14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Dlho som rozmýžal nad tým, čo by som sem mohol napísa, aby to bolo zrozumitežné...
Verím, e kadý človek je vo svojej podstate dobrý. e kadého zahreje pri srdci, keď urobí niečo užachtilé, pomôe. Verím, e vetko to "zlo" vo svete pramení len z nevedomosti, nepoznania skutočnosti. A za nevedomos nebudem nikoho odsudzova.
Verím, e kadý je strojcom svojho ivota, Stvoritež, a dostáva len to, čo si sám pripraví... nikto iný, nič externé... iadny Boh v kresanskom ponímaní...
Verím, e ijeme len jeden ivot a ten nikdy neskončí. Smr a narodenie beriem len ako bránu do inej formy toho istého ivota. Z tohoto pohžadu iadna reinkarnácia neexistuje, neijeme viac ivotov, ale len Jeden ivot. Samozrejme verím, e v mnohých telách a formách...
Tie verím, e po smrti tela nás nikto súdi nebude, len my sami. Neverím, e keby som zajtra niekoho zabil a bol by som si plne vedomý PREČO som to urobil a ČO vlastne som to urobil, tak by som v "budúcom ivote" bol zabitý. Bolo by to tak, ako by som ja chcel... neverím, e by mi niečo/niekto "naordinoval", e za toto sa mi stane toto... Verím, e zákon príčiny a následku/karma je "len" nástroj na uvedomenie si seba a svojich činov. Keď si je niekto vedomý seba a svojich činov, nástroj viac nepotrebuje... a u nikdy nebude chcie niekomu/niečomu vedome ublíi...
Na niečo z tohto dôkaz mám, na niečo nie... niečo "len" cítim...
Není tady
V podstate s tebou souhlasim.
Snad jen na upresneni - pokud jsem v "jednom zivote" ( - pokracovani zivota - jsou to jen slova -) vinikem, budu ve "druhem" zase obeti. Ne kvuli trestu, ale kvuli vlastni zkusenosti, vlastnimu prozitku a uvedomeni si prave onoho zakona priciny a nasledku.
Kazdy clovek nese bozi jiskru, kazdy jsme buh, svetlo, laska...... Jen nekteri z nas si to pamatujeme vice, jini mene, jini jako by zcela zapomneli.... ale devet bran stejne musime projit vsichni
Není tady
Ráda bych se vrátila k příspěvku Pan o ráciu a vyspělejích civilizacích ne jsme my. Teď pročítám knihu Mayská proroctví. Je úasné, jak vyspělá to byla civilizace, jejich znalosti a zkoumání planet mi přijde naprosto neuvěřitelné. My dnes máme jen část jejich vědomostí. Byla to civilizace, která znala přesně cykly planet naí sluneční soustavy, měla 2 kalendáře, s přesností na minuty dokázaly určit zatmění Slunce, Měsíce, cyklické vlivy skvrn na Slunci. Je to neuvěřitelné. A díky tuposti a zaslepenosti panělské katolické církvi mnoho cenných sepsaných informací, výsledky bádání a úasné vědomosti Mayů skončily v plamenech. Hrůza . Těko říci, zda Atlantida existovala či nikoliv, ale o Mayské civilizaci existují odborné publikace, které dokazují, e Mayové byli v oblasti astrologie mnohem dál ne my....... A moná i v dalích oblastech, kdo ví.......
Na druhou stranu vzato, myslím, e a kadý věříme čemu chceme, lidstvo se posunuje směrem dopředu. Jsem tady na babinetu u 2 roky a lidí, kteří se začínají zajímat o věci mezi nebem a zemí valem přibývá. A to si myslím, je jen dobře.
Pandorraa napsal(a):
Kazdy clovek nese bozi jiskru, kazdy jsme buh, svetlo, laska...... Jen nekteri z nas si to pamatujeme vice, jini mene, jini jako by zcela zapomneli.... ale devet bran stejne musime projit vsichni
Jakych devet bran? To me zajima... muzes k tomu neco prosim napsat? Nebo treba nejaky odkaz?
Není tady
Z knihy Reinkarnace, vyklouznutí a vklouznutí do těla - Posmrtný ivot, reinkarnace
Znovuzrození - základní otázka a pravýpověď lidstva
Znovuzrození, to je základní výpoveď lidstva. Ve vech dobách a ve větine kultur bylo toto téma součástí víry a spekulace. Známý výcarský hlubinný psycholog C. G. Jung zastává názor: "Znovuzrození je výpoveď, která patří k pravýpovědím lidstva vůbec. Tyto pravýpovědi se zakládají na tom, co označuji jako 'archetypus'. Vechny výpovedi, je se týkají nadsmyslového, jsou v nejhlubím smyslu stále určovány archetypem, take není divu, kdy se výpovedi o znovuzrození vyskytují u nejrůznejích národů."
Vědění o znovuvtělení due je základem obsáhlého výkladu o utrpení a vině - o smyslu bytí vůbec. Dává odpoveď na otázku, proč se deti rodí v bíde, zmrzačené a nemocné? Z náboenského hlediska vypadá stejná otázka takto: Jak je to moné, kdy přece existuje Bůh lásky? Na druhé straně: Proč se mnohé rodí v bohatství, blahobytu a zdraví? A také: Proč existují takzvané zázračné děti?
Otázka: Existuje-li monost opakovaného pozemského ivota nebo ne - je jednou ze základních otázek vůbec. Týká se výkladu podstaty naeho lidského bytí; jde o obraz človeka, světa a Boha. Vedení o reinkarnaci není rozířeno pouze ve východních náboenstvích, např. v hinduismu a buddhismu; také pro mnoho velkých básníků a myslitelů západního sveta a myslitelů v antice i v novoveku bylo toto vedení samozřejmostí. O monosti opakovaného pozemského ivota byli krome jiných přesvedeni Empedokles, Pythagoras, Platon a Vergilius, dále Goethe, Hölderlin, Schiller, Schleiermacher, Fichte, Kant, Schopenhauer, Nietzsche, Kirekegaard a Voltaire.
Dnes zastávají mylenku reinkarnace velké esoterické skupiny, jako např. Antroposofové, Rosenkreuziáni nebo skupiny Lorbera. Také Univerzální ivot zastává učení o monosti různých vtelení due do lidského těla.
Také věda se zabývá reinkarnací. Je u k dispozici obsáhlý materiál, např. od profesora Jana Stevensona, který po dlouholeté výzkumné práci na více ne 1500 případech spontánního vzpomínání vyjadřuje přesvedčení, e jím vedecky zkoumané případy "daleko přesahují pouhý náznak znovuvtelování; zdá se mi, e ji dostatečne dokazují".
Dalím známým jménem je Thorwald Dethlefsen, který své pacienty pomocí jím vyvinuté metody zavádí zpet do dřívejích ivotů a tím hluboko v du-i zakořenené vzpomínky přináí navenek. Tímto způsobem oetřuje psychosomatická zatíení v současném ivote.
I přes výsledky techto bádání nebo práve v souladu s nimi a díky velkému rozíření vedení o reinkarnaci, neexistuje jednota nauky, nýbr mnoho rozličných názorů - které se přirozene také kříí a částečne spolu souhlasí - pokud jde o konkretní obsah a pouití tohoto vedení.
Je to zde stejné jako u otázky po Bohu: S Jeho existencí souhlasí vechna náboenství - avak o Jeho bytosti existují různá mínení; vude se nacházejí mení nebo vetí zlomky jedné pravdy, smíené s různými lidskými názory a představami. Stejne je tomu s reinkarnací. V podstate se o ní nepochybuje, pokud jde vak o detaily, lií se výpovedi zčásti značne. Tak například nelze jednodue ztotoňovat pojmy "reinkarnace" a "putování due"; východní porozumení se odliuje od západního - podle toho, jaký obraz Boha je základem.
Na rozdíl od výkladu katolického a evangelického učení jsme přesvedčeni o tom, e existuje i křesanský výklad nauky o reinkarnaci; a dokonce, e vedení o znovuvtelování due patří k prakřesanskému mylení a e je významnou součastí křesanské víry.
"Vedení o znovuzrození bylo v prakřesanství a v prvních stoletích křesanství pevnou součástí křesanského mylení. Také Jeí Nazaretský učil o znovuzrození a mnoho církevních učitelů pohlíelo na znovuzrození jako na neco samozřejmého." Hermann Bauer to dokazuje ve svém spise o znovuzrození. Kriticky vyhodnotil řecké a latinské biblické texty, koncilní dokumenty a díla prvních církevních otců a doel k záveru, e znovuzrození je prakřesanská nauka. Poukazy v bibli jsou např. M 16, 14 (srv. také Lk 9, 19), kde Jeí klade otázku, za koho Jej lidé povaují. Na to Mu odpovedeli Jeho učedníci, e ti jedni Ho povaují za Jana Křtitele, jiní za Eliáe, dalí za Jeremiáe nebo za nekterého z jiných proroků. Jiný příklad: Jeí mluvil o návratu Eliáe a myslel tím Jana Křtitele (Mt. 17, 10-13; srv. také Lk 9, 8 a d.). Církevní učitel Rufinus ujioval v jednom dopise Anastasiovi, e víra v opakující se ivoty patřila k veobecnému církevnímu mylení církevních otců a jako stará tradice byla odedávna předávána z generace na generaci. Origines (asi 185-254), který platí za jednoho z nejvetích řeckých církevních otců, učil reinkarnaci s velkým přesvedčením; mel k dispozici jete původní rukopisy bible v řeckém a hebrejském jazyce. Nauka o znovuzrození byla tedy součástí křesanství v prvních stoletích. O to překvapivejí je, e toto vedení nebylo a není v západních církvích vyučováno.
bublinka napsal(a):
Pandorraa napsal(a):
Kazdy clovek nese bozi jiskru, kazdy jsme buh, svetlo, laska...... Jen nekteri z nas si to pamatujeme vice, jini mene, jini jako by zcela zapomneli.... ale devet bran stejne musime projit vsichni
Jakych devet bran? To me zajima... muzes k tomu neco prosim napsat? Nebo treba nejaky odkaz?
Pan, souvisí to s eneagramem ?
Není tady
Souvisí-li to s eneagramem, pak jsem to nepochopila.......
Upravil(a) lvice (13. 2. 2007 14:53)
Ne, to souvisi s Kubínovou Pansofií.
Pro ty, co potrebuji vsechno dokazat a vypocitat: http://www.osud.cz/cs/clanek.php?id=3183
Není tady
Najprv som verila, e vetko je hmota. Vtĺkali to do nás na základnej, strednej aj vysokej kole - e vraj vedecký ateizmus.
Potom priiel čas zamyslenia. Je moné, aby sa hmota sama od seba poskladala do zloitých zlúčenín? Je moné, e moje cítenie vyvoláva nejaká chemická látka? Je chemická látka viac, ne moje vedomie? Ako je moné, e v prírode sa vetko opakuje s takou dokonalou presnosou? Je moné, e nae domy potrebujú najprv ideu - architekta - a príroda nie? Je moné, aby sa z chaotického vysypania tehál postavil dom?
Prila odpoveď: "NIE, to nie je moné."
Ak to nie je moné, KTO riadi svet, vesmír a vetko to, čo je nad tým?
A prila odpoveď, ktorej som sa dlho bránila: "BOH."
Ak je Boh, prečo majú rôzni žudia rôzne osudy? Prečo jeden ije dlhie a iný krátko?
Prečo je jeden chorý alebo chudobný a iný má vetko?
Prila ďalia odpoveď: "Reinkarnácia."
A tak teraz viem, e je Boh a e ijeme mnohokrát.
Není tady
No nazdar, take ádný zaslouený klídek po smrti nebude? Já se na něj docela těila.
Není tady
Pandorraa napsal(a):
Ne, to souvisi s Kubínovou Pansofií.
Pro ty, co potrebuji vsechno dokazat a vypocitat: http://www.osud.cz/cs/clanek.php?id=3183
Sice jsem to jen rychle prolétla, ale je to velmi zajímavé. Myslím, e to souvisí i s tím eneagramem ( koneckonců vechno souvisí se vím.) Asi si musíme také projít v inkarnacích vemi devíti typy eneagramu.
Upravil(a) lueta (13. 2. 2007 22:34)
Není tady
lueta napsal(a):
Pandorraa napsal(a):
Ne, to souvisi s Kubínovou Pansofií.
Pro ty, co potrebuji vsechno dokazat a vypocitat: http://www.osud.cz/cs/clanek.php?id=3183Sice jsem to jen rychle prolétla, ale je to velmi zajímavé. Myslím, e to souvisí i s tím eneagramem ( koneckonců vechno souvisí se vím.) Asi si musíme také projít v inkarnacích vemi devíti typy eneagramu.
Mozna mas luet pravdu, ja mam knihu Eneagram - Devet tvari duse na stole, ale jeste jsem ji neotevrela...
Není tady
Pandorraa napsal(a):
lueta napsal(a):
Pandorraa napsal(a):
Ne, to souvisi s Kubínovou Pansofií.
Pro ty, co potrebuji vsechno dokazat a vypocitat: http://www.osud.cz/cs/clanek.php?id=3183Sice jsem to jen rychle prolétla, ale je to velmi zajímavé. Myslím, e to souvisí i s tím eneagramem ( koneckonců vechno souvisí se vím.) Asi si musíme také projít v inkarnacích vemi devíti typy eneagramu.
Mozna mas luet pravdu, ja mam knihu Eneagram - Devet tvari duse na stole, ale jeste jsem ji neotevrela...
Tak a ji přečte, jsem zvědavá na Tvůj názor.
Není tady
Irenka21 napsal(a):
No nazdar, take ádný zaslouený klídek po smrti nebude? Já se na něj docela těila.
Irenka, klídek môe by u teraz, nemusí čaka na smr...
Není tady
Nala jsem docela dobrý odkaz na eneagram: http://www.sweb.cz/dobromysl/mozai.htm
lueta napsal(a):
Pandorraa napsal(a):
Ne, to souvisi s Kubínovou Pansofií.
Pro ty, co potrebuji vsechno dokazat a vypocitat: http://www.osud.cz/cs/clanek.php?id=3183Sice jsem to jen rychle prolétla, ale je to velmi zajímavé. Myslím, e to souvisí i s tím eneagramem ( koneckonců vechno souvisí se vím.) Asi si musíme také projít v inkarnacích vemi devíti typy eneagramu.
Tak jsem na to taky koukla, to je hrozne sloziteee...vubec tomu nerozumim
Divala jsem se i na ten odkaz na enagram... tech devet typu odpovida cislum v numerologii? Nebo jak se to urcuje?
Není tady
Hele Bubli, přelo mi ten svůj anglický citát pod čarou, nerozumím tomu .
Já jsem se nala v 1, ale také by mě zajímalo, jak se to určuje.....
Kdy člověk iví děti a má spoitou práci, moc klidu si tedy neuije, těila jsem se, e si jednou odpočinu a ejhle vy mi tady dáváte dalí ivoty, to teda nechci, chci leet a nic nevědět.
Upravil(a) Irenka21 (14. 2. 2007 14:32)
Není tady
Irenko, třeba v přítím ivotě bude milionářka bez dětí, s jachtou a hromadou mladých milenců . Taková druhá Ivana Zelníčková/Trumpová .
Upravil(a) lvice (14. 2. 2007 14:34)
To by mne asi neuspokojilo, ale já hlavně iju nyní a naplno a potom chci klid a ne dalí poznácvání a dalí sloité ivoty.
Není tady
Irenka, si tu dobrovožne a nabudúce sem zase pôjde dobrovožne a s radosou... to uvidí, ako sa sem bude hrnú... čím skôr, čím skôr, čím skôr...
Není tady
Třeba se to dá nějak ovlivnit, ale pochybuji o tom, myslím, e to jsou jenom sny lidí, ne dalí ivot, to raději zatracení. Ani mladá bych u znova nechtěla být, spí starí o 9 let.
Není tady
Nedávno som čítal jeden článok o reinkarnácii. Písalo sa v ňom, e týmto fenoménom sa u zaoberá veža vedcov. Bolo tam písané, e jedna skeptická vedkyňa-doktorka sa rozhodla definitívne skoncova s touto "teóriou" a vedecky dokáza, e reinkarnácia nieje skutočná. Po 10 rokoch výskumu vyhlásila, e nie e verí, ale e VIE, e reinkarnácia skutočná je... o svojom výskume napísala aj knihu. Tak tu to vidíme: skeptik vedec sa pod archou dôkazov mení na vediaceho...
Není tady
Prostě jak tak nad tím teď přemýlím, já patřím k těm divným, kteří o smrti stokrát přemýleli, nebojí se jí a čekají od ní klid, pohodu, bezstarostnost, nevědomí, prostě nebude nic. Asi to pramení z toho mého materislistického základu, due , co to je, city nás dělají zranitelnými, závislými na druhých, kdy jsem mívala problémy v minulém manelství, přála jsem si nic necítit , nejde to, proto jsem se upnula k tomu klidu po smrti, snad nebudou ani city, ani pozitivní ani negativní. Mám pocit, e dalí ivot bych nezvládla a nechtěla proít, kdoví, jestli je pravda to moje nebo to vae, to u si nikdy neřekneme.
Není tady