost.
Toho by si měli být vědomi všichni ideologové hlásající "nebe", "nirvány", "samádí" a "ráje" jiné, než tady a teď, tj., právě zde, kde pobýváme. Když je potřeba, pak i ve hmotě. A o to tady, především, jde. Užít si to se vším všudy, s jídlem, pitím, sexem, rodinou, kariérou, politikou, cestováním, zábavou, radostmi a smutky - ale nepřipoutat se k tomu všemu skrze poznání své jednoty s duší.

Upravil(a) Salvator (2. 2. 2006 10:03)


Kdo máš uši proto, abys slyšel, slyš...!

Není tady

 

#58 2. 2. 2006 9:17

Žena 2
♥♥♥----
Registrovaný: 21. 1. 2006
Příspěvky: 176

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Pandorra,xXx,Salvator
konečně se toho někdo ujal.Myslím si,že naše životy prožité naplno jsou i pro Boha zajímavější a úsměvnější .Vždyť by se strašně nudil.Plně s vámi souhlasím.Máme každý jinou cestu, ale stejný směr.Osobně mě si to utrpení docela dobře  nachází samo, většinou je to však moje blbost nebo nedozrálost, kterou bych asi někde v klášteře neodhalila, protože bych neměla možnost.Věřím zcela stejně jako ti lidé tam, jen žiji jinak.
Nemyslím si,že nějak neplodně.
Osobně je mi líto, že naše stránky navštívila Isis, která nám mohla hodně co říci a slovanské kultuře, o slovanském božstvu, o srovnání Krista a Budhy jelikož o tom napsala spoustu knih leč se po přečtení diskuzí poněkud stáhla s pocitem marnosti.Přiznám se, že jsem ji sem přivedla na základě diskuze ze starého fora o pohanech.Lidé žijící v Čechách a na Moravě mají ducha slovanského, tak nevím kam se pořád ženeme.Měli bychom opravdu vycházet z vlastní minulosti.Já tvrdím a tvrdit budu, že v naší minulosti je i naše budoucnost.Mohu se mýlit globalizace tomu nasvědčuje.


Nebojte se hledat cesty ve tmě neboť světlo nosíte v sobě a to vás povede.

Není tady

 

#59 2. 2. 2006 9:55

Bláža..
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 13. 1. 2006
Příspěvky: 1053

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Je to až neuvěřitelné, kolik je rozmanitých psychologických typů lidí.
Co je pro jednoho nepřijatelné, je pro druhého cestou.
Hlavně že směřujeme ke stejnému cíli: k naplnění života.
Chtělo by to více lidí do diskuse. Jen aby Ti lidé, co jsem přijdou, měli pocit, že je chceme. Pak i my budeme mít  pocit, že oni chtějí nás...

Není tady

 

#60 2. 2. 2006 9:59

Žena 2
♥♥♥----
Registrovaný: 21. 1. 2006
Příspěvky: 176

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Blážo,
uhodila jsi hřebíček na hlavičku.


Nebojte se hledat cesty ve tmě neboť světlo nosíte v sobě a to vás povede.

Není tady

 

#61 2. 2. 2006 10:00

Marek_
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 1244

Re: elementární podstata Jeho příchodu

"Je to až neuvěřitelné, kolik je rozmanitých psychologických typů lidí.
Co je pro jednoho nepřijatelné, je pro druhého cestou."

Boh nás vedie rôznymi cestami, ale môžeme si byť istý, že tá naša je pre nás určite tá najlepšia... nech je akákoľvek...


Moudrý jedná, aniž zasahuje a učí beze slov. Takto věci povstávají, uvedeny do pohybu a on se od nich neodvrací. Dává jim život, ale nepřivlastňuje si je. Koná, avšak nevytváří závislost. Završuje dílo, aniž si činí nárok na zásluhy.
Poněvadž na ničem neulpívá, nikdo mu nic nemůže vzít.

Není tady

 

#62 2. 2. 2006 12:36

Jan/VEDA
Host

Re: elementární podstata Jeho příchodu

>Pandoraa: -sex pouta cloveka k hnotnemu svetu? Hmmm? A ktereho? Rekla bych, ze jen toho, co "sexuje" pouze na
urovni prvni, ci maximalne druhe cakry.

Vsechny, bez ohledu na cakry. Tim zrejme minite sex a la tantra, ovsem ten je jen prostredkem k dosazeni vyssich stavu vedomi. Maximalne tak lze dospet - v pripade uspesneho zavrseni pod vedenim gurua - k realizaci jednoty Sivy a Sakti, ne k osvobozeni z hmotneho sveta.

>Je sice pravdou, ze to je asi vetsina lidi, ale prece mi nechces namluvit, ze tvurce teto filosofie je "vetsina
lidi"???

Ne, to je nedorozumeni, nevyjadril jsem se presne. Tohle je filosofie Boha, kterou naleznete v Bhagavadgite, Bhagavata a dalsich sattvika Puranach, Mahabharate, Ramajane, atd.

>-utrpeni v hmotnem svete? Uceni se ja nerikam utrpeni, i kdyz to casto boli.

To je prave ten rozdil v pojeti reinkarnace a la New Age oproti Sankarovi.

>umeni se priblizilo lidem, buh sestoupil z vysin a prisel mezi obycejen lidi, kterym bylo dovoleno nejen slepe
verit, ale i premyslet a zit. Takze si nejsem jista, ktere umeni to vlastne priblizuje k bohu a ktere k hmotnemu
svetu.

Potvrzujete ma slova. Slepe vereni je to, co mimo jine vedlo k osvicenstvi. Bezni lide nedovedli poznavat Boha, tak se rozhodli poznavat alespon svet. A v tom spociva klicovy rozdil oproti vaisnavske tradici, ktera obsahuje realizaci Boha zevrubne popsanym procesem. Jiz od pocatku clovek ziska realizace, ktere ho inspiruji k dalsimu pokroku. Po slepe vire tu neni asni stopy. Ta patri minulosti.

Pri pohledu na humanisticke umeni myslime na lidi, pri pohledu na duchovni umeni na Boha. Spejeme tim smerem, kam se zameruje nase mysl.

----

>xXx: kráľovstvo nebeské môžeme zažiť aj v hmotnom svete

Samozrejme. Bhakti-joga je shrnuta ve versi Visnu Purany: 'Neustale mysli na Krisnu a nikdy na Neho nezapomen.' To je mozne ted a provzdy. Vztahovat se veskerym svym jednanim ke Krisnovi. To zduchovnuje jinak bezne cinnosti a prinasi dosud neznamou radost. Je treba si to ale prozit 'na vlastni kuzi'. Chut medu nepozname olizovanim sklenice zvenci. wink

----

>Salvator: stačilo by, aby prožili několik opravdově bohatých životů naplno, a byli by tam, kde chtějí.

Presne tak. Jen se lisime v tom, co je 'opravdove bohaty život naplno'. Pro vetsinu lidi to je plne prozity hmotny zivot, pro bhaktu zivot s Bohem. K odchodu do duchovniho sveta k Bohu staci i jeden takovy zivot.

>Ano, Budha řekl, že existuje utrpení ale vyjmenoval jenom pár přesně definovaných přístupů k životu, které
vypovídají o tom, že člověk bude trpět. Například - spojení s věcmi nemilými a odloučení od věcí milých. Již z
toho vyplývá, že pokud se vyvarujeme těchto chyb, život na Zemi může oprávněně být rájem.

Nehovorili snad Buddha a Sankara o utrpeni (duhkha) zrozeni, nemoci, stari a smrti? Tyto druhy utrpeni neomylne mari veskery hmotny pozitek. Priklady snad nemusim uvadet. Staci zodpovedet si otazky: 'Chci onemocnet? Touzim zestarnout? Mam zajem zemrit?' Kdo se chce povazovat za lepsiho filosofa nez Krisna, Buddha, Sankara, atd., prosim, ale to na realite nic nemeni.

Nekdo rekl, ze kdo chce byt uspesny v hmotnem zivote, musi zit tak, jakoby tu mel byt vecne. A kdo chce uspet v duchovnim zivote, musi zit tak, jakoby mela smrt prijit kazdym okamzikem. Velice vystizne.

>Osobně jsem přesně v opozici výše zmíněné Honzovy tendence "dostat se ze světa pryč". Mám tady své
úkoly a nemohu ani na okamžik byť jenom připustit, že bych je nechal být pouze z egoistického přání uniknout
ze světa.
Tak to tedy doopravdy nefunguje.

Bhakti-joga v sobe zahrnuje splneni techto ukolu a zaroven jejich transcendovani rozvijenim vztahu s Bohem.

>Duše se rodí do hmotných světů nikoliv proto, aby nechala osobnost vzápětí "uniknout", nýbrž aby projevila
svou altruistickou a tvořivou vlastnost v rámci vyššího Božího plánu vývoje světa.

'Bozi plan vyvoje sveta' neni vedsky koncept, ale teosoficky. Podle Ved sice dochazi k duchovnimu vyvoji jedince, ale hmotny svet postupne degraduje a je obnovovan v opakujicich se cyklech.

>Ovšem určitě to není apriori "vymanění z kola reinkarnací", nýbrž služba a tvořivost.

Sluzba cloveku a hmotna tvorivost a 'uzivani si' vedou k reinkarnacim, dokud si neuvedomime, ze uz jsme vsechno mnohokrat prozili a zacneme se ptat sami sebe 'Co dal? Je tu neco vyssiho?' To je skutecny pocatek duchovni cesty - ne duchovnost chapana jen jako doplnek (hobby) k hmotnemu zivotu 'tady a ted'.

>Užít si to se vším všudy, s jídlem, pitím, sexem, rodinou, kariérou, politikou, cestováním, zábavou, radostmi a
smutky - ale nepřipoutat se k tomu všemu skrze poznání své jednoty s duší.

'Vse je jedno, ale uzijme si toho.' To je uceni znameho materialistickeho filosofa Carvaky zvane lokajata (v Recku hedonismus). Jeho spisy se nedochovaly, ale vime o nem diky Madhvovi, ktery vyvraci jeho argumenty ve svem komentari k Vedanta-sutre. Je to jakasi variace na Sankarovu advaitu a v dnesni dobe ji 'proslavil' Radznis Osho.

----

>Zena 2: Myslím si,že naše životy prožité naplno jsou i pro Boha zajímavější a úsměvnější .Vždyť by se strašně nudil.

Nebojte se o Nej, Buh je ten posledni, kdo by se nudil! wink Venuje se tolika uzasnym cinnostem, jichz jsou ty nase jakousi nedokonalou imitaci. Pro Neho jsou jako hra malych deti na plazi pro prihlizejici rodice. Deti si postavi z pisku hrad (= nase uspechy v tomto zivote) a vlna (= smrt) ho nakonec splachne. Deti jsou zklamane, ale staveji dal a dal a vlny dal a dal splachuji. Dokud nenastane cas k navratu domu...

vas sluzebnik, bh. Honza

www.vrindavan-dham.com
www.veda.harekrsna.cz
(Bhakti-yoga, Vedic Encyclopedia, Vedic Library, Connections, Links)

 

#63 2. 2. 2006 12:41

Marek_
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 1244

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Kto je Krisna? Krisna je Boh?


Moudrý jedná, aniž zasahuje a učí beze slov. Takto věci povstávají, uvedeny do pohybu a on se od nich neodvrací. Dává jim život, ale nepřivlastňuje si je. Koná, avšak nevytváří závislost. Završuje dílo, aniž si činí nárok na zásluhy.
Poněvadž na ničem neulpívá, nikdo mu nic nemůže vzít.

Není tady

 

#64 2. 2. 2006 16:39

Bláža..
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 13. 1. 2006
Příspěvky: 1053

Re: elementární podstata Jeho příchodu

No a jsme u toho.
Otázka je, zda řešíme existenci Boha, jeho proroka, spasitele, Krista, Krišny a nebo prostě bráníme svůj životní styl. Ale, v tom nám v naší společnosti přece nikdo nebrání.
Jestli přijde Ježíš podruhé nebo zda-li je již zde, je stejně pravděpodobné a dokazatelné, jako že zde byl před 2000 lety.
Tenkrát ho také všichni neviděli. Nikdo nevidí všechno, každý jen to, na co je naladěn a co chce vidět.

Jo a když jsme u toho materiálna, na www.Vedavision.cz mají docela zajímavé nabídky přírodní kosmetiky a i potravin. Tak, jsem si řekla: proč to nezkusit?

Upravil(a) Bláža.. (2. 2. 2006 20:11)

Není tady

 

#65 2. 2. 2006 22:13

Salvator
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 1147

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Jan/VEDA napsal(a):

>Ovšem určitě to není apriori "vymanění z kola reinkarnací", nýbrž služba a tvořivost.

Sluzba cloveku a hmotna tvorivost a 'uzivani si' vedou k reinkarnacim, dokud si neuvedomime, ze uz jsme vsechno mnohokrat prozili a zacneme se ptat sami sebe 'Co dal? Je tu neco vyssiho?' To je skutecny pocatek duchovni cesty - ne duchovnost chapana jen jako doplnek (hobby) k hmotnemu zivotu 'tady a ted'.

Skutečný počátek duchovní cesty je tehdy, když se začínáme ptát "jak mohu já přispět k obecnému blahu světa a jeho obyvatel?"

--------------------------
Nebojte se o Nej, Buh je ten posledni, kdo by se nudil!  Venuje se tolika uzasnym cinnostem, jichz jsou ty nase jakousi nedokonalou imitaci. Pro Neho jsou jako hra malych deti na plazi pro prihlizejici rodice. Deti si postavi z pisku hrad (= nase uspechy v tomto zivote) a vlna (= smrt) ho nakonec splachne. Deti jsou zklamane, ale staveji dal a dal a vlny dal a dal splachuji. Dokud nenastane cas k navratu domu...
--------------------------
Bůh si hraje skrze stvořené. Skrze stvořené může zažívat neustále novou kvalitu bytí. I člověk patří mezi smysly Boží a bez stvořeného by nestvořené nikdy nepoznalo svůj potenciál.
Někdo se domů navrací, někdo zas odchází. Příběh o marnotratném synu má asi poněkud jiný význam, než se obecně soudí...

Upravil(a) Salvator (2. 2. 2006 22:32)


Kdo máš uši proto, abys slyšel, slyš...!

Není tady

 

#66 2. 2. 2006 22:40

Žena 2
♥♥♥----
Registrovaný: 21. 1. 2006
Příspěvky: 176

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Salvatore,
už jsem na to nechtěla reagovat, ale pěkně jsi se mě zastal.Mám pocit že Veda vše co není Krsna, odmítá a degraduje.Nevím, jestli já stavím hrady z písku.Ne nezná, neví jak žiji, co myslím život naplno a už mi podbízí nějaké orgie.Nevím zda ví jaké jsou mozoly od sekery když okleštuješ stromy v lese, když štípáš dřevo na zimu,když ve zmrzlé zemi kopeš hrob pro svého psa, aby nemusel do kafilérky,jak lítá ledová tříšť když sekáž rybám díru v ledu, zda ví jak ledová je podzimní voda v řekách, když máš chuť po skutečném zážitku, zda se někdy bál když natíral střechu,....Ne, mě nepřesvědčí nikdo kdo cituje pasáže z knih bez vlastních slova ještě v cizím jazyce.Ale ani já nikoho nebudu přesvědčovat.Klidně pro něj budu to dítě na pláži co staví hrad z písku, já vím své.......


Nebojte se hledat cesty ve tmě neboť světlo nosíte v sobě a to vás povede.

Není tady

 

#67 2. 2. 2006 23:38

Salvator
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 1147

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Žena 2 napsal(a):

Salvatore,
už jsem na to nechtěla reagovat, ale pěkně jsi se mě zastal.Mám pocit že Veda vše co není Krsna, odmítá a degraduje.Nevím, jestli já stavím hrady z písku.Ne nezná, neví jak žiji, co myslím život naplno a už mi podbízí nějaké orgie.Nevím zda ví jaké jsou mozoly od sekery když okleštuješ stromy v lese, když štípáš dřevo na zimu,když ve zmrzlé zemi kopeš hrob pro svého psa, aby nemusel do kafilérky,jak lítá ledová tříšť když sekáž rybám díru v ledu, zda ví jak ledová je podzimní voda v řekách, když máš chuť po skutečném zážitku, zda se někdy bál když natíral střechu,....Ne, mě nepřesvědčí nikdo kdo cituje pasáže z knih bez vlastních slova ještě v cizím jazyce.Ale ani já nikoho nebudu přesvědčovat.Klidně pro něj budu to dítě na pláži co staví hrad z písku, já vím své.......

Víš, to, jak se kdo projevuje, dost často a hodně závisí na jeho minulých životech. Spousta těchto lidí, podobných Honzovi, jenom dále opakuje a rozvíjí to, co dělali v minulých životech. Na tom nic špatného není, děláme to více méně každý.
Studiem horoskopů jsem přišel na jednu zajímavou věc. Tito lidé, kteří se kvůli Bohu vzdávají hmotné reality a odcházejí do celibátů, klášterů, komunit, duchovních společenství, jsou vlastně lidmi, kteří se učí teprve žít na zemi. V klášterech není dopad a tvrdost hmotné reality tak velký, jako v reálném životě. Člověk požívá podpory svých spolubratří a je relativně zabezpečen proti rizikům světské existence.
Jednou jsem měl na horoskop jednu slečnu, krásná žena, v očích velký smutek. Vypadala jako kluk, ostříhaná krátce, jako tibetský mnich. Krátký pohled do horoskopu mne v tom jenom ujistil. Obtížné konstelace, těžce poškozený druhý a osmý dům několika opozicemi.
Tato krásná žena měla vážný mindrák z toho, že nebyla schopna najít si adekvátního partnera k životu. Obrovská duchovnost a jemnost, kterou vyzařovala ji ovšem byla pro tento účel k ničemu. Pro normální život se příliš nehodila.
Mohu jenom říct, že půl výkladu usedavě plakala pouze z toho, že neviděla žádnou další perspektivu do života. Její dharmou bylo zařadit se do života, pracovat, najít si partnera a mít alespoň jedno dítě. Ona by však nejraději utekla do lesa, vyžila tam s málem a moc se jí do tohoto úkolu nechtělo, protože nevěděla jak ho zvládnout.

Proč to povídám? Zjistil jsem, že duchovnost obsahuje všechno. NIkoliv jenom touhu být s Bohem, nikoliv jenom touhu hmotné existence. Je to prožitek všech zkušeností, které ke člověku přichází. Já se nedivím Honzovi, že odmítá Mistry že jsou "falešnými Mistry". Pro něj jsou opravdu falešní. On si duchovno představuje jinak. Je to syndrom "podle sebe soudím tebe". A učení mu poskytuje dostatečné zázemí, které ho v tom utvrzuje.
Budha kdysi řekl něco v tom smyslu,
"že nemáme věřit něčemu, co bylo řečeno, jedině proto, že to „někdo řekl“; ani tradicím proto, že nám je odkázali staří národové; ani šířeným zvěstem jako takovým; ani spisům mudrců proto, že je psali mudrci; ani fantaziím, o kterých se domníváme, že nám byly vnuknuty Dévy (v domnělé duchovní inspiraci); ani domněnkám odvozeným volně z našich nahodilých předpokladů; ani tomu, co se nám zdá být obvyklou nezbytností; ani pouhé autoritě učitelů či mistrů.
Ale máme uvěřit, jestliže spisy, nauky nebo rčení odpovídají našemu úsudku a uvědomění."

„Proto“, řekl nakonec, „jsem vás učil, abyste nevěřili něčemu jen proto, že jste to slyšeli. Ale abyste věřili svému vlastnímu uvědomění a pak jednali v co nejúplnější shodě s ním.“

I církev má zkreslenou představu o tom, kdo je Ježíš Kristus... ovšem, neví o tom, protože to vědět nechce. Mají v tom jasno, nic jiného nechtějí vidět ani slyšet. Toť vše.
Jakékoliv formy podobných představ jsou také iluzí, klamem, který si uměle pěstujeme.
Někdy říkám, že na člověku, sedícím v samádí se duchovnost ne vždycky pozná. Ovšem v životě se pozná úroveň duchovnosti vždy, bez výjimky. Tam to nejde schovávat za masku učenosti, nebo povznesené netečnosti.

Upravil(a) Salvator (2. 2. 2006 23:40)


Kdo máš uši proto, abys slyšel, slyš...!

Není tady

 

#68 2. 2. 2006 23:45

Pandorraa
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 9. 1. 2006
Příspěvky: 21400
Web

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Salvatore,
tak uz konecne vim, proc jsem takovy rebel, zdanlive bez priciny smile Budha mi to skrze tebe vysvetlil smile)))
Presne tak to vnimam.


Co je dovoleno bohovi, není dovoleno volovi.

Pomluvy vymýšlejí závistivci, šíří je blbci a věří jim jen idioti.

Není tady

 

#69 3. 2. 2006 4:51

Žena 2
♥♥♥----
Registrovaný: 21. 1. 2006
Příspěvky: 176

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Salvatore moc pěkné, opravdu mi už začíná práce.Lidičky a zvířátka čekají.
Pěkný den


Nebojte se hledat cesty ve tmě neboť světlo nosíte v sobě a to vás povede.

Není tady

 

#70 3. 2. 2006 5:40

Bláža..
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 13. 1. 2006
Příspěvky: 1053

Re: elementární podstata Jeho příchodu

No dámy a pak že ženský nemohou mít jiné cíle, než jen stát jedna proti druhé, jak se všobecně tvrdí. Není to pravda, právě jste mi to dokázaly. Je nádhera, číst Vaše povídání pod internetovou lampou.
Ale, co potom moje kamarádka, co měla tak silné endogenní deprese, že bez své víry nemohla přežít? Já jsem neměla tolik času, abych jí pomohla. Byla jsem vděčná církvi za kostel, kde z ní při mši všechno vždy všechno spadlo. 
Víte, že existují různé typy lidí. Pro někoho je askeze obětˇ, pro jiného je obětí žít bez askeze.
A co se týče sekt, ty jsou na světě i bez náboženství. A mnohem horší.Despotismus a snaha ovládnout vědomí, či jen peněz druhého, je specialitou i různých politických seskupení, bojových skupin nebo v dnešní době i některých zaměstnavatelů-někdy se jedná doslova o formování páteře. Přesvědčila jsem se že i některá manželství jsou těžce uzavřenou sektou o dvou členech, vládě jednoho Boha a jednoho věřícího.Vymývání mozků, to jsou i sdělovací prostředky.

Myslím si, že problém který tu řešíte je jen napasován na církve a ony že jsou zástupnými nositeli problému.

Jo a taky mi psala jiná kamarádka, že se tedy podívala na duchovní a že proto, aby zde mohl někdo diskutovat, to musí někdo schválit. ( je to jeden z nezdravějších lidí co znám)
Proč, tohle lidi vůbec napadá?

Upravil(a) Bláža.. (3. 2. 2006 6:35)

Není tady

 

#71 3. 2. 2006 10:26

El
Host

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Salvator napsal(a):

„Proto“, řekl nakonec, „jsem vás učil, abyste nevěřili něčemu jen proto, že jste to slyšeli. Ale abyste věřili svému vlastnímu uvědomění a pak jednali v co nejúplnější shodě s ním.“

Nevěř všemu co vidíš,
nevěř všemu co slyšíš,
neříkej vše co víš a nečiň vše co můžeš.
   
Amos Komenský Velká didaktika, myslitel, který o Budhovi zřemě ani nevěděl.

 

#72 3. 2. 2006 12:31

Salvator
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 1147

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Blážko:
-------------------
Ale, co potom moje kamarádka, co měla tak silné endogenní deprese, že bez své víry nemohla přežít? Já jsem neměla tolik času, abych jí pomohla.
------------------
Nebyly ty deprese náhodou od té víry? Připadá mi to pravděpodobné...

------------------
Víte, že existují různé typy lidí. Pro někoho je askeze obětˇ, pro jiného je obětí žít bez askeze.
------------------
Ano. Všecho jsou to vzorce chování. Každý máme občas sklon myslet si, že to, či ono je správné a nemusí být, přinejmenším ne vždy a za každých okolností.

----------------------
A co se týče sekt, ty jsou na světě i bez náboženství. A mnohem horší.Despotismus a snaha ovládnout vědomí, či jen peněz druhého, je specialitou i různých politických seskupení, bojových skupin nebo v dnešní době i některých zaměstnavatelů-někdy se jedná doslova o formování páteře. Přesvědčila jsem se že i některá manželství jsou těžce uzavřenou sektou o dvou členech, vládě jednoho Boha a jednoho věřícího.Vymývání mozků, to jsou i sdělovací prostředky.
-----------------------
Souhlasím, zcela běžná situace.

----------------------
Myslím si, že problém který tu řešíte je jen napasován na církve a ony že jsou zástupnými nositeli problému.
----------------------
Ano, ale je to dobrá modelová ukázka k poučení.

-------------------------------------------------
Jo a taky mi psala jiná kamarádka, že se tedy podívala na duchovní a že proto, aby zde mohl někdo diskutovat, to musí někdo schválit. ( je to jeden z nezdravějších lidí co znám)
--------------------------------------------------
Že by jí přece jenom chybělo zdravé sebeprosazení?


Kdo máš uši proto, abys slyšel, slyš...!

Není tady

 

#73 3. 2. 2006 15:22

Bláža..
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 13. 1. 2006
Příspěvky: 1053

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Salvatore:
endogenní  =  vrozené
exogenní    =  získané vnějšími vlivy.
Alespoň, tak to prý rozlišují lékaři. (Ale, mají ten správný vhled ?)

Jinak OK.Líbí. Překvapil jsi mě.
Bláža..

Upravil(a) Bláža.. (3. 2. 2006 18:45)

Není tady

 

#74 3. 2. 2006 21:22

Jan/VEDA
Host

Re: elementární podstata Jeho příchodu

>Salvator: Skutečný počátek duchovní cesty je tehdy, když se začínáme ptát "jak mohu já přispět k obecnému blahu světa a jeho obyvatel?"

Prispet blahu sveta se snazi i materialiste. Rozdil je v tom, *jakym zpusobem* je to blaho chapano - zda hmotne nebo duchovne. Vaisnavska filosofie primocare odsuzuje materialisticka reseni, zvlaste kdyz jsou maskovana jako duchovni, protoze jen prodluzuji strastiplny pobyt trpicich zivych bytosti v hmotnem svete.

Tenhle rozpor dobre ilustruje vztah mezi Srilou Bhaktisiddhantou Sarasvatim, guruem Srily Prabhupady, s Gandhim. Gandhi se ho snazil ziskat na svoji stranu, pro boj za nezavislost Indie a zlepseni podminek 'haridzanu' (clenu nizkych kast a bezkastovnich), ale Srila Bhaktisiddhanta to odmital jako materialisticky cil. Rekl: "Vase mise je karmi [materialisticka] mise. Nase mise je mise oddanosti."

Rozhodl: "Musime vydavat denik a prezentovat nase nazory" a zalozil Nadia Prakash, duchovni noviny. Rekl:  "V Mednapuru jsou zaplavy, ale vy se jiz nachazite v mnohem horsi zaplave - bhava sagaru, neboli oceanu hmotne existence. Vase duse se topi v tomto bhava sagaru. Moji misi je zastavit zaplavu bhava sagaru, coz je mnohem vetsi zaplava nez tyto male zaplavy, ktere povazujete za nicive.'

Netadzi Subhas Candra Bose prisel se skupinou stoupencu do Gaudija Mathu, kdyz Srila Bhaktisiddhanta poradal svoji prvni "Teistickou vystavu" v Mednapuru. Tehdy Mednapur, okres zapadne od Kolkaty, postihla velka povoden. Lide kvuli tomu zazivali velke potize a chudobu. To bylo v roce 1933. Trpeli nedostakem ryze, odevu a vseho potrebneho, takze Netadzi rekl Srilovi Bhaktisiddhantovi: "Prestante s tou vystavou! Proc na ni utracite tolik penez, kdyz lide potrebuji praktickou pomoc? Vydavate tolik penez na na osvetleni, elektrinu, mate tam slony a tolik dalsich veci." Srila Bhaktisiddhanta mu rekl: "Ne, nerozumite tomu. To je jediny zpusob jak vykorenit utrpeni ze sveta. Vy pracujete jen pro dobro tela. Lecite priznaky, ne puvodni nemoc. Nefoukejte na vred - operujte."

Annie Besant, Gandhiho znama z Londyna, ktera byla proslula zalozenim "Teosoficke Spolecnosti", take prisla a rekla totez a Srila Bhaktisiddhanta odpovedel stejne. Prisel i Mahatma Gandhi a rekl Srilovi Bhaktisiddhantovi: "Neplytvejte na to penezi. Utracejte je pro daridra Narajana, chudeho Narajana." [Gandhi ztotoznoval sluzbu chudym lidem se sluzbou Bohu, a proto jim rikal daridra Narajana.] Srila Bhaktisiddhanta mu odpovedel: "Vase predstava je nespravna. Nemuzete slouzit daridra Narajanovi, tak jako nemuzete michat zlato a kameni. To je cit-dzada-vada neboli snaha michat hmotne s duchovnim. Yasmin tuste jagat tusta - je-li Krsna spokojen, pak je cely svet spokojen. Nebrante nam. V Dzagannathove chramu pouzivaji ghi pro ghiove knoty. Nenabadejte, aby se pouzivalo pro olejovani kolovratku, vaseho kolovratku. Veskery olej by mel byt pouzit pro Krisnu." [Gandhi zahajil bojkot britskeho textilu propagaci domaciho tkani na kolovratcich.].
Madan Mohan Malavija, vicedekan Benares Hindu University a priznivec Srily Bhaktisiddhanty, uznaval Srilu Bhaktisiddhantu jako velkeho sadhua [svetce]. Behem navstevy Gaudija Mathu rekl: "Vy jste jediny clovek, ktery kaze o nezavislosti duse. My se snazime ziskat nezavislost pro Indii. To znamena nezavislost pouze pro telo. Tisice takovych jako vy je treba po cele Indii. Jste jediny, kdo kaze o dusi."

>Bůh si hraje skrze stvořené. Skrze stvořené může zažívat neustále novou kvalitu bytí. I člověk patří mezi smysly Boží a bez stvořeného by nestvořené nikdy nepoznalo svůj potenciál.

To je nazor monistu, ale vaisnavske pojeti je znacne odlisne. Krisna, Buh, nepotrebuje hmotne zkusenosti zivych bytosti podminenych hmotou. Jeho cinnosti jsou ciste duchovni, nehmotne.

>Někdo se domů navrací, někdo zas odchází. Příběh o marnotratném synu má asi poněkud jiný význam, než se obecně soudí...

Ano, nektere zive bytosti opousteji Boha a jine, realizovane, se k Nemu zase vraceji po hmotnych zkusenostech. To je moje pochopeni pribehu o marnotratnem synovi, ktery se na to presne hodi.

>Zena 2: Mám pocit že Veda vše co není Krsna, odmítá a degraduje.

Jen uvadi pohled vaisnavske filosofie. wink Neni to mysleno jako utok. Kazdy jsme na jine urovni a mame sklony k ruznym vecem a svobodnou vuli. Presto je treba prezentovat vaisnavskou filosofii, protoze je stale malo znama a podava velmi podrobny vyklad hmotnych i duchovnich temat.

>už mi podbízí nějaké orgie.

Hm??

>Ne, mě nepřesvědčí nikdo kdo cituje pasáže z knih bez vlastních slova ještě v cizím jazyce.

Kde? Snazim se naopak pouzivat co nejvic primeru, abych nemluvil prilis slozite.

vas sluzebnik, bh. Honza

www.vrindavan-dham.com
www.veda.harekrsna.cz
(Bhakti-yoga, Vedic Encyclopedia, Vedic Library, Connections, Links)

 

#75 3. 2. 2006 22:06

Bláža..
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 13. 1. 2006
Příspěvky: 1053

Re: elementární podstata Jeho příchodu

Jan/VEDA:
Ráda bych se zajímala a pochopila různé filozofie, ale bohužel mám dost náročné zaměstnání, nemám pro své zájmy čas, který bych si přála mít.
Proto bych ráda využila tuto možnost a zeptala se tě:
Možná trochu rozumím Vašemu pohledu na svět, ale proč ten oděv? Jak souvisí v naší době s životním stylem věřících? Tomu nerozumím.
Děkuji za odpověď

Není tady

 
NÁŠ TIP:

    Zápatí

    Powered by PunBB 1.2.24c
    © Copyright 2002–2008 Rickard Andersson
    Content © Copyright 2000–2016 SAMI spol. s r.o.
    Ochrana osobních údajů