Oznámení

19. dubna : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení!

19. dubna : Obyčejný citrón a jeho netradiční využití beze zbytku. V kuchyni i v domácnosti je skvělý pomocník!

19. dubna : Rodičovství podle zvěrokruhu: Štíři jsou přísní, Panny umí ustoupit.

#51 13. 5. 2007 20:22

AlixaZS
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 21. 4. 2007
Příspěvky: 1149

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Anka:
Ne, na matematiku bych mu papír nesháněla, na gympl už šel s tím, že se bude muset učit.  Kdyby šel  na nějakou sportovní školu, tak neřeknu, jenže on na tělocvik prostě nemá vlohy, přijde mi to prostě nefér, dávat špatné známky z tělocviku, tam by učitel měl hlavně hodnotit snahu, že má zájem to zvládnout, ale prostě mu to nejde, to samé, když někdo neumí kreslit nebo zpívat. Kdo nemá hudební sluch, tak se zpívat prostě nenaučí, i kdyby trénoval denodenně. Nechtěla jsem se taky dívat na to, jak syn doma brečí, že nechce do školy kvůli tělocviku. Možná kdyby měli jiného učitele... Na základce měl z TV jedničku. A když to šlo zařídit tím osvobozením... Syn je teď spokojený, tělocvik byla jediná věc na této škole, ze které měl strach. No neudělaly byste to taky pro syna?

Není tady

 

#52 13. 5. 2007 21:06

savéla
♥♥♥♥♥--
Registrovaný: 13. 3. 2007
Příspěvky: 651

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Alixo, myslím, že to řešení není. Opravdu ho učíš uhýbat před problémem. Copak se dá osvobodit z hudebky nebo výtvarky? Myslím si, že většina učitelů hodnotí i snahu. Pohyb bude v životě potřebovat, já bych se spíš snažila ho zapojit do nějaké sportovní aktivity. To chceš, aby 8 let necvičil?????
Podobný problém měla děvčata v synově třídě, také na nižším gymnáziu, jedničkářky měly trojky z tělocviku, už ani nevím jak to dopadlo, ale zasadní problém byl, že se děvčata tělocviku vyhýbala, neustále se vymlouvala, že nemohou cvičit.
myslím si, že Salomka má pravdu, se svým handikepem se musí prát a ne si tu cestu ulehčovat. Co tak zkusit zajít za učitelem tělocviku a celou situaci s ním probrat. Humanitně nadané děti taky musí projít přes matematiku a naopak.

Upravil(a) savéla (13. 5. 2007 21:07)

Není tady

 

#53 13. 5. 2007 21:19

Michaela.43
♥♥♥♥♥♥-
Místo: Praha
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 2075

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Alixo!
držím tvému  synkovi palce,alejakpíšeš,je toOK....

mezi  námi,o  tělocvik  a další  "výchovy" nejde -ano, tam jde   o  trochu  nadání,popř. umíči neumí  kotrmelecav neposlední   řadě  chování - no, i když   nevím   kolik   dětiček   z  "výchov" propadlo....

ale  co   je  důležité, čtu  to  tu  černé na  bílém: přijímačkám   u   tvého   syna   jsi   dala  volný   průběh -  vyšlo to  a daří  se (  klepu  za vás),
já   musím přiznat,  že  v páté  třídě svého syna jsem pracovala   na půl  úvazku,tud힠 na   něj  měla   více   času,  a   ihned  po příchodu   ze  školy   ho  dennně   odchytila, dalamu   cvičý  diktát apár  příkladů....bylo  to   fajn,  jak  vidět   jemu  to   pomohlo  udělat   přijímačky,ale....prostě   potom  po  nástupu   do školy ( já už pak  na něj   neměla  tolik  času- ale učte  se s klukjm do18!?!) - tam chtěli samostatnost a to prostě  nešlo....

Ale k Alixi -prostě syn 8 let nebude cvičit ve škole  a věřte,  že  taky bude   dýchat ...- buď   každý na sport   zas   až  taknení,nebo ho   baví  jen  nějaký  sport- mě ve škole tělocvik doslova s...! A to jsem  měla jedničky, ale  fakt  mě  tělák  připadal 2 hod.ztráty  času...(ato  jsmeho  ještě   měly 2 x týdně, takže  2x týdně   jsme  museli  do školy  tahat sport. oblečení....bléééé - nicméně já sportovala- mimo školu, takže  kdo  se chce   pohybovat,ten  se pohybuje, kdo ne, tomu stačí   šachy - talky sport

Není tady

 

#54 13. 5. 2007 22:12

AlixaZS
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 21. 4. 2007
Příspěvky: 1149

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Savéla:
Ano, souhlasím s tím, že je to určité uhýbání před problémem, ale první a doufám, že poslední.  Ve druhém pololetí se syn v TV trochu zlepšil, ale podle slov učitele, musel nějak rozlišit schopnosti všech žáků a syn prostě mezi dvojkaře nepatřil. Chtěla jsem syna přihlásit do nějakého sportovního kroužku, ale on prostě na to není, nebaví ho to, nikam chodit nechce. Jedině s kamarády jezdí na kole a chodí občas plavat. To jediné ho baví. TV byl prostě jedinou věcí, která mu znechucovala celou školu. A když to šlo zařídit, tak proč ne. Tělocvikem se živit nebude. Teď je celkem v pohodě a škola ho docela baví.

smile  Když já chodila na základní školu, tak jsem měla noční můry z obědů ve školní jídelně, máloco mi chutnalo, a nejen mě, takových nás bylo víc (ta jídla nechutnala ani mamince mé spolužačky, která v jídelně vařila). A nesměly jsme obědy u okýnka vracet, kuchařky nás vracely zpátky a musely jsme to dojíst. Vůbec je nezajímalo, že se nám z toho třeba dělá zle. Někdo chodil za školu, já a ještě pár dalších jsme chodili "za obědy". Pak jsem se domluvila s rodiči a z obědů mě odhlásili. To jsem si oddechla!  A hned se mi chodilo radostněji do školy  smile

Není tady

 

#55 13. 5. 2007 23:16

savéla
♥♥♥♥♥--
Registrovaný: 13. 3. 2007
Příspěvky: 651

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Alixo, vůbec ti nechci kázat, je to tvoje volba, jenom ti řeknu svůj názor:
Můj syn už na osmiletém gymnáziu odmaturoval a můžu tě ujistit, že těch problémů se ti vyskytne daleko víc. Nikdy nic nevyhovuje všem. Já jenom učím své děti nevyhýbat se problémům, občas prostě musí skousnout zuby a problém překonat. Jeden můj syn se hrozně bál vody a z plavání měl trauma. Myslíš, že jsem mu to plavání zrušila? Zpětně vím, že problémem byl učitel, ale my jsme to řešili psychopřípravou, návštěvami bazénu a tréninkem. Dnes vodu miluje a plave jak rybička. To jen jako příklad. Lepší by bylo, kdyby se syn naučil vycházet s učitelem, aby věděl co vlastně vyžaduje. Ono někdy to podání problémů našimi dětmi je hodně zkreslené.
Také si myslím, že tělocvik patří k celkovému rozvoji dítěte, stejně jak hudebka a výtvarka. Ano bude dýchat i bez tělocviku, ale určitě mu to hodně vezme. A taky nevíš, kam se časem ubere zájem tvého syna k dalšímu studiu, aby ses pak nedivila jako já.
Přeju tvému synkovi, a se mu daří a věř mi, že trojku v primě v životě řešit nebude.

Není tady

 

#56 14. 5. 2007 0:12

AlixaZS
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 21. 4. 2007
Příspěvky: 1149

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Savéla:
Vím, že trojka z tělocviku není žádná katastrofa. Svět se nehroutí. Já to osvobození z TV prostě vzala jako pomoc synovi. Vlastně mi to poprvé nabídla sama doktorka, když jsme byli se synem na prohlídce, to bylo ve 2. pololetí v primě. Ona svou dceru taky osvobodila z TV, a to prý měla jen dvojku. Říkala, že spousta rodičů to takhle řeší a nic na tom není.  A všichni z mého okolí mi říkali, že jsem to měla udělat už dávno a než až v sekundě. Dřív mě vůbec nenapadlo, že je to uhýbání před problémem. Syn dobře ví, že z matematiky ani jiných předmětů ho osvobodit nemůžu. Snažím se ho vést k samostatnosti, chci aby byl připraven pro život, aby se prostě neztratil. Neberu to jako umetání cestičky. Nechtěla jsem, aby mu prostě jeden předmět ve škole, pro mě nedůležitý, znechutil celou školu, když mu to jinak celkem jde. Určitě se ještě vyskytnou nějaké problémy, které už nebudu moct řešit tak lehce, budeme to prostě muset pak zvládnout jinak. A tělocvikář? Ten je pověstný tím, že má vysoké nároky na sportovní výkony svých žáků. Ten nesleví. Ani na přímluvu třídního učiteĺe.
Ani mě nenapadlo tvůj příspěvek brát jako kázání, jsem ráda za každý názor, díky.

Není tady

 

#57 14. 5. 2007 11:27

1Marie
♥♥♥----
Registrovaný: 16. 3. 2006
Příspěvky: 198

Re: víceleté gymnázium - prospěch

S TV je na hodně školách problém. Moje dcera se tělocviku vyhýbá - prostě jí nebaví.  Nevidím ani tak problém v osvobození od tělocviku, ale v tom, aby se děti nějak hýbaly. Většinu času stráví sezením (ve třídě, před počítačem, při učení). Pohyb je podle mě strašně důležitý - a každý by si může najít něco, co ho baví. Obě moje děti vyzkoušely kdeco (obě pod mírným nátlakem), ale dnes mají oba svoji sportovní aktivitu . Je to těžké, protože dostupnost různých  sportovních klubů a aktivit není všude dobrá a leze do peněz, ale určitě to stojí zato. A taky - pokud pravidelně plave a jezdí na kole - tedy pokud to není jen jednou měsíc - tak myslím, že i to je lepší, než v hrůze strávená hodina tělocviku. Ta mu pohyb jen zoškliví. Já jsem dceru z tělocviku neosvobodila, protože u ní je to jen pohodlnost a nechu - a tu se musí naučit překonávat.

Upravil(a) 1Marie (14. 5. 2007 11:28)

Není tady

 

#58 14. 5. 2007 12:35

jana2
♥♥♥----
Registrovaný: 31. 5. 2006
Příspěvky: 107

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Hodinu tělocviku jsou problém na všech školách. Učitelé si stěžují,že jsou děti neobratné a líné. Děti zase nebaví někým dané nesmyslné limity. Ještě jsem nezažila, že by se hodnotila snaha. Jsou dané disciplíny a limity a za ně odpovídající známky. Špytný je systém. Pokud dítě pravidelně jezdí na kole, bruslích a třeba plave, tak nechápu, jak může mít z tělocviku trojku.

Není tady

 

#59 18. 5. 2007 21:17

Tercila
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 15. 5. 2007
Příspěvky: 7001

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Nesouhlasím se Savélou a Marií. Něco se překonat dá, ale jako pedagog si nejsem úplně jistá, zda to dítě tak úplně posílí. Každé dítě je totiž jiné. A co dokáže zpackat na psychice děcka jedna vysloužilá sportovkyně (která by se jinde už neuplatnila, přičemž o pedagogice nemá ani páru), to si nedokážete představit. Myslím, že jsou dvě varianty pohledu: jednak je to "odhalení" lenosti, to je samozřejmě možné, a jednak je to správné posouzení psychiky dítěte, které odmítá cvičit. Vzpomeňte si, jestli se vám víc lidí smálo po trojce z matematiky nebo po trojce z tělocviku. "Náraz" na psychiku děcka po hodině TV je v těchto případech, myslím, jasný.
Nikomu bych ve sportu nebránila, i když já sama ho tedy k životu absolutně nepotřebuji, ještě nikdy jsem nebyla přijímána do zaměstnání na základě správnosti udělání kotoulu nebo rychlosti šplhu big_smile. A moje o 10 - 15 let mladší kolegyně, sportovkyně, se naotravují u doktorů tolik, že by jim tu lékařskou péči měl už snad někdo dát zaplatit.
Píšu sem i proto, že v poslední době vidím, kolik peněz se lije (pochopitelně, že podle mě zbytečně) do sportu, ale vybavení přírodopisu, chemie a dalších předmětů stále pokulhává. Výchovy - hudebka, výtvarka, pracovka a tělocvik by měly být doplňkové předměty a ne, aby nám z nich vycházely děti, jejichž psychiku pak rodiče řeší s psychologem.

Není tady

 

#60 19. 5. 2007 18:06

anka
♥♥♥♥♥♥-
Místo: Ústecký kraj
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 1093

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Podle mě sport i pohyb patří k životu stejně jako základní znalosti z oblasti hudby a umění.
Nemám dceru vrcholovou sportovkyni a vidět ji v akci s míčem,to je zážitek na celý život,a přesto cvičí.Psychiku narušenou nemá.Dobře ví že každý vyniká v něčem jiném,ona v matice,jiný v běhu nebo basketu.
A to si myslím je to nejzdravější,protože dítě už v ranném věku musí poznat že je sice hvězdou pro rodiče,ale nikdy nebude hvězdou ve všem a pro všechny.Pokud se už bude v tomto schánět úleva aby se nedejbože dítě neztrapnilo tím že neumí kotrmelec,samozřejmě pak bude hledat únik i před dalšími věcmi které by mu komplikovaly snadný život.

Není tady

 

#61 19. 5. 2007 18:39

Tercila
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 15. 5. 2007
Příspěvky: 7001

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Samozřejmě Ani,
ale nesmí se ta "učitelka" - bývalá mistryně světa - smát se zbytkem třídy tomu, že holce při ráně balónem spadnou brýle (8 dioptrií) a ona je hledá po zemi.... Nepřála bych Ti tu situaci a za své dítě bys po takových častých eskapádách taky smýšlela jinak. Směje se snad někdo ve třídě, když jejich spolužák dostane kouli z matematiky? Proto tvrdím, že TV při necitlivém vedení mmůže napáchat škody na psychice.
A trvám na tom, že nemocnější jsou sportovci a že nic se nemá přehánět. Tělocvik už vůbec ne. Kdyby byli učitelé hudebky a výtvarky taky tak zatvrzelí jako "ujetí" tělocvikáři, kteří vlastně "neumějí" nic, co je skutečně potřebné do života, byla by polovina tříd každoročně na propadnutí.
Jinak pochopitelně nejsem zastáncem omluvenek jen proto, aby si dítě nepokazilo ten slooupec jedniček na vysvědčení.

Není tady

 

#62 19. 5. 2007 19:44

anka
♥♥♥♥♥♥-
Místo: Ústecký kraj
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 1093

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Tak takovou situaci bych okamžitě řešila s ředitelem školy.Měla jsem na mysli zdravé děti bez jakýchkoliv omezení.Možná že má dcera má štěstí na tolerantní učitele,ale ve třidě mají dítě po operaci páteře.Samozřejmě má uvolnění a cvičit nemusí,ale protože je na hodinách přítomné/jsou uprostřed vyučování/věnuje se mu podle možností profesorka idividuálně a má léčebný tělocvik.Po dohodě s lékařem cvičí to co mu prospívá a neublíží.
A zatvrzelé učitele hudebky i výtvarky znám.Ve škole kam chodí dcera všechny děti povinně hrají na flétnu.A hrát umí všichni :)Ve výtvarce se dělají všemožné techniky a taky tvoří všichni.I ti co si myslí že neumí namalovat ani domeček se naučili spoustu věcí.
Ale možná je to tím že pro tyto hodiny vyjímky nejsou smile

Není tady

 

#63 19. 5. 2007 20:49

AlixaZS
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 21. 4. 2007
Příspěvky: 1149

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Tercila:
mám podobný náhled jako ty, díky. Už jsem si začala pomalu připadat jako špatná matka, která nedopustí, aby se někdo křivě podíval na jejího mazánka. Nejsem proti tělocviku ve školách, ale taky si myslím, že by spolu s hudebkou a výtvarkou měl patřit mezi doplňkové předměty, hodnocené jinak než ty "normální" předměty. Nevím, že by někdo dostal trojku z hudebky nebo výtvarky. Vždycky buď jedničku nebo dvojku.
Rozhodně nepatřím mezi ty, kteří píšou dítěti do školy omluvenky, třeba že se dítě nestihlo naučit na písemku nebo se mu prostě do školy ten den nechtělo. Syn byl naposledy nemocný v 1. třídě ZŠ a zamešká občas tak 2-3 vyučovací hodiny, kdy jdeme buď na oční, pro prášky na alergii nebo k zubaři.  A za ředitelem školy jsem nešla, nevím, jak by to vypadalo, kdybych si stěžovala na tělocvikáře...a třídní učitel mi řekl, že to už zkoušelo víc rodičů...Nejsem hádavý typ, chtěla jsem vyhovět synovi, a tak jsem zvolila to osvobození. Taky se mu spolužáci posmívali a nadávali mu, když hráli nějaké míčové hry, tak jim to kazil, nechtěli ho do družstva.
Když já chodila na ZŠ, měli jsme ve třídě jednoho kluka i holku, kteří byli naprostý dřeva na cvičení. Holka hodiny TV probrečela. Ten kluk měl od 1. do 8. třídy samé jedničky, ale z těláku mu hrozila trojka. Přimlouvali jsme se celá třída, aby tu dvojku dostal. A v 8. třídě mu učitelka dala i jedničku, jen aby to měl snazší při nástupu na střední školu. On prostě za celých 8 let nezvládl techniku kotrmelce, v běhu byl vždycky poslední, vlastně kolikrát ani nedoběhl, o skoku do dálky a výmyku ani nemluvě. Zdárně vystudoval střední školu, vysokou školu s červeným diplomem, má dobrou práci a tělocvik mu nikdy nechyběl.

Není tady

 

#64 19. 5. 2007 22:16

savéla
♥♥♥♥♥--
Registrovaný: 13. 3. 2007
Příspěvky: 651

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Tercilo
myslím si, že ujetých pedagogů je všude dost, třída mého syna na ZŠ válčí s dějepisářkou a učitelem pracovek, trojky u jedničkářů nejsou vyjímkou. Jaké osvobození mám zvolit?
Naše rodina má výtvarný antitalent, děcka však neměla horší známku jak dvojku, většinou jedničku, protože se vždy snažily, syn byl velmi nešastný, že mu paní učitelka výkres nepochválí, ale nikdy se z výtvarky nehroutil a snažil se pracovat a to většinou pedagog, aspoň ten dobrý umí ocenit. Bavila jsem se na to téma s jednou učitelkou a ta řekla jednoznačně, že snahu vždycky ocení, ale co ty děcka dokáží odmítat a jak se umí vymlouvat a k tomu drze, na to prostě učitel jinou zbraň nemá, jak zhoršenou známku.
Nechci se učitelů zastávat, taky k nim mám spoustu výhrad a zesměšňovat umí všichni i matikáři, hudebkáři, prostě všichni. Při nástupu do zaměstnání se mě opravdu nikdo neptá na kotoul, ale ani na známku z dějepisu, to by se dalo polemizovat o všem, co se děti učí. To, že se děti neumí a nechtějí hýbat je taky jednoznačné. Ta pravda je opět někde uprostřed. Měřítka být nastavená musí a kde je ta hranice, co je správně? Můj syn se taky diví, proč se musí učit nějaké letopočty, které nikdy nebude potřebovat a přitom vyšplhá na tyč za pět sekund. A věř mi, že ti jedničkáři se taky umí vysmívat za špatné známky třeba z matiky.  Nikdo není a nemůže být dokonalý ve všem, ani naše děti a čím dřív to pochopí, tím méně pak budou navštěvovat psychology. Asi většina z nás zná, jak je těžké se smířit se svými slabinami. Takovým řešením se tento proces jenom odkládá...

Není tady

 

#65 20. 5. 2007 0:35

Tercila
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 15. 5. 2007
Příspěvky: 7001

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Savélo, samozřejmě.
Nejde tak úplně o známky, spíš o tu psychickou stránku děcka. Řešení s ředitelem postrádá smysl (pochopitelně proběhlo), protože on sice přitaká, že jsem jen jedna ze zástupu stěžujících si rodičů, a že by ji taky nejradši neviděl, ale ta bývalá sportovkyně prostě dělá škole jméno a tudíž........... Že se ta dáma nerozpakuje dát jedničkářovi na vysvědčení trojku, to by tak nevadilo, horší je, co této známce "na placu" předchází. Ale rozhodně vím, že jsou děti (jako moje dcera), které se s tím srovnají a ještě to pak doma zironizují (taky jsem nechtěla, aby hodiny seděla ve škole a pak doma u PC; taky si myslím, že protáhnutí je potřeba) a jsou děti, které se s tím vyrovnají tak, že za pár let budou sedět u psychologa. Učím na VŠ, vím, o čem mluvím.
Druhá věc jsou ty zmíněné letopočty v dějepisu - jo, ona totiž existuje taková jakási obecná rovina inteligence, kdy po chvíli debaty s člověkem poznáš, zda je "vzdělán" nebo ne. Ta do života určitě patří. Teď snad trocha odlehčení k potvrzení "důvodu" možné "zaujatosti" proti tělocviku (popravdě spíše proti některým pedagogům):  poslední dobou nevím, jak se tvářit, když mi okolí pochlebuje, že kterým sportem se zaobírám, že jsem tak štíhlá. big_smile (173 cm, 59 kg). No, směju se a s radostí říkám: však víte, že jste mě bez auta ještě neviděli, neujdu krok pěšky, protože mám to svoje auto ráda:D, smažím si ve dvě v noci slaninové bramboráky a zásaně jezdím výtahem. Chci tím říct, že dril ve sportu prostě některým lidem (tedy dětem) prostě nechybí a že pak u člověka rozhodně záleží na tom, jakou oblast profesního působení si vybere. Pokud bude chtít dělat vedoucího skautského oddílu, asi musí mít k TV vztah. Pokud se dítě ve 14ti letech domluví 4 jazyky a hodlá v budoucnu překládat atd., tak zřejmě pro něj ten šplh za 5 vteřin bude naprosto zbytečný. Obzvl᚝ když to inteligentní dítě dobře ví, že pro využití šplhu za pár sekund není v běžném životě uplatnění, že. (Jedině by v lese potkal rozzuřeného divočáka) big_smile
A ještě jedna věc, která možná vychází z mé pohodové povahy. Nejsem jaksi schopna vidět něco pozitivního na tom, že někdo zvítězí nad někým jiným... že je někdo rychlejší....!! Nějak mi to u těch děcek nekoresponduje s představou pospolitosti a paráctví. Naopak s úděsem sleduji, jak na základkách roste počet hřiš a "nadějných fotbalistů", kteří jsou tak drsní a sprostí, až rozum zůstává stát, vyjadřovat se neumějí, zatímco pro děti se zájmem o odborné činnosti, a už biologické, chemické, fyzikální atd. učebny leckde vybaveny nejsou.
Poslední věc - přínosu předmětu pro lidstvo. Až budu ležet v nemocnici (a tam skončíme skoro všichni), pomůže mi lékař (a vzdělaný anesteziolog a třeba laborant v biochemické laboratoři) nebo fotbalista?
To už jsem samozřejmě zašla až do detailu. Každý na tuto problematiku vždycky bude mít svůj názor, to je pochopitelné. Jen mám svůj osobní pocit, že se na sport klade zbytečně velký důraz. Ale jak už jsem zmínila, když někdo chce běhat se stopkami v ruce po poli a šplhat a skákat přes "kozu" a vidí v tom smysl života, rozhodně bych mu nebránila smile. Jak říká klasik: všechno je k něčemu. I to, aby se neúspěšné dítě naučilo nedělat si nervy z "rychlejšího"  spolužáka, který se mu posmívá, a aby se naučilo "myslet si o něm své".

Není tady

 

#66 20. 5. 2007 0:45

Tercila
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 15. 5. 2007
Příspěvky: 7001

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Alixo,
já jsem právě na ZŠ na hodinách matematiky byla a hodiny tělocviku jsem několikrát při svém dřívějším příjezdu z práce měla možnost vidět za plotem. Bydlíme u základky. Nezažila jsem nepokryté posmívání se po vyhlášení výsledků matematické písemky, ale co jsem slyšela při tom tělocviku, škoda mluvit.
Ono je to složité téma, protože obecně můžeme dojít jenom ke zkonstatování, že každé dítě je jiné, každý učitel je jiný, podmínky na každé škole jsou taky jiné... A každý člověk je jiného založení - já jen sleduji, jak marodím jednou za rok na rozdíl od mladší kolegyně, která chodí 2x týdně plavat, běhá, chodí do práce pěšky...
Toto je Tvoje vlákno, tak už nebudu rozebírat můj názor na význam tělocviku. Pro Tebe je důležité, že ses rozhodla zřejmě správně, mᚠze svého rozhodnutí dobrý pocit, vědělas, na jakém základě jsi to udělala a - časem uvidíš, jak se věc vyvíjí a jestli to bylo správné. Držím palce, a to zvládnete pohodově.

Není tady

 

#67 20. 5. 2007 9:53

AlixaZS
♥♥♥♥♥♥-
Registrovaný: 21. 4. 2007
Příspěvky: 1149

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Tercila:
moc hezky jsi to napsala. Za tím osvobozením si stojím, udělala bych to znovu. Možná si i tělocvikář oddechl, že nemusí ztrácet čas s takovým dřevem, jako je můj syn.  smile  Myslím, že ve výsledku jsme spokojení všichni: já, syn i tělocvikář. Jinak ta škola je moc dobrá, jsem ráda, že tam syn chodí a že na třídních schůzkách slyším, že je studijní typ. Prostě všude je něco.  Rómské děti mají určitě z tělocviku jedničky, ale co matematika, pravopis...
A jinak se moc omlouvám Michaele43, že jsem sem tak vpadla, toto je její vlákno. Nečekala jsem tolik ohlasů ohledně prospěchu z tělocviku, prostě čtu nějaký příspěvek a už píšu, co mám na srdci k tomu tématu... ještě jednou se omlouvám.

Není tady

 

#68 20. 5. 2007 12:56

Tercila
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 15. 5. 2007
Příspěvky: 7001

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Jo, vlastně pardon, to se omlouvám Michaele, že jsem vlákno přisoudila Alixe. Mějte se všichni moc hezky, ahojky.

Není tady

 

#69 21. 5. 2007 8:24

Michaela.43
♥♥♥♥♥♥-
Místo: Praha
Registrovaný: 10. 1. 2006
Příspěvky: 2075

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Tercilo,Alixo,

vůbec se neomlouvejte, vždy nadpis je jasný..... a jsem jen ráda, že tady plkáme o daném tématu....
ostatně každý studentík je na něco jiného...a s tou poznámkou o tom, kdy se spolužáci více smějou: zda trojce z matiky nebo těláku, tak je to pravda, že těláku - prostě pak je spolužák: kopytem, nejde-li mu tělák...nejde-li matematika, pak jen na matiku nemá buňky....( totéž s jazyky...)nicméně osobně si myslím, že sport a tělocvik by měl být spíše výsadou mimoškolní, ale my to tu nezměníme, a že všechny "výchovy" by měly být  spíše na uklidnění dítka mezimatikama, fyzikama a jazykama  a vědama - to  by taky mělo být jasný.....

Není tady

 

#70 21. 5. 2007 8:31

666salome
♥♥♥♥♥♥♥
Místo: Moravěnka
Registrovaný: 24. 8. 2006
Příspěvky: 6309
Web

Re: víceleté gymnázium - prospěch

big_smile Pod to se klidně podepíšu taky, na výchovy totiž dítě musí mít i přirozený talent a uvítala bych kdyby nekazily vysvědčení a byly hodnoceny ústně tummenupp Ale toho se asi nedožijeme gloria


************Žena bez muže je jako ryba bez jízdního kola ************
http://smajlici-1.ic.cz/znameni/1/rak.gifhttp://smajlici-1.ic.cz/zvirata/9/073.gif
************ Nevěřím na zázraky  -  spoléhám na ně ************

Není tady

 

#71 21. 5. 2007 11:38

Tercila
♥♥♥♥♥♥♥
Registrovaný: 15. 5. 2007
Příspěvky: 7001

Re: víceleté gymnázium - prospěch

Holky - díky - přesně tak to vždycky říkám, že výchovy mají tedy možná rozpoznat případný talent děcka a dál s tím něco dělat. Taky jsem na stížnost učitelky, že děvčata jsou líná, řekla - a jak je motivujete? Ono řvát "pedagogicky" na děcko před ostatními: "ty jsi úplně blbá, ty ani ten kotrmelec neudělᚠsprávně", to by dokázal každý kolemjdoucí zedník. Učím předmět, ke kterému má "buňky" málo studentů, ale beru to tak, že mým úkolem je motivovat je.
K tomu slovnímu hodnocení, no, vím, že to bylo navrhováno víckrát, ale - mnozí učitelé se tomu brání, že je to víc práce (což samozřejmě je, to ano), ale zvláště v těch výchovách bych to taky preferovala.

Není tady

 
NÁŠ TIP:

Zápatí

Powered by PunBB 1.2.24c
© Copyright 2002–2008 Rickard Andersson
Content © Copyright 2000–2016 SAMI spol. s r.o.
Ochrana osobních údajů