Oznámení

19. dubna : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení!

19. dubna : Obyčejný citrón a jeho netradiční využití beze zbytku. V kuchyni i v domácnosti je skvělý pomocník!

19. dubna : Rodičovství podle zvěrokruhu: Štíři jsou přísní, Panny umí ustoupit.

#1 23. 1. 2007 8:16

Ela..
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 9. 1. 2006
Příspěvky: 1393

Věčný boj dítě - škola - učitel

Mám 9-tíletého syna (3. třída) silného dysortografika s dalšími obtížemi (nevyvinutá jemná grafomotorika, narušená pravo-levá orientace, pomalejší myšlení, chvíli mu trvá, než pochopí, co se po něm chce, pak ale již pracuje samostatně, v matematice nadprůměrný, v češtině průměrný ). Na vysvědčení bude mít dvojku z CJ, MAT a Prv.
Po diagnoze v PPP (ve 2. třídě) jsme změnili školu, neb stávající učitelka na zprávu z PPP nebrala zřetel a denně děti bombardovala diktáty z CJ, které můj syn neměl šanci díky svému postižení ustát (diktát = 5 a 4), doplňovací cvičení pro ni neexistovala.
Po nástupu do nové školy se zdálo všechno růžové, tato škola se víc zaměřuje na procvičování typu doplňování písmen do cvičení atp. a synovi rázem vycházela z CJ pěkná dvojka (horší známky mu zůstalyl pouze ze psaní v písance).
Nyní, s odstupem půl roku, začínám s paní učitelkou bojovat. Syn má vysokou nemocnost, nejvyšší ze třídy, 134hod. (měl ji odjakživa, má velmi nízkou imunitu, IGE u zdravého dítěte je 0-30, syn má 333 a kdysi - ještě v době školky, když jsme byli na prvních imunotestech, se doktorka chytala za hlavu a tvrdila mi, že dítě s takovouto imunitou vůbec nesmí do kolektivu, že bude věčně na hromádce .. a čas jí dal za pravdu).
Včera jsme měli rodičák a jak jinak, zase jsem si vyslechla kázání, že syn je věčně doma, že mu chybí výklad, že učivo bude čím dál t잚í a jak to jako chci dělat nadále - na mou slabou námitku, že ovlivnit synovu nemocnost není v mých silách, že sice dostává léky na podporu imunity, ale jak je vidět, výsledek je chabý) mi učitelka řekla, že to tedy opravdu neví, jak to bude dál a svá slova doplnila dramatickou mimikou nechápavým kroucením hlavy ze strany na stranu, pevně stisknutými rty a pohledem typu "tak to je předem ztracený případ" ..  - že z prvouky se nechytá (chytá, umí vše, co je v učebnici i co si děti zapisují do pracovního sešitu, ale učitelka chce mít zřejmě třídu malých einsteiňat a tak dětem říká spoustu dalších věcí okolo, které následně po nich vyžaduje jako standartní látku), že syn neumí skloňovat (když přišel po nemoci, uměl vše, co mi učitelka pro něj zadala za úkol a jako poslední probranou látku v CJ měli v učebnici vyjmenované pádové otázky, tak se je syn naučil (byla to jedna jediná stránka, teprve další stránky měli být věnované konkrétnímu používání pádových otázek, ale to měli probírat dle instrukcí paní učitelky až ve škole - převádět pádové otázky do praxe, jenže paní učitelka si asi myslí, že dítě by se mělo naučit vše a ihned, aby snad neměla ve škole s dítetem žádnou práci - nevím, zda je běžné, že se u dítěte očekává, že zcela novou látku se naučí v jeden jediný den nejen vyjmenovat, ale i okamžitě a bezchybně použít, ostatně i vyjmenovaná slova se dítě naučí nejdřív odpapouškovat a následně postupně růžnými cvičeními převádět do praxe a určovat slova odvozená)..

Tak jsem z toho zase rozhozená a naštvaná, vím že syn rozhodně žádný tupec a blbec není a že není ani žádný flákač, který se škole záměrně vyhybá, pokud může, do školy opravdu jde - ale jeho doslova alergie na viry způsobuje, že každá nemoc je doprovázená extrémními horečkami ke 40-ce a že chytí vše, co kolem něj letí a tohle zřejmě není školou pochopeno.
Nemyslím si, že řešením by bylo zase změnit školu, ostatně všude je "chleba o dvou kůrkách", tady jsem ráda aspoň za to, že na denním pořádku nejsou diktáty a že i učitelka na angličtinu bere synovu dysortografii v potaz a ze slovíček jej zkouší hlavně ústně, písemné projevy neznámkuje..
Už uvažuji i o tom, že znovu zajdu do PPP i k dětskému lékaři a nechám si potvrdit synovu slabou imunitu a nechám syna vést jako integrovaného (jestli bych mu tím ale víc neublížila než pomohla)..

To jsou zase starosti sadgrater
Vím že mnohé z vás tady řešili obdobné problémy .. jak jste se s tím nakonec poprali ?

Není tady

 

#2 23. 1. 2007 10:04

anka
♥♥♥♥♥♥-
Místo: Ústecký kraj
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 1093

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Ahoj..
já problémy se tohoto typu jednuduše se školou neřešila.Vysokou nemocnost jsem měla u dcery a dislektickou vadu u syna.
Jednou se u třídní učitelky vyskytly podobné narážky,okamžitě  jsem to utla s tím že její povinností je věnovat
se dítěti po pracovní stránce.Že látku, i po nemoci, děti zvládají velice dobře a většinou jsou ještě napřed.
Dala jsem jasně najevo že její kompetence sahají jen do přesně vyhraničených mantinelů a byl klid.

Není tady

 

#3 23. 1. 2007 11:29

Emma
♥♥♥♥♥--
Místo: Bratislava
Registrovaný: 1. 2. 2006
Příspěvky: 639

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Ja som tiež učitežke určila mantinely a začala ma prehliada a dcéru hovori len samé negatíva. Mám pocit, že učitelia chcú ma zo žiakov stroje....rýchle myslenie, sústavná aktivita na hodine, rýchle vypracovanie zadanej úlohy....atď. Ak diea zaostáva, pomalšie mu to myslí, potrebuje svoj čas na vypracovanie úlohy, tak vyčnieva z radu a tak nastáva problém.


Ak chceš nájs poklad, musíš na tenký žad. rodna

Není tady

 

#4 23. 1. 2007 12:11

simina
♥♥-----
Registrovaný: 19. 8. 2006
Příspěvky: 81

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

To jste holky fakt dobrý, když píšete, že po nemoci býváte s učivem napřed. To já tedy rozhodně říci nemůžu. Zpočátku jsou ty vysoké horečky, pak už je velká mezera, a dopisuje se to všechno nejlépe poslední den před vstupem na školní půdu. Kde se hned napíše nějaká pěkná písemečka za celé čtvrtletí. Ale pravda je, že když mluvím s paní učitelkou nadiktuje mi procvičovat diktáty, čtení, vyprávění, velká písmena, závorky, dělení, násobení, číselné řady, geometrii a dá seznam knih, z kterých bych měla čerpat, že jsem si minule říkala, že si děti nechám doma a budeme chodit jen na ty ctvrtletní a pololetní písemky. Jo a letos jsou ty děti obzvláště hodně nemocné, že? Mimochodem, my paní učitelce mantinely nedáváme ani náhodou, to jsme se s mnoha kamarádkami shodly, že není moc efektivní, ony pak někdy mají negativní pocity, že je nedoceňujeme a občas to mohou odnést děti. A fakt je, že já když se s dětmi učím, tak to taky občas odnesou. I když jsem matka a chtěla jsem je a je to "moje práce".

Není tady

 

#5 23. 1. 2007 13:08

Musim
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 23. 1. 2007
Příspěvky: 1406

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Zrovna jsem dnes sem chtěla psát na podobné tema.
NOvý třídní je z vyššího stupňe a jedná s dětma tak, jakoby byly "starší". Ale 4 třída ZDŠ je jenom 4. třída. složení žáků - věkové rozmězí 1,5 let.
HOlka, ačkoliv vyhrála olympiádu v matematice a odjakživa ji miluje, vypadá po "jeho" výuce na 2-3?Ve všem, co je vyučuje, bude nápadně zhoršená. Zadá úkol, pak ho změní, ale děti neevidují náhlou změnu zadání a pak je 5. Není jediná v zhoršení.
Ted- když má jít v pondělí do školy, kroutí se - bolesti břicha, hlavy, je na nervy. Nejde mne o známky, ale už ani nechce chodit do družiny a to ještě letos k nim nastoupil kluk, kvůli kterému jsme v druhé třídě měnili školu, protože ji šikanoval (s jiným ).
Jelikož si to ovlivnuje zdraví, budu muset situaci řešit a nevím, KDE začít, aby si třeba na ni nezasedl a my nemuseli ZASE? měnit školu? Mimochodem, chodí s ní v třídě min.8-10 dalších dětí, které jsem přestoupili kvůli šikaně. Jedna dokonce opakovala kvůli tomu první!ročník ZDŠ.
Poradíte?děkuji

Není tady

 

#6 23. 1. 2007 18:00

Jessie
♥♥♥♥♥--
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 809

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

A co zkusit individuální plán studia? Nevím jestli to lze i na ZŠ. U mě na střední to funguje tak, že žák si chodí doslova jak chce a má jen zadanou látku, kterou musí umět na tu určitou zkoušku, na kterou je také určen přesný termín. Jeho absence se neeviduje, takže s tímhle nemá problémy - jen musí umět učivo na zkoušku.
Popř. co takhle různé speciální školy, kde děti třeba můžou ležet na zemi, pokud jim tak učení vyhovuje. Ovšem netuším, jaké jsou na tohle finanční nároky a pochybuju, že budou minimální.
A poslední věc, která mě napadá - kdysi jsem slyšela o speciálních hodinách právě pro dyslektiky apod. Jsou v rámci výuky - ostatní děti mají třeba pět hodin, tyto šest. Látka je jim dovysvětlena, přizpůsobena. A jak je to v praxi netuším. Schválně to zkuste zjistit.


Pesimista vidí v tunelu tmu.Optimista vidí světlo na konci tunelu. Realista vidí světla vlaku. Strojvůdce vidí tři debily na kolejích.

Není tady

 

#7 23. 1. 2007 18:20

vladis
♥♥-----
Registrovaný: 6. 4. 2006
Příspěvky: 46

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Taky resim podobny problem.Syn zacal chodit do 1. tridy, po dvou mesicich, nez se tam trochu rozkoukal, zacli prvni telefonaty od pani ucitelky.Zpocatku mi volala same hlouposti, ze si hraje s pravitkem, dela obliceje apod.Pak se jeho spatne chovani zaclo stupnovat,nebavilo ho psat, stale dopisoval skolni ulohy doma, pak uz ani nereagoval na nic a na nikoho, ani na mne kdyz jsem si ho jezdila vyzvedavat z hodin, protoze vyrusoval tak, ze uz tam pani ucitelka nedokazala ucit.Nakonec jsem ho asi 14 dnu ucila doma, pak byli vanoce, takze takrka po mesici sel opet do skoly. Z psychologickych testu vyplynulo, ze je nadprumerne inteligentni a trpi poruchou pozornosti - ADHD.Neurolog mu predepsal leky, takze v lednu nasoupil do skoly uz s leky.Trasla jsem se jak se po takove dobe bude chovat, ale byl jak vymeneny.Vsechno mel ze skoly dopsane, nosil jednicky, ucitelka si nestezovala, ale ani ho prilis nechvalila.Ted ke konci mesice, ale se pomalicku zacina vracet jeho spatne chovani.Rika, ze ho to tam nebavi, dnes nechtel psat priklady z matematiky.Kdyz nastupoval do skoly ted v lednu, prosila jsem pani ucitelku, aby mi napsala kazdou drobnou zmenu v jeho chovani.Bohuzel doted nenapsala vubec nic.Vim jen to co na sebe sam prozradi.PAni ucitelka sice rika, jak by temhle detem chtela pomahat, ale kdyz ji psycholozka, ktera se na syna byla podivat v hodine, dala par rad a doporuceni, tak ji je sice odkyvala, ale nezkusila snad ani jednu vec, s tim, ze mysli, ze by to stejne nefungovalo.Ted mam strach, ze me zkontaktuje az ve chvili, kdy syn zase bude behat po tride, valet se po zemi, vykrikovat apod.Snazi se s nim jednat jako s ostatnimi detmi, ale on potrebuje specialni pristup, bohuzel se zda, ze s pani ucitelkou neni mozna dohoda.Ted stojim taky pred rozhodnutim, jestli ho preradit na jinou skolu, coz on sam nechce, ma tu kamarady, musel by dal dojizdet nebo co vlastne s nim dal.Neni ani zaruka, ze ho na jine skole zvladnou lip.Jsem uz ze vseho unavena... sad

Není tady

 

#8 23. 1. 2007 18:35

Ela..
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 9. 1. 2006
Příspěvky: 1393

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Mamky, tak jsem se dnes rozhodla - syna nechám přeřadit jinam. Poslední kapkou bylo, když dnes přišel synův spolužák (kamarád) a že prý učitelka dnes řekla, že pokud můj syn bude takhle stále marodit, nechá jej opakovat třídu (nemůžu za to, že včera večer horečky přes 38st, bolest v krku a dnes u mudr. potvrzená angína).
Netuším, při jak velké absenci má učitelka právo nechat dítě opakovat ročník, jak jsem již psala, za 1. polol. má 134 hodin a známek požehnaně, na vysvědčení tři dvojky, jinak samé 1, vyrovnávací zkoušky nikdy nemusel dělat.
Nevím, oč dotyčné učitelce jde, můj syn jí evidentně nesedl, takže zítra jdu do školy, pěkně nabroušená a v bojové náladě a s okamžitou platností syna přehlásím jinam.
Jsem vytočená jak nikdy !! mad

Není tady

 

#9 23. 1. 2007 19:31

Bety
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 9003

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Tak běž za ředitelem nebo ředitelkou ale napřed bych se telefonicky informovala kdy, protože může zrovna učit, a zeptej se na to, škola musí mít vnitřní pravidla pro známkování a jestli má dost známek tak ho nemůže nechat propadnout.


Strach je malá smrt...

Není tady

 

#10 23. 1. 2007 20:25

eva4444
♥♥♥♥♥♥-
Místo: Česko
Registrovaný: 23. 11. 2006
Příspěvky: 3571

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Vladis, někde jsou školy pro děti s ADHD, hlavně jich je míň ve třídě a nemusí ani sedět. Do normální třídy je těžké takové dítě integrovat, pokud je opravdu hodně hyperaktivní. Já si ještě pamatuju za základky na spolužáka, který se klidně procházel o hodině po třídě, neustále vykřikoval, vlasně nás všechny vyrušoval. Myslím, že jedno takové dítě zaměstná učitelku na 50% času a to mi přijde děsně nespravedlivé vůči ostatním dětem. Nevím, co by ještě učitelka měla dělat, jistě, že by mohla zlepšit přístup k Tvému synovi, ale představ si, že ve třídě jistě není sám, kdo potřebuje individuální přístup... Lepší by bylo dát syna do speciální třídy, pokud je to u Vás možné.

Není tady

 

#11 23. 1. 2007 21:18

vladis
♥♥-----
Registrovaný: 6. 4. 2006
Příspěvky: 46

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Ano mas pravdu, bylo by to nejlepsi, ale bohuzel v nasem okoli podobne skoly nejsou, musel by dojizdet do Prahy.Coz nepripada v uvahu, vzhledem k jeho veku a moznost, ze by ho nekdo vozil neni.Jeho hyperaktivita se projevuje jen obcas, stridaji se u nej obdobi, kdy skolu absolvuje uplne stejne jako ostatni deti, je vzorny, sedi, nosi jednicky i ho to snad bavi.Ale pak se to zlomi a zacne spatne obdobi a ja netusim, jestli to neco konkretniho spousti nebo proc to tak je. Prichazi to pozvolna a postupem casu to graduje.A ucitelka neustale tvrdi, ze mu chce pomoct, ale kdyz ji odbornici radi jak, tak to ani nezkusi.Sama ma titul vychovna poradkyne a tak jsem doufala, ze to proste aspon zkusi.

Není tady

 

#12 24. 1. 2007 7:12

Bety
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 9003

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

vladis mᚠmožnost být přítomná na hodině, zkus se zajít podívat, jestli jsi tam nebyla tak ani vlastně nevíš co učitelka dělá, jen z doslechu od dětí.... někdy to není úplně tak jak říkají jiní. Taky učitelka musí zvládnout látku s dětmi za celý rok.. je to dost těžké.


Strach je malá smrt...

Není tady

 

#13 24. 1. 2007 9:17

Musim
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 23. 1. 2007
Příspěvky: 1406

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Já jsem jednou bylav nemocnici v kuse od prosince do konce února, nebo snad i díl. Taky mne vyhrožovali, že mne nechají opakovat ročník ,ale pak jsem to dohnala. Nakonec nás přece vyučovali i v nemocnici. To asi jen tak třídní rozhodnou nemůže, když dítě látku umí!
Mimochodem, my změnili školu ze dne na den poté, co třídní se odmítla se mnou bavit beze svědků, a to z její strany dvou (ředitelka + někdo)a já směla být u hovoru s nimi jenom sama!!!! asi abych neměla já svědky! Zakázala mne tam mít sebou přítele, že mu do výchovy NIC???? není.
Od té doby z její třídy odešlo postupně celkem 6 dětí....asi to není normální, že?

Upravil(a) Musim (24. 1. 2007 9:20)

Není tady

 

#14 24. 1. 2007 9:23

Eva36
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 11. 1. 2006
Příspěvky: 4794

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

vladis: Bety sice má pravdu, že je to dost těžké, ale já z vlastní praxe ve školství (rok a půl) vím, že je pár učitelů, kteří se snaží vyjít vstříc, práce jim je posláním a oni hledají způsoby, jak nějak vybočujícím dětem pomoci, aby nejen ve škole pracovali, ale i se tam těšili....ale taky vím, že je většina těch, kteří si odučí svých pár hodin, opraví úkoly a jsou rádi, že mají volno (těch pár málo se třeba v tom volnu odborně vzdělává, aby byli schopní k dětem přistupovat i individuálně....jenže to je o lidech. Někdo odpapouškuje nazpamě všechny skripta, ale za svoje si nevezme ani, co by se za nehet vešlo.).... Pokud bych já neměla možnost dítě přeřadit do školy, kterou mi doporučí dobří známí nebo případně psycholog, kterému věřím, tak bych se aspoň snažila spolupracovat s dětským psychologem na tom, abych to synovi mohla co nejvíc usnadnit. Tím pochopitelně nemyslím ho nějak ve škole omlouvat apod., ale vybudovat spolu s ním takový systém, kde by byl schopen se učit, v ideálním případě rád a který by vedl k jeho zklidnění, pokud možno(viz Jirka Oliva v My všichni školou povinní, že) .... A výchovná poradkyně? ... no, asi bude spadat do té kategorie těch učitelů, kteří ve svém volnu raději vaří doma denně teplé večeře sad ... ale Bety má dobrý nápad - jít se podívat do hodiny, to bych zkusila (ovšem je otázka, nakolik by se p. uč. chovala přirozeně)...

Není tady

 

#15 24. 1. 2007 9:31

Veranna
♥♥♥♥♥♥♥
Místo: ve stínu Plzeňské věže
Registrovaný: 31. 10. 2006
Příspěvky: 6474
Web

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Pro Elu - děti sice nemám, ale vnitřně cítím, že dělᚠdobře. Mám takový nejasný dojem, že učitel může doporučit žáka na opakování ročníku v případě 50% absence v hodinách, ale stejnak ho podle mě může jen "doporučit" a schvaluje to vedení školy. Tedy aspoň myslím. Určitě tam zajdi a nenech se ukolíbat. Navíc přeci existují komise, kde může dítě prokázat, že je připravené a schopné pokračovat ve škole, i když má vysokou absenci. Tak zkus třeba navrhnout, aby tato komise syna přezkoušela... paní učitelka má asi dojem, že nikdo (a už vůbec ne ty) nemůže děti učit lépe a natož pak ještě doma... Určitě zajdi za vedením a minimálně požaduj přezkoušení u komise, nějaký speciální režim. vybav se potvrzeními od doktora...
Musím přiznat, že tebe i synka fakt obdivuju, jak to zvládáte a doháníte. Pro něj je to určitě pěkný výkyv, nemoc a pak zase rychle něco rvát do hlavy a dohánět a zase nemoc... Fakt smekám.. :-)

Není tady

 

#16 24. 1. 2007 9:37

Veranna
♥♥♥♥♥♥♥
Místo: ve stínu Plzeňské věže
Registrovaný: 31. 10. 2006
Příspěvky: 6474
Web

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Vladis - ohledně návštěvy v hodině... asi je to trochu mimo mísu, ale vzpomínám si na svá studia na gymplu. tehdy jsme na základy společenský věd (povšimněte si toho paradoxu) měly skutečnou krávu nebeskou. Podle ní všichni podnikatelé kradou, a už rodiče volili jakoukoliv stranu, bylo to blbě (ano, skutečně chtěla vědět, jak kdo volil), házela po 18tiletých lidech mokrou houbu a nna kluky byla obzvl᚝ vysazená (aplikace tzv. "šlehačkyů - čili stooupla si jim za záda a mydlila je dlaněmi do hlavy). O svém muži mluvila jedině negativně a používala jen příjmení apod. nakonec jsme si vzali do lavice diktafon. Bohužel technika tehdy nebyla nijak na úrovni, takže záznam byl nekvalitní, ale byl to odrazový můstek pro petici (se kterou jsme bohužekl museli počat až po maturitě, aby ti chudáci, co u ní maturovali, vůbec odmaturovali)...

Není tady

 

#17 24. 1. 2007 10:35

vladis
♥♥-----
Registrovaný: 6. 4. 2006
Příspěvky: 46

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Do hodiny jsem byla jiz jednou prizvana, ale az ve chvili kdy uz se s jeho chovanim moc delat nedalo.Navic ma tendenci se predvadet, takze kdyz jsem tam byla,tak sehral docela slusne divadlo.Pani ucitelka sice na nej byla mila, hodna, ale jak pise Eva36, je otazka do jake miry se takhle chova, kdyz tam nikdo neni.Navic ma povest ucitelky, ktera nema rada zlobive deti a je proti nim zaujata. Nechci rict, ze by mu nejak ublizovala, to snad ne, syn o ni nemluvi spatne. Ale bohuzel je pro ni asi i tezke ho pochvalit nebo ho nejak povzbudit, coz by moc potreboval.Navic jak vyplynulo z psych. posudku je emocne labilni, takze kazdy neuspech nebo necitlive jednani se v jeho chovani hned odrazi. Kdyz sel do skoly po vanocich byl zklidneny a opravdu se s nim dalo pracovat, jak mi sama potvrdila. Ted zacina pomalicku zas delat hlouposti, zatim to zrejme neni az tak strasne, ale vcera napriklad nechtel pocitat, pry dostali na papire nejak hodne prikladu a on jak vidi pred sebou na jednom papire hromadu ukolu, tak uz ho to predem odradi a nedokaze se soustredit ani na jeden priklad.Tam bych prave ocekavala jeji citlivejsi pristup a dala mu treba prikladu min, pak vystridala cinnost a pak by to treba mohl dodelat. Bojim se, ze kdyz si sama tohle neuvedomi, tak syn zas sklouzne k tomu naprosto neadekvatnimu chovani, ke kteremu uz dospel pred temi vanocemi.

Není tady

 

#18 24. 1. 2007 11:15

Eva36
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 11. 1. 2006
Příspěvky: 4794

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

vladis: no a opravdu není nějaká možnost přejít jinam (třeba jen do vedlejší třídy s jinou uč.)? .... I já zažila děti, který neposeděly, pořád "zlobily", mydlily pravítkem do lavice, kecaly apod....na každého platilo něco jiného a já to brala jako svůj úkol, že na tohle musím přijít. Nenapadlo by mě psát takovýhle stupidní poznámky.... na jednoho stačilo houknout, druhému šlo přidat nějaký úkol pro zvl᚝ chytré žáčky, kteří už mají všechno hotovo a zlobí, protože se nudí, třetí potřeboval pohyb, tak šel mazat tabuli....když blbnuli až nápadně všichni, tak jsme si zazpívali a trošku si u toho zacvičili....a byl klííííd... Víš, já se bojím, že takhle se tvůj syn nejen bude chovat jako před vánocemi, ale nakonec získá ke škole odpor...jen kvůli učitelce, která si spíš stěžuje, namísto aby chválila a chválila (i za sebemenší věc, jen třeba za to, že vydržel v klidu deset minut. ... ne aby mu vynadala, že 35 minut zlobí....).... snažila bych se měnit učitele...

Není tady

 

#19 24. 1. 2007 11:57

vladis
♥♥-----
Registrovaný: 6. 4. 2006
Příspěvky: 46

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Bohuzel v jeho skole je jen jedna trida, takze v ramci skoly neni prestup mozny.Premyslim o jedne skole v okresnim meste, ale zas je to normalni zakladni skola, ktera snad by mela jen podporovat individualni pristup k temto detem, ale to by znamenalo delsi dojizdeni, delsi cesta od autobusu a hlavne on sam chce zustat tam kde je.Prijit do zabehleho kolektivu by pro nej nebylo jednoduche.Nechavam si to jako krajni moznost, kdyby selhali vsechny snahy se s ucitelkou domluvit rozumne.rikala, ze ma za sebou nekolik prednasek, jak pracovat s temito zaky, bohuzel se zrejme minuly ucinkem.Pochvaly se dockal snad jen ten prvni den po prazdninach, kdy samy deti pry chodily za ucitelkou a rikaly jak je hodny, tak ho na konci vyucovani pochvalila.Me pak rekla at to s tou pochvalou doma neprehanim, at si zas nemysli, ze je nejaka hvezda. Odpor ke skole uz ma, nebavi ho to i kdyz mu to jde dobre, ale stoji ho to proste moc namahy.

Není tady

 

#20 24. 1. 2007 12:35

agad
♥------
Místo: Olomouc
Registrovaný: 19. 1. 2007
Příspěvky: 23

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Ela.. napsal(a):

Mamky, tak jsem se dnes rozhodla - syna nechám přeřadit jinam. Poslední kapkou bylo, když dnes přišel synův spolužák (kamarád) a že prý učitelka dnes řekla, že pokud můj syn bude takhle stále marodit, nechá jej opakovat třídu (nemůžu za to, že včera večer horečky přes 38st, bolest v krku a dnes u mudr. potvrzená angína).
Netuším, při jak velké absenci má učitelka právo nechat dítě opakovat ročník, jak jsem již psala, za 1. polol. má 134 hodin a známek požehnaně, na vysvědčení tři dvojky, jinak samé 1, vyrovnávací zkoušky nikdy nemusel dělat.
Nevím, oč dotyčné učitelce jde, můj syn jí evidentně nesedl, takže zítra jdu do školy, pěkně nabroušená a v bojové náladě a s okamžitou platností syna přehlásím jinam.
Jsem vytočená jak nikdy !! mad

Jsem učitelka na prvním stupni. Radím jít za ředitelem školy, probrat to, učitel nemá právo nechat opakovat ročník na základě zameškaných hodin. Dále by nebylo marné se v PPP zkusit domluvit na návrhu na integraci, pak by mu museli napsat individuální vzdělávací plán  a ten dodržovat. Ten plán se píše podle schopností a tempa každého dítěte. Pokud se dobře napíše a jede se podle toho, dítě je většinou klidnější, spokojenější a někdy se to časem srovná.


http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/1;20726;51/st/20070514/dt/6/k/c241/preg.png

Není tady

 

#21 24. 1. 2007 13:32

Eva36
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 11. 1. 2006
Příspěvky: 4794

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

vladis: tak tu paní učitelku teda nechápu...podle mé (krátké) zkušenosti ve škole se pochvalou u dítěte nic nezkazí. Tentýž poznatek mám jako matka... a bývalá sousedka, matka čtyř dětí, z nichž nejmladší benjamínek byl poněkud z divokých vajec (dyslektik), taky nikdy pochvalou nic nezkazila....důsledně trváme na dodržování povinností, které nakládáme s rozumem a chválíme a chválíme....to funguje.... Většinou jsem vídala děti, které si třeba nevěřily (jako ten tvůj - když vidí víc příkladů najednou, tak se nedokáže soustředit...on si nevěří, že by to zvládl....) a u těch pochvala fungovala vždycky! ... Nechápu, proč školství investuje peníze na vzdělání učitelek, jako je ta vaše, když si ta nána z toho nic nevzala? ... no jo, no .... tak jsem ti neporadila, ale ty stejně nejlíp víš, co bude pro kluka dobrý... Ono je škoda, když pak třeba nadprůměrně inteligentní dítě si udělá učňák (což dnes není žádný vzdělání), protože jinou volbu nemá, když mu učitelka zvládla školu znechutit.... Nechápu, že ty baby tam nenaučí děti to podstatný - že je fajn se učit a že jim nedokážou dát tu chu po vědění....radši je peskujou, jak maj´ sedět a volaj´, že mlátí pravítkem .... ach jo... ve školství tak chybí autorita! Myslím tím, že chybějí muži....zato tam je dost žen s pošramocenou psychikou....zdá se mi ... Napiš, jak pokračujete, docela mě to zajímá. Přeju vám jen to nejlepší, škoda chytrýho kluka (mmch to samý měla i ta moje sousedka, doktor ji poradil dát kluka na karate. On se naučil soustředit, vyhrál docela dost soutěží, chytlo ho to...tím se taky trochu uklidnil ve škole, ale u jedné p. uč. v pátý třídě to měl prostě polepené. Stěžovala si na něj i v den, kdy matka věděla, že byl celý den na vyšetření u lékaře....ehm ehm... Takže nakonec ho sousedka dala do jiný školy a kluk je naprosto v pohodě, samý jedničky a úsměv ve tváři. Totéž bych přála i vám.)

Není tady

 

#22 24. 1. 2007 14:13

vladis
♥♥-----
Registrovaný: 6. 4. 2006
Příspěvky: 46

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Diky Evo, urcite dam vedet, jak to pokracuje.Je fajn, ze to nekdo, zvlast clovek, ktery s tim ma zkusenosti, vidi jako ja.Pristi tyden jdu za ni, domluvit se jestli ho vezme na skolu v prirode a zjistim zas od ni, jak se syn vlastne chova. On sam toho moc nerekne, ale kdyz se ho ptam, jestli ho pani ucitelka chvalila, tak rekne ani ne a kdyz se zeptam jestli se zlobila, tak pry ano, ze si pri vytvarce povidal sam se sebou.Bylo to posledni hodinu a on uz chudak asi dyl nevydrzel.

Není tady

 

#23 26. 1. 2007 10:54

vladis
♥♥-----
Registrovaný: 6. 4. 2006
Příspěvky: 46

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Tak jsem mluvila s pani ucitelkou, tak zatim s nim pry zasadni problem nema, jen obcas je pry trosku divocejsi, ale na skolu v prirode ho vezmou jen v pripade, ze pojedu s nim, jinak bych si ho musela nechat doma. Tak ted mam dilema, jestli jet nebo ne.Co byste delali vy?Bojim se, aby se mu deti neposmivali, ze tam ma maminku nebo aby kdyz uvidi, ze tam jsem se neupinal na me a nechtel se pak zucastnovat kolektivnich aktivit. Na druhou stranu bych rada, aby nebyl vyrazeny z akce tridy.

Není tady

 

#24 26. 1. 2007 19:11

Kiara
♥♥♥♥♥♥♥
Místo: Praha - východ
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 9643

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Jj. tohle znám až moc dobře. Moje děti už jsou z místní základky venku - zaplapámbůh - ale perličky, které jsme si se školou užili, stály za to.
Obě dvě děti - jak dcera, tak syn - trpěly už od školky zvýšenou nemocností. V praxi to vypadalo tak, že onemocnělo jedno dítě, vzápětí druhé a od dětí jsem pochytila bacily i já smile takže jsme byli všichni na hromadě. Děti absolvovaly Mořského Koníka, ozdravovnu, léků braly kvanta - včetně těch na posílení imunity - málo platné. Dcera měla "výbornou" třídní učitelku, která se nepříjemným způsobem dotazovala, proč je dcera stále nemocná = enormní počet zameškaných hodin. Ovšem korunu tomu nasadil druhý pobyt u moře s Mořským Koníkem. Paní učitelka nerada pochopila, že se jedná o léčebný pobyt a nikoliv o svévolnou rekreaci, i když její poznámky byly na hranici nejapnosti. Hlavní překvapení mě čekalo po příletu dětí v letištní hale: vychovatelky mi dceru předaly s tím, že již při odjezdu se u ní projevily příznaky infekce a během letu jí musela být nasazena antibiotika, takže v tomto případě byl "ozdravný pobyt" spíš na hranici černého humoru. Poznámky, které jsem si musela vyslechnout, když jsem dceru omlouvala, neměly chybu. Problém byl, že bydlíme na maloměstě a přehlásit dítě na jinou školu znamenalo dojíždění spojené s vstáváním cca v 6,00. Pro dítě na 1. stupni, navíc věčně nemocné nepřipadalo v úvahu.


"Náhody neexistují - to jen Bůh chce zůstat inkognito ..."

Není tady

 

#25 27. 1. 2007 8:06

Ela..
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 9. 1. 2006
Příspěvky: 1393

Re: Věčný boj dítě - škola - učitel

Kiaro, můj syn také jezdí na ozdravné pobyty. Ale ne s Mořským koníkem (VZP), ale s VOZP do Černé hory. Byl tam už 2x a letos máme zase podanou přihlášku.
Loni se mi také stalo, že se mi syn z ozdravného pobytu vrátil pořádně "nakřápaný", ale je to normální, tam ty bacily prostě začnou vylejzat ven a přechod horko - chladnější voda se někde zákonitě projeví.
Přesto jsem za ty pobyty ráda, protože co se týče alergie a potíží s dýchacími cestami, mám pocit, že tady je zásadní zlepšení i viditelné.
Imunitu jako takovou má stále slabou, dostává různé léky na podporu imunity, ale tady jsou výsledky chabé (pokud vůbec nějaké).
Teď jsme ve středu byli na kontrole na alergologii a doktorka mi vyrazila dech, když se mě zeptala, jestli mi doktor dal pro syna něco na tu mononukleozu (koukala jsem jak tydýt a nechápala, o co go). Prý před rokem, když mu nabírala krev na kontrolu imunity, tam vyšly výsledky se silným podezřením na mononukleozu - shoda náhod, já jí v té době taky prodělala, jak mi nedávno zjistil lékař, ale v době akutní fáze nemoci nikoho nenapadlo, že se o monon. jedná, brali to jako spálovou angínu), a že prý obratem ty synovo výsledky posílala našemu lékaři .. a ten je zřejmě ani nečetl, protože to nikterak neřešil (v polovině minulého roku jsem pak děti přehlašovala k jinému mudr, protože s tím původním jsem byla těžce nespokojená, a to jsem ještě netušila, že zazdil u syna i tak závažné onemocnění). Mně přitom bylo divné, že syn pořád říká, jak je unavený, že mu není dobře, že ho bolí břicho .. trvalo to řadu měsíců a vlastně lépe je možná poslední 3 měsíce (když si odmyslím virozy s podzimem běžné a synovo slabou imunitou znásobené).

Upravil(a) Ela.. (27. 1. 2007 10:11)

Není tady

 
NÁŠ TIP:

Zápatí

Powered by PunBB 1.2.24c
© Copyright 2002–2008 Rickard Andersson
Content © Copyright 2000–2016 SAMI spol. s r.o.
Ochrana osobních údajů