14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Ahoj vechny,
chtěla bych se s vámi podělit o problémy s mým 10letým synem.( 4třída)
Byla bych ráda, ty z vás, který s tím mají nějaké zkuenosti, napitě.
Po roce jsme byli na kontrole v psychologické poradně - ve stejné jako před rokem. Objednala jsem se sama, protoe klukovi nejde matematika, diktáty, prostě pak je z toho netastný, a doma brečí kvůli patné známce. Učitelka mi řekla, e je to proto e nedává pozor. e chytrý je dost.
Názor psychologa (shodl se se svou kolegyní, která je ted na mateřské a kluka vyetrovala před rokem).
Vysvětlil mi to asi takto. Kadému po narození je dána do vínku nějaká inteligence - v sobě je normální dítě, kluk jako kdokoliv jiný.
Problém je, e to neumí (své mylenky) dostat ven. On tak nějak spousta věcí ví v mozečku, je normální, ale jeliko se neumí vyjádřit, i písemně - na venek se jeví a na pokraj demence.
Prý je to zvlátní dítě. Chvíli je jako flegmatik, a chvíli zase ne. Nedokázal mu třeba odpovědět, na co slouí v autě bezpečnostní pásy. Řekl mu,e neví. Kdy jsem se ho doma ptala, řekl mi, e to přece ví, ale e se bál, e to řekne patně.
Take k tomu jetě bojácnost, nejistota, malé sebevědomí, pomalost.
Ted co můe psycholog udělat a udělá, napíe mu do koly papír, na individuální učební plán, aby uč. tolerovala pomalé tempo,jo a poznámek typu nepozorný, vyruuje těch si nemám vůbec vímat, ale třeba neví, jak to bude v esté třídě - na druhém stupni, aby tam nepropadal.
kdy jsem se ptala, zda mu můu nějak pomoct - tak prý ne.
Jediné, co mi poradil - obrátit se na psychiatra - ten e mu můe nasadit nějaké léky na podporu činnosti mozku. e je to sice dlouhodobé, ale e se to dá zlepit a o 60 procent.
V ivotě prý bude fungovat jako normální člověk. Ale nejhorí je, e si kluk uvědomuje, nebo cítí, e je jiný, ne ostatní. Proto také brečí nad svými neuspěchy. Protoe v mozečku cítí, e hloupý není. Hloupý lidi si to prý vůbec neuvědomují, těm je to jedno.
Cítím se tak beznadějně, e mu nemůu nijak pomoc.
Ve třetí třídě měl na vysvědčení 2 trojky, on se vechno naučí ale později ne ostatní děti. A mám strach,e případné dalí neuspěchy ho odradí ze snahy, a vechno zabalí, bude odpovídat nevím, ale co pak? Vdyt je to koda.
Máte doma takové dítě? Nebo neznáte z okolí? Myslíte,e léky pomůou?
Děkuji za kadý vá příspěvek
Upravil(a) dusička (13. 1. 2007 17:27)
Není tady
Mám doma takoé dítě, je mu u skoro dvacet (sláva!!! jak jsem to mohla přeít???) a dopředu říkám, e to není ádný med. Člověk ví o co jde, ale taky jsme vdy ěděla, e on s tím bude muset ít celý ivot, tedy jsem stála před volbou chránit jej, nebo učit jak na to a to i neúspěchy. Léky mu opradu pomůou, nebývá to chemie v tom smyslu, jako e by zblbnul, ale jsou to léky vytvořené na podporu vyzrávání mozkových buněk, na dorůstání spojů mezi buňkami, nezřídka bylo na krabičce napsáno, e se berou při prkisonu či tak pdobně. Není to ale vidět, jako e tři dny bude brát léky a vida, úspěch.... To opravdu ne. Ale ty dddva, tři roky to potrvá, nebude potom "normální" jen bude mít sílu a schopnost se naučit vyuívat rezervy. ádný lék z něj neudělá někoho jiného, ale nebude ho tolik bolet hlava ze smutku, nebude jej to tolik vyčerpávat. Je to něco jako koncentrované vitamíny, stavební kameny pro mozek.
Najděte klukovi něco co ho baví, kde by mohl být mezi sými: achisti, modeláři, sběratelé známek... Je moc důleité aby někde byl "normální" a brali ho takového jaký je, můe to později slouit i jako motor ke kole. kola bude nejspí problémem pořád ale je důleité pro tebe, vědět, e tím, e se jen vyučí, nic nekončí, tyhle děcka vyzrávají o hodně později, kadý neúspěch těce nesou a úspěch se dostaví a samy budou chtít. Miluj ho jaký je, slev z toho co je pro okolí normální, najdi kompromis mezi tím co je obvyklé a tím jaký je syn. A hlavně ho moc nechraň, nauč ho se s tím vyrovnat, nauč ho, e kdy někde dostane otázku, na kterou se bude bát odpovědět, tak e má klidně odpovědět, e se mu nic nestane, kdy to bude patně, e nikdo není dokonalý a pokud se stane, e se někdo na něj bude zlobit, proto, e patně odpověděl, tak je hlupák nad hlupáky. Ty ví, co tím myslím . Mému synovi bude za půl roku dvacet, ale kdy s ním bude mluvit hodinu, tak si řekne: tomu je tak 14, kdy s ním bude mluvit celý večer, bude se divit, e jen dvacet. Ale včerejí vichřici byl jediný, kdo mi zavolal a ptal se, jestli jsemv pořádku a právě sem se sna dostat. Nauč ho, e nejhorí je sráka s blbcem a pokud blbce potká, není to jeho vina.
Není tady
Cilko napsala jsi to krásně. Tak bych to nesvedla. Synovi je 17, dobře to znám. Řeení které jsi zvolila je jistě to nejlepí. Jen nám chvilku trvá ne to jako matky přijmeme.
Není tady
Já opět doporučím to co Cilka, a také doporučuju přečíst si nějaké knihy od Matějčka. Na odblok těch stresových situací by mohla pomoci kineziologie. Jinak přeju hodně síly a trpělivosti. Nepotkalo tě ádně velké netěstí, jen má úkol těí ne ty ostatní matky. Přistup k tomu jako k cestě jako k úkolu a nesrovnávej. To by tě deptalo.
Není tady
Cilko,Terry,Pavlo,
děkuju moc za vae slova. Cilko - takhle to prostě cítím, napsala si to moc krásně.
Není tady
Dusi, tak si myslim, ze Cilka, to vystihla uplne presne. S tou skolou to bude vzdycky problem, protoze vzdycky budou ucitele, kteri to pochopi a vyjdou mu vstric a budou mu venovat vetsi peci a vzdycky se najde par blbcu, kteri ho budou brat za lajdaka a nepochopi to. Jinak rikam, vse uz napsala krasne cilka. Kazdopadne drzim palce, treba mu i pomuze, kdyz se narodi sestricka a kdyz se o ni bude starost, tak si bude pripadat hrdy, ze ma zodpovednost a je velkej bracha.
Není tady
Ahojky Maruko.. tak takové problémy jsem měla z dcerou. Ale kola to sama chtěla řeit a tak zavčas zasáhla a mi jsme začali navtěvovat poradnu. U dcery zjistili dislexii( dysortografické a grafomotorické obtíe) Ve kole se k ní v tu chvíli začali jinak chovat a postup v učení byl také jiný-odlehčený. To ty ale také píe. Jednou za rok jdeme na kontrolu, oni polou zprávu do koly a ,,jede " se dál. Musíme se s nimi naučit ít a smířit se s tím,e ádní géniové z nich nebudou a mluvčí také ne
Jak píe Cilka..hlavně ,e vědí kde mají srdíčko. Jsou chvíle,kdy si s ní také nevím rady,ale musíme i mi být dobří psychologové
Psala jsem tu u na ,,odchody dcery k otci" a ,,tělesné tresty" take si umí představit ,e to není jen učení ,ale také její mylení v pubertálním věku a o to je to ted´horí..
Přeji ti krásné těhu a opatruj se... děti i přes vekeré starosti jsou nae zlatíčka a vame si kadého dne s nimi
Není tady
Zkus jej nasměrovat na četbu... Kdy bude výběr takový, aby se s dějem mohl ztotonit a zaujal jej, velmi mu to pomůe rozířit slovní zásobu, bude mít "kde opisovat" vyjádření mylenky, podvědomě získá přehled o běně pouívaných výrazech, slovních obratech a větných spojeních a má to tu výhodu, e se nemusí snait za kadou cenu stačit průběhu děje...(jako je tomu u filmů, v psaní, v přímém rozhovoru...) Pokud se to podaří, mohlo by mu to napomoci v kontaktu s okolím, kterého se obává. Bojuje s nejistotou (aby něco neřekl patně...) a neví, jak na tu skutečnost reagovat, tak to raději vzdá -"Já nevím..."- protoe tak je to osvědčené a pro něj nepříjemnou situaci to řeí... Kdy pak časem jetě zjistí, e říct něco patně není a taková katastrofa, mohlo by to mít úspěch...
Není tady
duičko byli jste také na vyetření, jestli není v něčem dys??? To co popisuje mám doma, synovi bude 12.
je dysortograf, tj. patně chápe pravidla pravopisu. Jinak jak u tady někdo psal tak vdycky byl tak o 3 roky pozadu. ije si ve svém světě,ale někdy a překvapí jak je hodný, ochotný, dá si říct. někdy samozřejmě na zabití. měl problémy u ve kolce. nejdřív se spaním. nechtěl spát po o, tak ho dávali do kanceláře, aby neruil ostatní......nic mu nelo, a tak moc se snail. to co je pro jiné děti samozřejmost on musel nadřít. ve kole hrůza, pomohla nám a změna koly. v té první vůbec neakceptovali to pomalé tempo, navíc ho můou známkovat o stupeň lépe v četině. a hlavně se mu zlepilo to sebevědomí. je to běh na dlouho, ale vechen ten čas s ním se nám vrací. u se začína pomalu učit sám, u pochopil tu svoji"vadu" a ví jak na to. myslím, e tyhle děti se právě nehodí do naeho systému výuky - dret hubu a hlavně papoukovat pí učitelku, proto se pak bojí něco říct i patně a bojí se neúspěchu, nebo se zeptat, kdy něčemu nerozumí / aby se mu ostatní nesmáli/ za deset let co chodíme po psychol. poradnách bych napsala knihu. a dokonce má prý IQ nadprůměrné!!! a kdy s ním mluví, myslí, e mu je 7. Hodně trpělivosti, drím palce
Není tady
Ahojky Maruko opravdu je to tak jak tu píí miiina a Hellga
Jde o přístup koly, jak ona se vlastně o dítě zajímá... mi jsme to začali řeit hned ,jak se na tyto problémy přilo. Dcera je v tomto úplně stejná jako tvůj syn a vidí ,e i jiné děti tady maminek z příspěvků . Take hlavu vzhůru a nějak to ,,nehrodĄ" dávej pozor hlavně v tuto dobu na sebe a na malou v bříku pa Renča
Není tady
enský opravdu moc děkuji za povzbudivé slova.
Ne e bych někomu přála takové starosti s dětma, ale na jednu stranu jsem ráda, e nejsme a taková výjimka a e v tom nejsem sama.
Dneska jsme např. dělali úkol z matemat. odčítání pod sebou, a musela jsem ho jen chválit.Byl tastnej. Konečně po půl roce přiel na to, kde přičíst jedničku (kdy je to přes desítku)- Sice při kadém příkladu se na mě podíval, jako jestli to má dobře, tak jsem mu řekla, ověř si to kalkulačkou.
K tomu psychiatrovi se objednám, můe mu pomoc, a i kdyby ne, abych si za pár let nevyčítala, e tu byla monost jak z beznaděje ven a já toho nevyuila.
Není tady
Já mám takového podobného synovce... Je mu 15, z běné základky ho vyloučili ve 3. třídě, tak přeel do zvlátní. Bohuel sestra bydlí v oblasti, kde je íleně moc cigánů a v té zvlátní kole jich je plno. Před dvěmi roky ho cigoi ikanovali tak, e ho ředitelka, aby ho ochránila, přeradila do normální základky, ale je veden stále ve zvlátní... Dopadlo to nakonec tak, e do koly víceméně nechodí. Odmítal tam víceméně chodit od mala. Kadé ráno sestra řeila bolesti břicha, průjem, zvracení, horečku apod. Teď třeba do koly vyjede, ale zase přijede domů, e ho bolí hlava nebo něco podobného. kola to toleruje...
Nael se hodně v rybářství. Rybařinu miluje a kdy je sezóna, tráví vekerý čas na rybách. Dokonce se i účastní rybářských soutěí a soustředění. Je manuálně moc ikovný a je velký dobrák. Snad své největí trápení v ivotě - základní kolu - bude mít v červnu za sebou. Teď sestra řeí, co s ním dál... Chtěl by na rybářskou kolu, ale těko se tam dostane, kdy do koly spí nechodí ne chodí...
Není tady
Gio, neztrácejte čas, byl synovec v psychologické poradně????Zvlátní kola je pro tyhle děti snad to nejposlednějí. takovýto nevím co sním, tak ho odhodím do zvlátní koly. at se jeho rodiče nevzdávají a zjistí v čem je přímo problém. a na tom se dá pak pracovat. nejlepí je, kdy si pak dítě uvědomí , jak s tím problémem má zacházet, stoupne mu tím sebevědomí. jestli je normálně inteligentní a je třeba jen pomalý nebo tak, můe mít úlevu ve kole, můe psát diktáty a písemky déle ne ostatní, můe dávat učitel přednost ústnímu zkouení před písemným a co víc, můe mít samozřejmě i delí čas na přijímací zkouky na střední kolu a i tam na to budou brát ohledy.
zkuste třeba i několik psychologů, nás nejprve poslali do obv. psych. poradny na poklinice a to byla hrůza.
pak kolní psycholog nám poradil spousty základních kol, kde tyto děti berou.
dostali jsme se do malé koly, kde je 12 dětí ve třídě, kadého berou jako osobnost, vude po kole jsou napsány zásady dobrého chování např. nedělej jiným to co nechces,aby dělali tobě atd. v ádném případě se netoleruje ikana, ubliování, třída musí fungovat jako kolektiv. jakmile se najde jeden rozvraceč, tak se to hned řeí, vechny děti musí říct co jim na něm vadí atd...
děti do koly chodí straně rádi a mají důvěru k učitelce i jako k člověku i k psycholoce. je to ale výsledek práce pedagogů.
jetli jste z Prahy mohu doporučit obv. ped. psych. poradnu ve Stodůlkách a PhDr. áčkovou, Z J. Masaryka,Praha 2 /Tato paní píe i kníky/
nevzdávejte to, jedná se o budoucnoust dětí, pak budou v dospělosti třeba zklamaný z toho, e nemůou dělat práci jaká by je bavila
sorry píu páté přes deváté, ale mám strané zkuenosti s jednou kolou v Praze na sídliti, která mi silně připomněla mé dětství. Oblíbenci byli cvičené opičky - hlavně vechno odpapoukovat po pí učitelce, a druhá parta byla neposedové, cikáni, děti disidentů atd.... jo a taky s jiným účesem
podobné chování uč. sborru jsem zaila před dvěma lety u svého syna
Není tady
miiino - v poradně s ním byli. Nicméně v tamtom kraji na severní Moravě, byl tento přístup. Jetě jí nabízeli, e synovec můe dělat 3. třídu po třetí a a pak ho do zvlátní koly polou... Má nějakou dysfunkci a je hodně pomalý. S inteligencí na tom není a tak nejlépe, ale základkou by měl relativně v pohodě projít, tak na trojky, čtyřky...
Kdy byl ikanován, tak z něho vylezlo, e to trvalo hodně dlouho a e to i paní učitelka viděla. Ale ta dělala raději, e to nevidí, protoe z těch 15-letých cigánů měla strach asi taky. Řeila to a sestra, kdy jí přiel do práce ubrečený a poplivaný kluk. Jinak o tom nevěděla taky...
Ta kola musí být suprová pro tyto jinak ve kole "neastné" děti.
Není tady
ach jo to je straný, je mi ho moc líto
Není tady
Já jsem to měla doma ve dvojím provedení, dcera dyslektička, syn typický dysgrafik, dyslektik, dysortograf a lehkou mozkovou dysfunkci po těké kojenecké loutence. el o rok později, v první třídě na to učitelka nepřila, pořád e je lenoch. Ve druhé třídě se jetě nenaučil psát, neuměl písmenka. Začal znovu chodit do druhé třídy - do dyslektické třídy a vechno se naučil. Z devítky el s pár dvojkama, vyučil se automechanikem, udělal si nástavbově maturitu. Je na to učení dyslektiků spousta pomůcek, kdy krábe, náprava psaní, jiný postup učení, ale vechno to pak doenou!!!!!!! Ale musí se jim pomoci a ne kadý psycholog to pozná. Já jsem chodila s dětmi na Prahu 4 do Barunčiny ulice. Dneska na to berou ohledy i v učňácích a na středních kolách. Nesmí vám takových dětí být líto, větinou jsou zase jinak nadané, je to paradox, kdy dítě s nadprůměrným IQ neumí psát, ale je to tak. Tak nezoufejte, je takových dětí čím dál víc, hledejte pomoc a ji najdete!!!
Není tady
Známý mých dětí chodil v dětství do speciální koly - také byl dyslektik, dysgrafik, dysortografik, dost těká kombinace vech -dys. Je to úplně pohodový kluk, který si na sebe dokáe v dospělosti sluně vydělat, ačkoliv se mu právě na prahu dospělosti rozpadla původní rodina . Je to kluk, který se dovede navzdory určitému handicapu s ivotem poprat. Fandím nejen jemu, ale i vem maminkám na zdejím fóru.
Není tady