19. dubna : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 19. dubna : Obyčejný citrón a jeho netradiční vyuití beze zbytku. V kuchyni i v domácnosti je skvělý pomocník! 19. dubna : Rodičovství podle zvěrokruhu: tíři jsou přísní, Panny umí ustoupit. |
|
|
Hannah napsal(a):
Nudící dítě přibité k lavici bude na její desku psát,puberáci ryjí.Pří rodičáku očíhněte lavice.Budete hned vědět na čem jste.
já mám 3 roky nové lavice a jetě ani jedna rýha a poznámky nepíu je to pod moji úroveň
Není tady
Saďourek napsal(a):
Holky ruku na srdce, vy dovolíte svým dětem doma čmárat po stole nebo se houpat na idli? Já teda ne, to druhé spí z důvodu bezpečnosti, jestli se chce houpat, tak venku má houpačku a ne idli.
Začala jsem tento příspěvek číst proto, e máme doma taky takovou raubířku, které je ve jedno a kdyby nám p.uč.nenapsala vzkaz, e nemá DÚ, nemá ho dodnes atd atd.
Moni, nestalo se třeba, kdy byl mení, e jste pár krát povolili, kdy jste něco zakázali? Moná zkouí, jak dalece má pevné nervy a kdo z koho. Nae malá taky stále zkouí, kolikrát si říkám, e by u to pochopil i blbec. My jsme nedávno zjistili, e ne domlouvání a zákazy je lepí jedna přes pr.... To funguje a musím říct, e je klid a nemusím mluvit 10x. Někdy stačí jen zahartusit uplíkem s vařečkama. Na kadé dítě platí něco jiného a je velmi důleité zjistit co, ale taky velmi těké.
Jestli p.uč.učí první rok, není se co divit, e dělá chyby, ona si je uvědomí, neboj. Taky jsme dělaly chyby, kdy jsme nastoupily do zaměstnání, nebo ne? Já teda ano.
Kdy tam jde o to,je jasný e doma si taky takové věci dovolit nemůe,ale doma je k tomu vedenej ve kole byl půl roku tak si myslím e je na paní učitelce jak jin to vysvětlovat třeba i kadý den kdy to je potřeba jsou to prvňáčkové kteří měli úpně jinej reim ve kolce.My jsme měli těch poznámek ze záčátku opravdu hodně.Já si myslím e první třída je základ to co jim paní učitelka dá te´d tak to budou vnímat celou kolu.Já kdy jsem za ni musela jít poslechnout si jakej je Tak jsem jí říkala e u fakt nevím e mu to říkám kadé ráno jak se má ve kole chovat e přeci tam sním nebudu chodit taky. Tak mi paní učitelka řekla e hlídání si mohu obstarat a a klidně příjdu no co mám k tomu dál dodat kdybych tam seděla tak vím e to bude ok. Jedině e bych místo schánění práce znovu absolvovala základku no asi se nad tím zamyslím
Není tady
Mončo a byl dostatečně vyzrálý na první třídu? I tady můe být někdy zakopaný pes. Neob můe být zase a moc popředu ve vědomostech - to taky není dobré a tím pádem se nudí. U nás se to v 1.tř.řeí tak , má-li dítě hotovo frčí na koberec a hraje si dokud to neudělá i ten poslední. A psát poznámky hned v prvních měsících je skutečně blbost. A co na uč.říkají ostatní rodiče? Nebavila ses o tom s nima?
Není tady
Saďourek napsal(a):
Selim, já ti taky neříkám, e jí má volat, ale jde o to, proč by to dítě mělo dělat ve kole, kdy to doma nedělá. Ale o to tady nejde, to by bylo na samostatnou diskusi - jak jsou učitelky strané a nespravedlivé, ale otázka Moniky zněla úplně jinak. Jinak bych do této diskuse raději ani nelezla. Jsem toti učitelka a vím co je to mít 30 ratolestí ve třídě, z nich třetina je hyperaktivních, dalí má problémy domaa často si jich rodiče nevímají a je jim jedno co dítě dělá a pak pár jedinců, často ostatními označováni jako prti se chtějí učit. Ale já taky nadávám na nevlídnost úředníků, take si klidně poslute
A tie rozpráva tým hyperaktívnym, e zrejú na ibenicu a e ich matka nechala, lebo boli zlí??? Tak to by som sa čudovala, keby si liezla do tejto diskusie. Mmch, ja som sa o.i. podivila aj nad výberom učiteliek do vyrovnávacej triedy, lebo práve poznám aj úasné, trpezlivé a občas aj teoreticky podkuté učitežky, kt. by si s takouto triedou poradili určite lepie ako nervózna dôchodkyňa. V kadom povolaní sa nájdu aj takí, aj onakí, ale smola je, keď si nemôe vybra(ani u učiteliek sa to vdy nedá ).
Není tady
Saďourek napsal(a):
Selim, já ti taky neříkám, e jí má volat, ale jde o to, proč by to dítě mělo dělat ve kole, kdy to doma nedělá. Ale o to tady nejde, to by bylo na samostatnou diskusi - jak jsou učitelky strané a nespravedlivé, ale otázka Moniky zněla úplně jinak. Jinak bych do této diskuse raději ani nelezla. Jsem toti učitelka a vím co je to mít 30 ratolestí ve třídě, z nich třetina je hyperaktivních, dalí má problémy domaa často si jich rodiče nevímají a je jim jedno co dítě dělá a pak pár jedinců, často ostatními označováni jako prti se chtějí učit. Ale já taky nadávám na nevlídnost úředníků, take si klidně poslute
Píete e jste učitelka měla jste 30 dětí ve třídě nae učitelka jich má 14.Můj syn potřebuje cítit autoritu to jsem jí řekla asi při třetím jednání s ní já opravdu nechci vechno svádět na ni já s ním doma taky bojuju.Já mám obavy aby si na něj nezasedla jen kvůli tomu e je ivějí u se stalo e ji natval a poslala mě ho domů místo posledních dvou hodin měli sportovní hodiny tak koukám a milej synáček doma a to jetě e jsem doma byla čekalabych ho dýl ,paní učitelku vytočil a musel odejít. Teď na ten výlet taky málem nejel protoe ji natval ale dva dny byl hodnej jak si přála v rámci monosti.Těď jsme měli rodičák tak jsem se dozvěděla e na něj dokáe být opravdu moc natvaná no to asi pak člověk moc oběktivní není no a vy taky voláte mamince čtvr hodiny a tam jí líčíte jak vás ák vytočil atd.Máme trenéra na tenise je přísný ale dokáe i pochválit a to byste koukala jakou tam seká latinu.Doma se dětem věnujem neříkám e 24 hodin v kuse ale výlety prostor ke hraní atd mají i tu pevnou ruku.U jsem přemýlela e do koli začne chodit manel a kdy ani to nepomůe tak uvidím co dál.M
Není tady
Selim, mi ani tak nevadí hyperaktivní dítě, jak dítě drzé a rozmazlené, které si myslí, e můe ve a je středem vesmíru.
Takový příklad, loni si uč.zavolala maminku, kvůli tomu, e klukovi vycházela 4 z matiky. Maminka plakala, jaký je její drobeček chudáček (chlap jak hora), e on má na starosti jen fotbal a kolu a e bude kadý týden do koly volat, jestli se zlepil a jak se chová - mimo jiné byl drzý a neustále něco v hodinách vykřikoval. Maminka za tu dobu nezavolala ani jednou. Tak je to vina učitele nebo rodiče?
Není tady
Mončo a to je vysazena jen na tvého syna? Ale jestli ti kluka poslala o 2 hodiny dříve domů, okamitě bych letěla za ředitelem a řeila to s ním, To se nesmí dovolit i kdyby učila 20 roků.
Není tady
Saďourek napsal(a):
Mončo a byl dostatečně vyzrálý na první třídu? I tady můe být někdy zakopaný pes. Neob můe být zase a moc popředu ve vědomostech - to taky není dobré a tím pádem se nudí. U nás se to v 1.tř.řeí tak , má-li dítě hotovo frčí na koberec a hraje si dokud to neudělá i ten poslední. A psát poznámky hned v prvních měsících je skutečně blbost. A co na uč.říkají ostatní rodiče? Nebavila ses o tom s nima?
Jo v poho to on je vyzrálý a dost mě to příjde e furt to zkouí kam a to půjde ona je fakt hodná jeho učitelka to ona snima dělá mnoho aktivit ale jak říkám musí to být dítě které bude moc moc hodný jinak smůla.
Není tady
Saďourek napsal(a):
Mončo a to je vysazena jen na tvého syna? Ale jestli ti kluka poslala o 2 hodiny dříve domů, okamitě bych letěla za ředitelem a řeila to s ním, To se nesmí dovolit i kdyby učila 20 roků.
To já vím jene jsem ji nechtěla podrazit jetě mi volala a moc se mi omlouvala e ji to dolo a kdy jsem ji volala co dělá syn doma.Já nechci dělat zbytečný zle ale to víte hrozně mě to mrzí kdy pak si na mě slsne a dává mi za příklad jiné děti jako kdy mě to bylo jedno.Ve tříde jsou tři takový co ji prej tvou a kdy jsem se dověděla e je má spolu v lavici tak jsem nechápala poprosila jsem ji a´t je rozsadí e né musí je mít přece na očích no zkuenost za půl roku dala e kluci u spolu nesedí a je v tomto líp.Opravdu se bojím aby se to s ním netáhlo celou kolu.
Není tady
Není tady
Saďourek napsal(a):
Selim, mi ani tak nevadí hyperaktivní dítě, jak dítě drzé a rozmazlené, které si myslí, e můe ve a je středem vesmíru.
Takový příklad, loni si uč.zavolala maminku, kvůli tomu, e klukovi vycházela 4 z matiky. Maminka plakala, jaký je její drobeček chudáček (chlap jak hora), e on má na starosti jen fotbal a kolu a e bude kadý týden do koly volat, jestli se zlepil a jak se chová - mimo jiné byl drzý a neustále něco v hodinách vykřikoval. Maminka za tu dobu nezavolala ani jednou. Tak je to vina učitele nebo rodiče?
Vina sa mi tu nezdá adekvátne slovo... Aká vina? Chlapec je taký, aký je, ide o to, motivova ho - ale keď sám nechce... tak ho asi ani rodičia nedonútia. Prečo si učitelia myslia, e rodičia si naschvál vybrali z katalógu problémové deia, naschvál ho poslali k nim do triedy a naschvál potom bojkotujú spoluprácu?
Na druhej strane - bývalý prestal do koly chodi s tým, e tie učitežky sa ani u vežmi nesnaia uči jeho syna, ale skôr prevychováva jeho... a apelovali na jeho pocity viny, hanby a čojaviemčoho. Ak bol niekto vinný, tak asi najviac chlapcova matka, ktorá sa ho vzdala, keď mal 7 mesiacov a viac sa oňho nezaujímala. Na ňom sa to podpísalo. No ale keďe ona naňho s... kalala, zlizli si to logicki tí, ktorí sa starali - teda jeho otec a ja, v podstate cudzia osoba. Vyčítali mi, e som primladá(to bola ale aj jeho biologická matka, lene tam sa na to tak nehžadí), neskúsená a hento tamto. Keď si vak vezmem, e väčinu toho, čo sa podarilo za kolskú dochádzku naprata mu do hlavy, som tam vtĺkla ja(zo koly chodil tak, e ani netuil, aké brali učivo - ale ja som nikdy učitežkám nevyčítala, e čo to tam robia, keď chlapec nemá ani paru o tom, čo sa tam deje), tak by som im najradej niečo avnaté odpovedala.
Väčina mojej rodiny sú učitelia, tak viem, o čom to povolanie je, ale napr. moji starí rodičia boli ete zo starej koly, učili na dedinskej tvortriedke, a v ivote nevolali rodičov do koly s tým, e ich diea čmára na lavicu... Naopak, deti z "pochybnejích" rodín nechali vyspa - väčinou spávali odma po 5-6 na jednom gauči - občas im dali desiatu a aspoň ako-tak sa ich snaili zapoji do diania na vyučovaní. Nepoznali vyrovnávacie triedy, kde sa akumulujú deti s rôznymi výchovnými problémami, ale posadili zlého iaka vedža dobrého, aby ho ahal dopredu. Vetky deti za tie tyri roky aspoň ako-tak vybavili do praktického ivota(iaden síce nedostal Nobelovku, ale vetci vedeli ako-tak číta, písa a počíta) a tie sa k nim hlásili ete celé roky potom, aj ako dospelí. Ani ja si v práci nevyebrám len tú žahkú robotu, rovnako popracujem na akom preklade ako na žahom a nereklamujem, e nemám len samé "lahôdky".
Není tady
Mám z toho pocit,e hlavní problém bude v tom, e 1. třídu učí začínající učitelka.Tohle tedy nechápu, do 1.třídy se přeci dávají zkuené učitelky s praxí, protoe právě s prvňáčky bývá nejvíce práce.
Moná je ten klučina opravdu ivějí nebo i trochu zlobivějí, ale takových dětí bývá v 1.třídě dost.Ona ta p.učitelka,co ji mají teď ,by určitě za 10 let neposlala malého kluka domů o 2 hodiny dřív (taky by se mu mohlo něco stát) a určitě u nebude psát poznámky kvůli malichernostem.Moná z ní jednou bude dobrá úča.koda jenom, e se zaučuje zrovna na prvňáčcích.
Není tady
Také si myslím e pokud áci ve třídě dělají čurbes,je to vina učitelky-le .Pokud nepodá učivo nějak záivně,tak to je pak těké.Udělat si respekt.Aby nemusely být poznámky.Sice po 20 ti letech je to dobrá sranda ty jejich poznámky,ale kdo to má pořád přeívat.Já u to mám natěstí za sebou ,ale také jsem si uila.syna třídní měla moc ráda.ale prostě ji psychicky deptal.ne e by byl vulgární,ale prý ji vdycky rozhodil hodinu nějakýma poznámkama.nejhorí to bylo v 8 a 9 třídě.Dovedete si představit,e jsem chodila kadý týden do koly?Síla,ale něco to pomohlo.Nebyly ádné poznámky a hned se ve vyřeilo ústně.Navíc to byla třída hokejistů,tak byli vichni děsní borci a úča byla trubka která ničemu nerozumí.Ale na tady tuhle úču vzpomínám ráda,protoe chtěla pomoct.musím vám napsat jednu historku,za kterou málem dostal trojku z chování.Řekl prý učitelce z angliny,e jí páchne z pusy(no,prý řekl e jí táhne z d*ky)ale to by přece můj sluně vychovaný chlapeček neřekl e)Tak jsem měla jít za onou paní učitelkou a jakmile na mne promluvila,myslela jsem ,e se vyvrátím!Jí opravdu páchlo,úplně hrozně.Tak jak koho potrestat.Za to,e jí řekl pravdu,nebo za to,e nelhal.Puberák si nebude brát servítky,navíc jí to neřekl do očí,ale slyela ho jak se bavil s ostatníma klukama.Jeho třídní to nějak vyehlila,řekla jsem jí e měl přece pravdu a jestli s ní sedí ve stejné místnosti,tak to musí vědět sama ne?Trojka z chování natěstí nebyla.
Není tady
Selim, na této otázce se asi nesejdem, ale to neva. U nás platí, e to co řekne p.uč. to se udělá. A výroky dcery, e uč.je blbá netoleruji. A své děti si chci vychovat sama a ne aby mi jej vychovávala uč. nebo vychovatelka v druině.
Ale jak mluví o svých rodičích a vlastně minulosti, jetě to bylo zcela jiné asi před 20 lety! Pak si hold někteří začali plést demokracii s anarchií a je to, co je. Děsím se momentu, kdy i u nás dítě ve kole vytáhne zbraň na učitele! A neříkej mi, e toto je vina koly. Vekerá výchova má mít svůj počátek doma, v rodině a to mi nevymluví a jestli 13-ti leté dítě kouří a pije a rodičům je to jedno ..... tak potom no comment.
Ale otázka Moniky zněla úplně jinak, take Moni, moná by to chtělo udělat troičku zle a udělat na uč. trochu bu bu bu. Drím ti palce, aby se to nějak vyřeilo!!!
Není tady
Co to vlastně znamená zlobivé dítě? Obtěuje nás svým chováním? Nemáme náladu stále řeit jeho výstřelky? Měla jsem doma to samé. Syn - lehká mozková dysfunkce - dyslexie - dysgrafie - bydleli jsme v Praze, pořád se něco řeilo, potom jsme se přestěhovali na vesnici. Najednou se vechno změnilo. ádná dyslektická třída - kdy chtěl stačit, musel se učit! Rvačky přestaly tím, e přepral toho nejsilnějího ze třídy a pak u si na něj nikdo netroufl. A on sám od sebe se natěstí nepral. Devítku končil s průměrem 1,6, vyučil se automechanikem, udělal si nástavbou maturitu, dneska pracuje, dělá to co chtěl. Na diskotéky chodil od 13 let, nikdy nepil ani nekouřil. Ty začátky byly ale hrozné, od 2 do 10 let, galeje.........
Není tady
K těm poznámkám ve kole - moje maminka ( taky učitelka) jednou odepsala kolegovi, který mě učil a psal denně poznámky, e vyruuju ( no byla jsem klasické učitelské dítě ) e on je tam od toho, abych nevyruovala a e ona mu taky nepíe, e ji zlobím doma. A byl klid.
Moniko kup si kníku "Indigové děti". Je moné, e Tvůj syn je opravdu indigové dítě a v kníce se dozví, jaký přístup zvolit k takovým dětem. Jsou toti opravdu větinou hyperaktivní. A je třeba dát pozor, aby jim člověk patnou výchovou nezničil sebevědomí. Hodně těstí.!
Není tady
Není tady
Tak trochu nechápu, proč větina z vás negativně píe o učitelce. Původcem problému je přece dítě, ne ona. Tohle není o tom, jak dítě zaujmout. Hyperaktivnímu děcku je toti srdečně jedno, co se probírá. Jeho toti nebaví nic. Slyela jsem vyprávění o rodiči, který byl taky celý pryč z věčných lamentací učitelky. Hádal se s ní přes ředitelku a nikdo u nevěděl, jak to vyřeit.
Tak jednou ve vyhrocené situaci mu úča řekla, ...přijďte se teda podívat na některou hodinu, a víte, jak se vae dítě předvádí. No, prý to byl horor. Kluk vyváděl více ne obvykle, cítil přítomnost rodiče a zastání. Rodiči evidentně ze situace nebylo lehko, protoe ostatní děti prostě pracovaly a chovaly se v normě, zatímco tento...houpání na idli je slabej odvar. Rodič nakonec prý nedoil konce hodiny, musel odejít. Nevím, kdo pak vybreptal, e doma byl nářez, jaký dítě nepamatovalo. Protoe rodič to vzal jako ostudu.
Samozřejmě, e poznámky a mlácení dítě nepředělají. Snad by pomohla výměna koly, nelze ale kadý kolní rok expedovat potomka jinam! Je asi hrozně těké zvládnout celou třídu, kdy tam jsou permanentně vyruující a zlobící děti. A kdy rodiče nezvládají svoje jedno, chtít, aby to vechno zvládla učitelka, kdy má na to koly.
Jasně, e by mě jako mámu deptaly opakované poznámky. Ale snaila bych se, abych dítě od a do z doma zvládala. A abych mohla učitelce v klidu říct...tak se přijďte podívat, jak mě dítě doma poslouchá a já se pak přijdu podívat, jak se chová ve kole. A něco spolu vymyslíme.
Ono asi to učitelské zaměstnání je fakt někdy poukázkou na předčasný invalidní...!
Není tady
Kalupi, take hyperaktívne diea je problém? Hm, a má nejaké rieenie? trebárs učenie doma? Alebo ich treba zabi hneď po diagnostikovaní - ako slabé deti v starovekej Sparte?
A prečo si myslí, e keď diea nezvláda učitež, rodič (často bez vzdelania a mono vôbec si neuveodmujúci, čo LMD je) by ho mal zvládnu lepie? Dostávajú rodičia nejaké nadprirodzneé schopnosti po narodení potomkov? Pýtam sa, lebo ja som neporodila iadne, ale o jedno s LMD a ďalími problémami som sa starala(navzdory kole a pani učitežkám)...
Není tady
Obě mé děti si na svět donesly hned několik zdravotních handicapů. Dalo fuku se o ně starat. Samozřejmě taky uměly zlobit. Ale aby svévolně naruovaly vyučování, kodily a ubliovaly, odmlouvaly a nebo jinak vyváděly, to opravdu neznám. Proto neumím rodičům takových dětí poradit. Jenom si prostě myslím, e člověk, co musí zvládnout celou třídu dětí, kde kadé je jiné a kde je více takových problémových, je chudák. Kdy se na jeho hlavu snese kritika těch, co svoje dítě nezvládají a po něm by to chtěli. Ze svého okolí znám rodiny, kde se dítě kázeňsky nezvládnutelné vyskytuje. Přijdou ven...a ostatní prchají v dál. Dítě si na svět něco přinese...a taky je nějak vychováváno. Na tyhle dvě věci je třeba se zaměřit, má-li se s věcí pohnout. Nevím, jak to probíhá ve zmiňované rodině. Ale pokud matka říká doma dítěti něco desetkrát a ono neposlechne...jak má potom poslechnout tu učitelku?
Mám snad taky právo na nějakej názor...nebo ne?
Není tady
Dneska u jsou kluci velcí... ale ten první el do koly jako inteligentní klučík, hodný, stačilo vdy říct maximálně 2x. Ve kole od počátku neustále problémy s chováním, učitelka přitom zkuená - důchodkyně, která drela místo pro svou dceru na MD, tu pak měli od 2.třídy. Neustále jsem slyela "on je ikovný ale to chování, baví se, otáčí, vyruuje.." Od jeho 3.třídy jsem to poutěla jedním uchem tam a druhým ven, jen jsem se bála, co budou dělat s tím druhým synem, který měl u v porodnici v kadém oku 10 čertů, kdy neumí zvládnout to moje hodné prvorozené dítě.
A ejhle - ten druhý měl taky učitelku důchodkyni, ale prostě to s ním uměla. Na rodičáku ho dlouho chválila a kdy nenásledovalo ádné ALE, zeptala jsem se sama. "Ale jistě, on je ivějí, jak se začne oívat, dám mu dalí práci, on je toti rychle se vím hotový, atd." Podobné těstí na učitele ho provázelo celou Z, take i kdy od 7. třídy se naly i problémy, učitelé je vdy řeili ve kole a hned v zárodku.
Není tady