29. ledna : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 29. ledna : Poslední šance pro přezrálé banány? Upečte z nich lahodnou buchtu 6. prosince : Je vám čtyřicet a už řešíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
Dobrý den, mám dotaz. Prodávám-li v internetové aukci zboží, kupující ho vydraží, já mu ho pošlu po domluvě dobírkou, on mi odpoví, že zboží chce vrátit zpět, jelikož se mu nelíbí a údajně neodpovídá popisu - s tím já ovšem nesouhlasím, protože chyby, které kupující popisuje na předmětu nebyly a cestou se poškodit nemohly,protože balíček prý došel nepoškozen. Spíš mi připadá, že kupujícímu došlo kolik peněz utratil a chce je zpět. Musím zboží vzít zpět a vrátit mu peníze? Je to moje povinnost?
Začíná vyhrožovat paragrafy a advokáty. Kopíruji z jeho e-mailu:
Naskytla se mi konečná (právní) možnost řešení našeho vzájemného "sporu".
Právě jsem totiž komunikoval se svým brněnským právníkem. Podle
aktuálně platného zákona č. 40/1964 Sb.Občanského zákoníku, konkrétně
paragrafu 53, odstavec 7, je možné předměty nakoupené cestou běžných
obchodních řetězců, jakož i cestou elektronickou (včetně dražeb na
www, tzv. "komunikace na dálku") v případě nespokojenosti zákazníka,
vrátit prodávajícímu do doby 14 dní. Činím proto v souladu s tímto
zákonem pod možností hrozby žaloby prodávajícímu. Ještě dnes tedy
zboží v řádně zabalené podobě formou dobírky zasílám zpět, poštovné
hradím!
Konkrétně se jedná o § 53 odst. 7 zákona. č. 40/1964 Sb., jehož znění
je následující:
"Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku,
má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí
plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které
je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle
ustanovení odstavců 4 a 6, činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od
převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím
průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet
lhůta čtrnáctidenní."
Děkuji za rady. Věřím, že mi někdo poradí. Ještě jednou chci zdůraznit, že si stojím za tím, že zboží bylo v pořádku.
Upravil(a) Helčaa (26. 3. 2008 13:50)
Není tady
No ale podla zakona ma skutocne pravo bez udania dovodu odstupit od zmluvy ...
Není tady
Oxi napsal(a):
No ale podla zakona ma skutocne pravo bez udania dovodu odstupit od zmluvy ...
Ale pouze v případě že jde o vztah spotřebitel podnikatel, pokud zboží prodáváte pouze jako fyzická osoba např. co vám zbyde doma, tak se na to tato ustanovení nevztahují, protože se nejedná o uzavření spotřebitelské smlouvy.
SPOTŘEBITELSKÉ SMLOUVY
bez nadpisu
§ 52
(1) Spotřebitelskými smlouvami jsou smlouvy kupní, smlouvy o dílo, případně jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel.
(2) Dodavatelem je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
(3) Spotřebitelem je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Upravil(a) mag (26. 3. 2008 14:00)
Není tady
Helčaa: dle mého názoru kupující pravdu nemá. Ta část občanského zákoníku, kterou zmiňuje (Spotřebitelské smlouvy- § 52 an.), se uplatní pouze v obchodních vztazích mezi spotřebiteli a dodavateli. Dodavatelem je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti (§52 odst.2), jde o podnikatele, což vy v tomto případě nejste. Další věc je, že i kdybyste zboží prodávala v rámci své obchodní činnosti coby podnikatel, dle § 54 písm. c) se ustanovení ů53 odst. 2 až 9 nevztahuje na smlouvy uzavírané na základě dražeb, kam dle mého internetová aukce spadá.
Není tady
Aha ... diky za info mag dobre vediet.
Není tady
Ano, prodávám věci jako fyzická osoba. To co doma nepotřebuji. Takže mohu zůstat klidná? Díky moc.
Není tady
Nejsem právník, ale s internetovými aukcemi mám dost zkušeností. Myslím, že rozhodně můžeš zůstat klidná.
Mimochodem, také se mi stalo, že jsem koupil něco, čeho jsem za chvíli litoval, ale nikdy by mě nenapadlo po prodávajícím něco chtít nazpět. Dotyčný kupec mi přijde jako vychcánek.
Není tady
Vyhrála jsem v aukci NOVOU věc-nové zboží...ale nebyla jsem spokojená,takže jsem se domluvila s prodávajícím, danou věc jsem zabalila a odeslala zpět,obratem mi byly zaslány peníze zpět na můj účet..Prodávající byl milý a ochotný, nebyly problémy..U prodeje nového zboží před internet je 14ti denní lhůta na vrácení zboží zpět..
Kupovala jsem přes internet i chůvičky,ty byly použité, ale bohužel doma mi nefungovaly,takže opět jsem kontaktovala původní majitelku,chůvičky ji poslala zpět a ona mi peníze, super domluva i jednání..
Helčoo..neporadím, nevím..ale myslíte,že nebude možné se s dotyčným nějak domluvit,aby byla spokojenost na obou stranách ?
Upravil(a) Stranpa (26. 3. 2008 16:06)
Není tady
Stranpa napsal(a):
Vyhrála jsem v aukci NOVOU věc-nové zboží...ale nebyla jsem spokojená,takže jsem se domluvila s prodávajícím, danou věc jsem zabalila a odeslala zpět,obratem mi byly zaslány peníze zpět na můj účet..Prodávající byl milý a ochotný, nebyly problémy..U prodeje nového zboží před internet je 14ti denní lhůta na vrácení zboží zpět..
Kupovala jsem přes internet i chůvičky,ty byly použité, ale bohužel doma mi nefungovaly,takže opět jsem kontaktovala původní majitelku,chůvičky ji poslala zpět a ona mi peníze, super domluva i jednání..
Helčoo..neporadím, nevím..ale myslíte,že nebude možné se s dotyčným nějak domluvit,aby byla spokojenost na obou stranách ?
Přečti si prosím ještě jednou, co jsme psali. 14ti denní lhůta neplatí vždy. Ani novou věc ti nemusí nutně prodávat soba podnikající. Pak platí ustanovení o kupní smlouvě a vadách prodané věci.
Upravil(a) mag (26. 3. 2008 16:17)
Není tady