14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Musím se přidat, taky mne zahřeje u srdíčka, kdy mne někdo pochválí, dodá mi to sílu.
Tak zrovna včera mamka potkala u zubaře Tomovu učitelku z prvého stupně. Ptala se, jak se má Tom a kam se hlásí do koly (je v devítce). Pak mamce řekla, e jetě, e má Tom takovou maminku, e vechno mu pomůu, vyběhám za něho atd.... Moc mě to potěilo, u z toho důvodu, e si pak uvědomím, e je zřejmě lidské někdy ztratit nervy. Pořád toti ve mně přetrává takový vnitřní pocit, e to spíe nezvládám, e mi často doma ujedou nervy, pak pochvala někoho cizího potěí.
Není tady
***
Upravil(a) adra (26. 3. 2008 13:49)
Není tady
Kdy jsem se dozvěděla o synovi, e je dys, a má poruchu pozornosti, tak moje první ceta vedla do knihovny a přečetla jsem snad vechno co mi přilo kdy do ruky a to je 10 let co s tím pracuju, mám tu zkuenostm e tyto děti sice potřebují podpořit, ale pozor na pochvaly, syn okamitě po pochvale přestal jakkoliv praciovat a choval se, e u má do smrti hotovo. To nelo vysvětlit, bránil se , obi se vůbec brání přijmout něco co dělat nechtějí a v jejich očích je to zbytečné. např. Syn mi ve druhé třídě řekl,, mami proč se toto mám učit, kdy to nebudu v ivot potřebovat, a měl pravdu, Snaila jsem se mu vysvětlit, e a se to naučí pro radost mojí a radost paní učitelky- co ve 2 třídě jetě lo. Dál s postupujícím věkem k učení přistupoval stejně, napřed vytřídil, co uznal on sám za zbytečné a já opravdu nikdy nedokázala ho přesvědčit o opaku. Nejvíc si zapamatoval, kdy si maloval a já mu učivo četla, ten okamik vnímal. Jinak pokud se učil jako ,,mus,, nikdy se nic nenaučil jeho soustředění bylo mimo. V jeho 16 letech jsem prohlásila, e teprve teď bych potřebovala jít na mateřskou a hodně do něj hučet. Ale práce s těma dětma je o to horí, e nevidíte výsledek, akorát náhodně v nějakých krizových situacích zjistíte co ve svém dítěti máte. Je to hodně o trpělivosti, neúnavnosti rodičů. Syn není hloupý ba naopak a i s tím, měl problémy, protoe mu na hodně věcí stačila logika a tudí poznal, e některou látku zvládne bez učení, právě díky ní. Hodně záleí na učitelích, mě se stalo, e ač speciální pedagogové neumí s těma dětma moc pracovat, udělat výuku zajímavou, protoe tito děti to potřebují, stres, nadostatek času a nepochopení je plně odrovná i v momentě kdy opravdu umí.
Není tady
Dnes jsem si zase málem vyřvala hlasivky.
To děsné dítě doneslo pětku z desetiminutovky (o to nejde), a mělo napsat opravu.
Příklady typu 57:3=10+9=19.
Vysvětlovala jsem mu to jednou, dvakrát, třikrát, desetkrát, dvanáctkrát. Zepředu, zezadu. On se ani trochu nesnail to pochopit. Pořád e to nejde, e to nechápe, e tomu nerozumí. Mám dojem, e po takovém vysvětlování by to musel pochopit i debil.
Tohle dítě bude ale mnohem těí případ, protoe to nepochopilo.
Synek trpělivě opakoval, e to nechápe. Nechtěl to chápat. Já jsem naopak netrpělivě zvyovala hlas a proklínala tu Damilu, co si vymyslela, e se děti nesmí bít! Řvala jsem jak tur a synek nehnul brvou, jistý si svou převahou. Asi ho zabiju.
Pak jsme to vzdali a jeli do karate na trénink.
Večer jsme přijeli, příklady jsem mu předloila, bez jediné chyby je okamitě vypočítal...!
To snad není moné. Tohle nejde vydret.
Není tady
Damilo - přesně jak u nás.
snaím se vysvětlovat desetkrát pokadé jinak a kluk to nechápe. A druhý den bez problému
Není tady
Jo.
A kdy jsem si pak stěovala svému mui, byl hned hotov stím, e jsem se měla na něho vykalat. To je jednoduché. On u toho nebyl, ten by ho zabil dávno.
Kdybych se na něj vykalala, klid bych stejně neměla, protoe by za mnou pořád chodil a tvrdil, e to neumí, a e JÁ HO TO MUSÍM NAUČIT.
No jo, malé děti, malé starosti...měla bych si to uít, asi. Bo jak přijdou velké starosti, tak u nebude kde brát.
Není tady
Damilo, to není moné, ten tvůj poslední příspěvek, jako bych ho sama psala. Musela jsem se podívat, jestli jsem ho náhodou opravdu nepsala. Jen tě lituji, pokud to u vás půjde jako u nás, vůbec se to nezlepí.
Můj syn taky za mnou pořád chodil, e JÁ HO TO MUSÍM NAUČIT. Vlastě celá zodpovědnost za jeho kolu, je spíe moje, on jakoby hrál vedlejí roli, take kdy dostane patnou známku, vlastně je to moje patná známka, já jsem selhala.
A manel ? Kdy si stěuji, sice se snaí pomoci, ale pak mi taky řekne - e se mám na něho vykalat, e on by ho u dávno zabil. Synovi jetě řekne, a je rád, e se učí se mnou, protoe on by to v ádném případě s ním nevydrel.
A má pravdu, kdy přijdou velké starosti - u není kde brát sílu - to je teď můj současný stav, ale můe být i hůř, bohuel, nebo snad lépe ? Kéby, stále na to čekám.
Upravil(a) Nela (22. 4. 2008 9:35)
Není tady
Nelo,
to nezní optimisticky, já pořád čekám, kdy z toho vyroste, a Ty píe tohle!
Hele, ale kluk jetě ije, take jste ho nezabili, e jo? Dobrá zpráva. Teď jetě jestli přeijete vy...
Není tady
No právě, jestli přeijeme, toho se opravdu bojím....
Není tady
Koukám, vichni chlapi stejní co?
Já mám stejně podezření e ten kluk je po mým někdy mi přijde,e stejně přemýlej.
a říká se,e enská vydrí víc ne zvíře, tak snad přeijeme v duevní zdraví
Není tady
Jo a včera přiel kluk ze koly se slovy, musíme opravit domácí úkol, udělali jsme ho blbě, nepodrhali jsme podmět a přísudek
Není tady
dusička napsal(a):
Jo a včera přiel kluk ze koly se slovy, musíme opravit domácí úkol, udělali jsme ho blbě, nepodrhali jsme podmět a přísudek
Bezva.
"My" jsme taky dneska "dostali" trojku z desetiminutovky. Můu být ráda, e mě synek bere do party, a e jsem ty známky nedostala jen já. Je solidární, jede v tom se mnou.
Teda, já myslím, e jestli bude mít na vysvědčení jen trojky, tak to bude výhra.
Není tady
Ahoj. Jsem tu nová. Jetě nemáme určenou diagnozu, (dcera 11 let), ale větina příspěvků mi mluví z due (ADHD...?). Člověka to povzbudí, e v tom nejsme samy. Jsem sama dcerou, 8 let vdova, take je toho na mne opravdu hodně. Zajímalo by mne, jak to zvládají maminy, které jsou normálně 8,5 hod. denně v práci, jsou samy, tzn. bez partnera, manela, bez prarodičů apod. Jak to zvládají, je to děsně vyčerpávající, dcera je v 5. tř. a mám pocit, e u dál nemůu, a s blíící se pubertou prý bude jetě hůř. Čím vím jste se svými dětmi proly a kde Vám s konečnou platností určili diagnozu? Děkuji za odpovědi a zdravím Vás vechny.
Není tady
DIagnozu nejlépe určí vyetření v PPP (pedagogicko psychologická poradna) Tam i nasměrují a pro kolu napíí doporučení.
Není tady
Nutno říct, e ani papír z PPP není univerzálním řeením.
Záleí bohuel jen na učiteli.
I kdy to MUSÍ respektovat, mnozí mají vymakaný způsob komunikace s rodiči, kdy jim při osobní domluvě ve odkývou, chápavě přislíbí ústní zkouení...a pak je ve jinak a dítě dále dostává pětky z písemky, protoe nestilhlo, nerozumělo otázce...atp.
A tak znovu běíte do koly, abyste paní učitelce připomněli, jak má zkouet vae dítě.A ta jako by to slyela poprvé, opět samým pochopením pro těkosti dyslektiků pokyvuje hlavou, a slibuje, e "samozřejmě" bude dítě zkouet tak, jak doporučuje PPP.
A to se opakuje donekonečna. Tak dlouho, jak máte trpělivost. Ne bouchnete.
Asi nechám vybuchnout ve kole svého mue (aspoň se zrealizuje a nebude pak bouchat doma), páč nekompromisně vyadující rodič - chlap má jinou váhu, ne papír z PPP a sluně vyjednávající maminka...
Pět pětek z testů angličtiny u mého syna od začátku kolního roku jistě zaujme i speciální pedagoku u nás v PPP, protoe syn, ač na jedničku z AJ nemá, tak látku celkem uměl. Zkouela jsem ho z ní.
Propadající dyslektik jen z jednoho předmětu u je opravdu podivnost.
To nebude problém asi jen v ákovi, e...
Není tady
Doporučuji vem přečíst, to je naprosto neskutečné!
http://www.profit.cz/clanek/pouze-jedno … sokou.aspx
Není tady