6. prosince : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 6. prosince : Objevte kouzlo brambor po římsku. Jednoduchý recept, kdy vás tlačí čas i finance! 6. prosince : Je vám čtyřicet a u řeíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
Stránky: 1
http://www.spotrebitele.info/trvale/vyh … dovolen%E1
Příloha tiskové zprávy
DOVOLENÁ Co je dobré vědět ne vycestujete s cestovní kanceláří
Co je to zájezd
Zájezdem se rozumí předem stanovená kombinace alespoň dvou z následujících slueb a) doprava, b) ubytování a c) ostatní sluby cestovního ruchu. Znamená to tedy, e kombinace dopravy a ubytování nebo pouze ubytování a výuka jazyků u je zájezdem. Aby kombinace výe uvedených slueb mohla být brána jako zájezd, musí být poskytována po dobu přesahující 24 hodin nebo zahrnovat ubytování přes noc.
Rozdíl mezi cestovní kanceláří (CK) a cestovní agenturou (CA)
Pořádat zájezdy je oprávněn výhradně provozovatel cestovní kanceláře. Cestovní kancelář můe rovně nabízet dalí sluby cestovního ruchu, organizovat kombinace slueb cestovního ruchu pro jinou CK nebo CA, případně pro jiné osoby (dopravce, pořadatele kulturních, společenských a sportovních akcí apod.) a prodávat věci související s cestovním ruchem (vstupenky, mapy, plány, jízdní řády, průvodce apod.). Cestovní agentura můe prodej zájezdů pouze zprostředkovávat pro CK, avak nemůe je sama na svůj účet organizovat a prodávat. Cestovní agentura nepodniká na základě koncese, ale pouze ohláení vázané ivnosti, take k jejímu provozování není vyadováno splnění tak přísných podmínek, jako je tomu u cestovních kanceláří. Smlouvu tedy klient můe uzavřít i s CA, ale pořadatelem je pouze cestovní kancelář.
Povinnosti CK před konáním zájezdu
CK je povinna přehledně a srozumitelně informovat zájemce o vech skutečnostech, které jsou jí známy a které mohou mít vliv na rozhodnutí zájemce o koupi zájezdu. Nejpozději 7 dní před zahájením zájezdu je povinna písemně klientovi poskytnout vekeré informace týkající se zájezdu a předat údaje na osobu (delegáta), kterou můe v případě nesnází kontaktovat nebo u ní zájezd reklamovat.
Cestovní smlouva co musí obsahovat
Měla by odpovědět na otázky KDO, KDY, KAM, JAK a ZA KOLIK.
Musí být písemná a v první řadě označuje smluvní strany.
Mělo by v ní být zaznamenáno: doprava, úroveň vybavení, poloha ubytování a hlavní charakteristické znaky. Pokud tyto informace smlouva neobsahuje, je důleité doplnit je.
Smlouva by rovně měla obsahovat monost stornování.
Můe se zájezdu zúčastnit někdo jiný?
Klient můe před zahájením zájezdu písemně oznámit CK, e se zájezdu místo něho zúčastní jiná osoba. Dnem doručení se tato jiná osoba stává zákazníkem namísto zákazníka původního. Oznámení musí obsahovat prohláení nového zákazníka, e souhlasí s uzavřenou cestovní smlouvou.
více informací naleznete na: http://www.spotrebitele.info/kartoteka/ … hp?page=21
Pojitění proti úpadku na co vechno se vztahuje (jeho způsob)
CK je povinna podle zákona č. 159/1999 Sb. spolu se smlouvou předat klientovi doklad o pojitění proti úpadku. Je vak dobré si pojitění dané CK ověřit, buď u CK nebo internetových stránkách ministerstva pro místní rozvoj.
Seznamy pojitěných cestovních kanceláří: (http://www.mmr.cz/index.php?show=001027003000)
Kdy a za jakých podmínek můe CK jednostranně zvýit cenu zájezdu?
CK za určitých okolností zvýit cenu můe, je-li to dohodnuto v cestovní smlouvě. Cena můe být zvýena v termínu do 20 dnů před zahájením zájezdu a pouze v případě, e:
vzrostou ceny za dopravu
zvýí se letitní poplatky, které jsou součástí zájezdu
zvýí se o více ne 10 % kurz koruny pouitý pro stanovení ceny zájezdu
Jiné změny podmínek cestovní smlouvy
Pokud CK není schopna splnit podmínky ujednané ve smlouvě, je povinna vrátit klientovi rozdíl v ceně.
více informací naleznete na: http://www.spotrebitele.info/kartoteka/ … hp?page=26
Jak a za jakých podmínek lze odstoupit od cestovní smlouvy
Klient můe odstoupit od smlouvy, pokud CK poruí povinnosti stanovené cestovní smlouvou nebo zákonem.
více informací naleznete na: http://www.spotrebitele.info/kartoteka/ … hp?page=22
Povinnosti pojiovny v případě problémů
Pojiovna je povinna poskytnout klientovi pojistné plnění ihned po ověření pravdivosti oznámení pojistné události (např. zajistit dopravu z místa pobytu). V případě, e klientovi nebude poskytnuta doprava, zajistí ji pojiovna včetně ubytování i stravování do doby odjezdu. Pokud si toto klient zajistí na vlastní náklady, poskytne mu pojiovna penění plnění pouze do výe, jakou by sama musela vynaloit.
více informací naleznete na: http://www.spotrebitele.info/kartoteka/ … hp?page=29
Co obsahuje standardní (základní) pojitění a na co se nevztahuje
Informaci o obsahu základního pojitění by měla CK předloit klientovi.
Zdravotní pojitění
Zdravotní pojitění, pokud není součástí cestovní smlouvy, je moné sjednat nad rámec ceny zájezdu individuálně.
Ztráta/zpodění/pokození zavazadel
Za ztrátu, zpodění nebo pokození zavazadel nese odpovědnost dopravce, proto je třeba poadovat náhradu u něj. V případě kody je nejlépe nárok uplatňovat písemně ihned po příletu (příjezdu), nejpozději do 7 dnů od jejich návratu. U zpoděných zavazadel do 21 dnů od jejich návratu.
Postup při reklamaci (kdy a jak reklamovat)
CK odpovídá za sluby uvedené v cestovní smlouvě bez ohledu na to, zda tyto sluby zajiuje.
Reklamovat je třeba ihned, pokud sluby neodpovídají smlouvě, a to pokud mono jetě na místě u delegáta(ve zdokumentovat).
Reklamovat je moné i po skončení zájezdu, a to do 3 měsíců. Nejlépe písemně a dopis zaslat doporučeně s dodejkou.
Pokud je smlouva sepsaná s CA, lze reklamovat u ní nebo přímo u CK.
Vyplacení náhrady kody (lhůty)
Náhradu kody by měla CK klientovi poskytnout bezodkladně. Náhrada kody podléhá promlčení uplynutím dvou let, kdy se pokozený o kodě dozví, nejpozději ale za tři roky od vzniku kody. Pokud by koda byla způsobena úmyslně, dolo by k promlčení za deset let.
Za určitých podmínek se CK můe povinnosti hradit kodu zprostit. Např. kdy kodu způsobil klient, nebo třetí osoba, která nebyla spojena s poskytováním zájezdu a kodu nebylo moné předvídat ani jí předejít (např. kapesní krádee apod.). CK neodpovídá ani za kodu způsobenou událostí, které při vynaloení vekerého úsilí nemohlo být zabráněno (např. nečekaná zemětřesení, záplavy apod.).
Dalí doporučení pro zahraniční cesty
Při sjednávání zájezdu je dobré, zeptat se na vechny podrobnosti (doprava, ubytování, strava apod.) a poadavky písemně zanést do smlouvy. Je rovně vhodné, ptát se i na zdravotní podmínky dané země, nutnost připojitění apod.
Pro více informací se lze obrátit na ministerstvo pro místní rozvoj odbor cestovního ruchu.
ZMĚNA ZÁKONA Č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách cestování v oblasti cestovního ruchu (účinnost od 1. srpna 2006)
- cestovní kanceláří je rovně osoba, která má sídlo podnikání v jiném členském státě EU
- povinnosti cestovní agentury:
informovat klienta, pro kterou CK je zájezd zprostředkováván
před uzavřením smlouvy předloit doklad o pojitění proti úpadku
- povinnosti cestovní kanceláře:
nesmí zprostředkovávat zájezd pro subjekt, který není cestovní kanceláří
je povinna před uzavřením smlouvy předloit doklad o pojitění proti úpadku
Není tady
Databáze spotřebitelských zkueností
http://www.spotrebitele.info/databaze/z … dovolen%E1
Není tady
Super informace Já narazila teď na něco, co by se Vám taky mohlo hodit - je to slovníček různých cestovatelských pojmů, najdete ho tady.
Já jsem si myslela, jak ty pojmy znám, ale ukázalo se, e o některých teda nemám ani páru no, teď u joo
Není tady
Ten slovníček je faaajn
Není tady
Stránky: 1