14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Stránky: 1 2
Ahoj.
Mám velikou prosbu.
Nejsem si jistá zda se mám ozvat nebo ne.
Jitce byly v únoru 3 roky a začala chodit do kolky. Byla jsem astná e jí vzaly. Jene...... za tu dobu neměla na nástěnce jediný obrázek ( mění se max po 2 týdnech).
Včera byla besídka pro rodiče. Přila jsem jí převléknout do naehlených atiček. Kdy jsem zaukala a nakoukla do třídy ozvalo se : Jíto, maminka si jde pro tebe. To mě zarazilo. Ale převlékla jsem jí. To u se pod vedením učitelek převlékaly i ostatní děti. Jitka začala plakat e chce domů. Vzala jsem jí do náruče a la do třídy e se alespon podíváme ( třeba se zapojí, říkala jsem si ). Pak jsem viděla e děti dostávají zvířátkové čepičky a pí učitelka si dola pro jednu plačící holčičku do třídy a říkala jí pojď si pro tu svojí abičku...... nás ignorovala ( je pravda e holčička tam jetě neměla rodiče). Tak jsem se naprdla, la s Jítou do atny a zeptala se zda jí můu dát také čepičku, prý ano a konec. Nikdo mi neřekl jakou (připadalo mi e ádnou neměla určenou). Ani jednou neřekli Jíto pojď s náma, zařaď se, zazpíváme jak jsme se to učili. Nic. Jen jednou prola kolem mě učitelka a řekla ona z toho nemá rozum je jetě malá.
Připadalo mi e jí dopředu odpískali ( co mohly říct dopředu, e se při zkouení na besídku nechytá, já se ptala zda s ní mám doma trénovat nějaké písničky nebo v čem je pomalejí aby dohnala ostatní, vdycky mi učitelka řekla e na její věk je ikovná).
Tak nevím jestli to mám přejít a říkat si e to s Jitkou není jednoduché a nebo si provmluvit s učitelkou e bych uvítala aby se jí troku věnovaly, případně mi daly vědět co jí mám učit ( na besídku jsem zůstala sama a natočila to, abych to Jítě poutěla a také věděla co se s ní mám učit).
Mám pocit e se věnují starím dětem a těm které chtějí samy malovat nebo něco dělat co dělají ty větí a na ostatní kalou a si samy hrají. Je to normální?
Není tady
Ahoj, jetě nemám vlastní zkuenost, ale určitě bych si s učitelkou promluvila. Přeci pedagoka nemůe říct, e je Jía malá a e nemá z toho rozum. Vdy to přeci vnímá, vidí a slyí!!! A je důleité aby chodila do kolka ráda. A kdy něco neumí co ostatní, tak se jí přeci taky musí věnovat, nebo jí to aspoň vysvětlit!
Nenechala bych to tak...
Jekovy oči, no to je teda...
A jetě mě zaujalo, proč by to s Jitkou nemělo být jednoduché?
Není tady
Spunte,
Braň se. Má na to sílu a odvahu? Já bych neměla, já bych tam poslala tatínka, nebo mávla rukou. A Pak si nadávala, e jsem nic neudělala.
Jak to jen můe učitelku napadnout, takové jednání?
Není tady
Ona má podezření na hyperaktivitu.
Neuroloka ( zvyklá na plaení různých rodičů) mi řekla e je důleité aby se Jitka dostala do kolky a tam učitelky posoudily zda je aktivnějí a nepozornějí ne ostatní děti.
Kdy jsem se učitelky ptala zda je aktivnějí a nastínila jí problém a e potřebuju aby mi řekla co si o tom myslí řekla akorát e jedna holčička si raději sedne a čte a Jítu to nebaví. Nic víc. ( v této kolce je ta učitelka 8 let a nevypadá e by jí bylo zrovna málo, take zkuenosti musí mít)
Není tady
Tatínek nic nevyřídí .
Já se bojím aby pak nebyly jetě laxnějí a protivnějí na Jitku a mám jetě Lenku, kterou bych také ráda někdy dostala do kolky......
Není tady
Mě hlavně zaráí e nejsou schopné mi na rovinu říct e Jítu neukočírují, vdy já stále odkladám tu neurologii, protoe pokud je jen ivějí, tak do ní nechci prát léky, ale pokud je hyperaktivní, tak by se mi to pak ve kole vymstilo.
Není tady
Já mám z toho pocit, e na to učitelky tak trochu kalou. A pokud je Jitka aktivnějí, tak přece tohle musí běná učitelka ve kolce zvládnout! Takových dětí je dneska docela dost. A vlastně u je to skoro normální.
Já se Ti nedivím s tím odkládáním neurolgie, taky bych tam asi nela... Na hyperaktivitu se vykali a bojuj za to, aby se ve kolce cítila dobře. A pokud to nepůjde tak by bylo vhodné zváit, jestli by nebylo třeba vyměnit kolku. I kdy je to teď se kolkama příerný...
Není tady
Ano, hyperaktivita není důvod. Naopak tyto děti (a mám jedno takové doma) pokud jsou zapojeny, cítí se uitečné, konečně "nezlobí",dokáou vyuít svou energii konstruktivně.
Pokud by to nelo, je třeba aby Ti to řekli. Dopředu. Ne a na besídce!
Nicméně ve 3 letech mluvit o hyperaktivitě...to je přinejmením předčasné.
Není tady
práky jsou to poslední...prosím!!
nemá monnost volby kolky?
můj syn chodí do kolky letos poslendí rok...a mám synovce který chodí do stejné kolky letos nastoupil v beznu a jsou mu tři a půl roku; chodí do jiné třídy.ne můj syn a chci říct..= jedna kolka ale úplně jiný přístup v kadé třídě!!!! straně ale opravdu straně záleí na učitelce!!!
ségra se taky ozvala...protoe malej doma tvrdil e ho paí učitelka nechává stát v komoře za trest...seégra vlítla na učitelku, ale bohuel na tu která TO udělala ne ale na její kolegyni na druhé směně(nedorozumnění) no ale kolegyně se zápřísáhla e teda TOHLE SE ROZHODNE V JEJICH TRIDE NEDEJE...ńicméně se posléze ségra dozvedela od dítete v astně e Honzík zlobí paní učitelku a e ho zavřela do komory....take bylo hodně ZLE a malej jde od září do jiné třídy....ve stejné kolce...pokud bych to nezaila na vlastní kůi....:-((( nevěřila bych
včera měli děti besídku, bylo to nádheré propradované,nápadité...učitelky si dali záleet, děti byli pečlivě připravené, měli radost,
den před tím měl besídku synovec a ty "úči" bych vám NEpřála vidět...fakt krávy...pardon...ale jak ty děti potuchovali=rozumnějte popostrkovali, ak se tvářili, no asi jsem se ted nechala unést....
docela jsem se rozepsala a v podstatě jsem tím chtěla jen říct, e záleí na učitelce a to hodně a rozhodně se spute nenechte odbýt!!!!
moc ti drím pěsti
Není tady
Spunte, píe, e se bojí, aby na ni nebyly zlé a e má jetě jedno dítě, které chce dát také později do kolky, tak jsem si v prvopočátku myslela, e si z malého města, kde jedna kolka, vichni se znají a nadělala by sis problémy.... Ale má tam Praha.... proboha, přece ta kolka není jediná v celé Praze, tak pokud mají tak malou kapacitu, e nemají pohromadě pouze stejně staré děti a míchají 6leté s 3letými a ty malé ignorují kvůli tomu, e nestíhají dělat, co 6leté, tak ji přehlas do jiné kolky.... Stojí to spoustu peněz, tak má právo si vybrat kolku s odpovídající péčí..... a nebo alespoň v této kolce ji nech přeřadit do odpovídající třídy, pokud tam nějaké třídění mají, moná by stačila jen změna do podobné namíchané třídy,a le s jinou učitelkou....
Není tady
Ahoj, tak práky a na posledním místě. Předevím se hyperaktivní dítě má právě zařadit do hry a ne aby si ho učitelka nevímala.
Chci Tě jen pozornit, aby ses nedala a s učitelkou si promluvila, ale taky je bohuel moné, e můete zajít tak daleko, e bude měnit i kolku. Mně třeba docela mrzí, e jsem to kdysi neudělala, protoe i moje dítko (o hyperaktivitě dodnes nemůe být řeč) s jednou paní učitelkou asi dost "trpělo" a já jsem se pořád snaila být ta inteligentní, mírná dáma, která se přece vdycky dohodne. Dnes vím, e jsem s tou babou měla zatřást a dát dceru jinam. Ale u je to 10 let....
Ono to kolství, stejně jako jiné obory, zaměstnává lidi různé, někdo z učitelů je kliďas, někdo je nervák. Poznala jsem v té kolce oba typy , Jednou jsem si přila pro dceru dřív, bylo krásně, děti pobíhaly po zahradě, a paní učitelka v plavkách se na lavičce slunila , její klídek na pracoviti jsem tedy "obdivovala", ta druhá (nervní typ) byla schopná dceru po příchodu do třídy popadnout a vyzvednout do výky s lakovným lechtáním, vzápětí ji seřvala za to, e nemá papuče - výsledek tohoto chování? Dcera si začala kousat nehty, kdy měla jít do kolky. No, přeili jsme to, protoe jsem se pak dala vyloeně výchovně do vysvětlování, konejení, zdůvodňování. Prostě jsem ty její kolkové záitky pak musela jaksi kompenzovat doma ... Dnes u ta učitelka moná tolik kody na dětské psychice nenadělá, protoe je té kolky - ředitelkou, tak snad víc papíruje, doufám.
Určitě to zvládnete - ale připrav se na to, e Tě čeká jetě dlouhá cesta; ale dělej to, co povauje vnitřně za správné.
Není tady
Macex, má pravdu, souhlasím. Akorát pozor - ve kolkách se nemíchají děti ve třídě proto, e by byla malá kapacita (no na vesnicích asi jo), ale je to naplánovaný výchovný program, kdy starí děti se učí postarat se o mladí a ty mladí se zase rychleji učí od starích dětí. Prý aby nebyly děti sobecké a věděly, e je třeba se "postarat" o ty mladí atd..... Moná má ten program i nějaký název, to u si nepamatuji.
A jinak, s tou výměnou kolky - tak v Praze je to moná jednoduí, ale jinak v Hradci Králové je taky obtíné dát dítě do kolky, která by Ti vyhovovala třeba kvůli Tvému dojídění do práce atd, s tím má čerstvé zkuenosti moje mladí sestra. Take pokud jednou nebude chtít objídět kvůli jedné nepříjemné učitelce půl města navíc, taky ji čekají diplomatické chvilky.... No, není to jednoduché.
Není tady
Macex, ono je to těké, jsem na síditi, kolek je tu více, ale dětí jetě víc. Musím být astná, e kdy jsem na mateřské, e se vůbec dostala. To je ta potí.
Třídy by zde neměly být smíené, ale v Jitky třídě jsou momentálně děti v rozmezí 3-5 let. A on je te rozdíl hodně znát.
Práky.... to je také sloitějí, pokud by se to podchytilo u teď, stačilo by něco málo. Zatímco kdy se to nechá být, děti se často dostanou a na sedativa ( co u v jednu chvilku málem měla, já je přes nevyspání a totální vyčerpání odmítla).
Na druhou stranu, pokud by učitelky včas řekly, e je hodně aktivní a na té neurologii by to potvrdily, je cca 1,5 km od nás speciální kolka pro hyperaktivní děti. Sice by to pro mě bylo sloitějí dojít tam za jakéhokoliv počasí i s kočárkem, ale měla bych jistotu, e je o ní dobře a individuálně postaráno.
Adro, u nás na té besídce bylo vidět, e děti hodně nezvládaly, e to bylo uité horkou jehlou, nebo nadhodnocené pro větí. Nechápu. Vůbec nepamatovaly na ty mení děti. Nebyla tam jedinná klasická dětská říkanka či písnička co zná snad kadé dítě........ nebo byly docela dlouhé. Besídka trvala 20 minut.
Není tady
Jo jo, je to výchovné, ale učitelky se musí věnovat vem. Obrázky mají stále stejné děti. Ráno se učitelka věnuje stále stejným dětem a ostatní se tam "placatí".
Není tady
puntíku, a teď jsem si vimla pořádně obrázku, Jituka je podle fotky mooooc krásná holka!! A určitě ikovná. tak zkus promluvit s účou nebo ředitelkou, určitě se nějaké řeení najde! Pa.
Není tady
Potí je také v tom e je spousta nespokojených maminek, ale vechny mlčí, jsou vděčné e mají dítě kam dát, jen před kolkou drbou.....
Není tady
Tercilo, děkuji za pochvalu, ona umí být roztomilá, kdy chce, ona je ikovná kdy chce, dneska si samazapla zip na bundě a to neumí v jejich třídě jetě nikdo.
Jene se jí čloěk musí věnovat a ona zrovna musí chtít
Není tady
Teda je to smutný jak píe:
Potí je také v tom e je spousta nespokojených maminek, ale vechny mlčí, jsou vděčné e mají dítě kam dát, jen před kolkou drbou
ach jo
"nae" paní učitelka - je jí něco málo přes 30let...přila o maminku kdy byla malá, tuím cca 12 let...těce zaplacená zkuenost aby se k detem chovala tak jak se chová...je moc oblíbená a moc a moc hodná....
teda asi jsem to napsala hodně neobratně s nejvetí pravdepodobností měla hezký vztah k detem ji od mala ale tím e tu maminku nemá tak je taková "jiná" citlivějí...
Upravil(a) adra (18. 5. 2007 13:41)
Není tady
Holky děkuju moc. Za chvilku půjdu pro Jítu. Pokud nebude pí učitelka při pátku nevrlá a bude tam mít jen pár dětí, tak si s ní promluvím. Zkusím to. Případně to nechám na pondělí dle situace.
No bude to těké být zdvořilá a milá ...... jetě stále dost kvasím.
Není tady
Spunte, nemohu na dálku soudit učitelky ani Tvou dcerku. Jen Ti můu říci, e pokud Jituka chodí do kolky od února a coby tříleté dítě, opravdu se mohlo stát, e se tzv. nechytá. U nás ve količce jsme jednu maminku přímo poádali, zda by holčičku měla na besídce u sebe, protoe nastoupila do kolky před nedávnem a vystoupení se ji dávno nacvičovalo, jiný chlapeček víceméně odstál písničky a troku se "motal" při tancování a dalí z malochů neustál neustálé maminčino mávání a focení, rozbrečel se a utekl za maminkou. Děti jsou různé, někteří exhibicionisti, jiní stydlínové. Loni jsem působila na jiné kolce a tam jsme měli chlapečka sociálně troku zanedbaného a ten nám při besídce neustále pobíhal, vykřikoval a upoutával pozornost ostatních dětí tak, e vystoupení rozhodil. Přitom jsme maminku předem ádali, zda by si ho nevzala k sobě, protoe on velmi patně komunikoval (zanedbán v rodině) a maminka ho přesto v naem mrňavém prostoru nechala "řádit".
Myslím, e je to o komunikaci, bez zloby si promluv s učitelkou a snad pochopí, e chce spolupracovat, proto se o Jitčino začlenění do M tak stará.
Mimochodem, myslím, e letos se nám vystoupení povedlo, ale nikdo si nedovedete představit, co za tím stojí práce a příprav. O nás, učitelky, ani tak nejde, ale kolik to dětem ubírá přirozenosti, her, co to je času, věnovaného nácviku. Být na mě, tak Svátek matek slavíme ne naproti maminek, ale v kruhu s maminkami úplně jinak. Nebo vy snad ke Dni dětí dětem půl roku nacvičujete divadlo?
Upravil(a) Stelička (19. 5. 2007 17:22)
Není tady
Steličko, já jsem psala e by mě vůbec nevadilo, kdyby mi předem řekly, e je Jíta malá a pode zkouení to nezvládá, ale ony nic.
Já se ptala co s ní mám doma procvičovat za písničky, říkanky (kdy bylo řečeno e bude v květnu besídka) ale odpověď zněla jen takové ty normální písničky, travička zelená, skákal pes..... nic z toho tam nebylo. Proto mě to víc tve e já se snaila....
A neříkej mi e za čtyři měsíce nepřesvědčí dítě aby něco namalovalo (naposled jim učitelky z papíru vystříhaly trička a děti je odělaly pruhované, nechce se mi věřit e se dítě nedá během 2 týdnů přesnědčit aby udělalo pár teček na papír, tedy to můj názor laika)
Není tady
Jo, já Tě chápu. Jak jsem psala, problém je v komunikaci. Měly Ti to říct, my to říkáme.
Je fakt moné, e to u vás nefunguje zrovna nejlíp. Zkus léčbu okem. Vystřihni doma tričko z papíru, nech ho Jituce pomalovat a a ho donese paní učitelce ukázat, jaká je ikovná. Asi se paní učitelka chytne za nos a Ty k tomu dodej, e Tobě i Jituce bylo moc líto, e na ňůře (nástěnce) její tričko nevisí.
Takhle to p. učitelku chytne "za srdíčko" mnohem více, ne nějaký pohovor v atně mezi čtyřma očima. To Ti radím více jako matka, ne jako učitelka. Mi hodně pomáhá, kdy si vzpomenu na své pocity matky z doby, kdy do M chodily mé děti. Kolikrát před kolegyněmi maminky obhajuji, já jetě nejsem kolkou tak nakaená, protoe jsem dříve dělala ve kole a tak si uchovávám jistý nadhled.
Není tady
Stelička napsal(a):
.. Mimochodem, myslím, e letos se nám vystoupení povedlo, ale nikdo si nedovedete představit, co za tím stojí práce a příprav. O nás, učitelky, ani tak nejde, ale kolik to dětem ubírá přirozenosti, her, co to je času, věnovaného nácviku. Být na mě, tak Svátek matek slavíme ne naproti maminek, ale v kruhu s maminkami úplně jinak. Nebo vy snad ke Dni dětí dětem půl roku nacvičujete divadlo?
Steličko, to jsi napsala moc hezky. koda, e nejsi učitelka u nás ve kolce . Učitelek s takovýmto mylením by mělo být co nejvíc !
Není tady
Stelička napsal(a):
Jo, já Tě chápu. Jak jsem psala, problém je v komunikaci. Měly Ti to říct, my to říkáme.
Je fakt moné, e to u vás nefunguje zrovna nejlíp. Zkus léčbu okem. Vystřihni doma tričko z papíru, nech ho Jituce pomalovat a a ho donese paní učitelce ukázat, jaká je ikovná. Asi se paní učitelka chytne za nos a Ty k tomu dodej, e Tobě i Jituce bylo moc líto, e na ňůře (nástěnce) její tričko nevisí.
Takhle to p. učitelku chytne "za srdíčko" mnohem více, ne nějaký pohovor v atně mezi čtyřma očima. To Ti radím více jako matka, ne jako učitelka. Mi hodně pomáhá, kdy si vzpomenu na své pocity matky z doby, kdy do M chodily mé děti. Kolikrát před kolegyněmi maminky obhajuji, já jetě nejsem kolkou tak nakaená, protoe jsem dříve dělala ve kole a tak si uchovávám jistý nadhled.
Chci jen říct, e kadá paní učitelka není takový ten správňácký maminkovský typ. Mí dva kluci proli stejnou kolkou s naprosto rozdílnými záitky. Ten starí má z toho trauma dodnes (je mu 10) a mladí v pohodě. kadý měl jinou učitelku. U ta máma vycítí, jaká učitelka je. Já jsem u toho starího vycítitla u z chování učitelky (přede mnou!), e mého ostýchavého a uplakaného kluka prostě milovat nebude a měla pro něj jen slova poníení a zesměňování...:-(
I dnes se mi na to vzpomíná zle. A syn mi jednou řekl, e mi ani vechno říct nemůe, co se tam dělo, aby mi to nebylo líto. Člověk nemá jinou volbu, ne dát dítě do kolky, a učitele si vybírat nemůe. Táhne se to s ním dodnes.
Milé paní učitelky (a na Z nebo v M),
prosím, mějte na paměti, e jste pro dítě první zkuenost s velkým světem, mimo maminku, a snate se, aby toto první setkání nebylo bolestivé. Vězte, e kadý z vás do dítěte takto "zapisuje", a jste spoluzodpovědní za to, jestli vnějí svět budou děti povaovat za bezpečný a láskyplný, anebo jako zlý, nepřátelský, poniující. Píu to nejen jako máma, ale také jako bývalé dítě, co si s sebou nese vechny křivdy u z M.
Není tady
Ahoj, koda e nepíe jaká je malá doma, co jsi vypozorovala ty? Kreslí si, zapojí se do nějaké hry, vydrí u něčeho? Nebo jen poskakuje a na nic se nesoustřdí? Syn to také neměl ve kolce lehké, byl spíe samotář, ale spolupracoval s učitelkami, hlavně potřeboval pohyb, take kdy učitelka viděla, e u nemůe usedět u malování či čtení, tak ho poslala oběhnout dvě kolečka po herně a bylo to. Zala bych za učitelkou, a pokud by se nic nezměnilo, zkusila bych jinou kolku, těch pár minut navíc, které by mi trvaly, ne bych dola do vzdálenějí kolky, je nic, proti tomu, kdy tam bude malá spokojená a taky preferuji, kdy jsou pohromadě děti stejně staré.
Není tady
Stránky: 1 2