14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Zdravím vechny a prosím o radu,mám syna ve 2 třídě který odmítá domácí přípravu do koly,kdy dojde na dělání úkolů začne se vstekat,nadávat ,brečet. Zkouela jsem to po dobrém i po zlém,nic nepomáhá. kola mu zrovna moc nejde take se učit potřebuje,díky za radu i názor.
Není tady
Myslím, e to souvisí s tím, jak prospívá. Moná si uvědomuje, e není jedničkář a děti to mohou nést velmi těce. Jde o to, aby si uvědomil, e má jisté povinnosti. e není chyba , e se učí hůř. Ale svoje si splní. Třeba rozdělit úkoly do několika kratích úseků. Kdyby to nepomohlo, zvaovala bych návtěvu dětského psychologa nebo poradny, kde by měli být schopni poradit s problémem. Mě se zdá, e mám příli málo info na to, abych mohla dát radu.
Není tady
Co přesně potřebuje vědět? Budu vděčná za kadou radu,dost mě to trápí.
Není tady
PavlaH napsal(a):
Myslím, e to souvisí s tím, jak prospívá. Moná si uvědomuje, e není jedničkář a děti to mohou nést velmi těce. Jde o to, aby si uvědomil, e má jisté povinnosti. e není chyba , e se učí hůř. Ale svoje si splní. Třeba rozdělit úkoly do několika kratích úseků. Kdyby to nepomohlo, zvaovala bych návtěvu dětského psychologa nebo poradny, kde by měli být schopni poradit s problémem. Mě se zdá, e mám příli málo info na to, abych mohla dát radu.
Co přesně tě zjímá,budu vděčná za kadou radu.
Není tady
Asi bych se snaila aby mělo dítko co největí pohodu. Na vechno ho dostatečně dopředu připravit. Třeba: teď si hraje a a si dohraje a dá si svačinku, půjdeme napsat úkoly. Jsi ikovný kluk a spolu to hravě zvládnem. Prostě chválit a chválit. A pokud mu něco nejde, spíe to přejít a chválit ho za to, co mu jde. Měl by cítit maximální podporu od vás. Mě se osvědčilo, kdy dcera nechtěla psát úkoly, e jsem se vůbec nerozčilovala, řekla jsem, dobře, tak si to schovej, nic nepi. Je to tvůj ivot a kdy chce zůstat hloupá a nevzdělaná, je to tvůj problém. A v klidu jsem odela z místnosti. Vdycky nakonec přila s tím, e si to rozmyslela. Zkus se o tom poradit i s nějakým dětským psychologem.
U jsem to psala do jiné diskuze, moc hezká kníka o pozitivním rodičovství je: Mui jsou z Marsu, eny z Venue a děti z nebe.
Upravil(a) lueta (9. 1. 2007 9:56)
Není tady
čeláku, a bylo to takhle odjakiva, nebo se synovo chování nějak náhleji změnilo? V tom případě bych uvaovala třeba i o kineziologii.
Řekla bych e se jeho odpor ke kole zhoruje s návalem a sloitostí učiva,kdy se snaím mu něco vysvětlit tak začne brečet a nadávat na kolu,řekla bych e se někdy chová a moc hystericky,troku mě to děsí.
Není tady
Čau Judit, ty nejsi v kóle? Já jsem si dala volno, e jako budu dělat papíry a sedím tady u PC a vymýlím, co mám udělat, jen abych nemusela papírovat. Fuj, jsem nedisciplinovaná, líná a nemám tu nikoho, kdo by mě pozitivně motivoval. Tak čau zítra!!!!!!!!!!
Není tady
čelák napsal(a):
Řekla bych e se jeho odpor ke kole zhoruje s návalem a sloitostí učiva,kdy se snaím mu něco vysvětlit tak začne brečet a nadávat na kolu,řekla bych e se někdy chová a moc hystericky,troku mě to děsí.
A co paní učitelka? Někdy není chyba jen v dětech.
Není tady
Psssst! Dvě třídy jsou na horách, a tak dnes učím jednu, slovy jednu hodinu, a to od 11:50 do 12:35. Oddech před vemi těmi poradami, rodičáky, písemkami...
čeláku jde ot o jestli je to problém náhlý nebo se stupňující. Jestli je syn nenadaný, nebo trpí nějakou dys vadou. TOhle vechno se promítá do přípravy, soustředění a únavy. Taky jeho spokojenost, nebo jestli ho chválíte aspoň za to co se mu daří. Jestli má něco v čem můe vynikat.
Taky můou pomoci rituály, reim. Kdy přijde ze koly po druině , převleče se, splní povinnosti a pak můe cokoli. Není třeba tak unavený. některé úkoly můe dělat sám. Dalí věcí je jestli toho nemá moc. Jestli má jen úkoly ze koly nebo sami cvičíte navíc. Dalí věcí je jeho temperament. Nechybí mu pohyb? ROzumí si s učitelem?
Pokud by byl problém sloitějí viděla bych to fakt na poradu vPPP nebo u dětského psychologa. Lehčí záleitosti by se daly zvládnout přes zmiňovanou kinezi - tam jde o různé bloky. Jde o to vysvětlovat, proč jsou úkoly důleité třeba 152x po sto padesáté třetí to pochopí.
Někdy můe být problém u toho, kdo s malým dělá úkol. Nemusí být dostatečně trpělivý...atd.
Není tady
Po zlém bych to nezkouela. Take po dobrém, ale důsledně a rozumně. Rozdělit úkoly do meních "jednotek" a taky třeba psát je rovnou do seitu (ne tedy nanečisto, jak to někteří rodiče v dobré snaze nutí dítě psát a pak přepisovat) ... Nechat mu mezi kolou a přípravou do koly doma nějaký čas, aby se mohl "vylítat" a vybít energii .... Pak u jen nepovolit, nezlobit se, pokud nepochopí, vysvětlovat, hledat jiný způsob vysvětlení, nechat dítěti dost času, aby přilo na řeení samo, napovídat spí jen ze začátku. Chválit za kadý pokrok, za neúspěchy netrestat (ani slovně a pozor na "perličky" typu "no zase´s to zvoral" nebo případně "já se z tebe zblázním"...ádné dítě si nepřeje být příčinou toho, e maminka se zblázní) ... (Mně pomáhá, kdy jsem si představila, e moje dcera je úplně cizí dítě....kdy toti nechápe cizí dítě, tak mi to nevadí tolik, jako kdy nechápe MOJE dítě...o to hůř, e jinak se mi jeví jako bystrá a "najednou" nechápe...no to bylo jen tak na okraj.) Tak tak nějak ... brácha byl ílené dítě. Nepozorné, hyperaktivní, samý problém ve kole, nerad se učil ....mámina kámoka - učitelka přila na to , e by mohl mít dyslexii. lo se na vyetření, které to potvrdilo a pak el na půl roku do vyrovnávací třídy, kde s nimi učitelka pracovala jinak. Pak se zařadil zpátky do té své třídy a bylo to o mnoho lepí. Taky máma dostala rady typu hlavně klid, nezlobit se, nevztekat, ale bez řevu apod. důsledně trvat na plnění povinností, které dítěti rozumně uloila. Pravda je, e svůj podíl měla na bráchově nechuti i p. učitelka, která by se hodila spí na výchovu do věznice, řekla bych. S novým rokem natěstí brácha dostal jinou, normální Paní učitelku.
Není tady
Má dcera to má přesné dané, je sice teprve v první třídě, ale doma dodrujeme přesný řád, take nemá ani anci protestovat. Prostě příjde domů ze koly, ví, e jí čeká svačina, potom úkoly, pak hraní, pak večeře, po večeři cvičení logopedie, pak vana a spánek. A tak je to kadý den. U nás to tak funguje. Dítěti jsem dala najevo, e to takhle bude fungovat, e jsou první povinnosti ae pak si teprve holka můe dělat co chce, a po hraní se bude muset zase chvilinku soustředit na logopedii a min. 20min cvičit jazýček.
Pokud ani takhle po navyknutí systému nepříjde zlepení můe se jednat o poruchu pozornosti, pak bych to asi řeila s dětským psychologem , aby nám poradil správný přístup. Kadé dítě je určitá osobnost a tudí ke kadému je indiviedlní přístup...
A chtěla bych se zeptat jak ho správně motivuje do koly?
Není tady
Co myslí tou motivací? Říkat mu e kolu potřebuje,naučí se tam spoustu nových věcí které bude potřebovat jsem zkouela,jak motivuje svou dceru ty? Včera jsem si s ním promluvila a zjistila jsem e má problém s jedním spoluákem,moná tady bude ten problém,paní učitelka stojí při spoluákovi,jsou to sice jen klučičí dohady ,ale on cítí křivdu ze strany učitelky,nikdy mu nevěří.
Není tady
Tak to zkus začít řeit, třeba syn potřebuje cítit , e má v někom oporu, asi bych začala u pí, třídní, pokud by to nepomohlo, řeila bych to vý...
Moná je chyba v tom, e se cítí nevinný a nespravedlivě odsouzený a nikdo mu s tím neumí pomoct. Tvého syna je mi líto, také jsem to jednou zaila a pak se mi do koly opravdu nechtělo a rezignovala jsem. Zkus mu dát najevo, e on není ten patný a e to s ním vyřeí, e kola je fajn, jen se bohuel někde stala chyba,a e ty jako jeho maminka ji najde a dá ve do pořádku.. Zkus u pí.učitelky - moná je začátek hledání právě tam.
Svou dceru motivuju tak, e domácí úkoly bereme formou zábavy, na učení se těí - místo čtení učebnice si třeba vememe pohádky a čteme z pohádek, učení básničky má dcerka předvede jako představení, matematiku si zkouíme na papíře a můe si k tomu malovat hrutičky , jablíčka co jí napadne. V prvouce si povídáme jaké to je kdy... A vím, e má dcera vdy se zájmem poslouchá..
Není tady
čelák napsal(a):
Co myslí tou motivací? Říkat mu e kolu potřebuje,naučí se tam spoustu nových věcí které bude potřebovat jsem zkouela,jak motivuje svou dceru ty? Včera jsem si s ním promluvila a zjistila jsem e má problém s jedním spoluákem,moná tady bude ten problém,paní učitelka stojí při spoluákovi,jsou to sice jen klučičí dohady ,ale on cítí křivdu ze strany učitelky,nikdy mu nevěří.
Tak zajdi do koly a promluv i s paní učitelkou. Pozitivní motivace znamená hlavně to, e jej bude co nejvíc chválit. Kadé normální dítě ( i dospelý, e?) chce aby ho ostatní chválili. Take ho prostě chval a chval. Vidí, jak jsi to hezky zvládnul, já věřím tomu, e jsi chytrý kluk a dokáe vechno co bude chtít, atd. Kdy se něco nepovede, řekni jen e to nevadí, nikdo neumí vechno a chodí do koly proto, aby se to naučil.Nejstranějí je, kdy rodiče zadupají svoje děti a zničí jim sebevědomí, kdy jim neustále předhazují e jsou k ničemu a nic nedokáou.
Není tady
Tak přece jen psychický problém. Zkus jej rozdělit na dvě části. První jsou trable se spoluákem a druhé je učení. Chlapec by měl pochopit, e ty dvě části spolu nesouvisí. To znamená e na vlastní ivotní situaci bys měla vysvětlit, e i kdy se pohádá se éfem svoji práci si stejně spplná abyste měli penízky na jídlo a mlsky. Takhle by to druhák u pochopit mohl.
ROzhovor s učitelkou si předem domluv a chtěj vědět nejen o problémech mezi spoluáky ale zajímej se i o učení. Z přístupu se ledacos doví. Kadopádně zaved reim. pevný a pravidelný.
Není tady
Nemáte někdo zkuenosti s kineziologickou poradnou? Pokusím se tam synem zajít,třeba nám to pomůe s naím problémem.
Upravil(a) čelák (11. 1. 2007 6:25)
Není tady
čeláku, zkuenost mám a dokonce i osobní. Mohou vyplavat problémy, o kterých ani netuí a tím, e se odkryjí, má monost je řeit. Jde jen o to vybrat si člověka, který ti lidsky sedí.
Není tady
Kam jsi chodila?Můe mi někoho doporučit?
Není tady
Mam jednu dcerku v prvni tride - zpocatku ji delalo hrozny problemy cteni, protoze ji neslo a priserne se u toho vztekala. Zkousel jsem leccos, nakonec zabralo to, ze jsme si role vymenili - ja jsem cetl a ona me kontrolovala, jestli ctu dobre. A cetl jsem schvalne stejne spatne jako ona. Mela hroznou radost, kdyz me mohla opravovat Ted uz se ctenim ani se vztekanim problemy nejsou.
Upravil(a) Lukas (12. 1. 2007 10:50)
Není tady