6. prosince : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 6. prosince : Objevte kouzlo brambor po římsku. Jednoduchý recept, kdy vás tlačí čas i finance! 6. prosince : Je vám čtyřicet a u řeíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
Syn chodí do druhé třídy. V první to bylo od pololetí katastrofa. Zapomínal si značit úkoly (take je neměl hotové), kdy je zaznačil tak nechal seit pod lavicí, kadý den mi chodil domů s poloprázdným pouzdrem, rozházenými seity v aktovce a někdy i bez částí oblečení. Učitelka si nejprve myslela, e na něj vůbec nedohlíím, ale po naem rozhovoru zjistila, e s tím jaksi nemůu nic moc udělat..... nepomáhá domluva, vysvětlení, zaracha ani klečení v koutě. I ona s ním měla problémy.
Syn je toti velký flegmatik a za 5 minut je mu jedno, e má něco zakázané nebo dostal na zadek.
Na druhou stranu je ale taky dost samostatný. Chodí od první třídy sám do koly a ze koly. Vyvenčí psa a počká ně přijdu domů (chodím asi o 10 minut později ne on). Umí si nachystat i snídani .... párkrát ji nachystal i mi jako překvapení
Letos to bohuel začala znovu Nějak u si s tím nevím rady a tak bych se chtěla zeptat zda s tím někdo nemáte zkuenost, co a jak dělat.
Není tady
Kuřátko, moná by pomohlo "pedanství". Mám doma kníku od PhDr. Lidmily Pekařové Jak ít a nezbláznit se (psychologie dítěte od předkolního věku do dospělosti).
Je tam uvedeno, co jsem v naem případě starí dcery fakt odzkouela a docela to funguje - dohodnout se na něčem a neustále na tom trvat. Prostě musí přijít ze koly a pravidelně - najíst se, udělat úkoly, nachystat si věci do koly, zahrát na klavír, vytáhnout nádobí z myčky a vynést koe. (To je její reim.) ádná výjimka, e se domluvila s kámokou, e u čeká venku atd. A čeká. Občas jsem udělala výjimku a pak večer jsem zjistila, e polovina věcí není udělaná. Nebo e zapomněla v lese nasbírat lesní plody do výtvarky....
Take mu zkusit neustále tlouct do hlavy, e kdy si chystá věci, tak seity BUDOU obalené atd. - prostě vechno to, co po něm vyaduje. Časem to to dítě vechno začne dělat automaticky a vůbec nad tím nebude přemýlet. U nás teda fungují tresty typu zákaz pc, zarach nebo třeba e musí jít dřív spát. (To je nehorí trest jít dřív spát, třeba v 19,30 - normálně chodí ve 20,00 a do 20,30 si můe číst.)
Tak nevím, jestli by to fungovalo i u Vás, hlavně musí najít tresty, které fakt budou fungovat. Kdyby nezabíraly, klidně bych dala zákaz TV, PC i zaracha najednou, a si to uvědomí.
Jsem já to ale macecha, co? :lol: Ne, musím říct, e s mojí dcerou vycházíme maximálně dobře, vdycky vím, e se na ni můu spolehnout.
Upravil(a) Enji (25. 9. 2008 19:39)
Není tady
Enji, děkuji. Najít ten správný trest (nebo motivaci) bude u něj oříek. Loni měl kolikrát zaracha celý týden a na vechno. Přili dokonce pro něj děti a já (by mi to bylo děsně líto) řekla, e ven nemůe. Prosil mě, nepovolila jsem. Tak el se slzami v očích do pokojíčku, ale za 5 minut si u maloval a vypadal, e mu to vůbec nevadí.
Zkouela jsem z nouze klečení v koutě, ale jakmile si to odklečí udělá to samé za co trest dostal a je tam znovu. Zase mu to nevadí.
Dokonce jsem mu i slíbila, e pokud se bude snait, budeme chodit do fotbalové koly...straně si to přeje. Ale taky nic.
BM (jeho otec) mi sdělil, e pokud je po něm, tak si ze zarachů a trestů nebude nic dělat a bude mu jedno e nikam nesmí. S výchovou se mi snaí pomáhat, ale taky u si neví rady.
Není tady
Tu kníku mám taky, je dobrá. Spí ne tresty pomáhá důslednost, bohuel nejsem tak důsledná, jak bych měla...
Tvůj syn je asi roztritý, take potřebuje - dle té kníky - vytisknout obrázkový rozvrh - co kdy má dělat a a dodělá jedno, začne druhé... třeba to bude fungovat.
Není tady
no tak s těma ztrátama a nálezama jsme za experty, syn druhák ije v JINÉM SVĚTĚ, ve kterém věci jako mikina a čepice nemají místo, táhne se to od první třídy a pokračuje v druhé, sponzorujem hadrama a pomůckama půl koly, hrůza..... ale zase se dobře učí a ví věci který nevim ani já .... moná to je něco za něco....
Není tady
Tak jsem tady nala vlákno U to zase začíná-učení dětí = mučení...maminek. Je vidět, e v tom nejsem sama a stejné nebo podobné problémy má spousta maminek. Uff, ulevilo se mi
Malý mi včera opět donesl 5 za zapomenutý domácí úkol. Na druhou stranu mi ale vykládal, jak se vracel z výtvarného krouku do druiny a nedosáhl na jejich zvonek. Tak si prý nael klacík a zvonil klacíkem. No tím mě přímo odzbrojil. Je vidět, e si dokáe poradit.
Podívám se po kníce, kterou tu zmínila Enji a uvidíme.
Není tady
Kuřátko - důleitá je důslednost. I v momentě, kdy tobě se to nehodí. Syn je zřejmě inteligentní, take bych vysvětlovala a vysvětlovala donekonečna a pomáhala s přípravou i s dodrováním reimu.
Není tady
Kuřátko,tak my na tom budeme asi stejně.Vím,e je Vojta ikovný,ale hrozně roztěkaný a díky tomu jsou téměř na denním pořádku 5 a 4.Nejhorí je ,e si z těch patných známek vůbec nic nedělá.Stejným způsobem mi hlásí 1 nebo 5,s tím rozdílem,e je to zpráva patná nebo dobrá.Jsem z něj u zoufalá.Doma spolu čteme,počítáme a píeme diktáty.Druhý den přijde a ve velké matematice má jedničky a dalí den u 5 a u toho poznámku typu nedodělal,nevypracoval apod.V dramatické výchově z tabule opisuje do seitu matematiky,v prvouce nestíhá to co ostatní,protoe na vechno má spoustu času a kouká okolo sebe.A co se týká DÚ,co si nezapíe,to neví.A katastrofa je,kdy to nestihne opsat z tabule.Proč by se obtěoval si to dopsat od spoluáka?Doma potom tápeme nebo se musí jít zeptat ke spoluačce.Tresty absolutně ignoruje.Chvilku se cítí dotčenej a za pět minut si maluje nebo si hraje.
Na druhou stranu si myslím,e jejich paní učitelka je dost přísná.Psali prověrku z matematiky a z 22 příkladů jich 5 neměl a dostal 4.Co se mi zdá na druhou třídu přehnané.Nebo při počítání zapoměl dopsat za výsledek m (metr) a dostal 2.Kdy jsem se bavila s kamarádkama se stejně starými dětmi,koukali na mě jak z jara,kdy jsem řekla,e píou prověrky z matematiky a diktáty z četiny.
Není tady
Tak to máme úplně stejné. Taky se po třídě rozhlíí a jetě ve druhé třídě nutně musí chodit čůrat (co druhou hodinu). S paní učitelkou jsme se natěstí dohodly, e synovi bude kontrolovat jak zapsané seity, tak jestli je nenechal pod lavicí. Na druháka by to měl zvládat sám, ale bohuel.
Teď syn pro změnu nechává ve kole jiné věci V pondělí mi přiel domů bez papučí a jak mi po celém dnu ruply nervy, dostal na pr.... Druhý den si je měl hned ve kole obout a donést domů. Moje nervy, kdy mi druhý den přiel zase bez nich a taky bez svetru a čepky (u ztráty pastelek a tuek se u nerozčiluju).
Jo, a diktáty a písemky se u nás píou taky. Kdy nám bylo na třídních schůzkách oznámeno, e děti budou do konce druhé třídy probírat vekerou násobilku, i/y a dokonce i sloh, myslela jsem, e sedím ve patné třídě
Není tady
Tak ná syn je to samé v bledě modrém, ale letos je u páák. Zatím pořád bojujeme, ale výsledky nic moc.
Není tady
Kuřátko, I Y by se mělo týkat jen tvrdých a měkkých slabik a násobilka do 5. Bud ráda, e paní učitelka nezapomíná na sloh. Ve druhé třídě by to měla být spíe mluvní záeitost, ale při úrovni vyjadřovacích schopností naí mládee je to jen dobře.
Není tady
Deves, tak to jsi mě moc nepotěila My jsme ve čtvrtek ztratili klíče od bytu i s čipem na obědy. Uff...asi se z toho moc nevymotáme.
Pavli, násobilka má být letos nově do 10. Ale synovi matematika jde a pokud bude po mě, nebude mu dělat problémy. S tou četinou je to horí. Zapomíná háčky, čárky a písmenka. Ale na to jsem byla taky antitalent.
Není tady
Hm a jetě mi pověz, e učitelka je tak ročník padesát a mám jasno
Není tady
Tak to nevím.... vypadá mladě (tak okolo 40-ti). Ale určitě má 3 syny.
Není tady
Můj syn byl kdysi také takový. Ztrácel věci, nebyl schopen ohlídat si seity, penál, zapomněl se dokonce i nasvačit a přinesl svačinu domů, byl prostě roztritý.............. nemohl za to a trestání bylo k ničemu - on prakticky nechápal, za co ten trest dostal, protoe se opravdu snail. Občas třeba doma uklidil, aby mi udělal radost, ne přijdu domů - vechno bylo jak ze katulky, jen uprostřed místnosti leela např. jedna kostička lega - on ji prostě neviděl.
Vysvětlila jsem mu, e kadý je nějaký a musí se tomu přizpůsobit a naučit se s tím ít a vymysleli jsme spolu různé zlepováky - místo penálu pytlíček, aby tam z lavice vdycky jen vechno naházel, na seity jsme nalepili velká čísla - vdy jen zkontroloval, jestli má vechny od jedné do .... u nevím - prostě, celou řadu, apod.
Doma měl na nástěnce napsaný seznam věcí, které musí udělat a podle toho jel.
Jinak byl velmi inteligentní, hloubavý a ikovný, ale tohle byla prostě jeho slabá stránka - samotného ho to tvalo.
Nae zlepováky hodně pomohly a postupem času se vechno zlepilo.
Dneska u je dospělý a je úplně normální
Není tady
Hm, tak mě ta roztritost asi zůstala, ráno jsem stratila 200kč, a po příjezdu domů jsem si fakt nebyla jistá kde mám rukavice, natěstí jsem je nala, a pak se divte dětem. Syn tento týden roztrhl dvoje tepláky a jeden rolák, vysvětlila jsem mu, e musí dávat víc pozor a víc jsem to neřeila, důsledná jsem a fakt to funguje. U ví, e vechno za den není moné stihnout, e si musí rozmyslet co bude dělat, a čas si rozvrhnout(samo se mě ptá kolik je hodin, jetě je neumí poznávat), bude mu est let.
Není tady
Jeíi, úplně off topic, ale vzpomněla jsem si na svého manela. Moje matka o něm kdysi prohlásila, e jednoho dne odjede do práce mercedesem a přijede zpátky v trabantu :-D Taky je mu skoro vecko fuk,, a kdy jede na pár dní někam pryč, nechá tam půlku kufru svrků a mobil k tomu :-DDD Asi je to neléčitelné.
Není tady