19. dubna : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 19. dubna : Obyčejný citrón a jeho netradiční vyuití beze zbytku. V kuchyni i v domácnosti je skvělý pomocník! 19. dubna : Rodičovství podle zvěrokruhu: tíři jsou přísní, Panny umí ustoupit. |
|
|
Mám pětiletou dceru Hanku, od tří let se projevovala jinak ne ostatní děti. Velmi rychle se naučila číst a psát, hrát nejrůznějí deskové hry (do ničeho jsme ji nikdy nenutili, vyadovala to od nás sama). Baví ji se učit cizí jazyky, má neuvěřitelnou pamě. Je velmi senzitivní a na mně velmi fixovaná. V IPPP v Praze zjistili vysoké nadání, nevyhraněnou lateralitu, motorickou nevyzrálost. Poraďte mi prosím, co s ní dál? Jakou kolu byste doporučili? Ve kolce jsou problémy, dětské hry ji nebaví, kamarády tam také nemá.
Děkuji, Anička
Není tady
Ahoj mohu ti doporučit pro malou,aby jste navtívili pedagogicko-psyhologickou poradnu,tam by vám mohli poradit a nasměrovat na nějakou kolu.Pokud jí jdou jazyky,tak bych asi volila nějakou univerzitu nebo osmileté jazykové gymnázium pro malé děti.
Není tady
Anno jako bys mluvila o mém synovi, dnes prvňákovi. Ve kolce pár kamarádů měl, ale radi si hrál sám (počítal třeba učitelce peníze v kase, hrál s ní achy, četl si, kreslil vlajky různých států - velká záliba dodnes - řeknu stát a on namaluje vlajku), číst se naučil asi ve čtyřech a půl - sám, jen podle kníky s písmenky. U v té době začal hrát achy, karty a sestavil puzzle z 500 kousků. Proli jsme jak testy tak PPP v pěti letech s tím, e má mimořádnou pamě, logické uvaování a kombinační schopnosti. Tím ty pozitivní zprávy bohuel skončily.... zbrklý, hodně ivý, manuálně na úrovni tří let, pro praktický ivot naprosto nepouitelný, take na jedné straně pánbůh přidal, na jedné ubral..... teď nastoupil do první třídy, po dlouhém váhání a přemítání jsme se rozhodli pro sportovně zaloenou kolu, aby svojí aktivitu zúročil ve sportu a zároveň jeho účast na sportovních akcích byla podmíněna dobrými výsledky ve kole. Chodí na hokej a judo, oboje ho baví a vidím, e sport je u těchto dětí opravdu důleitý. S učením samozřejmě problém nemá, zato u poztrácel a poničil spoustu věcí (nejsou pro něj důleité), není schopen se v určeném čase obléknout (ach ty knoflíky a tkaničky ), sice ví, kde jaký spoluák bydlí, ale neví e přiel do koly v bundě
, no bude to jetě fuka. Zatím je pro něj učení lehké, ale nemůu říct, e by se nudil, paní učitelka zadává práci tak, jak jí jednotlivé děti zvládají (kdo neumí počítat počítá, kdo umí, jen si to zopakuje a pak dostane náročnějí úkoly).
Jestli ti můu poradit, jdi do dobré PPP, nech si poradit. Problém specializovaných kol je ten, e sice rozvíjejí dané nadání, ale to je vechno, také bývají náročné a "kradou" dětem dětství. Ostatní, takovou tu praktickou stránku ivota, na co je třeba klást důraz, u větinou není řeeno. Taky jsem si řekla, e pokud jeho nadání bude opravdu vyčnívat, můu se vdycky po poradě rozhodnout syna přeloit, první stupeň ale chci aby chodil do normální koly, rozvíjel sport a kamarádství a dál se uvidí. Přeju ti dobrou volbu a spokojenou dcerku.
Není tady
Milá paní Čekanko,
dovolte mi reagovat na Vá příspěvek. Jednu takovou specializovanou kolu pro nadané děti (první základní kola pro nadané děti v České republice), jsme po tříletém boji s ministerstvem kolství zaloili: Soukromá základní kola Cesta k úspěchu. Učíme od 3. září 2007 v Praze na Břevnově v jedné první třídě a v jedné malé koedukativní třídě (druhý a čtvrtý ročník společně). Věřte, e jim dětství nekrademe. Kadému dítěti je podle jeho schopností a dovedností vytvářen individuální vzdělávací program a tak postupuje rychlostí, jakou samo zvládne. Nikdo ho nenutí ani netlačí k výkonům, které by byly nepřiměřené jeho schopnostem. Velký důraz klademe na rozvoj emoční inteligence a sociálních dovedností.
Nadané děti mají právo na speciální péči, nebo mají své speciální potřeby. Více informací na www.skoladetem.cz. Několik posledních míst je stále k dispozici.
S pozdravem
Stanislav Svoboda
předseda
kola dětem, občanské sdruení
Není tady
O vaí kole vím a jsem informovaná. Bohuel zatím nemáte ádnou historii, výsledky. Přeju vám hodně úspěchů a talentovaných dětí. Budu vás sledovat, to určitě, moc mě to zajímá. Moje reakce byla na vyhraněné-specializované koly typu gympl, jazykové koly atd, kde je učivo daleko náročnějí a dětem, které nejsou veobecně nadané dětství opravdu kradou, já sama jsem toho důkazem. Ale o mně tu řeč není, psala jsem o mém rozhodnutí co se synem, který je určitě nadaný a to nadání určitě neztratí, na jeho rozvoji můu pracovat i mimokolní činností (krouek achů) a naopak v rámci koly se soustředit na rozvoj těch "zaostalých" dovedností nenásilnou a atraktivní formou typu sport. Nedokáete se představit, jak třeba hokej - práce s hokejkou a oblékání do hokejové výstroje procvičí jemnou motoriku . Vzala jsem to prostě v tomto věku 6 let cestou zařazení syna do běného kolektivu s důrazem na sport, kde si vytvoří společnost přátel se stejnými zájmy s tím, e se časem ukáe, zda opravdu stojí za to syna přeloit na kolu typu Cesta k úspěchu nebo podobnou díky jeho nadprůměrnosti v určitých oblastech. Já si toti také myslím, e ono číst a psát v pěti letech je něco jiného ne číst a psát ve kole (spousta maminek nadaných dětí potvrdí, e jejich děti sčítají a odčítají do tísíců, ale nezvládnou namalovat klubíčko nebo opsat správně cvičení z tabule). Píete, e kladete důraz na rozvoj emoční inteligence a sociálních dovedností, co je podle mne nutné i v běné kole a v té naí se tak natěstí děje. Důleitou roli ale hraje také rodina a to, jakým směrem je dítě vedeno. Je to hodně sloité a mimo nadání také záleí na celkové nátuře malého človíčka. Já jsem přesvědčena, e pokud bude dítě správně směrováno rodinou, zájmy a vůbec, najde si CESTU K ÚSPĚCHU i z běné základky.
Není tady
Souhlasím, jsou koly, které kladou důraz na výkon a akceleraci. To ale opravdu není naím záměrem. Spokojené a svobodné dítě je tvořivé dítě. A tvořivost je to nejdůleitějí, co v dětech potřebujeme rozvíjet pro jejich úspěné uplatnění v postmoderní společnosti.
Historii naí koly píeme právě teď: její program, náplň tvoříme společně s naimi klienty - rodiči a jejich dětmi. Rodiče znají své děti a jejich potřeby nejlépe a pouze ve vzájemné spolupráci lze vybudovat příjemnou a inspirující kolu.
Je skvělé, e se ve kole, kterou navtěvuje Vá syn, setkáváte s porozuměním a vstřícným postojem. Bohuel nae zkuenosti nám dokazují, e se stále jedná spíe o vyjímky ne o pravidlo.
Sport - naprostý souhlas, rozvoj motoriky, spolupráce, hra a rozvoj zdravé soutěivosti. Kdyby české koly řídili rodiče místo státních úředníků, vypadalo by nae kolství úplně jinak...
Stanislav Svoboda
Není tady