27. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 27. února : Jednoduchá kefírová buchta na plech. Rychlý recept zcela bez vajec! 21. února : Jak vyuít skořápky z vlaských ořechů? Odvar z nich dodá chybějící jód a pomůe i s kalem |
|
|
Mám syna v 7. třídě, s lehkou formou LMD (opravdu lehkou), kterou diagnostikovali v PPP (ped.-psych.poradna), odeslali nás k (mimochodem výbornému) dětskému psychologovi a ten objevil mnohem vánějí věc - poruchu psychomotorického tempa, co diagnostikoval jako "hypoaktivita a porucha pozornosti".
Přeloeno do četiny, takové dítě je při vem zoufale pomalé (ač to tak samo necítí a nevidí!), roztěkané, při hodinách udrí pozornost max. 15 minut, pak kouká z okna a ije si ve svém světě klidně i 10 minut (toté dělají i hyperaktivní děti), při písemkách není schopné 45 minut přemýlet a pracovat. Takové dítě můe být klidně i chytré, ale nemá bez max. spolupráce anci dosáhnout na jedničky. Můj syn není ádný génius, válčíme s trojkami. Mohl by mít dvojky (s výjimkou M a F, to opravdu nejsou jeho předměty).
Psycholog do zprávy pro kolu napsal, e prosí vyučující, aby zohlednili pomalé pracovní tempo dítěte, umoňovali mu ústní zkouení namísto písemného, neomezovali ho při desetiminutovce 10 minutami případně mu dali méně příkladů, ne ostatním.
Takové "pomalé děti" má paní učitelka ve třídě nejméně 4. Ale jen můj syn to má "na papíře". Psali čtvrtletní písemku z matematiky. Zlomky. Syn se je doma poctivě učí u měsíc a opravdu (přísahám!) je umí. Napíu mu příklady a on je spočítá bez chyby. Pravda - neomezuji ho časově, ale taky ho nenechám psát 10 příkladů dvě hodiny. Sleduji jeho tempo, sleduji, zda pracuje a nečučí z okna a podle toho ho nechávám psát. Dokud pracuje, neruím ho. Jak čučí z okna, počkám pár minut, aby se opět začal soustředit (tak 2-3 minutky) a uknu do něj, aby počítal. Bez potíí pokračuje. Písemku napsal - dostal 4. Nestihl to a z toho co stihl měl 1 chybu ve výpočtu a paní učitelka naznala, e to je na čtyřku. Ano, opravdu by bylo, kdyby....kdyby vzala v úvahu, e on to nemohl stihnout (stihli to 2 áci ve třídě!), e co stihl, měl na dvojku, e se snail, e bylo poznat, e to ovládá, ale nestíhá....
Na aktivu jsem si vyslechla, e "tohle jsou srovnávací písemky, kterými se koly porovnávají mezi sebou" a "e ji převzala od paní učitelky té a té" (která mmch. učila ji mého manela!!!). Vznesla jsem dotaz, zda není moné nějak zohlednit synovu poruchu. Bylo mi odpovězeno, e musejí udrovat děti na určité úrovni, e na střední kole je tempo mnohem rychlejí....sdělila jsem paní učitelce, e nemáme se synem ambice na stř. kolu, e se chce vyučit, ale kdy mu neumoní vyjít se zaslouenými trojkami, tak se jeho ance na dobrý učební obor zbytečně sniují! Odpověděla mi, e ale v ivotě na něj nikdo čekat nebude!
Zeptala jsem se, jestli zná místního pana truhláře. Ano, zná. A jestli si u něj objednává. Ano, objednává. A jestli jí nevadí, e mu vechno zoufale dlouho trvá. Nevadí, asi toho má hodně. PRd hodně! Vyvedla jsem ji z omylu. Je prostě pomalej! Ale dělá skvělé výrobky! A jestli si vydělá na chléb ná vezdejí? Vydělá, právě proto, e tak skvěle pracuje, i kdy pomalu.
Paní učitelka pokrčila rameny a urazila mě větou: "No, jene komu není shůry dáno..."
Odela jsem. Nemělo smysl se s ní o tom bavit.
A teď mi řekněte, máte někdo jinou zkuenost? Funguje to jinde jinak? Zohledňuje tyhle děti někdo? Máte někdo takové dítě, které u je třeba na stř. kole nebo na učebním oboru nebo u vystudovalo? Jak s nimi pracujete? Řekněte mi proboha někdo, e to jde i jinak!
Není tady
Udivuje mě přístup učitelky Před 15 lety jsem učila rok na základní kole, mimo jiné četinu. Měla jsem ve třídě áka, který byl dyslektik. I kdy jsem neučila výběrovou třídu a áci měli horí prospěch celkově, udivovalo mě, e dotyčný ák píe vechny diktáty naprosto hrozně, byla to chyba na chybě, tedy samé pětky. Asi po měsíci jsem se dozvěděla, e má dyslexii, přestala jsem klasifikovat diktáty, samozřejmě je psal, ale bez známek a měl na ve více času. Vyadovala jsem znalosti, které byl schopen se naučit. Nebyla jsem kvalifikovaná učitelka, take ve probíhalo po konzultaci s třídní a poradkyní. Nad přístupem učitelyk Tvého syna jen kroutím hlavou
Není tady
Děkuji Dastinko za názor. Taky jsem kdysi učila, o to je pro mě přístup nepochopitelnějí. Já učila jazyk a tam jsou rozdíly mezi dětmi přímo propastné. Stále si myslím, e paní učitelka NECHCE dělat nic navíc. Proto dá slabí třídě klidně písemky, které dělala jiná paní učitelka před X lety pro úplně jinou třídu, proto mého syna klasifikuje stejně jako ostatní, proto tvrdí, e přece nelze v matematice zkouet ústně... jsem přesvědčená, e by to mohlo jít jinak, ALE....
Ráda bych věděla, jak to chodí na jiných kolách... názory maminek, které mají děti jako já by byly fajn...
Není tady
Majko, při mých zkuenostech se bohuel do koly vracejí některé nesmysly v podobě srovnávacích písemek a jiných chutovek, které se "přece osvědčily." ALe pokud má syn "papír" je naprostý nesmysl ho při takové písemce nezohlednit. Postup učitelky je vyloeně nesprávný. Mohla by ses obrátit o vysvětlení na výchovného poradce a nebo nejlépe o "úroven vý". Nebo změnit kolu, pokud to jde.....
Není tady
Majko,i kdy se koly oficiálně hlásí k novým vzdělávacím metodám a vstřícnosti k nárokům jednotlivých áků ,v praxi stále přetrvává přístup :nalít do co nejvíc dětí za co nejmíň peněz co nejvíc informací,napsat srovnávací písemku,obodovat a archivovat.Natěstí mnohé takto smýlející kantorky po čase odcházejí - je to pořád to samé dokola,rok za rokem jako u pásové výroby.Bohuel mnohé s tímto postupem vydrí ve kole a do důchodu.Jediný kdo s tím umí hnout je ředitel koly.Jene, někdy právě ředitelé tento postup vyadují - výsledky jsou přehledné,srovnatelné a to i zpětně,metoda se dobře zaskakuje a je vyzkouená.Krom toho mnohé učitelky byly v tomto systému vzorné ákyně a i přes leta studií pedagogiky nemají pochopení pro těkopádnějí jedince.
Taky bych ti radila změnit kolu.Je to ale těké.Zaila jsem i chápavý přístup,kde děti nebyly stresované ale taky se nic nenaučily.
Chce to najít kolu kde učitelé učí.
Vechny koly nabízejí profesionalitu a individuální přístup k ákům.Jako rodič nepozná kde to jen deklarují a kde fakt vychovávají a učí děti.
Je paradox ,e se veřejnost zajímá o vzdělávání zvlátě nadaných dětí a vzdělání normálních,moná i trochu pomalejích nebo trochu natvrdlejích se zanedbává.Rozhodně jich je mnohem víc a v ivotě to mnohdy dotáhnou mnohem dál .
Neznámkování není jen tak,učitel musí áka motivovat jinak.A to je problém.Proto se to dělá nerado.
Větina áků s horími známkami by pak přinesla "papír".
Jedničkáři a dvojkaři (a někdy i učitelé) potřebují trojkaře a čtyřkaře.Pro pocit vítězství.
Upravil(a) Hannah (23. 11. 2007 22:15)
Není tady
Syn psal opravnou (jako větina dětí ve třídě) písemku. Ze 6 příkladů spočítal 4 a z toho měl 1 patně. KDYBY se bral ohled na jeho hypoaktivitu, tak ze 4 příkladů jedna chyba - to je za dvě. A co dostal? Ano, správně, čtyřku.
Ná pan ředitel s tím nic dělat nebude. Co by s tím měl dělat člověk, který při třídních aktivech čte 30 minut do rozhlasu statistické výčty přilých a odelých áků a procentuální výčty jejich úspěchů?
Není tady
Majko, zamysli se, zda-li by nestálo za to změnit kolu. Dál se doporučím poptat (třeba i psycholoky z poradny) po nápravě. TO znamená po nějakém doučování pro dyslektiky, i pro hypoaktivní děti jsou postupy, jak je zacvičit na dokončení úkolu a pod.
Není tady
Syn nechce měnit kolu. Má tu u kamarády. Změnu koly zail ze 2. do 3. třídy a pak ze 3.třídy v pololetí do úplně jiného města (kde jsme dnes) a to jsme jetě ve 4. třídě změnili třídu (na tée kole,kvůli přístupu učitelky) a u nechce. U se začlenil do kolektivu. Ani se mu nedivím, taky u bych nechtěla kvůli kamarádům.
Já osobně bych taky byla pro....ale nemůu mu takhle radikálně znovu zasáhnout do ivota, cítil by to jako podraz.
Doučování ? Jooo, to by bylo fajn. Bohuel na to u nemá čas. U hypoaktivních dětí s poruchou pozornosti je problém, e neudrí dlouho soustředění, jejich pozornost lze udret tak 15-20 minut. Kdy se má učit na několik předmětů na druhý den, zabere mu to celé odpoledne. A taky potřebuje jít ven.... a má i jiné koníčky, take doučování, by to zní absurdně, prostě nejsme schopní stihnout. U jsem to zkouela :-(. Je to na budku.
Není tady
Nezbývá ti ne syna seznámit s onou kolní nespravedlností dřív ne zatrpkne a zatvrdne.
Prostě kadý je dobrý v něčem.Někdo miluje čísla a dokáe je rovnat a porovnávat,počítat rychle jak ďábel.Jiný je pouívá výhradně pro vyjádření hmatatelných faktů jako je délka,hmotnost,čas a tak podobně.Jsou lidi ,kteří popíí funkci jakéhokoliv technického zařízení ale neumí vyměnit ani árovku.Někdo má dar slova ale obsah jeho sdělení nikoho nezajímá.Jiný má zajímavé postřehy a bezva úsudek ale leze to z něj jak z chlupaté deky.Mnozí zruční řemeslníci nejsou slovy schopni popsat co vlastně dělají,písemně jsou ztraceni ale orientují se v plánech a nákresech nebo pracují jen po paměti.A kde by byli pičkoví chirurgové bez obyčejných instalatérů,architekti bez zedníků a pokrývačů,učitelky bez kadeřnic a vadlen?
Tento pohled má ale onen nezbytný happy end - lidi s kterými je díte zákonem nuceno trávit pět a víc hodin denně jsou větinou oni teoretici,čím větí manuální nemehlo,tím víc odtren od ivota a uvaování praktiků , lebedící si ve kolní teorii.
Puberák si zjitěný fakt jistě nenechá pro sebe.Zvlá kdy kantor neodolá a upozorňuje spoluáky na hloupost a lenost (to přece není moné aby tohle někdo nepochopil!) zdeptaného áčka.
Já bych podporovala koníčky,je celkem moné ,e klukovi přinesou mnohem víc vzdělání a dovedností ne klasická kola.A hlavně bude v něčem dobrý a moná i vynikající.Teď je v sedmičce ,za tři roky mu můe být kola,srovnávací testy a celý ten povinný kolní humbuk ukradený.Je na tobě jestli bude učeň ze zoufalství a vzdoru (protoe co můe čekat od ivota člověk nechápající sloené zlomky) anebo z přesvědčení ,e řemeslo je právě ta realizace a ivotní radost pro kterou se i nad tím zlomkem zamyslí.
Nerada bych stavěla vechny kantory do pozice sběratelů statistických dat.Jsou tu jistě po základkách i učitelé pro budoucí sebevědomé řemeslníky.Je jich ale zoufale málo,patně vykazují statistická data a více si vydělají jako vedoucí pracovních skupin ,vyjednavači nebo různí ti motivační psychologové.
Není tady
Majko, neodtrhávej ho od kamarádů. Zkus se třeba sama poučit o různých metodách, pokud u synovi nestačí síly, ale hlavně přikláním se k Hanah. Lépe bych to nevystihla. Potřebuje mít taky něco v čem by byl dobrý, i kdyby to měla být třeba jen stojka na rukou....
Není tady
Jo jo děvčice....já jsem neodpovídala, protoe tohle vechno, co mi radíte, u máme za sebou :-). Nechci nikoho urazit, vae rady jsou dobré a od srdce a já si toho váím.
Přirozeně - koníčky jsou a je za ně chválen, by je to třeba zvládnutej smyk na kole v zatáčce :-) Ničím nevyniká, tak ho chválím za to, co ho prostě jen baví.
Ale to nestačí. Potřebuji, aby necítil ke kole takovou nechu jen proto, e se sice snail, ale stejně to nestačilo. A není to uskutečnitelné, protoe učitelé se mnou prostě spolupracovat NEBUDOU. Jsem matka - potíistka, která po nich chce cosi, za co nejsou placení. Mám domluvenou schůzku s metodickou poradkyní z PPP, která do koly dojídí, ale obávám se, e mi budou udělovány rady, jak mám se synem pracovat (které u dáááávno znám), ale nebudou uděleny rady učitelce, jak má se synem pracovat ona a já se postavím na zadní, budu po půlhodině nepříjemná, protoe budou tlačit na mě, abych já couvla a dala pokoj a to rozhodně nehodlám udělat. Je to boj s větrnými mlýny....
Není tady
Majko nic s tím nenadělá.Proti kole nemá anci.Rada pro rodiče na nápravu koly neexistuje.Učitelé jsou vysokokolsky vzdělaní odborníci.Kadý tvůj argument odborně vyvrátí.Dětí se stejným problémem je údajně asi 40%.Nikdo se tím nezabývá a zabývat nebude.
Má vztek?Zdá se ti ,e stát platí z tvých daní vyuku kterou tvé dítě nepotřebuje a kale na jeho vzdělávací a výchovné potřeby?tve tě ,e musí kluka posílat do prostředí které ho nijak nemotivuje a sráí jeho sebevědomí?Tak to jse na tom stejně jako rodiče oněch čtyřiceti procent áků zakladních kol.Se skřípajícími zuby to vichni nějak překonají a s posledním zvoněním v devítce zapomenou.kolám a kolství se budou věnovat i nadále oni premianti.
Od té poradkyně bych asi taky příli nečekala.Já (té potíistka) bych se jí zeptala jakou metodu ohledně vzdělání a výchovy tvého chlapce poradí kole.Popřípadě jak ti doporučuje abys jako matka práci koly kontrolovala.Jse laik,můe jen dohlídnout ,e kluk dělá domácí úkoly a přiměřeně se připravuje na vyučování.Dotázat se můe na délku domácí přípravy.Hodinu denně?
Hele,dělá co můe.Jsi matka ,ve co jsi mohla si kluka naučila a stále ho vychovává.kolní vzdělání obstarává několik hodin denně učitel.Odborník.Za tvé peníze.
Není tady
Majko se kolou nehne. Na to není páka. Bohuel, znám kolegy i kolegyně, kteří na sobě pracovat budou a ty, které to ani nenapadne.
Co kineziologie na odblok a nebo spolupráce s psychologem? Na zvládnutí neúspěchu a nespravedlnosti myslím... aby mu to v té kole bylo nějak víc jeno.
Dělá asi maximum.
Není tady
No PRÁVĚ!!! Já dělám maximum a paní učitelka vrzne děckám písemku,kterou vytvořila paní učitelka, co učila mého manela!!! Bez ohledu na jejich poruchy učení či případné premiantsví. Ona tuto písemnou práci povauje za dobrou a vhodnou pro srovnávání...
Pane boe, jaký já mám vztek!
No nic, nakráčím za výchovnou poradkyní a kdy nic jiného, tak aspoň nas...tvu půlku koly včetně úasného pana ředitele :-))) protoe klukovi u víc udělat nemůou a rádi ho stejně mít nezačnou.
Jen rarita na závěr - na naí kole se na závěr kolního roku do kolního rozhlasu čtou (hlasem pana ředitele) áci premianti, áci dosáhnuví sportovních úspěchů a áci, kteří měli třídní a ředitelské důtky. Můj syn měl třídní důtku v 5.třídě PROTO, e 5x zapomněl domácí úkol. Psycholog napsal do hodnocení, e to je normální, protoe porucha pozornosti znamená i to, e ák není schopný v závěru hodiny pozornost udret a zapsat si úkoly a tudí je nesplní, ačkoliv by to jinak udělal, kdyby se úloha zapisovala např. v polovině hodiny.... take pan ředitel nelenil a hezky jeho jméno přečetl mezi hříníky, kteří např. spoluákovi rozbili hlavu o topení či kouřili na wc nebo si kupovali hai či co já vím co. Musela jsem OSOBNĚ do ředitelny, abych panu řediteli vysvětlila, e jetě jednou přečte jméno mého syna do nějakého rozhlasu a vytluču mu zuby. Slyela mě půlka koly :-))) tak taková jsem potíistka :-)))
Není tady
Jeden můj syn je na gymplu v tercii. Ten má velký problém se psaním. V kadém slovíčku mu chybí nějaké to písmenko. Take psaný projev je u něj katastrofický. Má na to papíry z PPP, ale bylo mi paní profesorkou řečeno, e je to nezajímá..... Druhý je v páté třídě, ten má také prouchu psaní.... nedokáe se soustředit déle ne 5 minut....prostě hrůza. Učitelka doporučení z PPP akceptuje, ale bylo mi řečeno, e na druhém stupni u je to nezajímá. Taky jsem z toho zmatená.
Není tady
lilyy napsal(a):
Jeden můj syn je na gymplu v tercii. Ten má velký problém se psaním. V kadém slovíčku mu chybí nějaké to písmenko. Take psaný projev je u něj katastrofický. Má na to papíry z PPP, ale bylo mi paní profesorkou řečeno, e je to nezajímá..... Druhý je v páté třídě, ten má také prouchu psaní.... nedokáe se soustředit déle ne 5 minut....prostě hrůza. Učitelka doporučení z PPP akceptuje, ale bylo mi řečeno, e na druhém stupni u je to nezajímá. Taky jsem z toho zmatená.
Mám syna dysortografika - výrazná dysortografie, grafomotorické potíe, naruená pravo-levá orientace, je pomalý .. po absolvování PPP (konec 2. pololetí 2. třídy) jsem si naivně myslela, e učitelka bude brát na verdikt PPP ohled - nebrala. Přehlásila jsem syna do jiné koly, ale bylo to jetě horí, syn tam byl neastný, chtěl zpátky ke "svému" kolektivu, za kamarády. Nakonec jsem po rozhovoru s původní učitelkou uzavřeli kompromis - syna vrátím zpátky, ale na ten papír z PPP ohled brát BUDE. Ona byla ráda, e má zpátky dítě ve třídě (koly se tady o děti doslova přetahují), diktáty mu nedává, jen doplňování a opravdu toleruje i jeho pomalejí tempo. Na vízo tudí bude mít dvě dvojky, ostatní za 1.
Teď je syn ve 4. třídě, zatím má stále tu samou učitelku, ale na vlastivědu u je jiná a ta si asi myslí, e má mít třídu einstaiňat, kdy dává písemky, nestíhá víc jak půlka třídy a tak mají 3-4, i můj syn, ač látku umí, chvíli mu trvá, ne mu vůbec dojde, co se po něm v psané otázce chce a ne to napíe, dalí zdrení, píe pomalu, take z celé písemky udělá tak půlku, druhou u prostě nestihne a rázem je to za 3, ač ta první půlka je OK.
Také se děsím, a přejde na 2. stupeň, jak to bude dál, jaké učitele chytne, zda budou tolerantní či nikoliv.. Známá má na tée kole v 7. třídě syna hned s několika dys- a učitelé mu některé předměty vůbec neznámkují, sice písemky píe, ale neklasifikují mu to a na vízo z těchto předmětů dostává automaticky za 4. Je to určitý druh tolerance, ikdy si myslím, e individuálnějí přístup (třebas takový, jako nyní má můj syn od své třídní učitelky) by mu mohl zajistit i lepí známky.
Není tady
Majko,na tvůj dotaz odpovídám.ANO JDE TO I JINAK. Volila bych pohovor s učitelkou u ředitele koly.
A pokud to nepůjde,volila bych jinou kolu.Samozřejmě,po zjitění veho potřebného.Nebála bych se navtívit více kol a vybrat tu nevhodnějí.Tam kde tě odbudou ti to v podstatě jen usnadní.Zůí se ti výběr.
Mám syna dislektika.Studuje druhým rokem V a v září si přibral studium studium i na dalí V.
Tak neklesej na duchu.Ne vdy kola vyjde vstříc,i my jsme bojovali.Bylo to mnohdy hodně těké a stálo nás to hodně úsilí a leckdy i slziček.Nae kolství není zdravé.Moná není chyba v systému,po mých zkuenostech
bych raději pouila termím o selhání lidského faktoru.
Ale jedno vím jistě,nenechala bych uráet sebe ani své dítě.Setkala jsem s tím,vím jak je to nepříjemné.
K tomu jim nikdo právo nedal.Na druhou stranu,jak přeijete Z,máte vyhráno.Na S má takovéto jednání
hodně málo kantorů.
Prvek vládců vesmíru a patent na rozum u nás mají snad jen učitelé Z.
Není tady
Ela.. napsal(a):
lilyy napsal(a):
Jeden můj syn je na gymplu v tercii. Ten má velký problém se psaním. V kadém slovíčku mu chybí nějaké to písmenko. Take psaný projev je u něj katastrofický. Má na to papíry z PPP, ale bylo mi paní profesorkou řečeno, e je to nezajímá..... Druhý je v páté třídě, ten má také prouchu psaní.... nedokáe se soustředit déle ne 5 minut....prostě hrůza. Učitelka doporučení z PPP akceptuje, ale bylo mi řečeno, e na druhém stupni u je to nezajímá. Taky jsem z toho zmatená.
Mám syna dysortografika - výrazná dysortografie, grafomotorické potíe, naruená pravo-levá orientace, je pomalý .. po absolvování PPP (konec 2. pololetí 2. třídy) jsem si naivně myslela, e učitelka bude brát na verdikt PPP ohled - nebrala. Přehlásila jsem syna do jiné koly, ale bylo to jetě horí, syn tam byl neastný, chtěl zpátky ke "svému" kolektivu, za kamarády. Nakonec jsem po rozhovoru s původní učitelkou uzavřeli kompromis - syna vrátím zpátky, ale na ten papír z PPP ohled brát BUDE. Ona byla ráda, e má zpátky dítě ve třídě (koly se tady o děti doslova přetahují), diktáty mu nedává, jen doplňování a opravdu toleruje i jeho pomalejí tempo. Na vízo tudí bude mít dvě dvojky, ostatní za 1.
Teď je syn ve 4. třídě, zatím má stále tu samou učitelku, ale na vlastivědu u je jiná a ta si asi myslí, e má mít třídu einstaiňat, kdy dává písemky, nestíhá víc jak půlka třídy a tak mají 3-4, i můj syn, ač látku umí, chvíli mu trvá, ne mu vůbec dojde, co se po něm v psané otázce chce a ne to napíe, dalí zdrení, píe pomalu, take z celé písemky udělá tak půlku, druhou u prostě nestihne a rázem je to za 3, ač ta první půlka je OK.
Také se děsím, a přejde na 2. stupeň, jak to bude dál, jaké učitele chytne, zda budou tolerantní či nikoliv.. Známá má na tée kole v 7. třídě syna hned s několika dys- a učitelé mu některé předměty vůbec neznámkují, sice písemky píe, ale neklasifikují mu to a na vízo z těchto předmětů dostává automaticky za 4. Je to určitý druh tolerance, ikdy si myslím, e individuálnějí přístup (třebas takový, jako nyní má můj syn od své třídní učitelky) by mu mohl zajistit i lepí známky.
Mám dvě děti s dyslexií. U prvního učiltel respektuje papír z PPP.
Druhý syn má i dysgrafii, a učitelka na papír z PPP prdí. Kdy jsem se jí ptala, řekla, e bez ohledu na postiení, dítě se musí naučit násobilku i vyjmenovaná slova...s čím souhlasím, ale jde mi o to, jakým způsobem a za co bude známkopvat. Je ve třetí třídě. Zatím mu dala jen tři dvojky (ČJ, M, PRV). Na konci roku to ale budou prý tři trojky. Z diktátu má čtyřky a pětky. ádné ohledy, ádné kratí diktáty nebo místo diktátu opis (jako to má starí syn (v 5. třídě) dle doporučení z PPP. Změna koly nepomůe, je to o učiteli.
Na druhou stranu- mladí synek neprojde tím okem v přestupu na druhý stupeň, bude na trojky zvyklý a nebude to tak výrazná změna.
Zatímco starí kluk má v 5. třídě jen dvě dvojky, díky ohledům, které mu přítí rok (na 2. stupni) skončí.
Prý mají učitelé povinnost to respektovat i na druhém stupni....cha chá, praxe je jiná. Učitelé, kteří učí kadou hodinu jinou třídu si nepamatují, ve které třídě je kdo dyslektik, a prostě to nerespektují.
Můeme nadávat, stavět se na hlavu.
Nae (přestoe mnohdy i nadané) dyslektické děti prostě mají "smůlu", a nezbude, ne jim vysvětlit, e jejich trojka z četina není tatá, jako trojka spoluáka Ferka, jen na učení zvysoka sere.
Není tady
Ani nevíte, jak je mi smutno z toho, e na druhém stupni neberou kolegové ohled na papír z PPP. Ale bohuel jsou takoví. CO vím z praxe, já jsem na to ohled brala (učila jsem na 2. stupni AJ), moná proto, e jsem původem prvostupňový učitel.
Na co vás chci upozornit. Kadá doloka má určitou platnost a pro druhý stupeň je nutné projít vyetřením znova. Zjiuje se znova stupeň postiení. Pro kolu je to výhodné, protoe můe dostat na áka zvýené prostředky určené na nápravu.
Pokud byste stáli o nějakou literaturu o nápravě druhostupňových dětí, mohla bych snad něco pohledat. Vím, jako rodiče suplujete kolu. Ale děláte suprovou práci pro svoje děti.
Není tady
Pavlo,nabízí literaturu pro áky druhého stupně.Byla bych vděčná pokud by jsi mi mohla něco zaslat.Já u to sice pro děti nepotřebuji,ale kolegyně z práce má dítě dyslektika a zajisté by nějaké matriály uvítala.
Ač je dětí s dys poruchami spousta,hodně rodičů marně pátrá po jakékoliv radě která by mohla jejich dítěti pomoci.Diky
Není tady
U jsem to tu psala několikrát.Tak Vás celým příběhem nebudu unavovat.Jenom Vám vem skvělým matkám,co máte děti dys-nevzdávejte to bojujte.Na kolách nejenom základních,ale dokonce i středních máte právo poadovat individuální přístup ke svému dítěti.kola dostává zvýený příspěvek na takovéhoto áka a vykazuje to jenom potvrzením z ppp.Take určitě peníze dostává a práci za ně neodvádí. Neohlíejte se na ty ostatní,nedejte na to jestli jste potíistky.Bojujte za svoje děti,jde o jejich ivot a věřte,e se to vyplatí.Myslím,e si můete stěovat na odboru kolství MěÚ a určitě je rada rodičů koly,která má právo nahlíet do hospodaření koly-tam si můete ověřit,jestli kola na Vae dítě dostává zvýenou dotaci. Je to úmorné,nekončící snaení. Přeji Vám vem,abyste svůj boj dotáhly do zdárného konce.Hodně těstí vem!
Není tady
Syn má taky potíe se psaním a čtením, má na to papír z PP, a myslím e na to i berou ohledy, protoe jeho psaný projev je prostě ílený ale na vysvědčení mu dala dvojku. Proto jsem asla kdy přinesl pětku ze čtenářského deníku. Jestli učitelka čekala, e dítě kterému trvá stránka pět minut přečte 4 předepsané kníky za pololetí, tak se fakt spletla. Já mu kupuju aspoň fyzikální pokusy, aby vůbec něco přečetl.......... ale není to literatura. No to vím, ale čte aspoň písmenka.
Není tady
Tak já mám tyto zkuenosti, bydleli jsme na mením městě, syn od druhé třídy v dys.třídě. Látku zvládal bez domácí přípravy, a na poporučení ppp by jsme mu kolu učením jen otrávili. Ve čtvrte třídě poporučení ppp vyjmout ze spec. třídy. Co se stalo. V 5 třídě jsme se odstěhovali do Prahy, hrůza, co specialiste- pedagog, to je byla proti nim profesorka! Přístup naoko jako e jo, ale výuka se ,, zásadními,, chybami a hlavně pokud mi řekne speciální pedagog,e má stejně staré dítě a ono má seity na výstavce a po mém synovi to nelze přečíst... tak na to není co říct, přesl na jinou kolu, ale situace se opakovala, nakonec díky těmto odborníkům, jsem ho nechala přeřadit do speciální koly, kde sice byl přístup super, ale jejiko je syn nadrůměrně inteligentní, úroveň nároků byla nízká. Chodil ale do koly rád, rád na ni vzpomíná. Věděl e do koly se chodit musí a hlavně se cítil uznávaný.Výběr střední koly jsme bohuel opět vybírali podle schoností vyučovat i děti se specifickými poruchami. A to je to, e dti mají volnou morálku a já asnu,co je to za úroveň. 75% třídy chodí různě za kolu, dětem to prochází, nic se nedje. hlavně, e rodiče platí. Tak to dneska vidím já. Syn ve drhém ročníku se cítil blbě- jako prt a tak se k té větině přidal. Nejsem naivní a vím, e tyto děti nemají pevnou vůli, musí se s nimi pracovat jinak,a tak ač jsem dělala co to lo, nevhodní spoluáci , které rodiče nechávali vyrůstat po nocích na cigaretách a alkoholu, se mu stali vzorem. Ta touha vyniknout a zapojit se mezi,, normlní děti,, a být doceněn, je samozřejmě větí, ne u dětí bez poruch. Nakonec jsme pro něj udělali vechno oba- tedy i jeho otec, který bydlí dál namaloměstě a vzal ho na kolu i byt k sobě.Nebylo to lehké ale pro syna jediná záchrana. Zahodila jsem své pocity a předsudky, e jsem ve výchově zklamala já. Tak to není. Mám se synem i jeho otcem stále dobré vztahy a doufám, e to tak bude i nadále.Učitelů je hodně ale dobrých učitelů kapka v moři. a na nich ve kole záleí, půsov´bí na děti víc ne si uvědomují.Pořád se mluví, e nespolupracují rodiče a já kdy jsem spolupracovala, tak jsem měla pocit, e mám řeit to co se děje za dveřmi koly, a to je patně, copak učitelé mohou ovlivnit na oplátku co se děje u nás doma? Nejde to, učitelství musí být poslání a zápal, ne zaměstnámí
Není tady
Já mám tu zkuenost, e vichni kamarádi mých synů, kteří byli s poruchou učení, ve kole dost trpěli a učí se neradi, stokrát jsem si gratulovala, e mám v tomto směru bezproblémové děti, myslím, e vechny individuální plány a ohledy při počtu dětí ve třídě kolem pětadvaceti zůstávají na papíře.
Není tady