14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Chtěla bych se zeptat ostatních uivatelek na zkuenosti s těmito poruchami u dětí (učitelky nebo mámy).
Mám dva kluky s dyslexií a LMD. Druhá a čtvrtá třída. Jeden je hyperaktivní, druhý hypoaktivní, to abychom to neměli tak jednotvárné
Jak to mají vae děti ve kole? Respektují učitelé vyjádření z PPP? Co jim jde a co jim dělá problémy? Jak zvládáte denní přípravu?
pokud u to téma někde tady zaloené je, tak se omlouvám, a nasměrujte mě prosím tam.
Díky
Upravil(a) Damila (26. 4. 2007 19:44)
Není tady
Taky jsme se mučili s dyslexií u dcery.Na prvním stupni jsme museli párkrát zajít za učitelkou,aby to akceptovala.Na druhém stupni to bylo těí tam na ni úplně kalali a holka musela zabírat a se z ní kouřilo.Na internetu je pro dyslektiky spousta cvičení a servrů.Tohle není servr pro dyslex.ale je dobrý dala jí ho učitelka www.diktaty.ewa.cz nebo www.kaminet.cz tady můou pracovat děti bez rodičů a naučí se to.Chce to pohledat na internetu.Zadej si to do vyhledávače vyjede ti více adres. Dnes je pro dyslektiky spousta pomůcek na čtení a tak.Tyto děti se musí učit víc a v kraích intervalech ne ostatní děti.A s tou hyperaktivitou se nedá nic dělat,holka chodila roky do baletu a pořád měla energie dost.A na tu hypoaktivitu a vlastně i hyperaktivitu je dobrý dramatický krouek.Holky chodí obě a jako by se to trochu vyrovnalo,tak to zkuste taky.Jinak to tyto děti mají těké i na střední jako například mi.Opravdu asi záleí na kole :kapitulaion: Já sama jsem dyslektik a dysortografik a mám problémy,protoe na mne učitelé jak se řáká z vrchu pěkně kalali tyto děti mají rády kníky,kde jsou obrovská písmena jako v první třídě a jenom pár vět na stránce,nae četla tyto knihy a do 5 třídy a pak se celkem rozjela na normální kníky pro její věk
Není tady
Dysortografika mám taky, dnes u je na střední. kola ho v jazycích zohledňovala a do devítky, do páté třídy nebo moná i vý, u si to nepamatuji, měli krouek, kde dělali různá cvičení. Snad kromě diktátů jsem ádné úlevy nepoadovala, protoe si myslím, e kadá slabina se musí procvičovat a ne omezovat. Jde jen o to, aby zbytečně nenosili pětky, ale jinak jsem chtěla aby četl a psal, to co ostatní. Protoe holt pravopis musí umět, je to jeho vizitka a kdy chce maturovat, tak mu můe pomoct jedině procvičování. Dokonce jsem o tom četla i nějakou studii, e úlevy tento problém jetě prohlubují, protoe dětem chybí zafixování si psaní nebo čtení. Samozřejmě je podmínkou, e se dítě pohybuje v pásmu průměrné či nadprůměrné inteligence, co zjiují při vyetření v PPP.
Druhý syn se taky jevil jako dyslektik, ale četinu zvládal na dvojku, tak jsem s ním na vyetření nela. Dnes je v sedmičce, íleně krábe, kdy si nedává pozor dělá chyby/zápisy v seitě/, ale diktáty zvládá bez pětek, z četiny má pěknou dvojku, tak to zvládáme i bez diagnozy.
Take chlapečky zapoj do ivota, aktivního nechej vybít energii třeba při sportu, pasivního donu něco dělat, ale nechej je ít a hlavně jim nevtloukej do hlavy, e mají nějakou vadu.
Jinak tě jetě potěím. Jak mi řekla jedna moudrá paní učitelka: Tito kluci dozrávají později, to jsou ti co ve kole měli čtverky, li se vyučit na zedníka, dodělali si maturitu a potom i vysokou. Kdy jsem se nad tím zamyslela, tak jsem zjistila, e pár takových znám. A můu říct, e i u svého syna to pozoruju, e čím je starí, tím víc se zklidňuje a víc věnuje kole a přípravě. Proto chlapečky miluj, zbytečně je nestresuj, protoe jsou v ivotě důleitějí věci jak samé jedničky.
Není tady
Doporučím přečíst si k tomu něco od dr Matějčka. Pokud má kola vyjádření z PPP je třeba jej dodrovat.
Matějček: Co děti nejvíc potřebují, Portál, 1995
Matějček: Co, kdy a jak ve výchově dětí, Portál, 1996
Matějček: Dyslexie, H&H, 1995
nebo
Zelinková, O.: Cvičení sluchové analýzy a syntézy, DYS Ol. 1997
Zelinková, O.: Čtenářské tabulky, DYS Ol. 2002
Zelinková, O.: Čtení mě baví 1. díl, DYS Praha 1995
Zelinková, O.: Čtení mě baví 2. díl, DYS Praha 1998
Zelinková, O.: Hrajeme si s písmenky - rozliování hlásek, DYS Ol. 2001
Zelinková, O.: Rozliování b-d-p, DYS Ol. 2002
Zelinková, O.: Rozliování krátkých a dlouhých samohlásek, DYS Ol. 2001
Zelinková, O.: Rozliování slabik dy-di, ty-ti, ny-ni, DYS Ol. 1997
Zelinková, O.: Slabika - základní jednotka řeči a vyučivání čtení, DYS Ol. 1974
Zelinková, O.: Poruchy učení, Praha, Portál, 2003
Zelinková, O.: Pomoz mi, abych to dokázal, Portál, 1997
nevím co konkrétně hledá, můu ti poradit i konkrétněji
Upravil(a) PavlaH (26. 4. 2007 23:10)
Není tady
Děkuji za tipy a zkuenosti.
Starí syn má dyslekt. hodinu (reedukaci) přímo ve kole, mladí dojídí do poradny co 14 dní, kde dostane na dalích 14 dní úkoly. Starí má místo diktátu opis, mladí úlevy nemá ve kole ádné. Učí se oba na jedničky dvojky, zatím.Je pravda, e i mně se zdá, e starí je pilnějí, a víc mu jde o to, aby měl dobré výsledky. Ale v tomto případě je to spíe povahou, ne věkem. Mladí hoík na učení prdí a musím ho nutit málem násilím, pravidelnost a denní příprava, to není nic pro něj. Oba kluci dělají judo.
Starí kluk má učitele, kterého by měli naklonovat. Je to mladý muský, stále pro ty děti něco vymýlí, motivuje, je fakt úasný, ale má ho jen do 5. třídy, na druhém stupni to bude drsné...
Take díky. )
Není tady
Myslím e se starím klukem to půjde.Pokud dokáe zabírat teď,tak u mu to zůstane To říkám z vlastní zkuenosti.Syn je dislektik.
Bude mít alespoň více času na mladího.
Není tady
Mladí jsou veobecně větí flákači, aspoň u nás to tak je. Rodiče u je tak nehlídají jako ty první
Pokud má syn dobrého učitele, zkus se s ním domluvit, a píe i diktátya pokud budou patné,a je učitel nehodnotí, jde jenom o to, aby si na ně vůbec zvykl. Pozděj mu to fakt můe chybět, u jenom rychlost psaní a vypsanost. Já jsem u syna viděla velký problém v úlevách ve čtení, protoe pak se to projevovalo vude, ve slovních úlohách a v předmětech, které se musí učit čtením. U pááka, který je ikovný a to je, jak píe bych se snaila o normální reim a pokud ho bude zvládat, tak maximálně zohledňovat známkování-po dohodě s učitelem a u toho meního pro začátek driluj čtení, protoe to fakt moc chybí.
Není tady
Souhlasím se Savelou. Já i syn jsme rovně dyslektici. Není to a tak, e bychom propadali, apod. Já měla z četiny vdycky dvojku, on taky, ale s odřenýma uima. Jde jen o to, e člověk, který s tím má problém, musí prostě víc trénovat. S věkem se to zlepuje. Já jsem dnes úplně v pohodě, jen si musím po sobě číst text, protoe se mi často stává, e přehazuji písmena a v práci, kdy jsem dělala s polokami, kódy,...prostě s čísly, musela jsem dávat pozor na "kudrnatá čísla" - přehazovala bych číslice. Musím se na to soustředit, ale pak to jde. Nemá cenu se těm věcem vyhýbat - to by člověk zůstal negramotem
A syn, ten je také celkem v pohodě, jen píe jak prase, to ale moná není dysleksií, ale tím, e prase je
Není tady
Jsem také proto aby děti neměly úlevy při výuce.Syn se musel obejít bez nich.kolu jsem sice seznámila s výsledky z PP,ale zároveň jsem je poádala aby měl kluk více času pouze při probírání nové látky a např. při psaní 1.diktátu z nově probrané látky.Fungovalo to skvěle.Nemohl se spoléhat na ádnou záchrannou sí a věděl e musí makat.
V jeho třídě byly dalí dva dislektici.Oba měli úlevy a oba na ně nehorázně spoléhali.Prospěch podle toho vypadal.Pokud se k tomu přidá jetě jetě spousta rodičových omluv typu " S tím nic neudělám,je to dislektik"
má dítě velice zaděláno.
Take se musí opravdu tvrdě pracovat a zároveň velice dobře opečovávat své nervy aby neujely
Není tady